Kommunikationsstrateg
Sök bland 10 lediga jobb som Kommunikationsstrateg och börja ditt nya yrkesliv idag!
På Läkemedelsverket gör vi skillnad tillsammans. I livet och för livet. Vi jobbar för människors och djurs hälsa, för ett bättre Sverige idag och i framtiden.Brinner du också för att göra skillnad i människors vardag? Har du förmågan och erfarenheten av att leda starka viljor i samma riktning i komplexa kommunikationsprojekt med goda resultat? Då har vi ett jobb som passar dig! Vår verksamhet På Läkemedelsverkets kommunikationsfunktion arbetar 16 personer med att hitta smarta och effektiva sätt att förmedla råd, kunskap och information till Läkemedelsverkets målgrupper. Arbetet leds av vår kommunikationsdirektör som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Vår externa kommunikation riktar sig bland annat till patienter, konsumenter, life science-företag, apotekssektorn och hälso- och sjukvården. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär bland annat att: • självständigt initiera, planera, driva och utvärdera kommunikativa projekt, • vara rådgivare till verksamheten i kommunikationsstrategiska frågor, • kommunicera komplexa sammanhang för olika målgrupper, • leda och delta i kommunikations- och verksamhetsprojekt, • tillsammans med kollegorna på kommunikationsfunktionen bidra till att vår kommunikation håller hög kvalitet. Rollen kan även innebära beredskapsarbete. Din bakgrund Vi söker en senior kommunikatör med stor erfarenhet och god insikt i kommunikation som ett strategiskt verktyg. Du ska även: • ha akademisk utbildning med inriktning på strategisk kommunikation eller annan utbildning och erfarenhet som sammantaget kan ses som likvärdigt, • ha mångårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete, • ha en mycket god förmåga att planera, driva och utvärdera komplexa kommunikationsprojekt, • vara en dokumenterat god skribent med mycket goda språkkunskaper i svenska. Det är meriterande om du: • har erfarenhet från life science-sektorn, hälso- och sjukvård eller offentlig verksamhet, • är en van beställare av upphandlade tjänster, • har en god förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper Som person har du lätt för att samarbeta, förmåga att hantera högt ställda krav och har ett gott omdöme. Du gillar att samarbeta med andra, har ett stort eget driv och jobbar lika bra i grupp som självständigt. Du är drivande, handlingskraftig och resultatinriktad. För att trivas i rollen behöver du även: • ha en gedigen social och kommunikativ förmåga, • vara initiativrik och modig – du vågar utmana invanda mönster, • vara prestigelös – du delar gärna med dig av din kunskap, lär gärna av andra och ser på nederlag som ett lärande, • kunna kombinera ett strategiskt helhetstänkande med operativa uppgifter. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2025-03-03 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Kommunikationsfunktionen Diarienummer: 2.4.1-2025-007637 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta tillförordnad kommunikationsdirektör Helena Jönzén. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected]. Mer om Läkemedelsverket Du tänker kanske inte så ofta på Läkemedelsverket, men vi kan lova att du möter oss i din vardag. Resultatet av det vi gör märks på apotek, sjukhus, hos veterinären och i ditt badrumsskåp. Vi ser nämligen till att du och alla andra i Sverige får tillgång till säkra och effektiva läkemedel och medicintekniska produkter, allt från plåster och graviditetstester till rollatorer och appar. Det gör vi genom att godkänna och ge tillstånd, övervaka och kontrollera och genom att informera och ge råd. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och bidra i ett brett uppdrag som stöttar Linköpings kommuns kommunikationsinsatser? Vi på Kommunikationsservice söker en erfaren, flexibel och lösningsorienterad kollega till teamet. Är du en bred kommunikationsstrateg med erfarenhet av produktionsledning och med en passion för kundrelationer och projektledning? Vill du spela en nyckelroll i att driva och samordna våra uppdrag och vara länken till våra uppdragsgivare? Då kan du vara den vi söker! Våra uppdrag spänner från mindre, enskilda projekt till större kommunikationsinsatser och kampanjer. De kan dyka upp snabbt och variera i både form, karaktär och syfte beroende på mål och val av kanaler. Vi stöder Linköpings kommuns förvaltningar och kommunala bolag med grafisk design, film, foto, textproduktion, sociala medier, webb samt webbaserade utbildningar. Ditt uppdrag blir att leda och koordinera kommunikationsprojekt från början till slut. Du kommer att samordna kommunikatörer, grafiska formgivare, producenter och andra teammedlemmar för att säkerställa att alla projekt levereras i tid och uppfyller förväntningarna.Uppdraget innebär också att du kommer att bidra med operativt stöd i våra olika uppdrag och förstärka produktionen när behov finns. En stor del av ditt ansvar är att skapa och följa tidsplaner, arbetsflöden och resurshantering samt att följa upp och rapportera projektstatus till beställare. Vi ser att du bidrar i vårt förbättringsarbete och kontinuerliga utveckling av interna processer. Din arbetsplats Kommunikationsservice är kommunens interna byrå och i det befintliga teamet finns grafiska formgivare, skribenter, webbspecialister och fotografer. Vårt team består i nuläget av 14 drivna kollegor och vi sitter i aktivitetsbaserade lokaler på Ebbepark när vi inte är ute på uppdrag. Vi jobbar främst dagtid måndag -fredag, helg- och kvällsjobb förekommer vid enstaka tillfällen. Du som söker Du har, enligt vår bedömning, relevant utbildning eller erfarenhet som produktionsledare och kommunikatör/kommunikationsstrateg där uppdragen skilt sig åt, målgrupper varierat och där du snabbt behövt ta till dig uppdragsgivarens behov. Vi ser att du har en bred bakgrund inom kommunikation med vana att stärka upp där det behövs och samtidigt en vilja att lära nytt. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och trivas med att koordinera och medverka i flera projekt parallellt. Det är viktigt att du har en proaktiv och lösningsorienterad inställning samt är en relationsbyggande god kommunikatör med förmåga att samarbeta med olika avdelningar och uppdragsgivare samt kollegor inom organisationen. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av Google Workspace samt vana att jobba i olika system för att underlätta samarbeten och projektledning. Har du kunskap och förståelse för krav som ställs på myndigheter i olika kommunikationskanaler är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av digital mediestrategi. I denna rekrytering kommer vi att använda tester som en del av vår bedömning. Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: 1 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 14392 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Miljöpartiets rikskansli söker en politisk sakkunnig Till Miljöpartiets rikskansli söker vi en politisk sakkunnig. Vill du arbeta med politik för en hållbar värld? Vill du driva på för att vi ska klara klimatkrisen? Vill du stärka demokratin, jämställdheten och de mänskliga rättigheterna i Sverige och i världen? Då hör du hemma hos oss på Miljöpartiet. Vi söker en politiskt sakkunnig för att stärka vårt policyteam. Teamet består i dagsläget av nio personer som arbetar med att ge stöd till partiets riksdagsledamöter och är en del av rikskansliet där även team som arbetar med organisation, press, kommunikation och ledningsstöd ingår. Din uppgift Som politisk sakkunnig kommer du tillsammans med ansvariga riksdagsledamöter utveckla och driva partiets politik inom ett antal sakområden som du kommer ha ansvar för. Du kommer arbeta med politisk analys, utveckla och stärka partiets politik samt bidra i opinionsbildning och politisk kommunikation. Arbetet sker i nära samarbete med både partiets språkrör och förtroendevalda politiker på riksnivå. Du kommer ingå i ett team av politiska sekreterare och ha nära samarbete med våra kommunikatörer. Samarbete med kommun- och regionpolitiker samt med kansliet i Europaparlamentet förekommer också. Beroende på kompetens och profil hos de sökande så kommer vi att fördela ansvars- och utskottsområden inom teamet efter att rekryteringen är genomförd. Du kommer sannolikt att ansvara för två eller tre riksdagsutskott. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete med politiska frågor och gärna också erfarenhet av myndighetsarbete eller regeringskansli. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom flera politikområden samt god kännedom om Miljöpartiets politik. Du kan prioritera och driva arbetet mot uppsatta mål och har mycket god förståelse för politikutveckling och opinionsbildning. Stark kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift är en tillgång. Att kunna skapa förtroende, att vara noggrann och kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med ledamöter och kollegor är viktigt. Vi ser gärna att du har utbildning på högskole- eller universitetsnivå, där juristutbildning eller examen inom nationalekonomi är meriterande. Du delar givetvis Miljöpartiets värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt. Välkommen med din ansökan Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är tillsvidare, heltid 35 tim/vecka. Tillträde under våren 2025. Mer information lämnas av policychef Christian Valtersson tfn +46 76 531 06 86. Fackliga företrädare är Magnus Lindgren, Saco ([email protected] o70-569 4320) och Fredrik Elisson, Unionen ([email protected] 072-145 7855). Ansökan till tjänsten som politiskt sakkunnig med personligt brev och CV. Skicka din ansökan till [email protected] och ange “Politiskt sakkunnig” i ämnesraden. Vi kan välja att löpande kalla till intervju. Sista ansökningsdag är den 21 februari 2025. De ansökningshandlingar som du sänder in för specifik rekryteringsprocess kommer att sparas i 24 månader efter det datum då rekryteringsprocessen är avslutad i enlighet 4 kapitlet 3 § i diskrimineringslagen. Efter 24 månader kommer ansökningshandlingarna att raderas.
Är du redo att spela en nyckelroll i Sveriges energiomställning? Låter det inspirerande att vara med och företräda Svenska kraftnät ute i regionen och initiera nätverk, samarbeten och dialog? Svenska kraftnät genomgår en spännande förändringresa samtidigt som vi växer kraftigt och tillsammans jobbar fram nya sätt att möta behoven ute i samhället. För att kunna bygga elnät i takt med den snabbt ökande efterfrågan på el så har nya roller och arbetssätt skapats för att stärka upp dialogen med samhällets aktörer, däribland tjänsten Samhällskontakt. Vi på Svenska kraftnät söker nu dig som vill vara med och forma framtidens elnät och säkra upp framkomligheten för nya ledningar och stationer. I rollen som Samhällskontakt får du en central position i vårt viktiga arbete att bygga starka, långsiktiga relationer med samhällsaktörer på alla nivåer. Du får möjlighet att aktivt delta i dialogen om energiomställningens väg framåt – och vara med och skapa den samsyn och samverkan som behövs för att realisera framtidens elförsörjning. Om tjänsten I rollen som Samhällskontakt kommer du att ta ansvar för att skapa och utveckla regional samverkan. Du får möjlighet att vara en drivande kraft i att skapa dialog med nyckelintressenter som exempelvis Länsstyrelser, Regioner och andra regionala samhällsaktörer och intresseorganisationer. Det handlar om att proaktivt initiera samtal och bygga relationer som leder till konkreta resultat för den framtida elförsörjningen. Du driver och samordnar även ett internt tvärfunktionellt utvecklingsarbete kring regionala dialoger och bidrar även i övrig verksamhetsutveckling. I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå: • Att bygga och vårda relationer med nyckelaktörer som är avgörande för utbyggnaden av transmissionsnätet • Att planera och genomföra samarbetsmöten på olika beslutsnivåer • Att hålla presentationer och facilitera workshops som samlar olika aktörer kring viktiga frågor för nätutbyggnaden • Att aktivt följa upp och säkerställa fortsatt framdrift i externa regionala samarbetsforum såväl som att vara en intern drivande och samordnande roll som även ger stöd till kollegor i det regionala arbetet. Du kommer att tillhöra enheten Samhällsplanering som är en viktig pusselbit inom avdelningen Anläggningsinvesteringar för att säkerställa att Svenska kraftnäts investeringsportfölj fullföljs enligt plan. Enheten som är under tillväxt består idag av 13 personer och är bemannad med ytterligare två samhällskontakter samt roller som kommunkontakter och ärendehandläggare- och koordinatorer. Enheten arbetar kontinuerligt med verksamhetsutveckling och förändringsledning och då tjänsten är ny kommer det finnas goda möjligheter för dig att vara med och bidra till att utveckla rollen och tjänstens innehåll. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad då rollen innebär mycket samarbete med många kontaktytor internt samt externt. Då rollen är en relativt ny roll så krävs det att du är strukturerad och självgående för att driva arbetsprocesser och dina egna arbetsuppgifter framåt. En viktig del av rollen är att skapa kontakt och långsiktiga relationer med externa, såväl som interna intressenter och därför ser vi att du är initiativtagande och har en hög relationsskapande förmåga. Du har en analytisk förmåga och kan bedöma var i landet/regionen du gör störst nytta kopplat till bland annat programmens effektmål och tidplaner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav Du har universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vi ser även att du har • Erfarenhet av att leda seminarier och större möten • Erfarenhet av att planera större projekt med många aktörer • God presentationsförmåga • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av kommunikativt arbete inom stam-, region- eller lokalnät, eller annan komplex infrastruktur eller område • Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation • Kunskap om energisektorn och elmarknaden • Erfarenhet av att driva förändringsledning och strategiskt arbete • Körkort Bra att veta • Tjänsten är placerad Sundbyberg eller Västerås • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag 25 februari 2025 • Tjänsten är en tillsvidareanställning I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Setterberg, tel. nr. 08 764 25 83 eller via e-post: [email protected]. Rekryterande chef är Per Enarsson, tel. nr. 010-475 82 90 och ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 2328. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected] Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning i säkerhetsklass 1 och 2 krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning: https://www.svk.se/sakerhet-och-beredskap/sakerhetsskydd/personalsakerhet/ ”” Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: https://www.svk.se/jobba-har/var-arbetsplats/
Arbetsuppgifter Vill du göra skillnad för svensk industri på en europeisk arena? Nu söker vi en projektledare som brinner för att skapa starka relationer, driva samarbeten mellan industri och akademi och sprida kunskap för att maximera resultat i ett spännande europeiskt innovationsprojekt. Som projektledare för KTH:s arbete inom satsningen ShiftLabs kommer du att arbeta inom KTH Leancentrum (https://www.kth.se/leancentrum) vid Institutionen för Produktionsutveckling (https://www.kth.se/ipu). Där kommer du att spela en nyckelroll i att koppla samman akademi, industri och teknikcenter. ShiftLabs är en Europeisk Digital Innovationshubb som syftar till att stärka tillverkningsindustrins konkurrenskraft genom digitala verktyg, testbäddar och kompetensutveckling. Projektet samlar bland annat resurser från aktörer som KTH, Chalmers, Mälardalens Universitet, Högskolan i Skövde och RISE. ShiftLabs som helhet koordineras av MITC. Läs mer på https://shiftlabs.eu. Som projektledare vid KTH Leancentrum kan du även komma att arbeta bredare med industriell samverkan för institutionen och Leancentrum. Gällande din roll inom Shiftlabs kommer dina tre huvuduppdrag att vara: - Relationer och spridning: Skapa och utveckla relationer med företag och samarbetspartners för att maximera projektets räckvidd. - Resultat och kommunikation: Sammanställ och analysera projektresultat, och sprid dem via rapporter, nyhetsbrev och sociala medier. - Process och struktur: Etablera effektiva arbetsprocesser, inklusive kundbearbetningsstrategi/kommunikationsstrategi och CRM-stöd för uppföljning och aktivering av intressenter. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid. - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö. - Ett utvecklande 6-månadersuppdrag med stor möjlighet till påverkan. - Arbete i en innovativ och internationell miljö. - Möjlighet att bidra till en hållbar och konkurrenskraftig industri. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer. - Förmåga att bygga och underhålla relationer med olika intressenter. - Är analytisk och van vid att sammanställa och presentera resultat. Meriterande - Erfarenhet av CRM-system och kundbearbetningsstrategier. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 6 mån, med tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Är du en erfaren kommunikationsstrateg som vill vara med och forma och stärka kommunikationen för vår kunds räkning? OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning som är en ideell organisation som drivs utan vinstintresse och som är utsedd av regeringen att ansvara för all standardisering inom det elektrotekniska området i Sverige söker vi en erfaren och strategisk Kommunikationsstrateg. Som kommunikationsstrateg kommer du ta dig an en nyckelroll i att forma och stärka kommunikationen för vår kund som leder standardiseringen inom det elektrotekniska området. Som Kommunikationsstrateg kommer du att bidra till att skapa tydlig, engagerande och konsekvent kommunikation. I tjänsten kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med att utveckla och implementera kommunikationsstrategier. Du kommer att ansvara för att stärka varumärket, bygga relationer med kunder och intressenter samt säkerställa att kommunikationen är anpassad till målgrupper. I tjänsten ingår resor inom Sverige och därav är B-körkort ett krav. Tjänsten är initialt ett bemanningsuppdrag via Academic Work med mycket goda chanser till överrekrytering förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds - En nyckelroll i en organisation som sätter standarden för det elektrotekniska området i Sverige. - Möjlighet att arbeta med strategiska kommunikationsutmaningar och ha direkt påverkan på organisationens framgång. - En dynamisk arbetsmiljö med fokus på digital transformation och innovation. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla strategier inom intern, extern, digital och kundcentrerad kommunikation. * Bygga och förvalta vår kunds varumärke genom enhetlig kommunikation. * Leda och samordna kommunikationsinitiativ kopplade till strategiska mål. * Representera organisationen vid externa evenemang och kundmöten. VI SÖKER DIG SOM - Har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och implementera kommunikationsstrategier. - Har erfarenhet av att identifiera och anpassa kommunikation till olika målgrupper och kanaler. - Har mycket god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga, med vana att förmedla komplexa idéer på ett tydligt och engagerande sätt. - Har erfarenhet av att bygga och underhålla relationer med kunder och externa nyckelpersoner. - Har djup förståelse för varumärkesbyggnad och hur kommunikation påverkar kundrelationer. - Har B-körkort - Har mycket god erfarenhet av CRM- och kommunikationsverktyg. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då bägge språk används i det dagliga arbetet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du har förmåga att snabbt ta till dig ny information och omvandla den till effektiva strategiska och operativa lösningar. Du har ett starkt analytiskt tänkande och kan prioritera och strukturera ditt arbete på ett strategiskt sätt. Du är initiativrik, driven och engagerad i att förbättra och effektivisera kommunikationsinsatser. Vidare trivs du i en dynamisk miljö och har lätt för att anpassa dig vid förändringar.. Du har starka kommunikativa färdigheter och är van vid att arbeta direkt med kunder och nyckelpersoner och kan representera organisationen på ett professionellt sätt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Are you ready to whip up creative initiatives to keep our rider fleet engaged? Do you also have a huge passion for innovation and development? Then you might be our next mastermind behind rider engagement and partnerships! We are looking for a Project Manager to join our pink team and take the lead in expanding our rider partnership portfolio and increase our rider engagement. Don’t hesitate to apply today! Work with expanding our rider partnership portfolio which includes discounts, loyalty programs and other benefits Keep our rider fleet engaged by developing new initiatives, leading different projects and also control national rider events Contribute to sustainability by increasing the use of e-vehicles through partnerships accessible for the rider fleet Monitor and maintain a positive rider NPS which you will share with the team and take action on Lead all communications to more than 7000 riders in the fleet through different channels Be the main contact point between different stakeholders in initiatives and matters regarding our rider fleet What you need to be successful You have a university degree within a relevant field You have approximately 2 years of relevant working experience such as within project leading, hospitality, partnerships or HR You have knowledge in project management systems and Google Workspace Experience from working in last mile delivery or within an international team is considered a big plus! B driver’s license is meritorious You are fluent in English, and Swedish is considered a plus Our selection process is continuous and the ad may close before the recruitment process is completed, if we’ve moved forward to the screening or interview phase. Our recruitment process will include the following: 💡 Psychometric tests via Alva Labs - We use science-based methodology. 💻 Digital HR interview - Let’s get to know each other a bit better! 💼 Case interview - Do your magic and meet us face to face. 💌 Reference check - Almost there! Who we are foodora is part of the Delivery Hero Group, the world’s pioneering local delivery platform, our mission is to deliver an amazing experience—fast, easy, and to your door. We operate in over 70+ countries worldwide. Headquartered in Berlin, Germany. Delivery Hero has been listed on the Frankfurt Stock Exchange since 2017 and is part of the MDAX stock market index. What's in it for you Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora such as free group training at Sats & reduced price on massage. Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts! Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance. foodora Learning - Monthly learning sessions about different topics, such as the q-commerce industry, negotiation techniques and project management combined with a structured onboarding and inspiring courses within our learning tool Sana Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more! Awesome AW’s and (pink) parties!
Dramaten söker en erfaren projektledare till sektionen Kundservice och publikmöte för arbete med att förstärka och utveckla det publika mötet kopplat till projekt med ambitionen att öka Dramatens tillgänglighet – attskapa en modern och öppen mötesplats. Om rollenSektionen kundservice och publikmöte är en av tre sektioner på kommunikationsavdelningen: kundservice och publikmöte, försäljning samt PR och kommunikation. Sektionens uppdrag är att leverera hög extern och intern service på Dramaten i nära samarbete med de övriga sektionerna. Sektionen jobbar operativt och strategiskt med att ta mötet med Dramaten till en ständig ny nivå för såväl publik, besökare och medarbetare. Sektionen strävar efter att arbeta på ett effektivt, professionellt och enhetligt sätt för att lyfta varumärket Dramaten där tillgänglighet och inkludering står i fokus. Som projektledare publikmöte spelar du en viktig roll i arbetet med att skapa en modern och öppen mötesplats på Dramaten. I tjänsten ingår ansvar och projektledning av olika arrangemang i syfte att skapa kontaktytor mellan befintlig och ny publik, säkerställa rutiner för att tillgängliggöra teatern och föreställningarna samt utveckla det publika mötet. Exempel på ytterligare uppgifter är att administrativt koordinera och hantera inkommande förfrågningar som tex uthyrningar, vid behov hantera inställda föreställningar och i samarbete med sektionschef projektleda mindre och större evenemang tex Kulturnatten. I samarbete med sektionschef utvecklar du publikmötet och värdskapet på Dramaten. Vad vi söker Dramaten söker dig som har eftergymnasial utbildning inom projektledning/event. Du har minst fem års erfarenhet av senior projektledning och har även tre års erfarenhet av kundrelaterade branscher inom service, försäljning och bemötande. Du har erfarenhet av budget och budgetuppföljning och har kompetens inom olika digitala system tex Microsoft 365, Wordfly, CRM-system och liknande. Vi söker dig som på ett nyfiket, öppet och entusiasmerande sätt driver projekt från ax till limpa. Du håller med lätthet många bollar i luften och rör dig naturligt mellan sektioner och avdelningar och mellan stora och små uppgifter. Du har en stor och trygg förmåga att ta beslut och hålla tidplaner samtidigt som du är flexibel och öppen för det rörliga i en teatervärld. Att arbeta självständigt är lika lätt för dig som att arbeta i grupp och din förmåga att leda människor och projekt är en förutsättning för att fungera i rollen och något du motiveras av. Vad vi erbjuder Dramaten erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi från våra olika professioner arbetar gemensamt med att skapa goda förutsättningar för scenkonst. Vår uppgift är att gemensamt med tillgängliga resurser förverkliga de gästande teamens visioner för föreställningarna. Vi eftersträvar hög yrkesmässig kompetens kombinerat med en vilja att undersöka och utveckla metoder och roller. Vi välkomnar och värdesätter olika perspektiv, kompetenser, erfarenheter och berättelser och arbetar aktivt med inkludering, mångfald och tillgänglighet för en god arbetsmiljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal med Scen & Film, DIK och Musikerförbundet. Varmt välkommen med din ansökan!Du ansöker med CV, vi tar ej emot personliga brev, däremot ombeds du besvara några korta frågor i samband med din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 oktober 2024. Intervjuer sker löpande så tveka inte att lämna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Gunhild Aubert Opdal, sektionschef Kundservice och publikmöte, på [email protected] Vänligen notera att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Dramaten söker CRM-specialistDramaten söker nu en skicklig och engagerad CRM-specialist som vill vara med och driva vårt arbete med att stärka kundresan och maximera effekten av våra försäljnings- och kommunikationsinsatser. Om du har en stark analytisk förmåga och är duktig på att omsätta data till konkreta handlingar som ökar kundlojaliteten, då är detta rätt roll för dig! Om rollen Tjänsten som CRM-specialist ingår i försäljningssektionen som är en av tre sektioner på Kommunikationsavdelningen. Sektionens uppdrag är att ansvara för Dramatens försäljning och publikarbete i nära samarbete med sektionerna Kundservice och publikmöte samt PR och marknad. Försäljningssektionen arbetar operativt och strategiskt med aktiviteter för att säkerställa recettintäkter samt söka nya målgrupper och bygga långsiktiga relationer. Sektionen strävar efter att arbeta på ett effektivt, professionellt och enhetligt sätt för att lyfta varumärket Dramaten där intäktsoptimering och datadriven försäljning och utveckling och publikgrupper står i fokus. Som CRM-specialist arbetar du med att utveckla förutsättningar för datadriven kommunikation och försäljning. Du spelar en central roll i att planera och implementera kampanjer och aktiviteter genom hela kundresan. Du bygger och förbättrar våra processer för att arbeta datadrivet, med målet att skapa mer effektiva och målgruppsanpassade kampanjer. Du identifierar och utvecklar nya strategier och initiativ som stärker kundlojaliteten och ökar kundens livstidsvärde. Genom kontinuerlig testning, analys och uppföljning säkerställer du att våra CRM-aktiviteter är effektiva och att segmenteringen är optimerad för bästa möjliga resultat. Ytterligare exempel på uppgifter som CRM-specialist är att samla, strukturera och skapa genomförbara kundinsikter för att attrahera, engagera och behålla vår publik samt att planera och genomföra utskick i samarbete med kommunikatör och identifiera aktiviteter för att förbättra försäljningen. Vad vi söker Dramaten söker dig som har relevant utbildning inom marknadsföring/analys eller motsvarande. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet av operativt och strategiskt CRM-arbete. Du har stor kompetens ocherfarenhet av att skapa digital kundanpassad kommunikation och du har stor kunskap om marketing automation. Din förståelse och erfarenhet för analys, utvärdering av erbjudanden och kampanjer är essentiell för uppgiften. Ditt genuina intresse för de olika målgrupperna och hur man på bästa sätt kan nå dem är en självklarhet för dig och du motiveras av att hitta nya möjligheter att bygga lojalitet.Som person är du analytisk, samarbetar väl med andra och har den kreativa och lösningsorienterade personlighet som krävs för att utveckla Dramatens CRM-arbete. Det är en förutsättning att du är en lagspelare med en prestigelös hållning. Du har ett flexibelt arbetssätt, är bra på att ta egna initiativ och är självgående. Du har alltid kunden i fokus och brinner för att skapa engagemang. Du behärskar både svenska och engelska i tal och i skrift. Det är meriterande att ha erfarenhet av projektledning. Vad vi erbjuderDramaten erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi från våra olika professioner arbetar gemensamt med att skapa förutsättningar för unik scenkonst. Vi välkomnar och värdesätter olika perspektiv, kompetenser, erfarenheter och berättelser och arbetar aktivt med inkludering, mångfald och tillgänglighet för en god arbetsmiljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal med Scen & Film, DIK och Musikerförbundet. Varmt välkommen med din ansökan! Du ansöker med CV längre ned, vi tar ej emot personliga brev, däremot ber vi dig besvara några korta frågor i samband med din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 oktober 2024.Intervjuer sker löpande så tveka inte att lämna in din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Jennie Rausner, försäljningschef ([email protected]).
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, and TV channels. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for aContent Planner & Curator for Kidsin ourStockholmoffice –are you ready to hit play on an exciting career change? The role Are you passionate about children's content and have strong organizational and communication skills? If so, we have an exciting opportunity for you! Viaplay is looking for a Content Planner & Curator to join our Stockholm office and manage our Kids Content Curation. In this role, you will be responsible for planning and curating content for the Kids section, ensuring that prioritized content is effectively scheduled and promoted. This includes managing metadata quality and overseeing content planning, scheduling, and coordination to maintain a dynamic and engaging Kids lineup throughout the year across Viaplay Nordics. Content Planning & Curation: - Develop and implement content plans and title selections for the Kids section based on priorities and the editorial calendar. - Request and customize promotional materials to support content planning activities. - Ensure prioritized Kids content is featured prominently and meets performance expectations. - Continuously monitor and evaluate the performance of Kids content blocks and titles. - Utilize relevant technical tools for content planning and scheduling across multiple platforms. Metadata Management: - Source and manage metadata for Kids content across Viaplay Group brands and platforms. - Maintain high metadata quality and create localizations specific to the Kids section across the Nordics. - Ensure accurate categorization and compliance with metadata guidelines for all Kids titles. - Handle Danish translations for Kids content including synopses, copy, and messaging. - Coordinate with system managers for metadata improvements in our tools (e.g., Movida). Content Scheduling & Coordination: - Plan and schedule Kids content, ensuring alignment with the Editorial Kids Plan and content prioritization. - Evaluate and analyze potential acquisitions, re-licenses, and new deals for Kids content, including ROI analysis. - Serve as the internal point of contact for Kids content licenses, premiere dates, rights, and USPs at Viaplay Nordics. - Collaborate with Content Operations and Media Coordinators to ensure timely delivery and publication of Kids content, creating Jira tickets as necessary. - Update scheduling systems and communicate any changes internally. - Monitor content performance and enhance content discovery for Kids programming. External Activities: - Engage with potential partners for external activities such as events and competitions related to Kids content. - Coordinate and support participants in these events, ensuring successful execution. What we’re looking for We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following: - A few years of experience in project management, content planning, or a similar role. - Strong communication skills with the ability to engage with colleagues, stakeholders, and customers. - Driven, engaged, and a team player who can work independently and confidently. - An understanding of research and analysis with a creative approach to content planning.- Basic skills in Photoshop, and familiar with systems like Airtable and Jira. - Education in business, marketing, content management, or a related field. - Ability to present ideas and plans convincingly and inspiringly. - Excellent organizational skills and attention to detail. - Strong stakeholder management skills with an understanding of business impact. - Experience in media, entertainment, or content management, particularly for children’s programming, is a plus. What weoffer you We’ve got you covered! 30 days of paid vacation every year, an attractive pension and insurance scheme, and generous parental leave pay lift.Your wellbeing matters. We provide you with various wellbeing initiatives including wellness allowance. A safe space to grow and up-skill. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development.Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including series & viewing events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit playtoday If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do?Check out our careers pageorfollow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb