Receptionist Scandic Luleå, deltid 80%

Scandic Luleå är ett trevligt och välkomnande hotell endast tio mål från polcirkeln med en kortare bilresa till Luleå centrum och härliga strövområden . Här kan våra gäster njuta av norrbottniska läckerheter i restaurangen och se norrskenet dansandes över himlen. Våra gäster är det absolut viktigaste för oss och att vi levererar service till dem på en mycket hög nivå är vårt främsta fokus. Det gör vi genom att ha en stark servicekultur och ett hotell i toppklass men den allra viktigaste biten är de som ska gör det otroliga arbete för vi ska nå dit- våra medarbetare! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Luleå. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar provanställning. Tjänster omfattar dagskift och kvällskift under vardagar och helger. Startdatum 19 augusti. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

3 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Receptionist till Sodexos verksamhet i Ursviken, Skellefteå

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi söker nu en receptionist till vårt uppdrag i Ursviken. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera bokningar, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception. Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat inom servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: • Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail • Försäljning i vår butik i anslutning till recepetionen • Kvalitetskontroller  Kvalifikationer: • Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i bokingssystem är meriterande • Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning Outlook, Word och Excel Personliga egenskaper: • Du ska vara social och trivas med att vara en knutpunkt för våra gäster • Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten • Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de boende på plats • Du ska vara strukturerad och planerande • Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov • Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp  • Du delar våra värderingar Anställningsform och arbetstider: Timanställning till deltid med arbetstid förlagd dag, kväll, helg.  Vi tillämpar alltid 6 mån provanställning. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sophia, [email protected]. Din ansökan vill vi ha senast den 16/6 - 2024. Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Campingmedarbetare till First Camp

Campingmedarbetare till First Camp  Är du en kamouflage-expert som anpassar sig till varje situation? Kan du jonglera mellan reception, ta hand om vaktmästeri och sprida magi vart än du går? Då är du den ”Allt-i-Allo” vi vill ha! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är våra campingmedarbetare avgörande. Medarbetarna med förmåga och vilja att bidra och hugga i där det behövs är oerhört viktiga spelare för övriga kollegor och inte minst våra gäster och deras upplevelse av sin semester hos oss! Vad innebär rollen? Som Campingmedarbetare representerar du First Camp i många olika situationer vilket gör detta till en stimulerande och omväxlande roll. Här är flexibilitet och arbetsvilja A och O. Dina arbetsuppgifter varierar och inkluderar in- och utcheckning i receptionen, enklare vaktmästerisysslor och lokalvård. För att skapa mervärde för både kollegor och gäster så är alla som arbetar på destination beredda att hugga i där det behövs, och du stöttar upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på destinationen. Vem söker vi? Du har erfarenhet av att ha arbetat inom service och kundbemötande. Om du har en utbildning inom något av arbetsområdena är det meriterande, men inget krav. Du har lätt för att anpassa dig efter rådande situation och är duktig på att ta eget ansvar. Rollen kräver även att du är noggrann, strukturerad och ordningsam. Som campingmedarbetare uppskattar du högt tempo. Vi ser gärna att du tycker om att bjuda på dig själv, har humor och ser teamet framför jaget. Du gillar omväxling och uppskattar att dina arbetsuppgifter varierar, där ingen dag är den andra lik. Vi förväntar oss att du kan kommunicera utan svårigheter på svenska eller engelska, både för att kunna ta emot arbetsinstruktioner och för att bemöta våra gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen. We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster. We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare. We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra. Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker personal till sommarsäsongen, med flexibla arbetspass mellan 20-40 timmar/vecka. Tidiga morgnar, sena kvällar och helger är en del av äventyret. Lön enligt hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande. Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag!  First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Front Office Supervisor 100%, till vårt exklusiva hotell Upper House

Gothia Towers systerhotell Upper House är ett exklusivt modernt hotell i högsta internationella klass, beläget högt över Göteborg på de översta planen i mellersta tornet på Gothia Towers. Upper House har drygt femtio rum och sviter, alla rymliga och utsökt inredda i vacker design och förstklassiga material. Läget är det bästa tänkbara med fantastisk utsikt över Göteborg. I anslutning till hotellet finns även Upper House Dining samt Upper House Spa. Upper House är en del av Gothia Towers. Om rollen Vår främsta uppgift är att leverera service i världsklass och ansvara för att våra gäster har det bra från att de checkar in till dess att de lämnar hotellet. Du kommer att ingå i ett team där det är självklart att vi hjälps åt över gränserna och är behjälplig på andra avdelningar när så behövs.  I rollen som Supervisor ansvarar du för daglig arbetsledning och fungerar som stöd för dina medarbetare. Till arbetsuppgifterna ingår även att kvalitetssäkra att standard, koncept och rutiner efterföljs och vidareutvecklas. Du ser till att det dagliga arbetet utförs till belåtenhet för gäster såväl som personal och är aktiv med resursplanering och arbetsfördelning. Du har löpande kontakt och samarbete med flera avdelningar i huset såsom Front Office, Guest Service, Sales och Marknad. I rollen som Supervisor arbetar du varannan helg och är då ytterst ansvarig för den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. administrativt arbete, schemaläggning, och fakturering. Tillsammans med Front Office & Spa Manager och Front Office & Spa Senior Supervisor, leder du hela avdelningen mot våra uppsatta mål. Du rapporterar till Front Office & Spa Manager.   Vem är du? Vi söker dig som brinner för service och som älskar hotell. Du är flexibel och vill arbeta både dag, kväll och varannan helg. Du är utåtriktad, initiativrik, strukturerad och har hög arbetsmoral. Du skapar förutsättningar för en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och inspirera och motivera till kompetenshöjning. Varje dag agerar du utifrån hur du kan göra det lite bättre för både gäster och medarbetare.  Vi ser gärna att du har ledarerfarenheter och ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi ser också att du brinner för att upprätthålla och ständigt utveckla kvalitén på gästupplevelsen genom att coacha dina medarbetare mot gemensamma mål.  Du har minst tre års erfarenhet i reception som arbetsledare, gärna från femstjärniga hotell, kryssningsfartyg eller liknande. Erfarenhet från att arbeta med och i flera olika system är viktigt, likaså att du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Ytterligare språk ses som meriterande. Erfarenhet från vårt bokningssystem Opera är ett plus och stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  Exempel på framgångsrika projekt och aktiviteter som lett till ökad trivsel för gäst och besökare är meriterande.   Vad erbjuder vi? En spännande och trygg tjänst med goda utvecklingsmöjligheter både inom Hotell, Spa och ledarskap. Med ditt intresse och din kompetens vill vi, att du blir en viktig del av att utveckla och driva vår verksamhet framåt.  Vi på Svenska Mässan Gothia Towers är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.   Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan om du är intresserad. Sista ansökningsdag är 19 maj. För att matcha rätt person med rätt jobb har vi i denna rekryteringsprocess valt att låta slutkandidaterna genomföra två tester. På detta sätt ökar vi chansen att på ett objektivt och opartiskt sätt hitta rätt kandidat samt att säkerställa att du som blir anställd har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Linda Mackinovski, Tf. Front Office & Spa Manager, [email protected] Välkommen med din ansökan!   Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Receptionist 20% och extra vid behov till vårt exklusiva hotell Upper House

Gothia Towers systerhotell Upper House är ett exklusivt modernt hotell i högsta internationella klass, beläget högt över Göteborg på de översta planen i mellersta tornet på Gothia Towers. Upper House har drygt femtio rum och sviter, alla rymliga och utsökt inredda i vacker design och förstklassiga material. Läget är det bästa tänkbara med fantastisk utsikt över Göteborg. I anslutning till hotellet finns även Upper House Dining samt Upper House Spa. Upper House är en del av Gothia Towers. Arbetsuppgifter I rollen som hotellreceptionist och spavärd möter du såväl våra hotellgäster som den lokala göteborgaren. I vårt spa guidar du gästerna genom sin vistelse samt underhåller olika delar av spafaciliteterna under dagen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av incheckning av spa och träningsgäster, kassahantering, försäljning av produkter, servering av dryck samt övergripande koll i våra allmänna ytor. I rollen som hotellreceptionist kommer du att möta våra gäster vid ankomst, servera en välkomstdrink och boka/rekommendera aktiviteter som Göteborg har att erbjuda. Du är en del av vår Conciergeverksamhet, där du som receptionist får en större insikt i hur vi kan ge våra gäster det lilla extra. Arbetet förutsätter att du är bekväm med att leverera service i världsklass samt ansvara för att våra gäster har det bra från det att de checkar in till dess att de lämnar hotellet.  Arbetet innebär dagligt receptionsarbete såsom in- och utcheckning samt merförsäljning. Till arbetsuppgifterna ingår även att kvalitetssäkra att standard och koncept följs. Vem vi söker Vi söker dig som är engagerad och positiv, är initiativrik samt tar ansvar. Du är medveten om, och bekväm i, att din roll är en viktig del i gästens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet ifrån arbete på hotell, kryssningsfartyg eller liknande ses detta som meriterande. Du presterar alltid ditt bästa och har en förmåga att överträffa gästernas förväntningar. Service är en genuin egenskap hos dig och du vill vara med och bedriva ett ”värdskap i världsklass”. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi ser att du talar svenska och engelska obehindrat och således kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Ytterligare språk samt tidigare erfarenhet från vårt bokningssystem Opera och Book4Time är ett plus. Vad vi erbjuder Du kommer att ingå i ett team som verkligen brinner för service, med målet om att dagligen överträffa gästernas förväntningar. Du kommer att få möjligheten att lära dig receptionsarbetet inom både Front Office och Spa. Tjänsterna som tillsätts är: Tillsvidareanställning på 20%. Extra vid behov. Rekrytering och upplärning sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan om du är intresserad. Sista ansökningsdag är 19 maj. Frågor om tjänsten Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Linda Mackinovski, Tf. Front Office & Spa Manager, [email protected]  Välkommen med din ansökan! Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
NOFO Hotel & Wine bar söker Hotellreceptionist 100%

NOFO Hotel NOFO Hotel & Wine bar är ett familjeägt hotell som ligger i den mest pulserande delen av Södermalm. Vi brinner för design och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan våra underbara medarbetare. Vår ambition är att skapa en avslappnad och professionell miljö, där gästen är väl omhändertagen. NOFO Hotel är en del av WordHotels Crafted – en sammanslutning av noggrant utvalda hotell där förstklassig service, stil och komfort står i fokus. Förutom NOFO ingår andra Stockholmshotell i WordHotels Crafted, så som The Winery, Kung Carl, Hotel Franz och Hotel Ruth. Vår vinbar inriktar sig på att servera unika och noggrant utvalda viner från småskaliga producenter, lokalt öl och innovativ mat gjord med kärlek för närproducerade och säsongens råvaror. I vinbaren, såväl som i alla andra delar av hotellet, försöker vi alltid göra det lilla extra för att våra gäster ska känna sig speciella. Personlig profilVi söker dig som brinner för möten med nya människor och som kan konsten att skapa unika serviceupplevelser. Du har en positiv attityd, är genuin och tillmötesgående mot gäster och kollegor samt trivs att arbeta i ett högt tempo. När problem dyker upp så ska de lösas, vilket kräver att du är lyhörd och ödmjuk för vad gästen vill ha. Du är driven, van vid att ta eget ansvar och att ständigt sträva efter utveckling av service, gästupplevelser och bemötande. Du hanterar stressiga situationer med ett leende. Vi söker dig med tidigare erfarenheter från service och gärna från hotell/restaurang. Om ditt hjärta slår lite extra för Södermalm så är även det ett stort plus. Vad är din roll?I arbetsuppgifterna ingår att välkomna och finnas till för våra gäster. Receptionen är hotellets hjärta och du är den första som gästen möter när de kommer in. Du följer avdelningens checklista och ansvarar för att alla uppgifter utförs under arbetspasset. In och utcheckning, bokningoch naturligtvis allt det härliga som händer i en reception; vägbeskrivningar, ge tips om restauranger, sevärdheter med mera. Du är även den sista personen som gästen möter innan avresa så att säkerställa att gästen haft en bra vistelse är av stor vikt då vi vill att alla våra gäster lämnar NOFO med en vilja att komma tillbaka. Goda datakunskaper är ett krav och du får gärna ha tidigare erfarenheter av Opera. Att hanterasvenska och engelska både i tal och skrift är ett måste. TJÄNSTEN Tjänsten: 100% - tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde: så snart som möjligt - vi intervjuarlöpande Tjänsten innebär varierande arbetstider under dag, kväll och helger Om du är intresserad av blir en del av vår resa mot att bli ett av Stockholm häftigaste hotell, ansök via vår hemsida - https://career.nofohotel.se/ Varmt välkommen med din ansökan! Hälsningar, Aril Sahiti

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Hotell utbildad och receptionist

Att arbetar som receptionist på Vandraehem samt arbeta i gästservice kravet är en stor känsla av gästfrihet och förmågan att hantera olika situationer på ett professionellt sätt.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Receptionist

If you are looking to work in Sweden’s capital you’ll appreciate the central location of the Radisson Blu Royal Viking Hotel, at Norrmalm in Stockholm, which is directly opposite the hotel is Central Station. Our 459 sleek rooms and suites are designed for a good night’s sleep with a focus on well-being and relaxation. A scenic address by the Baltic Sea guarantees that fresh seafood is served to our guests daily at Stockholm Fisk Restaurant. And our rooftop bar HIGH, offers guests refreshing drinks and top-floor views of the islands and archipelago. The hotel also houses 17 elegant and innovative meeting spaces with a capacity of up to 150 people, plus an atrium large enough to host 450 guests. Description Är du intresserad av att arbeta på ett av Stockholms mest spännande hotell i en internationell miljö? Radisson Blu Royal Viking Hotel är en internationell mötesplats, där både hotellgäster och lokalbefolkningen kan mötas i en social miljö. Alla våra 459 hotellrum och sviter tillfredsställer moderna gästbehov och erbjuder noggrant utvalda förstklassiga bekvämligheter med fokus på välbefinnande och avkoppling. Vi erbjuder 17 innovativa mötesplatser som passar bra för både konferenser och avslappnade sammankomster.   ÄR DU DEN VI SAKNAR I VÅRT TEAM? Vi består av ett härligt team och därför söker vi dig som har en trygg och skön personlighet. Du bör trivas att jobba tillsammans i lag och kommer till arbetet med ett härligt engagemang och som alltid sätter gästerna i fokus!  HUR KOMMER DIN ARBETSDAG SE UT? • Du kommer till jobbet med ett glatt humör • Vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till gästens uppfattning om hotellet samt se till att möta gästens förväntningar • In- och utcheckning av hotellgäster och hantering av växel, concierge service, bokning och kassatjänst samt allehanda göromål förekommande i en hotellreception. • Följa upp kedjans lojalitetsprogram och kampanjer • Varierande arbetstider dagtid och kväll samt helger.   DIN PROFIL • Du brinner för service och är engagerad • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande • Har du jobbat på hotell tidigare eller studerat hotell- & restaurangutbildning är det meriterande VI ERBJUDER • Heltidsanställning på 100% • Utvecklingsmöjligheter i en av världens största hotellkedjor • Värdefulla erfarenheter • Tillträde enligt överenskommelse Vi tillsätter våra tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart du har möjlighet.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Receptionist till ISS Forsmark

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv receptionist som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Receptionist på ISS! Om rollen I rollen som receptionist på Forsmark är du ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa ett välkomnande och professionellt mottagande. Genom ett trevligt värdskap tar du som receptionist emot och hjälper kunder, besökare och anställda så att alla receptionens gäster känner sig sedda och varmt välkomna. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare. • In- och utcheckningar på personalboendet • Besvara samtal och mail • Bastu uthyrning • Kassahantering, inventering, inköp och påfyllnad av varor i vår butik- • Konferens och mötesbokningar • Enklare ekonomisysslor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders inledande provanställning. Vi erbjuder ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och initiativtagande. Du är noggrann i ditt arbete och tycker om administrativa uppgifter samt strävar efter att leverera det lilla extra i din service. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Eftersom du har eget ansvar för receptionen förväntas du vara ansvarsfull med förmågan att arbeta självständigt. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser att du har tidigare erfarenhet som receptionist, konferensvärd eller annat yrke med högt ställda servicekrav. Därutöver har du gymnasieutbildning samt goda IT-kunskaper och god systemvana Krav: B-körkort Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! Vi har en pågående rekryteringsprocess och ser gärna ett tillträde från slutet av Juni, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista ansökningsdagen är den 30 maj 2024. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Eftersom arbetet utförs vid Forsmarks kärnkraftverk kommer registerkontroll (Polis §14), säkerhetsintervju, läkarundersökning samt drogtest att genomföras. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Emilia Miller - [email protected] Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårat rekryteringssystem pga. GDPR kommer alla annan ansökan att raderas eller kasseras. Varmt välkommen med din ansökan!

1 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Hotellreceptionist till Fredensborgs Herrgård

Fredensborgs Herrgård är beläget i en underbar miljö vid sjön Gissen, endast någon mil från Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Här ligger också Tobo 18-håls golfbana runt hela hotellanläggningen. Hotellet har ca 60 rum, en populär restaurang och bar och många olika aktiviteter som finns till för våra gäster. Vi söker dig som vill jobba som vår nya servicestjärna och ge våra gäster den allra bästa servicen. Om du är rätt person med vilja och ambition kan du själv vara med och påverka din anställning framöver. Vi börjar med deltid och ser gärna att det kan utvecklas vidare till mer tid om du själv önskar det. Arbete på olika avdelningar kan förekomma under lågsäsong. Under sommaren gästas hotellet av b la ca 1000 barnfamiljer som besöker Astrid Lindgrens Värld och en mängd andra glada gäster som spelar golf eller bara njuter av sommaren. Under höst-, vår och vinter gästas vi av konferenser och grupper. Sedan 1912 har Fredensborg hälsat gäster välkomna att vistas i den vackra miljön. Här finns aktiviteter som golf, minigolf, tennis, motionsspår och en fantastiskt härlig badsjö med sjöbastu och brygga. Du är glad och positiv och har en god blick för vad som behöver göras. Du gillar ordning och samtidigt är du van att ha mycket på gång. En positiv inställning och en stark vilja att lyckas göra dina gäster extra nöjda är en självklarhet för dig. Du gillar ordning och reda och har kassavana och har erfarenhet från tidigare receptionsarbete eller liknande. Vi sätter stor vikt på din personlighet och servicetänk. Varmt välkommen att söka !

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024