Servicerådgivare till Niemi Bils verkstad i Uppsala!
Niemi Bil 2 AB
Övriga förmedlare

Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och nu förstärker vi vårt verkstadsteam i Uppsala! Hos oss får du ett varierande arbete där du har möjlighet att utvecklas i takt med organisationen runt dig. Vi är lösningsorienterade, och ett av Sveriges snabbast växande bolag i bilbranschen, och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – både på och utanför arbetsplatsen. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som Servicerådgivare på Niemi Bil  kommer du arbeta administrativt vid vår verkstad. I din roll har du kontakt med kunder och hjälper dem att boka rätt service för sin bil, och ser till att varje person får ett tryggt och hjälpsamt bemötande som överträffar deras förväntningar. Du kommer arbeta i ett starkt sammansvetsat team, där laganda och behjälplighet är det absolut viktigaste, och där vårt goda rykte bland våra kunder är vår största stolthet! Ditt arbete är lika varierande som de personer du kommer i kontakt med, och framför allt väldigt utvecklande både tekniskt och personligt, och du kommer ges utrymme att lära dig nya saker varje dag. Vem är du som söker? Vi ser gärna att du har ett stort intresse och nyfikenhet av bilar oavsett märke, och att du är mekaniskt intresserad. Men det är inget krav, det viktigaste är att du är trevlig, hjälpsam och serviceinriktad. Att du är bra på att kommunicera, och är villig att hjälpa både kunder och dina kollegor är viktigt, då du kommer att jobba nära vår försäljningsanläggning. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande kommer vara en viktig del i rollen. Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör också vara noggrann, kunna hålla många bollar i luften och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer. Nyckelkompetenser/förmågor B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Meriterande kompetenser (ej krav) Lämplig fordonsutbildning Tidigare arbetslivserfarenhet som mekaniker eller av verkstadsbranschen Ansökan Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad i Uppsala. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Mer information? Har du funderingar eller frågor som du inte hittar svaret på här? Vänligen kontakta Verkstadschef Mikael Höglund, [email protected], +46 70-191 65 25. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Kundmottagare sökes omgående till Mölndal
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad• Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen• Ordningssinne• God datorvana• Goda kunskaper i engelska• B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

5 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mercedes-Benz kunnig till Högdalen
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Nu söker vi efter en Kundmottagare till vår kund i södra Stockholm. Här får du chansen att jobba med experter inom bilmärket Mercedes-Benz för både personbilar och yrkesfordon. Ta chansen och sök idag! Om tjänsten Vi söker just nu efter en Kundmottagare till vår kund i Högdalen som har jobbat med bilmärket Mercedes-Benz och har med åren fått en gedigen kunskap om dessa tyska kvalitetsbilar. I denna roll kommer du att bistå med din kompetens, vara kundens första kontakt samt leverera god service. Som Kundmottagare kommer du att spela en avgörande roll i att stärka vårt team ytterligare och kommer att arbeta mot såväl kund som verkstad.  Arbetsuppgifter: Boka in kunder för service och reparationer, ta emot och överlämna bilar, prissätta jobb och sköta kontakt med kunder Ansvara för kundmottagning över disk, via telefon samt mail Säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa möjliga sätt En vanlig dag kan du till exempel jobba med: Ge service till kunder och boka in jobb till verkstaden Uppskatta kostnader och presentera pris till kunder Svara i telefon och på mejl Ha kommunikation med kunden och dina kollegor Övrig administration Kvalifikationer: Goda kunskaper i Winassist eller likvärdiga system efterfrågas Specifika kunskaper inom Mercedes-Benz är ett krav  Bakgrund som HV-tekniker eller Diagnostekniker är meriterande  Du har flera års erfarenhet från bilverkstad. Det ska vara naturligt för dig att serva våra kunder på ett ödmjukt och professionellt sätt och alltid ha kunden i fokus Din profil För att trivas som Kundmottagare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707 98 26 76 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra. Värderingar Vi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.

2 maj 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Reservdels ansvarig till auktoriserad verkstad - Västberga
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Är du en erfaren Reservdelsperson med en stark känsla för service? Då kan du vara den person vi letar efter till vår kund  i Västberga! Vi söker en engagerad individ som trivs i en fin arbetsmiljö och vill vara en del av vårt team av duktiga tekniker och mekaniker och fortsätta utvecklingen tillsammans med oss. Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos vår kund. Om tjänsten Som Reservdels ansvarig hos vår kund så kommer du vara ansiktet utåt för företaget. Du kommer assistera deras privat kunder likväl företagskunder. Som reservdels ansvarig så har du huvudansvaret för grossist försäljning.  Till vardagen ingår arbetsuppgifter så som för plock till mekaniker, godsmottagning och inventeringar. Kvalifikationer 3-5 års erfarenhet som Reservdelsperson Körkort B Meriterande om du har jobbat inom fordonsbranschen tidigare. Kobra kunskaper är ett krav. Din profil Vi söker dig som brinner för service. Att ta hand om sina kunder och vara tydlig i kommunikationen ska vara A & B för dig. Vi ser gärna att du har jobbat i bilbranschen tidigare eller haft ett liknade jobb med dokumenterad erfarenhet. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Sebastian på 0702764869 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Fordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen. Värderingar Vi drivs av att matcha ihop arbetssökanden med företag och ämnar att utveckla varje individ utifrån deras specifika behov. Vår målsättning är att kompetenshöja fordonsbranschen. Genom personlig vägledning, engagerade medarbetare och professionella processer strävar vi efter att ständigt vara en ledande aktör inom området.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Administratör sökes till vår kund i Södertälje!
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Vi söker en strukturerad och engagerad administratör till vår kund i Södertälje. Har du erfarenhet av att arbeta med system som Elsa, Etka och Odis? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om företaget i SödertäljeVår kund är en ledande aktör inom fordonsindustrin, känd för sin innovation och sitt kundfokus. Som anställd här får du chansen att arbeta i en modern och dynamisk miljö där utveckling och medarbetarnas välbefinnande prioriteras. Arbetsuppgifter som AdministratörSom administratör kommer du att hantera en mängd administrativa uppgifter med fokus på att stödja organisationens dagliga verksamhet. Du kommer att använda system som Elsa, Etka och Odis för att säkerställa korrekta och uppdaterade register och dokumentationer. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig drift och effektivitet inom företaget. Krav och kvalifikationer Erfarenhet av system som Elsa, Etka och Odis God organisatorisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer Starka kommunikations- och samarbetsfärdigheter Kan arbeta självständigt och ta initiativ Meriterande kvalifikationer Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom fordonsindustrin Kännedom om andra fordonsrelaterade datasystem Personlig profil Vi söker dig som är analytisk, noggrann och serviceinriktad. Du motiveras av att lösa problem och utveckla processer effektivt. Din förmåga att prioritera arbetsuppgifter och hålla deadlines i en snabb miljö är avgörande för framgång i denna roll. AnsökanOm du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryterare på [email protected] Ansökningar behandlas löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning, med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen verkar vi över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

2 maj 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Servicerådgivare till Bilia Lexus - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag!  Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med en premium bilvarumärke? Vi på Bilia söker en Servicerådgivare till vår Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.

2 maj 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Kundmottagare/Verkstadschef MEKONOMEN SPÅNGA

Vi söker nu en erfaren Kundmottagare / Verkstadschef till våran nya Mekonomen anläggning i Spånga. Nu söker vi dig som tycker om att ha mycket kundkontakt och gillar att ge leverans med kvalité. Som servicerådgivare/verkstadschef hos oss har du den direkta kundkontakten vid rådgivning samt vid beställning eller rapportering av verkstadsjobb. Du ansvarar för att ge kunderna en första diagnos och utifrån detta resursplanera verkstadsarbete utifrån montörsresurser, specialkompetenser, utrustning och reservdelar. Du kommer att ansvara för uppföljning av verkstadsarbeten genom både kvalitetskontroll och kunduppföljning. I arbetet ingår även att erbjuda och sälja kundservice, tillbehör och reservdelar. Du kommer att vara en lagspelare som vill vara med och göra skillnad och bidra till vår trivsel i gruppen. Du har kunden i fokus Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med samtliga bilmärken och Mekonomens system är det meriterande. Ibland är det högt tempo och mycket som pågår samtidigt och du behöver kunna hitta lösningar på de situationer som uppkommer. Du behöver ha körkort B. I bilbranschen sker just nu en snabb teknikutveckling och vi förväntar oss att du kontinuerligt kommer att behöva läsa in ny teknik, men även gå olika produkt-, servicerådgivare- och reservdelsutbildningar, därav behöver du kunna svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en stark personlighet, och för att trivas hos oss behöver du värdera öppenhet och jämlikhet lika mycket som vi gör för att bidra till vår värdegrund – trivsel, kvalité och lönsamhet. Arbetsuppgifter En Kundmottagare/verkmästare har ett utpräglat serviceyrke på bilverkstad med en hel del kundkontakter och administrativa uppgifter som till exempel tar emot kunder besiktigar felen registrerar bilen för reparation bestämmer tider för avhämtning ger råd angående bilvård till kunder kontaktar och inväntar klartecken från försäkringsbolag svarar i telefon sköter biluthyrning Sök nu! Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med fortlöpande utbildning i din tjänst. Självklart har vi kollektivavtal och vi erbjuder företagshälsovård. Skicka din ansökan innehållande CV och personligt brev. I rekryteringsprocessen ingår att ta UC på slutkandidaten. Vi går löpande igenom våra ansökningar så skicka in din ansökan snarast möjligt. För mer information kring tjänsten vänligen kontakta [email protected]

28 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Servicerådgivare/Prissättare till bilåterförsäljare i Stockholm
Starfinder AB
Övriga förmedlare

Starfinder AB rekryterar nu i samarbete med en auktoriserad bilåterförsäljare i norra Stockholm. Har du erfarenhet av rollen som servicerådgivare eller prissättare? Gillar du struktur, ansvar och att få saker att flyta – samtidigt som du kan hugga i där det behövs? Då kan det här vara helt rätt för dig. I den här rollen får du ta ett helhetsgrepp om flödet mellan verkstad, kund och administration. Du kommer att arbeta nära både mekaniker och rådgivare, där du stöttar vid behov och ser till att allt blir gjort på ett korrekt, effektivt och kvalitativt sätt. Genom att bidra med din struktur och ansvarstagande får du en central roll i att hålla verksamheten flytande och leverera bästa möjliga kundupplevelse. Om rollen Du kommer ha ansvar för prissättning av jobb och hantering av försäkringsärenden, samt säkerställa att fakturor skickas i tid. Genom att ha koll på detaljerna och förstå helheten bidrar du direkt till ett starkt ekonomiskt resultat. Bransch relaterade system är mycket meriterande – särskilt om du tidigare jobbat med Kobra Automater eller Cabas. Men viktigast är din inställning: här hjälper vi varandra och gör det som behövs, oavsett om det står i arbetsbeskrivningen eller inte. Vi söker dig Du har med fördel arbetat i liknande roll i minst några år och trivs när det är ordning och reda. Du är prestigelös, ansvarstagande och tycker att det är självklart att göra det lilla extra. Det är lika viktigt att du är strukturerad och administrativt stark som att du är en god lagspelare. Vi tror att du: Har erfarenhet som servicerådgivare eller prissättare inom fordonsbranschen Är noggrann, självgående och har lätt för att prioritera Trivs med att arbeta i system och har god IT-vana Har B-körkort Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Att vara en trygg och lösningsorienterad kontakt för både kollegor och kunder är en stor del av din vardag. Du bidrar med energi till teamet och är en sådan person som gör att allt känns lite enklare. Arbetstider Du blir en del av en verksamhet där det är högt i tak och korta beslutsvägar. Här satsar vi på att du ska må bra och utvecklas. Måndag till fredag, antingen 07.00–16.00 eller 08.00–17.00, rullande schema. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, personalrabatter, kollektivavtal och löpande kompetensutveckling. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Catrin Fjellström, 070-0744018. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen.    Välkommen med din ansökan!

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Kundmottagare Butik & Reservdelssäljare samt Verkstadsbokare till Uppsala
Maskinparken Sverige AB
Övriga förmedlare

Kundmottagare – Butik & Reservdelssäljare samt Verkstadsbokare till Uppsala Vi växer och under sommaren flyttar vi till nya, större lokaler – därför söker vi nu ytterligare en medarbetare till vårt team i Uppsala! Om tjänsten I rollen som kundmottagare är du företagets ansikte utåt – kundens första kontakt. Du kommer främst att arbeta i vår butik där du ansvarar för: Försäljning & inköp av reservdelar och butiksprodukter Kundkontakt – både på plats, via telefon och e-post Planering och bokning av verkstadsjobb Orderläggning och hantering av vårt ordersystem Lager- och godshantering, inklusive in- och utleveranser Du kommer att arbeta nära våra mekaniker för att planera verkstadsarbeten samt nära anläggningsansvarig maskinsäljare och se till att allt flyter på i ett gott samarbete. Vem söker vi? Vi söker dig som har god social förmåga, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har lätt för att kommunicera, är serviceinriktad och har ett positivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Du trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och är inte rädd för att ta ansvar. Eftersom vi är ett mindre team på fyra personer i Uppsala är laganda och samarbete viktiga delar av arbetskulturen. Du kommer vara en viktig del på anläggningen, en nyckelperson som har koll på helheten. Meriterande kunskaper och erfarenheter Kundservice Intresse eller erfarenhet av förbränningsmotorer, mekanik, hydraulik, fordonselektronik samt handhållna och åkbara trädgårdsmaskiner Tidigare arbete med liknande produkter eller arbetsuppgifter Truckkort (ej krav – utbildning kan ordnas) Krav B-körkort God IT-vana Kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Arbetstid och anställning Anställningsform: Heltid, tillsvidare Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 07:00–16:00 Arbetsplats: På plats i Uppsala (distansarbete är inte möjligt) Tillträde: 1 augusti eller tidigare enligt överenskommelse Om oss Maskinparken är Sveriges största återförsäljare av park- och gatuvårdsmaskiner för professionell användning. Vi erbjuder försäljning, service och reservdelar och finns på elva orter i Sverige. I Uppsala kommer du att ingå i ett engagerat team med fyra personer, men du har hela Maskinparkens nätverk av över 90 kollegor i ryggen. Du får både intern och extern utbildning. Vi arbetar med ett brett produktutbud – från redskapsbärare, kompakttraktorer och gräsklippare till elbilar, sopmaskiner, handhållna maskiner och maskinredskap. Våra kunder är främst kommuner, fastighetsbolag, kyrkogårdsförvaltningar och entreprenörer. Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] Har du frågor? Kontakta Erik på: 070-000 94 14 Läs mer om oss på: www.maskinparken.se

25 april 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Servicerådgivare till Bilia Lexus - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag!  Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med en premium bilvarumärke? Vi på Bilia söker en Servicerådgivare till vår Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025