KAM till Venture Design -Distans

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE! Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:  Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa Ta ansvar och följa upp din budget Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter Genomföra kundbesök Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design.  Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer.  Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan!  OM TJÄNSTEN Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
KAM till Venture Design -Distans

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE! Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:  Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa Ta ansvar och följa upp din budget Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter Genomföra kundbesök Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design.  Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer.  Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan!  OM TJÄNSTEN Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
KAM till Venture Design -Distans

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE! Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:  Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa Ta ansvar och följa upp din budget Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter Genomföra kundbesök Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design.  Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer.  Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan!  OM TJÄNSTEN Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
KAM till Venture Design -Distans

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE! Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:  Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa Ta ansvar och följa upp din budget Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter Genomföra kundbesök Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design.  Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer.  Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan!  OM TJÄNSTEN Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
KAM till Venture Design -Distans

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE! Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:  Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa Ta ansvar och följa upp din budget Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter Genomföra kundbesök Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design.  Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer.  Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan!  OM TJÄNSTEN Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säljare inom Skog till Arevo AB

Arevo är ett utvecklingsdrivet företag med rötterna i banbrytande forskning om växters näringsupptag. Vi vill förändra hur jordens resurser används genom att möjliggöra mer hållbar och effektiv växtodling. Vår marknad växer och vi vill därför förstärka bolaget med en driven säljare inom Skog. Arevo erbjuder Hos oss blir du en del av ett team som vill göra skillnad för miljö och klimat genom att hjälpa kunder till mer effektiv och miljövänlig växtodling. Vi har en innovativ och inkluderande atmosfär där dina tankar och idéer kan få stort genomslag. Vi erbjuder utmanande arbetsuppgifter samt stort eget ansvar. Ditt nya arbete som säljansvarig I rollen som säljare driver du Arevos försäljning mot marknadsområdet Skog. Målet är att öka Arevos kundbas i Norden och Baltikum. Du bidrar aktivt att sälja in Arevos produkter till såväl Skogs som plantskolekunder och samarbete med närmsta chef utveckla vårt distributörsnätverk. Utöver att självständigt planera säljarbetet ingår även relaterad administration och rapportering. Rollen innebär en hel del resor och du får även möjlighet att delta på mässor och seminarier. Du rapporterar till vd Niklas Åström och utgår från Arevo i Umeå alternativt från din bostadsort. Vi håller till i moderna och ljusa lokaler strax utanför stadskärnan. Är du den vi söker efter? Vi tror att du har en skoglig högskoleutbildning eller motsvarande och/eller några års skoglig yrkeserfarenhet. Du har några års erfarenhet av inköp och/eller försäljning. Kanske arbetar du idag som virkesinköpare. Rollen förutsätter flytande svenska och engelska i både tal och skrift. För att bygga upp ett bra förtroende gentemot skogsägare och distributörer behöver du vara kommunikativ, prestigelös och relationsinriktad. Du skapar goda relationer till både kunder och medarbetare. Du arbetar strategiskt och strukturerat med tydligt fokus på kundbehov och kundtillfredsställelse. För att lyckas i denna roll tror vi att det är viktigt att agera med självförtroende samt ha förmågan att ta egna beslut. Arevo – vår verksamhet Arevo erbjuder helt unika biostimulanter och växtnäringsprodukter som förenklar odling och gynnar hållbar tillväxt av plantor. Arevo har sin utgångspunkt i professor Torgny Näsholms banbrytande och prisbelönta forskning om hur växter kan använda sig av aminosyran arginin som naturlig kvävekälla. Våra miljövänliga produkter i arGrow-serien stimulerar rotbildning och tillväxt av livskraftiga plantor, ger lågt läckage av kväve och möjliggör god jordhälsa. Totalt har över 95 miljoner skogsplantor planterats och över 600 miljoner tall- och granplantor odlats med Arevos produkter. Utveckling pågår för fler arter inom skog, trädgård och jordbruk. Enkelt, effektivt och klimatsmart. Arevo grundades 2015 som en avknoppning från SweTree Technologies och ägs idag bl.a. av Fort Knox, Navigare Venture, Industrifonden och Kempestiftelserna. Vår starkt växande marknad utgörs av skogsägare och odlare världen över. Läs gärna mer på www.arevo.se Din ansökan Arevo samarbetar i denna rekrytering med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det även bra att kontakta CEO Niklas Åström, 070-669 34 44. Välkommen med din ansökan märkt AREVO snarast och senast den 12 maj 2024 via www.vedea.se/CV.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Exportsäljare

Seaflex AB säljer flexibla förankringssystem världen över till marinor, flytande hus, hotell, färjeterminaler, fiskodlingar, med mera. Vi brukar säga att (nästan) allt som flyter går att förankra med Seaflex! Vi har sedan företagets grundande 1987 haft som mål att erbjuda ett mer hållbart och miljövänligare alternativ till traditionella förankringstekniker såsom kätting och pålar. Under de senaste åren har efterfrågan på förankringslösningar inom förnyelsebar energi ökat markant, och vi är i dagsläget världsledande inom denna nisch inom framför allt flytande solcellsparker. Vi söker nu exportsäljare till Seaflex med hela världen som arbetsområde! Är du en lagspelare med framtidstro? Detta är tjänsten för dig som vill arbeta i en mindre organisation med stora möjligheter! Om tjänsten I den här tjänsten kommer du initialt att arbeta tillsammans med en erfaren säljare under tiden du lär dig om våra produkter och tjänster, samt vår försäljningsprocess som lägger stor tyngd på relationsbyggande. Alla våra säljprojekt är unika och skräddarsys enligt våra kunders behov. Detta innebär att vi utbildar och förklarar vår process för kunden så att lösningen vi levererar är optimerad för projektet i fråga. Våra produkter återfinns både inom marina- och flytande sol-segmentet. Vi arbetar med partners där våra produkter integreras med och säljs vidare som en del av deras lösning. Vi lägger stort fokus på att bygga och underhålla relationer med dessa. Utöver dessa viktiga nyckelkunder tar vi även emot många förfrågningar från nya kunder, och genomför uppsökande försäljning genom att kartlägga potentiella samarbetspartners, återförsäljare och slutkunder som vi kontaktar och presenterar Seaflex för antingen på distans eller via kundbesök. En viktig del av arbetet mot kund och partners är beredningsfasen då vår förankringslösning skräddarsys efter kundens platsspecifika behov. Här arbetar du i nära samarbete med våra ingenjörer som utför tekniska analyser av väderdata och dimensionerar förankringslösningen för att hantera förväntade påfrestningar från väder och vind. Vi har även en administrationsavdelning som hjälper dig att ta fram avtalsdokument, samordna transporter med mera. Som säljare är du dock huvudkontakt och ansiktet utåt genom hela processen, från inledande kontakt till färdig installation. Kvalifikationer och krav Eftersom detta är en tjänst utan krav på erfarenhet eller kompetens inom området kommer utbildning att ske på plats tillsammans med en handledare. Tidigare erfarenhet av exportförsäljning eller liknande är meriterande men inte ett krav. För att du ska trivas med tjänsten och hos oss på Seaflex ser vi att du: Pratar och skriver flytande engelska. Eftersom vi säljer nästan uteslutande utanför Sverige sker i princip all daglig kommunikation på engelska, så vi ser det som ett absolut grundkrav att du känner dig mycket bekväm med att kommunicera på engelska på en professionell nivå. Är förberedd på att tjänsten innebär att du förväntas hålla presentationer tillsammans med våra kunder, både digitalt och personligen. Vi reser regelbundet till mässor och tar emot besök och besöker kunder i deras hemländer. Trivs i en roll där du förväntas vara proaktiv och ta en aktiv roll i införsäljningsprocessen. Vi arbetar enlig Challenger-filosofin där vi vill driva affären framåt genom att utbilda, ställa frågor och skapa mervärde för kunden genom den erfarenhet och expertis vi har inom förankringsteknik. Vi inväntar inte beställningar; vi leder kunden till ett beslut. Gillar att resa, är öppensinnad och intresserad och ödmjuk i mötet med andra kulturer. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Seaflex. Vi söker en glad och positiv person som inspirerar andra, värdesätter att ha roligt på jobbet och är prestigelös. Du är en lagspelare i alla lägen och inser värdet av en fungerande arbetsgrupp. På sikt, när du är färdigutbildad, kommer du att hantera dina egna kunder, projekt och marknader, besöka kunder på egen hand genomföra hela säljprocessen från start till mål.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
German speaking Sales Development Representative to IamIP!

We are looking for a German speaking Sales Development Representatives to the patent platform IamIP! Are you fluent in German and want to find a job where you can develop your sales skills? Maybe this is the perfect job for you. As a Sales Development Representative you will get the opportunity to work with an exciting and innovative product with an energetic and ambitious team. Submit your application today, our selection is ongoing! OM TJÄNSTEN IAMIP Sweden AB is a worldwide patent software provider and their focus lies on enabling innovation driven companies, to easily overview and evaluate their intellectual property portfolios, monitor competition, and get valuable strategic insights. As Sales development representative you will play an important role in IamIP's strategic growth initiative; acting as brand ambassadors for the company across meaningful channels. IamIP's work environment is based on flat hierarchies and a great team spirit with an open-minded management, encouragement and direct communication. You will become part of an ambitious multi-cultural team that loves technology and strongly believes in innovations. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Working towards the DACH-region and focus on the right target audience to offer strategic advantage * Coordinating meetings between prospects and sales * Offer a consistently great and relevant experience by prioritizing potential and existing customers’ needs and wants * Work closely with cross functional teams such as marketing/sales and product management VI SÖKER DIG SOM - Fluent skills in German, both oral and writing, since you will work towards the DACH-regions - Good skills in English, both oral and writing, since you will work with coworkers and customers all over the world It is an advantage if you: * Have sales experience To be successful within this role we believe you possess the competencies below: * Bold * Persistent * Communicative Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET "IamIP Sweden AB is a worldwide patent software provider (SaaS) founded in 2013. Our focus lies on enabling innovation driven companies to easily overview and evaluate their intellectual property portfolios, monitor competition, and get valuable strategic insights. We are a highly motivated, international, communicative and fun team sitting with our 30 employees in Sweden, Germany and Poland"

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Sales Account manager Skandinavien sökes till Microtec!

Sales Account manager sökes till Microtec! Vi på Microtec drivs av passionen för ny teknik och vi är världsledande i att tillföra innovation och värde till sågverks- och träförädlingsindustrin. Nu söker vi en Sales account manager som vill bygga långsiktiga relationer med våra kunder! Din roll Det här jobbet är inte för vem som helst. Vi söker en teknikentusiast som brinner för modern sågverksindustri och träförädling, och som vill jobba i en internationell miljö! Som Sales account manager för Microtec får du en betydelsefull roll i vårt globala säljteam för den fortsatta utvecklingen på vår Skandinaviska marknad. Du arbetar med aktiv försäljning direkt mot sågverken och vidareförädlingsindustrin av trä, primärt i södra Sverige och några ytterligare utvalda marknader såsom Norge och Danmark. Du arbetar aktivt med hela vår portfölj av tjänster och produkter. Rollen innehåller dessutom inslag av både marknadsföring och produkt- och projektledning. Du blir en ambassadör för Microtec på mässor/event och utformar och leder kundresor. Om dig Vi tror att du idag har koppling till sågverksbranschen genom en roll som sågverkschef, produktionschef eller liknande, alternativt att du säljer kvalificerade produktionsutrustningar till sågverksbranschen och att du vill ha en ny utmaning i din karriär. Du kommer att behöva nyttja dina tekniska kunskaper till fullo, du gillar innovation och ny teknik och har spetskompetens avseende processerna inom sågverksindustrin. För att bli riktigt bra i den här tjänsten behöver du också ha affärssinne, brinna för goda relationer och att arbeta mot långsiktiga mål. Du besitter en naturligt förtroendeingivande och relationsskapande förmåga, oavsett vem du möter. Du har en tät dialog med säljledning både i Sverige och Italien. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan du andra språk är det ett plus! Körkort och goda datakunskaper förutsätts för rollen. Om Microtec Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en innovativ och internationell miljö och en kvalificerad introduktion på huvudkontoret i Italien. Du får också trevliga kollegor som gillar samarbete och utveckling. I denna roll ingår en hel del resor, tjänstebil erbjuds, samt hemmakontor om du inte har närhet till huvudkontoret i Linköping. Microtec är världsledande inom utvecklingen av intelligenta scannersystem för användning både i sågverk och i vidareförädlande träindustri. Vi är en global koncern med bolag i Italien, Sverige, Finland, USA, Tyskland och Kanada. Koncernen har 380 anställda och en omsättning på knappt en miljard kronor. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Microtec. Sista ansökningsdag är den 12 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

10 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Key Account Manager

AliasSmith is searching for a Key Account Manager. AliasSmith AB is Europe’s leading distributor of handcrafted Mexican spirits. In 19 years, we have created a distribution network of 76 distributors across 39 countries. In our portfolio, we have several of the most successful handcrafted brands from Mexico, and last year, we created headlines worldwide by launching the world's first tequila in a paper bottle. Our ambitions are not only to make fabulous brands accessible but also to improve the way business is done in the industry. To achieve our goals, we are searching for a talented, natural-borne seller who can join the team and help us excel in our performance. Your role We are looking for a seller who has the potential to become a Key Account Manager. You will become an essential part of the team, holding a vital role in the expansion and driving the relationship-building and closure rate. As a team player at AliasSmith, I find your sales approach to be well-structured and organised. You possess the essential sales experience and personality to drive channel strategy and identify opportunities. We believe you are entrepreneurial-spirited, Self-motivated, and goal-oriented and can turn challenges into opportunities. To represent AliasSmith, we expect your communication skills and ability to network to be top-notch. Proven ability to work in a team, sharing information in written and verbal, is essential since our services require perfect interoperability with finance, logistics, and marketing, among other areas. You will represent each brand we promote and ensure customers and partners fully understand each product's potential and the AliasSmith service offering. Equally important is the focus on improving our client's business while defending our business's profit margins and fulfilling the visibility and volume targets that the brand owners have. Your Profile To succeed in this role, you must be driven by practical and actionable results. Selling comes naturally to you, and you love to see the tangible results of your efforts. You have 2-5 years of proven experience working in sales, preferably in the spirits industry. Proficiency in English is mandatory. You'll have contact with our European customers and represent Mexican and fabulous brands from other nations. Good knowledge of Spanish is a clear advantage due to the nature of our business. The company is based in Stockholm, Sweden, so knowledge of Swedish is beneficial but not a prerequisite. Implicit qualities are a tuned moral compass, strong work ethics, "out-of-the-box" thinking, and effective decision-making abilities. We presume you possess a university degree, but IT fluency in CRM, ERP, MS XL, and Mass communication systems, analytical skills, and the gift of persuasion and negotiation combined with the ability to learn quickly is more important. The position we are offering is a full-time job in our Stockholm office. You will travel to visit our clients, providers, and partners and participate in various events and fairs. You might not live in Sweden; if so, we believe that moving to this beautiful part of the world is suitable for somebody who is at the perfect moment in life and not afraid to take a big leap. If you have a proven successful record in International sales within the Spirits Industry and live somewhere else in Europe, we would be very happy to have you in the team, even if you are working from your home country. Still, the role should be exclusive to AliasSmith and start with a teambuilding period of 4 months in Stockholm. We need you ASAP and can offer an initial probationary period of 6 months followed by an indefinite contract if the candidate is deemed suitable for the position and if the person turns out to be what we are looking for. The salary is a fixed monthly salary plus a performance-related bonus.

9 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024