Kommunikationsstrateg
Sök bland 8 lediga jobb som Kommunikationsstrateg och börja ditt nya yrkesliv idag!
Älmhult, Sweden Full-time Company Description In IKEA of Sweden (Core Business Range/Range) we design and develop all IKEA products that furnishes hundreds of millions of homes around the globe and contributes to a better everyday life for the many people. Our role in the IKEA value chain is to develop the best possible products at lowest possible cost, provide a complete and coordinated offer and manage the home furnishing businesses, and through the product range, we connect and optimise the whole value chain. The Communication function in Range has the assignment to lead, develop and enable impactful communication that strengthens the IKEA brand by creating engagement, building trust for IKEA and enabling better business. Job Description We are looking for a Communication Operations Manager We are strengthening how we lead and develop internal communication and co-worker engagement, as well as how we hold together communication for our enabling functions in Range (Business Performance & Support and People & Culture), and accelerate movements in our communication agenda and planning abilities. As Communication Operations Manager you will co-lead the internal communication assignment together with the Communication Manager for Internal communication and be responsible to develop and execute the operational communication plan for Range. Together with your team of Communication Specialists, you are the spider in the web when it comes to coordination, creation and activation of communication content in relevant channels. In a dynamic workplace, you will support the business to identify the best opportunities to inform and engage with co-workers through relevant channels and activities. You will secure and develop the right preconditions for delivering on the operational communication plan, such as resources, ways of working and tools. Qualifications We believe that you: Are an experienced communicator who wants to take the next step and lead, coach and develop a communication team Are passionate about communication as a business enabler and tactical tool to lead business and people. Have experience related to communication planning and execution with an understanding of how communication supports and increases the impact of a business agenda. Are a team player but used to working independently in a fast-paced environment and lead through others Are hands on, appreciate and have the ability to structure and organize your work and support others in doing so Can easily move between taking the holistic perspective and zooming in on specific tasks Are serviced-minded and solution-oriented, with a strong delivery focus Have great working knowledge of the IKEA identity, tone of voice and an ambassador of IKEA culture and values Additional information We're curious about: What your team will appreciate in your leadership The communication task/project that you're most proud of and why What is your inspiration at work on a rainy day This is a permanent role based in Älmhult.
Om jobbet Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och är på en omfattande tillväxtresa. Nu söker vi dig med erfarenhet av att planera och driva kommunikationsaktiviteter som ger effekt. Hos oss får du möjlighet att självständigt och tillsammans med dina kollegor driva och utveckla vår kommunikation. Ledningsregementet i Enköping bistår med unika kompetenser som stärker Försvarsmaktens förmåga att möta det moderna krigets krav. Vi stödjer med system och kompetens inom informationshantering, ledning och elektronisk krigföring. Vi har den tekniska, mänskliga och operativa expertisen att leverera resultat snabbt, effektivt och med precision. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du arbetar både operativt och med mer strategisk kommunikation. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Kommunikationsplanering Planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsplaner och aktiviteter i syfte att stödja verksamhetens mål och uppgifter – kort som långsiktiga. Du målsätter och utvärderar kommunikationens effekt oavsett behovet är förändrings- eller kriskommunikation. Kommunikationen sker internt, externt eller i syfte att attrahera och rekrytera. • Chefskommunikation Stödja, utbilda och utveckla chefers kommunikation. Planerar och utvecklar löpande utifrån insikter, undersökningar eller andra behov. • Internkommunikation Utveckla den interna kommunikationen och det interna kommunikationssystemet. Driver, planerar och utvecklar aktiviteter i syfte att stärka och utveckla vår interna kultur, vår förbandsanda. Utöver dina huvudsakliga ansvarsområden behöver du vara beredd att stödja dina kollegor även med andra uppgifter som kommunikationsavdelningen ansvarar för. Sist men inte minst: du tror helhjärtat på vår värdegrund genom att slå vakt om alla människors lika värde, att tro på rättvisa och jämlikhet samt att främja demokrati och mänskliga rättigheter. Du kan läsa mer om Försvarsmaktens värdegrund på www.forsvarsmakten.se KRAV För befattningen krävs att du är trygg i din yrkesroll och har egna drivkrafter till att utveckla uppfattningen om vad kommunikation är, och vad det bidrar till och möjliggör: • Högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikation (t ex Medie- och kommunikationsvetenskap eller Strategisk kommunikation) eller annan utbildning vi bedömer relevant. • Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att planera, driva och genomföra kommunikationsaktiviteter i en stor komplex organisation. Du vet hur du ska analysera och förstå målgruppernas behov, och hur kommunikationen kan stödja. • Erfarenhet av kommunikationsrådgivning, att utbilda i kommunikation samt att leda större möten och/eller workshops. • Körkort klass B (manuell) Meriterande är tidigare erfarenheter av: • Arbete inom Försvarsmakten, militär verksamhet och/eller genomförd värnplikt. • Erfarenhet av att arbeta med storytelling, förändringskommunikation och kriskommunikation. • Erfarenhet av att bidra och producera innehåll som del av en redaktion/redaktionell planering samt vara behjälplig med att fotografera, filma och redigera. • Förmåga att skapa kommunikationsmaterial för olika syften via t ex PowerPoint, inDesign eller Premiere Pro. Personliga egenskaper Du har en positiv grundinställning och trivs med variationen av att både arbeta självständigt och som del av ett mindre team. Du arbetar strukturerat med lång planeringshorisont men kan växla och fokusera på det kortsiktiga och mest prioriterade när det krävs. Det du inte kan tar du reda på och hittar tillfällen i vardagen för att öva och utveckla dig själv. Du behöver också vara lösningsorienterad, hjälpsam, prestigelös och har lätt för att bygga nya relationer som utvecklar ditt nätverk. Övrigt Du måste vara svensk medborgare eftersom rollen är säkerhetsklassad. Innan anställning genomförs säkerhetsprövning. Tjänsten innebär också att du blir krigsplacerad. Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Enköping Befattning: Civil Tjänsten innebär genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Tjänstgöring på kvällar och helger kan förekomma Tillträdesdatum: snarast möjligt Kontakt Vill du veta mer om befattningen eller rekryteringsprocessen, kontakta Sara Svallin. Nås via växeln 0171-15 70 00 Fackliga företrädare Saco: Ann-Marie Löfwenberg SEKO: Benny Augustsson OFR/S: Clarence Arnstedt OFRO/0, OF Enköping: Mikael Eriksson Nås via växeln 0171-15 70 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-06. Din ansökan bör innehålla CV samt egenskrivet ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledningsstaben söker en senior kommunikationsrådgivare som ger strategiskt och praktiskt stöd till myndighetensledningen med inriktning mot överdirektören. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med att skriva tal, debattartiklar och korta texter som myndighetsledningen behöver till olika framträdanden – internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetsledningen, sakkunniga och chefer i övriga delar av MSB. Kommunikationsrådgivaren ger stöd vid planeringen av överdirektörens aktiviteter och samhällskontakter samt bidrar inför myndighetsledningens kontakter med media. Utifrån läget kommer du göra bedömningar åt myndighetsledningen och ge strategisk rådgivning gällande agerande och avvägningar i kommunikation. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - flera års erfarenhet som strategisk rådgivare i en större organisation där konsultativt kommunikationsstöd varit i fokus - vana av arbete nära en verksamhetsledning eller liknande, och kan bidra i myndighetens kommunikativa förändringsarbete - god kännedom om förvaltningspolitiska frågor - förmåga att i text beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt – på svenska och engelska - flera års erfarenhet av talskrivande Det är meriterande om du har: - ett brett kontaktnät inom media och goda samhällskontakter Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du behöver också vara samhällsintresserad, prestigelös och trygg för att trivas i rollen. Det kräver att du har en förmåga att se vad som kan behövas, samt kunna arbeta under ett varierande tempo. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På ledningsstabens kansli är vi ca tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledningsstaben söker en senior kommunikationsrådgivare som ger strategiskt och praktiskt stöd till myndighetensledningen med inriktning mot överdirektören. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med att skriva tal, debattartiklar och korta texter som myndighetsledningen behöver till olika framträdanden – internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetsledningen, sakkunniga och chefer i övriga delar av MSB. Kommunikationsrådgivaren ger stöd vid planeringen av överdirektörens aktiviteter och samhällskontakter samt bidrar inför myndighetsledningens kontakter med media. Utifrån läget kommer du göra bedömningar åt myndighetsledningen och ge strategisk rådgivning gällande agerande och avvägningar i kommunikation. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - flera års erfarenhet som strategisk rådgivare i en större organisation där konsultativt kommunikationsstöd varit i fokus - vana av arbete nära en verksamhetsledning eller liknande, och kan bidra i myndighetens kommunikativa förändringsarbete - god kännedom om förvaltningspolitiska frågor - förmåga att i text beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt – på svenska och engelska - flera års erfarenhet av talskrivande Det är meriterande om du har: - ett brett kontaktnät inom media och goda samhällskontakter Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du behöver också vara samhällsintresserad, prestigelös och trygg för att trivas i rollen. Det kräver att du har en förmåga att se vad som kan behövas, samt kunna arbeta under ett varierande tempo. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På ledningsstabens kansli är vi ca tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025
Utmärkelsen ”Sveriges modernaste myndighet 2023” vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid. Om tjänsten Som programansvarig är du en viktig del i museets kunskapsförmedlande uppdrag. Museet har två ordinarie programansvariga och den annonserade tjänsten är en utökning av arbetsgruppen. I denna tjänst arbetar du 50% med specifikt fokus på museets vänförening Sjöhistoriskas Vänner och deras programverksamhet, och resterande 30% med inriktning på projektarbete för museets utveckling. Tillsammans med representanter från vänföreningens styrelse och museiledningen ansvarar du för planeringsarbetet och genomförandet av vänföreningens programverksamhet, såsom föredrag, evenemang, samt familje- och junioraktiviteter. På ett intresseväckande sätt bidrar du till att skapa ett attraktivt innehåll och att få fler att upptäcka Sjöhistoriskas Vänner och Sjöhistoriska museet. Du kommer ha en aktiv roll i att utveckla programutbudet utifrån både vänföreningens fokus och prioriteringar, samt museets ämnesområden och övergripande mål som ledstjärna. Som programansvarig för Sjöhistoriskas Vänner har du ett nära samarbete med ansvariga programvärdar samt föreningens medlemmar och kontaktpersoner. Du kommer även på olika sätt arbeta med information om vänföreningen, främst via hemsida och sociala medier. Din kompetens och erfarenhet Du har utbildning på högskolenivå inom ett ämne vi bedömer relevant för tjänsten, till exempel kommunikation, pedagogik eller historia. Du har arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter inom programverksamhet, och gärna inom eller med den ideella sektorn/föreningsvärlden. Som programansvarig har du ofta en projektledande roll och vi vill därför att du har både utbildning och god vana av projektledning, dvs med många olika typer av intressenter där du är sammanhållande och drivande. Du ska även kunna tala publikt vid programaktiviteter eller sammankomster. Vidare har du även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt tycker om att jobba med texter och budskap. Det är meriterande om du är kunnig i sociala medier, kan hantera de vanligaste plattformarna som arbetsverktyg och har vana av webbkommunikation och enklare grafisk formgivning. Det är även meriterande om du har arbetat några år inom museisektorn med det publika erbjudandet, samt om du har viss teknisk kompetens, exempelvis av projektorer för visning av presentationer. Vi utgår ifrån att du är nyfiken och intresserad av vårt ämnesområde, sjöfart i dåtid och nutid. Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetet kräver god planeringsförmåga, ett strukturerat arbetssätt och att du är van vid att prioritera i dina arbetsuppgifter. Du är drivande i ditt arbete och van vid att, själv och tillsammans med andra, arbeta målfokuserat. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är van att arbeta i en roll med olika kontaktytor och ingångsvärden. Du är utåtriktad och social och gillar att interagera med både kollegor, föreningsmedlemmar och besökare. I vissa fall kan du få rollen som representant för vänföreningen. Du brinner för kunskapsförmedling och har förmågan att sätta samman kreativa och relevanta program utifrån tänkt målgrupp. Du har ett förhållningssätt som inspirerar andra i kreativa processer. Du vill gärna bidra med idéer och nya lösningar och tvekar inte att föreslå dem. Du bygger nätverk, har ett strategiskt perspektiv och bidrar till en långsiktig utveckling. Men lika viktigt som att jobba framåt är för dig att se bakåt, utvärdera, förbättra och justera för än mer träffsäkra program och upplevelser. Anställning Tillsvidareanställning, 80% tjänstgöringsgrad från och med 1 september 2025, med förtroendearbetstid. Arbete dagtid, men kväll- och helgarbete förekommer. På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter. Övrig arbetstid sitter du i våra kontorslokaler på Sjöhistoriska museet på vackra Djurgården. Vi har även flextid, friskvårdsbidrag och semester enligt avtal som sträcker sig mellan 28 och 35 dagar per år. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan. Kontaktpersoner Rebecka Falsäter, enhetschef publik- och pedagogikenheten: 08-519 549 70 Fackliga kontaktpersoner Martin Linde, ST: 08-519 558 74 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 6 juli genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Bifoga CV och personligt brev. Första intervjuer planeras att hållas i vecka 29–30. Du kan läsa mer om Sjöhistoriska museet och Sjöhistoriskas Vänner i annonsen på SMTMs webbsida. Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning sexuell läggning eller ålder. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Är du en digital kommunikatör med strategisk höjd och operativ kraft? Vi på MäklarOfferter söker en erfaren och driven Content & Communications Manager som vill vara med och forma vår digitala närvaro, bygga starka partnerrelationer och skapa innehåll som engagerar och gör skillnad. Vi söker dig som är både strateg och doer, har en passion för digital kommunikation, PR och storytelling – och som brinner för att hitta rätt budskap i rätt kanal vid rätt tillfälle. Du har förmåga att driva projekt från idé till genomslag. Du kliver in i ett skede där din kompetens verkligen gör skillnad och där du får möjlighet att bygga något från grunden, forma vår digitala röst och ta vår kommunikation till nästa nivå. Hos oss får du en nyckelroll i ett tight, drivet och lösningsorienterat team som kombinerar hög kreativitet med starkt resultatfokus. Du får utrymme att testa nytt, utmana gamla mönster och använda teknik som AI och automatisering för att skapa effektiv och engagerande kommunikation. Ditt uppdrag: Bygga och utveckla vår innehållsstrategi från grunden, med fokus på kundnytta, SEO och konvertering. Ansvara för webbplatsens innehåll. Skapa och optimera innehåll, genomför djupgående trafikanalyser och driv konverteringsoptimering via t.ex. Google Analytics, Ahrefs och andra SEO-verktyg. Producera engagerande, kreativt och datadrivet innehåll för våra digitala kanaler: webb, nyhetsbrev, sociala medier, blogg och externa medier. Skapa starka PR-vinklar och nyhetsvärden, bygga relationer med media och säkra genomslag i media. Skapa och utveckla partnerskap (t.ex. gästinnehåll, tekniska samarbeten och kampanjer). Utveckla och optimera vår e-postmarknadsföring och automatiserade kommunikationsflöden baserat på säsong, sökbeteenden och användarresor. Utforska och använda AI-verktyg för att öka både kreativitet och produktivitet. Vi tror att du: Har minst 10 års erfarenhet av strategisk och operativ kommunikation inom digitala kanaler, PR, innehåll och events. Är en doer med redaktionell känsla och bevisad förmåga att leda innehållsproduktion, skapa innehållskoncept och nå ut. Har en vass SEO-hjärna som gillar att grotta ner dig i trafikdata och beteendeinsikter Är van att jobba med AI-verktyg (som ChatGPT och Gemini), CMS, sociala medier, nyhetsbrev och digital annonsering. Har en bakgrund inom journalistik, marknadskommunikation eller PR – gärna i tillväxtbolag/startups, media eller innovationsmiljöer. Är en naturlig relationsbyggare som förstår hur man skapar förtroende, partnerskap samt genomslag och räckvidd i media. Har ett nyfiket förhållningssätt till ny teknik, AI och digitala möjligheter. Omfattning & flexibilitet: Det här är en deltidstjänst, vilket innebär att du får flexibilitet att anpassa arbetet efter din vardag – så länge leverans, kvalitet och samarbete sitter. Vi tror att frihet föder fokus, och hos oss är det viktigare vad du åstadkommer än var eller exakt när du gör det. Du kan kombinera denna roll med andra uppdrag, studier eller livspusslet, så länge du brinner för att skapa kommunikation som gör skillnad. Varför MäklarOfferter? För att du inte söker ännu ett jobb. Du söker en plats där dina idéer får vingar, där tempo möter kvalitet och där det du skapar spelar roll. På riktigt. MäklarOfferter är redan Sveriges största jämförelsetjänst för bostadssäljare, men vi är långt ifrån klara. Här blir du inte en kugge i ett maskineri. Du är den som driver utvecklingen framåt. Här får du: Påverka från dag ett. Inga trösklar. Ingen tråkig byråkrati. Bygga nytt, testa, skruva och vässa – med data, magkänsla och kreativ höjd som verktyg. Arbeta med ett team som hellre säger “varför inte?” än “så har vi alltid gjort”. Flexibilitet som matchar din drivkraft och ett sammanhang där din insats verkligen märks. Vi tror att briljans föds där frihet möter ansvar och att de bästa idéerna ofta kommer från de som både vågar, och får, tänka nytt. Det här är inte bara en arbetsplats. Det är en plattform för dig som vill skapa något stort. Låter det som du? Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev där du berättar varför du vill bli en del av MäklarOfferter. Vi intervjuar löpande – så vänta inte!
Professional Galaxy is looking for Communication Manager for one of our clients Role & Responsibility: Maintain, adapt and reinforce the program Change Story. Build and manage the communication plan, adapting the messages to the target audiences. Create and maintain communication material, including presentations, news articles, newsletters and videos in accordance with the communication plan. Manage the Amplify SharePoint site and news flow. Prepare templates and advise on program communication material. Ensure compliance with company's brand guidelines. Coordinate with other communication support functions in company to successfully implement our communication strategy and plan. Required skills: Experience of working in a complex global environment. Ability to make complex subjects into understandable and engaging content. Visual communication skills (filming and editing is a plus). Skilled in producing high-quality content effectively Proven ability to work creatively and proactively in a problem-solving environment. Ability to support and advise leaders regarding communication activities. Microsoft PowerPoint proficiency. Excellent written and spoken English. Duration: 26 May - 31st Dec 2025
Drivs du av kommunikation som bygger förtroende, skapar värde och verkligen gör skillnad? Svenska Spel söker en kommunikationsansvarig till Kommunikation & Hållbarhet. Här får du ta helhetsansvar och driva innehåll som engagerar, påverkar och når fram – från första idé till färdig leverans i rätt kanal. Vad kommer du att göra? Du ansvarar för det proaktiva arbetet med vår koncernövergripande kommunikation. Det handlar om att stärka Svenska Spels varumärke, affär och samhällsroll genom tydlig och träffsäker kommunikation i både egna och förtjänade kanaler. Du arbetar tillsammans med kollegor i vårt team Corporate Communication som består av kommunikationsexperter. Du samverkar med talespersoner, ämnesexperter och andra kanalansvariga för att skapa kommunikation med hög relevans och genomslagskraft. I rollen ingår att skapa engagerande berättelser i text, bild och rörligt format – från pressmeddelanden och nyhetsartiklar till bloggtexter och inlägg för sociala medier. Du deltar även i vår pressjour och stöttar talespersoner i mötet med media. Fler exempel på arbetsuppgifter kan vara att Identifiera nyheter och budskap med potential för genomslag i media och sociala medier Initiera och genomföra proaktiva kommunikationsinsatser i relevanta kanaler Producera pressmeddelanden, artiklar, bloggtexter, talarmanus och SoMe-inlägg Rådgiva och stötta talespersoner i press- och kanalstrategiska frågor Utveckla relationer med journalister och opinionsbildare Är du den som kommer att göra det? Du är trygg i hela kommunikationskedjan – från analys och idé till produktion och uppföljning. Med ett skarpt öga för både innehåll och kanalval anpassar du budskapet till målgruppen, oavsett om det handlar om en nyhet för pressen eller ett filmmanus för sociala medier. Du har erfarenhet av både redaktionellt arbete och digitala plattformar och är van att arbeta självständigt i en snabbrörlig miljö. Vi tror att du har: Några års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, gärna från byrå eller större organisation Mycket god språkbehandling och förmåga att växla ton efter kanal Erfarenhet av innehållsproduktion i olika format och digital publicering (CMS, sociala medier) God förståelse för medielogik och målgruppsanpassning Meriterande om du även har: Erfarenhet av fotografering, enklare bild- och videoredigering Erfarenhet av rapportproduktion eller publikationer Intresse för eller bakgrund inom spel, sport, samhällsfrågor eller hållbarhet Vi är Svenska Spel Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag. Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor. Hos oss möter du en kultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi delar kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag. Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Stockholm med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst, ibland är det i hemmet och ibland på något av våra kontor. För frågor om tjänsten, kontakta Andreas Jerat, Chef Corporate Communication, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected] Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter gör oss starkare. Därför strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla, oavsett bakgrund, kan trivas och utvecklas. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika erfarenheter och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med! #LI-HYBRID
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb