Eventpersonal till butiksöpping i Sollefteå, 12-15 juni
Eventpersonal i Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Eventpersonal till butiksöpping i Sollefteå, 12-15 juni
Eventpersonal i Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Besökskoordinator till stort samhällsprojekt
Etoile Nordique KB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om uppdraget Vill du vara navet i en av Sveriges mest betydelsefulla infrastruktursatsningar? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Besökskoordinator för ett konsultuppdrag inom ett stort samhällsprojekt. Uppdraget är placerat i kommunikationsfunktionen och syftar till att säkerställa ett professionellt bemötande av externa och interna besökare – från skolklasser och branschkollegor till internationella delegationer och politiska beslutsfattare. Du kommer att rapportera till kommunikationsansvarig och vara ett centralt stöd för hela organisationen i besöks- och evenemangsfrågor. Arbetsuppgifter Som besökskoordinator kommer du bland annat att: Utveckla rutiner och riktlinjer för besökshantering, inklusive ansvarsfördelning och säkerhetskrav Koordinera och boka studiebesök, föredrag och visningar Samarbeta med entreprenörer för besök i produktionsmiljöer med fokus på säkerhet Hålla presentationer på svenska och engelska anpassade till olika målgrupper Planera och genomföra konferenser och evenemang Skapa och uppdatera presentationsmaterial, bilder och talstöd i samarbete med kommunikationsteamet Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget ser vi att du är: Pedagogisk och trygg med att tala inför grupp Hög servicekänsla och ansvarstagande Strukturerad och självgående Samarbetsinriktad och initiativtagande God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Kravprofil Du behöver uppfylla följande krav: Akademisk utbildning inom kommunikation, media eller motsvarande (180/240 hp) Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete eller event-/utställningsverksamhet Dokumenterad erfarenhet av att förmedla komplex information på ett pedagogiskt sätt till olika målgrupper Erfarenhet av att tala inför grupper om minst 20 personer på svenska och engelska (de senaste 5 åren) Vana att ta fram och arbeta med presentationsmaterial Goda kunskaper i Microsoft Office B-körkort Ansökan Skicka in din ansökan med uppdaterat CV och eventuella referensuppdrag till [email protected] Märk ansökan med "Besökskoordinator". Vi ser fram emot att höra från dig!

6 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Norrköping
Perido AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker? Om tjänsten En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter: Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning Samverkan med både interna och externa intressenter Dina egenskaper Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver) Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier Kunskaper om varumärkesbyggande Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Kunskap om klarspråk Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska B-körkort, då det ingår resor i arbetet Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande: Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Gbg
Perido AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker? Om tjänsten En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter: Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning Samverkan med både interna och externa intressenter Dina egenskaper Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver) Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier Kunskaper om varumärkesbyggande Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Kunskap om klarspråk Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska B-körkort, då det ingår resor i arbetet Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande: Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Kommunikationsspecialist med fokus på projektkommunikation
Poolia Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete? Vill du bidra till samhällsutveckling genom att arbeta i några av Sveriges mest spännande infrastrukturprojekt? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi på Poolia söker nu en till tre kommunikationsspecialister för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största myndigheter. Uppdraget omfattar kommunikation kopplad till stora projekt inom infrastruktur och samhällsutveckling – en roll där du får arbeta med hela kedjan av kommunikationsinsatser, från strategi till genomförande och uppföljning. Om tjänsten • Ort: Jönköping, Norrköping, Göteborg eller Malmö • Omfattning: Heltid, 100 % • Startdatum: 2025-08-06 • Uppdragets längd: Till 2026-02-06, med möjlighet till förlängning • Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia • Resor inom uppdraget förekommer, cirka en till två gånger i månaden • Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (upp till 40 %) Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ingå i ett kompetent kommunikationsteam med ansvar för att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom såväl större projekt som löpande underhålls- och investeringsåtgärder. Rollen innebär ett brett samarbete med både interna och externa intressenter, där målet är att skapa förståelse, bygga förtroende och utveckla myndighetens relationer med omvärlden. Exempel på arbetsuppgifter: • Planering och produktion av kommunikationsaktiviteter i olika kanaler (interna och externa) • Budskapsformulering och innehållsanpassning • Deltagande i och planering av event såsom samråd • Identifiering av kommunikativa risker och möjligheter • Kommunikationsrådgivning och samverkan med olika aktörer • Publicering i webb- och sociala mediekanaler • Produktion av rörligt material Vem är du? Kvalifikationer (obligatoriska): • Minst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande kommunikationsarbete • Minst 3 års erfarenhet (de senaste 5 åren) av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Erfarenhet av analys, planering, produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser • Erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat innehåll med mycket god språkbehandling • Kunskaper i varumärkesbyggande, klarspråk och digital kommunikation • Goda kunskaper i MS Office och redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop) • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (exempelvis Sitevision eller Optimizely) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort Övriga önskvärda erfarenheter (mervärden): • Kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor • Erfarenhet från offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation • Samverkan med andra aktörer inom kommunikation • Erfarenhet av press- och mediefrågor • Produktion av rörligt material för webb och sociala medier Vi söker dig som är trygg i rollen som kommunikationsspecialist, van vid att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är relationsskapande, rådgivande och har ett gott omdöme i kommunikativa frågor. Du har både förmågan och viljan att leverera högkvalitativa insatser – både ensam och tillsammans med andra. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med ett tydligt och uppdaterat CV där du anger uppdragstider (ÅÅ-MM) och markerar relevanta erfarenheter. Referensuppdrag kommer att begäras i processen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kommunikationsspecialist med fokus på projektkommunikation
Poolia Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete? Vill du bidra till samhällsutveckling genom att arbeta i några av Sveriges mest spännande infrastrukturprojekt? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi på Poolia söker nu en till tre kommunikationsspecialister för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största myndigheter. Uppdraget omfattar kommunikation kopplad till stora projekt inom infrastruktur och samhällsutveckling – en roll där du får arbeta med hela kedjan av kommunikationsinsatser, från strategi till genomförande och uppföljning. Om tjänsten • Ort: Jönköping, Norrköping, Göteborg eller Malmö • Omfattning: Heltid, 100 % • Startdatum: 2025-08-06 • Uppdragets längd: Till 2026-02-06, med möjlighet till förlängning • Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia • Resor inom uppdraget förekommer, cirka en till två gånger i månaden • Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (upp till 40 %) Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ingå i ett kompetent kommunikationsteam med ansvar för att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom såväl större projekt som löpande underhålls- och investeringsåtgärder. Rollen innebär ett brett samarbete med både interna och externa intressenter, där målet är att skapa förståelse, bygga förtroende och utveckla myndighetens relationer med omvärlden. Exempel på arbetsuppgifter: • Planering och produktion av kommunikationsaktiviteter i olika kanaler (interna och externa) • Budskapsformulering och innehållsanpassning • Deltagande i och planering av event såsom samråd • Identifiering av kommunikativa risker och möjligheter • Kommunikationsrådgivning och samverkan med olika aktörer • Publicering i webb- och sociala mediekanaler • Produktion av rörligt material Vem är du? Kvalifikationer (obligatoriska): • Minst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande kommunikationsarbete • Minst 3 års erfarenhet (de senaste 5 åren) av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Erfarenhet av analys, planering, produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser • Erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat innehåll med mycket god språkbehandling • Kunskaper i varumärkesbyggande, klarspråk och digital kommunikation • Goda kunskaper i MS Office och redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop) • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (exempelvis Sitevision eller Optimizely) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort Övriga önskvärda erfarenheter (mervärden): • Kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor • Erfarenhet från offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation • Samverkan med andra aktörer inom kommunikation • Erfarenhet av press- och mediefrågor • Produktion av rörligt material för webb och sociala medier Vi söker dig som är trygg i rollen som kommunikationsspecialist, van vid att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är relationsskapande, rådgivande och har ett gott omdöme i kommunikativa frågor. Du har både förmågan och viljan att leverera högkvalitativa insatser – både ensam och tillsammans med andra. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med ett tydligt och uppdaterat CV där du anger uppdragstider (ÅÅ-MM) och markerar relevanta erfarenheter. Referensuppdrag kommer att begäras i processen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kommunikationsspecialist med fokus på projektkommunikation
Poolia Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete? Vill du bidra till samhällsutveckling genom att arbeta i några av Sveriges mest spännande infrastrukturprojekt? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi på Poolia söker nu en till tre kommunikationsspecialister för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största myndigheter. Uppdraget omfattar kommunikation kopplad till stora projekt inom infrastruktur och samhällsutveckling – en roll där du får arbeta med hela kedjan av kommunikationsinsatser, från strategi till genomförande och uppföljning. Om tjänsten • Ort: Jönköping, Norrköping, Göteborg eller Malmö • Omfattning: Heltid, 100 % • Startdatum: 2025-08-06 • Uppdragets längd: Till 2026-02-06, med möjlighet till förlängning • Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia • Resor inom uppdraget förekommer, cirka en till två gånger i månaden • Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (upp till 40 %) Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ingå i ett kompetent kommunikationsteam med ansvar för att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom såväl större projekt som löpande underhålls- och investeringsåtgärder. Rollen innebär ett brett samarbete med både interna och externa intressenter, där målet är att skapa förståelse, bygga förtroende och utveckla myndighetens relationer med omvärlden. Exempel på arbetsuppgifter: • Planering och produktion av kommunikationsaktiviteter i olika kanaler (interna och externa) • Budskapsformulering och innehållsanpassning • Deltagande i och planering av event såsom samråd • Identifiering av kommunikativa risker och möjligheter • Kommunikationsrådgivning och samverkan med olika aktörer • Publicering i webb- och sociala mediekanaler • Produktion av rörligt material Vem är du? Kvalifikationer (obligatoriska): • Minst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande kommunikationsarbete • Minst 3 års erfarenhet (de senaste 5 åren) av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Erfarenhet av analys, planering, produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser • Erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat innehåll med mycket god språkbehandling • Kunskaper i varumärkesbyggande, klarspråk och digital kommunikation • Goda kunskaper i MS Office och redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop) • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (exempelvis Sitevision eller Optimizely) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort Övriga önskvärda erfarenheter (mervärden): • Kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor • Erfarenhet från offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation • Samverkan med andra aktörer inom kommunikation • Erfarenhet av press- och mediefrågor • Produktion av rörligt material för webb och sociala medier Vi söker dig som är trygg i rollen som kommunikationsspecialist, van vid att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är relationsskapande, rådgivande och har ett gott omdöme i kommunikativa frågor. Du har både förmågan och viljan att leverera högkvalitativa insatser – både ensam och tillsammans med andra. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med ett tydligt och uppdaterat CV där du anger uppdragstider (ÅÅ-MM) och markerar relevanta erfarenheter. Referensuppdrag kommer att begäras i processen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kommunikationsspecialist med fokus på projektkommunikation
Poolia Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete? Vill du bidra till samhällsutveckling genom att arbeta i några av Sveriges mest spännande infrastrukturprojekt? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi på Poolia söker nu en till tre kommunikationsspecialister för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största myndigheter. Uppdraget omfattar kommunikation kopplad till stora projekt inom infrastruktur och samhällsutveckling – en roll där du får arbeta med hela kedjan av kommunikationsinsatser, från strategi till genomförande och uppföljning. Om tjänsten • Ort: Jönköping, Norrköping, Göteborg eller Malmö • Omfattning: Heltid, 100 % • Startdatum: 2025-08-06 • Uppdragets längd: Till 2026-02-06, med möjlighet till förlängning • Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia • Resor inom uppdraget förekommer, cirka en till två gånger i månaden • Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (upp till 40 %) Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ingå i ett kompetent kommunikationsteam med ansvar för att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom såväl större projekt som löpande underhålls- och investeringsåtgärder. Rollen innebär ett brett samarbete med både interna och externa intressenter, där målet är att skapa förståelse, bygga förtroende och utveckla myndighetens relationer med omvärlden. Exempel på arbetsuppgifter: • Planering och produktion av kommunikationsaktiviteter i olika kanaler (interna och externa) • Budskapsformulering och innehållsanpassning • Deltagande i och planering av event såsom samråd • Identifiering av kommunikativa risker och möjligheter • Kommunikationsrådgivning och samverkan med olika aktörer • Publicering i webb- och sociala mediekanaler • Produktion av rörligt material Vem är du? Kvalifikationer (obligatoriska): • Minst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande kommunikationsarbete • Minst 3 års erfarenhet (de senaste 5 åren) av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Erfarenhet av analys, planering, produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser • Erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat innehåll med mycket god språkbehandling • Kunskaper i varumärkesbyggande, klarspråk och digital kommunikation • Goda kunskaper i MS Office och redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop) • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (exempelvis Sitevision eller Optimizely) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort Övriga önskvärda erfarenheter (mervärden): • Kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor • Erfarenhet från offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation • Samverkan med andra aktörer inom kommunikation • Erfarenhet av press- och mediefrågor • Produktion av rörligt material för webb och sociala medier Vi söker dig som är trygg i rollen som kommunikationsspecialist, van vid att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är relationsskapande, rådgivande och har ett gott omdöme i kommunikativa frågor. Du har både förmågan och viljan att leverera högkvalitativa insatser – både ensam och tillsammans med andra. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med ett tydligt och uppdaterat CV där du anger uppdragstider (ÅÅ-MM) och markerar relevanta erfarenheter. Referensuppdrag kommer att begäras i processen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Studentinformatör till Vision i Göteborg
Academic Work Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Göteborgs universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

4 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025