Vaktmästare till Messingeenheten i Upplands Väsby kommun

Brinner du för god service, att leverera det lilla extra och vill du samarbeta i ett glatt gäng? Trivs du i en roll med mycket kundkontakt och varierande arbetsuppgifter? Får du energi av att lösa problem och göra andra glada och nöjda? Har du dessutom tidigare erfarenhet som vaktmästare eller annat praktiskt arbete? Om detta låter som något för dig kanske du är den vi söker i denna roll! Välkommen att skicka in din ansökan! Vi erbjuder dig En dag som vaktmästare hos oss är aldrig den andra lik. Här får du stor nytta av erfarenhet och fallenhet för olika typer av kundmöten och praktiskt arbete. Du kommer att arbeta i en grupp med kunniga och lösningsorienterade kollegor som arbetar prestigelöst tillsammans för att ge den allra bästa kundservicen. I denna roll får du stor möjlighet att utveckla verksamheten och hitta nya sätt att arbeta på. Om oss Messingeenheten ansvarar för service och inre fastighetsdrift i multifunktionshuset Messingen. Här finns två gymnasieskolor, bibliotek, kulturskola, trygghetscenter, kafé och en restaurang som hyresgäster. Huset präglas av liv och rörelse dagtid samt kvällstid alla dagar i veckan. I Messingen finns även ett scenrum där kommunen erbjuder ett fint kulturprogram för Väsbys medborgare. Vi har även interna mötesbokningar samt bokningar från föreningar i olika lokaler i huset. Vi är idag 9 personer på enheten som samarbetar tätt för att se till att husets allmänna och uthyrningsbara delar har fungerande och kvalitativ service och kvalitet. Om tjänsten Rollen som vaktmästare innebär bland annat: - Bemanning av vaktmästerifunktionen tillsammans med övriga vaktmästare både i Messingen samt i en del andra av kommunens lokaler - Hyresgästservice och beställningar - Vaktmästeriservice med en hel del praktiskt felavhjälpande arbete - Hålla kontroll på felanmälningar, åtgärda själv eller ta ärendet vidare - SBA (Systematiskt brandskydds arbete) - Proaktivt arbete gällande underhåll, skötsel och renhållning i fastigheten - Möbleringar och scenbygge i våra uthyrningslokaler - Enklare felavhjälpning för AV-teknik - Mottagning av leveranser - Renhållning av miljörum och en del andra ytor - Delta och bidra i enhetens gemensamma verksamhets- och arbetsmiljöarbete Är du den vi söker? Vi söker dig som: - Har minst två års erfarenhet av arbete som vaktmästare eller liknande praktiskt serviceinriktat arbete - Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift - Har god fysik då tunga lyft förekommer - Har goda kunskaper i Officepaketet samt IT-vana Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom el, VVS, snickeri eller liknande praktiskt arbete. Som person är du självgående, positiv och lösningsorienterad. Du har förmågan att prioritera och ta beslut i en miljö i fart och fläkt. Du är praktiskt lagd och van att hitta lösningar. Du tar ansvar för den egna utvecklingen samt för arbetsgruppens utveckling och kunskaper. Du är även trygg i dig själv och har förmåga att oavsett situation ge både kunder och kollegor ett gott bemötande. Du får energi av mötet med kund och kollegor och att göra det lilla extra för dem. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vaktmästare sökes till myndighet inom utbildning

Är du en noggrann person som trivs när det råder ordning och reda i din omgivning? Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare/inom internservice? Om du även ser att ett uppdrag hos en myndighet låter lockande så läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare till vår kund, en myndighet som är verksam inom utbildning. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider. Dina arbetsuppgifter I rollen som vaktmästare kommer du att ingå i ett team om 5 personer. Service ges i både kontors- och labbmiljö, och de främsta arbetsuppgifterna är: Mottagning av gods/paket Underhåll printerstationer (påfyllning/tömning av papper osv) Tömning av labbavfall och återvinningsstationer Hantering av kaffemaskiner (påfyllning av kaffe, enklare service) Enklare möbelflyttar Allmänna enkla uppgifter i lokalerna utifrån inkomna ärenden i ett ärendehanteringssystem Dina egenskaper Vi söker en person med stor servicekänsla som gillar att vistas i en internationell och variationsrik miljö. En förutsättning är att man är social då man hela tiden har kontakt med de människor som arbetar i huset. Och att man är hyfsat bekväm med att prata engelska med dem man servar. Arbetet kräver gott samarbete, vilket gör det nödvändigt med god kommunikationsförmåga inom teamet. Vi söker en prestigelös person som förutom sina egna uppgifter gärna hjälper sina kollegor vid behov. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 5 månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34529 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Vaktmästare

Vi på Future People söker en vaktmästare till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Arbetsuppgifter: rollen som vaktmästare förväntas du att: - Hantera felanmälningar samt planerat underhåll - Hantera beställningar och kontakter med verksamheten - Ha löpande kontakt med fastighetsägare - Kontakt med leverantörer och delta vid upphandlingar - Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning - Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer - Hantera beställningar av material och utrustning. - Utföra skyddsronder, fastighetsronderingar och mötesrumsronderingar. - Utföra mindre flyttar av möbler och utrustning. - Utföra mindre reparationer och åtgärder. - Utföra kontroller, dokumentera och återrapportera arbete. - Ha kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt vid behov ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler. - Ta emot och hämta post och paket - Stötta kontorsansvariga och fastighetsavdelningen där det finns behov. Krav för tjänsten: - Har arbetat minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan - Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare. - Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar - Innehar B Körkort - Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom Fastighetsskötsel - Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: Det är meriterande om du tidigare har arbetat som vaktmästare i en byggnad som klassas som skyddsobjekt. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Maj Sista ansökningsdagen: 26/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024