Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad

Sök bland 136 lediga jobb som Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Claims Administrator till aktör i motorbranschen
Svensk Autorekrytering AB
Övriga förmedlare

Arbetsbeskrivning Är du en kommunikativ problemlösare med känsla för kundservice och ett intresse för fordonsbranschen? Vi söker dig som vill ta en viktig roll som länken mellan operations och förare. Som Claims Administrator är du en central del av vårt team och en nyckelperson i att hantera och lösa ärenden kopplade till kundanspråk. Din roll innebär att säkerställa smidiga flöden mellan operations och förare. Du arbetar proaktivt med att förbättra kundnöjdhet och hantera ärenden, alltid med ett lösningsorienterat fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: - Hantera och följa upp klagomål samt ärenden där kunder gjort anspråk på exempelvis fordonsskador. - Utföra noggranna utredningar, inklusive bedömningar av skador och omständigheter. - Hantera ärenden och identifiera förbättringsmöjligheter. - Säkerställa dokumentation och flöden i systemen för att skapa tydlighet och effektivitet. - Bidra till att stärka kundupplevelsen genom professionell kommunikation, både i tal och skrift. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start efter årsskiftet. Din Profil Vi söker dig som trivs med att ta ansvar för komplexa situationer och som har en naturlig känsla för att bygga relationer. Du är analytisk, kommunikativ och har ett strukturerat arbetssätt. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från serviceverkstad, skadeverkstad eller liknande roll där kundkontakt varit centralt. - En stark kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. - Förmågan att göra grundläggande bedömningar av skador. - En god problemlösningsförmåga - Erfarenhet av att arbeta med system och dokumentation. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av skadehantering inom fordonsbranschen. - Djupgående teknisk förståelse och/eller erfarenhet av Cabas. Om företaget Autorekrytering är ledande på att hitta specialistkompetens till fordonsindustrin. Vi är landets enda rekrytering- och konsultföretag med ett odelat fokus på att matcha rätt person med rätt jobb i motorbranschen, och detta har vi gjort sedan 2005. Under dessa två decennier har vi byggt upp ett omfattande nätverk och en djup förståelse för branschen, vilket gör oss unikt positionerade att bidra till dess utveckling med rätt kompetens. Fordonsindustrin är en av Sveriges viktigaste sektorer. Den spelar en central roll i vår ekonomi, genererar innovation och sysselsätter tusentals människor. Att hitta och behålla rätt kompetens är avgörande för branschens fortsatta framgång och tillväxt. Genom vårt långsiktiga engagemang och personliga service säkerställer vi att både våra kunder och kandidater får den bästa möjliga matchningen. Som kund eller medarbetare hos Autorekrytering kommer du snabbt att märka vårt personliga engagemang och vår långsiktighet. Våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping gör det möjligt för oss att täcka stora delar av Sverige samtidigt som vi håller oss uppdaterade på den lokala marknaden. Kontaktuppgifter Frågor om tjänsten och processen besvaras av June Pärnänen, tel. 070 622 60 19, mail [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutat ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

7 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Vi söker en erfaren verkmästare
Landskrona kommun
Övriga förmedlare

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Är du en erfaren verkmästare med en passion för mekanik och reparationer? Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och bidra till vår framgång! Som verkmästare hos oss spelar du en nyckelroll i vår verksamhet och får en bred och omväxlande arbetsdag. Du hittar lösningar på uppkomna fordonsrelaterade problem i verkstaden och driver kostnadseffektiva arbetssätt i reparations- och underhållsarbetet. Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara: • Service och reparationer av vår maskinpark och dess kringutrustning • Administrativa uppgifter såsom fakturahantering • Samordningsansvar för verkstaden, inklusive beställning av reservdelar, mottagning av ankommande gods och systematiskt brandskyddsarbete • Planera och schemalägga underhåll och reparationer • Utföra kvalitetskontroller på utförda arbeten och handleda personal i verkstaden • Säkerställa att verkstaden följer alla säkerhetsföreskrifter och arbetsmiljöregler KVALIFIKATIONER • Gymnasienivå med mekanisk inriktning och godkända betyg • Tidigare erfarenhet av reparationer av traktorer och gräsklippare • Erfarenhet av att arbeta som verkmästare • Kompetens inom system för fakturor och andra administrativa system • Certifiering för heta arbeten • B-körkort, meriterande med C-körkort • Goda kunskaper i svenska, engelskakunskaper är meriterande • Svets- och truckutbildning är meriterande Personliga kompetenser: • Stark problemlösningsförmåga • Förmåga att skapa goda relationer och samarbeta effektivt • Hanterar stress och press med tillförsikt • Skapar ett gott arbetsklimat för kollegor som du arbetsleder Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling Ett engagerat och stöttande team Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.

7 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Servicerådgivare till kommande uppdrag i Stockholm
Svensk Autorekrytering AB
Övriga förmedlare

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en servicerådgivare till kommande uppdrag i Stockholm. Är du en person som trivs med att vara den första kontakten för kunder som besöker verkstaden och har erfarenhet från fordonsbranschen? Då kan du vara den vi letar efter! Som servicerådgivare kommer du att välkomna kunder till anläggningen och ha ansvar för en rad administrativa och kundrelaterade uppgifter. Du kommer att fakturera, boka in kunder till verkstaden, svara i telefon samt hantera e-post. Rollen innebär även att planera arbetet för mekanikerna, ta betalt och göra beställningar. Stor vikt läggs vid att ge utmärkt service och säkerställa kundnöjdhet. Din Profil Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och en naturlig förmåga att hålla ihop olika delar av verksamheten. Du är lösningsorienterad och tycker om att arbeta med människor. Det är ett plus om du har erfarenhet som servicerådgivare inom fordonsbranschen, till exempel på en verkstad eller hos en återförsäljare. Vi ser också att du har vana av att arbeta med olika system och datorer, samt att du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Om företaget Autorekrytering är ledande på att hitta specialistkompetens till fordonsindustrin. Vi är landets enda rekrytering- och konsultföretag med ett odelat fokus på att matcha rätt person med rätt jobb i motorbranschen, och detta har vi gjort sedan 2005. Under dessa två decennier har vi byggt upp ett omfattande nätverk och en djup förståelse för branschen, vilket gör oss unikt positionerade att bidra till dess utveckling med rätt kompetens. Fordonsindustrin är en av Sveriges viktigaste sektorer. Den spelar en central roll i vår ekonomi, genererar innovation och sysselsätter tusentals människor. Att hitta och behålla rätt kompetens är avgörande för branschens fortsatta framgång och tillväxt. Genom vårt långsiktiga engagemang och personliga service säkerställer vi att både våra kunder och kandidater får den bästa möjliga matchningen. Som kund eller medarbetare hos Autorekrytering kommer du snabbt att märka vårt personliga engagemang och vår långsiktighet. Våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping gör det möjligt för oss att täcka stora delar av Sverige samtidigt som vi håller oss uppdaterade på den lokala marknaden. Kontaktuppgifter Frågor kring denna tjänst besvaras av ansvarig rekryterare Elin Karlsson. Vi ser fram emot din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Inköpare och testare av bilar i Malmö!
VKDB Sverige AB
Övriga förmedlare

Är du en person som trivs i en kundnära roll och drivs av att kunna ge den bästa tänkbara service? Har du ett stort bilintresse och motiveras av att arbeta i en snabbrörlig miljö där ingen dag är den andra lik? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till oss på ViKöperDinBil i Malmö. ​ Hur din nya roll kommer att vara Utvärdera, testa och fotografera fordon Säkerställa att standarden och kundnöjdheten på stationen är hög (mäter NPS via google och Trustpilot) Administrativt ansvar vid bland annat avtals- och kontraktsskrivning Att vara kontaktperson mellan stationen, huvudkontoret och andra externa partners Se till att logistiken fungerar för ingående och utgående fordon Ringa och följa upp kunder Facilitera anläggningen Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att inköpsprocesserna på din lokala test- och inköpsstation sköts och hanteras på ett ansvarsfullt sätt samtidigt som du är företagets ansikte utåt gentemot kunderna. Rollen är en heltidstjänst, 40/h vecka.. Arbetstiderna är förlagda måndag- fredag 09.00 - 18.00 och varannan lördag 09.00-17.00 med en fast grundlön + provision. Vad vi vill att du tar med dig Erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll där du alltid sätter kunden i första rummet och har en professionell framtoning mot både kunder och kollegor Ett intresse samt en bred och teknisk kunskap om bilar Är förtroendeingivande och ger ett positivt intryck samtidigt som du har en säljanda och ett driv för att göra bra affärer Förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift Datorvana Manuellt körkort B Vad vi erbjuder dig En internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter En öppen, positiv och motiverande miljö med platta hierarkier och korta beslutsvägar Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du kan ha stor inverkan på vår fortsatta framgång Vilka vi är AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 5.5 miljarder euro under 2023. AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder. Ansökan Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på [email protected]. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person. Are we a match? If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development. Moreover, we are a fast-paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients. Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

7 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Kundmottagare för kommande däcksäsong
Prowork Bemanning AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu flera duktiga kundmottagare till kommande däcksäsong till vår kund med placering norra Stockholm. Detta är en tjänst på heltid och kommer pågå under däckssäsongen med start under mars månad och ca 8 veckor fram. I rollen som kundmottagare kommer du under däcksäsongen ha en central roll där du möter kunder och säkerställer att de får en positiv upplevelse. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ta emot bilar för däckbyte, hantera bokningar via telefon och e-post samt registrera kundernas order i affärssystemet. Du arbetar nära teamet för att koordinera bokningar och ser till att all administration fungerar smidigt, vilket bidrar till att förenkla arbetet för både kunder och kollegor. Din insats är avgörande för att skapa ett professionellt och välorganiserat kundbemötande. Vi söker dig som brinner för service och trivs med att arbeta med människor. Du är utåtriktad, självgående och har lätt för att hantera ett högt arbetstempo. Erfarenhet av service och kundhantering är meriterande. Du uppskattar att bygga goda relationer både inom företaget och med kunder, och du tar ansvar för att vårda dessa relationer. En stark teamkänsla och en positiv inställning är viktiga för dig. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, vilket är ett krav. Dessutom är du van att arbeta med dator och telefon, bekväm med att snabbt lära dig nya system och skicklig på att hantera enklare administrativa uppgifter. Välkommen med din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
14 februari 2025
Kundmottagare Däck
BILIA AB
Övriga förmedlare

Till våren står vi inför en ny däcksäsong då våra kunder byter från vinter till sommarhjul. Därför förstärker vi vårt team i Västerås med kundmottagare för däck.  Varför välja Bilia  Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar.   Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som kundmottagare kommer du tillsammans med de andra administratörerna att ansvara för den dagliga driften. Eftersom du kommer jobba i frontdesk innebär arbetet personlig kontakt med kunder, såväl vid disk som via telefon och e-post och inte minst internt med våra medarbetare. Du tar emot våra kunder och rådgör och bokar in deras beställningar. I arbetsuppgifterna ingår även mottagande och utlämnande av bilar, samt att ta betalt efter utfört arbete.      Vad vi önskar av dig  Dagarna präglas av ett högt arbetstempo där det krävs att du kan hantera flera moment samtidigt och att du har förmågan att behålla ett lugnt och positivt bemötande mot kund och medarbetare. Vi söker en person som har fingertoppskänsla för service och kundens behov. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, nyfiken och utåtriktad.  Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har någon erfarenhet från bilbranschen, Du har goda datakunskaper och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.    Övrigt   Tjänsten är en visstidsanställning under däcksäsongen på Bilia i Västerås. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.  Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.  Vi ser fram emot din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Handläggare skadeärenden till aktör inom bilbranschen
Svensk Autorekrytering AB
Övriga förmedlare

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av kundkontakt och administrativt arbete? Är du en problemlösare som trivs med att arbeta brett och ta stort eget ansvar? Har du dessutom ett intresse för bilar? Då kan det här vara jobbet för dig! I den här tjänsten kommer du att arbeta med att hantera och administrera skadeärenden med fokus på att utreda skadans ursprung. Detta är en central del av rollen och kräver både noggrannhet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du kommer också att: - Ha kontakt med försäkringsbolag för att säkerställa korrekta beslut och processer - Ha kontakt med slutkunder för att uppdatera och vägleda dem i deras ärenden - Följa upp ärenden där kunder är missnöjda och utreda orsakerna - Utföra löpande administration och uppföljning av skadeärenden Tjänsten utgår från vårt kontor i Stockholm Norrort, och du blir en del av ett mindre team där samarbete och engagemang är nyckeln till framgång Din Profil För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du vara serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad. Du är van att ha kontakt med kunder och hantera administrativa uppgifter på ett strukturerat sätt. Vi ser gärna att du har ett intresse för bilar – även om det inte behöver vara på djup teknisk nivå, är en grundläggande förståelse eller nyfikenhet en fördel. Har du tekniska kunskaper är det ett plus, men inget krav. Du tycker om att arbeta brett och ser möjligheten att utvecklas i en roll som kombinerar utredning, problemlösning och kundkontakt. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där du får arbeta brett och ta stort eget ansvar. Hos oss får du: - En varierad vardag med fokus på problemlösning och kundnöjdhet - Möjligheten att påverka och utvecklas i en roll med stort eget ansvar - Del i ett mindre, sammansvetsat team där vi värdesätter samarbete och kvalitet - Möjlighet att arbeta delvis hemifrån - Ett modernt kontor i Stockholm Norrort Om företaget Autorekrytering är ledande på att hitta specialistkompetens till fordonsindustrin. Vi är landets enda rekrytering- och konsultföretag med ett odelat fokus på att matcha rätt person med rätt jobb i motorbranschen, och detta har vi gjort sedan 2005. Under dessa två decennier har vi byggt upp ett omfattande nätverk och en djup förståelse för branschen, vilket gör oss unikt positionerade att bidra till dess utveckling med rätt kompetens. Fordonsindustrin är en av Sveriges viktigaste sektorer. Den spelar en central roll i vår ekonomi, genererar innovation och sysselsätter tusentals människor. Att hitta och behålla rätt kompetens är avgörande för branschens fortsatta framgång och tillväxt. Genom vårt långsiktiga engagemang och personliga service säkerställer vi att både våra kunder och kandidater får den bästa möjliga matchningen. Som kund eller medarbetare hos Autorekrytering kommer du snabbt att märka vårt personliga engagemang och vår långsiktighet. Våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping gör det möjligt för oss att täcka stora delar av Sverige samtidigt som vi håller oss uppdaterade på den lokala marknaden. Kontaktuppgifter Frågor om tjänsten och processen besvaras av June Pärnänen, tel. 070 622 60 19, mail [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutat ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

6 februari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
Kundmottagare/ Skadeberäknare till Allbilsverkstad
Stiven Bilverkstad AB
Övriga förmedlare

Erfaren Kundmottagare Sökes! Är du en skicklig och mångsidig kundmottagare eller har erfarenhet av kalkylering i Cabas men är sugen på något nytt? Har du en passion för kundvård och trivs i mindre, sammansvetsade verksamheter? Vill du vara en del av en varierande arbetsplats där din erfarenhet och expertis verkligen uppskattas? Då är det dig vi söker! Om tjänsten: Som kundmottagare hos oss gör du allt från att ta emot bilar, ta betalt, planera arbetet, beställa reservdelar, offerera till slutkund, kalkylera till försäkringsbolag, skadebesiktningar etc. Tjänsten kan anpassas till stor del beroende på var dina styrkor och erfarenheter ligger. Stiven Bilverkstad är ett bilskadecenter som varit verksamma i Handens industriområde i över 14 år. Vi har medarbetare från många olika kulturer och ägarna talar både svenska, arabiska och engelska. Här blir du en del av en trevlig gemenskap och ett bra team. Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet som kundmottagare eller skadeberäknare. Har B-körkort Har utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande erfarenhet Är en lagspelare med en positiv attityd Är mångsidig och kan hantera olika typer av kunder och situationer. Förstår vikten av en förstklassig kundvård och hur den ligger till grund för företagets framgång. Urval sker löpande, Välkommen med din ansökan!

6 februari 2025
Sista ansökan:
8 april 2025
Servicesäljare
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Servicesäljare på vår anläggning i Ljungby. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Servicesäljare kommer du planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt följa upp att utfört arbete håller tidsramar och kvalitet - från bokning av arbete, förberedelser och mottagning av kund och fordon. I rollen ingår att optimera verkstadens drift och produktivitet.Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot verkstadens kunder både via kundbesökoch telefon och upprättar kostnadsförslag för beställda reparationer ochservicearbeten. Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö sompräglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor. Följa upp så atteffektivitet, lönsamhet och kvalitetuppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans. Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativutifrån kundens behov. Nyckelkompetenser/förmågor: Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning Ett par års erfarenhet inom service och försäljnings inriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund God dator- och telefonvana B-körkort God känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder Mål- och resultatinriktad och har ett högt driv Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

6 februari 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Kundmottagare sökes omgående till Upplands Väsby
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: - Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad - Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen - Ordningssinne - God datorvana - Goda kunskaper i engelska - B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

6 februari 2025
Sista ansökan:
6 april 2025