HR-specialist/HR-advisor

Sök bland 198 lediga jobb som HR-specialist/HR-advisor och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior Talent Acquisition Specialist till snabbväxande konsultbolag
Academic Work Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Nu söker vi till vår kund Business Wellness Group en erfaren och affärsdriven Talent Acquisition Specialist till ett snabbväxande kundföretag i tech- och managementkonsultbranschen. En operativ roll med strategiska inslag där du får ansvar, frihet och möjlighet att göra verklig skillnad. Det här är uppdraget för dig som älskar rekrytering, trivs i förändring och vill arbeta nära affären i en kultur präglad av entreprenörsanda, tillit och stark gemenskap. OM TJÄNSTEN Ett snabbväxande konsultbolag med höga ambitioner och stark entreprenörsanda. Du får ett helhetsansvar tillsammans med andra kollegor för Talent Acquisition-området, med fokus på att attrahera och rekrytera kvalificerade management- och IT-konsulter. Rollen är bred och kombinerar operativt rekryteringsarbete med inslag av strategi, processutveckling och samarbete över teamgränser. Du blir en viktig del av bolagets fortsatta tillväxt, och får samtidigt möjlighet att forma och utveckla arbetssätt inom områden som onboarding, kompetensutveckling, employer branding och ledarskapsstöd. Det här är en roll för dig som vill ha både ansvar, frihet och verkligt inflytande. Du erbjuds - En nyckelroll i ett snabbväxande och entreprenörsdrivet konsultbolag * Möjlighet till att utvecklas både inom Talent Acquisition med fokus på tech och IT samt inom andra delar av organisationen * En kultur som präglas av prestigelöshet, tillit och arbetsglädje * Flexibla arbetsformer med hybridupplägg och stark gemenskap när ni ses på kontoret * Tillgång till kompetensutveckling, interna nätverk och kunskapsdelning * Påverkan och frihet att forma ditt arbetssätt och bidra till utvecklingen av TA ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Driva hela rekryteringsprocessen från behovsanalys till signering * Arbeta proaktivt med search, headhunting och cold calling * Ansvara för rekrytering av främst IT- och managementkonsulter * Bidra till kompetensutveckling och ledarskapsstöd inom organisationen VI SÖKER DIG SOM - Har gedigen erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser från start till mål - Är trygg i att arbeta med search, headhunting och cold calling som naturliga delar av ditt arbetssätt - Har rekryterat till komplexa roller, gärna inom tech, affärssystem, AI eller liknande områden - Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift - Erfarenhet av LinkedIn Recruiter Det är meriterande om du har - Utbildning eller certifieringar inom HR, rekrytering, ledarskap eller sälj - Erfarenhet av employer branding och marknadsföringsaktiviteter riktade mot kandidater - Erfarenhet av Teamtailor - Erfarenhet från konsultbranschen och att arbeta med management konsulter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Business Wellness Group (BWG) är en koncern bestående av tre bolag: Business Wellness Group AB, Accigo AB och Centigo AB. BWG förenas av ett gemensamt syfte som drivs av visionen "Sensible growth everywhere" och missionen "Business Wellness." Sedan grundandet år 2002 har BWG vuxit till en koncern med över 400 medarbetare. Genom att kombinera expertis inom digital transformation och affärsutveckling fortsätter BWG att skapa värde för våra kunder och bidra till positiv förändring på marknaden. På BWG finns våra gemensamma koncernfunktioner såsom People, Workplace, IT, Marknad och Sales Support, vilka bidrar till att stärka verksamheten och stötta ledningen för Business Wellness Group. Lönk till hemsida: Business Wellness Group | Business Wellness. | Business Wellness Länk till Accigos hemsida: Start • Accigo Länk till Centigos hemsida: Managementkonsulter i Sverige - Centigo | Vägledning mot framgång

10 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Arbetsmiljösamordnare - Göta trängregemente T 2
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större. Nu söker vi en Arbetsmiljösamordnare till T 2. Du kommer att rapportera till HR-chefen på regementet och ingår i HR-enheten som består av 11 medarbetare Huvudsakliga arbetsuppgifter Som arbetsmiljösamordnare arbetar du brett inom hela arbetsmiljöområdet och verkar som konsultativt stöd till chefer och medarbetare. Du är regementets kontaktperson i arbetsmiljöområdet och samordnar, planerar och utvecklar regementets systematiska arbetsmiljöarbete. Du kommer att arbeta med avvikelsehantering och utformning av rutiner för lokala styrdokument avseende arbetsmiljö Övriga arbetsuppgifter • Hålla sig informerad om de regler som gäller för verksamheten samt hålla sig uppdaterad om regelverket inom arbetsmiljöområdet • Leda och samordna utbildning i arbetsmiljöfrågor • Sammanhålla och utforma underlag till lokal arbetsmiljökommitté • Delta i eller leda utredning av olycksfall, tillbud och ohälsa samt handlägga, analysera och utvärdera arbetsskador, olycksfall och tillbud • Delta i eller leda arbetsmiljökartläggningar på förbandet • Leder, med stöd av HR generalist, framtagande och uppföljning av aktiva åtgärder på förbandet samt utbildning i likabehandling och jämställdhet • Delta i eller leda utredning kopplat till ovälkommet beteende (kränkande särbehandling, trakasserier, sexuella trakasserier och repressalier) inom ramen för Faktaundersökning Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning, gärna inom HR/beteendevetenskap eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig • Flerårig erfarenhet av HR-arbete, gärna med inriktning mot arbetsmiljö • Relevanta kunskaper avseende lagstiftning kopplat till arbetsmiljö (arbetsmiljölagen, arbetsmiljöförordningen samt övriga författningar) eller annan motsvarande utbildning • B-körkort Meriterande • Fördjupad högskolekompetens inom arbetsmiljöområdet • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av konflikthantering och arbetsmiljöutredningar Personliga egenskaper Som person har du mycket god förmåga att arbeta självständigt, men kan snabbt växla för att ingå i en arbetsgrupp. Du är driven och kan skapa engagemang och intresse för dina arbetsområden. Du tycker om att ta ansvar, är initiativrik och har god samarbetsförmåga. Vi förväntar oss hög personlig integritet och förmåga att skapa/bygga goda relationer där förtroende och tillit är ledorden. En av dina styrkor är att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning - civil befattning Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Skövde Individuell lönesättning Tjänsteresor förekommer i tjänsten Tillträde sker enligt överenskommelse Tjänsten är för närvarande placerad i regementsstaben på Göta trängregemente, T 2 i Skövde För frågor om tjänsten kontakta HR-chef Sofia Glimsveden, nås via växeln För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Caroline Cederlöf, nås via växeln Pga semestertid kommer ev. frågor att besvaras v32-33 Fackliga representanter OFRO Martin Zetterman Seko Claes Andersson SACO Ulf Granlöf  Samtliga nås via växel 0500-46 50 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15 Din ansökan skall innehålla ett personligt brev som beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV. Vid intervjun ska du kunna uppvisa betyg på genomförda utbildningar. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt. Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella. Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
HR-Generalist till Räddningstjänsten Skaraborg
Jerrie AB
Personal- och HR-specialister

Räddningstjänsten Skaraborg (RS) är Sveriges största räddningstjänstförbund, sett till antalet medlemskommuner. Vi ansvarar för räddningstjänst och förebyggande brandskydd i Skövde, Hjo, Tibro, Karlsborg, Mariestad, Töreboda, Gullspång, Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga kommuner. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. Om rollen Räddningstjänsten Skaraborg har omkring 600 medarbetare – varav cirka 200 är heltidsanställda. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas med nya strukturer, nya roller och stort fokus på ledarskap, arbetsmiljö och hållbarhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga upp och driva HR-arbetet från grunden. Som HR Generalist har du en central roll i förbundets förändringsarbete. Du rapporterar direkt till Förbundschefen och ingår i ledningsgruppen. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för ett modernt och hållbart ledarskap. Det gör du både genom att vara ett närvarande stöd i vardagen och genom att utveckla strukturer och processer för framtiden. Rollen är bred och spänner över hela HR-området. Du ger stöd till chefer i rekryteringsfrågor, arbetsrätt, rehabilitering, svåra samtal och facklig samverkan. Du etablerar rutiner för ett strukturerat HR-år – med exempelvis medarbetarsamtal, lönesättning, kompetensutveckling och utbildningar. Att bidra till en lärandekultur samt arbeta med ledarskaps- och teamutveckling är viktiga delar av uppdraget. Du arbetar även med HR-data och nyckeltal som stöd för verksamhetsutveckling, deltar i samverkansmöten och har regelbunden kontakt med de fackliga parterna: Kommunal, Vision, Sveriges Ingenjörer, BRF och Ledarna. Detta är en ny roll i organisationen – vilket innebär stora möjligheter att påverka och forma. Tjänstgöringsort är efter överenskommelse, med resor inom förbundets geografiska område. Din erfarenhet Vi söker dig som har flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete i en generalist- eller specialistroll, och som har en relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsinsatser – gärna med fokus på chefer och ledarskap – samt att kartlägga kompetensbehov inom en större organisation. Du är trygg i att coacha chefer i personalärenden, leda rekryteringsprocesser och hantera svåra samtal. Erfarenhet från offentlig sektor eller större verksamheter är en fördel. Har du dessutom arbetat med HR-analys, nyckeltal och har god systemvana är det meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och praktisk tillämpning av kollektivavtal. Om dig Du är trygg, modig och lösningsorienterad – med förmåga att snabbt skapa förtroende. Du trivs i rollen som chefsstöd och är lika bekväm i vardagliga samtal som i komplexa personalfrågor. Du kombinerar operativ handlingskraft med ett strategiskt perspektiv. Struktur och utveckling är naturliga delar av ditt arbetssätt, och du har lätt för att kommunicera och bygga relationer genom hela organisationen. Du arbetar självständigt, har ett starkt eget driv och gillar att ta initiativ. Med din helhetssyn och prestigelösa inställning ser du alltid till verksamhetens bästa. Vi ser gärna att du har en nätverkande personlighet och uppskattar att samarbeta med andra – såväl internt som med andra kommunala förbund och arbetsgivare. Vad vi erbjuder dig Det här är en möjlighet för dig som vill vara med och forma en roll. HR funktionen är i uppbyggnad – och du får stort inflytande över hur HR-arbetet utformas framåt. Här finns engagemang, framåtanda och en stark vilja att göra rätt. Hos oss får du: En meningsfull roll i en viktig samhällsverksamhet Delaktighet i ledningsgruppen och nära samarbete med Förbundschef Stor möjlighet att påverka kultur, struktur och arbetssätt En prestigelös, utvecklingsinriktad arbetsmiljö Gym på jobbet och träning på arbetstid Kollektivavtal och förmåner enligt gällande avtal Vill du vara med och bygga framtidens räddningstjänst? Tycker du om att arbeta nära verksamheten och bidra med dina HR kunskaper i en miljö där utveckling står i fokus? Då kan det vara just dig vi söker som vår nya HR-Generalist. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan via Jerrie. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Dire 0703-00 10 16, [email protected]  Urval sker löpande från vecka 34 Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR. Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater. Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta Hannes EdholmFackligt ombud Kommunal 010-173 63 00 [email protected] Mats FrimanFackligt ombud Ledarna 010-173 63 00 [email protected] Magnus AreflyktFackligt ombud Vision 010-173 63 00 [email protected]

10 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Projektledare inom Lärande och Utveckling, Solna
PostNord Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och forma framtidens lärande och ledarskap i en av Nordens största organisationer? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll där du får driva utveckling som gör verklig skillnad – för både medarbetare och verksamhet. Om rollen Som Projektledare inom Lärande och Utveckling hos PostNord får du ett brett och strategiskt ansvar. Du leder initiativ inom Performance Management, kompetensutveckling och ledarskapsprogram – samtidigt som du är med och implementerar tekniska lösningar som stöttar vår utvecklingsresa. Du kommer bland annat att: - Driva projekt inom lärande, ledarskap och organisationsutveckling. - Vidareutveckla och digitalisera våra processer för mål- och utvecklingssamtal. - Arbeta med SuccessFactors och andra HR-system. - Implementera vårt kompetensramverk och lärandesystematik. - Skapa koncept för ledar- och teamutveckling. - Vara rådgivare till chefer och HRBP i frågor som rör kompetens och talang. Vem du är - Initiativtagande – du ser möjligheter och tar ansvar för att driva utveckling framåt. - Samarbetsinriktad – du bygger goda relationer och skapar engagemang i tvärfunktionella team. - Strukturerad – du har förmåga att planera, prioritera och följa upp på ett effektivt sätt. - Nyfiken och lärande – du omvärldsbevakar och delar gärna med dig av kunskap. - Trygg och kommunikativ – du kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper och skapa förtroende. - Du är unik – vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig: - Akademisk examen inom HR, pedagogik, psykologi eller liknande. - Minst 3–5 års erfarenhet av arbete med lärande och utveckling. - Förmåga att driva förändring i komplexa organisationer. - Stark kommunikativ och analytisk förmåga. - Intresse för teknik och digitala lösningar inom HR. Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer kommer att ske i augusti, men vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

10 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
HR Business Partner
Responda Group AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och bygga något från grunden – och samtidigt bidra till att forma en stark, hållbar kultur i en växande koncern? Responda Group befinner sig i ett spännande skede där flera bolag blir ett. HR har en avgörande roll i vår förändringsresa, och nu söker vi dig som vill ta lead i det arbetet – i rollen som HR Business Partner i Linköping. En roll för dig som vill göra skillnad Som vår HR-representant i Linköping får du ett stort eget ansvar och stort förtroende – samtidigt som du är en del av ett engagerat HR-team som arbetar tätt tillsammans över hela koncernen. Här får du chansen att sätta struktur, driva förändring och samtidigt vara det trygga HR-stödet som både chefer och medarbetare litar på. Du får kombinera det operativa med det strategiska – i en miljö där dina idéer tas på allvar, din struktur är efterlängtad och ditt lugn gör skillnad. I din roll kommer du bland annat att: Bygga upp och utveckla HR-funktionen på vår site i Linköping Driva hela HR-årshjulet – från onboarding till performance management Vara ett kvalificerat stöd till chefer, särskilt i komplexa personalfrågor Självständigt hantera fackliga kontakter, förhandlingar och samverkansfrågor Bidra aktivt till att utveckla vår HR-strategi och skapa enhetliga arbetssätt Stärka vår ledarskapskultur och bidra till att våra värderingar lever i vardagen Vi tror att du har: Minst fem års erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete Gedigen erfarenhet av facklig samverkan och komplexa personalfrågor Arbetat självständigt med processer inom hela HR-årshjulet Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt Relevant akademisk utbildning Har du erfarenhet från bolag i förändring, tillväxt eller koncerner är det meriterande. Vi söker dig som: Är trygg i dig själv och i din profession – du skapar förtroende och inger lugn Har ett driv och en initiativförmåga som gör att du får saker att hända Tänker strukturerat och planerar med både helhet och detaljer i åtanke Har lätt för att bygga relationer och kommunicerar tydligt och respektfullt Är nyfiken och utvecklingsorienterad – du ser möjligheter och förbättringar Vad får du hos oss? Hos oss får du mer än ett jobb – du får en central roll i en organisation där HR är en självklar och viktig del av affären. Vi erbjuder frihet under ansvar, flexibla arbetssätt, engagerade kollegor och en arbetsmiljö där vi hjälper varandra att lyckas. Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till vår CHRO som är baserad i Stockholm. Resor inom Sverige förekommer. Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! På grund av semesterperiod kommer vi att påbörja urvalet från och med vecka 32.  Välkommen att höra av dig till Andrea Brönnegård, CHRO, på [email protected] om du har frågor.

10 juli 2025
Sista ansökan:
27 december 2025
HR Solutions Partner
Astrazeneca AB
Personal- och HR-specialister

At AstraZeneca, we are an equal opportunity employer that puts patients first and strive to meet their unmet needs worldwide. Working here means being entrepreneurial, a team leader, thinking big and working together to make the impossible a reality. As part of the Global Human Resources team at AstraZeneca, you will have the opportunity to thrive in a fast-paced, creative and purposeful environment where bold, innovative thinking is encouraged. We believe our people are our greatest asset and are always looking for top talent whose curiosity, learning-agility and strong values orientation results in the delivery of high quality, impactful outcomes that accelerate our people and business success. We are seeking an HR Solutions Partner for a 12-month contract to support our Operations and IT divisions. In this role, you will work closely with HR Business Partners and HR Centres of Expertise (CoE) to deliver high-quality HR support to leaders and employees. Reporting to an HR Solutions Manager who oversees a global team of HR Solutions Partners, you will be based at our Gothenburg site-a vibrant hub of innovation, home to over 2,400 colleagues from more than 50 countries. Here, diversity is celebrated as a key driver of creativity, scientific progress, and meaningful change for patients across the globe. As an HR Solutions Partner, you will collaborate with HRBPs to provide expert guidance and coaching to managers and HR colleagues on all HR policies, processes, and programmes. You will play an important role in supporting business-specific HR initiatives in a fast-paced and evolving environment, helping to shape the future of AstraZeneca. If you are motivated by challenge, inspired by change, and committed to making a real-world impact, we encourage you to apply and join us on our journey to push the boundaries of science and talent development. Main Duties & Responsibilities: * Provide generalist HR advice on a range of employment related matters (e.g., disciplinary and grievance cases, attendance management, parental leave) and escalate to Employee Relations Specialist or COEs as appropriate * Work collaboratively with colleagues located in Global and Regional HR Center and HR Services teams in other countries to improve the customer experience, through accuracy and pace of delivery * Deliver sound generalist HR support, acting as a key point-of-contact and a trusted partner for provision of professional advice and support to a range of HR activities and programs * Ensure flawless execution of key people processes across the business - leading and supporting HRBP's with Performance Management, Reward, Employee Relations, change management, compensation and Workforce Planning processes * Co-design, lead and drive key HR project delivery within the BBU, in line with defined People Plan priorities, with support, coaching and guidance from the HRBPs * Deputise for HRBPs on key meetings and functional communication activity, where necessary * Maintain a high level of communication with all levels of the organization (both globally and locally) and positively impact the key decisions Essential Requirements: * Relevant HR experience * 0-2 years of HR experience * Bachelor's Degree * Practical experience providing HR advice to colleagues and senior leaders * Excellent analytical skills * Technical HR knowledge / skills associated one or more of the following disciplines - Resourcing, Performance & Reward, Employee Relations, L&D, organisational change * Attention to detail; accomplishes tasks and processes accurately and completely * Effective communicator and able to build relationships quickly * Self-starter, being able to deliver on own initiative and prioritise independently * Hunger for personal learning and self-driven development * Proven project management capability * Demonstrated ability to use Microsoft Office products is required (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, Box) Desirable requirements: * Possesses knowledge and understanding of HR systems (Workday, ServiceNow) * Experience in managing / interacting with sizeable internal customer base * General knowledge and understanding of AZ policies and procedures Why AstraZeneca? At AstraZeneca when we see an opportunity for change, we seize it and make it happen, because any opportunity no matter how small, can be the start of something big. Delivering life-changing medicines is about being entrepreneurial - finding those moments and recognizing their potential. Join us while we continue to build a new kind of organization to reset expectations of what a bio-pharmaceutical company can be. This means we are developing new ways to work, ground breaking methods, and bringing unexpected teams together. Interested? Come and join our team! So, what's next? Ready to make a difference? We will be reviewing applications ongoing, so apply now with your CV and cover letter, no later than 24th of July! Explore more about: Gothenburg site: https://www.astrazeneca.com/our-science/gothenburg.html Inclusion & Diversity at AstraZeneca: https://careers.astrazeneca.com/inclusion-diversity Sustainability at AstraZeneca: https://www.astrazeneca.com/sustainability/resources.html

10 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
HR-partner med inriktning mot arbetsmiljö till HR-avdelningen LTH
Lunds Universitet
Personal- och HR-specialister

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ditt team Vill du bli en del av vårt engagerade team? Vi är en HR- avdelning som erbjuder en dynamisk miljö med samarbete och utveckling som viktiga ledord. LTH:s HR-avdelning är placerad vid fakultetens kansli och har 20 medarbetare med olika funktioner och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid att dela med oss och lära av varandra. Tillsammans ger vi stöd åt LTH:s chefer och ledning och driver arbetet med HR-frågor framåt. Vi strävar efter att anpassa vårt arbete utifrån verksamheten och bedriver mycket av det dagliga arbetet enligt principen balanserat verksamhetsnära, där vi är nära verksamheterna men också har möjlighet att ta tillbaka frågor till kollegorna vid avdelningen. Vi söker nu efter en ny kollega som vill arbeta som HR-Partner med särskild inriktning mot arbetsmiljö i rollen som arbetsmiljösamordnare. Rollen som HR-Partner Som HR-partner vid Lunds universitet är ditt huvudsakliga ansvar att vägleda chefer i HR-frågor kopplat till deras chefsuppdrag. Lunds universitet definierar chefens uppdrag i tre roller: arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig och du bidrar med ett HR-perspektiv i alla tre rollerna. Inom universitetet har många chefer sitt chefsuppdrag på visstid vilket gör att HR-funktionen tillsammans med ledningen verkar för en kontinuitet i arbetsgivarpolitiska frågor. Lunds universitet är en decentraliserad organisation och HR-funktioner arbetar på såväl institutions-, fakultets- som universitetsgemensam nivå. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar även Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta på distans. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-partner med inriktning mot arbetsmiljö kommer du att stå på två ben, ett som HR-generalist och ett där du arbetar aktivt med LTH:s arbetsmiljöarbete i rollen som arbetsmiljösamordnare. Som HR-partner vid LTH arbetar du självständigt och brett inom HR-området med bl.a. rekrytering, arbetsrätt, lag- och avtalstolkning, arbetsmiljö, förhandlingar, lönebildningsfrågor, omställning och rehabilitering. Du ger konsultativt och operativt stöd till våra chefer vid institutioner och andra verksamheter och är en naturlig samarbetspartner även till HR-administratörer, andra HR-Partners, LTH:s ledning och universitetets HR-organisation. Du är också med och bidrar till en konstruktiv dialog med de fackliga organisationerna. Rollen som arbetsmiljösamordnare för LTH innebär att du driver, utvecklar och leder olika processer inom det systematiska arbetsmiljöarbetet tillsammans med LTH:s ledning, chefer och dina kollegor på HR-avdelningen. Uppdraget är brett och innefattar samverkan med många parter. I arbetsuppgifterna ingår det att hålla utbildningar och workshops och att driva projekt inom arbetsmiljöområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att arbeta konsultativt. Du är trygg i din yrkesroll och trivs att i samverkan med kollegor lösa dagliga frågor och utmaningar. Rollen kräver att du själv kan organisera, prioritera och strukturera ditt arbete och driva processer vidare. Det är också viktigt att du har analytisk förmåga, god kommunikativ förmåga och förmåga att bygga nätverk och relationer. Då tjänsten innebär både strategiskt och operativt arbete krävs det att du kan hålla det övergripande perspektivet och samtidigt arbeta med direkt rådgivning till organisationen. Krav för anställningen är: - Högskoleutbildning inom det personalvetenskapliga området eller utbildning och erfarenhet som anses motsvarande. - Erfarenhet av att arbeta konsultativt, operativt och strategiskt inom HR-frågor.  - God kunskap inom arbetsrätt samt lag och föreskrifter inom arbetsmiljö. - Goda kunskaper inom systematiskt arbetsmiljöarbete och erfarenhet av att arbeta med frågorna utifrån såväl ett operativt som ett övergripande perspektiv. - Kompetens och erfarenhet av att hantera statistik, göra analyser, ta fram sammanställningar och bereda beslutsunderlag. - Erfarenhet av att leda och driva projekt. - Förmåga och erfarenhet av att ta fram och hålla workshops och utbildningar för chefer och medarbetare.  - God erfarenhet av att arbeta i systemstöd för HR.  - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.  - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.   LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

10 juli 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
HR Generalist Östergötland
SAMHALL AB
Personal- och HR-specialister

Om Samhall Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss skapar varaktig påverkan! Bli en del av vårt team Som HR-generalist ingår du tillsammans med HR-verksamhetspartner (HRVP) och fyra HR-generalister i distriktets HR-team. Du rapporterar till HRVP i distriktet som också ingår i distriktets ledningsgrupp. Distriktet sträcker sig från Östergötland-Södermanland-Gotland. Du kommer främst att stötta våra chefer i området kring Nyköping och Katrineholm men kommer vid behov även täcka upp för dina HR-kollegor. Därför innebär tjänsten en del resor över dagen inom distriktet.  Din roll Som HR-generalist hos oss kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla HR-arbetet i distriktet. Du arbetar nära chefer och HR-teamet för att säkerställa en enhetlig kultur, effektiva arbetssätt och efterlevnad av policys och riktlinjer. Arbetet innefattar även förhandlingar med fackliga parter i olika personalärenden samt att driva löneprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Stötta och coacha chefer i HR-processer, ledarskap arbetsmiljöfrågor, och anpassningar kopplade till medarbetare inom Samhalls arbetsmarknadspolitiska uppdrag. Stötta och coacha chefer i arbetet med sjukfrånvaro, rehabilitering och förebyggande insatser. Driva utveckling av medarbetare genom proaktiv utbildningsplanering. Säkerställa god samverkan med externa samarbetspartners som Arbetsförmedlingen, fackliga representanter, Försäkringskassan och företagshälsovården. Bidra till ett enhetligt och effektivt HR-arbete i hela organisationen genom samarbete inom HR och övriga avdelningar. Vem är du? Vi söker dig som har en stark vilja att göra skillnad och som brinner för att utveckla både människor och organisationer. Du brinner för att skapa ett hållbart arbetsliv. Med din kunskap inom rehabiliteringsarbete och ditt engagemang för att främja frisknärvaro stöttar och vägleder du våra chefer i det dagliga arbetet med våra medarbetare. Vi tror att du har: Erfarenhet av kvalificerat och operativt HR-arbete med goda resultat Teoretisk och/eller praktisk erfarenhet av arbetsrätt Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper inom HR Förmåga att arbeta konsultativt och coachande En utvecklingsorienterad och proaktiv inställning God kommunikativ förmåga och vana att skapa starka relationer och nätverk En positiv inställning och tilltro till människors utvecklingspotential Erfarenhet av ledarskap, gärna från första linjen Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Ansökan och övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning Anställningsdatum: enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Nyköping eller Katrineholm med resor inom distriktet Sista ansökningsdag: 24 augusti Rekryterande chef  HRVP Linda Henriksson-Ådén 070-3224603 Fackliga kontaktpersoner Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351 Asim Zilic, SACO 070-3594515 Siwerth Ahlm, Unionen 070–5468717

10 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
People Administrator
H2GS AB
Personal- och HR-specialister

Studies show that women and underrepresented groups often hesitate to apply unless they meet every requirement. At Stegra, we’re building an impact-driven, sustainable company - and we need a diverse, inclusive team to make it happen. If you share our passion but don’t meet every qualification, we encourage you to apply anyway. You might be the perfect fit for this role, or another as we grow. At Stegra, we’re not just building a plant, we’re proving that sustainable industry is possible. And to do that, we need people like you. Join a team where safety comes first. Where we support each other, learn as we go, and make space for everyone to grow and contribute. This is your chance to be part of something big - while being closer to nature and leading a balanced, purposeful life. What you’ll do Right now, we are looking for a People Administrator to join our People team. In this role, you will report to our Head of People Total Rewards & Analytics and sit within our People & Organization function. The team is responsible for enabling smooth and compliant people processes across the employee lifecycle – from onboarding to offboarding – while delivering accurate data and great employee support, as well as payroll operations. Specific to this role, the day-to-day tasks will include the following, but as we are a growing company with very few silos between teams, other tasks might be included as well: - Act as first-line support for employees and managers regarding payroll, time reporting, HR systems, and general people processes - Maintain accurate and up-to-date personnel data in our HR systems, including new hires, changes, terminations, and benefits - Administer HR documentation such as contracts, instructions, and reports (e.g. headcount, absence, turnover) - Coordinate administrative steps in employee onboarding and offboarding, including system access, documentation, and internal logistics - Own system support and guidance for our HR and payroll tools, escalating complex issues as needed - Ensure HR data is handled securely and in compliance with policies and regulations (e.g. GDPR) - Participate in cross-functional projects to improve tools, workflows, and people operations processes What you’ll bring You’re curious and believe that real progress happens when we work together. You’re not afraid to challenge old ways of thinking – and you treat others with respect while doing it. At Stegra, we value people who take initiative, build trust, and help create a workplace where everyone can do their best. Specific to this role, we would like to see that you can tick off a fair amount of the boxes below: - Experience in HR administration, data management, payroll support, or a related operational HR role - Basic understanding of HR processes (e.g. hiring, benefits, onboarding/offboarding, payroll) - Comfortable working with digital tools and HR systems; strong Excel skills are a plus - Excellent organizational skills and attention to detail when handling employee data Service-minded with a solution-oriented and proactive approach to everyday tasks - Able to handle confidential information with discretion and professionalism - Previous experience in a scale-up, start-up, or fast-paced environment is meriting Benefits at Stegra At Stegra, you’ll join a company where your work has real impact on the climate, the industry, and future generations. We’re building a culture rooted in safety, trust, and inclusion, where people feel supported to grow and thrive. You’ll receive fair, competitive compensation aligned with collective agreements, along with benefits like up to 30 days of paid vacation, occupational pension, parental benefits, and insurance. If you need support with relocation or immigration, our relocation department will help guide you through the process, whether it’s permits, housing or other practical matters. You can also enjoy perks like subsidized gym memberships and bike leases, plus the everyday benefits of life closer to nature. Read more about Benefits at Stegra here. This is Stegra Stegra is on a mission to change the global steel industry by producing green hydrogen, iron, and steel - with the goal of eliminating CO emissions. Instead of coal, we use green hydrogen and fossil-free electricity, meaning our primary emissions will be water and heat. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitized, and sustainable plant in Boden, Northern Sweden - currently under construction. But this is just the beginning. Our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize industries beyond steel, paving the way for a cleaner future. Our Boden Site Our Boden site is located just west of Boden City, right in the heart of a growing green industrial hub in Northern Sweden. It’s where we’re building one of the world’s most modern, sustainable steel plants—designed with safety, efficiency, and people in mind. With just a 10-minute commute from town, you'll be close to both cutting-edge technology and the everyday convenience of living near nature, schools, and community life. Boden Video

9 juli 2025
Sista ansökan:
26 december 2025
Generalist, People Operations
Valmet AB
Personal- och HR-specialister

Are you an experienced HR professional who thrives in change and is passionate about creating value for both employees and the business? Do you want to work in an international environment where independence meets collaboration in a strong HR team? Then this might be your next challenge! Your role at Valmet Given our recent reorganization, we are looking for someone who embraces change and is excited about the opportunities it brings. At Valmet, you’ll take on a key role within our Swedish operations while also supporting other countries within our international organization. You’ll be working closely with managers and employees on daily HR matters and work close to the business, acting as a trusted partner in areas such as labor law and personnel matters to training and development projects. By collaborating with and drawing on the expertise of a strong HR network, you’ll help ensure the business receives the best possible support. At the same time, you’ll be part of a dedicated HR team across nine European countries - sharing knowledge, ideas, and energy. Your responsibilities will include, but are not limited to: Providing qualified HR support to managers and employees Managing labor law issues and handling complex personnel cases Planning and delivering internal training sessions Participating in and leading HR development projects Collaborating with trade unions (experience working with both white-collar and blue-collar employees is an advantage) Who are you? We are looking for someone with: At least 8 years of broad HR experience, preferably within an industrial setting Deep knowledge of Swedish labor law, and experience managing complex HR cases Experience working with salaried staff and union representatives The ability to design and deliver training sessions A track record of leading or participating in development projects Experience of HR systems, preferably Workday, and proficiency in Microsoft Excel Fluency in both Swedish and English, written and spoken You are confident in your role, solution-oriented, and thrive in an environment where you can take ownership and contribute with your expertise. You enjoy collaboration but are also self-driven and proactive. Why join Valmet? At Valmet, we combine world-class technology with a strong focus on people. We believe in sustainability, innovation, and teamwork – and we know our employees are our most valuable assets. Here, you’ll have the opportunity to grow, make an impact, and help shape the future of the industry. Additional information We are reviewing applications on an ongoing basis – apply as soon as possible, but no later than August 30th. If you have any questions about the position, please contact Andreas Beckman at [email protected]. Please note that we do not accept applications via email. When everything works together Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation, and services for the pulp, paper, and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork. Join the team! www.valmet.com/careers

9 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025