Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad
Sök bland 132 lediga jobb som Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en person som brinner för service och är redo att ta en bilåterförsäljares viktigaste roll? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder på telefon vid inbokning av tider, samt vid inlämning och utlämning av deras bilar. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda, då du kommer att vara verkstadsdelens ansikte utåt. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av ett service krävande yrke sedan tidigare. Du har en känsla för vad god service och kundbemötande innebär. Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är att du har ett effektivt arbetssätt, kan ta egna initiativ samt vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Samt att du är en person som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Krav på B- körkort. Kan uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av bilbranschen. Detta är en tjänst på heltid, där arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag-fredag. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Mycket goda chanser finns att bli rekryterad direkt till kundföretaget. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 076-009 77 46. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Vi söker en serviceminded och driven mekaniker / arbetande servicerådgivare till kundmottagningen på vår bilverkstad. Omgående anställning. Du måste ha en god kunskap om bilar och körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Arbetsuppgifter: * Jobba med bilservice och kundbemötande * Svara i telefon och boka in kunder på service och reparationer. * Administrera, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. * Hjälpa till i verkstaden vid behov Stort fokus ligger på service och kundnöjdhet. Profil: * Brinnande intresse för bilar och bilservice. * Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen är ett måste * Van datoranvändare och har lätt för att lära dig nya system. Erfarenhet av arbete i något av branschsystemen datorprogram som t.ex. MekoCat, PBS eller Winassist är meriterande men inget måste. Vi söker dig som har en mycket god känsla för service. Vi vill att du är en person som brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du är en kundmottagare, receptionist eller mekaniker. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Vi erbjuder: * Ett arbete med stort ansvar * Varierande arbetsuppgifter * Möjlighet till utveckling inom fordonsbranschen * Bra lön och arbetsvillkor enligt vårt kollektivavtal Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Tumbo Husvagnar AB är ett familjeföretag med ca 60 anställda. Vi finns i Tumbo, 1,5 mil från Eskilstuna, 3,5 mil från Västerås. Verksamheten är försäljning av husvagnar och husbilar, både nytt (Dethleffs, Sunlight, Malibu, Hobby, Bürstner, Rapido, Dreamer, Itineo, Roadcar och Globecar) och begagnat. Företaget är inne i en expansiv fas och har nyligen byggt ut verkstad, skadeverkstad och ny stor lackbox för husbilar. Tack vare stor efterfrågan på våra produkter expanderar företaget och vi söker nu en kundmottagare med inriktning garantihandläggning för tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du som söker skall ha god samarbetsförmåga, vara lösningsorienterad och flexibel. Vi söker dig som har god social kompetens, gärna vana från kundmottagning. Du behöver ha god kunskap inom data, administration, order och fakturering, samt ha fordonstekniskt kunnande. Arbetsuppgifterna består i att betjäna och boka in kunder både via telefon och över disk samt fördela arbetet på mekanikerna. Då vår nyförsäljning av fordon är hög omfattar tjänsten även garantihandläggning av våra nybilsfabrikat. Även viss skadereglering kan förekomma i tjänsten. För att trivas på denna tjänst bör du vara självgående och även tåla att omgivningen ställer krav på dig. Vi har periodvis ett mycket högt tempo och kundtryck varför du måste ha hög stresströskel och ett flexibelt arbetssätt. Våra kunder är kapitalstarka och har höga krav och förväntningar på produkterna de köper. Vårt motto är att leva upp till dessa och ge kunden bra service både före och efter köpet. Där har du som kundmottagare ett stort ansvar att förvalta kundens förtroende åt företaget. För kunden har servicen och kundbemötandet efter köpet stor betydelse var hen gör sitt nästa inköp. Tycker du beskrivningen passar in på dig kan vi berätta att du är välkommen till ett stimulerande och roligt arbete inom fritidsbranschen. Som medarbetare hos oss blir du en i vårt härliga gäng som har roligt på jobbet och jobbar hårt även när de flesta vill vara lediga, nämligen sommaren. Vi måste finnas tillhands när våra kunder behöver oss. B körkort är ett krav. Kontakt och ansökan Senaste ansökningsdag 2025-05-20. Löpande urval kommer att ske så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Frågor besvaras av personalansvarig Cecilia Östling 016-200 68 74 eller Magnus Niburg 016-200 68 68. Välkommen med din ansökan via vår hemsida: https://tumbo.se/foretaget/lediga-tjanster/ Ansökan ska bestå av ett personligt brev samt CV. Kom ihåg att skriva vad du gör idag och varför du söker detta jobb. För att vi ska kunna behandla din ansökan behöver dessa krav vara uppfyllda. Ofullständiga ansökningar kommer vi tyvärr inte kunna återkoppla på. Vill du veta mer om oss besök gärna vår hemsida www.tumbo.se. Vi har valt att genomföra denna rekrytering själva och undanber oss därför samtal och mail från rekryteringsföretag!
Vill du arbeta med kundservice inom fordonsbranschen och har erfarenhet av Winassist? Har du ett brinnande bilintresse och vill utvecklas i en rådgivande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig – ansök redan idag! Arbetsuppgifter som Servicerådgivare i GöteborgSom servicerådgivare är du den viktiga länken mellan verkstad och kund. Du ansvarar för att ta emot kundens ärenden, boka tider, och säkerställa att hela serviceprocessen fungerar smidigt och professionellt. Du kommunicerar löpande med kunder, planerar arbetsorder och hanterar administrativa uppgifter i Winassist. Ta emot och vägleda kunder vid inlämning och utlämning av fordon Boka servicetider samt samordna med mekaniker och verkstad Hantera arbetsorder, fakturering och annan administration i Winassist Informera kunder om service, reparationer och ev. tilläggsarbeten Bidra till hög kundnöjdhet och effektiv serviceleverans Krav och kvalifikationer för Servicerådgivare Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Winassist Starkt bilintresse och god förståelse för fordonsbranschen Erfarenhet av liknande kundmötesroller är starkt meriterande Strukturerad och självgående med god förmåga att hålla många bollar i luften Svenska i tal och skrift samt god datorvana B-körkort är krav Personliga egenskaper – Kundfokus och engagemang Serviceinriktad och relationsskapande i kontakt med både kund och kollegor Flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande Trygg, professionell och tålmodig i alla typer av kundsamtal Intresse för och nyfikenhet kring fordonsutveckling Vi erbjuder dig som Servicerådgivare i Göteborg En utvecklande och varierande roll hos en attraktiv arbetsgivare i fordonsbranschen Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor med stark teamkänsla Löpande kompetensutveckling och chans att växa i företaget Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Ansökan till tjänsten som Servicerådgivare i Göteborg Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om Fordonsakademin och uppdragetFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning i fordonsbranschen. Genom oss matchas du mot attraktiva arbetsgivare som prioriterar utveckling, kompetens och arbetsglädje. Denna tjänst är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning.
Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag! Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med ett premium bilvarumärke? Just nu söker vi en Servicerådgivare till Bilia Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Bilia i Norra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Som Servicerådgivare på Bilia kommer du att spela en central roll i kundernas upplevelse av deras service. Du kommer att vara länken mellan kunden och verkstaden, och din uppgift blir att säkerställa att varje kund får en professionell och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att boka in service och reparationer, ta emot kunder, ge råd om serviceåtgärder samt hantera fakturering och uppföljning. Hos Bilia erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik. Du kommer att ingå i ett engagerat team där service och kundnöjdhet alltid står i fokus. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Bilia i Södra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Som Servicerådgivare på Bilia kommer du att spela en central roll i kundernas upplevelse av deras service. Du kommer att vara länken mellan kunden och verkstaden, och din uppgift blir att säkerställa att varje kund får en professionell och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att boka in service och reparationer, ta emot kunder, ge råd om serviceåtgärder samt hantera fakturering och uppföljning. Hos Bilia erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik. Du kommer att ingå i ett engagerat team där service och kundnöjdhet alltid står i fokus. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Administrativ gårdsarbetare Norrköping Skrotfrag är ett ledande svenskt företag inom skrot- och återvinningsindustrin med fokus på insamling och återvinning av järn- och metallskrot både för privatpersoner och företag. Tillsammans bidrar vi till en hållbar och miljövänlig hantering av resurser. Skrotfrag söker nu en administrativ gårdsarbetare till filialen i Norrköping. Där blir du en del av en dynamisk arbetsplats som återvinner med omtanke och är i ständig utveckling. Om rollen I rollen kommer du att vara ansiktet utåt i filialens kassa/reception som där du möter kunder som kommer för att skrota sin bil eller för att sälja sitt skrot. Arbetet innebär stor variation både med ordermottagning, support till kunder samt invägning av material. Du ansvarar för att alla in- och utleveranser. I arbetsuppgifterna ingår det också att arbeta på skrotgården där du bland annat ska klassa, sortera, lasta, lossa metallskrot samt sanera fordon. Vi ser att du har följande kvalifikationer · Minst gymnasieexamen · God erfarenhet av Officepaketet · Tidigare erfarenhet av administrativt arbete · B-körkort · Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån skrotbranschen. Har du arbetat inom produktion eller lager, har truckförarkort och/eller förarbevis för hjullastare ser vi det som positivt. Personliga egenskaper Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete. Vi ser att du är serviceorienterad, ansvarstagande, positiv samt initiativtagande och prestigelös. Du är en lagspelare, samtidigt som du kan arbeta självständigt när det krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erbjudande Vi erbjuder dig en stimulerande roll där du får arbeta tillsammans med drivna och professionella kollegor i ett företag som drivs av utveckling och med en stark framåtanda. Vi har kollektivavtal med tillhörande försäkringar och tjänstepension samt friskvårdbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Ansökan och frågor kring tjänsten Låter det här som en spännande tjänst? Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 Juni. Urval sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår filialchef Maria Savidou på telefonnummer: 072-743 50 50. Familjeföretaget Skrotfrag AB grundades redan 1972, med affärsidén att samla in skrotbilar och bearbeta dessa för återvinning, med hjälp av en mobil bilpress. I dag har Skrotfrag tre produktionsanläggningar, Agnesberg, Oskarshamn och Sjövik, samt 26 filialer i mellersta Sverige. Företaget är en av de ledande aktörerna inom återvinning av järn och metaller, men även en aktör för övriga resurstillgångar. Tillsammans med kunder återvinner Skrotfrag för framtiden med omtanke inom ett stort antal branscher. Skrotfrag har närmare 200 medarbetare och omsätter 1.8 Mdkr. https://skrotfrag.se/
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Servicesäljare på vår anläggning i Örebro. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Servicesäljare kommer du planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt följa upp att utfört arbete håller tidsramar och kvalitet - från bokning av arbete, förberedelser och mottagning av kund och fordon. I rollen ingår att optimera verkstadens drift och produktivitet. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot verkstadens kunder både via kundbesök och telefon och upprättar kostnadsförslag för beställda reparationer och servicearbeten. Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor. Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans. Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativ utifrån kundens behov. Nyckelkompetenser/förmågor: Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning Ett par års erfarenhet inom service och försäljnings inriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund God dator- och telefonvana B-körkort God känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder Mål- och resultatinriktad och har ett högt driv Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Din Bil söker framtidens servicestjärnor – Mekaniker, Servicerådgivare och Reservdelsmän Vill du arbeta med några av branschens starkaste varumärken i en modern och utvecklingsinriktad organisation? På Din Bil letar vi alltid efter engagerade, kunniga och serviceinriktade medarbetare till våra anläggningar runt om i landet. Just nu tar vi gärna emot spontanansökningar till följande roller: ?? Mekaniker / Servicetekniker Som mekaniker hos Din Bil arbetar du med felsökning, service och reparationer av våra personbilar enligt tillverkarnas riktlinjer. Du får jobba med den senaste tekniken inom både förbränningsmotorer, el- och hybridbilar. Vi söker dig som har: Fordonsteknisk utbildning Erfarenhet som personbilsmekaniker God felsökningsvana Ett noggrant, effektivt och ansvarstagande arbetssätt B-körkort ?? Servicerådgivare I rollen som servicerådgivare är du ansiktet utåt för våra kunder. Du hanterar bokningar, förklarar arbeten, lämnar offerter och följer upp kundnöjdhet. Du är en nyckelperson som skapar förtroende och en professionell helhetsupplevelse. Vi söker dig som har: Erfarenhet av kundmottagning inom bilbranschen Förmåga att hantera flera ärenden parallellt God kommunikationsförmåga och datavana Ett servicemindset ut i fingerspetsarna B-körkort ??? Reservdelsman Som reservdelsman är du en viktig del av flödet mellan kundmottagning, verkstad och lager. Du ansvarar för att rätt delar finns på plats i rätt tid, beställer, tar emot, organiserar och distribuerar reservdelar – och ser till att arbetet flyter smidigt. Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av reservdelshantering God system- och katalogvana Ordningssinne och tekniskt kunnande God svenska i tal och skrift B-körkort ?? Vad erbjuder vi? En trygg arbetsplats inom en väletablerad koncern Utvecklingsmöjligheter inom flera varumärken och roller Kollektivavtal, tjänstepension och förmåner Ett härligt arbetsklimat med professionella kollegor
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 132 jobb