Kvalitetschef
Sök bland 23 lediga jobb som Kvalitetschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vi söker en dedikerad och erfaren Zero Defect Capability Leader som vill ansluta sig till vårt globala ME team. I denna roll kommer du att ansvara för att leda och implementera vår Zero Defect-metod för att säkerställa högsta kvalitetsstandard i alla våra processer och produkter. Ditt huvudansvar kommer att vara att supportera våra nordiska verksamheter inom Kongsberg och Trollhättan. Ansvar - Utveckla och implementera strategier för vår Zero Defect strategi. - Bli en del av vår Zero Defect Community of Practice. - Säkerställa att kvalitetsmål uppnås genom att använda metoder som Six Sigma, Lean och andra förbättringsverktyg. - Leda och utbilda team i kvalitets- och förbättringsprocesser. - Analysera kvalitetsdata och identifiera förbättringsområden. - Samarbeta med olika avdelningar för att integrera kvalitetsstandarder över alla produktionsled. - Drive ständiga förbättringsinitiativ för att minska defekter och öka produktiviteten. - Utvärdera och förbättra leverantörernas kvalitetsstandarder d.v.s. APQP/SQAR i nära samarbete med Supplier Quality-organisationen. - Driv specifika ZD-projekt på beslutade fokusprodukter och/eller tillverkningsprocesser tillsammans med Operations and Design Engineering. - Supportera verksamheten med New Product Introduction (NPI)-projekt med ZD-metoden - Utveckla och upprätthålla/underhålla den globala NPI-processen - Supportera programorganisationen med Life Cycle Gate-processen och dess checklista avseende Industrial Reviews (IR) - Samarbeta inom Engineering & Technology och Operations på global nivå Kvalifikationer - Relevant högskoleexamen inom teknik, kvalitetsledning eller ett närliggande område. - Minst 5 års erfarenhet av kvalitetsledning och förbättringsarbete. - Certifiering i Six Sigma (Green Belt eller högre) - Stark analytisk förmåga och erfarenhet av statistiska analysverktyg. - Utmärkt kommunikations- och ledarskapsförmåga. - Förmåga att arbeta självständigt och leda projekt från början till slut. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team. - Goda kunskaper i engelska i både skrift och tal. Personliga egenskaper En detaljorienterad och kvalitetsmedveten person med stark analytisk förmåga och ett proaktivt förhållningssätt. Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med tvärfunktionella team. Resekrav Tjänsten kommer att vara baserad i Sverige eller Norge. Resor till andra platser inom Norden, EU och USA förväntas. Vad erbjuder vi dig? - En utmanande och stimulerande arbetsmiljö. - Möjlighet att påverka och förbättra våra kvalitetsprocesser. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Do you believe quality is as much as about people as it is about processes? For us, quality isn´t just about routines and documents- it´s building trust and long-term value in everything we do. You want to take an active role in building and strengthening our quality assurance processes and culture. As a quality manager, you are part of the company's management team and play a key role in the strategic work to develop and ensure the quality of our operations. Quality in every step is foundation for success in everything we do. IKEA Industry Älmhult AB contributes with more than 200 committed, down-to-earth and engaged employees who annually manufacture about 6 million lacquered fronts for furniture, mainly kitchens. We have a modern, automated production situated in Älmhult, the heart of IKEA. What you will do? - Lead and develop our quality assurances and quality controls processes together with the quality assurance team. - Ensure compliance with regulations, internal standards and customer requirements. - Manage audits and internal assessment , deviations and follow up to facilitate solutions on findings. - Share knowledge, build engagement and train your co-workers and organization. - Prepare quality documentation and reports - and of course it´s more to be done , improving our way of working in the best interest of IKEA customers. Who you are We believe great quality starts with mindset and caring, we think you : Have experience in a manufacturing environment in a leading role. Have experience working in established quality systems, preferably from a larger organization, where audits and clear quality reviews – with clear "go" or "no-go" decisions – are a natural part of the work. You are used to handling both internal and external audits and know what is required to meet high quality requirements. Have Strong analytical skills and good ability to prioritize and make decisions. Familiarity with, LEAN and continuous improvement frameworks, such as Lean Six Sigma, Kaizen, Root Cause Analysis (RCA), 8D, A3, 5Why. Demonstrated capabilities in Quality Assurance ,Quality Control as well as Quality Management Systems. Good overall computer skills are essential. Excellent communication skills in Swedish and English, both written and spoken. You likely have a degree within Engineering or equivalent. For us at IKEA, it's always important that you share our values. This means that you, just like us, believe in leadership through the good example and that you strive to constantly find new ways to develop yourself, others, and the business so that together we are better tomorrow than we are today Working at IKEA is more than just a job A workplace where we do things together and have fun while doing it. With us you are part of an equal and diverse working community. Opportunities to grow. IKEA believes in development both as people and as a professional . Together we create new IKEA successes! IKEA benefits and of course, a truly great work environment. Does this sound like you ? Send in your application at the latest April 30th 2025. Please upload your CV plus your motivation letter answering what you will bring to make quality a natural part of everyday life- together! If you have any questions regarding the recruitment process, please contact recruiting manager, Piotr Szwarc 070-149 3398, P&C specialist Malin Svensson, 070-473 25 87. For Union questions, contact Unionen Joel Svensson, 076-858 17 41.
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll. Arbetsuppgifter Som Kvalitetschef jobbar du hos våra kunder med att utveckla, implementera och förbättra kvalitetsstrategier och processer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regleringar. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Utveckla, implementera och förbättra kvalitetsstrategier och processer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regleringar - Ansvara för kvalitetsledningssystemet och säkerställa att det uppfyller relevanta ISO-standarder och certifieringar - Genomföra interna och externa revisioner för att säkerställa kvalitetskontroll och upptäcka områden för förbättring - Samarbeta med andra avdelningar, inklusive produktion, inköp och teknik för att säkerställa ett smidigt och kvalitetssäkert processflöde - Delta i ledningsmöten och bidra med kvalitetsinsikter och rekommendationer Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - Akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning - Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom rubricerat område - Gedigen erfarenhet och kunskap av att arbeta med kvalitetsledningssystem inom tillverkande industri med fokus på kontinuerliga förbättringar - God kunskap om kvalitetsstandarder och verktyg såsom ISO 9001, ISO 14001, ISO/TS16949 - Erfarenhet av att leda och utveckla kvalitetsteam och genomföra förändringsinitiativ - Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du är: - Analytisk - Initiativtagande - Kommunikativ - Strukturerad Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/ Vi erbjuder Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar. Ansökan Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju. För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du: 1. Delar våra värderingar 2. Är etablerad i ditt yrke 3. Har relevant erfarenhet för uppdraget 4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Vi söker en resultatinriktad och strategisk Head of Quality med starkt ledarskap och erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin. Det här är en klockren roll för dig som vill leda och vidareutveckla kvalitetsarbetet i en koncern med höga tekniska krav, långsiktigt ägande och starka kundrelationer. Om rollen Som Head of Quality har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna koncernens kvalitets- och miljöarbete. Du säkerställer att våra ledningssystem är implementerade och efterlevs i enlighet med relevanta standarder och regulatoriska krav. Rollen innebär även att du driver förbättringsinitiativ, leder interna och externa revisioner samt stöttar organisationen i att leverera en hög och jämn produktkvalitet. Du har ett erfaret kvalitetsteam vid din sida och jobbar tätt ihop med produktion, kunder och leverantörer. I kvalitetsfrågor är du navet i koncernen, och du rapporterar till vår Operations Director. Huvudsakliga ansvarsområden Du förväntas leda och utveckla kvalitets- och miljöfunktionen inom Euroform Group, vilket innebär att: Säkerställa att ledningssystemen upprätthålls och utvecklas i enlighet med ISO 9001, ISO 14001, IATF 16949 och ISO 13485 Driva vårt långsiktiga miljöarbete med fokus på besparingar och minskad miljöpåverkan Planera, genomföra och följa upp interna och externa revisioner Säkerställa att kvalitetskrav integreras i hela värdekedjan Ansvara för hantering av avvikelser, reklamationer och förbättringsåtgärder Säkerställa efterlevnad av relevant lagstiftning och kundspecifika krav Bidra aktivt till koncernens strategiska utveckling Din profil Du är idag trygg i din kunskap och erfarenhet och har sannolikt med dig de flesta av dessa pelare: Högskole- eller universitetsexamen inom teknik eller motsvarande, gärna med inriktning mot kvalitet eller produktion Flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverknings- eller processindustri Erfarenhet av att arbeta med miljökrav kopplade till tillverkning och industri God kunskap om ISO 9001, ISO 14001, IATF 16949 och gärna ISO 13485 Erfarenhet av strukturerat kvalitetsarbete med verktyg som Lean, Six Sigma, APQP och PPAP Erfarenhet av att leda team och utveckla både arbetssätt och människor Mycket god kommunikativ förmåga i kombination med en pedagogisk fallenhet Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du strukturerad och lösningsorienterad, med en stark ansvarskänsla. Du har lätt för att skapa förtroende och engagemang i organisationen, och du drivs av att nå resultat och att kontinuerligt förbättra arbetssätt och processer. Du har ett affärsmässigt synsätt och är trygg i att definiera och följa upp kvalitets- och miljökrav – både internt och externt. Du har också förmåga att driva flera spår parallellt utan att tappa fokus på slutmålet. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en nyckelroll i en växande industrikoncern med stark teknisk kompetens och långsiktigt perspektiv. Du får möjlighet att påverka koncernens kvalitets- och miljöstrategi och bidra till utvecklingen av verksamheten över bolagsgränserna. Du blir del av en professionell miljö som präglas av innovation, teknisk kunnighet och ett tydligt kundfokus. Let’s connect! Vi vill gärna ha dialog med dig och berätta mer om tjänsten och Euroform Group. Tveka inte att ta kontakt med oss, antingen via rekryterande chef, Operations Director Firas Al-Sahli, eller vår HR Director Tina Edsmalm. Vi behöver din ansökan senast den sista maj, urval sker löpande. Det här är Euroform Group Euroform Group AB är en högteknologisk utvecklare och producent av formsprutade plastsystem och komponenter till europeisk industri. Stora kundgrupper är världsledande tillverkare av fordon och entreprenadmaskiner och vi omsätter runt 750 miljoner kronor med ca 220 medarbetare. Euroform AB finns med två fabriker i Tranås samt Euroform MediPharm AB i Motala, som verkar inom läkemedels- och medicintekniskindustrin. Vår vision är att vara en ansvarstagande organisation och genom medarbetarnas engagemang och kompetens vill vi vara den mest efterfrågade samarbetspartnern för kunder och leverantörer. Vi arbetar ständigt med att utvecklas såväl affärsmässigt som socialt. För oss är det viktigt att ha högt i tak, där alla får komma till tals och känna sig sedda. Vi är alltid öppna för nya idéer och ser nyttan i att låta alla medarbetare vara med och forma bolagets utveckling framåt. Vätterledens Invest AB äger Euroform Group och är ett privatägt investeringsbolag med ett genuint intresse för svensk industri och långa affärsrelationer. Vätterleden Invests huvudkontor ligger i Göteborg. Affärsgruppen omsätter 250 MEUR. Läs mer på www.euroform.se.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Älvgården i Hedemora tar emot män med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa. Var med på vår förändringsresa. Befattningen som kvalitetschef är en relativt nyinrättad tjänst på våra institutioner runt om i Sverige. Den är ett led i att förstärka myndighetens förmåga att arbeta enhetligt, rättssäkert och effektivt och du blir en viktig del av SiS nya organisation. Arbetsbeskrivning Som kvalitetschef har du ett övergripande ansvar för i det systematiska kvalitets- och förbättringsarbetet vid institutionen, vilket bland annat innefattar egenkontroller och förbättringsarbete utifrån identifierade brister inom vård och behandling och hälso- och sjukvård. Du ansvarar för implementering och uppföljning av metoder och arbetssätt inom vård- och behandling och hälso- och sjukvård. Vidare ska du utveckla och vid behov initiera samverkan med andra vårdgivare. Du ansvarar också för den lokala klagomålshanteringen. Du leder institutionens behandlingsorganisation och till din hjälp har du en grupp av medarbetare bestående av bland annat psykologer, sjuksköterskor och behandlingssekreterare. Du rapporterar direkt till institutionschefen och sitter med i institutionens ledningsgrupp. Chefsberedskap kan ingå i tjänsten. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som kvalitetschef har du en helhetssyn och en god förmåga att ta hänsyn till verksamhetens bästa i ditt agerande och i dina beslut. Du är bra på att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Du samarbetar bra med andra och är lyhörd i din kommunikation. Du ska också ha: • Akademisk examen såsom socionom, beteendevetare, psykolog, sjuksköterska eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänst, vård och behandling eller motsvarande verksamhet • Dokumenterad aktuell chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 maj. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vill du vara med och forma en mer hållbar livsmedelsindustri där kvalitet, säkerhet och ständig förbättring är en självklar del av vardagen? Till Hilton Foods söker vi nu en drivande och strategisk Kvalitetschef som vill ta ett helhetsansvar för vårt kvalitetsarbete – och göra skillnad på riktigt. Som Kvalitetschef hos oss har du en nyckelroll i ledningsgruppen och leder samt utvecklar företagets kvalitetsarbete-, genom hela organisationen. Med tydligt fokus på livsmedelssäkerhet, spårbarhet, hållbar produktion och förbättringskultur blir du en viktig kraft i vår resa mot framtidens matproduktion. Du coachar, utvecklar och leder ditt team om 8 medarbetare. Ditt uppdrag Säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet och uppfyller alla lagkrav, branschstandarder och kundförväntningar – alla operativa timmar. Utveckla vår kvalitetskultur och leda arbetet med att bygga en förbättringsdriven organisation. Coacha, stötta och utbilda chefer och medarbetare inom kvalitet och livsmedelssäkert. Driva lokala och koncernövergripande projekt inom kvalitet och livsmedelssäkerhet– med fokus på långsiktigt värdeskapande. Ta ansvar för budget, resurser och nyckeltal inom ditt område. Representera Hilton Foods Sverige i kvalitetsfrågor både internt och externt, inklusive kund- och leverantörskontakter. Engagera, coacha och utveckla dina medarbetare. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom relevant område samt flerårig erfarenhet från en ledande roll inom kvalitet och livsmedelssäkerhet, gärna från en industriell miljö med produkter som har kort hållbarhet. Du har god kännedom om HACCP, GMP, ledningssystem och relevant lagstiftning, och är van att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du har mycket goda, muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Du är en kommunikativ ledare som brinner för att utveckla både människor och processer. Du är nyfiken och lösningsorienterad lagspelare som är trygg i att fatta beslut även i komplexa situationer. Hållbarhet är för dig inte bara ett mål – det är ett arbetssätt. Varför Hilton Foods? Utveckling Som medlem i vår ledningsgrupp får du möjlighet att vara med och forma företagets strategi och utveckling. Internationell prägel Arbeta inom ett globalt företag med många spännande projekt både lokalt och internationellt. Arbetsmiljö Vi erbjuder en säker, hållbar och dynamisk arbetsplats med fokus på medarbetarnas välmående och utveckling. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vår anläggning i Västerås. Hilton Foods är ett kapitalstarkt och investeringsintensivt företag som nu vill utöka sitt team i Västerås som arbetar för att leverera bästa produkt, med fokus på konsumentpackat kött men också andra färskvaror. Här möts du av en produktion med hög effektivitet i ständig utveckling. Livsmedelsproduktion ställer krav på rörlighet utifrån verksamhetens behov, förmåga att ställa om och arbeta för lösningar – något som är framgångsfaktorer för Hilton Foods produktion! Läs gärna mer på www.hiltonfoods.com Låter detta som en utmaning för dig? Välkommen med din ansökan på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan snarast. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743. I N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av tester genomför vi en objektiv rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad och erfaren verksamhetsledare som kan ta ansvar för att leda och utveckla vår verksamhet. Som verksamhetsledare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra mål uppnås och att våra resurser används effektivt. Som verksamhetsledare kommer du tillhöra Teknik- och servicekontoret. Här samarbetar en mängd olika professioner. Mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevånaren i fokus. Vi levererar klimatsmarta, goda och näringsriktiga måltider till barn, unga och äldre. Vi bidrar till att innevånare och besökare kan ha ett aktivt frilufts-, rekreations- och idrottsliv. Gator och promenadstråk underhålls och utvecklas för ökad trygghet och trafiksäkerhet. Vi utbildar om brandskydd och säkerhet, och är olyckan framme finns vi för att rädda och minimera skada. Vi arbetar aktivt tillsammans för att stärka och utveckla vår gemensamma arbetsmiljö, arbetsglädje och frisknärvaro. Vi hoppas du ska vilja vara en del av detta viktiga arbete! ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du arbeta mot målet att minska risken för utanförskap och kriminalitet bland barn och unga. Du arbetar för att främja social hållbarhet genom att skapa en trygg och inkluderande miljö för barn och unga. Syftet är att stärka utbudet av aktiviteter för barn och unga genom föreningslivet samt att utveckla fritidsaktiviteter genom att integrera Fritidsbanken i flera delar av vår verksamhet. Även att förbättra samordning och samarbete mellan olika intressenter och verksamheter. Ansvarsområden: • Leda och utveckla kommunens utbud av aktiviteter. • Hantera budget och ekonomiska resurser för verksamheten. • Bygga och upprätthålla relationer med intressenter. • Säkerställa att organisationen följer lagar och regler. • Motivera och stödja samarbetspartners för att uppnå mål. • Identifiera och hantera risker för verksamheten. • Rapportera till styrgrupp och politisk ledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av ledarskap, som chef, projektledare eller liknande. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling. • Erfarenhet av/ kunskap om budgethantering och ekonomisk planering. •Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga. Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom pedagogik. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av att starta verksamhet från grunden, att forma uppdraget efter målgruppens behov, tillsammans med andra. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i en politiskt styrd verksamhet. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi ser att du har ett strategiskt tänk och en god problemlösningsförmåga. Du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och se helheter utan att tappa detaljer. Din kommunikativa och sociala förmåga gör dig till en uppskattad samverkanspart, såväl internt som externt. Du kan driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra. Låter detta som ett spännande uppdrag? Urvalet sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
Om BEVI BEVI är ett av Nordens största företag inom elektriska drivsystem och kraftgenerering. Sedan 1931 har vi tillverkat elmotorer och tillhörande teknik för industrier världen över. Elmotorerna står i centrum för vår verksamhet och vi ligger i absolut framkant när det gäller produktutveckling av energieffektiva drivsystem. BEVI-gruppen har omkring 100 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Vi har ett bolag med tre kontor i Sverige, två bolag i Norge, ett bolag i Danmark, Finland, Kina, Italien och Indien. Vi är en del av Addtech, en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern med cirka 150 bolag och över 3500 anställda globalt. Genom Addtech har vi tillgång till resurser och nätverk som gör oss starka på den internationella marknaden. Om rollen Vi söker dig som vill kombinera teknik, kvalitet och hållbarhet i en roll med många kontaktytor, både internt och externt. Du blir en nyckelperson i vår QHSE-avdelning och ingår i ett mindre team där samarbete, flexibilitet och prestigelöshet är avgörande för att lyckas. I rollen som Kvalitets- och Compliancekoordinator arbetar du brett, med fokus på två viktiga områden där du förväntas ta stort ansvar: - Avvikelsehantering och reklamationer – gentemot både kunder och leverantörer. - Produktcompliance med hållbarhetsfokus – du säkerställer att våra produkter uppfyller krav från kunder och myndigheter, kopplade till exempelvis CE-märkning, REACH, RoHS och andra miljö- och säkerhetsrelaterade regelverk. Du förväntas snabbt bli självgående i att ta ansvar för kunddialoger, reklamationsmöten och ha tät kontakt med våra produktchefer, produktion och leverantörer. Du deltar också i arbetet med att följa upp och utveckla våra interna rutiner, processer och systemstöd. Rollen är global i den bemärkelsen att du stöttar flera bolag inom koncernen, men har din bas i Blomstermåla. Rollen ger dig även möjlighet att delta i hållbarhetsbedömningar, leverantörsaudits, riskanalyser och dokumentation kopplad till ISO och verksamhetssystem. Vi jobbar aktivt med att utveckla våra processer, vårt verksamhetssystem och hur vi möter kunders och myndigheters krav. Vi ser gärna att du är initiativtagande och vill ligga steget före i arbetet. Du kommer in i ett läge där vi har grunden på plats – men också stora möjligheter att förbättra, påverka och utveckla. Varför BEVI?Hos oss får du arbeta nära verksamheten, med korta beslutsvägar och stort utrymme att ta egna initiativ. Du får en roll med bredd – du arbetar inte isolerat i en funktion, utan får helhetsförståelse för verksamheten. Du blir en viktig del av ett mindre team där du har stor möjlighet att påverka både arbetssätt och resultat. Det arbete du gör märks och du ges chansen att bidra till både kundnöjdhet och hållbarhetsarbete. Din profil Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av avvikelsehantering och reklamationer - Erfarenhet av arbete enligt ISO 9001 och/eller ISO 14001 - Erfarenhet från industriell miljö - God teknisk förståelse - Mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska, även i tekniska sammanhang Meriterande är om du också har: - Ingenjörsutbildning - Kunskap om produktrelaterad lagstiftning/compliance - Utbildning inom rotorsaksanalys - Erfarenhet från branscher med höga kvalitetskrav, exempelvis fordonsindustrin - Förmåga att tolka ritningar eller arbeta med mätteknik Vi tror att du är en person som är självgående och strukturerad, med förmåga att driva ärenden från start till mål. Du har lätt för att samarbeta, men tvekar inte att ta egna initiativ. Din kommunikationsstil är tydlig och professionell – både internt och externt. Ditt nyfikna förhållningssätt hjälper dig förstå både teknik, processer och kundkrav. Vidare trivs du i en roll där du får växla mellan operativt arbete och långsiktiga förbättringar. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på [email protected] Marie Johansson och nås på 0700911403 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Uppdragsbeskrivning Projektverksamheten inom Nät är indelad i områdes- eller projektprogram. Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Kvalitetsspecialisten ska med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja program- och huvudprojektledare och bidra till att programmets kvalitetsledning och kvalitetssäkring sker på ett effektivt sätt. Kvalitetsspecialisten stöttar program och huvudprojekt under genomförandet i planering och uppföljning av kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. Rollens ingång är på programnivå, men arbetsuppgifterna kan utifrån behov omfatta både program, huvudprojekt och projekt beroende på programmens karaktär och behov. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till kund i det löpande arbete som utförs av kund. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av kund) Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Stödja vid framtagandet av programplan/projektplan och etablering av programmets/huvudprojektets kvalitetsarbete Stödja i struktur och arbetssätt för uppföljning av programmet/huvudprojektet ur ett kvalitetsperspektiv Stödja i utveckling och ständiga förbättringar av programmets/huvudprojektets kvalitetsrelaterade arbetssätt Stödja i metodik och arbetssätt för erfarenhetsåterföring Stödja och utbilda inom programmet i tolkning och tillämpning av ledningssystem/processer Säkerhetsprövning Säkerhetsskyddsöverenskommelse ska upprättas med vinnande leverantör. Processen för upprättande av säkerhetsöverenskommelse beräknas ta ca 1 till 3 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Tilldelad leverantör har inte rätt att fakturera för väntetid under säkerhetsprocessen. Placering Kunds kontor i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå eller Västerås. Resor kan förekomma. Du kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Distansarbete kan som maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du ska vara på plats på kunds kontor 2-3 dagar/vecka. Obligatoriska krav Utbildning: Du ska ha eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom kvalitet eller teknik, alternativt en YH-examen. Eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som beställaren bedömer likvärdiga. Kompetens och erfarenhet: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt/huvudprojekt/program med kvalitetsarbete inom anläggning- och/eller samhällsbyggnadsprojekt. Minst 7 års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete. Mervärdeskrav Minst 2 års arbetslivserfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, XLPM) eller projektstyrningsmetodik Minst 2 års arbete med standarder som ISO 9001 Annan dokumenterad utbildning inom kvalitetsområdet Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med kvalitetssäkring av kundanpassade lösningar i ett internationellt och expansivt företag med en ledande ställning inom teknologi och kvalitet? I rollen som Head of Quality Management hos Lohmann Nordic AB kommer du att ha en central roll i att säkerställa och utveckla kvaliteten inom vår verksamhet. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp Norr om Kungälv. Hos oss får du en möjlighet att bli en del av ett litet men expanderande företag som ingår i en internationell koncern. I din roll kommer du att ansvara för att förbättra och upprätthålla anläggningens kvalitetssystem enligt ISO 9001 och IATF 16949, samt för att hantera hela kvalitetsledningssystemet inklusive kundklagomål. Din insats är avgörande för att säkerställa hög kundnöjdhet och leda arbetet med både kundrevisioner och externa tredjepartsrevisioner. Tillsammans med koncernens kvalitetsteam kommer du att vara delaktig i etableringen av ett nytt kvalitetsledningssystem, där vår anläggning fungerar som pilot. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet för processer och produkter, och är en nyckelperson i APQP-teamet vid utveckling av nya modeller och modellförändringar. En viktig del av rollen är även att ansvara för dokumentation av produktintegritet, inklusive produktsäkerhet och överensstämmelse. Du deltar aktivt i produkt- och processutveckling samt i realiseringen av dessa. Under testning och implementering av nya lösningar stödjer du tekniska frågor och säkerställer att kvalitetskraven uppfylls. Du bör vara väl förtrogen med PPAP-processen och ha vana av att stödja leverantörsrevisioner. Som en erfaren ledare fungerar du även som mentor för vår kvalitetsingenjör, där du bidrar till kompetensutveckling och ett starkt kvalitetsteam. Urval sker löpande så vänta inte med att registrera din intresseanmälan via randstad.se så snart som möjligt. Sista dag för ansökan är den 29 april 2025. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Säkerställa hög kundnöjdhet Förbättra och underhålla anläggningens kvalitetssystem (ISO9001, IATF 16949) Mentorskap för junior kvalitetschef Arbeta med koncernens kvalitetsteam och sätta upp ett nytt kvalitetsledningssystem som pilotanläggning Ansvar för kundgranskningsprocessen och externa tredjepartsgranskningar Stödja leverantörsgranskningar Hantera kvalitetsledningssystemet inklusive kundreklamationer Stödja tekniska frågor under testning och implementering Delta i APQP-teamet vid utvecklingen av nya modeller eller modelländringar Dokumentation av produktintegritet (produktsäkerhet / produktöverensstämmelse) Utveckla kontinuerlig förbättring av processer och produkter Delta i produkt-/processutveckling/realisering Bekant med PPAP-processen Kvalifikationer Har 5-10 års erfarenhet av Quality Management inom bilindustrin eller dess kunder Har erfarenhet som Quality Management Representative (QMR) från bilindustrin BSc industrial engineering, mechanical engineering eller liknande relevant utbildning alternativt motsvarande arbetserfarenhet Är van att arbeta med ISO 9001 och IATF 16949 Har kunskap om “First and second party auditor” IATF Kunskap i IATF16949 och dess Core Tools Är Certifierad VDA 6.3 revisor Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Har goda kunskaper i MS Office Är självgående, har ett positivt mindset och är en god team player och tycker om att nätverka Har ett analytiskt tänkande, tekniska färdigheter och god en ledarskapsförmåga Det är meriterande om du också har: Kunskap i ISO 14001 Product Safety & Conformity Representative, PSCR och Formel Q För att lyckas i tjänsten behöver du vara självgående. Det är också viktigt att du har en utvecklad kommunikationsförmåga i tal skrift, samt har ett positivt mind set och gillar att arbeta i team. Om företaget Lohmann Nordic AB Lohmann Nordic AB är ett expansivt företag som tillverkar självhäftande komponenter till industrin. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp utanför Kungälv. Vi ingår i Lohmann Tape Group som är verksamt över hela världen och har funnits i Skandinavien sedan 1973. Vi har ett stort material- och processkunnande med ett globalt kontaktnät av leverantörer. Lohmann Tape Group grundades år 1851, har över 1800 anställda med närvaro i ett 50-tal länder och omsätter ca 300 miljoner EURO. Läs mer om oss här: www.lohmann-tapes.se/se/sverige
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb