Vaktmästare inom kommunservice

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Som vaktmästare inom kommunservice utgår du ifrån kontoret på Östra Rundgatan 11-13. Dina arbetsuppgifter innefattar att hjälpa chefer inom division social omsorg med sedvanliga vaktmästeriuppgifter. Det kan röra sig om enklare reparationer, återvinningsarbete, byte av ljuskällor, förflyttning av material och möbler, montering och beställningar, vissa inköp, ta emot och förmedla felanmälningar till fastighetsägare, tillsyn av lokaler. I tjänsten ingår även arbetsuppgifter inom IT, enklare service av datorer, telefoni, skrivare och övrig teknisk utrustning. Trädgårdsskötsel kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är noggrann, effektiv och som gillar att arbeta tillsammans med människor. Du ska tycka om att fixa och ha ett öga för att upptäcka vad som behöver göras. Hos oss har vaktmästaren en nyckelroll i att upprätthålla en god service. Erfarenhet av hantverksyrken är meriterade liksom praktiska kunskaper om fastighetsskötsel. Vi ser gärna att du är teknisk kunnig. Du behöver ha goda språkkunskaper i svenska och kunna utrycka dig väl i tal och skrift. Under dina arbetspass kommer du att ställas inför flera olika situationer och möta många olika människor. Då är det viktigt att du kan agera flexibelt och lösningsorienterat. Tjänsten kräver körkort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom ansvarstagande, öga för planering/prioritering, gott bemötande och samarbetsförmåga. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

23 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Våningsvärd till vår kund i Solna

Vill du bli en del av ett härligt team som våningsvärd i Solna? Ta chansen att arbeta i en växande och dynamisk miljö där du får möjlighet att skapa en unik miljö för medarbetare och besökare. Vi söker någon som kan starta omgående så sök tjänsten redan idag! Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos vår kund i Solna. Rollen som våningsvärd Som våningsvärd hos vår kund kommer du att ha ansvar för att ta hand om och underhålla våra kunders fastigheter. Dina arbetsuppgifter inkluderar att utföra mindre reparationer och fixa eventuella problem som uppstår. Du kommer också att vara ansvarig för att hålla ordning i gemensamma utrymmen. En viktig del av rollen är att kommunicera med kundens medarbetare och vara tillgänglig för att svara på deras frågor och lösa eventuella bekymmer. Arbetsuppgifter i urval: * Rondera de våningsplan man ansvarar över för dagen. Se till att bord och stolar på de öppna ytorna står i ordning * Fylla på och hålla efter i printerrum. Säkerställa att de kontorsmaterial som ska finnas i dessa är påfyllt och prydligt iordninglagt * Tömma papperskärl och ersätta med tomma * Se till att konferensrum på våningsplanen är iordningställda * Fylla på kaffe, te, mjölk * Tömma sumplåda och spillbricka på kaffemaskinerna * Torka av bänkytor * Plocka gulnade blad från växter * Lättare vaktmästarjobb, såsom skruva, borra, limma * Mindre flyttar av kontorsytor kan förekomma Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter och har god kännedom om servicebranschen. Du är kommunikativ, serviceinriktad och har förmågan att arbeta självständigt och i team. Om oss Vår kund är ett framstående och välkänt telekomföretag. Med en imponerande närvaro på marknaden, är de belägna i ljusa och moderna lokaler i Solna. Företaget erbjuder en professionell och attraktiv arbetsmiljö för sina anställda. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Kort om uppdraget Placeringsort: Solna Tillsättning: så snart som möjligt Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Vaktmästare sökes för Xmings framtida uppdrag!

Är du en stjärna på vaktmästeri-uppgifter kopplat till kontor/lokaler/anläggningar? Vill du vara en del av ett företag som sätter sin personal först och värnar högt om deras välmående? Vill du även vara med och leverera service i världsklass till våra kunder? Då ska du lämna en ansökan redan idag! Din profil Som person är du hjälpsam, trivs bäst med att arbeta kring människor och eftersträvar alltid en tillfredställande helhetsupplevelse på din arbetsplats. Du är praktiskt lagd och har en god fysik. Vidare är du som person glad och positiv, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Arbetsbeskrivning I din roll som vaktmästare kommer ditt främsta fokus vara att stötta verksamheten i form av praktiskt göra kopplat till service och underhåll av lokalen eller anläggningen samt reparationer av inventarier. Sortering och rensning av förråd, flytt av lättare möbler och viss fastighetsskötsel kan förekomma. I din roll kan du även komma att ansvara för in- och utgående post/paket och bör därför vara bekväm med att hantera utgående post/paket både in- och utrikes. Tjänsten inom vaktmästeri kan variera från en arbetsplats till en annan och ställer därför krav på att du som person är flexibel och kan hugga in där det behövs. Om Xming Xming är en serviceleverantör för Facility Management. Vi erbjuder tjänster inom kontorsstädning samt bemanning av personal inom kontorsservice. Vi som arbetar på Xming har lång erfarenhet inom service och bemanning. Xming har ett motto – Nöjd kund och välmående personal. Övrigt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sam Abdallah, [email protected] Vi tar inte emot några ansökningar via mail.

23 april 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Vaktmästare sökes

Om jobb Är du verkligen intresserad av teknik och brinner för att ge bästa möjliga service? Är du personen du vänder dig till familj och vänner när tekniken misslyckas? Vill du vara en del av vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du bli Mayliev AB:s nya servicetekniker. Som servicetekniker är ditt jobb att hjälpa privatpersoner och företag att få ordning på sin digitala teknik. Du åker i servicebil och utför uppgifter hemma hos kunder och företag. Vi erbjuder dig självständigt, mångsidigt, utvecklingsmöjligheter och personligt ansvarsarbete. Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik för privata hem och teknikföretag: • Datorer och kringutrustning • Nätverk och nätverksutrustning • aktivering och konfiguration, såsom routrar, Wi-Fi-nätverk, TV-apparater och bredbandstelefoner. • Kabelinstallation • Digitalt lås och larm • Installation och konfiguration av mjukvara och hårdvara Vi söker dig som: • Serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar. • Har omfattande tekniska färdigheter, är en sann teknik entusiast och älskar att lära dig nya saker. • Har god svenska och engelska i tal och skrift. • Körkort är ett krav. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kontorsvaktmästare till COOR!

Är du händig och brinner för att leverera hög service? Har du ett högt engagemang och ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifter du sätter dig in i och utför? Vi söker nu dig som vill arbeta extra som kontorsvaktmästare och som har studier eller ett annat arbete på minst 50%, du bör kunna uppvisa intyg på detta. Du har ett flexibelt studieschema och kan arbeta mellan en och två dagar / vecka, beroende på kundens behov. Som vaktmästare hos COOR erbjuds du möjligheten till att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med en hög ambitionsnivå där service till kunden är det viktigaste av allt. Du blir en del av ett mindre team som tillsammans hjälper varandra med att skapa den bästa möjliga arbetsplatsen för kunden. Rollen som vaktmästare är oerhört varierande. Du ska uppskatta att arbeta i ett högt tempo och kunna arbeta efter eget beslutsfattande och ägarskap, men du ska också kunna trivas i ett lugnare arbetstempo. Som konsult på COOR får du vara en del av ett team som strävar efter att förenkla kundens arbetsdag genom att se deras behov och åtgärda problem innan de uppstår, för att ge den bästa möjliga servicen. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men hyrs ut till vår kund COOR. Exempel på arbetsuppgifter: • Vaktmästeri och allmän skötsel av kontorslokalerna, säkerställa att lokalerna är i toppskick samt att tekniken fungerar optimalt. • Hantera felanmälningar och alltid ligga steget före kunden • Vara behjälplig och lyhörd gällande den dagligen driften i kontakten med kunden. Din profil Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning. Du behärskar både det svenska och engelska språket helt obehindrat i såväl tal som skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på både svenska samt engelska. Körkort samt tillgång till egen bil är meriterande för att enkelt kunna ta dig ut till kundarbetsplatsen. Som person ser vi att du är händig, lyhörd och trygg i dig själv. Du är i grunden en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga såväl relationer som att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du strävar efter att hålla ordning och struktur i ditt arbete, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter. Under sommarperioden v.27-33 bör du som söker kunna arbeta heltid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten beräknas att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat, så tveka ej att skicka in din ansökan direkt! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vi söker en Kulturhustekniker!

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor medborgare och samhällsutveckling. Vi arbetar för ett levande Skövde rikt på kultur, idrotts- och näringsliv. I det ingår också att arbeta för tillväxt, fler jobb och att stärka Skövdes attraktivitet. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler. Skövde är en framtids-stad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förut-sättningar för en hög livskvalitet. Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun. Vi är öppna och lyhörda. Vi tar ansvar för helheten. Vi gör varandra bättre. Vi vågar. Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! Avdelning Kultur lyder under Kultur- och Fritidsnämnden. Kulturavdelningen består av fem olika enheter men vår ambition är att arbeta enhetsöverskridande och tillsammans med våra gemensamma mål och uppdrag. Vi har de senaste åren tagit viktiga kliv framåt när det gäller relevant och angeläget innehåll på våra kulturscener. Kulturavdelningen arbetar målmedvetet med att sätta Skövde på kartan som kulturstad och att också bli en aktör som väljs utifrån sin professionalitet, kompetens och sitt goda bemötande. Vi söker nu en kulturhustekniker/vaktmästare till Skövde Kulturhus som gillar att möta besökare och artister och som förstår värdet av att vara en god kollega. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som kulturhustekniker/vaktmästare är ett uppdrag där du är en del av vårt serviceteam som servar Kulturhuset och hela avdelningen med allt ifrån vaktmästaruppgifter och värdskap till att sköta evenemangsteknik. Du är vår kontaktperson gentemot vår Fastighetsavdelning, har lokalansvar i Kulturhuset och ansvarar för systematiskt brandskydd. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats med engagerade medarbetare och en verksamhet som är i ständig rörelse framåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kompetens och erfarenhet av att arbeta med scen-evenemang och kundrelationer. Vi söker dig som är praktisk och strukturerad, självgående och engagerad och som vill leverera god kvalitet och service i ditt arbete. Du har utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom något/några av följande områden: • Arbete med kunder och kundrelationer • Serviceyrken • Arbete med scenteknik • Hantverksarbete inom snickeri eller konstruktion • Kulturell verksamhet • Vanligt förekommande vaktmästarsysslor För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är kreativ och utåtriktad samt duktig på att bygga relationer. Du behöver vara prestigelös, flexibel och ha förmåga att omsätta idéer till verklighet. Du ska vara villig att arbeta både kvällar och helger. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och gillar samt ser vikten av att kommunicera på olika sätt. Du har ett inkluderande och intersektionellt synsätt. För att trivas hos oss är det är önskvärt att du brinner för kultur och ser kulturens egenvärde samt vikten av allas tillgång till kultur. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. . Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning om 6 månader. ÖVRIGT Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant. Välkommen att vara med och spela med oss du också! Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kontorsvaktmästare till Växjö Pastorat

Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Kontorsvaktmästare till Växjö Pastorat  Nu söker vi dig som vill arbeta som kontorsvaktmästare 50%. Vi är en arbetsplats med 14 medarbetare med uppdrag inom av kommunikation, ekonomi, HR, IT och förvaltningsstöd som behöver förstärkning. Vi kan erbjuda ett självständigt arbete där du är en viktig del i att ge gott stöd i vår organisation.   Arbetsuppgifter:  • hantera in- och utgående försändelser  • postöppning, sortering, registrering av post och paket  • genomföra intern posttur och leveranser inom pastoratet  • vara delaktig i diarieföring samt arkivfrågor  • transport av insamlade av kollekter   • övrig kontorsservice och skötsel av personbil    Kvalifikationer   Vi erbjuder ett jobb för dig som har en god blick för vad som behöver göras och kan planera din arbetsvecka. Du är en van bilförare som trivs bakom ratten, är serviceinriktad och har god förmåga att möta människor. Tjänsten kräver hög integritet, förståelse för sekretessfrågor och ordningssinne samt IT vana. Vi förutsätter att du delar kyrkans värderingar.    Fakta om tjänsten:   Tillsvidareanställning, ca 20tim/v, vardagar kl. 08-12 flextid. Vi tillämpar provanställning vid behov.    I tjänsten förekommer hantering av sekretessbelagda uppgifter.  Körkort klass B krävs för tjänsten.  Ansökan:  Välkommen med din ansökan senast 5e maj via www.svenskakyrkan.se/vaxjo/jobba-hos-oss. Rekrytering sker löpande.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Support tekniker

Redo att hitta din grej? Testa nytt, utbyt erfarenheter och upptäck vad du verkligen gillar att göra. Är du serviceinriktad, praktisk lagd och vill ha ett varierat arbete? Då kan det vara dig vi letar efter! Din roll Vi söker en medarbetare som kommer vara en del av vårt härliga gäng integrations och verifiering ansvariga ingenjörer på Surface Systems. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att hjälpa till med service och underhåll av labb, system och testutrustning. Arbetsuppgifterna kommer även innebära att hjälpa till med: * Inköp, leveranser, planera transporter * Arbete med våra interna sensorsystem och fordon * Arbetet kommer innebära lyft av tunga objekt, men självklart kommer vi tillhandahålla utbildning och skyddskläder Din Profil Vi erbjuder ett varierande arbete och underbara kollegor. Egenskaper vi önskar hos dig är hjälpsamhet, serviceinriktad, flexibel, social, noggrann och har ett stort engagemang. Låter det som dig, tveka inte att sök! Arbetet kräver att du har B-körkort, som eventuellt kommer behöva kompletteras med behörighet för tungt släp om det inte redan finns. Vi ser även att du har: * Gymnasieexamen * Erfarenhet av likvärdigt arbete * Ett stort plus om du har ett intresse av att på sikt ta dig an arbetsuppgifter inom arbetsmiljö Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Vikariat som vaktmästare till Sveriges geologiska undersökning

Vill du som erfaren och tekniskt kunnig vaktmästare bidra till att utveckla SGU:s vaktmästeri med hög kundfokus? Då kan denna tjänst vara något för dig ? Du kommer, tillsammans med ytterligare en person, att svara för SGU:s vaktmästarfunktion inom enheten Servicecenter. Enheten består idag av sju medarbetare som tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla serviceutbudet inom organisationen. Utöver vaktmästeriet innefattas enheten av lokalvårdare och reception. Arbetsuppgifter Rollen som vaktmästare innebär att ge stöd och service till hela verksamheten. Arbetet är serviceinriktad med tekniska och praktiska inslag. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: post- och godshantering varubeställningar och leveranser reparation och byte av föremål som är trasiga möblering av lokaler och montering av inventarier transporter av olika slag kontroll av larm- och låssystem kort- och nyckelhantering ansvar för förråd och lagerutrymmen teknisk support till interna parter, till exempel agera support till användare av dataprojektorer i konferensrum kunna täcka upp i receptionen vid behov Kompetens Vi söker dig som har : utbildning på lägst gymnasienivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete som vaktmästare eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig allmänna datakunskaper inom Microsoft Windows och Officepaketet B- körkort Meriterande erfarenheter och kompetens: erfarenhet av post och pakethantering erfarenhet av hantverksyrken truckkort Personliga kvalifikationer I rollen som vaktmästare ska du ta egna initiativ, vara lösningsorienterad, noggrann och självgående. Du kommer att ha en daglig kontakt med både interna och externa parter, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Därutöver ser vi gärna att du har ett praktiskt handlag och är tekniskt intresserad, för att klara av att göra reparationer av föremål eller genomföra tekniska arbetsuppgifter. Vi ser att du har en god säkerhetsmedvetenhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst. Om anställningen Anställningsform: Vikariat på heltid , tillträde enligt överenskommelse, vikariatet sträcker sig till och med 31 januari 2025. Anställningsort: Uppsala Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 maj 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats. Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till: Tillförordnad enhetschef Klas Östlund Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Om SGU Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se Diarienummer: 411-704/2024

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Vaktmästare sökes till Apotekarsocieteten

Är du utåtriktad, tycker om problemlösning och att ingen dag är den andra lik? För dig som har erfarenhet av fastighetsskötsel och vaktmästeri väntar en kul och bred tjänst! Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido letar efter en vaktmästare till vår kund, Apotekarsocieteten. De är en ideell förening med över 4 500 medlemmar som främjar hög yrkesstandard och forskning inom läkemedelsområdet. Genom Läkemedelsakademin erbjuds högkvalitativa utbildningar och stipendier för fort- och vidareutbildning samt forskning. Ca 25 medarbetare arbetar med utbildning, kunskapsspridning och påverkansarbete inom läkemedelsområdet. Tjänsten är placerad i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten som är en blandning av vaktmästare och fastighetsskötare kan du se fram emot varierande arbetsdagar. Arbetet kräver kunskap och intresse för fastighetsrelaterade frågor och teknik för att lösa allt från strategiska upphandlingar, lösa akuta fel och självständigt genomföra mindre reparationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Förvalta och underhålla lokaler och fastigheter Ansvarar för att beställa reparationsarbeten och följa upp både kostnad och entreprenadarbeten så att de utförs fackmannamässigt Kommunicera med övrig personal så att reparationsarbeten koordineras med verksamheten Kontakt med vår externa teknisk förvaltare Rådstornet och kontakt med deras fastighetsskötare Visning av lediga lokaler för mäklare och potentiella nya hyresgäster Ansvara för akuthantering och att akutpärm uppdateras och utvecklas kontinuerligt Dina egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, driven, och som trivs med att ta egna initiativ i ditt arbete. Rollen innefattar kontakter både internt inom organisationen, medlemmar, externa leverantörer och mötesdeltagare som kräver att man är utåtriktad och intresserad av att lösa problem åt andra, är flexibel och bra på att kommunicera. För dig med ett sinne för praktisk problemlösning och som gillar varierande arbetsdagar kan det här vara den perfekta rollen! Du är varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag! Kvalifikationer: Utbildning motsvarande gymnasienivå Erfarenhet fastighetsunderhåll och vaktmästeri Kunskap i MS Office-paketet Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: Teknisk kunskap beträffande IT, system och annan teknik Erfarenhet av konferens av konferens och servicenäring Omfattning och tillträde Heltid, 1 års vikariat direkt hos kund. Start maj. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34537 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024