Kundtjänstmedarbetare hos O’Learys
O'learys Trademark AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten: I rollen som kundtjänstmedarbetare har du ansvaret för vår kundtjänst för våra O’Learys restauranger samt Sing Sing Karaoke. Detta innebär att du mottar och hanterar alla samtal, mail och meddelanden från nya och tidigare gäster i form av besvarande av frågor, bokningar av bord/aktiviteter/företagsevent/barnkalas och delegering av samtal till platscheferna på respektive enhet. Du kommer att arbeta i Hubspot CRM system, svara i telefon, lägga in bokningar i Caspeco bokningssystem och hantera meddelanden/recensioner i Google, Facebook och Tripadvisor. Du kommer vara en del av ett härligt litet team där resultat och kvalitet sätts i främsta rummet. Du kommer att arbeta både ensam och med andra på kontoret, där vi värderar en trevlig arbetsmiljö högt och att samtliga i teamet bidrar till ett gott arbetsklimat! Då vårt mål är att skapa en outstanding kundupplevelse är arbetet som Kundtjänstmedarbetare otroligt viktigt och värdefullt för oss, eftersom gästens första möte med våra restauranger ofta sker här! Om dig: En glad, social och ordentlig person som älskar kundservice och kundrelationer! Du har tidigare erfarenhet från kundservice och försäljning samt har erfarenhet av arbete i olika bokningssystem (ex Caspeco) och CRM system (ex Hubspot) eller liknande Meriterande är om du har arbetat i restaurang och tidigare hanterat bokningar inom restaurang och event Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift på både svenska och engelska Du är flexibel, tålmodig, snabbtänkt och lösningsfokuserad samt gör allt i din makt för att ge våra gäster en så bra upplevelse som möjligt Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta [kontaktperson (mailadress)]. Vi ser fram emot att höra från dig! Omfattning: 50-75% Arbetstider: Varierande tider, vardagar, kvällar och helger. Telefontiderna är alla dagar 10-21. Plats: Call Center- kontoret, Skolgatan 64, O’Learys Umeå. Lön: Fast månadslön eller timlön beroende på anställningens omfattning. Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Front Office Agent 20%
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hjortviken Country Club Den splitter nya destinationen Hjortviken är en del av Essfamiljen. Här är vårt gemensamma mål tydligt - vi skapar stamgäster! Destinationer man vill komma tillbaka till, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. När du jobbar hos oss är du en del av alla passionerade, professionella, lekfulla och personliga kollegor som skapar upplevelser i världsklass. -Unplug, explore & let’s have a drink!- Hos oss njuter gästen av puls och stillhet i en härlig mix – tillsammans med kollegorna eller med älskade vänner och familj. Här kompletteras en helt unik destination med riktigt god mat, aktiviteter både inne och ute, möten i alla former, gott surr och kalla drinkar i Pool Cluben. Pool Cluben ja, den blir något alldeles extra! Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster. Det vill du vara med på – eller hur? Därför söker vi nu dig som vill bli en del av ett fantastiskt och nytt resmål där det sociala, jordnära och genuina spelar huvudrollen. Låter detta som du? Välkommen till clubben och läs vidare! Hjortviken Country ClubHjortviken Country Club erbjuder ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Om tjänstenVi på Hjortviken Country Club söker nu en Front Office Agent till vårt team. Som Front Office Agent kommer du att vara företagets ansikte utåt och den första personen våra gäster möter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att handla om att välkomna gäster, hantera in- och utcheckning, samt vara en viktig kontaktperson för våra gäster under deras vistelse. Arbetsuppgifter Ge ett hjärtligt välkomnande till alla gäster som anländer In- och utcheckning av gäster Hantera bokningar och reservationer Svara på frågor och ge information om hotellet och närområdet Bistå gäster med deras behov och önskemål Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en fantastisk gästupplevelse Vem är du? För att trivas som Front Office Agent hos oss bör du ha en stark känsla för service och en positiv attityd. Du gillar att jobba med människor och har ett professionellt och vänligt bemötande. Du är självgående och känner dig bekväm i att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Som Front Office Agent förväntas du också assistera Meeting & Events drift och bokningskontroll vid behov. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete i reception eller liknande serviceroll God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet av hotell- och bokningssystem är meriterande Brinner för hospitality och är även serviceinriktad och lösningsorienterad Vi erbjuder dig Som Front Office Agent på ESS Group får du en utvecklande och rolig roll i ett företag som ständigt växer. Du kommer att vara en del av ett trevligt team och vi erbjuder goda möjligheter till internutbildningar och personlig utveckling. Du får även rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden samt ta del av festliga tillställningar och andra roliga aktiviteter. Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 7 april. Tillträde och lön: Lön enligt avtal och 20% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Varierande arbetstid, dag, kväll, natt och helg. Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom kontoret liksom inom ESS Groups alla destinationer. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Receptionist Scandic Winn, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi receptionist för sommaren 2025 till Scandic Winn. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning för sommaren och även fortsatt för hösten extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Tillsvidaretjänst Front of House (Reception)
Holiday Club Sport and Spa Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hos Holiday Club är målet att alltid leverera service och bemötande i världsklass. I vår reception är vi ofta både den första och den sista som våra gäster möter och vi sätter alltid gästens intresse i första rummet. Vi delar med oss av våra tips som bidrar till positiva upplevelser både inom vårt äventyrshotell som runtom destinationen Åre. Vi tar dagligen hand om både hotell- och lägenhetsgäster, besökare till vårt upplevelsebad, SATS-gym och våra event och möten. Vi ger också löpande intern service till våra andra avdelninger. Arbetet är mångsidigt och sysslor på andra avdelningar kan även förekomma. För att trivas i rollen är du en teamplayer som klarar av att hantera flera arbetsuppgifter, i ett ofta högt tempo och ett stort gästflöde. Du behöver vara både professionell och prestigelös samt ha en positiv attityd. Är du även initiativrik och lösningsorienterad så blir jobbet ännu roligare. Och arbetar du dessutom utifrån våra värdeord aktiv, nyfiken och inkluderande så kommer vi vara en perfect match. Ditt ansvar hos oss: Hantera in- och utcheckning Hantera kassa och telefonväxel Hjälpa till med butiksförsäljning och SATS-medlemsservice Ta hand om bad- och gymgäster Vid behov kunna hjälpa till på andra avdelningar, så som Pressbyrån, Poolside Café och i vår spabutik till exempel. Vi ser gärna att du har följande erfarenhet/egenskaper: Goda kunskaper i svenska och engelska Serviceorienterad och utåtriktad Genuint intresse för att träffa andra människor Meriterande: Receptionsarbete Systemkunskap i Techotel Picasso, Exerp och Timecenter Kassarbete Utbildning inom hotell/service Vi söker just nu 2 personer till tillsvidaretjänster som receptionist. Vi kan erbjuda dig följande: Anställningsform: Tillsvidare med start i april eller enligt överenskommelse. Främsta arbetsplats är i receptionen men vid behov kan arbete på andra avdelningar förekomma. Omfattning: 85% Arbetstider: Varierande (dag, kvällar och helger) Lön: Enligt kollektivavtal mellan Visita och HRF Plats: Holiday Club Åre Sista ansökningsdag är den 31 mars. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. För eventuella frågor gällande tjänsten vänligen kontakta någon av våra Teamledare [email protected] eller [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Team Member Sommarsäsong - Front of House/Reception
Holiday Club Sport and Spa Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hos Holiday Club är målet att leverera service och ett bemötande i världsklass. I vår reception är vi ofta både den första och den sista kontakten som våra gäster har och vi sätter alltid gästens intresse i första rummet. Vi delar med oss av våra tips som bidrar till positiva upplevelser både inom vårt äventyrshotell som runtom i Åre. Vi tar dagligen hand om både hotell- och lägenhetsgäster, besökare till vårt upplevelsebad och vårt SATS-gym, våra event och möten samt ger löpande intern service till våra kollegor. Holiday Clubs reception är en mittpunkt för hotellet och även för Åre som by. Vi har öppet dygnet runt, året runt och får dagligen möta alla typer av frågor som rör hotellet men också Åre by. Arbetet är mångsidigt och sysslor på andra avdelningar kan förekomma. För att trivas i rollen är du en teamplayer som klarar av att hantera flera arbetsuppgifter, i ett ofta högt tempo och ett stort gästflöde. Du behöver vara både professionell och prestigelös samt ha en positiv attityd. Är du även initiativrik och lösningsorienterad så blir jobbet ännu roligare. Och arbetar du dessutom utifrån våra värdeord aktiv, nyfiken och inkluderande så kommer vi vara en perfect match. Ditt ansvar hos oss: Hantera in- och utcheckning av hotell- och lägenhetsgäster Hantera telefon och mailkontakt med våra gäster Hantera gästers bokningsinformation och betalningar Löpande kommunikation med våra gäster och dina kollegor på alla avdelningar Hjälpa till med butiksförsäljning och SATS-medlemsservice Ta hand om bad- och gymgäster Vi ser gärna att du har följande erfarenhet/egenskaper: Goda kunskaper i svenska och engelska Serviceorienterad och utåtriktad Genuint intresse för att träffa andra människor Meriterande: Receptionsarbete Systemkunskap i Techotel Picasso, Exerp och/eller Timecenter Kassarbete Utbildning inom hotell/service Vi erbjuder dig: Anställningsform: Säsongsanställning. Start under v. 25 (kan eventuellt bli tidigare). Omfattning: 50-75% Arbetstider: Varierande (dag, kvällar och helger). Företaget innehar lokalt årsarbetstidsavtal Lön: Enligt kollektivavtal mellan Visita och HRF Plats: Holiday Club Åre Sista ansökningsdag är 31 mars. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. För eventuella frågor gällande tjänsten vänligen kontakta våra Team Leaders Front of House [email protected] och [email protected]. Välkommen med din ansökan!

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Receptionist, Scandic Skärholmen & Scandic Kungens Kurva, Extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Scandic Skärholmen och Scandic Kungens Kurva ligger belägna strax söder om Stockholm city, i nära anslutning till norden mest expansiva affärs och shoppingområde. På båda hotellen arbetar vi i samma team, därför kan vi erbjuda våra anställda två spännande arbetsplatser med mycket variation och utveckling! Drivs du av teamarbete och vill arbeta i en spännande miljö? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist för Extra vid behov till Scandic Skärholmen & Scandic Kungens Kurva Våra gäster bokar ofta rum hos oss med kort varsel och det gör att vi ofta är i behov av extra hjälp i receptionen med kort varsel. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på båda hotellen och skapar en gästupplevelse i världsklass. Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som gästerna möter först och har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Vi ser självklart till att du får en gedigen upplärning och rätt förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb och trivas här hos oss. Hotellen har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du är flexibel då vårabehov ofta dyker upp med kort varsel. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov, och du förväntas finnas till förfogande för båda hotellen. Tjänsten kan utvecklas till en fast procentuell tjänst framöver och det finns stora möjligheter för dig att arbeta i sommar. Jobbet omfattar för- och eftermiddagsshift, vardagar och helger. Stardatum efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

8 mars 2025
Sista ansökan:
2 september 2025
Hotellreceptionist på underbara Arkösunds Hotell!
Östgöta Kök i Norrköping AB
Hotellreceptionister m.fl.

Östgöta Kök är restaurangkoncernen i Norrköping och Linköping som under snart tjugo års tid har fokuserat på att laga Östgötsk mat när den är som bäst. Vår resa startade med en restaurang i Norrköping där vi idag driver Östgöta Kök Nya Torget, Burgers and Bangers, Grazie samt ett skärgårdshotell i Arkösund. I Linköping driver vi Östgöta Kök Garnisonen och ÖK Smak & Tak. Vi brinner för att servera vällagad mat som grundar sig på kärlek till utvalda råvaror, både på plats på våra restauranger samt via catering och på events. Vår verksamhet genomsyras av råvara, hantverk och omtanke. Hotellreceptionist på underbara Arkösunds Hotell! Drömmer du om en sommar fylld med vackra havsvyer och ett arbete där ingen dag är den andra lik? Nu söker vi på Arkösunds Hotell en glad och serviceinriktad receptionist för sommarsäsongen – med möjlighet till förlängning! Om jobbet Hos oss är du hotellets ansikte utåt, den första personen våra gäster möter och den som ser till att deras vistelse blir något utöver det vanliga. Ditt jobb handlar om mer än att checka in och ut gäster – du är den som sprider glädje, ger de bästa lokala tipsen och skapar en välkomnande atmosfär från första stund. Ingen dag är den andra lik, och därför sätter vi stort värde på din flexibilitet och din förmåga att hålla huvudet kallt i en ibland hektisk miljö. Vi söker dig som: Älskar att ge service och har en positiv energi Trivs med att ha många bollar i luften Har en känsla för detaljer och ett öga för vad gästerna behöver Är lösningsorienterad och tar initiativ Är är ansvarstagande och har en god organisationsförmåga. Meriterande Tidigare erfarenhet av hotellreception eller serviceyrken. Flerspråkighet, särskilt kunskaper i engelska och tyska. Vi erbjuder En fantastisk arbetsplats i en av Sveriges vackraste skärgårdsmiljöer. Ett roligt och omväxlande arbete med högt tempo och mycket gästkontakt. Ett härligt team som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Chans till förlängning efter sommarsäsongen. Låter det som sommarjobbet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan: Skicka din ansökan till [e-postadress] senast [sista ansökningsdag]. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Välkommen till Arkösunds Hotell !

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Guest service agents - Sommaranställning
AB Nya Grand Hotel
Hotellreceptionister m.fl.

Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. OM ROLLEN Vi på Grand Hôtel letar just nu efter flera Guest service agents till vår boutique Grand Affections under vår mest intensiva period: sommaren. Vi söker främst efter personer som kan arbeta 75% mellan 1:a juni till 31:a augusti, men möjlighet att arbeta mertid. För rätt person kommer det finnas mycket goda möjligheter till en extraanställning även efter säsongens slut. Grand Affections är en liten boutique som gäster och kunder besöker för att hitta det där lilla extra. Placerad mitt i vår lobby erbjuder den sin lilla yta till trots allt man kan tänkas behöva för att förgylla vardagen, så som smycken, skor och kläder men även vårt eget te och egenproducerad honung. Vi samarbetar även med olika leverantörer och märken för att erbjuda ett varierat och förstklassigt sortiment. Grand Affections är en del av vårat Front Office och är även hotellets växel dit alla inkommande samtal kommer. Butiken är öppen mellan 08:00 på morgonen till 20:00 på kvällen, arbetstiden är förlänga i enlighet med butikens öppettider. I rollen som guest service agent följande uppgifter: Växelansvar: Svara och koppla varje enskilt samtal till rätt person på ett professionellt och effektivt sätt enligt våra standards Försäljning och kassahantering Prismärkning och påfyllnad av varor Ge rekommendationer och vara behjälplig för butikens kunder Hålla sig uppdaterad och kunnig om alla hotellet delar för att kunna hjälpa och hänvisa våra gäster på ett korrekt vis Handha förfrågningar om telefoni och gästservicefrågor Vid behov: In och utcheckning av gäster VEM ÄR DU? Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som har en genuin känsla för service. Dina egenskaper inkluderar en glad och varm personlighet, noggrannhet i utförande av arbetsuppgifter och förmågan att trivas i en ibland hektisk arbetsmiljö. Du måste vara flexibel och kunna anpassa dig till föränderliga situationer samt vara en problemlösare som trivs i ett snabbt tempo. Vidare ser vi även att du har: Minst ett års tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln eller hotell. Flexibel gällande arbetstider och har möjlighet att arbeta större delen av sommaren Flytande och bekväm att uttrycka dig i tal och skrift på både engelska och svenska Övriga språkkunskaper är meriterande Tidigare arbete med hotellsystemet Opera är meriterande VI ERBJUDER Vi erbjuder inte bara en roll utan en möjlighet att vara en del av en exceptionell gästupplevelse där varje dag är en ny möjlighet att skapa magi! Anställning på 75% med möjlighet att arbeta mertid mellan 1:a juni - 31:a augusti. Möjlighet att arbeta extra både innan och efter. En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Lön enligt avtal Tillträde enligt överenskommelse Som en del av processen utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 30/4, urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Receptionister - Sommaranställning
AB Nya Grand Hotel
Hotellreceptionister m.fl.

Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Vi På Grand Hôtel letar just nu efter flera receptionister som kan ta plats i vårt Front Office-team under vår mest intensiva period: sommaren. Vi söker främst efter personer som kan arbeta extra under mars för att sedan arbeta mellan 75%-100% under perioden 1:a april till 30:e september. För rätt person kommer det finnas mycket goda möjligheter till en fast anställning efter säsongens slut. OM ROLLEN Att vara receptionist hos oss innebär att varje dag är en unik upplevelse där du är den centrala personen på våra gästers resa Som receptionist är in- och utcheckning en del av dina uppgifter, men du spelar också huvudrollen i att skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Du kommer att vara den som ger ett varmt och personligt välkomnande, svarar på frågor, löser problem och skapar minnesvärda ögonblick för våra gäster. I denna dynamiska miljö är högt tempo en del av vardagen, och din förmåga att erbjuda en personlig och omsorgsfull service sträcker sig långt bortom traditionella receptionsuppgifter. VEM ÄR DU? Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som har en genuin känsla för service. Dina egenskaper inkluderar ansvarsfullhet, noggrannhet och förmågan att trivas i en ibland hektisk arbetsmiljö. Du måste vara flexibel och kunna anpassa dig till föränderliga situationer samt vara en problemlösare som trivs i ett snabbt tempo. Erfarenhet: Minst 1 års tidigare erfarenhet som hotellreceptionist, särskilt i en internationell miljö. Som person är du lugn och trygg och har möjlighet att fatta goda beslut även i stressiga situationer Systemkunskap: Tidigare arbete med hotellsystemet Opera Cloud är meriterande. Slutförd utbildning inom hotell och hospitality är meriterande VI ERBJUDER Vi erbjuder inte bara en roll utan en möjlighet att vara en del av en exceptionell gästupplevelse där varje dag är en ny möjlighet att skapa magi! Alternativ 1: Anställning på 100% mellan 1:a april - 30:e september, med möjlighet att arbeta extra båda innan och efter. Alternativ 2: Anställning på 75% med möjlighet att arbeta mertid mellan 1:a april - 30:e september. Möjlighet att arbeta extra både innan och efter. En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Lön enligt avtal Tillträde enligt överenskommelse Som en del av processen utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 31/3, urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Reception Golf, Hotell & Konferens
The National Golf & Resort AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker medarbetare till The Nationals reception. Vi söker ”Säsongsmedarbetare” med anställning mars/april-okt/dec samt ”Sommarjobbare” med anställning maj/juni-aug/sep. Vissa tjänster kan ev. bli tillsvidareanställningar. Att arbeta i vår Reception innebär att Du tar hand om våra gäster med allt ifrån scorekort, konferensservice, in/utcheckning utav hotellvistelse samt försäljning i vår Golf Shop. Som receptionist spelar du en central roll i att skapa en välkomnande och effektiv miljö för våra gäster, medlemmar och besökare. Vi söker Dig Som vill utvecklas och som bidrar med arbetsglädje och vänlighet Du gillar att leverera upplevelser inom service utöver vad gästen förväntar sig Du bidrar till att utveckla företaget och säkerställa företagets mål och vision Du är en god medarbetare och gillar att jobba tillsammans Du kan arbeta dag/kväll och helg Du pratar och skriver obehindrad svenska samt engelska Du har goda kunskaper inom Office paketen Du har en snabb inlärningsförmåga för nya digitala verktyg och system Meriterande Erfarenhet av Hotell- eller konferensreception Golfintresse Erfarenhet av butik Erfarenhet av servering Arbetat i Golfens IT-system Tjänsten varierar och kan både vara deltid och/eller heltid. Tillsammans ser vi vad Du och vi har för behov. Fördel om du har körkort och bil, men det finns kollektivtrafik att tillgå. Företaget har kollektivavtal med HRF/Unionen-Visita.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025