Sommarjobb Receptionist Scandic Portalen, deltid, dag, kväll och natt

Nu söker vi receptionister för till sommaren till Scandic Portalen (Dag/kväll/natt) Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, natt och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Vi ser helst att du som söker är över 20 år pga serveringstillståndet då våra receptionister även hanterar vår bar och matbar. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på deltid under sommaren 2024. Sök gärna så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Receptionist Sommar/Höst 2024

RECEPTIONIST - Sommar/Höst 2024 Är du ute efter en rolig sommar med nya upplevelser, vänner och fina fjällupplevelser? Vi på Copperhill Mountain Lodge är ett stort härligt team som ser fram emot ännu en sommarsäsong tillsammans med nya kollegor. Du trivs hos oss om du gillar att arbeta i en förstklassig miljö men framförallt skall du gilla att umgås med andra, ge god service och på så vis bidra till en härlig stämning. Vi har många mål som vi vill uppnå. Två är viktigare än alla andra: Att vi trivs på jobbet och att våra gäster trivs med oss. Trivs vi kommer våra gäster att märka det och trivas de också. Vi som jobbar här är “sköna proffs”. Vi är proffs på det vi gör och vi är proffs i våra yrkesroller. Vi är pålästa och om vi inte kan svaret tar vi reda på det. Vi bjuder på oss själva och tar alltid hand om varandra på ett fint och genuint sätt. Hos oss får du: Nya medarbetare får prova på vår produkt i form av övernattning tillsammans med en vän, alla tränar fritt i vårt gym, får nyttja spa och frukost under två tillfällen/säsong, rabatt på liftkort samt behandlingar & spaprodukter, fina rabatter samt karriärmöjligheter inom kedjans 200 hotell. Du har någon eller flera av dessa kvalifikationer och erfarenheter: • Ca 2-3 års erfarenhet från arbete i hotellreception • Avslutad utbildning inom hotell/restaurang. • Goda kunskaper inom bokning, gästservice, hotellbokningssystem Varaktighet: Heltid och/eller deltid. Säsongsanställning med start 25 juni 2024, därefter helgerna torsdag-söndag under hela hösten. Vintersäsongen startar kring lucia Boende: Boende finns att hyra i vårt personalboende Arbetstider: Varierande dag/kväll samt helger. Lön: Efter överenskommelse. Tänk på: Att hotellet ligger 8 km från Åre by, högst upp i Björnens skidområde. Körkort och bil är en förutsättning (om du inte bor i vårt personalboende eller i närheten av hotellet) Ansökan görs via Strawberrys rekryteringssida, observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post Sista ansökningsdag: 31 Maj och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Front Operations Manager, Jenny på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Receptionist till First Camp

Vår destination First Camp City-Stockholm präglas av personlighet och omtanke. Mitt i Flatens naturreservat invid Flatensjön erbjuds en oemotståndlig arbetsplats. Tillsammans sprider vi campingglädje och gemenskap till såväl stora som små, samt fyrbenta campare. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Våra receptionister på First Camp har en ovärderlig roll, är ofta den första som gästen möter och som ger alla besökare ett varmt välkomnade och hjälper och guidar genom besöket hos oss. Vilka är First Camp?  Vi vill bli världens ledande campingkedja! För att uppnå detta behöver vi såklart världens bästa receptionister - professionella, vänliga och som skapar glädje i mötet med kollegor och våra gäster. Kanske är det du?  Vad innebär rollen?   Som receptionist representerar du First Camp och är vår frontfigur. Du hanterar allt från reception och butiksarbete till in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering och försäljning av varor i butiken. Även om dina huvudsakliga uppgifter kretsar kring reception och butik bör du vara redo att hoppa in och stötta andra områden vid behov. First Camp utgår alltid från gästernas behov, och tillsammans tacklar vi de utmaningar som dyker upp.   Vem söker vi?    För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundbemötande, gärna inom reception. Relevant utbildning är en bonus.   Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra gästers unika behov. Som receptionist trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd, trots ibland hektisk arbetsbelastning. Du har nära till skratt, har humor och ser teamet före jaget. Du uppskattar att bjuda på dig själv.  Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra internationella gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor:  Vi rekryterar medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av tjänsterna varierar, men du kommer att garanteras mellan 20-40 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Hotellstädare till våren/sommaren 2024

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och vill få möjlighet att jobba på flera olika hotell? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren personal inom hotellstäd inför högsäsongen i vår/sommar. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbetapå flera olika sorters hotell i Göteborg med omnejd vi erbjuder enanställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning tjänsten beräknas tillträdasi april/maj Vi söker dig som: har erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell, viktigt då du kommer arbeta ute hos våra olika kunder i Göteborg Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semestersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Varmt välkommen med din ansökan!Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!

3 maj 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
ICEHOTEL - Vi söker Guest service agent/receptionist

Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Icehotel – en av Sveriges främsta sevärdheter och omnämnt år efter år som en drömdestination av människor världen över. Verksamheten består av både traditionella hotellrum och stugor, Icehotel 365 som är ett hotell på natten och en konsthall på dagen. Brinner du för service och vill arbeta med människor? Då kan jobbet som guest service agent/receptionist vara något för dig! Dina arbetsuppgifter är bland annat: Stå i entrén till ICEHOTEL 365 Servera drinkar i vår ikoniska ICEBAR Hantering och utlämning av sovsäckar Städa och underhålla isrum och ICEBAR Hålla ordning och reda på anläggningen Incheckning/utcheckning Försäljning shop, enklare förtäring och dryck Kundservice mejl/telefon Och det allra viktigaste är självklart att ta hand om våra gäster och se till att de får en fin vistelse. Som person har du en genuin känsla för service och förstår vikten av att vara positiv och vara engagerad i arbetet. Du är initiativtagande, flexibel och trivs att arbeta i ett team. Vi möter varje gäst med omtänksamhet och ger våra gäster en magisk upplevelse. I varje möte med gästen skapar du något unikt. Något utöver det vanliga som gör att vi överträffar våra gästers förväntan. Det som gör vistelsen till mer än ett besök, till en upplevelse. Då vi har mycket internationella gäster är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Andra språkkunskaper är meriterande. Personalförmåner Vi ser gärna att du provar ICEHOTELS egna aktiviteter som t.ex. forsränning och isskulptering. Utöver det har vi fina rabatter tillsammans med våra samarbetspartners och du bokar till personalpris på alla Strawberry hotell. Vi erbjuder personalboende Tjänsten är heltid, dagtid, kvällstid, helger Tillträde: Omgående, säsonganställning tom oktober med möjlighet till förlängning över vintersäsongen Varmt välkommen med din ansökan!Frågor om tjänsten? Kontakta [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Receptionist till First Camp

Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Våra receptionister på First Camp har en ovärderlig roll, är ofta den första som gästen möter och som ger alla besökare ett varmt välkomnade och hjälper och guidar genom besöket hos oss. Vilka är First Camp?  Vi vill bli världens ledande campingkedja! För att uppnå detta behöver vi såklart världens bästa receptionister - professionella, vänliga och som skapar glädje i mötet med kollegor och våra gäster. Kanske är det du?  Vad innebär rollen?   Som receptionist representerar du First Camp och är vår frontfigur. Du hanterar allt från reception och butiksarbete till in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering och försäljning av varor i butiken. Även om dina huvudsakliga uppgifter kretsar kring reception och butik bör du vara redo att hoppa in och stötta andra områden vid behov. First Camp utgår alltid från gästernas behov, och tillsammans tacklar vi de utmaningar som dyker upp.   Vem söker vi?    För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundbemötande, gärna inom reception. Relevant utbildning är en bonus.   Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra gästers unika behov. Som receptionist trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd, trots ibland hektisk arbetsbelastning. Du har nära till skratt, har humor och ser teamet före jaget. Du uppskattar att bjuda på dig själv.  Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra internationella gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor:  Vi rekryterar medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av tjänsterna varierar, men du kommer att garanteras mellan 20-40 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Receptionist Scandic Luleå, deltid 80%

Scandic Luleå är ett trevligt och välkomnande hotell endast tio mål från polcirkeln med en kortare bilresa till Luleå centrum och härliga strövområden . Här kan våra gäster njuta av norrbottniska läckerheter i restaurangen och se norrskenet dansandes över himlen. Våra gäster är det absolut viktigaste för oss och att vi levererar service till dem på en mycket hög nivå är vårt främsta fokus. Det gör vi genom att ha en stark servicekultur och ett hotell i toppklass men den allra viktigaste biten är de som ska gör det otroliga arbete för vi ska nå dit- våra medarbetare! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Luleå. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar provanställning. Tjänster omfattar dagskift och kvällskift under vardagar och helger. Startdatum 19 augusti. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

3 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Receptionist till Sodexos verksamhet i Ursviken, Skellefteå

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi söker nu en receptionist till vårt uppdrag i Ursviken. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera bokningar, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception. Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat inom servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: • Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail • Försäljning i vår butik i anslutning till recepetionen • Kvalitetskontroller  Kvalifikationer: • Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i bokingssystem är meriterande • Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning Outlook, Word och Excel Personliga egenskaper: • Du ska vara social och trivas med att vara en knutpunkt för våra gäster • Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten • Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de boende på plats • Du ska vara strukturerad och planerande • Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov • Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp  • Du delar våra värderingar Anställningsform och arbetstider: Timanställning till deltid med arbetstid förlagd dag, kväll, helg.  Vi tillämpar alltid 6 mån provanställning. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sophia, [email protected]. Din ansökan vill vi ha senast den 16/6 - 2024. Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Campingmedarbetare till First Camp

Campingmedarbetare till First Camp  Är du en kamouflage-expert som anpassar sig till varje situation? Kan du jonglera mellan reception, ta hand om vaktmästeri och sprida magi vart än du går? Då är du den ”Allt-i-Allo” vi vill ha! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är våra campingmedarbetare avgörande. Medarbetarna med förmåga och vilja att bidra och hugga i där det behövs är oerhört viktiga spelare för övriga kollegor och inte minst våra gäster och deras upplevelse av sin semester hos oss! Vad innebär rollen? Som Campingmedarbetare representerar du First Camp i många olika situationer vilket gör detta till en stimulerande och omväxlande roll. Här är flexibilitet och arbetsvilja A och O. Dina arbetsuppgifter varierar och inkluderar in- och utcheckning i receptionen, enklare vaktmästerisysslor och lokalvård. För att skapa mervärde för både kollegor och gäster så är alla som arbetar på destination beredda att hugga i där det behövs, och du stöttar upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på destinationen. Vem söker vi? Du har erfarenhet av att ha arbetat inom service och kundbemötande. Om du har en utbildning inom något av arbetsområdena är det meriterande, men inget krav. Du har lätt för att anpassa dig efter rådande situation och är duktig på att ta eget ansvar. Rollen kräver även att du är noggrann, strukturerad och ordningsam. Som campingmedarbetare uppskattar du högt tempo. Vi ser gärna att du tycker om att bjuda på dig själv, har humor och ser teamet framför jaget. Du gillar omväxling och uppskattar att dina arbetsuppgifter varierar, där ingen dag är den andra lik. Vi förväntar oss att du kan kommunicera utan svårigheter på svenska eller engelska, både för att kunna ta emot arbetsinstruktioner och för att bemöta våra gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen. We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster. We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare. We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra. Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker personal till sommarsäsongen, med flexibla arbetspass mellan 20-40 timmar/vecka. Tidiga morgnar, sena kvällar och helger är en del av äventyret. Lön enligt hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande. Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag!  First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Front Office Supervisor 100%, till vårt exklusiva hotell Upper House

Gothia Towers systerhotell Upper House är ett exklusivt modernt hotell i högsta internationella klass, beläget högt över Göteborg på de översta planen i mellersta tornet på Gothia Towers. Upper House har drygt femtio rum och sviter, alla rymliga och utsökt inredda i vacker design och förstklassiga material. Läget är det bästa tänkbara med fantastisk utsikt över Göteborg. I anslutning till hotellet finns även Upper House Dining samt Upper House Spa. Upper House är en del av Gothia Towers. Om rollen Vår främsta uppgift är att leverera service i världsklass och ansvara för att våra gäster har det bra från att de checkar in till dess att de lämnar hotellet. Du kommer att ingå i ett team där det är självklart att vi hjälps åt över gränserna och är behjälplig på andra avdelningar när så behövs.  I rollen som Supervisor ansvarar du för daglig arbetsledning och fungerar som stöd för dina medarbetare. Till arbetsuppgifterna ingår även att kvalitetssäkra att standard, koncept och rutiner efterföljs och vidareutvecklas. Du ser till att det dagliga arbetet utförs till belåtenhet för gäster såväl som personal och är aktiv med resursplanering och arbetsfördelning. Du har löpande kontakt och samarbete med flera avdelningar i huset såsom Front Office, Guest Service, Sales och Marknad. I rollen som Supervisor arbetar du varannan helg och är då ytterst ansvarig för den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. administrativt arbete, schemaläggning, och fakturering. Tillsammans med Front Office & Spa Manager och Front Office & Spa Senior Supervisor, leder du hela avdelningen mot våra uppsatta mål. Du rapporterar till Front Office & Spa Manager.   Vem är du? Vi söker dig som brinner för service och som älskar hotell. Du är flexibel och vill arbeta både dag, kväll och varannan helg. Du är utåtriktad, initiativrik, strukturerad och har hög arbetsmoral. Du skapar förutsättningar för en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och inspirera och motivera till kompetenshöjning. Varje dag agerar du utifrån hur du kan göra det lite bättre för både gäster och medarbetare.  Vi ser gärna att du har ledarerfarenheter och ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi ser också att du brinner för att upprätthålla och ständigt utveckla kvalitén på gästupplevelsen genom att coacha dina medarbetare mot gemensamma mål.  Du har minst tre års erfarenhet i reception som arbetsledare, gärna från femstjärniga hotell, kryssningsfartyg eller liknande. Erfarenhet från att arbeta med och i flera olika system är viktigt, likaså att du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Ytterligare språk ses som meriterande. Erfarenhet från vårt bokningssystem Opera är ett plus och stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  Exempel på framgångsrika projekt och aktiviteter som lett till ökad trivsel för gäst och besökare är meriterande.   Vad erbjuder vi? En spännande och trygg tjänst med goda utvecklingsmöjligheter både inom Hotell, Spa och ledarskap. Med ditt intresse och din kompetens vill vi, att du blir en viktig del av att utveckla och driva vår verksamhet framåt.  Vi på Svenska Mässan Gothia Towers är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.   Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan om du är intresserad. Sista ansökningsdag är 19 maj. För att matcha rätt person med rätt jobb har vi i denna rekryteringsprocess valt att låta slutkandidaterna genomföra två tester. På detta sätt ökar vi chansen att på ett objektivt och opartiskt sätt hitta rätt kandidat samt att säkerställa att du som blir anställd har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Linda Mackinovski, Tf. Front Office & Spa Manager, [email protected] Välkommen med din ansökan!   Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024