Andrénverken i Smålandsstenar är en ledande aktör inom metallbearbetning, med särskilt fokus på plåtkonstruktioner. Sedan starten 1923 har vi byggt upp ett starkt rykte som en pålitlig leverantör med hög kvalitet och precision. Vår moderna maskinpark och investering i automatiserade processer gör det möjligt för oss att erbjuda effektiv och exakt produktion, oavsett om det gäller små serier eller större volymer. Vi tillhandahåller tjänster inom bland annat laserskärning, kantpressning, automatpressning, hydraulpressning, excenterpressning, svetsning och skärande bearbetning. Att arbeta på Andrénverken innebär att bli en del av en arbetsplats med stark gemenskap, samarbete och arbetsglädje – här hjälps vi åt och skapar en trygg och trivsam miljö tillsammans. Vi är idag 45 medarbetare och omsätter ca. 130 miljoner. Läs gärna mer om oss på www.andrenverken.se. Andrénverken är en teknikdriven och stabil aktör inom avancerad plåtbearbetning, med en stark industriell tradition och framtidstro. Med en vardag där engagemang, kvalitet och långsiktighet går hand i hand fortsätter vi att utvecklas – både som verksamhet och som arbetsplats. Nu får du möjlighet att kliva in i en nyckelroll där du kombinerar strategiskt ansvar med operativ närvaro. Som KVALITETS- & MILJÖCHEF har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla vårt kvalitets- och miljöarbete. Du leder teamet och har en kvalitetstekniker vid din sida, samtidigt som du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. En central del av uppdraget är att säkerställa att vi uppfyller kund- och myndighetskrav samt våra certifieringar enligt ISO 9001, 14001 och 3834-2. I det dagliga är du en viktig länk mellan kund, produktion och teknik. Du hanterar avvikelser, revisioner och uppföljningar – men också compliance-frågor, leverantörsutvärderingar och produktkritik i offertstadiet. Du utvecklar och underhåller vårt ledningssystem, utbildar organisationen och bidrar till en kultur av ständiga förbättringar. Utöver kvalitetsarbetet ansvarar du för kemikaliehantering, farligt avfall och kontakt med myndigheter vid tillsyn. Du har även en central roll i företagets hållbarhetsrapportering, inklusive uppföljning av miljödata och kontakt med externa intressenter. Hållbarhetsfrågan är ett område vi kommer att prioritera allt högre framöver och här ser vi gärna att du är med och driver arbetet framåt. DIN PROFIL Du har erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri och förstår hur förbättringsarbete hänger ihop med företagets övergripande mål. Har du jobbat inom metall- eller plåtbranschen är det ett plus, men viktigast är din förmåga att omsätta teori i praktisk verklighet. Du har god erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och miljöledningssystem och trivs i en strukturerad vardag där kravställning, förbättringsarbete och processutveckling är en naturlig del. Tidigare erfarenhet av certifieringar, reklamationer eller leverantörssamarbete ser vi som meriterande. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och kommunikativ. Du tar ansvar, har tålamod när det behövs och håller fokus även när tempot ökar. Ditt engagemang märks – du bygger förtroende och driver frågor i mål tillsammans med andra! Varmt välkommen med din ansökan! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Andrénverken med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till [email protected] eller 070-23 63 925.
Chef för Kvalitet – Bioteknik / Läkemedel Vi söker nu, på uppdrag av vår kund, en erfaren och strategiskt lagd kvalitetschef till ett innovativt bolag inom cell- och genteknik. Här får du chansen att ta ett helhetsansvar för kvalitetsarbetet i en verksamhet som befinner sig i teknikens och medicinens absoluta framkant. Det handlar om ett snabbt växande bioteknikföretag med huvudkontor i Stockholm och global verksamhet. Företaget producerar avancerade terapiläkemedel (ATMP) under GMP och har som mål att genom cellbaserade terapier förbättra hälsa på bred front. Om rollen Kunden söker en kvalitetschef som får en central position i företagets ledning. Du leder och vidareutvecklar både Quality Assurance (QA) och Quality Control (QC) och har det övergripande ansvaret för att kvalitetssystemet är stabilt, regulatoriskt säkrat och anpassat för både dagens och framtidens behov. Du driver det strategiska kvalitetsarbetet, ser till att verksamheten är inspektionsredo, leder kontakter med myndigheter och är ytterst ansvarig för avvikelsehantering, CAPA, förändringskontroller, riskhantering och batchfrisläppning. Kunden söker dig som har Djupgående kunskap om GMP och regelverk för ATMP inom EU. Erfarenhet från FDA eller andra internationella myndigheter är meriterande. Minst 8 års erfarenhet inom kvalitetsfunktioner i läkemedelsindustrin, varav minst 3 år i ledande roll. Dokumenterad erfarenhet från inspektioner av t.ex. Läkemedelsverket, EMA eller FDA. God förståelse för cellodling och biologiska analysmetoder. Relevant akademisk examen inom exempelvis farmaci, bioteknik eller Life Science. Möjlighet att verka som Qualified Person (QP) enligt EU GMP. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Meriterande erfarenheter Arbetat i tillväxtbolag, start-ups eller annan entreprenöriell miljö inom life science. Drivit digitalisering av kvalitetssystem. Regulatoriskt ansvar inom kliniska prövningar och förståelse för övergången till kommersiell tillverkning. Kunden erbjuder Utvecklingsmöjligheter Du blir en nyckelspelare i ett banbrytande bolag där du får påverka, bygga och utveckla. Här arbetar du nära forskning, produktion och ledning i en miljö som präglas av tempo, framåtanda och höga ambitioner. Kultur & värderingar Du kliver in i en verksamhet som drivs av värderingar som integritet, glädje, samarbete, nyfikenhet och ett tydligt syfte – att skapa positiv påverkan i världen. Förmånspaket Tjänsten är en heltidstjänst med placering på företagets kontor i Stockholm. Resor inom och utanför Europa kan förekomma. Du erbjuds marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och omfattande försäkringsskydd. Om oss Vi har sedan vår start 2003 levererat personal till både privata och offentliga arbetsgivare. Inom Hedera Life Science har vi erfarenhet av både bemanning och rekrytering och tror på hög kvalitet med flexibilitet och engagemang. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med ISO certifiering i både kvalitet och miljö. Vi vet att rätt person på rätt plats skapar den bästa upplevelsen både hos våra kandidater och kunder. Hos oss finns många möjligheter för dig som söker nästa steg i karriären, tveka inte på att höra av dig och berätta vad du är ute efter. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande och vi ser fram emot att hjälpa vår kund hitta rätt person för denna nyckelroll inom kvalitet och ledarskap. Detta är en direktrekrytering där du kommer att anställas direkt av kunden.
Har du några års erfarenhet i en ledande befattning inom verkstadsproduktion? Är du en ledare med helhetssyn och har förmåga att entusiasmera och motivera? Då kan du vara den detaljchef vi söker. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter till att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Markverkstad Öst Du kommer tillhöra Markverkstad Öst som är en avdelning inom Försvarsmaktens tekniska skolor, FMTS, med ca:70 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i Eksjö, Kvarn och Malmen. Detaljen består av Garnisonslager (GL), Ammunition/Minröjningsverkstad och Teknik. GL hanterar reservdelsförsörjning till våra verkstäder, samt gods och lagerhantering med fyra reservdelsmän samt en lagsamordnare. Ammunition/Minröjningsverkstaden hanterar huvudsakligen reparationer och tillsyn av ammunitions- och minröjningsmateriel med fem anställda tekniker. Teknik, med fyra teknikhandläggare, arbetar som kunskapsbas och tekniskt stöd till produktionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du leder och fördelar det dagliga arbetet inom detaljen. Förutom ansvaret för att följa upp produktionen och det ekonomiska resultatet så ingår personal- och arbetsmiljöansvar för 15 medarbetare. Du motiverar medarbetarna till att öka sin förmåga att ta eget ansvar för produktionen samt att driva förbättrings- och förändringsarbete inom detaljen. Arbetets fokus ligger på att den dagliga produktionen drivs effektivt och utvecklas. Du har ett tydligt resultatansvar och ansvar för att verksamheten klarar kraven enligt Markverkstädernas verksamhetsledningssystem och andra certifieringar. Du rapporterar till avdelningschefen och kommer ingå i markverkstad östs ledningsgrupp där du förväntas bidra till en effektivare verkstadsproduktion på olika vis. Du har ett verksamhets-, arbetsgivar- och ekonomiansvar samt är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. KRAV Kvalifikationer • Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst i ledande befattning med resultat-, produktions-, personal- och arbetsmiljöansvar • Har lägst avslutad treårigt gymnasium med verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Kunskaper i arbetsledning, produktionsplanering och produktionsuppföljning samt kunskaper om lagar och förordningars påverkan i verkstadsproduktion • Administrativ förmåga och datorvana i Officepaketet • Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, självgående samt har en ekonomisk medvetenhet. Du ger dina medarbetare stöd och förutsättningar i sitt arbete och skapar genom ditt ledarskap delaktighet. Du främjar samarbete inom och mellan grupper/enheter och för en dialog om uppgiften med dina medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • SAP kunskap • Utbildning inom ledarskap och arbetsmiljö • Det är en fördel om du har erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten Övrigt • Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning • Sysselsättningsgrad: Heltid • Arbetsort: Eksjö. Resor förekommer i tjänsten • Tjänsten är en civil befattning • Arbetet medför krav på resor i tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes Upplysningar om befattningen Avdelningschef Mv Öst, Stefan Hallberg, 070-496 83 49 Information om rekryteringsprocessen HR Alexandra Falk: 070-848 17 61 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström /Ulrica Lundh OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via växeln 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Uppdragsbeskrivning Projektverksamheten inom Nät är indelad i områdes- eller projektprogram. Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Kvalitetsspecialisten ska med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja program- och huvudprojektledare och bidra till att programmets kvalitetsledning och kvalitetssäkring sker på ett effektivt sätt. Kvalitetsspecialisten stöttar program och huvudprojekt under genomförandet i planering och uppföljning av kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. Rollens ingång är på programnivå, men arbetsuppgifterna kan utifrån behov omfatta både program, huvudprojekt och projekt beroende på programmens karaktär och behov. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till kund i det löpande arbete som utförs av kund. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av kund) Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Stödja vid framtagandet av programplan/projektplan och etablering av programmets/huvudprojektets kvalitetsarbete Stödja i struktur och arbetssätt för uppföljning av programmet/huvudprojektet ur ett kvalitetsperspektiv Stödja i utveckling och ständiga förbättringar av programmets/huvudprojektets kvalitetsrelaterade arbetssätt Stödja i metodik och arbetssätt för erfarenhetsåterföring Stödja och utbilda inom programmet i tolkning och tillämpning av ledningssystem/processer Säkerhetsprövning Säkerhetsskyddsöverenskommelse ska upprättas med vinnande leverantör. Processen för upprättande av säkerhetsöverenskommelse beräknas ta ca 1 till 3 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Tilldelad leverantör har inte rätt att fakturera för väntetid under säkerhetsprocessen. Placering Kunds kontor i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå eller Västerås. Resor kan förekomma. Du kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Distansarbete kan som maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du ska vara på plats på kunds kontor 2-3 dagar/vecka. Obligatoriska krav Utbildning: Du ska ha eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom kvalitet eller teknik, alternativt en YH-examen. Eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som beställaren bedömer likvärdiga. Kompetens och erfarenhet: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt/huvudprojekt/program med kvalitetsarbete inom anläggning- och/eller samhällsbyggnadsprojekt. Minst 7 års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete. Mervärdeskrav Minst 2 års arbetslivserfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, XLPM) eller projektstyrningsmetodik Minst 2 års arbete med standarder som ISO 9001 Annan dokumenterad utbildning inom kvalitetsområdet Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med kvalitetssäkring av kundanpassade lösningar i ett internationellt och expansivt företag med en ledande ställning inom teknologi och kvalitet? I rollen som Head of Quality Management hos Lohmann Nordic AB kommer du att ha en central roll i att säkerställa och utveckla kvaliteten inom vår verksamhet. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp Norr om Kungälv. Hos oss får du en möjlighet att bli en del av ett litet men expanderande företag som ingår i en internationell koncern. I din roll kommer du att ansvara för att förbättra och upprätthålla anläggningens kvalitetssystem enligt ISO 9001 och IATF 16949, samt för att hantera hela kvalitetsledningssystemet inklusive kundklagomål. Din insats är avgörande för att säkerställa hög kundnöjdhet och leda arbetet med både kundrevisioner och externa tredjepartsrevisioner. Tillsammans med koncernens kvalitetsteam kommer du att vara delaktig i etableringen av ett nytt kvalitetsledningssystem, där vår anläggning fungerar som pilot. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet för processer och produkter, och är en nyckelperson i APQP-teamet vid utveckling av nya modeller och modellförändringar. En viktig del av rollen är även att ansvara för dokumentation av produktintegritet, inklusive produktsäkerhet och överensstämmelse. Du deltar aktivt i produkt- och processutveckling samt i realiseringen av dessa. Under testning och implementering av nya lösningar stödjer du tekniska frågor och säkerställer att kvalitetskraven uppfylls. Du bör vara väl förtrogen med PPAP-processen och ha vana av att stödja leverantörsrevisioner. Som en erfaren ledare fungerar du även som mentor för vår kvalitetsingenjör, där du bidrar till kompetensutveckling och ett starkt kvalitetsteam. Urval sker löpande så vänta inte med att registrera din intresseanmälan via randstad.se så snart som möjligt. Sista dag för ansökan är den 29 april 2025. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Säkerställa hög kundnöjdhet Förbättra och underhålla anläggningens kvalitetssystem (ISO9001, IATF 16949) Mentorskap för junior kvalitetschef Arbeta med koncernens kvalitetsteam och sätta upp ett nytt kvalitetsledningssystem som pilotanläggning Ansvar för kundgranskningsprocessen och externa tredjepartsgranskningar Stödja leverantörsgranskningar Hantera kvalitetsledningssystemet inklusive kundreklamationer Stödja tekniska frågor under testning och implementering Delta i APQP-teamet vid utvecklingen av nya modeller eller modelländringar Dokumentation av produktintegritet (produktsäkerhet / produktöverensstämmelse) Utveckla kontinuerlig förbättring av processer och produkter Delta i produkt-/processutveckling/realisering Bekant med PPAP-processen Kvalifikationer Har 5-10 års erfarenhet av Quality Management inom bilindustrin eller dess kunder Har erfarenhet som Quality Management Representative (QMR) från bilindustrin BSc industrial engineering, mechanical engineering eller liknande relevant utbildning alternativt motsvarande arbetserfarenhet Är van att arbeta med ISO 9001 och IATF 16949 Har kunskap om “First and second party auditor” IATF Kunskap i IATF16949 och dess Core Tools Är Certifierad VDA 6.3 revisor Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Har goda kunskaper i MS Office Är självgående, har ett positivt mindset och är en god team player och tycker om att nätverka Har ett analytiskt tänkande, tekniska färdigheter och god en ledarskapsförmåga Det är meriterande om du också har: Kunskap i ISO 14001 Product Safety & Conformity Representative, PSCR och Formel Q För att lyckas i tjänsten behöver du vara självgående. Det är också viktigt att du har en utvecklad kommunikationsförmåga i tal skrift, samt har ett positivt mind set och gillar att arbeta i team. Om företaget Lohmann Nordic AB Lohmann Nordic AB är ett expansivt företag som tillverkar självhäftande komponenter till industrin. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp utanför Kungälv. Vi ingår i Lohmann Tape Group som är verksamt över hela världen och har funnits i Skandinavien sedan 1973. Vi har ett stort material- och processkunnande med ett globalt kontaktnät av leverantörer. Lohmann Tape Group grundades år 1851, har över 1800 anställda med närvaro i ett 50-tal länder och omsätter ca 300 miljoner EURO. Läs mer om oss här: www.lohmann-tapes.se/se/sverige
Möjligheten Components i Ludvika är en del av affärsenheten Transformers på Hitachi Energy. Vi Hitachis största tillverkare av transformatorkomponenter så som lindningskopplare och genomföringar. En global kundbas både inom och utanför Hitachi bidrar till ett affärsdrivet arbetsklimat där varje order är lika viktig. Nu söker vi en kvalitetsspecialist som kan ansvara för och driva utveckling av vårt ledningssystem, primärt fokuserat på kvalitetsledning. Du kommer ingå i ett team som rapporterar direkt till enhetens kvalitetschef, teamet ansvarar för det övergripande och strategiska kvalitetsarbetet på båda våra fabriker (lindningskopplare och genomföringar) vilket ger möjligheter att vara med och utveckla två olika typer av verksamheter. ”Kvalitet för mig handlar mycket om att minska variationer i utfallet mot kund, i våra processer och vår produktion. Det uppnår vi genom samarbete och kommunikation, ordning och reda, struktur och rätt prioriteringar. Minst lika viktigt är respekt och förståelse för varandras utmaningar, vi är alla ansvariga för kvalitet och bara som ett team kan vi säkra kvaliteten genom hela värdekedjan” – Johan Engström, rekryterande chef. Hur du kommer att göra skillnad Huvudansvar för vårt ledningssystem (ISO 9001, 14001, 45001, 50001). ”Super-user” för Adonis (IT-lösning ledningssystemet ligger i). Kontinuerligt driva utveckling och förbättringar av vårt ledningssystem med avseende på våra huvudprocesser samt coacha och stötta organisationen i processutvecklingsarbetet. Stötta organisationen i framtagande och kontinuerlig uppdatering av styrande dokumentation. Huvudansvarig internrevisor, ansvarar för enhetens revisionsprogram. Säkra och utveckla ett nära samarbete med vår HSE-funktion. Du delar Hitachi Energy grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten. Din bakgrund Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Kommunikativt stark, då kontakt med många olika stakeholders på olika nivåer i organisationen kommer att krävas kontinuerligt. Vi ser att du är strukturerad och noggrann – ordning och reda är ledord för dig. Du har tidigare erfarenhet från producerade industri. Kunskaper och erfarenhet kring ISO standarder (primärt 9001) och standardiserade arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet från arbete med internrevisioner. Lean6Sigma Green- eller Black Belt är meriterande. Kunskaper i Adonis är meriterande. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Sjukvård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor för att stödja dig under introduktionsfasen Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Kompletterande ersättning för föräldraledighet Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Är du redo för en ny spännande utmaning? Låter ovanstående beskrivning som du? Ansökningar kommer att granskas löpande, så vänta inte – ansök idag! Rekryterande chef Johan Engström, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. Alla andra frågor kan riktas till Talent Acquisition Partner Michael Blomberg, [email protected].
Vill du spela en nyckelroll i ett innovativt Greentech-bolag som gör skillnad för både miljö och sjukvård? Som Quality Manager får du chansen att driva och utveckla kvalitetsarbetet i ett snabbväxande företag som leder utvecklingen inom gasrening och säkerhet. Här erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad. Är du en kvalitetsmedveten och analytisk person som trivs i en internationell miljö? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget Vår kund är ett svenskt forsknings- och utvecklingsbolag som driver innovation för att lösa miljöutmaningar inom sjukvården. De är specialiserade på avancerade tekniska lösningar inom gasrening, gasmätning och gasuppsamling, med fokus på att möjliggöra en klimatsmart och säker användning av medicinska gaser. Genom sina banbrytande lösningar hjälper de sjukvården att minska sin miljöpåverkan utan att kompromissa med patientvården. Företaget befinner sig på en stark tillväxtresa och har de senaste åren ökat sin omsättning avsevärt. Med en platt organisation och korta beslutsvägar ges medarbetarna stort utrymme att påverka och utveckla både verksamheten och sina egna idéer. Här finns ingen byråkrati som bromsar innovation – har någon en bra idé kan den snabbt bli verklighet. De verkar i en internationell miljö med spännande möjligheter till samarbeten världen över. Hos vår kund trivs man om man uppskattar frihet under ansvar, en rak och transparent kommunikation och en företagskultur där alla bidrar till framgången. De erbjuder en arbetsplats där engagemang och kvalitet står i fokus, och där rätt person har stor möjlighet att göra skillnad. Arbetsuppgifter I rollen som Quality Manager får du en central position i att säkerställa och vidareutveckla företagets kvalitetssystem och efterlevnad av relevanta regelverk. Du kommer att arbeta brett med kvalitetsledning och en viktig del av arbetet innebär att utvärdera leverantörer och hantera kvalitetskontroller för att säkerställa att de produkter som levereras håller högsta standard. Du blir också en viktig kontaktperson för kunder och myndigheter. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvar för företagets kvalitetssystem och dess utveckling. Efterlevnad av regelverk. Hantering av avvikelser, riskbedömningar och revisioner. Kvalitetskontroller och leverantörsutvärderingar. Stöd till kollegor i kvalitets- och regelverksfrågor. Dokumentation och presentation av kvalitetsrelaterade insikter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav – erfarenhet av kvalitetsfrågor väger tyngre. Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kvalitetssäkring och regelverksfrågor samt god förståelse för att tillämpa regelverk och standarder. Erfarenhet av att hantera myndighetskontakter. Meriterande med erfarenhet av medicintekniska produkter och regelverken MDD/MDR. Det är en fördel med kunskap inom mjukvara eller elektronik. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att trivas i denna roll ser vi att du är en självständig och initiativtagande person som drivs av att utveckla och säkerställa hög kvalitet. Du är kommunikativ och pedagogisk, vilket gör att du kan förmedla komplex information på ett tydligt och lättförståeligt sätt – både muntligt och skriftligt. Med din analytiska förmåga och noggrannhet kan du identifiera avvikelser, bedöma risker och analysera förändringsförslag med förståelse för deras konsekvenser. Då rollen innehåller både administrativa och operativa arbetsuppgifter är du anpassningsbar och flexibel, med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
ArbetsuppgifterVi söker en hållbarhetsansvarig till vår försäkringskund i Stockholm! Som vikarierande hållbarhetsansvarig på Affärsenhet Sak kommer du att ha en central roll i att driva och koordinera vår kunds hållbarhetsarbete. Du kommer att ansvara för att säkerställa att de följer nya redovisningskrav, utveckla och uppdatera deras taktiska roadmap för hållbarhet samt leda arbetet med klimatberäkningar och skadeförebyggande insatser. Merparten av samarbete sker inom grupperingen för hållbarhetsarbete inom koncernen. Grupperingarna för hållbarhetsarbetet är diversifierade med kontaktytor och beroenden till affärsområden, affärsenheter och länsbolag. Rollen rapporterar till Chef GRC AE Sak. Dina arbetsuppgifter kommer vara bland annat: Införandeansvarig för regelverk och system, inklusive CSRD-direktivet och GRC systemimplementation. Ansvara för taxonomiredovisningen och säkerställa korrekt rapportering enligt EU:s taxonomiförordning. Utveckla och uppdatera den taktiska roadmapen för hållbarhet. Leda utvecklingen av metoder för klimatberäkning. Ansvara för det gemensamma skadeförebyggande arbetet och implementera handlingsplaner Kvalifikationer Du har minst 4 års erfarenhet inom hållbarhetsarbete, gärna inom försäkrings- eller finanssektorn. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda och koordinera hållbarhetsprojekt, inklusive implementering av hållbarhetsregelverk som CSRD-direktivet och taxonomiredovisning. Du har förmåga att sätta ramar och definiera scope utifrån alla krav i hållbarhetsregelverk. Du har erfarenhet av att arbeta med och analysera hållbarhetsdata. Du har erfarenhet av GRC systemstöd Du har erfarenhet av PCAF. Personliga egenskaper Som person är du nyfiken och har en stark vilja att ständigt lära dig och förbättra dig. Du tar initiativ och fattar beslut även i osäkra situationer. Du kommunicerar tydligt och effektivt med olika intressenter och samarbetar väl med andra, bygger starka relationer och bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Det är mycket viktigt att du är lösningsorienterad och har en stark vilja att själv ta itu med arbetsuppgifterna och bidra hands-on i det dagliga arbetet. Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i april och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2026-02-13 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en erfaren Interim HSEQ Manager till vår kund i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med start i april som pågår till slutet av oktober med chans till förlängning. Du kommer att spela en avgörande roll i att leda och utveckla företagets HSEQ-funktion och säkerställa att verksamheten uppfyller högt ställda krav inom kvalitet, miljö, säkerhet och arbetsmiljö. Placeringsort: Stockholm Start: 1 april – 31 oktober Omfattning: Heltid (100%) Om rollen Som HSEQ Manager kommer du att leda en central HSEQ-grupp bestående av specialister. Funktionen har ett viktigt ansvar i att säkerställa efterlevnad av ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001, samt att kontinuerligt arbeta för en säker arbetsmiljö där medarbetarna kan trivas och prestera optimalt. Rollen är komplex och du kommer att arbeta nära ledning, verksamhetens chefer, specialister och underentreprenörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Stödja chefer i riskbedömningar och utredningar av allvarliga händelser och olyckor. Analysera incidenter och implementera förbättrade processer och rutiner för att minimera framtida risker. Arbeta mot målet noll allvarliga olyckor och höja säkerhetskulturen genom beteendesäkerhet. Säkerställa efterlevnad av ISO-standarder och kontinuerligt förbättra arbetsmiljön. Samverka med underentreprenörer genom att stödja chefer i upphandling, leverantörsrevisioner och uppföljning av avtalskrav. Hantera hållbarhetskrav i samarbete med dina kollegor. Arbeta med rehabiliteringsprocesser och arbetsmiljöinsatser. Utveckla och stärka teamet, skapa struktur och trygghet i gruppen. Ansvara för genomlysning av EHSQ-verksamheten och ta fram strategiska rekommendationer för att möta verksamhetens framtida behov. Rekrytering – vara delaktig i att säkerställa framtida behov för avdelningen. Vem vi söker Vi söker en trygg och tydlig ledare med minst 5 års erfarenhet från en liknande roll. Du har tidigare arbetat i en större organisation, gärna i en matrisstruktur, och är van vid att navigera mellan flera intressenter och ansvarsområden. För att lyckas i rollen behöver du: Stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga upp och driva en HSEQ-funktion. Gedigen kunskap om ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Förmåga att skapa tydliga processer och arbetsleda team på ett effektivt sätt. En kommunikativ och lösningsorienterad approach för att hantera seniora stakeholders. Erfarenhet av att arbeta med beteendesäkerhet och proaktiv arbetsmiljöutveckling. God vana vid att hantera riskbedömningar och olycksutredningar samt implementera förbättrade säkerhetsrutiner. Varför detta uppdrag? Detta är en unik möjlighet att arbeta i en central och betydelsefull roll där du kan göra stor skillnad. Du får leda och utveckla en HSEQ-funktion med höga ambitioner, och samarbeta med kompetenta kollegor i en dynamisk miljö. Är du redo för nästa steg i din karriär? Ansök nu! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Retail24 söker nu en Customer Relations Manager på heltid! Vill du ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom retail/dagligvaruhandeln och försäljning? Kanske jobbar du som säljare inom handel och är sugen på nästa steg? Retail24 söker nu en engagerad och analytisk CRM som vill vara med och stärka våra kundrelationer genom strategi, data och kommunikation. Om rollen: Som CRM hos Retail24 blir du en nyckelperson som säkerställer att vi har en personlig och värdeskapande kunddialog. Genom att använda datadrivna insikter utvecklar du strategier för att öka lojalitet, engagemang och försäljning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera kundbeteenden, identifiera trender och skapa skräddarsydda strategier. Coacha och utveckla säljarna genom stöd, feedback och utbildning för att optimera prestation och kundbemötande. Ansvara för analys och rapportering – följa upp försäljningsstatistik, marknadstrender och identifiera förbättringsområden. Bygga kundrelationer genom att arbeta nära nyckelkunder och butiksled för att optimera synlighet och försäljning. Jobba ute i butik för att förstå kundens behov och utveckla effektiva försäljnings-strategier tillsammans med ditt team. Följa upp och vidareutveckla butiksaktiviteter och strategier för bästa resultat. Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning inom retail/dagligvaruhandeln och vill nästa steg i din karriär. Har god förståelse för kundrelationer och affärsutveckling. Är analytisk, strukturerad och van att jobba med CRM-system och Officepaketet. Trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Starka kommunikationsfärdigheter och en motiverande ledarstil är meriterande. Vi erbjuder: En spännande utmaning i ett växande företag med möjlighet att vara en nyckelspelare i vårt team och bidra till vår fortsatta framgång. Utbildningar som förser dig med mer kunskap och utveckling. Arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder. Redskap som arbetstelefon samt arbetsdator. Lön: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm. Omfattning: Heltid, löpande rekrytering. Ansök redan idag och bli en del av Retail24!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 20 av 20 jobb