Internationell säljare/Exportsäljare
Sök bland 35 lediga jobb som Internationell säljare/Exportsäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Sales Engineer - Tylö Till vårt Innesäljteam i Halmstad söker vi nu en Sales Engineer som skall arbeta mot våra svenska och utländska återförsäljare. Du kommer att ansvara för uppsatta säljmål och KPI:er och behöver ha ett driv som gör att du triggas av att nå dessa. Telefonen och Teamsmöten kommer vara dina bästa arbetsredskap. Du behöver vara strukturerad och van vid att jobba i CRM system. Du behöver vara förändringsbenägen, utåtriktad, kreativ, driven och samtidigt stresstålig och inte rädd för arbete i högt tempo då det förekommer periodvis. Som inom all försäljning krävs det att du är självgående och tar ansvar för kundernas försäljning och att du vill leverera resultat. Du kommer att ansvara för hela säljprocessen från inledande dialog med våra befintliga kunder, till att leverera helhetslösningar, följa upp och komma till avslut. Vi ser att du har erfarenhet av och utbildning i CAD system för att göra ritningar till våra återförsäljare. Din bakgrund - Relevant ingenjörsutbildning på högskolenivå är ett krav. - CAD kunskap är ett krav. - Några års dokumenterad erfarenhet av B2B försäljning är önskvärt och meriterande. - Du måste ha telefonvana och vara van vid att arbeta i CRM system. - Du behöver kunna flytande svenska och engelska i tal och skrift obehindrat, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du rapporterar till Teamleader Inhouse Sales & After Sales. Tjänsten är en heltidsanställning med på placering på vårt kontor i Halmstad. Ansökan med CV och personligt brev skickas till [email protected] Kontakta Therese Skoglösa vid frågor om tjänsten: [email protected]
Lyssna på tjänsten som ett podjob Nu kan du lyssna på tjänsten som ett podjob. Lyssna när VD Stefan Ekström samt exportsäljare Stefan Lewandowski berättar mer om tjänsten och företaget. Om PresonaPresona AB är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av balpressar med förpressteknik för effektiv balning av de mest skiftande material, från papper och plast till hushålls- och verksamhetsavfall. Produktsortimentet omfattar också lufttransportanläggningar för grafisk industri och pappers- och förpackningstillverkare.Presonas utrustning finns (nästan) överallt. Vi har levererat balpressanläggningar och lufttransportanläggningar till mer än 65 länder över hela världen. Vi finns i Tomelilla i södra Sverige med närhet till kontinenten. Huvudkontor och fabrik huserar i moderna och luftiga lokaler där arbetsmiljön har prioriterats. Vi har ett effektivt produktionsflöde och samarbetar med etablerade underleverantörer för att säkerställa kvaliteten i alla led. Presona söker nu en ambitiös och driven internationell Säljare för avdelningen balpressar. ArbetsbeskrivningSom Säljare av balpressystemkommer du att ansvara för försäljningen av våra produkter internationellt. Du ingår i ett team på tre säljare med ansvar för olikaregioner.Eftersom du kommer att efterträda Stefan som går i pension, kommer ditt fokus att ligga på tysktalande länder.Du kommer i första hand attarbeta med försäljning av balpressar till distributörer, agenter och direktkunder. Ditt arbete innebär mer konkret att ansvara för att besvara kunders frågor och förklara produkter och system för att sedantillsammans med kollegorna lösa tekniska utmaningar. Teamet är styrkan hos Presona och det är i nära samarbete med dina kollegor som du säkerställer hög kundtillfredsställelse. Du har alltid tillgång till ett tekniskt högkompetent team som alla drivs av att leverera tekniskt kundanpassade lösningar som gör våra kunder nöjda och löser deras behov. I denna breda roll kommer du attansvara för hela säljprocessen, från att ta fram kalkyler och underlag för offerten, till att sköta förhandlingar och skriva avtal. Efter att du skrivit avtal med kund lämnar du över till vår projektledare, men du håller kontaktenmed kunden under projektets gång. Ditt arbete kommer också att innebära att bygga upp nya marknader och partners, samtidigt som du driver ochutvecklar affären hos de befintliga. Du kommer dessutom att delta på olika mässor för Presonas räkning. Din profilVi söker en ambitiös och driven säljprofil med en teknisk förståelse. Har du erfarenhet av maskin- och systemförsäljning är detta en merit men inget krav. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs att du är ytterst lyhörd för kundens behov. Tillsammans med dina kollegor på Presona tar du sedan fram den bästa lösningen och föreslår för kunden. Detta kräver en stark kommunikativ förmåga och en god förmåga att ta tillvara kunskapen som finns internt. Du är helt enkelt bryggan mellan kunden och Presonas skickliga teknikteam. Som person är du självgående och har ett stort driv. Vidare är du uthållig och kan hantera långa säljprocesser. Ditt sätt att bygga relationer är därför avgörande för goda affärskontakter. Du har näsa för affärer och kickar när du tar hem en affär som samtidigt är en perfekt lösning för kunden. En av dina viktigaste egenskaper är din nyfikenhet som gör att du ställer rätt och avgörandefrågor till din kund. Allt för att säkerställa rätt lösning.Förutom ovanstående ser vi helst att du är prestigelös och jordnära i din framtoning, och tar gärna hjälp av kollegorna, oavsett vilken position man har i företaget. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Vi ser helst att du också talar och skriver tyska, då du kommer att arbeta mycket med tysktalande länder. Då tjänsten innebär att du är på resande på mellan 50-100 nätter, behöver du ha en privat situation som tillåter detta. Denna rekryteringsprocessI denna rekrytering samarbetar Presona med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!
The Team Our Sales organization is organized in sales pods, consisting of team members with cross functional roles and competencies such as SDRs, AEs, SEs and account managers. Each pod focuses on a certain market segment such as Mid-market or Enterprise. We work with a wide range of customers from various industries. What you'll get to do As an Account Manager Lead you will be responsible for a portfolio of Enterprise accounts and its financial performance. This means you will own the customer journey from onboarding through renewal and upsell of their account. You will act as the voice of the customer as we develop new features and products that will delight our global customer base. In addition this role will work to ensure we have state of the art ways account management processes and help to spread these best practices across the sales organizations. Some of your tasks will include: - Own the customer relationship from onboarding, training, user-adoption to ongoing success management. - Scale customer account growth by making logical usage recommendations based on your knowledge of the product/service and the customer’s needs - Leveraging client relationships, proactive recommendations as well as product knowledge to keep and expand revenue within your accounts - Driving customer retention by staying ahead of customer needs and offering new insights and functionality - Proactively identifying opportunities within your accounts to provide suggestions that will increase customer satisfaction and revenue - Collaborating with the Product, Engineering, Marketing and the Sales pods to improve the entire customer life cycle - Troubleshooting and resolving issues in a timely and productive manner, identifying and implementing process improvements - In collaboration with Head of Sales, evolve our existing processes around customer health scoring, QBRs and other CSM KPIs/metrics and support other account managers in using these. - Continuously monitor the latest and greatest Account Management trends and evaluate what would fit our needs Who you are The ideal candidate has a strong understanding of what best in class account management in a B2B SaaS company looks like and has a proven track record of working hands-on with Enterprise customers. You have a genuine interest in technology and have a proven track record of selling technically complex products to technical buyers, preferably within Cyber security. You are a gifted networker who enjoys working in tight collaboration with others and gets some extra energy from helping your colleagues take their work to the next level. You are curious, eager to learn, communicative and you enjoy delivering top-notch customer experience to some of the biggest tech companies in the world. With thousands of companies using Detectify today, this is an incredible opportunity to make a huge impact on our mission to make the internet more secure.You have: - 5-8 years of account management experience at a SaaS company and a solid understanding of what best in class Enterprise account management looks like. - Proven track record of selling technically complex products to technical buyers, preferably within Cyber security. - Hands on experience of evolving and implementing changes to processes - Hands on experience of negotiating and closing enterprise deals - Experience with org-naving, especially at at the executive level - A proactive and enthusiastic approach to work - Excellent communication and negotiation skills - A plus: Technical account management knowledge, and previous experience at a Scale up So, what do you think? We are proud to foster an inclusive workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product. This is something we value deeply and we encourage everyone to be a part of changing the way the world thinks about security! Go hack yourself! Hybrid work This position is for the Stockholm office. We offer hybrid working, with access to our office in central Stockholm and would like to see you at the office a few times per week. Started by a group of ethical hackers, Detectify offers cybersecurity solutions that combine human ingenuity with automation. We believe that the fear of cyber threats should never stand in the way of digital greatness. At Detectify, your opinion and ideas matter. You'll belong to a diverse, dedicated, and forever curious team that recognizes the power of knowledge sharing and challenging the status quo. Want to know more about what it is like working at Detectify? Visit our career site.
The Team Our Sales organization is organized in sales pods, consisting of team members with cross functional roles and competencies such as SDRs, AEs, SEs and account managers. Each pod focuses on a certain market segment such as Mid-market or Enterprise. We work with a wide range of customers from various industries. What you'll get to do As an Account Manager Lead you will be responsible for a portfolio of Enterprise accounts and its financial performance. This means you will own the customer journey from onboarding through renewal and upsell of their account. You will act as the voice of the customer as we develop new features and products that will delight our global customer base. In addition this role will work to ensure we have state of the art ways account management processes and help to spread these best practices across the sales organizations. Some of your tasks will include: - Own the customer relationship from onboarding, training, user-adoption to ongoing success management. - Scale customer account growth by making logical usage recommendations based on your knowledge of the product/service and the customer’s needs - Leveraging client relationships, proactive recommendations as well as product knowledge to keep and expand revenue within your accounts - Driving customer retention by staying ahead of customer needs and offering new insights and functionality - Proactively identifying opportunities within your accounts to provide suggestions that will increase customer satisfaction and revenue - Collaborating with the Product, Engineering, Marketing and the Sales pods to improve the entire customer life cycle - Troubleshooting and resolving issues in a timely and productive manner, identifying and implementing process improvements - In collaboration with Head of Sales, evolve our existing processes around customer health scoring, QBRs and other CSM KPIs/metrics and support other account managers in using these. - Continuously monitor the latest and greatest Account Management trends and evaluate what would fit our needs Who you are The ideal candidate has a strong understanding of what best in class account management in a B2B SaaS company looks like and has a proven track record of working hands-on with Enterprise customers. You have a genuine interest in technology and have a proven track record of selling technically complex products to technical buyers, preferably within Cyber security. You are a gifted networker who enjoys working in tight collaboration with others and gets some extra energy from helping your colleagues take their work to the next level. You are curious, eager to learn, communicative and you enjoy delivering top-notch customer experience to some of the biggest tech companies in the world. With thousands of companies using Detectify today, this is an incredible opportunity to make a huge impact on our mission to make the internet more secure.You have: - 5-8 years of account management experience at a SaaS company and a solid understanding of what best in class Enterprise account management looks like. - Proven track record of selling technically complex products to technical buyers, preferably within Cyber security. - Hands on experience of evolving and implementing changes to processes - Hands on experience of negotiating and closing enterprise deals - Experience with org-naving, especially at at the executive level - A proactive and enthusiastic approach to work - Excellent communication and negotiation skills - A plus: Technical account management knowledge, and previous experience at a Scale up So, what do you think? We are proud to foster an inclusive workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product. This is something we value deeply and we encourage everyone to be a part of changing the way the world thinks about security! Go hack yourself! Hybrid work This position is for the Stockholm office. We offer hybrid working, with access to our office in central Stockholm and would like to see you at the office a few times per week. Started by a group of ethical hackers, Detectify offers cybersecurity solutions that combine human ingenuity with automation. We believe that the fear of cyber threats should never stand in the way of digital greatness. At Detectify, your opinion and ideas matter. You'll belong to a diverse, dedicated, and forever curious team that recognizes the power of knowledge sharing and challenging the status quo. Want to know more about what it is like working at Detectify? Visit our career site.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Build a better world (together with us)! We are a green tech company, with extensive experience in sustainable services. We deliver two platforms, a world-leading marketplace for connecting architects and manufacturers (bimobject.com) and the unique sustainability platform Prodikt (www.prodikt.com), focusing on stakeholders and actors in the construction and property sector. To fuel these platforms, we develop BIM objects and EPDs. Additionally, we provide an LCA software that integrates unique blockchain technology, bringing supply chain and operations together in an LCA context. Together with us, you will make a difference – both for our clients and the planet. We offer you the unique opportunity to be part of a small team within a global company of 150 employees. If that isn’t the perfect mix of agility and stability, we don’t know what is. Welcome to a workplace where we believe in inclusion with open and honest conversations, where we always support each other and together quickly adapt and raise our offering to the next level. We love new ideas and perspectives and strongly encourage people with diverse backgrounds and experiences to apply. Who are you? We are looking for a social, self-motivated, energetic Sales Consultant with a passion for building long-lasting relations with a broad variety of customers within the building industry. You are an outgoing people’s-person who does not hesitate to take action and wants to be a part of our society’s green transition. You thrive in a small team where you collaborate with your peers to create the best possible solutions. More about your experience Are curious about the SaaS industry and have previous experience within sales, support or service of any kind Not afraid of picking up the phone and try other strategies to create new sales opportunities Strong communication skills in Swedish and English. Additional European languages are a bonus. Extra awesome Demonstrated skills in inbound and outbound prospecting Prior experience of sales in a B2B company, preferably for a SaaS Solution Have some experience in the building industry and its complexity As our new Sales Consultant, you will… You will be part of a fun, entrepreneurial, and ambitious team from day one, in which you will play a key role. The market is moving fast and we need a colleague who can develop fast and drive sales from A-Z. You will work towards the Swedish market. Your responsibilities and tasks: Close collaboration with your immediate team within project solutions as well as the Nordic commercial team in order to drive the development of your market Actively work with strategic prospecting Drive the entire sales cycle from initial engagement to closed sales and create your own engaging sales pipeline Engage in sustainability and real-estate event and network with our stakeholders Educate potential customers on our platform Prodikt Travel to exhibitions or other offices within BIMobject Practicalities This is a hybrid position. Your manager is located in Gävle and your team in Malmö and Stockholm so you can be based in any of those locations. We know that applying for a job can be intimidating and that applicants rarely meet (or feel that they meet) every single criterion. We also recognize that many skills and backgrounds can contribute to success in this role. So, if this role looks like a great next step for you, please apply even if you can’t “check every box.” What we offer our employees The start-up mentality is an important part of who we are, meaning that we never want to stop experimenting and learning, and we love to see our people grow. We prioritise continuous personal development by investing in our employees. Finally, and maybe most importantly, we want all our employees to have the opportunity to shape their work and have their say in how we drive our company forward. It all comes down to our core values: Raise it, Do it, Together. Does it match who you are and where you want to work? Then we are excited to hear from you! We are proud to foster a workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product for our users and our customers. We value this deeply, and we encourage everyone to come and be a part of changing the way the industry works. Applications will be reviewed continuously, so please send yours as soon as possible but no later than 10th of November. We can’t wait to meet you!
Specialist inom Performance marketing med internationell erfarenhet Är du redo att driva Wallpassion internationella expansion? Vi på Wallpassion söker en driven person som självständigt ska kunna ansvara för bolagets Performance marketing internationellt. I rollen ingår att: Etablera, styra och utvärdera digitala annonskonton i ett stort antal länder för Pay search Google och Meta Delaktig i annonsframtagande (bild + copy) såsom annonser, stop motion och videos. Rapportera till ledning och vara en del i tillväxt teamet. Kvalifikationer: Vi tror du har: Högskoleutbildning, gärna med marknadsinriktning motsvarande MBA Utmärkt dig med extraordinära utmärkelser som särskiljer dig och din kompetens Relevant arbetslivserfarenhet från någon av de ledande handelsplattformarna så som t ex Amazon eller liknande Självständigt drivit och erfarenhet från Performance Marketing konto i en internationell miljö Flytande i engelska och Hindu i ljuset av vår kommande indiskaexpansion Grafiskt kunnig och erfarenhet från socialamedier gärna från Ytube Övrigt: Du kommer huvudsakligen arbeta på vår arbetsplats tillsammans med vårt team i Täby/Arninge strax norr om Stockholm Vi erbjuder således en spännande och utmanande position där du får stor möjlighet att påverka och vara en del av vår internationella tillväxtresa. Hos oss får du chansen att arbeta och utveckla Wallpassion som varumärke hos nordens största återförsäljare av tapet och färg. Är du den vi söker? Skicka din ansökan med CV och en portfolio som visar ett brett spektrum av ditt arbete till [email protected] senast 2024-11-10.
Drive profitable growth Direct to consumer At Electrolux, we are on a journey to provide our consumers with a simply outstanding experience across our business areas and through all channels where this role supports the evolving routes to market through D2C E-commerce. We are now looking for a D2C Online Sales Activation Manager to join the central E-commerce team in Europe APACMEA. This team’s core focus is to develop and leverage new routes to market delivering profitable growth for Electrolux. As D2C Online Sales Activation Manager, your mission will be to plan, co-execute and evaluate D2C e-commerce commercial activities and campaigns in Business Area Europe APACMEA with the main objective to grow online sales for all our product categories: appliances, accessories and spares. The successful candidate will be a data driven campaign manager expert, implementing industry leading best practices for sales conversion and growth across all online channels. The role requires a solid understanding of e-commerce and strong commercial acumen, leveraging data, UX and analytics to set up campaigns and commercial tactics that translate into conversion. The candidate will be adept at cross functional collaboration, communication, campaign management, and scaling activation strategies to deliver sales growth. Your success in this role is a reflection of how well we succeed to increase D2C sales with help of insights and close teamwork across functions. You will as D2C Online Sales Manager report to the Head of Conversion & Consumer Activation in BA Europe APACMEA. Furthermore, you will: Strategize, co-execute, and manage the D2C promotional campaign plan in Europe and APACMEA from conception to execution and reporting, ensuring growth in the Electrolux D2C online sales channels: branded webstores, focused channels and marketplaces Monitor demand, shopping behavior and other key metrics to optimize campaign performance and maximize conversion rate and sales Hands-on support to execute campaigns in all digital channels including paid media, affiliates, email, social media and webstore personalization Provide reports and analyses for campaign performance and how activations impact the main e-commerce metrics traffic, conversion rate, average order value, etc. with strong focus on incremental sales and ROI Collaborate and support Central and country sales teams, CRM, marketing, category managers and IT to maximize the impact of campaigns and sales activations Ensure campaign content is aligned with brand guidelines and is relevant to sales objectives and follows best e-commerce practices Actively work to enforce the Electrolux D2C strategy, understanding the impact campaigns and sales activation make on the overall business result. Formal Qualifications Bachelor’s degree in business/marketing, computer science/information systems or similar Minimum 3 years of relevant work experience in D2C E-commerce Clear understanding of e-commerce mechanisms to drive demand and sales Understanding Paid Media, SEO, Affiliates, Email and other mechanisms that drive traffic Advanced knowledge in sales analytics tools like GA4, Excel, Power BI, as well as behavioral analysis tools like ContentSquare Experience from diving sales activations on 3P Marketplaces is a plus Experience from the APACMEA region is a plus
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 35 jobb