Är du en engagerad och målinriktad person med erfarenhet inom arbetsmarknadsinsatser och coachning? Vill du vara med och etablera samt utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad? Nu söker vi, för Eyes4works räkning, en driven Samordnare/Karriärcoach till Malmö – en roll där du kombinerar individstöd med nätverksbyggande och verksamhetsutveckling. Om tjänsten Som Samordnare/Karriärcoach på Eyes4work blir du en viktig del i arbetet med att stötta arbetssökande mot arbete eller studier. Du rapporterar till Regionchef Syd och arbetar både strategiskt och operativt för att etablera kontoret, attrahera deltagare och skapa starka samarbeten med arbetsgivare och partners i regionen. Det här är mer än en traditionell coachroll – det är en chans att ta nästa steg. Du får vara med på en spännande resa där du både får utveckla verksamheten och växa i din egen roll inom Eyes4work i region syd. Dina huvudsakliga ansvarsområden Coacha och vägleda deltagare inom Rusta och Matcha mot arbete eller studier Leda och koordinera etableringen av Eyes4works kontor i Malmö i nära samverkan med Regionchef Syd Bygga och vårda relationer med arbetsgivare i Skåne, skapa direktvägar till jobb och praktik Arbeta aktivt med rekrytering av deltagare till Eyes4work Delta i och planera marknadsaktiviteter såsom mässor och nätverksevent Säkerställa administration, dokumentation och uppföljning enligt kvalitetsrutiner Samarbeta med Arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare och andra aktörer Bidra till ett resultatfokuserat team med högt engagemang och deltagarnytta i centrum Om dig som söker Vi söker dig som vill växa i en roll där du får kombinera coachning med nätverksbyggande och verksamhetsutveckling. Kanske arbetar du idag som handledare, coach eller i en annan roll inom omställning eller arbetsmarknadsinsatser. Du är lösningsfokuserad, initiativtagande och trivs med att ta ansvar. Du är också nyfiken, lyhörd och motiveras av att göra skillnad – både för individen och verksamheten. Vi ser att du har: Erfarenhet från liknande roller inom Rusta och Matcha, arbetsmarknadsinsatser eller coaching Ett starkt och aktivt nätverk bland arbetsgivare i Skåne, gärna med dokumenterad erfarenhet av att skapa jobbmöjligheter Förmåga att arbeta strategiskt och operativt i en uppstartsmiljö Mycket god kommunikationsförmåga i svenska, i tal och skrift (andra språk, exempelvis arabiska, är meriterande) Förmåga att arbeta strukturerat, resultatinriktat och självgående, men med en stark teamkänsla Meriterande med utbildning inom HR, beteendevetenskap, arbetslivspedagogik eller motsvarande Krav Alternativ 1 Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltid kan godkännas om den sammanlagda arbetstiden motsvarar två års heltid). Alternativ 2 Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat. Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Övriga krav B-körkort samt tillgång till bil Övriga villkor Omfattning: Heltid, 08:00-17:00 Lön: Fast månadslön Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Om kundföretaget Eyes4work grundades med målsättningen att, tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners, skapa effektiva processer där matchning och rekrytering är viktiga delar. Vår ambition är att stötta individen på vägen mot ett nytt jobb eller vidare utbildning. Idag finns Eyes4work på cirka 60 orter i Sverige. Vårt uppdrag är att ge alla människor, oavsett bakgrund och behov, en möjlighet att ta nästa steg i karriären. Vi strävar efter en mångfaldsrik och inkluderande arbetsmarknad. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Som en del av rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll att genomföras.
Vill du bidra till människors resa mot arbete och utbildning? Vi på Wayit söker nu en karriärvägledare som vill bidra med sin kompetens och erfarenhet för att stärka arbetssökande i deras jobbsökningsprocess. Om oss Wayit är ett växande företag som etablerades 2022 men med lång erfarenhet inom branschen. Vår vision är att skapa engagemang hos människor genom att stötta, handleda och vägleda dem på deras väg mot arbete, sysselsättning eller studier. Vi är alltid beredda att tänka om, tänka nytt och tillsammans med våra deltagare skapa nya vägar, vilket ger en varierad och dynamisk arbetsdag. Som en del av vårt team får du inte bara möjligheten att utvecklas och växa i din roll, utan även en arbetsmiljö där din trivsel är i fokus. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling genom kompetensutveckling, delaktighet i beslut, en hållbar arbetsmiljö, mentorskap och stöd för att du ska nå dina mål. Hos oss värdesätts dina idéer och din kompetens högt, och vi tror på att skapa en stark teamanda genom roliga aktiviteter och många skratt tillsammans. Om rollen Som karriärvägledare kommer du att arbeta med att stödja och vägleda arbetssökande genom coachande samtal, individuella handlingsplaner och praktisk jobbsökarhjälp. Du hjälper deltagarna att identifiera sina kompetenser, sätta upp mål och navigera på arbetsmarknaden. Rollen innebär även samarbete med arbetsgivare och andra aktörer för att skapa möjligheter till arbete och praktik. Vår målgrupp är bred och speglar hela samhället. Tjänsten är en behovsanställning med goda möjligheter till heltid. Kvalifikationer För att bli godkänd som handledare av Arbetsförmedlingen behöver du uppfylla minst ett av nedanstående alternativ: Alternativ 1: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (kan vara sammanräknad deltidsanställning som motsvarar heltid under två år). Alternativ 2: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar. Rekrytering. Omställningsarbete för arbetssökande. Studie- och yrkesvägledning. Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Arbete med social- och grupp-psykologi. Karriärvägledning. Vi söker dig som Har god förmåga att coacha och motivera våra deltagare. Har erfarenhet av att arbeta med människor i utvecklings- och förändringsprocesser. Har god förståelse för arbetsmarknaden och rekryteringsprocesser. Kan skapa och bibehålla goda relationer med deltagare, arbetsgivare och samarbetspartners. Har god administrativ förmåga och kan dokumentera arbetsprocesser. Är pedagogisk, tålmodig och trygg i din roll. Har ett prestigelöst förhållningssätt och kan arbeta kreativt med lösningar. Har förmåga att bygga nätverk Bekväm med att hålla i relevanta gruppaktiviteter och workshops Är bekväm i att coacha på engelska Vi erbjuder En meningsfull och utvecklande roll där du får hjälpa människor att nå sina mål. En dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor. Möjlighet att utvecklas inom coachning och arbetsmarknadsstöd. En företagskultur där vi sätter stor vikt vid trivsel och utveckling. Möjlighet att arbeta i ett innovativt företag där vi alltid söker nya lösningar. En stark teamkänsla där vi skapar gemenskap genom olika aktiviteter och skratt. Hög kvalitet och betyg 4 av 4 stjärnor enligt Arbetsförmedlingens rating. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Välkommen till Wayit!
Eductus arbetar med utbildning inom SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt arbetsmarknadstjänster så som Rusta och Matcha. Vår vision är ”100% i jobb” Med rätt kunskaper finns det ett jobb för alla. Vi rustar våra studerande och deltagare genom våra utbildningar och arbetsmarknadstjänster. Och vi samarbetar aktivt med arbetsgivare och utbildningsanordnare för att matcha våra deltagare mot en anställning. Genom våra värderingar; delaktighet, ansvar och resultat arbetar vi mot vår vision, där en anställning för våra deltagare alltid är slutmålet. Känner du att du delar våra värderingar och vår vision? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta på en arbetsplats där steget mellan tanke och handling är kort. Eductus är ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning och arbetsmarknadstjänster. Vi grundades 1991 och är en del av Academedia som är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Idag finns Eductus över nästan hela Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi är ett auktoriserat utbildnings- samt matchningsbolag och är Certifierade i ISO 9001 samt ISO 14001. HANDLEDARE Rusta och Matcha 2 i Stockholm Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige? Brinner du för att hjälpa människor vidare till sitt nästa mål i livet? Har du fokus på utveckling och resultat? Då kan du vara vår nästa medarbetare. Till Stockholm söker vi dig som vill arbeta i team med kollegor, alla med samma uppdrag - att rusta och matcha våra deltagare till arbete eller utbildning. Eductus söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt. Arbetsuppgifter Du är deltagarens närmaste kontakt och kommer kartlägga deltagarens erfarenheter för tillsammans identifiera en lämplig väg mot arbete eller utbildning. Du motiverar och stärker deltagaren och försäkrar att hen får rätt praktiskt stöd och vägledning på sin väg mot målet. Det är en fördel om du har en god kännedom om den lokala arbetsmarknaden, då vi samarbetar med många arbetsgivare i syfte att skapa jobbmöjligheter för deltagaren. I arbetet ingår också att rusta våra deltagare genom de utbildningsinsatser de kan tänkas behöva på vägen mot målet. Övriga arbetsuppgifter som hör till rollen är bland annat dokumentation kring deltagarens progression. Formell kompetens/arbetslivserfarenhet Minst 3 års högskoleutbildning på heltid (180hp) Två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltidsanställningar kan sammanräknas) Utbildning på minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, en god administrativ förmåga och datorvana samt erfarenhet av att ha arbetat med arbetssökande, matchning och rekrytering är meriterande. Personliga egenskaper Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt med en vilja att utvecklas. Du är organiserad och strukturerad och resultatorienterad. Framförallt har du en hög grad social kompetens och är relationsinriktad. Hur vi rekryterar Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken. Sista ansökningsdag 20250731 Vi genomför intervjuer löpande allt eftersom ansökningar inkommer, så skicka in din ansökan redan i dag. Anställningsform Deltid/Vid behov. Tillträde omgående. Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningslänken nedan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
OM TJÄNSTEN Nu söker vi efter en ny kollega till oss i Helsingborg. Du som söker tjänsten kommer ha en ledande roll med mycket ansvar där du kommer tillhöra ett litet sammansvetsat gäng där vi hjälper varandra under vardagen. På workfind arbetar vi bland annat mot Arbetsförmedlingen där vi stöttar jobbsökande dagligen inom tjänsten Rusta och matcha och i Helsingborg har vi tre kontor där du kommer jobba på ett av dessa. Du kommer i din roll få handleda våra kandidater där du rustar och matchar dem mot deras nya jobb eller till vidare utbildning. I din vardag kommer du också ha kontakt med arbetsgivare där du ska ansvara för rekryteringsprocesser från A till Ö. Du kommer få möjligheten att ta ett stort ansvar och ha en flexibilitet där du styr dina dagar själv samt vara ansvarig för kontoret och vara med och utveckla workfind vidare. Tjänsten är på heltid med placeringsort Helsingborg. VEM ÄR DU? Som person behöver du vara en lagspelare och älska att ta ansvar, vidare har du en fenomenal initiativförmåga. Vi tror också att du trivs bra i en miljö där tempot är högt och det ställs krav på resultat, mål och flexibilitet. Din kommunikativa stil är tydlig och rak. Du talar och skriver svenska flytande. Har du ytterligare språkkunskaper som till exempel arabiska så är detta väldigt meriterande. Vidare ser vi att du gärna har erfarenhet från branschen med ett brett nätverk av människor som söker jobb och arbetsgivare som söker personal. UPPFYLLER DU KRAVEN? För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har minst 180 högskolepoäng med minst två års arbetslivserfarenhet alternativt minst ett års studier på eftergymnasial nivå med tre års arbetslivserfarenhet inom exempelvis rekrytering, vägledning, omställning, handläggning i personalfrågor, arbetsledning med personalansvar eller arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. VARFÖR WORKFIND? Jo, vi har regelbunden fruktleverans, vi erbjuder knäckebröd med havsalt på och du får tillgång till en Nespresso-maskin där vi oftast står för kaffekapslarna. Just det, du kanske tänkte mer på jobbet? Du kommer vara en viktig del hos ett relativt ungt rekryterings och matchningsföretag som trots sin unga ålder har lyckats knyta till sig några av västra Skånes största och mest intressanta arbetsgivare. Du kommer ha en framträdande roll där allt du presterar gör en skillnad för workfinds utveckling. Skulle du en dag vakna upp och känna att du har blivit för stor för workfind så kan vi mer eller mindre lova dig att dina erfarenheter som du fått från oss kommer göra att du enklare kommer vidare i karriären. Dock kommer vi göra allt vi kan för att fortsätta utmana, stimulera och utveckla dig så att du aldrig vaknar med den känslan. STÄMMER OVANSTÅENDE BRA IN PÅ DIN PROFIL? VAD KUL, ANSÖK REDAN IDAG! Du ansöker genom att klicka på “Sök den här tjänsten”. Vill du bolla tankar och/ eller idéer? Tveka inte att ta kontakt med Dino Elezovic på 070-1477994 eller Admir Cato på 072-3006152. Vi ser framemot din ansökan. workfind är ett nytänkande rekrytering- och matchningsföretag där fokuset ligger på vårt nätverk. Vårt breda nätverk av arbetsgivare i kombination med vår kandidatbank gör att vi dagligen lyckas hjälper arbetssökande att komma vidare i deras karriär. På workfind jobbar grymma människor som har gedigen erfarenhet av arbetsmarknaden. Vi brinner för att få företag och sökande att hitta varandra och hjälpa varandra att utvecklas. Vi vågar påstå att vi erbjuder rekrytering och matchning i världsklass helt enkelt.
Handledare deltid till Karriärvägledning i Visby Om oss Clustera Sverige AB är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har cirka 17 000 medarbetare med verksamhet i 11 länder runt om i världen. APM hjälper över två miljoner människor varje år att leva ett bättre liv och tillhandahåller tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning eller utbildning. Verksamheten i Sverige omfattar cirka 130 medarbetare. Clustera levererar arbetsmarknadstjänster och program i hela landet. Vi har ett genuint intresse av att hjälpa människor att komma vidare i både livet och karriären, och under åren har vi gjort det med mycket goda resultat och hög kvalitet. Vi är ISO-certifierade inom ISO 14001 och ISO 9001. Vad innebär det att vara en del av Clusteras team? Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchningstjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta dem. Vårt mål i mötet med andra är att motivera och inspirera till nya möjligheter. Det gäller både våra deltagare och samarbetspartners, men även våra medarbetare och samhället i övrigt. Karriärvägledning Tjänsten Karriärvägledning (KVL) är ett uppdrag från Arbetsförmedlingen. Syftet är att ge våra deltagare, som är arbetssökande, stöd och hjälp med att göra väl genomtänkta val för att hitta hållbara vägar till utbildning och arbete. Under karriärvägledningen kommer de att bli medvetna om sina kompetenser och förmågor och vad de behöver utveckla kompetensmässigt för att uppnå sina mål. Tillsammans med deltagaren tar vi fram en realistisk karriärplan, som beskriver de steg som behöver tas för att nå det slutliga målet – ett arbete. Tjänsten Som handledare kommer du att ingå i ett team som jobbar med karriärvägledning. Ditt uppdrag är att, tillsammans med studie- och yrkesvägledare, stötta och vägleda deltagarna, utifrån deras förutsättningar, mot realistiska studie- och yrkesval. Du kommer att jobba coachande och stöttande med deltagarna, hålla i vägledande gruppaktiviteter och genomföra företags- och studiebesök. Utöver detta kommer du även att ansvara för dokumentation. Arbetsuppgifterna är att: • Vägleda deltagare, både enskilt och i grupp. • Genomföra gruppaktiviteter och företags- och studiebesök. • Planera och dokumentera. • Samverka med andra handledare och studie- och yrkesvägledare. Vi söker dig som är driven, självgående, målmedveten, strukturerad och kvalitetsmedveten. Det är viktigt att du är nyfiken, empatisk, kreativ, relationsinriktad och kan anpassa dig till olika människor och situationer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med placering på vårt kontor i Visby. Vid starten är det en deltidsanställning, men det kan finnas möjligheter till heltid längre fram. Du behöver uppfylla följande krav på kompetens 1. Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt 2. Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och gruppsykologi • Karriärvägledning Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Fler språk utöver svenska och engelska är meriterande. Sista ansökningsdag: 6 juli 2025. Anställning: Tillsvidareanställning på deltid med placering på vårt kontor i Visby. Vid starten är det en deltidsanställning, men det kan finnas möjlighet till heltid längre fram. Tillsättning: I juli eller augusti. Enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Eva-Marie Johansson, [email protected] Vad vi kan erbjuda dig Clusteras personal är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda en utvecklande och stimulerande roll. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, och därmed vill vi skapa möjlighet för dig att arbeta med det du har passion för. Tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär, för att du ska kunna fortsättas att utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!
Rätt kompetens – rätt plats – rätt tid Indarad AB är mer än ett rekryteringsföretag. Vi är en strategisk partner för både privata företag samt en stolt leverantör inom Rusta och Matcha 2 till Arbetsförmedlingen. Med djup förståelse för arbetsmarknadens krav och möjligheter matchar vi människor med potential till arbetsgivare med visioner. Vår styrka ligger i att snabbt och träffsäkert identifiera rätt kompetens – oavsett om det gäller tillfälliga uppdrag, specialist roller eller långsiktiga anställningar. Vi erbjuder: · Kvalitetssäkrad rekrytering, bemanning samt utbildning · Tjänster inom matchning och coaching · Skräddarsydda lösningar för Privata sektorn med fokus på kostnadseffektivitet och hållbar kompetensförsörjning Vi söker en driven och flexibel Karriärcoach – är det du? Vill du vara med och göra verklig skillnad för människor som står utanför arbetsmarknaden? Vi söker nu en resultatinriktad och engagerad Karriärcoach till vårt team! Du är initiativrik, lyhörd och lösningsfokuserad. Du trivs med att arbeta självständigt men också i team, och har ett starkt engagemang för att hjälpa människor mot en hållbar framtid. Din flexibilitet och vilja att leverera hög kvalitet är avgörande för att lyckas i rollen. Som Karriärcoach arbetar du nära både arbetssökande och arbetsgivare. Ditt uppdrag är att skapa lyckade matchningar som leder till jobb eller utbildning – genom kvalitativt och målmedvetet arbete. Dina arbetsuppgifter: Coacha och vägleda arbetssökande mot arbete eller studier Kartlägga kompetens och identifiera utvecklingsmöjligheter Skapa kontakt med arbetsgivare och matcha rätt kandidat till rätt tjänst Följa upp insatser och säkerställa att målen nås med hög kvalitet Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng samt två års yrkeserfarenhet eller Eftergymnasial utbildning samt tre års erfarenhet inom rekryteringar eller utbildningar B-körkort och tillgång till egen bil (krav) Mycket god förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och målinriktat Dokumenterad erfarenhet av att arbeta mot resultat och med kvalitet Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska Övriga krav: Två chefsreferenser från de senaste anställningarna Utdrag ur belastningsregistret krävs innan anställning Om tjänsten: Arbetstid: Dagtid med flexibilitet, (kvälls- och helgarbete kan förekomma beroende på uppdrag från arbetsgivare och dess form.) Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Placeringsort: Järfälla att utgå från, dock är det ett krav att man ska kunna arbeta på flera av våra kontor i Stockholm dagligen eller vid behov. Resor förekommer i tjänsten. Vem söker vi? Ansök redan idag! Skicka CV och personligt brev till [email protected] senast 20250630. Urval och intervjuer sker löpande, Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än senast datum. Ansökningar och frågor tas endast emot via mail [email protected]
Jobfind söker Handledare med erfarenhet av att stötta personer med synnedsättning Vår vision är att vara en ledande aktör som erbjuder tjänster till människor för att stödja, stärka och motivera dem att komma ut i arbete eller studier. Som en del av Angus Knight Group är Jobfind i en spännande utvecklingsfas och efter att ha vunnit upphandlingen Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning söker vi nu medarbetare som har kompetens, drivkraft och nyfikenhet att leverera denna fina tjänst tillsammans med oss! Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning består av olika förberedande insatser, uppdelade i fyra steg under ungefär 1-1,5 år. Under denna tid ska våra deltagare få del av individuellt lämpliga aktiviteter som gör att de når sitt mål om att få ett arbete eller att delta i en utbildning som leder till arbete. Din profil Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor. Målgruppen är mycket bred vilket ställer stora krav på dig och dina kollegor att kunna anpassa innehåll och upplägg i våra aktiviteter på individnivå. Mycket av ditt arbete kommer handla om att stärka våra deltagares självkänsla, självförtroende och motivation varför vi ser det som självklart att du dels har erfarenhet av att interagera med människor som har en synnedsättning men även att du drivs av att engagera och få andra människor att växa - utan att bli övertagande av ansvar. En viktig balans enligt oss på Jobfind! Du är därtill i grunden positiv och prestigelös med god självkännedom om vilka förutsättningar du själv behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete. Du utmanas av att testa olika vägar och metoder, och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Rollen som Handledare Utöver att utbilda, stötta, coacha och motivera våra deltagare har du hela tiden målet i sikte- och ett tydligt uppdrag att finna en lämplig väg för individen som leder mot arbete eller studier. Detta ställer stora krav på ett individanpassat arbetssätt. Rollen innebär därtill en del administration och dokumentation i våra egna och kundens system. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och i rollen som Handledare ansvarar du tillsammans med Synpedagog och lokalt team samt Kvalitetsansvarig för att säkra att vi genom våra interna processer bedriver en leverans vi är stolta över och du är en nyckelperson i det löpande utvecklingsarbetet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Utbildning och erfarenhet • Minst 1 års erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser för personer med funktionsnedsättning • Minst 1 års erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser Är DU den vi söker? Inkom med din ansökan snarast möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete i en nytänkande organisation där både tempot och taket är högt. Anställningens omfattning: Heltid/deltid efter överenskommelse. Tillträde: Vi planerar att tillsätta denna roll under juni-juli månad. Varmt välkommen med din ansökan!
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. Vill du göra skillnad i människors liv? Bli handledare inom Rusta och Matcha! Är du en engagerad person med ett starkt driv att hjälpa människor ut i jobb eller studier? Vill du ha ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad? Då är du den vi söker till vårt team i Malung. Om tjänsten Som handledare inom Rusta och Matcha stöttar du arbetssökande på deras väg mot självförsörjning. Du arbetar coachande och motiverande för att hjälpa dem att hitta rätt jobb eller utbildning. Ditt arbete innebär bland annat: • Individuell vägledning och coachning • Matchning mot jobb och utbildning • Kontakt med arbetsgivare och nätverksbyggande • Stöd i ansökningsprocesser och intervjuförberedelser Vem är du? Vi söker dig som har en positiv inställning, är duktig på att skapa relationer och trivs i en dynamisk miljö. Du är social, flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Att inspirera och motivera människor är din styrka! Kravprofil (uppfyll minst ett av följande alternativ): Alternativ 1: • Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) • Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid Alternativ 2: • Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat • Minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande områden: • • Arbetsledning med personalansvar • • Rekrytering • • Omställningsarbete för arbetssökande • • Studie- och yrkesvägledning • • Handläggning i personalfrågor (ej enbart administration) • • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • • Arbete med social- och gruppsykologi • • Karriärvägledning Meriterande egenskaper och erfarenheter: • Starkt nätverk inom det lokala näringslivet • Fler språkkunskaper utöver svenska • Förmåga att skapa och underhålla relationer • Strukturerad, initiativtagande och resultatinriktad • God kommunikationsförmåga och coachande arbetssätt • Digital kompetens och erfarenhet av att hålla online-möten Varför ska du söka? • Du får ett meningsfullt jobb där du hjälper människor att förändra sina liv. • Du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och stark sammanhållning. • Du får möjlighet att bredda ditt nätverk och arbeta nära näringslivet. • Du får en flexibel och utvecklande roll där ingen dag är den andra lik. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och ser fram emot att välkomna nya engagerade kollegor till vårt team. Bifoga intyg som styrker ovan behörighetskrav i samband med din ansökan. Har du frågor? Kontakta Marie Sandvall [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Jobfind söker Handledare med erfarenhet av att stötta personer med synnedsättning Vår vision är att vara en ledande aktör som erbjuder tjänster till människor för att stödja, stärka och motivera dem att komma ut i arbete eller studier. Som en del av Angus Knight Group är Jobfind i en spännande utvecklingsfas och efter att ha vunnit upphandlingen Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning söker vi nu medarbetare som har kompetens, drivkraft och nyfikenhet att leverera denna fina tjänst tillsammans med oss! Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning består av olika förberedande insatser, uppdelade i fyra steg under ungefär 1-1,5 år. Under denna tid ska våra deltagare få del av individuellt lämpliga aktiviteter som gör att de når sitt mål om att få ett arbete eller att delta i en utbildning som leder till arbete. Din profil Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor. Målgruppen är mycket bred vilket ställer stora krav på dig och dina kollegor att kunna anpassa innehåll och upplägg i våra aktiviteter på individnivå. Mycket av ditt arbete kommer handla om att stärka våra deltagares självkänsla, självförtroende och motivation varför vi ser det som självklart att du dels har erfarenhet av att interagera med människor som har en synnedsättning men även att du drivs av att engagera och få andra människor att växa - utan att bli övertagande av ansvar. En viktig balans enligt oss på Jobfind! Du är därtill i grunden positiv och prestigelös med god självkännedom om vilka förutsättningar du själv behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete. Du utmanas av att testa olika vägar och metoder, och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Rollen som Handledare Utöver att utbilda, stötta, coacha och motivera våra deltagare har du hela tiden målet i sikte- och ett tydligt uppdrag att finna en lämplig väg för individen som leder mot arbete eller studier. Detta ställer stora krav på ett individanpassat arbetssätt. Rollen innebär därtill en del administration och dokumentation i våra egna och kundens system. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och i rollen som Handledare ansvarar du tillsammans med Synpedagog och lokalt team samt Kvalitetsansvarig för att säkra att vi genom våra interna processer bedriver en leverans vi är stolta över och du är en nyckelperson i det löpande utvecklingsarbetet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Utbildning och erfarenhet • Minst två (2) års erfarenhet av att arbeta med målgruppen personer med synnedsättning • Minst två (2) års praktisk erfarenhet av att arbeta med orientering och förflyttning av personer med synnedsättning • Dokumenterade kunskaper kring synnedsättningar och dess konsekvenser, samt om kompensatoriska metoder och hjälpmedel för personer med synnedsättningar • Dokumenterad kunskap i att kunna utbilda personer i förstorings- och skärmuppläsningsprogram kopplat till Officepaketet Är DU den vi söker? Inkom med din ansökan snarast möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete i en nytänkande organisation där både tempot och taket är högt. Anställningens omfattning: Heltid/deltid efter överenskommelse. Tillträde: Vi planerar att tillsätta denna roll under juni-juli 2025. Varmt välkommen med din ansökan!
Jobfind söker Handledare med erfarenhet av att stötta personer med synnedsättning Vår vision är att vara en ledande aktör som erbjuder tjänster till människor för att stödja, stärka och motivera dem att komma ut i arbete eller studier. Som en del av Angus Knight Group är Jobfind i en spännande utvecklingsfas och efter att ha vunnit upphandlingen Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning söker vi nu medarbetare som har kompetens, drivkraft och nyfikenhet att leverera denna fina tjänst tillsammans med oss! Yrkesintroduktion för personer med synnedsättning består av olika förberedande insatser, uppdelade i fyra steg under ungefär 1-1,5 år. Under denna tid ska våra deltagare få del av individuellt lämpliga aktiviteter som gör att de når sitt mål om att få ett arbete eller att delta i en utbildning som leder till arbete. Din profil Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor. Målgruppen är mycket bred vilket ställer stora krav på dig och dina kollegor att kunna anpassa innehåll och upplägg i våra aktiviteter på individnivå. Mycket av ditt arbete kommer handla om att stärka våra deltagares självkänsla, självförtroende och motivation varför vi ser det som självklart att du dels har erfarenhet av att interagera med människor som har en synnedsättning men även att du drivs av att engagera och få andra människor att växa - utan att bli övertagande av ansvar. En viktig balans enligt oss på Jobfind! Du är därtill i grunden positiv och prestigelös med god självkännedom om vilka förutsättningar du själv behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete. Du utmanas av att testa olika vägar och metoder, och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Rollen som Handledare Utöver att utbilda, stötta, coacha och motivera våra deltagare har du hela tiden målet i sikte- och ett tydligt uppdrag att finna en lämplig väg för individen som leder mot arbete eller studier. Detta ställer stora krav på ett individanpassat arbetssätt. Rollen innebär därtill en del administration och dokumentation i våra egna och kundens system. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och i rollen som Handledare ansvarar du tillsammans med Synpedagog och lokalt team samt Kvalitetsansvarig för att säkra att vi genom våra interna processer bedriver en leverans vi är stolta över och du är en nyckelperson i det löpande utvecklingsarbetet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Utbildning och erfarenhet • Minst två (2) års erfarenhet av att arbeta med målgruppen personer med synnedsättning • Minst två (2) års praktisk erfarenhet av att arbeta med orientering och förflyttning av personer med synnedsättning • Dokumenterade kunskaper kring synnedsättningar och dess konsekvenser, samt om kompensatoriska metoder och hjälpmedel för personer med synnedsättningar • Dokumenterad kunskap i att kunna utbilda personer i förstorings- och skärmuppläsningsprogram kopplat till Officepaketet Är DU den vi söker? Inkom med din ansökan snarast möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete i en nytänkande organisation där både tempot och taket är högt. Anställningens omfattning: Heltid/deltid efter överenskommelse. Tillträde: Vi planerar att tillsätta denna roll under Juni-juli 2025. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer