Är du en erfaren HR-generalist med erfarenhet av löner? Trivs du i en dynamisk miljö där du får arbeta med allt från arbetsrätt och rekrytering till löneadministration och HR-projekt? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Vi söker nu en HR-generalist för ett konsultuppdrag hos Aryzta Bakeries Nordic, med start så snart som möjligt, helst i början på maj 2025. Uppdraget sträcker sig initialt till årsskiftet, men kan komma att förlängas. Om rollen Som HR-generalist kommer du att vara en viktig del av det svenska HR-teamet och arbeta nära VD och övriga avdelningschefer. Du kommer att hantera en bred palett av HR-relaterade arbetsuppgifter och ha en nyckelroll i att stötta både chefer och medarbetare inom organisationen. I teamet ingår en Payroll-specialist i Stockholm och en HR/payroll-administratör i Malmö. Under din onboarding-period får du en gedigen överlämning av den nuvarande HR-chefen, som går i pension till sommaren. Kontoret ligger precis intill bageriet, där du varje morgon välkomnas av den härliga doften av nybakat bröd. Arbetsmiljön är varm och familjär, och du blir en del av ett sammansvetsat team på fem kollegor, inklusive VD. På Aryzta Bakeries Nordic arbetar cirka 122 fast anställda, varav 20 tjänstemän. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Arbetsrätt & Fackliga relationer – Kontakt med fackliga representanter, förhandlingar om lön, schema- och organisationsförändringar samt hantering av arbetsrättsliga ärenden. Arbetsmiljö & Compliance – Deltagande i skyddskommittémöten, arbetsmiljöarbete och HR-revisioner. Lön & Administration – Löneadministration, lönekartläggning samt rapportering och administration i HR-system (gärna Agda). HR-processer & Rekrytering – Rekrytering, on- & off boarding, disciplinära och individuella ärenden samt rehabilitering. Chef- & Medarbetarstöd – Stöd i kompetenskartläggning, successionsplanering och uppföljning av HR KPI:er. Engagemang & Kultur – Interna enkäter, engagemangsundersökningar och säkerställande av efterlevnad av lagar och kollektivavtal. Om dig Vi söker dig som är en lyhörd och samarbetsvillig person med en strukturerad och flexibel arbetsstil. Du trivs i en dynamisk miljö där du behöver vara anpassningsbar och metodisk, samtidigt som du kan sätta ner foten när det behövs och säkerställa att lagar och regler efterlevs. Du har en naturlig förmåga att hantera utmanande och känsliga situationer med lugn och professionalitet. Med din kommunikativa och prestigelösa inställning inger du förtroende och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du är en problemlösare med god konflikthanteringsförmåga, noggrannhet och ett proaktivt arbetssätt. Vidare är du självgående och har en stark analytisk förmåga, vilket gör att du kontinuerligt kan tolka och tillämpa lagar, regler och avtal i ditt arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Examen inom HR (kandidatexamen, YH-utbildning eller motsvarande). Minst 3–5 års yrkeserfarenhet av brett HR-arbete God förståelse för arbetsrätt och erfarenhet av kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare Erfarenhet av löneadministration Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Office Erfarenhet av något eller flera HR- och lönesystem, det är meriterande om du har erfarenhet i Agda. Om Aryzta Bakeries Aryzta Bakeries Nordic ingår i en internationell börsnoterad bagerikoncern, med huvudkontor i Schweiz och ledande position på marknaden. Koncernen verkar i Europa, Asien, Australien och Nya Zeeland och erbjuder ett omfattande sortiment av produkter och tjänster. De svenska bagerierna ingår i delen av koncernen med namnet Bun Bakeries Europe med produktion av hamburgerbröd och korvbröd. I Sverige finns både kontor och bagerier i Stockholm och Malmö. Aryzta har ett starkt fokus på kundnöjdhet, kvalitét, effektivitet, hållbarhet och ständig utveckling. www.aryzta.com Praktisk information Detta är ett konsultuppdrag på 40h/v med start omgående. Du kommer att bli anställd som konsult via oss på The Place. Arbetstider 8-17 med flextid. Du kommer att utgå från kontoret på Lindvretsvägen 11, intill Skärholmen, men ha möjlighet att arbeta mellan 1-2 dagar på distans. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan snarast möjligt! Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att bli en del av The Place och Aryzta Bakeries Nordic! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
ArbetsuppgifterVi söker en HR-specialist till vår kund som är en myndighet. Som HR-specialist är du kontaktperson gentemot ett antal av myndighetens chefer. Du arbetar operativt med att stödja cheferna inom hela HR-området och bidrar till att stärka dem i sin roll som tydliga arbetsgivare (besvara villkorsfrågor, rådgivning i personalärenden, stötta chefer i svåra samtal, kontakter med arbetstagarorganisationerna). Du kommer även att bidra till att säkerställa att myndighetens HR-processer följs och att arbetet präglas av rättvisa och transparens. Tjänsten innebär ett nära samarbete med olika interna funktioner för att driva utvecklingen av ett proaktivt och stödjande HR-arbete. Kvalifikationer Du har erfarenhet av att arbeta som HR-specialist mot chefsstöd. Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor/statlig myndighet. Det är meriterande om du har utbildning inom HR/personal. Personliga egenskaper Vi söker en person som är kommunikativ, lyhörd och kan bygga förtroendefulla relationer. Du är strukturerad och har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du lösningsorienterad och kan ta initiativ för att driva HR-processer framåt. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att förbättra bland annat vård och omsorg för Sveriges invånare. Här erbjuds ett meningsfullt arbete och kollegor som vill bidra till samhällsutvecklingen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön 36.000-38.000 kr/mån. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-18 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vår kund har kontor på Kungsholmen och distansarbete är möjligt. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Vi kommer att kontakta de kandidater vars ansökningshandlingar visar att de uppfyller samtliga kvalifikationer, för korta telefonavstämningar måndagen den 31 mars 2025 samt tisdagen 1 april 2025.
Är du en erfaren och driven person med HR-kompetens som trivs med att kombinera strategiska initiativ med operativa insatser? Vill du utvecklas i en dynamisk och familjeägd koncern där engagemang, ansvar och långsiktiga relationer står i fokus? Orvelinkoncernen söker nu en HR Business Partner som vill vara med och forma vår fortsatta framgång. Om Orvelinkoncernen Orvelin Group Holding AB är verksam inom handel, fastigheter och investeringar. Som en familjeägd koncern med olika branscher och verksamheter från Helsingborg till Abisko präglas vi av den entreprenöriella Orvelin-andan – att allt är möjligt! Vi ser vår arbetsplats som en gemensam arena där varje medarbetare har en betydande roll. Vi tror att glädje, engagemang och stort ansvarstagande skapar positiva resultat och trivsel för både medarbetare och kunder. Vi är ca 500 medarbetare och har vårat huvudkontor i Strömstad. Om rollen Som HR Business Partner hos oss får du en nyckelroll där du stöttar och utvecklar flertalet av koncernens bolag inom olika branscher, och tar över efter vår uppskattade kollega Sandra som nu går vidare i sitt arbetsliv. Rollen är både operativ och strategisk – du arbetar med att driva och förbättra HR-processer samt stöttar chefer inom bland annat arbetsrätt, ledarskap, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Vi står inför spännande förändringar inom HR och söker en person som kan bidra med stabilitet, engagemang och driv i denna utvecklingsfas. Du får möjlighet att vara med och forma HR-arbetets framtid och påverka långsiktigt, samtidigt som du ger trygghet och kontinuitet i en föränderlig miljö. Du kommer också att driva projekt inom kultur, medarbetarengagemang och förändringsarbete, samverka med interna och externa parter för långsiktiga relationer samt säkerställa att HR-dokumentation och avtal hanteras korrekt i vårat HR-system. Vi ser gärna att du har intresse för hur AI och digitala lösningar kan stärka HR-arbetet, exempelvis inom rekrytering och medarbetaruppföljning. Du tillhör ett HR-team på tre personer och rapporterar till koncernens HR-chef. Exempel på arbetsuppgifter: Stötta och utbilda chefer i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och utveckling. Arbeta med strategisk kompetensförsörjning för att säkerställa att vi har rätt kompetens både idag och i framtiden. Säkerställa korrekt hantering av den allmänna arbetsrättslagstiftningen, kollektivavtal och att goda samverkansrelationer upprätthålls. Utveckla och förbättra HR-processer inom alla delar av medarbetarresan. Säkerställa hög kvalitet i samtliga processer och administration. Stödja förändringsarbete och organisationsutveckling i nära samarbete med chefer och ledningsgrupper. Vem är du? Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av brett och kvalificerat HR-arbete. Relevant utbildning, exempelvis från personalvetarprogrammet. Erfarenhet av att kombinera strategiska initiativ med operativa arbetsuppgifter. Förmåga att driva projekt från idé till implementering. För att trivas i rollen är du självgående, initiativrik och trygg i din kompetens. Du har en prestigelös inställning och en förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer. Ett särskilt intresse för ledarskap och arbetsmiljö är en fördel, liksom erfarenhet från en koncernstruktur eller miljö med flera verksamheter. Tidigare erfarenhet från detaljhandeln är meriterande. Vi erbjuder: En bred och utvecklande roll med korta beslutsvägar och stort inflytande. Möjlighet att leda varierade HR-projekt och göra verklig skillnad. En företagskultur som präglas av engagemang, ansvar och långsiktiga relationer. Fina, moderna lokaler med närhet till havet i centrala Strömstad. Tjänsten är på 100% med placering i Strömstad, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökan Ett löpande urval av ansökningar kommer att göras och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag vid rätt matchning – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 21 april. Vid frågor är du välkommen att kontakta Frida Augustin, HR-chef, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och tillsammans bygga framtidens Orvelinkoncern.
Är du en erfaren HR-specialist som söker nya utamningar i Mälardalen till sommaren 2025? Just nu har vi ett spännande konsultuppdrag hos en internationell kund med placering i Västerås! Om rollen I denna roll blir du en nyckelperson inom ersättnings- och prestationshantering för den nordiska klustern (Sverige, Finland, Norge & Baltikum). Du arbetar i nära samarbete med HR Business Partners och affärsledare för att säkerställa att strategier och processer inom Total Rewards är effektiva och konkurrenskraftiga. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Implementera och utveckla strategier inom Compensation & Performance i linje med globala riktlinjer. Rådgiva och stötta affärsledare i ersättningsfrågor och bästa praxis. Analysera och utvärdera ersättningsprogram för att attrahera och behålla talanger. Säkerställa att policyer och processer uppfyller lagstiftning och interna riktlinjer. Fungera som kontaktpunkt för global Performance & Reward-funktion och bidra till strategisk utveckling. Följa marknadstrender inom Total Rewards för att rekommendera konkurrenskraftiga lösningar. Kvalfikationer: Kandidatexamen inom HR eller närliggande område. Expertis inom ersättningsprogram och dess administration, samt förståelse för bredare HR-strategier. Erfarenhet från en global organisation och vana att arbeta över flera länder. Proaktiv och lösningsorienterad med starkt affärstänk och analytiska färdigheter. Kommunikations- och samarbetsförmåga på hög nivå. Förtroendegivande bollplank för chefer och kollegor. Hög kompetens inom Microsoft Excel och HR-system (t.ex. SAP/Workday). Flytande engelska i tal och skrift. Praktisk information: Startdatum: 2 juni 2025 Slutdatum: 1 juni 2026 Plats: Västerås Välkommen med din ansökan och bli en del av ett dynamiskt och innovativt team! Sista ansökningsdagen är 30 Mars Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om Clevry Clevry är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vi är verksamma inom flertalet affärsområden och kan tillgodose behovet av såväl nyexaminerade talanger som seniora. Det som gör oss speciella är vårt fokus på soft skills-tester som ett verktyg att matcha kandidater och arbetsgivare på ett effektivt sätt. Genom att identifiera motivationsfaktorer och drivkrafter kan vi hitta de bästa kandidaterna, förkorta rekryterings- och onboarding tiden och se till att både medarbetare och uppdragsgivare blir nöjda. Nu söker vi en HR koordinator till vårt Human Services-team i Stockholm! Din roll Clevry har i dagsläget ett högt antal konsulter som är ute på uppdrag hos våra kunder. Det är viktigt för oss att våra konsulter trivs på arbetet och kan få svar på alla möjliga frågor kring sin anställning via oss. Som HR koordinator kommer du att ha kontakt med våra konsulter, och hjälpa de i olika ärenden och besvara en bredd med frågor. Förutom att hjälpa våra konsulter kommer du även att hantera HR relaterande ärenden för Clevrys internt anställda. I denna roll kommer du att vara den mest seniora HR-medarbetaren och arbeta i nära samarbete med Clevrys Country Manager. Tjänsten är en utmärkt möjlighet för karriärutveckling, särskilt för dig som söker större ansvar och vill växa in i en roll som HR-Specialist. På Clevry anställer vi årligen hundratals medarbetare, vilket understryker HR:s avgörande roll i vår verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga verksamheten inom Human Services-teamet i Sverige och hantera alla delar av medarbetarlivscykeln för både konsulter och internt anställda. Organisera, genomföra och förbättra kärnprocesser inom HR i samarbete med teamet. Fungera som en nyckelperson inom administrativ HR och anställningsrelaterade frågor, samt ge stöd till organisationen och ledningen. Hantera förhandlingsprocesser vid förändringar och samarbeta med Almega och facket. Förbereda löneunderlag för löneteamet. Anställningen är ett föräldravikariat som förväntas pågå till slutet av 2026, med möjlighet till förlängning in i 2027 och därefter. Clevrys kontor är beläget centralt i Stockholm, på S:t Göransgatan 66. Vi ser gärna att du som söker kan starta tjänsten så snart som möjligt. Din profil Utbildning inom HR eller personlvetenskap Minst 1–3 års erfarenhet av en HR-inriktad roll. God förståelse för svensk arbetsrätt och kollektivavtal. Som person är du öppen, noggrann och pedagogisk med ett intresse för frågor inom HR och personal. Du är prestigelös i ditt arbete och trivs med både varierande och emellanåt monotona arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är orädd och kommunikativ i din dialog med såväl konsulter som kollegor samt utomstående kontaktpersoner. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, genomföra ett självskattningstest men även ett färdighetstest. Vid en eventuell intervju med oss kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår ansvarige rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Drömmer du om en arbetsplats där ditt engagemang för HR-frågor möts av stort utrymme för påverkan och utveckling? Som HR-specialist hos Vårdförbundet får du arbeta både operativt och strategiskt i en organisation med fokus på arbetsmiljö, inkludering och hållbara arbetsliv! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Vårdförbundet. Om företaget Vårdförbundet är ett yrkesförbund som tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och utvecklingen av professionerna. De organiserar 114 000 legitimerade barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor samt studenter inom respektive utbildning. Vårdförbundet arbetar tillsammans för att utveckla vården, skapa ett hållbart yrkesliv och förbättra villkoren för deras medlemmar. Med en stark värdegrund är Vårdförbundets uppdrag att stärka och utveckla professioner, förbättra arbetsvillkoren och påverka hälso- och sjukvårdens utveckling – både lokalt och globalt. Hos Vårdförbundet har du förmånen att både utvecklas och utmanas. Vårdförbundet arbetar aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla är välkomna. Utifrån ledorden tillit, professionalitet, balans och arbetsglädje arbetar medarbetarna tillsammans för att skapa en trivsam arbetsplats. Arbetsuppgifter HR-enhetens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för chefer och medarbetare att uppnå Vårdförbundets mål. Som HR-specialist på Vårdförbundet arbetar du med ett brett spektrum av HR-frågor i en central, coachande och stödjande roll för chefer och medarbetare inom organisationen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar rekrytering, arbetsmiljö, lön samt lag- och avtalsfrågor. Rollen innebär en kombination av operativt och strategiskt arbete där du både hanterar dagliga personalfrågor och driver långsiktiga initiativ för att utveckla HR-arbetet. Du får stora möjligheter att påverka ditt ansvarsområde och att ta egna initiativ. I rollen ingår du i HR-enheten som består av två kollegor. Du rapporterar till HR-chefen och har ett nära samarbete med chefer, medarbetare och fackliga klubbar, med fokus på att skapa ett förtroendefullt samverkansklimat. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att: • Ge råd och stöd till förbundets chefer i arbetsgivar- och dagliga HR-frågor • Driva rekryteringsprocesser från start till mål • Stötta och genomföra lönerevision, lönekartläggning och arbetsmiljökartläggning • Driva förbättringar och utveckling inom alla delar av HR Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Krav: • Akademisk examen eller likvärdig utbildning inom HR/personal • Minst fem års erfarenhet av arbete i en bred HR-roll • Erfarenhet av att ha arbetat med hela årshjulet för HR • Goda systemkunskaper och kunskap i Officepaketet • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: • Fördjupad kunskap inom lön/lönebildning och/eller arbetsmiljö/rehabilitering • Erfarenhet och/eller intresse av utveckling inom AI • Arbetslivserfarenhet från en idéburen organisation/offentlig sektor Som person har du ett positivt och professionellt förhållningssätt som speglas i ditt engagemang för arbetet. Du är självgående, tar egna initiativ och har en god förmåga att samarbeta med andra. Din kommunikativa styrka gör att du känner dig bekväm med att tala inför grupper och uttrycker dig tydligt både i tal och skrift. Vidare hanterar du information och frågeställningar inom HR med integritet och gott omdöme. Din trygghet i att möta människor i olika situationer och din tydlighet i rollen gör dig till en viktig resurs i både operativa och strategiska sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Fackliga företrädare på Vårdförbundet är: Torbjörn Severin, Akademikerföreningen [email protected] Tobias Sved, Unionenklubben, [email protected] Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Som HR Koordinator kommer du att spela en nyckelroll i vår HR-funktion och arbeta brett inom HR-området. Du kommer att hantera administrativa uppgifter, stötta chefer i olika HR-frågor samt arbeta aktivt med employer branding. Detta är en junior roll som erbjuder stora möjligheter att utvecklas inom HR i en dynamisk och högintensiv miljö. Du kommer att få möjlighet att arbeta med olika verksamheter inom organisationen och därmed utveckla en bred kompetens inom HR. Rollen omfatta också ett uppdrag som VD-assistent (om cirka 20%, eller en dag i veckan). Resor förekommer i tjänsten. Ditt uppdrag Hantering av administrativa uppgifter (inom HR och som VD-assistent). Stöd till chefer i HR-relaterade frågor. Employer branding-arbete för att attrahera och behålla talanger. Arbeta brett inom HR-området. Driva och utveckla HR-processer och rutiner. För att ansöka vill vi att du Har en utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har ett stort intresse för employer branding. Har ett starkt intresse för att utvecklas vidare inom HR och bredda din kompetens inom området. För att lyckas i rollen vet vi att du Är flexibel och kan arbeta i olika situationer med olika verksamheter. Har en nyfiken, öppen och orädd inställning samt är snabblärd och trivs i en miljö med högt tempo. Är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Villkor Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning tillämpas. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
We built the leading online grocery store and now we want to share what we’ve created with the world! Delivering a broad assortment of high-quality, affordable groceries to thousands of doorsteps is a complex process, but we believe we’ve cracked the code. Using data-driven methodology, with a focus on sustainability all the way along the chain, we are creating the most efficient retail system in the world! We’re looking for a People Partner who’s passionate about helping leaders thrive and creating a great place to work. In this role, you’ll partner with our leaders to optimize teams, manage change, and keep everything running smoothly. This role’s primary area of focus will be toward operations, but given the broad scope of our business, with employees in both operations and office operating in Sweden, this is a great opportunity to grow within a wide range of people's areas. What You’ll Be Doing in this role: Partner with area leaders to optimize organizational effectiveness and drive people initiatives. Lead and execute organizational changes, collaborating closely with leadership teams. Provide support on complex personnel cases and offer strategic solutions, in accordance with employment lay and best practices. Act as a trusted advisor on job architecture, salary matters, and role sizing. Build strong union relationships and negotiations across a wide range of changes. Create and improve learning materials for leadership development and key processes, and leading coaching sessions. Ensure compliance with all people-related matters within the area. Analyze organizational health metrics (e.g., turnover, engagement, sick leave, rehabilitation) and provide data-driven insights. Develop and challenge leaders on their leadership styles and effectiveness. Share observations from the area to enhance overall team understanding and provide support to group services. What We’re Looking For: 3+ years of experience within a People Partner / HR business partner position. Previous experience working with collective agreements and union processes, preferably within blue-collar areas. Previous experience working with rehabilitation and other efforts to reduce sick leave. Experience in organizational design, talent management, and leadership development. Ability to manage complex situations and provide strategic solutions to both leadership and employees. Excellent communication and negotiation skills, especially in union environments. A data-driven mindset with a focus on organizational health and people metrics. If you’re a people-focused problem solver who loves working with leaders to create a positive, productive work environment, we’d love to have you on board! — We are committed to being an inclusive community, cultivating diversity, equity and belonging into our everyday workplace culture. When hiring for our team, we welcome the unique contributions that people can add with different cultural backgrounds, ethnicity, race, gender, gender identity and expression, nationality, age, languages spoken, color, religion, disability, sexual orientation, education and beliefs. If you have a disability such as a hearing, or visual impairment or any other neurodivergent need that requires accommodating during the hiring process, please let us know in advance. You can do this by contacting the job owner or hiring manager.
ArbetsuppgifterFör vår kund inom tillverkningsindustrin söker vi en erfaren HR Specialist med inriktning mot Compensation & Benefits. Denna roll innebär nära samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att strategier för löner och förmåner stödjer verksamhetens mål. Rollen har ett globalt fokus och involverar arbete över flera marknader. Arbetsuppgifter är bland annat: Bevaka externa regelverk, trender och benchmark inom Compensation & Benefits-området. Förbättra och uppdatera interna system och riktlinjer för att säkerställa efterlevnad av bolagets servicemodell. Arbeta effektivt med AI och andra digitala verktyg för att optimera processer. Ge utbildning och specialiststöd inom Compensation & Benefits till HR och chefer. Vara produkt- och processägare för området Compensation & Benefits. Driva och delta i projekt och initiativ kopplade till ersättnings- och förmånssystem. Säkerställa att företagets ersättningssystem är konkurrenskraftigt, rättvist och i linje med affärsmålen. Kvalifikationer Du har relevant utbildning. Du har erfarenhet som HR-specialist med stark förståelse för området Compensation & Benefits. Du har erfarenhet av löne- och förmånsadministration, inklusive pensioner, försäkringar, bonusar och andra anställdas belöningar. Du har kunskap om lönestrukturer, arbetsvärdering och marknadsbenchmarking. Du har kännedom om HRIS (Human Resources Information Systems) och verktyg för kompensationsanalys. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som HR Specialist inom Comp & Ben krävs noggrannhet och god förmåga att kommunicera effektivt med både interna och externa parter. Det är också viktigt att vara analytisk, flexibel och ha god samarbetsförmåga. Företagspresentation Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 14-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
About the company Founded in 1988, Huawei Technologies is one of the fastest growing telecommunications and network solutions providers in the world and 2000 Huawei established the first overseas R&D office in Sweden. Huawei Technology Sweden is continuously growing and with 300+ R&D engineers located in Stockholm, Gothenburg and Lund we are trailblazing the path to future 5G wireless systems with focus on standardization, research and pre-development. Your role We are seeking a highly motivated and experienced HR Business Partner (HRBP) to join Huawei at their office in Kista who will be instrumental in handling various HR tasks. This role requires a dedicated professional who can leverage these functions to enhance organizational value. We hope that this person can be on-site by the end of April. Main tasks and responsibilities Supporting Innovation and Research: Collaborate with managers to identify barriers to innovation. Develop and implement HR solutions to foster a culture of creativity and collaboration. Employee Performance Management: Manage the end-to-end performance process Assist managers in conducting performance evaluations and providing constructive feedback. Support the implementation of performance improvement plans (PIPs) when necessary. Provide training and guidance to managers on effective performance management practices. Employee Relations: Manage and resolve complex employee relations cases in compliance with Swedish labor laws. Take charge of the Collective Bargaining Agreements (CBA) , maintain positive relationships with union representatives by conducting routine communication and negotiations with unions to address employee concerns and organizational needs. Local Employer Branding: Develop and execute strategies to enhance the company’s reputation as an employer of choice in local environment. Collaborate with the marketing and recruitment teams to promote the company’s values and culture. Huawei and Clevry offer you The opportunity to work in a diverse, multinational environment at a leading global company. Exposure to advanced HRBP concepts and practices, with the chance to implement innovative solutions. A 1-year contract consultant thru Clevry with the potential to transition into a permanent role at Huawei. Location: This is a consultant position at Huaweis R&D office in Kista, Stockholm, Sweden. Your qualifications Graduated in HR domain and familiar with Swedish labor laws Minimum of 3 years of experience as an HRBP or in a similar HR role. Excellent interpersonal, negotiation, and communication skills. In-depth knowledge of Swedish labor laws, CBA management, and union relations. Exceptional attention to detail and a proactive attitude in problem-solving and issue resolution. Proven capability to operate effectively under stress, maintaining composure and professionalism in challenging situations. Strong interpersonal and communication skills in Swedish and English. Experience supporting research or innovation environments is a plus. About Clevry For over 30 years we have been the change maker for a more soft skills driven work-life within talent acquisition, assessments and advisory. We operate globally with customers, consultants and candidates from North America to Singapore with headquarters in Brighton, Stockholm and Helsinki. At Clevry we have over 150 soft skills certified recruiters, business psychologists and experts at your service. The process Clevry screen candidates continuously and the position could be filled prior to last application date. If you have any questions regarding this position or this recruitment process, do not hesitate contact our recruiter Anna: [email protected] Does this role sound like a good match? Please apply today. Follow us on LinkedIn: Clevry Sweden
Välj ett jobb för att visa detaljer