Lösningsarkitekt | RISE | Borås

Vill du vara med och skapa arkitekturförmåga på Sveriges ledande forskningsinstitut? Är du nyfiken på framtiden och vill vara med och göra skillnad? Vi söker nu dig som vill arbeta holistiskt och som vill skapa goda och långsiktiga förutsättningar till RISE alla viktiga verksamheter! Tillsammans driver vi innovation och skapar hållbara lösningar för morgondagens utmaningar. Ta steget och gestalta framtidens digitala landskap med oss! RISE - Research Institutes of Sweden - är Sveriges ledande forskningsinstitut och innovationspartner som i internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 3000 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser och erbjuder ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för att framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. RISE vill vara i framkant vad gäller dagens- och morgondagens teknik med ständigt nya etableringar inom t.ex. tillämpad AI och digitala plattformar. Vad du kommer bli en del av Organisatoriskt kommer du att tillhöra den koncerngemensamma funktionen Digital utveckling och IT som består av ca 60 experter med uppdrag att föra den digitala utvecklingen framåt och förse RISE med moderna och funktionella IT-stöd. Digitaliseringsarbetet sker i nära samverkan med RISE alla verksamheter och tillsammans ska vi göra RISE till en digital förebild. RISE IT-avdelning präglas av ett ambitiöst och kollegialt arbetsklimat där du har stora möjlighet att vara med och påverka och driva förändring. Du kommer ingå i avdelningen Projekt- och Verksamhetsutveckling. Om rollen Som vår nästa Lösningsarkitekt blir du en nyckelspelare i vår digitala förnyelse och möjliggör flexibilitet och följsamhet i framtida verksamhetsutveckling och förändringar. Du kommer styra, leda och koordinera aktiviteter för att utveckla en heltäckande lösningsarkitektur. Du kommer att ingå i vår IT-arkitekturfunktion där du tillsammans med andra arkitekter är delaktig i att vidareutveckla vårt arkitekturramverk. Tillsammans granskar ni och rådgör vid olika behov av tillämpad arkitektur samt skapar strategiska beslutsunderlag. Vi har flera större initiativ på gång, där bland annat ERP är ett uttalat fokusområde som du kommer att vara involverad i. RISE spänner brett över många verksamhetsområden och behoven av arkitekturinsatser är många och varierande. I rollen är därför förmågan av att bygga förtroende och nätverk inom organisationen central. Detta är en verksamhetsnära roll där du kommer ha mycket samverkan med dina kollegor på IT-avdelningen och även med representanter från våra verksamhetsområden samt våra samarbetspartners. Din profil För den här tjänsten söker vi dig som är relationsskapande och som agerar på eget initiativ! Du har en förmåga att nå ut i verksamheten och skapa nätverk på alla nivåer i organisationen. Din nyfikenhet och kommunikativa förmåga kommer väl till användning då du i rollen presenterar och förklarar möjligheter och konsekvenser av teknik- och affärsval. Du är en ambassadör inom ditt område och vet vilka frågor du ska ställa för att få de svar du behöver. Viktigt för den här tjänsten är förmågan att prioritera och arbeta lösningsorienterat. Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har: * Erfarenhet inom Lösningsarkitektur, med fördel från applikationsområdet * Kunskap om regelverk, ramverk och säkerhetsaspekter som påverkar utformningen av lösningsarkitektur * Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap genom dokumenterad arbetslivserfarenhet * Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du tidigare arbetat med arkitektur inom ERP / affärssystem och förstår dess kärnprocesser. Vi tror att du har en bred kunskap inom IT samt några år i rollen som lösningsarkitekt men välkomnar också dig med god erfarenhet i rollen som systemarkitekt som är redo för nästa kliv. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olikheter och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Låter detta intressant? Det här är en direktanställning hos RISE och i den här rekryteringsprocessen har vi valt att samarbeta med Experis. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Jenny Lilja på [email protected] eller Paula Skoglund på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att visa ditt intresse! Sista ansökningsdag är 31 maj. Ansöka gör du här. Den här tjänsten kan framöver komma att bli säkerhetsprövad med registerkontroll. Tjänsten är placerad i Borås och vi främjar möjligheten till distansarbete för att underlätta vardagen för våra medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Integrationsarkitekter (hybrid arbetsplats)

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på en framåtlutad myndighet som får människor och företag att växa! Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss? Vilka är vi Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi är mitt i ett omfattande digitaliseringsarbete där IT är mycket centralt. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet. Sektionen It-integration är väletablerad på AF. Integrationer har en strategiskt viktig roll idag och kommer bli ännu viktigare i framtiden. Sektionen IT-integration består av utvecklare, arkitekter och ett plattformsteam. Vårt uppdrag är att designa utveckla och förvalta smarta integrationslösningar och vara navet i Arbetsförmedlingens systemdomän som tillgängliggör data och möjliggör informationsutbyte för både interna och externa intressenter. Vi är mycket framgångsrika tack vare en fantastisk lagkänsla och duktiga kollegor som alltid ställer upp för varandra oavsett position. Vårt ledord är samarbete framför styrning, med målet att vi ska hjälpa varandra att prestera bättre. Vi har idag en Integrationsplattform där kärnan är Anypoint Plattform från MuleSoft. Vi har fortsatta roliga utmaningar som utökat samarbete med externa aktörer och transformation till en datadriven myndighet. Just nu söker vi integrationsarkitekter som brinner för integration och den verksamhetsnytta lyckad integration medför!   Beskrivning av tjänsten Som integrationsarkitekt ingår du i vårt arkitektteam med mandat att driva integrationsfrågor i organisationen. Du kommer därför att samarbeta och utvecklas tillsammans med andra erfarna integrationsarkitekter. Uppdragen kan vara enskilda integrationer eller större initiativ där du samverkar med flera olika roller, så som sektionens interna och externa utvecklingsteam samt andra arkitekter från andra delar av myndigheten, för att förstå verksamhetens behov och att identifiera rätt integrationsmönster. För att lyckas i denna roll förväntas du ha erfarenhet av integrationsarbete. Du bör vara driven av att förändra, förbättra och uppskatta möjligheterna i att driva sektionens integrationsstrategi framåt. Då integration berör hela Arbetsförmedlingen är det också viktigt att du med entusiasm och pedagogik kan förmedla integrationsplattformens värde till hela myndigheten. Är du dessutom relationskapande och gillar långsiktighet, delaktighet och samarbete? Då har du hittat rätt – välkommen till ditt drömjobb! Primära arbetsuppgifter - Dagligt arbete i små och stora uppdrag genom att ta fram lösningar med stöd av vår integrationsarkitektur - Bidrar till Arbetsförmedlingens målarkitektur - Fortsätta det pågående arbetet med integrationsarkitekturen och integrationsstrategin - Delta i strategiska forum vars syfte är att förbättra samverkan mellan myndigheter - Arbeta mot ökad självbetjäning för API-drivna integrationslösningar - Agera stöd och bollplank i integrationsfrågor till sektion It-integration och hela Arbetsförmedlingen   Grundläggande krav för tjänsten - Aktuell erfarenhet av integrationsarbete och integrationsarkitektur - Aktuell erfarenhet och förståelse för olika integrationsmönster - Aktuell erfarenhet av API-driven integration och händelsedriven arkitektur - Relevant akademisk utbildning inom Data-, Systemvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (non-Swedish speakers will not be considered)   Övriga meriter - Erfarenhet av arbete inom ICC-organisation eller liknande - Erfarenhet av att arbeta med integrationsstrategi - Erfarenhet av agila utvecklingsmetodiker som SAFe - Erfarenhet av ”DevOps” organisationer - Erfarenhet av integrationer i molntjänster   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats genom att man har flexibiliteten att kombinera arbete hemifrån och på kontor. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Arbetsförmedlingen har en stor IT avdelning med många spännande roller. Om du är intresserad av andra IT roller hos oss kan du klicka https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-med-it-hos-arbetsformedlingen   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-17. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Lösningsarkitekt IT

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Riksbyggen söker lösningsarkitekt i Stockholm! Här arbetar du på ett företag som satsar på digitala lösningar, tänker nytt och långsiktigt! Som Lösningsarkitekt hos oss arbetar du i en bred och varierande roll där du är med och realiserar nya IT-lösningar. Här finns stora möjligheter att bidra till skapandet av en framåtlutad fastighetsförvaltare med en tydlig digital strategi! Välkommen att söka till rollen som Lösningsarkitekt som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter. Riksbyggen är ett kooperativ företag som utvecklar attraktiva boendemiljöer med ett tydligt fokus på hållbarhet. Idag är vi en av Sveriges största fastighetsförvaltare och vi finns representerade över hela landet. Hos oss på Riksbyggen blir du inkluderad hos en trygg och stabil arbetsgivare som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, delaktighet och inflytande. Vi erbjuder dig: • Möjligheten att vidareutvecklas i en roll med större strategiskt och tekniskt ansvar • Utrymme att tänka nytt och tänka längre! Här blir du utmanad i en stimulerande arbetsplats med ett härligt och kompetent gäng kollegor • En modern och hållbar arbetsplats i framkant • Plats hos ett av landets mest attraktiva arbetsgivare - läs mer om vad vi kan erbjuda dig här: https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/ Vad ska du göra? I rollen som Lösningsarkitekt kommer du att arbeta med att planera realiseringen av IT-lösningar som är baserade på verksamhetens behovsbild. Du arbetar övergripande och säkerställer förändringsinitiativens framgång samtidigt som du balanserar kvalitetsegenskaper gentemot funktionella krav. I dina arbetsuppgifter ingår att: • Att leverera lösningsdesign i samarbete med både verksamhet och beställare • Involverad i genomförandet av lösningsförslagen samtidigt som du även ansvarar för själva lösningarna • Ansvara för arkitekturen med fokus på integrationslösningar • Säkerställa att lösningarna följer verksamhetens behov • Genomföra arkitekturgranskningar och leverera scenariobeskrivningar samt tjänstegränssnitt Ditt team och din arbetsplats: Du blir en del av gruppen "Digital Styrning och Utveckling" och kommer att ingå i ett team med andra arkitekter. Du kommer in under en spännande tid då teamet är under uppbyggnad, och har möjlighet att bidra till kulturen. De arbetar idag agilt i scrum-liknande metodik. Riksbyggen sitter centralt vid Kungsbron i Stockholm och erbjuder sina medarbetare att arbeta delvis på distans. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom data/systemvetenskap eller motsvarande, alternativt att du har erhållit liknande kunskaper genom arbete.Du kan både driva ditt eget arbete självständigt framåt samtidigt som du trivs med att arbeta i nära samarbete med andra. Du är van att identifiera problem och presentera lösningar på dessa. Du är kommunikativ, tänker ur en strategisk synvinkel och har en djup samt bred teknisk kunskap. Tack vare den kan du översätta det tekniker säger till verksamheten och vice versa. Därtill är du van att lyfta blicken och arbeta strategiskt. Vi söker dig som känner sig trygg i Microsoft stacken. Du kanske jobbar idag som utvecklare eller varför inte som applikationskonsult inom Dynamics 365 och vill gå vidare till en roll som lösningsarkitekt? Har du erfarenhet från en liknande roll är såklart också intressant. Slutligen ser vi även att du har en förståelse för Azure.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2024-06-15. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor: Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta gruppchef Shahram Pourjam, [email protected] Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

26 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Integrationsspecialist med ekonomikompetens

Är du redo att driva tillväxt och stärka kundrelationer genom strategiska integrationer? Hogia i Stenungsund söker nu en Integrationsspecialist som kan lyfta vårt integrationsarbete till nästa nivå. Anslut till ett team där ditt arbete direkt bidrar till större kundnytta och ökad konkurrenskraft. Du har ett stort intresse för våra kunders behov och ser förutsättningarna i deras olika ekosystem, samt hur du tekniskt kan hjälpa dem med standardiserade integrationer. Som Integrationsspecialist kommer du att: - Projektleda och koordinera integrationsprojekt med externa leverantörer. - Använda verktyg som Postman och NewRelic för effektiv testning och felsökning av våra API:er. - Utarbeta dokumentation för integrationsprojekten. - Fungera som rådgivande länk till Hogias olika bransch- och produktbolag. Vem är du?  Vi tror att du har en akademisk utbildning inom IT eller motsvarande, gärna med ekonomisk inriktning. Har du erfarenhet av att arbeta med Hogias ekonomisystem eller andra ekonomisystem, är det en betydande merit. Vi tror att ditt intresse för teknik och integrationer kommer att vara avgörande i denna roll.  Som person tror vi att du har förmåga att lyssna och samla in åsikter från olika håll och effektivt omvandla dessa till behovsunderlag och tydliga specifikationer. Eftersom rollen innebär många kontakter är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi tror att du känner dig hemma i roller där du behöver presentera och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Om detta stämmer på dig, då kan du vara precis den Integrationsspecialist vi söker för att stärka vårt team!    Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Solution Architect till Ewellix, Göteborg

Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in assembly automation, medical applications and mobile machinery. Ewellix has 16 sales units and six factories. External net sales are approximately 250 EUR million and we employ around 1 250 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by the Schaeffler Group. Om rollen Du kommer att agera som den tekniska system- och integrationsexperten och ge rekommendationer och designförslag för utvecklingsdesign, systemarkitektur och systemgränssnitt. Du är ansvarig för att identifiera och inkorporera både tekniska och funktionella krav för nya behov. Du kommer också fungera som ägare av business applications arkitektoniska dokumentation, lösningar och tekniska road maps samt säkerställa den pågående arkitektoniska styrningen av ERP- och relaterade systemmiljöer. Ewellix verkar i en systemmiljö med växande integrationskomplexitet, där du kommer att ta ledningen i hanteringen av systemintegrationsportföljen, bestående av både intern system-till-system-kommunikation och EDI-transaktioner med externa parter. Detta kräver bland annat implementering och underhåll av gränssnittsstandardformat och samordning med externa parter och leverantörer. Som Solution Architect säkerställer du även att den tekniska infrastrukturen som används för att driva business applications av externa molntjänstleverantörer är anpassad till funktionella krav och att organisationens krav på tillgänglighet och prestanda uppfylls. Ewellix är ett globalt företag så resor över flera kontinenter kan komma att bli aktuellt. Du kommer utgå från huvudkontoret, cirka 8 minuter från Göteborgs centralstation. Som Solution Architect kommer du ha en av nyckelrollerna i Business application-teamet och rapportera till CIO, Linda Andersson. Vem du är Du har en master- eller kandidatexamen i datavetenskap (eller motsvarande) och erfarenhet från en liknande roll eller som programmerare, redo att ta dig an din nästa utmaning. Vi tror att du har djup kunskap och praktisk erfarenhet av att konfigurera och utforma ERP-lösningar (främst Infor M3) och andra relaterade system som BI, CRM, EDI/Systemintegration och e-handel. Du har förståelse och kunskap om tillämpliga metoder som t.ex. ITIL, PM3, Togaf och Lean. Vår organisation kommunicerar på engelska, men andra språkkunskaper är starkt meriterande. Som person är du kommunikativ och kombinerar det med en god förmåga av detaljerad problemanalys och du är duktig på att driva innovativa och pragmatiska lösningar på komplexa problem. Du bidrar gärna till att förenkla och standardisera arbetsprocedurer och fungerar som den tekniska systemexperten för affärssystemsmiljön. Med ett positivt sinne och mycket energi värdesätter du att arbeta tillsammans med kollegor och att gemensamt uppnå utmanande mål i en föränderlig miljö. Vi ser fram emot din ansökan. Denna rekryteringsprocess hanteras av Jerrie. Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och personliga brev. Vi använder oss av löpande urval. För frågor, kontakta gärna Jonna Berglöv, [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Lösningsarkitekt till RISE

Vill du vara med och skapa arkitekturförmåga på Sveriges ledande forskningsinstitut? Är du nyfiken på framtiden och vill vara med och göra skillnad? Vi söker nu dig som vill arbeta holistiskt och som vill skapa goda och långsiktiga förutsättningar till RISE alla viktiga verksamheter! Tillsammans driver vi innovation och skapar hållbara lösningar för morgondagens utmaningar. Ta steget och gestalta framtidens digitala landskap med oss! RISE - Research Institutes of Sweden - är Sveriges ledande forskningsinstitut och innovationspartner som i internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 3000 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser och erbjuder ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för att framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. RISE vill vara i framkant vad gäller dagens- och morgondagens teknik med ständigt nya etableringar inom t.ex. tillämpad AI och digitala plattformar. Om oss Organisatoriskt kommer du att tillhöra den koncerngemensamma funktionen Digital utveckling och IT som består av ca 60 experter med uppdrag att föra den digitala utvecklingen framåt och förse RISE med moderna och funktionella IT-stöd. Digitaliseringsarbetet sker i nära samverkan med RISE alla verksamheter och tillsammans ska vi göra RISE till en digital förebild. RISE IT-avdelning präglas av ett ambitiöst och kollegialt arbetsklimat där du har stora möjlighet att vara med och påverka och driva förändring. Du kommer ingå i avdelningen Projekt- och Verksamhetsutveckling.  Om rollen Som vår nästa Lösningsarkitekt blir du en nyckelspelare i vår digitala förnyelse och möjliggör flexibilitet och följsamhet i framtida verksamhetsutveckling och förändringar. Du kommer styra, leda och koordinera aktiviteter för att utveckla en heltäckande lösningsarkitektur. Du kommer att ingå i vår IT-arkitekturfunktion där du tillsammans med andra arkitekter är delaktig i att vidareutveckla vårt arkitekturramverk. Tillsammans granskar ni och rådgör vid olika behov av tillämpad arkitektur samt skapar strategiska beslutsunderlag. Vi har flera större initiativ på gång, där bland annat ERP är ett uttalat fokusområde som du kommer att vara involverad i. RISE spänner brett över många verksamhetsområden och behoven av arkitekturinsatser är många och varierande. I rollen är därför förmågan av att bygga förtroende och nätverk inom organisationen central. Detta är en verksamhetsnära roll där du kommer ha mycket samverkan med dina kollegor på IT-avdelningen och även med representanter från våra verksamhetsområden samt våra samarbetspartners. Din profil För den här tjänsten söker vi dig som är relationsskapande och som agerar på eget initiativ! Du har en förmåga att nå ut i verksamheten och skapa nätverk på alla nivåer i organisationen. Din nyfikenhet och kommunikativa förmåga kommer väl till användning då du i rollen presenterar och förklarar möjligheter och konsekvenser av teknik- och affärsval. Du är en ambassadör inom ditt område och vet vilka frågor du ska ställa för att få de svar du behöver. Viktigt för den här tjänsten är förmågan att prioritera och arbeta lösningsorienterat. Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har: - Erfarenhet inom Lösningsarkitektur, med fördel från applikationsområdet - Kunskap om regelverk, ramverk och säkerhetsaspekter som påverkar utformningen av lösningsarkitektur - Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap genom dokumenterad arbetslivserfarenhet - Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du tidigare arbetat med arkitektur inom ERP / affärssystem och förstår dess kärnprocesser. Vi tror att du har en bred kunskap inom IT samt några år i rollen som lösningsarkitekt men välkomnar också dig med god erfarenhet i rollen som systemarkitekt som är redo för nästa kliv. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olikheter och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Låter detta intressant?  Det här är en direktanställning hos RISE och i den här rekryteringsprocessen har vi valt att samarbeta med Experis. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Jenny Lilja på [email protected] eller Paula Skoglund på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att visa ditt intresse! Sista ansökningsdag är 31 maj. Den här tjänsten kan framöver komma att bli säkerhetsprövad med registerkontroll. Tjänsten är placerad i Borås och vi främjar möjligheten till distansarbete för att underlätta vardagen för våra medarbetare. Våra fackliga företrädare är Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer, 010-5166959 and Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161  Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Solution Architect Pre Sales (R-14631)

Why We Work at Dun & Bradstreet Dun & Bradstreet unlocks the power of data through analytics, creating a better tomorrow. Each day, we are finding new ways to strengthen our award-winning culture and accelerate creativity, innovation and growth. Our 6,500+ global team members are passionate about what we do. We are dedicated to helping clients turn uncertainty into confidence, risk into opportunity and potential into prosperity. Bold and diverse thinkers are always welcome. Come join us! Learn more at dnb.com/careers. We are looking for a Solution Architect Pre Sales to join our Business Advisory organization! The main objective is to be the industry- and subject matter expert within the finance, credit information areas of Dun and Bradstreet’s portfolio. You will engage external clients and sales colleagues seeking in establishing the business need/challenge and lead the solution definition process. About the role: In this role you specialize in working with potential clients during the pre-sales process. You work in close collaboration with our colleagues in Northern Europe. Your primary role is to understand the customers needs and requirements and then design technical solutions that align with those needs. You will work closely with the sales team to identify customer needs and develop strategic solutions. You will conduct product demonstrations and presentations to showcase the capabilities of our solutions. In this role you will also: Collaborate with internal teams to design and architect custom solutions that meet customer requirements. Prepare and deliver proposals, RFP responses, and other technical documentation. Serve as a technical advisor to customers, questions and concerns throughout the sales process. Stay up-to-date on industry trends to maintain a competitive edge. Attend customer meetings. Presenting a POC (proof of concept). Producing a Solution Design Document. Liaising with cross-functional organizations (GTM, Product, Data, Technical Implementation, International Peers) to complete the technical presale engagement. This role will initially focus on accounts and cases within the migration/upgrade program, where customers are set to move from one platform/product to another. During Solution Definition, the Solution Architect leads the technical design effort to define the D&B solution that addresses the customer’s requirements with the best fit to their technical environment. Key Responsibilities Utilize your strategic and critical thinking abilities to investigate, and fulfill a business case requirement using a single DnB solution or a combination of products. Apply technical expertise to define and position D&B solutions with business and technical teams at customers. Creatively design solutions, including advanced solutions, that leverage new and legacy products and APIs to integrate D&B content/capabilities within complex customer and third-party applications. Engage closely with customers to discover business and technical requirements as necessary to formulate optimal solutions. Technically sell the solution through presentation/demonstration/illustration. Deliver formal artifacts to document the solution -- Solution Design Document, Work Breakdown Structure, Statement of Work – ensuring clear communication on the solution and customer responsibilities. Following customer acceptance of the solution, manage transition of the solution to the implementation team, including transition meeting and delivery/review of artifacts. You have: Strong problem-solving abilities and a customer-focused mindset. Proven experience in presales, technical implementation or solution architecture pre sales roles is a plus. A true team player spirit! Ability to thrive in a fast-paced environment and manage multiple projects simultaneously. Strong presentation skills to collaborate with the Sales team & lead customers to a successful outcome. You have the ability to articulate complex technical concepts to non-technical stakeholders. Domain knowledge in the areas of Credit and Finance. Work experience in one or more of these areas Hi-Tech, Financial Services, Telecommunications, Insurance, Professional Services, Retail and Conglomerate companies. Benefits: Attractive social benefits (including company pension) and various benefits 30 days of vacation, plus "unsick day" and "Volunteer Days & XL days" Subject-specific and cross-discipline development opportunities: Access to international training and development programs The right tools for success (iPhone, laptop, etc.) Fun, joy and trust within a team that is very engaged and want to make a difference together All Dun & Bradstreet job postings can be found at https://www.dnb.com/about-us/careers-and-people/joblistings.html and https://jobs.lever.co/dnb. Official communication from Dun & Bradstreet will come from an email address ending in @dnb.com.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
SOLUTIONS ARCHITECT

Arbetsuppgifter Som en Solutions Architect för HR & Procurement hos vår kund har du en central roll i att utveckla och implementera tekniska lösningar för att stödja bankens HR- och inköpsfunktioner. Din huvudsakliga uppgift är att designa och implementera lösningar som möjliggör effektiv datainsamling, datahantering och integration av affärsprocessdata över olika bankfunktioner och platser globalt. Här är några av dina huvudsakliga ansvarsområden: - Stödja utvecklingen av nya initiativ och befintliga lösningar: Du kommer att arbeta för att säkerställa att de tekniska lösningarna följer den övergripande arkitekturen och bidra till att utbilda andra inom utvecklings- och underhållspraxis. - Bidra till Source to Order-projektet: Du kommer att vara involverad i att driva och implementera tekniska lösningar för detta projekt, vilket antagligen handlar om att effektivisera och optimera inköpsprocessen från källa till order. - Driva arkitekturtransformation för HR & Procurement: Du kommer att vara ansvarig för att leda och driva kundens arkitekturtransformation för HR- och inköpsområdet, vilket innebär att utveckla och implementera en arkitektur som är skalbar, flexibel och effektiv. - Främja samarbete mellan olika bankavdelningar: Du kommer att arbeta nära andra avdelningar inom banken för att säkerställa att arkitekturen stöder deras behov och krav, samt främja samarbete och kommunikation mellan olika avdelningar. - Samarbeta med olika intressenter: Du kommer att samarbeta med olika intressenter så som produktägare, tekniska ledare, leverantörer och tredjepartsleverantörer för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter deras behov och krav. Sammanfattningsvis är din roll som Solutions Architect hos vår kund att designa, implementera och stödja tekniska lösningar som möjliggör effektiv hantering av HR- och inköpsdata och processer, samtidigt som du säkerställer att dessa lösningar följer bankens övergripande arkitekturstrategi och affärsbehov. Du kommer att spela en nyckelroll i att driva och stödja kundens digitala transformationsinitiativ inom HR- och inköpsområdet. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du har minst sex års erfarenhet i rollen som Solutions Architect inom inköpsdomäner. - Du har gedigen erfarenhet av systemdesign och mjukvaruutveckling. - Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Meriterande om du har erfarenhet och kunskap av Coupa. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som Solutions Architect så har du en passion för att skapa robusta och anpassningsbara arkitekturer som involverar olika tekniker och plattformar. Du har ett pragmatiskt förhållningssätt till lösningsdesign, med förmågan att tydligt kommunicera för- och nackdelar med olika teknologier och plattformar. Till sist så har du ett stort intresse för att utforska ny teknik och gå över till molnbaserade lösningar. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-02-28 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-04-26.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
IT Area specialist

Om SCA Ett hållbart arbetsliv Har du ett genuint intresse för IT? Är du serviceorienterad och vill jobba verksamhetsnära? Nu söker vi vår nästa kollega till rollen som IT Area specialist till SCA Obbolas pappersbruk. Produktionen i Obbola ökar från dagens 450 000 ton kraftliner till 725 000 ton årligen i och med vår investering av ny pappersmaskin, detta för att möta förväntad ökning av efterfrågan på förnybara förpackningar. Vi har i och med investeringen också skapat förutsättningar för att driva utveckling inom digitalisering. Vill du utvecklas och tänka nytt så kommer du att trivas hos oss, för vi ger alla möjlighet att nå sin fulla potential. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna! Välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Som IT Area Specialist är du lokalt IT-ansvarig och arbetar främst med IT-system som stödjer produktionen på Obbolas pappersbruk. Du är kontaktytan mellan IT och produktion och du arbetar med att leda, förvalta och utveckla IT-lösningar för verksamhetens behov, exempelvis är ett av dina arbetsområden vår beslutstödslösning byggd i Microsoft miljö. Vi arbetar med ständiga förbättringar och du blir en viktig del i arbetet att driva digitaliseringsprojekt. Du kommer att delta i förbättrings- och investeringsprojekt, till exempel i rollen som delprojektledare. Du ingår i ett team av IT Area Specialister och arbetet bedrivs ofta i samarbete med verksamheten, med andra teknikavdelningar inom SCA samt med våra leverantörer. Vem är du? Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning. Kanske har du motsvarande arbetslivserfarenhet eller ser detta som en möjlighet att utvecklas ännu mer inom IT. Du gillar att jobba verksamhetsnära och att hantera många olika IT-relaterade frågor. Om du tidigare varit i kontakt med processindustrin och har en grundläggande produktionsförståelse är det meriterande. Som person föredrar du att samarbeta men kan även arbeta självständigt, du gillar problemhantering och ser lösningar i ett större perspektiv. Du är engagerad, gillar ordning och reda och är systematisk i ditt sätt att arbeta. Du har en förmåga att arbeta med flera parallella uppdrag. Du har lätt för att kommunicera på såväl engelska som svenska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft miljön, relationsdatabaser, integrationer och digitalisering. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling, till att ta ansvar och till att du förverkligar dina idéer. På SCA är vi måna om varandra och vi erbjuder ett öppet, stöttande arbetsklimat. Vi förstår också vikten av ett hållbart arbetsliv. Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vill du veta mer? För mer information om tjänsten: Peter Brunesson, IT-Chef, 090-154104, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen: Stina Hedlund, [email protected] Facklig företrädare: Elisabeth Burström, Unionen, 090-154173 Facklig företrädare för Sveriges Ingenjörer är Michael Larsson 090-154140, Sista ansökningsdag 15/5 Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer! System Design System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team. Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång. Din roll Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer. I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen. Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design. Din profil Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring. Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden: * Erfarenhet av att leda och coacha team * Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll * Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder * Stark drivkraft och förmåga att generera energi Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter! Vad du kommer att vara en del av Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Välkommen med din ansökan! Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på [email protected]. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024