Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad

Sök bland 121 lediga jobb som Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en serviceinriktad Kundmottagare/Administratör

Nu letar vi på RG Hyr AB efter vår nya drömkollega. Är det kanske du som vill hoppa ombord och bli en ovärderlig resurs på vår storslagna resa mot framtiden? Vi har på 4 år blivit en av de största uthyrningsaktörerna i Sverige när det gäller transportfordon för åkerinäringen. Vi har en gedigen kunskap om branschen och har ett tydligt mål att bli bäst på uthyrning av lätta och tunga transportfordon i Sverige. Kort om tjänsten Vi behöver stärka upp vår uthyrningsdepå i norra Stockholm med någon som tar hand om våra kunder, administration och hyrfordon samt vill hjälpa oss på resan framåt. Tjänsten som kundmottagare/administratör omfattar varierande arbetsuppgifter men kundkontakt kommer vara återkommande i arbetet. Du kommer vara en del av ett team på tre personer som tillsammans ansvarar för fordonsuthyrningen i Stockholm och för att bygga upp goda & pålitliga kundrelationer. Ingen dag är den andra lik då mycket händer och kan behövas lösas snabbt. Det kan då krävas att man är duktig på att planera och prioritera sitt arbete. Vi söker först och främst någon som vill jobba med administrativa arbetsuppgifter så som att skriva kontrakt, fakturera, offerter, strukturera upp arbetet mm. Har du lastbilskörkort så kan det även innefatta allt från att hämta/lämna fordon ute hos kund eller på olika verkstäder, förbereda fordonen för uthyrning samt checka in och syna av dem vid återlämning. Stort fokus kommer ligga på att svara för god service och skapa hög kundnöjdhet. Fler saker som gör livet extra trevligt på RG Hyr Nya härliga lokaler i Gillinge Stora utvecklingsmöjligheter på ett bolag med höga ambitioner Friskvårdsbidrag Flexibilitet! Vi arbetar under devisen frihet under ansvar Fri telefoni Vem är då vår nya kollega? Vi söker dig som ser möjligheter i stället för problem, värdesätter personlig service och besitter social kompetens. Du är noggrann, strukturerad med en god administrativ ådra . Vi ser gärna att du har god kunskap och ett stort intresse för bilar, teknik eller tidigare arbetat inom fordons- eller åkeribranschen. Meriterande om du har C el CE körkort men inget krav. Som person har du ett gott servicesinne, bra lokalkännedom och gillar att möta nya människor. Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter så får vi ta och boka in ett möte. God datorvana Tekniskt lagd Flexibel Lastbilskörkort Minst gymnasiekompetens Övrig information Tillsvidareanställning på 100% som föregår av sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse och arbetstiden är förlagd dagtid med placering i Gillinge, Stockholm Intervjuer kommer att hållas löpande så Välkommen med din ansökan redan idag.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Servicerådgivare Varberg & Falkenberg

Servicerådgivare Varberg & Falkenberg Vill du ingå i ett team som sprider mycket värme och glädje och som jobbar tillsammans för att ge våra kunder en positiv upplevelse? Som servicerådgivare hos Motor Trend i Varberg & Falkenberg får du jobba med Toyota, ett av världens starkaste varumärken, inom en organisation som präglas av värderingar som respekt, teamwork och strävan efter ständig förbättring. Om tjänsten Tjänsten är innehållsrik och utvecklande, ett arbete där du möter kunden i vår kunddisk och via telefon, mejl och webbkontakt. Du ger rådgivning samt planerar service, reparationer och hanterar reservdelar. Aktiv kundbearbetning med en hög grad av servicekänsla är ett naturligt inslag i arbetet. Vi ser att du har fordonstekniskt kunnande, förmåga att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta. God datorvana samt B-körkort är ett krav. Utvecklas med oss Enligt vår filosofi är vi ständigt på en resa. Både som individer och som företag behöver vi förändring och utveckling för att må bra och vara delaktiga i den föränderliga värld vi lever i. Vi vill hjälpa dig att växa som människa och vi räknar med att du ska vilja bidra till företagets utveckling. Det är en viktig del av vår kultur. En annan del som är lika viktig handlar om att utveckla varandra. Med olika erfarenhet i bagaget och med stor respekt för våra medarbetares tankar och idéer lär vi av varandra. Det är på det viset som vi hela tiden blir lite bättre och vårt mål är att vi ska vara den bästa återförsäljaren på vår ort. Ansök nu Tjänsten är tills vidare på heltid. Har du frågor är du välkommen att kontakta Servicechef Victor Johansson på 0346-65 56 62 eller [email protected]. Skicka din ansökan till [email protected] senast 30 april 2024. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Märk ansökan ”Servicerådgivare Varberg/Falkenberg”. Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verkmästare Mercedes

MB Service ingår sedan 2021 i El och Diesel i Stockholm AB. MB Service har jobbat med Mercedes personbilar sedan 1966. Hos oss finns kompetensen att jobba med allt från äldre bilar från 1960 till dagens moderna bilar med mjukvarunedladdningar. Som verkmästare hos oss är du personen som fördjupar dig i tekniska lösningar på problem vi stöter på och agerar support till mekaniker och kundmottagare. Du ingår i ett team av 5 administratörer på El & Diesel. För att klara av arbetet på ett bra sätt, tror vi att du har lång erfarenhet av reparationer och teknisk litteratur på Mercedes. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vid frågor om tjänsten. Kontakta: David Lüthi 0720186019 [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Verkmästare - serviceansvarig - JOAB Täby

JOAB är ett ledande företag inom påbyggnadsbranschen för lastbilar och har cirka 300 anställda. Vi utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. JOAB är även exklusiv distributör av HMF kranar i Sverige och Finland. Beskrivning Nu söker vi dig som vill leda det dagliga arbetet i vår serviceverkstad i Täby. Vi utför service och reparationer av JOABs påbyggnationer och tillbehör så som lastväxlare, liftar, kranar, sopbilar.  Om tjänsten Som verkmästare kommer du tillsammans med vår kundmottagare ansvara för den övergripande planeringen i verkstaden. Du har personalansvar för våra medarbetare i Täby och rapporterar till Plats- och regionansvarig i Stockholm.  Följande ingår i tjänsten - planera och ständigt utveckla och förbättra arbetet i verkstaden - systematiskt arbetsmiljöarbete, vara uppdaterad gällande aktuell lagstiftning. Genomföra riskbedömningar. Rapportera och utreda tecken på brister i arbetsmiljö och arbetsklimat samt olyckor/tillbud - personalansvar och arbetsledning - tidsätta och planera reparationer, service och garantiarbeten - uppföljning av tider och kostnader - ansvara för underhåll av serviceverkstadens utrustning och säkerställa god ordning - viss del av tjänsten innefattar arbete i verkstaden som servicemekaniker Kvalifikationer För att lyckas i denna tjänst behöver du ha tidigare erfarenhet av personalansvar, arbetsledning och tungafordon. Du behöver trivas och ha erfarenhet av så väl administrativa arbetsuppgifter som operativt arbete.  Att få andra att vilja bidra med sitt bästa och att coacha medarbetare att lyckas är det viktigaste för denna tjänst. Då del av tjänsten är förlagd i verkstaden som servicemekaniker bör du ha erfarenhet av arbete på tungafordon.  B-körkort är ett krav och det är extra meriterande om du har C- körkort Vårt erbjudande  Vi erbjuder en omväxlande arbete där din kompetens tas tillvara. Du blir en viktig del av vårt serviceteam i Täby och får chansen att arbeta tillsammans med duktiga medarbetare.  Välkommen med din ansökan, vi anställer och intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. JOAB strävar efter att vara marknadsledande inom service för renhållningsfordon, lastväxlare, liftdumpers och kranar på den svenska marknaden, samt att ha ett brett kontaktnät med Auktoriserade Service Partners på marknader där vi levererar våra utrustningar. Vårt mål är att alltid ha en hög tillgänglighet gällande reservdelar, teknisk support och service. Att erbjuda förstklassig utbildning för service, verkstadspersonal samt användare. Att ha en enkel och rationell reklamationshantering.

27 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Driven och bilkunnig kundmottagare/-servicerådgivare

För att möta den större efterfrågan på de tjänster vi erbjuder söker vi nu en driven och bilkunnig kundmottagare/servicerådgivare till vår Auktoriserade BMW Service anläggning i Linköping. Tjänsten består bl.a. av att hantera och boka kunder till vår verkstad via butik, telefon och mail. I rollen kommer du hantera garantier och reklamationer mot generalagent samt hantera skadebesiktning och viss kalkylering i Cabas. Du arbetar dagligen med arbetsledning och fördelning av jobb till våra tekniker. Vi söker dig med erfarenhet av liknade jobb och/eller som har gått fordonsteknisk/likvärdig utbildning med ett stort intresse för branschen. Du är flexibel, drivs av att ha mycket att göra, är noggrann och strukturerad. Att du är kommunikativ och gillar kundmötet ser vi som en självklarhet! Auktoriserad BMW service verkstad i Linköping

27 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Servicerådgivare

Vill du skapa långsiktiga relationer och samtidigt leverera en kundupplevelse i världsklass hos Din Bil Avesta? Missa inte möjligheten till en utvecklande roll hos Sveriges största återförsäljare av Volkswagen, Volkswagen transportbilar och Skoda! Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår  karriärsida . Det här utmärker dig Vi söker dig som är driven, engagerad och har en stark känsla för kundservice samt en förmåga att självständigt organisera ditt arbete. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss. För att trivas som servicerådgivare behöver du uppskatta att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Godkänd gymnasial utbildning gärna inom fordon, handel eller administration Flerårig erfarenhet av arbete i en kundfokuserad verksamhet Uttrycka dig på svenska i tal och skrift, B-körkort samt god datorkunskap Har du tidigare arbetat i systemen Automaster och Elsa är det meriterande. Om oss Din Bil är Sveriges största auktoriserade återförsäljare av Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Škoda, SEAT, CUPRA, Audi och Porsche. Med totalt 68 anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna är vi en av de största aktörerna i branschen. Din Bil är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande, sista ansökningsdag är 2024-04-28. För frågor kontakta rekryterande chef Alexander Jansson. Din Bil Sverige eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet. Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

26 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Extrajobb+Sommarjobb som kundmottagare till Kvdbil i Åkersberga!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Vi söker nu en kundmottagare till vår anläggning i Åkersberga. Du ska ha möjlighet att jobba extra under våren vid behov, heltid 4-8 veckor på sommaren (perioden vecka 25-32) och sedan fortsätta att jobba extra vid behov därefter. Är du bilintresserad, tycker om att ha flera bollar i luften och älskar att överträffa kundens förväntningar? Då är det här tjänsten för dig! Om jobbet Du kommer tillhöra avdelningen Kundmottagning. Arbetsuppgifterna kommer att variera från att utföra kontroller av nyinkomna bilar till kundmöten med köpande och säljande kunder men även en hel del administrationsuppgifter. Stor del av arbetet sker utomhus, så du får frisk luft och härlig variation under dagen. Du kommer eventuellt också erbjudas möjlighet att jobba som leveranschaufför, vilket innebär att du hämtar och levererar fordon mellan företag, anläggningar och privatpersoner samt köper in och testar bilar. Jobbet innebär omfattande kundkontakt och tidigare erfarenhet av butiksarbete och liknande är meriterande. Tjänsten är en visstidsanställning där du jobbar vid behov enligt överenskommelse. Arbetstid är både dagtid och lördagar. Även kvällar förekommer. Din profil Vi ser att du tycker om att skapa struktur, gillar att ha många bollar i luften och tar egna initiativ till att lösa problem både själv och i team. För dig är god service en självklarhet och du strävar alltid mot att kunden får den bästa kundupplevelsen i kontakten med oss. Det är meriterande om du har bilintresse och vi ser gärna att du tidigare har jobbat med administrativa uppgifter samt kundkontakt. Du har körkort (manuell växellåda är ett krav), meriterande om du haft körkort i minst två år. Det är viktigt med goda kunskaper i svenska och engelska, och meriterande om du kan ytterligare språk.   Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt För frågor om tjänsten kontakta: Sussi Sjöman, Gruppchef, på [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Servicerådgivare till Mekonomen Billivet Fosie

Som Servicerådgivare är du en viktig del i hur kunderna uppfattar vårt företag. Du ska ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden i första rummet. Din personlighet: - Du gillar att arbeta i en utvecklande miljö där man ser möjligheter framför problem och ser det som en självklarhet att man som kollegor hjälper varandra. - Du är en positiv person med ett genuint människointresse. - Du lever med övertygelsen om att kunden alltid har rätt och strävar efter att överträffa kundens förväntningar. - Du har ett gott ordningssinne och klarar av att strukturera stora mängder information på ett effektivt sätt Du behöver i denna roll inte ha fordonsteknisk utbildning men vi ser att du är en person som gillar bilar och därför kan en hel del av den anledningen. Din roll: • Ta emot och skapa bokningar • Planera dagens arbete • Komplettera/tidsätta arbetsorder • Kontakta kund vid tillkommande arbeten • Kontrollera materialtillgång vid tillkommande arbeten • Rapportera färdig bil till kund • Prissätta och redigera arbetsorder inför fakturering • Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kund • Spindeln i nätet – du har kontakt med leverantörer, mekaniker, verkstadschef, kunde med mera • Verkstadschefens högra hand – administrativa arbetsuppgifter knutna till detta ingår i tjänsten Du är/har: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Ett välutvecklat ordningssinne • Mycket god datorvana • Goda kunskaper i engelska • God svenska i tal och skrift • B-körkort Vi erbjuder: • En fartfylld vardag • En trivsam arbetsplats med ett starkt team av medarbetare • Utbildningar och fortbildningar • Friskvårdsbidrag • samt flera andra värdefulla förmåner Tjänstens omfattning 100%. Vi tillämpar sex månaders provanställning Låter detta intressant är du välkommen med din ansökan. Urval av kandidater kommer att ske löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Driven och bilkunnig kundmottagare/-servicerådgivare

För att möta den större efterfrågan på de tjänster vi erbjuder söker vi nu en driven och bilkunnig kundmottagare/servicerådgivare till vår Auktoriserade BMW Service anläggning i Linköping. Tjänsten består bl.a. av att hantera och boka kunder till vår verkstad via butik, telefon och mail. I rollen kommer du hantera garantier och reklamationer mot generalagent samt hantera skadebesiktning och viss kalkylering i Cabas. Du arbetar dagligen med arbetsledning och fördelning av jobb till våra tekniker. Vi söker dig med erfarenhet av liknade jobb och/eller som har gått fordonsteknisk/likvärdig utbildning med ett stort intresse för branschen. Du är flexibel, drivs av att ha mycket att göra, är noggrann och strukturerad. Att du är kommunikativ och gillar kundmötet ser vi som en självklarhet! Auktoriserad BMW service verkstad i Linköping

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Stiven Bilverkstad AB söker Kundmottagare

Stiven Bilverkstad söker en kundmottagare till vårat skadecenter i Handens industriområde . Vi söker dig som är ansvarstagande, stresstålig och som alltid ger kunden bästa service med ett leende på läpparna. Här ges du möjlighet att lära dig allt som hör till verkstadsdrift / kundvård samt utvecklas inom yrket och branschen som helhet. Erfarenhet av annat serviceyrke eller fordonsbranschen är meriterande men inte ett krav. Vår bedömning görs i huvudsak utifrån personlig lämplighet. Vi ser gärna att du söker tjänsten oavsett tidigare erfarenheter om du finner den intressant. Vi erbjuder en plats i ett litet men väl fungerande team med trevliga kollegor och kunder. Tjänsten är på heltid och omfattas av kollektivavtal. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas när som helst under rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan. Med vänlig hälsning Teamet på Stiven Bilverkstad Ab Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024