Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad

Sök bland 254 lediga jobb som Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kundmottagare Sollentuna

Är du en serviceinriktad person som trivs i en kundnära roll? Uppskattar du eget ansvar och vill jobba administrativt? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker just nu en Kundmottagare till oss på ViKöperDinBil i Sollentuna. Hur din roll kommer vara Detta är en bred roll där du i första hand arbetar som kundmottagare, men vid behov även som inköpare/testare av bilar där du får lära dig att hantera bilar av olika märken, modeller och skick. Du är kundens första kontakt med oss och ansvarar för kundnöjdheten och den operativa driften ute på stationen. Detta innebär arbetsuppgifter som: Säkerställa att standarden och kundnöjdheten på stationen är hög (mäter NPS via google och Trustpilot) Administrativt ansvar inklusive avtals- och kontraktsskrivning. Att vara kontaktperson mellan stationen, huvudkontoret och andra externa partners. Se till så att logistiken fungerar för ingående och utgående fordon Ringa och följa upp kunder Utvärdera, testa och fotografera fordon Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att inköpsprocesserna på din lokala test- och inköpsstation sköts och hanteras på ett ansvarsfullt sätt samtidigt som du är företagets ansikte gentemot kunderna. Rollen är en heltidstjänst på 40h/vecka, både vardagar och helger(ev kvällar vid behov) med en fast grundlön + provision. Vad vi vill att du har med dig Vi tror att du trivs i en kundnära roll och är serviceminded ut i fingerspetsarna. Du har något års erfarenhet inom servicebranschen med fördel mot reception/kundmottagning. Då rollen innebär mycket självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Som person är du positiv, sprider glädje och kan bjuda på dig själv. Du har datorvana och körkort B. Har du ett bilintresse är detta meriterande, men inget krav. Vad vi erbjuder dig En internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter En öppen, positiv och motiverande miljö med platta hierarkier och korta beslutsvägar Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du kan ha stor inverkan på vår fortsatta framgång Vilka vi är AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 6.5 miljarder euro under 2022. AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder. Ansökan Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på [email protected]. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person. Are we a match? If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development. Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients. Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

27 november 2023
Sista ansökan:
15 januari 2024
Skaderådgivare

Vi söker nu ett ytterligare tillskott till fantastiskt kundmottagnings-team hos en bilverkstad på Lidingö. Råkar du vara kvalitetsmedveten, noggrann, serviceinriktad och har ett stort intresse för bilar? Då kan du vara precis den vi söker efter! Vad erbjuder vi? Vår kund på Lidingö erbjuder goda utbildningsmöjligheter för dig som vill utvecklas inom detta yrke. God arbetsmiljö i en väletablerad och gedigen anläggning och fantastiskt roliga medarbetare. Vidare erbjuds: • Heltidstjänst, provanställning tillämpas. • Fast lön. • Liv- och olycksfallsförsäkring. • Friskvårdsbidrag. • Tjänstepension. Vem söker vi? Skaderådgivare hos oss kommer innebära att du är ansiktet utåt som bemöter alla våra kunder. Det absolut viktigaste bland alla arbetsuppgifter är att ge både privatpersoner och företag en fantastisk service. Du är personen som stöttar kunderna genom hela processen, från det att kunden kliver in genom entrédörren till överlämningen av kundens bil. I och med denna process krävs det att du både har en positiv inställning men samtidigt kan arbeta under högt tryck. Vi ser gärna att du har någon form av fordonsteknisk utbildning, men även du som har ett stort intresse för denna bransch och strävar efter utveckling finner vi dig väldigt intressant. Har man bara viljan klarar man det mesta. Vi arbetar även mycket med IT-system, därför är det väldigt viktigt att man har en god datorvana. Har du arbetat tidigare med Winassist är det en stor pluspoäng. B-körkort är ett krav likaså kunskaper i Cabas samt Cab plan. Att kunna uttrycka sig samt skriva i det svenska språket ser vi som en självklarhet. En merit är om du har språkkunskaper i det engelska samt i det tyska språket. Vad innebär rollen? • Ge utomordentlig kundservice och rådgivning genom hela processen. • Ta emot och bemöta kunder • Svara i telefon samt mejl på plats samt fotobesiktade bilar • Beräkna prisofferter och fakturera. • Samarbeta med ditt team. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

27 november 2023
Sista ansökan:
25 januari 2024
Servicerådgivare, Kungsbacka

Vill du ingå i ett team som sprider mycket värme och glädje och som jobbar tillsammans för att ge våra kunder en positiv upplevelse? Som servicerådgivare hos Motor Trend i Kungsbacka får du jobba med Toyota, ett av världens starkaste varumärken, i en organisation som präglas av värderingar som respekt, team-work och strävan efter ständig förbättring. Tjänsten är innehållsrik och utvecklande, ett arbete där du möter kunden i vår kunddisk och via telefon, mejl och webbkontakt. Du ger rådgivning samt planerar service, reparationer och hanterar reservdelar. Aktiv kundbearbetning med en hög grad av servicekänsla är ett naturligt inslag i arbetet. Vi ser att du har fordonstekniskt kunnande, förmåga att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta. God datorvana samt B-körkort är ett krav. Utvecklas med oss Enligt vår filosofi är vi ständigt på en resa. Både som individer och som företag behöver vi förändring och utveckling för att må bra och vara delaktiga i den föränderliga värld vi lever i. Vi vill hjälpa dig att växa som människa och vi räknar med att du ska vilja bidra till företagets utveckling. Det är en viktig del av vår kultur. En annan del som är lika viktig handlar om att utveckla varandra. Med olika erfarenhet i bagaget och med stor respekt för våra medarbetares tankar och idéer lär vi av varandra. Det är på det viset som vi hela tiden blir lite bättre och vårt mål är att vi ska vara dem bästa återförsäljaren på vår ort. Ansök nu Tjänsten är tillsvidare på heltid. Har du frågor är du välkommen att kontakta servicechef Alexander Pettersson på 0300-32 06 02, [email protected] eller skicka din ansökan till [email protected] senast 29 december 2023. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Märk ansökan ”Servicerådgivare Kungsbacka”. Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. 2021 omsatte vi 913 milj och är idag ca 150 medarbetare fördelat på åtta orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Fotskäl, Kungsbacka och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

27 november 2023
Sista ansökan:
29 december 2023
Servicesäljare

Sedan 2011 är Nav1rekrytering den totala leverantören av personallösningar helt inriktade mot motorbranschen. Arbetsuppgifter Som kundmottagare hos oss är du vårt ansikte utåt och det är dig som kunden har kontakt med genom hela serviceprocessen. Det är viktig att du har förmågan att sätta dig in i kundens situation och eventuella problem för att kunna ge rätt råd och erbjuda rätt tjänster. Dina arbetsuppgifter består av bl.a. av att; • ge bästa möjliga kundservice genom kunskap och bemötande • administrera, boka och planera arbetet mot verkstaden • ge kunden löpande information gällande status på deras inlämnade fordon En vanlig arbetsdag tar du emot bokningar och förfrågningar via mail, telefon och vid disk. Ser till att allt är förberett inför kundens besök. Välkomnar och hjälper kunden vid inlämning av bilen, administrerar och planerar ut arbetet på verkstaden, ansvarar för processen och återkopplar till kunden löpande hur arbetet fortskrider. Kontaktar kund när bilen är klar för avhämtning, lämnar ut bilen. Det ingår även i dina arbetsrutiner att löpande arbeta med kvalitetsuppföljningar och förbättringar. Våra kunder förväntar sig mycket god service vilket du förväntas hålla. Personligt Som person är du lyhörd, flexibel och driven. Att du är ansvarstagande och har pondus är också en självklarhet. Du är flexibel inför olika arbetsuppgifter, även under tidspress och tycker om att ha ordning och reda runt dig. Du besitter förmågan att självständigt organisera det dagliga arbetet, hela tiden med kunden i fokus. Rollen som kundmottagare kräver att du är social, utåtriktad, serviceminded och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi sätter stort fokus på lämplig personlighet. Erfarenhet Vi tror att du som söker har arbetat kundorienterat under minst 2-3 år och du har ett fordonstekniskt intresse. Dokumenterad erfarenhet som kundmottagare från bilbranschen och kunskaper i system som Cabas, Kobra eller dylikt är mycket meriterande. Ytterligare krav är att du har goda datakunskaper. Vi erbjuder ett roligt och fartfyllt arbete med mycket goda utvecklingsmöjligheter, här får du chansen att vara med att utveckla och påverka din arbetsplats. B körkort är ett krav. Vi ser fram emot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Nav1rekrytering och frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Oscar Kuczkowski på 08-4102 1234.

27 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Servicerådgivare sökes till Mobility Motors - Sätra

Vi söker nu efter en erfaren Servicerådgivare som kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra verkstadskunder. Är det du – tveka inte att söka! Om företaget Mobility Motors är en av Sveriges ledande Nissan-återförsäljare med sina fyra anläggningar i Stockholm och Skåne. Bolaget grundades 2005 och är familjeägt sedan starten. Även om stora mängder nya och begagnade bilar hanteras i våra bilhallar och verkstäder så är vi måna om att vara det familjära och kundcentrerade bilföretaget. Vi har också ett långtgående arbete kring hållbarhet, som innefattar både arbetsmiljöarbete och vårt miljötänk i stort. Bilstjärnan har varit Klimatneutralt företag sedan 2012 och tänker fortsätta arbeta för att minska vår påverkan. Arbetsuppgifter Som Servicerådgivare är du den personen på företaget som ansvarar för kontakten med verkstadens kunder genom hela processen. Så om du trivs med att träffa kunder och ge service i världsklass är detta ett jobb för dig. Du bidrar med service, stöd och vägledning som får kunden att känna sig säker och professionellt bemött genom hela kontakten med oss som verkstad. Du bokar och planerar jobb till mekanikerna, tar emot- och lämnar ut bilar, upprättar kostnadskalkyler och vägleder kunder i tekniska frågor. Du hanterar även telefon, garantifrågor samt fakturering. Med dator som ditt främsta arbetsverktyg och din sociala förmåga, ser du till att kunden får ett proffsigt bemötande och en trygg överlämning av sitt fordon. Din profil För att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Viktigt för rollen är att du är service- och kvalitetsmedveten samt en positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, när det är mycket att göra och har lätt att hantera olika typer av kunder. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa en relation med kunden och hantera olika typer av situationer. En särskild merit är om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet KOBRA. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet. Positivt är så klart om du har stort bil- och teknikintresse. Än mer så om du har en fordonsteknisk utbildning som bas. B-körkort är ett krav. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag som ständigt strävar efter kvalité och gemenskap. Du kommer att arbeta på vår huvudanläggning, tillika den som huserar vårt huvudkontor, i Sätra – en av Stockholms allra största Nissan-anläggningar. Givetvis också med trevliga kollegor och fantastiska produkter.

27 november 2023
Sista ansökan:
27 december 2023
Servicerådgivare/ planör till Exclusive Cars i Täby

Om tjänsten Som servicerådgivare/ planör hos oss kommer du att jobba på en auktoriserad verkstad i ett sammansvetsat team med brinnande bilintresse där kundservice alltid är viktigast. I rollen är du företagets ansikte utåt och länken mellan kunden och teknikerna. Därför är det av största vikt att du brinner för kundservice och har god samarbetsförmåga. I rollen kommer du även leda, planera och organisera det dagliga arbetet på verkstaden, vilket innebär att du säkerställer ett effektivt och produktivt flöde. Stort fokus ligger på service och kundnöjdhet. Som servicerådgivare/ planör ansvarar du för: - Bokning och planering av arbeten - Administrering av arbetsordrar till teknikerna - Rådgivning och vägledning genom hela serviceprocessen - Uppdatera kunden kontinuerligt om statusen på fordonet - Ordermottagning över disk, telefon, e-mail och web - Skapa offerter - Försäkringshantering via Cabas - Garantihantering - Reklamationshantering - Beställning av reservdelar Tjänsten avser heltid och gäller en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16 samt 8-17 varann vecka. Din profil För att matcha rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att jobba med verkstadsflöden och har god förståelse för hur serviceprocesser fungerar. Tjänsten kräver att du har stort fokus på kundservice, är ordningsam, klarar av hög stress och har stor social kompentens. Du är prestigelös och en bra organisatör med fallenhet för struktur och ordning. För att lyckas behöver du också ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och du är en van dator- och systemanvändare. B-körkort är ett krav. Du trivs med varierande arbetsuppgifter, är en ambitiös och motiverad medarbetare och värderar kundservice samt kvalité högt. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och att alltid eftersträva effektivitet och förbättring är naturligt för dig och du hanterar kundärenden på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. Vi erbjuder Hos oss finner du ett företag som erbjuder fantastiska produkter i ett brett och roligt modellprogram. Vår personal är vår absolut viktigaste tillgång och du kommer att få lära dig mycket och utvecklas i en roll som gör stor skillnad för så väl oss som för våra kunder. I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder på 0767776762. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Hos Exclusive Cars hittar du servicen och bilmodellerna du inte finner hos vanliga bilhandlare och så har det varit i över 30 år. Vi är marknadsledare på import av bilar från Nordamerika och erbjuder bilar med attityd och körglädje där kundrelationen ses som en viktig ingrediens i affären, oavsett om det gäller Sportbilen till dig, Suven till familjen eller Pickupen till firman. Vi finns på båda sidor av Stockholm med showroom och verkstad i Västberga, samt i Täby med verkstad. Båda våra verkstäder är auktoriserade för Cadillac, Chevrolet, Corvette, Hummer, Dodge, Ram Trucks samt specialister på Ford US. Till vår verkstad i Täby söker vi nu en kundorienterad och relationsinriktad servicerådgivare.

27 november 2023
Sista ansökan:
15 maj 2024
Servicerådgivare med Verkstadsansvar till Din Motor Roslagen

Din Motor Roslagen är auktoriserad Peugeot återförsäljare i Norrtälje/Roslagen. Vi är ett företag med höga ambitioner. Vår personal är delaktig i vår ständiga utveckling och nya tankar och idéer uppmuntras. Vår arbetsplats präglas av personalens vilja att hela tiden göra det lilla extra för våra kunder, detta har resulterat i att vi är i topp i Peugeots kundnöjdhetsmätningar för Svenska marknaden. Vi söker nu en erfaren servicerådgivare med verkstadsansvar som har flera års erfarenhet av kundmöten och vana av att prata med kunder, både över disk men också i telefon, du har bred erfarenhet och kunskap om bilar. Relevant utbildning och erfarenhet från Stellantismärken och även skadehantering är ett stort plus. Arbetet är rutinstyrt men också varierat, du kommer dagligen kontakta både befintliga och nya kunder för bokning av service och reparation. Du kommer vara ansvarig för kundmottagningen, vara ett stöd till mekakanikerna och vara behjälplig i bilförsäljningen vid behov, arbetstiderna är 8-17 och var tredje helg eller enligt ök. Du måste kontrollera det svenska språket flytande i både tal och skrift, du måste även behärska engelska i tal och skrift då kommunikationen mot Peugeot delvis är på Engelska. Vi har höga krav på det arbete vi utför, därför så ser vi att du som person har service i blodet, är noggrann, ordningsam och har lätt att samarbeta. Om du brinner för överlägsen service och ser möjligheter i allt, då kommer du passa in i vårt glada team som är blandat av både tjejer och killar. Tjänsten som servicerådgivare med verkstadsansvar är en väldigt viktig position, därför är även egenskaper som struktur, ordning & reda avgörande. Du kommer löpande genomgå generalagentens utbildningar för servicemarknad och skadehantering. Ser du dig själv i rollen och vill bidra till att rulla ut röda mattan till våra kunder! skicka då in ett ansökningsbrev med CV till oss. Lämna då också ett löneanspråk. Rekrytering kommer ske löpande och tillträde relativt omgående, vänta därför inte med att skicka din ansökan.

24 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Kundmottagare till stor kund i Malmö

Arbetsbeskrivning Nu söker vi en kundmottagare till en stor kund i Malmö. Trivs du att vara ansiktet utåt och att ta emot kunderna när de besöker verkstaden? Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom fordonsbranschen? Då är det dig vi söker! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Som kundmottagare kommer du arbeta med att ta emot kunder i anläggningens mottagning. Du kommer att ha arbetsuppgifter såsom fakturering, ta emot kunder på verkstaden, svara i telefon och boka in kunderna. Du kommer även att administrera, svara på mejl, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt samt göra beställningar. Stort fokus ligger på service och kundnöjdhet. Din Profil Vi söker dig som har en mycket god känsla för service och gillar att vara spindeln i nätet där du har inställningen att alltid se lösningar. Vi tror att du är en person som brinner för att jobba med människor och service. Meriterande är om du tidigare arbetat som kundmottagare på t.ex. en verkstad eller hos en fordonsåterförsäljare. Vidare är du också en van dator- och systemanvändare. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Om företaget Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling. Kontaktuppgifter Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsultchef Karl Andersson, [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

24 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Reservdelssäljare till Zeppelin-Cat i Gällivare (föräldravikariat)

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Reservdelssäljare till Zeppelin-Cat i Gällivare (föräldravikariat) Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en internationell organisation inom en unik bransch och med ett av världens största och mest kända varumärken Caterpillar. Genom hög kvalitet, kompetens och stort ansvarstagande skapar vi ett tydligt mervärde för vår personal och våra kunder – We Care, We deliver on our promise, We succeed together. Ditt nya jobb Som reservdelssäljare har du ansvaret för lagret och sitter i verkstadens kundmottagning. Du arbetar för att skapa goda och långsiktiga relationer till våra kunder genom att erbjuda en god service vid försäljning och beställning av reservdelar. Du rapporterar till verkstadschefen på plats i Gällivare. Denna tjänst är ett föräldravikariat. Din bakgrund Du har en god allmänteknisk förmåga och vi ser gärna att du har erfarenhet från entreprenadbranschen eller liknande reservdelsförsörjning. Arbetet kräver god datavana och förmåga att sätta sig in i olika system. Du har goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt. Då vi arbetar i en internationell organisation med engelska som koncernspråk behöver du även ha viss kunskap i det språket.   Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper Vi söker dig som är social, hjälpsam och ansvarstagande. Du har en god förmåga att hantera stress och kan prioritera dina arbetsuppgifter och tempoväxla när så krävs. Du har ett gott ordningssinne, arbetar strukturerat och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Din ansökan Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstadschef Kristian Hjelm på tel 070-508 19 85. Intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

24 november 2023
Sista ansökan:
7 januari 2024
Säljande kundmottagare till kund i Helsingborg

Arbetsbeskrivning Som kundmottagare har du en central roll i verksamheten där du är företagets ansikte utåt och stor vikt läggs på service och kundbemötande. Utöver detta, förväntas du också vara en aktiv förespråkare för våra produkter och tjänster. Du företräder ett företag med starkt varumärke, hög kompetens och starkt engagemang för kunderna och det är därför viktigt att du som söker har ett proffsigt bemötande och drivs av att lämna den bästa servicen till kunderna samt öka försäljningen genom aktivt säljarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Som kundmottagare kommer du arbeta med att ta emot kunder i anläggningens mottagning. Du kommer aktivt att informera besökarna om våra produkter och tjänster, förstå deras behov och övertyga dem om de bästa lösningarna. Dessutom kommer du att ha arbetsuppgifter såsom fakturering, ta emot kunder på verkstaden, svara i telefon samt bokningar. Du kommer även att administrera, svara på mejl, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt samt göra beställningar. Stort fokus ligger på service och kundnöjdhet. Din Profil Vi söker dig med en god förmåga att leverera service med en skarp kant, samtidigt som du trivs som spindeln i nätet och alltid ser möjligheter. Vi förväntar oss att du är en person som brinner för att arbeta med människor och service, och är van vid att hantera högt tempo utan att tappa fokus. Tidigare erfarenhet som säljare eller kundmottagare inom fordonsbranschen, t.ex. på en verkstad eller hos en fordonsåterförsäljare, är mycket meriterande. Vidare är du också en van dator- och systemanvändare. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. I dennna rollen är även ett stort plus om du har erfarenhet av Kobra eller ha arbetat i liknande program. För att trivas och utmärka dig i denna roll bör du vara drivande, och ha förmågan att skapa starka och personliga relationer med kunder. Vi värdesätter din förmåga att lösa komplexa problem och lägger stor vikt vid din sociala kompetens, energi och professionalism. Du ska också vara en skicklig förhandlare med förmågan att övertyga och öka försäljningen genom aktivt säljarbete. Din starka känsla för affärsmöjligheter och förmåga att identifiera och följa upp leads kommer vara avgörande för din framgång i rollen. Om företaget Autorekrytering är företaget för dig som arbetar eller vill arbeta i motorbranschen. Vi arbetar med alla typer av kunder inom branschen så som, Generalagenter/importörer, Leasingbolag, Återförsäljare, Verkstäder, Reservdelsföretag mm. Detta uppdrag är ett konsultuppdrag till att börja med men kan leda till fast anställning hos kund. Kontaktuppgifter Urval sker löpande för tjänsten och frågor besvaras av Isak Jogre på [email protected]

24 november 2023
Sista ansökan:
4 december 2023