HR-specialist/HR-advisor

Sök bland 117 lediga jobb som HR-specialist/HR-advisor och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-ansvarig till Askalon AB

Om tjänsten Som HR-ansvarig hos Askalon AB kommer du att vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa. Du kommer ha ett helhetsansvar för hela HR-processen samt leda arbetet med att utveckla vårt ledningssystem. Du kommer även ta dig an projektledningsuppgifter inom till exempel hållbarhet och kvalitet, vilket gör din roll både varierad och dynamisk med möjlighet att driva utveckling av processer med stort inflytande. Du kommer vara en del av företagets ledningsgrupp och rapportera till COO. Arbetsuppgifter Säkerställer strategisk kompetensförsörjning: Attraherar, behåller och utvecklar medarbetare enligt vår strategi och förbättrar våra processer för rekrytering och onboarding. Utvecklar och effektiviserar HR-processer: Leder förändringsarbete med fokus på digitalisering och förbättring av våra HR-processer. Utformar tydliga rollbeskrivningar: Stöder chefer i att formulera mål och utveckla våra medarbetare. Skapar engagerade medarbetare och en positiv kultur: Genomför mätningar, analyserar resultat samt föreslår och implementerar förbättringsåtgärder. Identifierar och tillgodoser utbildningsbehov: Utformar kompetensutvecklingsprogram, inklusive ledarutveckling, baserat på vår strategi. Bygger ett starkt employer brand: Samarbetar nära med marknad för att stärka vår attraktionskraft som arbetsgivare. Arbetsmiljö och rehabiliteringsfrågor: Hanterar dessa systematiskt med stöd av bland annat företagshälsovården. Om dig Vi söker dig som har Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande. Några års erfarenhet av att arbeta som HR Business Partner eller liknande roll God kunskap i arbetsrätt samt erfarenhet av förhandlingar Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och HRM-system/HR core system är meriterande För att lyckas som HR-ansvarig hos oss behöver du vara engagerad, framåtlutad och rättvis. Du är trygg i din kompetens och har en stark kommunikativ förmåga som gör att du skapar och behåller förtroendefulla relationer med medarbetare, chefer och andra. Du värdesätter samverkan och dialog och bygger förtroende på ett självklart och jordnära sätt. Du har ett genuint intresse av att förstå affären och hur HR bidrar till den. Som person vill du kavla upp ärmarna samtidigt som du tar strategiska beslut. Att leda förändringsarbete och digitalisering utifrån ett HR-perspektiv är något du känner dig bekväm med. Om oss Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer – för en säker och hållbar framtid. Vi är idag drygt 100 medarbetare med hög kompetens inom ventiler, ventildiagnostik och ventilservice. Dessutom har vi en egen konstruktionsavdelning för tillverkning av rörsystem och processmoduler samt ett utbildningscenter med kurser riktade till processindustrin. Utöver vårt huvudkontor i Karlstad har vi även kontor i Danmark och Finland. Våra kunder består bland annat av energiverk, raffinaderier, pappersbruk, kemiindustri, vatten- och avloppsverk. Vi har ett tätt samarbete med Emerson Automation Solutions och vi representerar dessutom VAG Group i Danmark och Sverige. Vi arbetar kontinuerligt för att vara det långsiktiga valet för våra kunder och medarbetare. På Askalon har vi kul tillsammans i en snabbt föränderlig miljö där alla ges möjligheten att utvecklas. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 och Elin Skau på 073-529 69 67 Välkommen in med din ansökan senast 9 juni!

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Handläggare till regional samordnad bemanningsplanering,Jönköping

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Som personalplanerare kommer du att arbeta med både kort- och långsiktig planering av personal. Främst kommer du att planera personalen som tillhör häktet i Jönköping och häktet Växjö men du förväntas även stötta kollegor som arbetar med regionens övriga verksamhetsområden. Du kommer att vara en del av teamet Samordnad Bemanning där majoriteten av arbetsgruppen är placerade på regionkontoret i Linköping. Din roll kommer dock att vara lokalt placerad på häktet i Jönköping men regelbundna resor till Linköping förväntas. Arbetet passar dig som är en naturlig problemlösare och stimuleras av ett socialt arbete där man bygger långsiktiga relationer. Du är kommunikativ, serviceinriktad och uppskattar utmaningar som driver på resultat. I din roll som bemanningsplanerare arbetar du med: - Kontinuerlig kontakt med kärnverksamheten och tillgodose verksamhetens dagliga behov - Arbeta med kort och långsiktiga vakanser - Semester och utbildningsplanering - Prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt - Planering av personal enligt lagar, rutiner och kollektivavtal - Proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål Vi söker nu ytterligare en bemanningsplanerare för en tillsvidareanställning i en spännande och viktig roll. KVALIFIKATIONER Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för din uppgift. Du arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant . Erfarenhet av bemanningsplanering, kort- och långsiktigt • Erfarenhet av större personal- och bemanningssystem, exempelvis Heroma • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God kunskap om lagar och avtal Det meriterar om du har: • Ytterligare utbildning inom arbetsrätt, personalvetenskap • Ytterligare utbildning inom lönehandläggning • Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor • Erfarenhet av statliga kollektivavtal • Erfarenhet av Heroma • Kriminalvårdserfarenhet • Lönehandläggning • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

23 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
HR/People Lead Adapteo

Ready to take on a key role in an expansive and dynamic company? Join us at Adapteo and our committed HR team on our mission of Building Adaptable Societies. Become part of a journey towards a more sustainable future as our new HR/People Lead for Sweden and Norway. Explore the details below to learn more about this exciting opportunity and apply today! About the role HR plays a significant role in shaping the culture and future of our growing company. As HR/People Lead you will be responsible for the operational and strategic HR agenda in Sweden and Norway, supporting managers in aligning their business objectives with our People strategy. The role is both hands-on and strategic and you will be responsible for driving the HR agenda in your local Business Units together with local Management. Together with your colleagues across Adapteo Groups HR Team play an active role in taking part in and driving group-wide development projects within the HR/people domain, securing the implementation of our common People Agenda. Your location will be in Solna, Sweden. Under normal circumstances travelling is required occasionally primarily to our sites around Sweden and Norway. The role will be reporting directly to the Adapteo Group CHRO, Simon Persson, and in a dotted line to the Managing Director of Adapteo Sweden, Ola Skogö. Your main responsibilities will include: Partner with business leaders on strategic and operational level within all aspects of HR and drive the people agenda within your designated departments/locations. Labor law and collective agreements as well as conducting trade union negotiations for our Swedish and Norwegian entities. Be part of the Swedish management team and work closely with the CEOs of Sweden and Norway. Be a oart of Adapteo Groups HR-leadership team and in close collaboration with CHRO and other HR/People Leads across Adapteo drive Adapteos people agenda forward. Ownership and operational delivery of HR processes (Performance Management, Salary Revision, Recruitment, Work environment, Rehabilitation, Labor Law etc.) in your Business Units Playing a key role in leading and contributing to HR-development initiatives and projects, ensuring successful implementation across the organization, both locally and at group level that support the company's growth and culture. Personal skills Our ideal candidate thrives in a dynamic environment. To thrive and succeed in this role, you should be a driven and unpretentious individual with good collaborative skills. You are comfortable handling both strategic and operational tasks. An ability to manage rapid changes is crucial. You should be able to switch perspectives quickly and reprioritize. You are results-oriented and can easily navigate an organization thanks to your receptiveness and ability to build relationships. Qualifications and Experience: At least 7–10 years of solid HR experience from a broad qualified HR-role including at least five years in charge of HR and managing the HR cycle fully. A university degree with emphasis on HR or business administration. Experience working in a fast-paced environment is preferred, ideally with prior experience in a growth-oriented company where you have creatively built new structures and processes within HR. Experience in successfully managing HR functions across multiple countries at the Nordic level. Great HRIS skills and you have a strong interest and understanding of digital and technical tools. Experience with CatalystOne HRIS is meriting. Ability to work independently and take initiative within the framework of business-oriented HR work. Excellent language skills in Swedish and English and other languages will be an asset for you. About Adapteo Adapteo is the leading adaptable space partner in Northern Europe. We build, rent out and sell adaptable buildings for schools, daycare centres, care, offices, accommodation and events. We know that our society will go through an immense change in the years to come. Whatever the future brings, we believe that adaptability is the best solution. With our buildings, we can transform, repurpose, scale up and scale down in a matter of weeks by using a modular and circular building concept. Our buildings can be used for a few days or indefinitely, always optimised for current needs. That is how we build adaptable societies. Adapteo has operations in Sweden, Finland, Norway, Denmark, Germany, Netherland, Belgium, Lithuania, and Estonia. We currently number about 600 employees with head offices in Stockholm, Sweden and Vantaa, Finland. Adapteo’s core values provide a foundation for our business and our culture. Whether employee, customer or stakeholder, your experience of Adapteo should be of a company that is Proactive, Collaborative and Committed. Information & Application In this recruitment, Adapteo is collaborating with Zoey. Apply easily with your CV or LinkedIn at www.zoey.se. When applying, you will be asked to answer a few brief questions and afterwards you will receive updates regarding any possible next step in the process If you have any questions about our process or this role, please contact Martina Kolga, Recruitment Consultant (073-3222502, [email protected]). Apply promptly as we’re meeting fantastic candidates the selection will be ongoing, and the position may be filled sooner than anticipated! We are looking forward to your application!

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
People Generalist

We built the leading online grocery store and now we want to share what we’ve created with the world! Delivering a broad assortment of high-quality, affordable groceries to thousands of doorsteps is a complex process, but we believe we’ve cracked the code. Using data-driven methodology, with a focus on sustainability all the way along the chain, we are creating the most efficient retail system in the world!Are you driven by the desire to make a meaningful impact on employee well-being? Do you have a passion for fostering a healthy, engaged, and dynamic work environment? Mathem is looking for a dedicated and visionary People Generalist to join our People & Communications Team and report into the Head of People Partnering. If you're ready to bring your expertise and energy to a company that values its people above all else, we want to hear from you! At Mathem, we are more than just a workplace – we are a community committed to innovation, excellence, and the well-being of our employees. We believe that a supportive and engaging work environment is the cornerstone of our success. As leaders in our field, we are dedicated to reducing sick leave and promoting a culture of health and wellness.What You'll Do:As a People Generalist at Mathem, you will be at the heart of our efforts in the operations organisationto enhance employee satisfaction and productivity. Your role will encompass both strategic and operational responsibilities, including: Empowering Managers: Provide expert support and guidance on managing short- and long-term sick leave, helping to create a supportive and proactive work environment. Health & Wellness Leadership: Conduct impactful workshops and training sessions to promote best practices in health and wellness across the organization. Navigating Difficult Conversations: Assist managers in handling sensitive discussions with empathy and professionalism, ensuring positive outcomes for all parties involved. Strategic Action Plans: Develop and implement effective return-to-work plans, ensuring a smooth and supportive transition for employees. Compliance & Best Practices: Ensure our processes align with labour laws, fostering a legally compliant and fair workplace. Data-Driven Insights: Monitor and analyze sick leave data, driving continuous improvement and strategic initiatives. What You'll Need: Experience: At least 5 years in HR, with a strong focus on managing sick leave and health-related issues. Skills: Fluent in Swedish and English, excellent communication, organizational, and collaborative skills. Background:People experience in a warehouse, production, or distribution environment is highly beneficial. Attributes: A structured, communicative, and team-oriented professional who thrives in a dynamic environment. Why Join Mathem?Here you can be part of aninnovative and fast-paced culture where we areforward-thinking and value creativity and collaboration. In this role, you'll have ameaningful impact by contributing to projects that significantly enhance employee well-being and engagement. We're all a team with asupportive environmentthat helps and values each member’s contributions.So, if you’re ready to inspire change and make a real difference, ApplyToday to become our next People Generalist at Mathem! Disclaimer:Please note that this is a temporary role with a duration of 9 months and with a possibility to be prolonged after that We are committed to being an inclusive community, cultivating diversity, equity and belonging into our everyday workplace culture. When hiring for our team, we welcome the unique contributions that people can add with different cultural backgrounds, ethnicity, race, gender, gender identity and expression, nationality, age, languages spoken, color, religion, disability, sexual orientation, education and beliefs. If you have a disability such as a hearing, or visual impairment or any other neurodivergent need that requires accommodating during the hiring process, please let us know in advance. You can do this by contacting the job owner or hiring manager.

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Internship Talent & Development

Internship – Talent & Development If you want to launch your professional career in Talent & Development, Mölnlycke is the place to do it. Mölnlycke Healthcare invites forward-thinking students to embark on a journey – where passion, purpose, courage, and collaboration converge to redefine what's possible in the world of medtech. Position: Internship Talent & Development Location: Gothenburg Job type/duration: Full time/10-20 weeks Autumn 2024 Team: You will join the People Excellence team and report to the Manager, Global Talent & Development Application deadline: Thursday June 6th This internship offers a fantastic opportunity to gain hands-on experience in the people field, and make a meaningful contribution to our team. As an intern with Mölnlycke, you will support the full Talent & Development team with focus on some key critical projects, such as: Coordination of all the administrative steps to activate our talent programs Enhancement of our knowledge articles content around talent & development to ensure standard and structured approach to showcase our policies and processes Support the different DE&I (diversity, equity and inclusion) initiatives Active contribution to our Global employer branding strategy including support to local events in the universities of Gothenburg Support Talent Acquisition projects, including the revision of the content of our messages to candidates during the different phases or our recruitment processes as well as developing hiring manager training pills Support the development of our learning culture Knowledge and experience Bachelor's and/or Master’s degree, preferably in Human Resource Management or similar fields Strong written and verbal communication skills Excellent written and spoken English Personal qualities: Self-motivated, proactive in suggesting ideas and improvements Exceptional interpersonal skills to collaborate with various stakeholders Creative thinker with the ability to innovate Ambition and a can-do attitude Workplace & benefits You will have the opportunity to learn, engage and evolve with the safety of a supportive team of experts You will experience an open, friendly and fair working atmosphere You will have great colleagues in a global setting with diversity in all aspects To gain a deeper understanding of who you are and your passion for the people field, please answer the following questions in your cover letter, which should be submitted alongside your resume: Why are you passionate about HR? What are you motivated about in life? What would you want to experience during your internship? Our approach to diversity and inclusion At Mölnlycke diversity is not just a vision, but our strength. We are dedicated to fostering an inclusive workplace that values and celebrates the power of diversity. At the heart of our commitment is the belief that diversity fuels innovation, creativity, and problem-solving. We invite you to be a part of a team where authenticity is embraced, and every employee, regardless of background or any other traits, experiences a true sense of belonging. Your attitude, drive, enthusiasm, and eagerness to learn are just as important to us as the requirements for the role. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health, and in early 2025 our headquarters will move there. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/career

23 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
HR-koordinator

Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kommunledningskontoret leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer förvaltningarna med rådgivning och specialisttjänster. Vi ansvarar för kommunövergripande service och projekt samt utövar uppsikt och kontroll av nämndernas verksamheter. Vi fokuserar på professionella och goda relationer men också på att skapa utrymme för ett gott arbetsklimat. Vi på HR är en del av kommunledningskontoret som leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer sex förvaltningar med rådgivning och specialisttjänster och ansvarar för kommunövergripande service och projekt. Vårt fokus är på professionella och goda relationer men också på att skapa utrymme för ett gott arbetsklimat. Vi krokar arm och hjälps åt, här står du aldrig ensam i ditt uppdrag. HR-funktionens uppdrag är att implementera, driva och följa upp kommunens HR-processer inom hela medarbetarresan. Vi inrättar nu en ny tjänst som HR-koordinator. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: · Flexibel arbetstid · Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans · Friskvårdsbidrag · Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar · Kompetensutveckling · En arbetsplats med närhet till pendeltågsstation och centrum Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt engagerade team! ARBETSUPPGIFTER Som HR-koordinator kommer du att ha två huvudsakliga ben, dels så kommer du att vara avdelningens ingång i allmänna handlingar och framtagande av statistik och uppgifter kopplat till olika förfrågningar som är typiska för offentlig förvaltning. Det andra benet handlar om att vara en samordnande funktion på HR där olika typer av ärenden kommer att vara aktuella. Det innebär att du kommer att medverka och ha insyn i olika typer av ärenden kopplat till våra olika processer som exempelvis löneöversyn, kommunens bokslut och annan personaluppföljning. Du kommer arbeta med att förbereda ärenden, ta fram information ur system, systemadministration, sammanställa material, delta i utredningar, diarieföra och arkivera. Andra arbetsuppgifter som förekommer är tex administration kring fakturor, inköp och konferensbokningar. Vi värdesätter din förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, din noggrannhet och ditt engagemang. Tillsammans skapar vi en arbetsplats präglad av öppenhet, respekt och en vilja att ständigt förbättra vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen inom HR-området eller dig som har en eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet inom HR. Du är van vid att ta initiativ och kan analysera både situationer och underlag. Du är strukturerad och har en hög administrativ förmåga, är bekväm i båda tal och skrift och är tydlig, förtroendeingivande och lyhörd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer till en förändringsbenägen organisation där det är stort fokus och intresse för HR-frågorna där digitaliseringen har en självklar del i utvecklingen. ÖVRIGT Till den här tjänsten behöver du inte lämna in ett personlig brev utan vi ber dig istället att svara utförligt på våra urvalsfrågor. Provanställning kan komma att tillämpas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
HR-partner till Riksteatern

Vi söker dig som vill arbeta på Riksteatern med alla typer av HR-relaterade frågor. Då får du arbeta i en organisation som turnerar scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt! Om rollen: Som HR-partner hos oss får du arbeta i en verksamhetsnära roll och bidra till att Riksteatern är en fortsatt attraktiv arbetsgivare med goda värderingar. Befattningen är en del av en engagerad HR-avdelning som består av tre HR-partners, två lönespecialister och en HR-chef. Rollen som HR-partner är av bred karaktär och spänner över samtliga delar av HR-spektrat, med såväl strategiska som operativa inslag. I rollen som HR-partner stöttar och vägleder du främst avdelnings- och enhetschefer i verksamhetsnära frågor. Tillsammans med HR-chef driver du utveckling av gemensamma policys, processer och riktlinjer inom lönebildning, kompetens- och ledarutveckling. Du översätter verksamhetsbehov till HR-lösningar. I arbetet ingår också att bidra till utvecklingen av vårt jämlikhetsarbete och av HR-funktionen som helhet för att bibehålla ett högt förtroende i organisationen. Riksteatern har kollektivavtal och på arbetsplatsen finns två fackliga klubbar, med vilka arbetsgivaren har samverkansavtal. Din profil: Vi söker dig som har bred kunskap inom HR och flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta i olika HR-processer och av att ge konsultativt chefsstöd. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i arbetsrätt och avtalsfrågor, samt erfarenhet av arbete med kompetens- och ledarutveckling. För att trivas och lyckas i rollen, är det viktigt att du har: - Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande kompetenser förvärvade på annat sätt - Erfarenhet av arbete i ett HR-team i en större organisation - Erfarenhet av chefsstöd och rekrytering - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Stor vana att effektivt använda IT-verktyg och program för att lösa problem, hantera digital kommunikation och underlätta arbetsprocesser. Du tycker om att samarbeta med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har ett coachande förhållningssätt, arbetar självständigt och tar ansvar för genomförandet hela vägen från start till mål. Du planerar din vardag, är strukturerad och håller tidsramar. Riksteatern har ett brett uppdrag, varför vi behöver medarbetare som representerar en mångfald av perspektiv och erfarenheter. Vi värdesätter att du har god förståelse för olika levda erfarenheter. Du uppskattar olikheter och förstår hur bakgrund, kulturella uttryck och samhälle påverkar och samverkar med varandra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmågor eftersom rollen kräver mycket samverkan med andra. Vad vi erbjuder dig: Som anställd hos oss får du ta del av Riksteaterns föreställningar. Vi har gym i anslutning till kontoret och erbjuder en friskvårdstimme per vecka på arbetstid. Vi tillämpar förtroendearbetstid och 30 semesterdagar per år. Vårt arbetsklimat präglas av frihet under ansvar. Tillträde snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi ser fram emot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. För mer information kontakta Maria von Sterneck, [email protected] Tel 073-70 771 70. Fackliga kontaktpersoner: Charly Wassberg Borbos, fackförbundet Scen & Film avd. 15. [email protected] Tel:073-063 6608 Linda Persson för Akademikerföreningen [email protected] tel 073-087 88 14 Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan snarast! Om Riksteatern Riksteatern är en folkrörelse. Ca 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på www.riksteatern.se

22 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
People & Organisation Partner till AniCura Region Stockholm

Har du erfarenhet av att bedriva ett brett och framåtriktad HR-arbete och är sugen på en ny utmaning? Vi söker dig som brinner för att jobba verksamhetsnära i en fartfylld miljö där du verkligen kan påverka och göra skillnad! För att säkerställa att vi står stadigt rustade för både nuvarande och framtida utmaningar behöver vi fortsätta att utveckla och förfina vårt HR-arbetet. Kanske är det här något för dig? I rollen som People & Organisation Partner inom region Stockholm kommer du att arbeta brett inom hela P&O-området och stödja och coacha chefer och ledare på Stockholms djursjukhus och kliniker. Du blir del av ett regionalt P&O team som vid sidan av denna roll består av en Regional P&O Partner och två P&O administratörer. Tillsammans arbetar teamet för att ge ett strategiskt och operativt stöd till regionens chefer gällande HRs samtliga områden. Som team stöttar vi regionen som helhet men är placerade på olika djursjukhus och deltar i respektive djursjukhus lokala ledningsgrupp. Din placering blir på AniCura Regiondjursjukhus Bagarmossen men du kommer även också att stötta chefer på AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd och kommer att spendera del av din arbetstid där. Utöver det regionala teamet är du även en del av ett kompetent Svenskt P&O team som består av kollegor runt om i landet och du rapporterar till AniCura Sverige P&O Manager. Du arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer i alla typer av P&O frågor så som rekrytering och kompetensförsörjning, lönebildning, arbetsrätt, förhandlingar och samverkan med de fackliga motparterna, ledarskapsutveckling och engagemang, arbetsmiljö och hälsa samt personaladministrativa uppgifter. Samtliga medarbetare P&O Sverige- teamet hjälps tillsammans åt med landsövergripande projekt och arbetsuppgifter och vi har stort stöd av varandra. Vi erbjuder dig * En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling * Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka * Hos oss har vi en mycket passionerad yrkeskår och du får chansen att jobba verksamhetsnära * Tjänstepension, friskvårdsbidrag och kollektivavtal * En arbetsplats där du har möjlighet att ha med upp till två hundar till jobbet, under förutsättning att det finns plats och att de inte stör. * Möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan beroende på verksamhetens behov. Vem är du? Som person är du nyfiken, lyhörd, diplomatisk och prestigelös. Du har erfarenhet av att arbeta med HR som ett viktigt verktyg för att skapa ökad lönsamhet och konkurrenskraft. En stark drivkraft för dig är att utveckla verksamheter och människor och du inspireras av att skapa resultat som ger mervärde i verksamheten. Din förmåga att coacha och ge stöd till organisationens chefer blir avgörande för att lyckas i rollen. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Erfarenhetsmässigt tänker vi oss en person med akademisk utbildning inom HR tillsammans med flera års relevant erfarenhet från brett kvalificerat HR-arbete där du arbetat så väl operativt som strategiskt. Har du erfarenhet från personalintensiv verksamhet med schemalagd personal är du särskilt intressant för oss. Självklart är du van att arbeta digitalt och du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Låter detta intressant? I den här rekryteringen samarbetar AniCura med Jefferson Wells. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64. Vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt dock senast 9 juni 2024. Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Planeringsledare arbetsrätt/arbetsrättsjurist

En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer. Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering. ARBETSUPPGIFTER Som planeringsledare arbetsrätt/arbetsrättsjurist på Stadsledningskontoret får du vara med och påverka stadens arbetsgivarpolitik och dess utveckling. Du får möjlighet till helhetsperspektiv, nära samarbete med engagerade kollegor och kontaktytor med förvaltningarnas HR-avdelningar, chefer och fackliga företrädare. Arbetet är stimulerande och innebär att du får arbeta med frågor på såväl lång som kort sikt. I ditt arbete verkar du med utgångspunkt i arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Det övergripande uppdraget är att leda och samordna arbetsrättsliga arbetsgivarpolitiska frågor inom Göteborgs Stad. Du har en viktig roll i det genom att bland annat: - ge kvalificerad rådgivning till HR-avdelningar inom stadens förvaltningar - företräda staden i lokala tvisteförhandlingar. - utbilda i tolkning och tillämpning av lagar och avtal liksom stadens arbetsgivarpolitik och förhållningssätt. - arbeta med utredningar och ärenden på uppdrag av kommunstyrelsen samt i kontakt med olika förvaltningar inom Göteborgs Stad. - ha kontakter med Sveriges kommuner och regioner i nätverk och tvister som drivs vidare till central nivå. Genom din erfarenhet av området har du god förståelse för hur arbetsrättsliga lagar och avtal påverkar medarbetare och chefer samt har insikt i hur tillämpningen påverkar vår verksamhet och hur vi uppfattas som arbetsgivare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR, juridik eller annan högskolexamen som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. För tjänsten krävs mycket god kunskap om och flera års erfarenhet av kvalificerat arbete med lagar, avtal och villkor inom det arbetsrättsliga området. Du behöver även ha flera års erfarenhet av: - arbete som chefsstöd inom HR och med arbetsrättsliga frågor - arbete med överläggningar/förhandlingar i komplexa arbetsrättsliga ärenden i förhållande till fackliga organisationer, gärna i rättstvister. - samverkan med fackliga organisationer Det är meriterande med erfarenhet av kvalificerat arbete inom en stor och komplex politiskt styrd organisation. Det är också en fördel om du har erfarenhet av utredningsarbete inom området. Du: - har god förmåga att samarbeta och upprätthålla goda kontakter för att nå gemensamma mål - har helhetssyn och kan förstå och analysera komplexa frågor - är stabil/trygg och kan fatta beslut och behålla lugnet i svåra situationer. - har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift - har en hög grad av integritet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
HR-ansvarig till Keller Grundläggning

Har du bred erfarenhet inom HR och har arbetat med uppgifter såsom fackliga förhandlingar, operativt arbete inom rekrytering och brinner för att utveckla HR-processer? Då kan denna möjlighet vara för dig! Keller Grundläggning letar nu efter en HR-ansvarig som kan ta sig an denna roll på deltid, med en omfattning på 60%. Om du för närvarande har annan sysselsättning och letar efter en spännande möjlighet - skicka då in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som HR-ansvarig är din roll att främja utvecklingen av företaget och organisationen genom att både utveckla nya HR-processer och förbättra befintliga. Du agerar som ett stöd för cheferna och lyssnar aktivt på medarbetarnas behov och synpunkter. Dessutom ansvarar du för att driva de operativa uppgifterna inom rekrytering, introduktion av nya medarbetare, hantering av medarbetarhälsa och rehabilitering, samt att ta hand om individuella ärenden och arbetsrättsliga frågor. Du säkerställer också att företaget upprätthåller överenskommelserna i de kollektivavtal de har ingått genom sin arbetsgivarorganisation. I din roll kommer du att arbeta nära och rapportera direkt till VD:n och samarbeta med andra HR-funktioner inom koncernen. Du erbjuds - En roll som ger dig möjlighet att vara självgående och ta eget ansvar för ditt arbete - En roll där du har möjlighet att påverka och förbättra HR-processer - Att bli en del av ett företag med en positiv och öppen företagskultur - Ett bra förmånspaket VI SÖKER DIG SOM - Har en YH-/ eller högskoleutbildning inom HR eller likvärdig - Har minst 5 års erfarenhet från en likvärdig roll - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat med Byggföretagens kollektivavtal - Talar och skriver obehindrat på tyska och norska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Driven - Självgående - Ansvarstagande - Lösningsorienterad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Keller Grundläggning är ett företag inom byggbranschen som fokuserar på grundläggning och geoteknik. De erbjuder expertis inom områden som jord- och grundläggningsarbeten, samt specialiserade lösningar för komplexa projekt. Med sin erfarenhet och tekniska kompetens arbetar Keller Grundläggning för att leverera högkvalitativa resultat och bidra till framgångsrika byggprojekt över hela världen. Läs mer om Keller här!

21 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024