Kvalitetschef

Sök bland 49 lediga jobb som Kvalitetschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

HSEQ Manager, fokus på kvalite till Shipyard Landskrona

Saab startar ny verksamhet på Varvsudden i Landskrona! Vill du vara med från början på en spännande resa? Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Hos oss får man arbeta med de mest komplexa konstruktioner för ubåtar, ytfartyg och andra navala system. Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld! Din roll Ditt ansvar innefattar att driva arbetet med att utveckla, förenkla och uppdatera Shipyard Landskronas kvalitetsarbete. Du kommer som HSEQ Manager vara en drivande del i vårt kvalitetsarbete tillsammans med övriga kollegor och chefer. Några av dina uppgifter kommer att vara: * Sätta för verksamheten relevanta kvalitetsmål och följa upp dess samt ansvara för att Shipyard Landskrona uppfyller certifieringar enligt ISO 9000/14001/45001 och följa upp dessa i interna revisioner. * I samverkan med svetsansvarig ansvara för certifiering enligt ISO 3834-2. * Medverka vid koncerninterna revisioner av certifiering enligt ISO 3834-2 samt följa upp eventuella förbättrings- och korrigerande åtgärder. * Säkerställa att ritningar och produktionsunderlag är korrekta i samarbete med konstruktions- och beredningsavdelning samt se till att underlaget efterlevs och relevanta kontroller genomförs. * Löpande arbeta med verktygen för verksamhets- och dokumentstyrning samt utveckla dessa tillsammans med koncernövergripande resurser. * Sätta för verksamheten relevanta miljömål och följa upp dessa. Bland annat genom att se till att koncernövergripande miljömål uppnås och övervaka förbrukning av material samt se till att hanteringen av avfall sker på ett korrekt sätt. * Vid behov assistera koncernövergripande arbetsmiljöteam. I rollen rapporterar du till platschefen och är placerad på Saab Kockums site Shipyard Landskrona i Landskrona. Din profil För att lyckas i rollen som HSEQ Manager söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsarbete. Som person tror vi att du är strukturerad, driven, lyhörd och prestigelös. Du tar snabbt till dig tekniska verksamheter och du tycker att det är roligt att samarbeta med såväl kontorskollegor som medarbetare i produktionen. Du har en jordnära personlighet och ett lösningsorienterat tillvägagångssätt. Du trivs i miljöer där ingen dag är den andra lik och du har en god förmåga att skapa struktur och ordning. Kvalifikationer * Akademisk utbildning eller har på annat sätt förvärvat likvärdiga kunskaper * Utbildad inom/eller erfarenhet från ISO-certifiering och systematiskt arbetsmiljöarbete * Dokumenterad erfarenhet av processutveckling och verksamhetssystem * Erfarenhet från arbete inom industri och/eller sjöfart eller liknande är meriterande * Branscherfarenhet är meriterande * Flytande kunskaper i svenska och engelska * Kunskaper i Office365 Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

24 juni 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Kvalitetsansvarig till vår verksamhet i Luleå

Kvalitetsansvarig till vår verksamhet Luleå ALS Scandinavia AB är ett företag inom ALS Group, ett av de största uppdragslaboratorierna för kemiska analyser i världen. I Norden är vi ca 420 anställda inom ALS med laboratorier i Sverige; Luleå, Stockholm, Landskrona, Danmark; Humlebæk, Odense samt i Oslo och Helsingfors. I Luleå finns ett av världens mest avancerade kommersiella laboratorium specialiserat på grundämnen och isotoper. Läs mer på www.alsglobal.se Vill du bli en viktig del i vårt framgångsrika kvalitetsteam? Då kanske du är vår nästa medarbetare! Om tjänsten ALS Scandinavia AB är ett ackrediterat laboratorium, enligt ISO 17025, som erbjuder våra kunder korta leveranstider vilket innebär att arbetet ska utföras effektivt och med god kvalitet. ALS Scandinavia AB i Luleå är även certifierade av Läkemedelsverket för arbete enligt GMP (Good Manufacuring Practice) samt innehar ett ”Statement of GLP compliance” för analyser under ”Good Laboratory Practice”. I rollen som kvalitetsansvarig har du ansvaret för att utveckla och driva kvalitetsarbetet inom Luleås laboratoriet med fokus på ISO 17025, men även att säkerställa att kvalitetsledningssystemt uppfyller kraven som ställs på genom GMP och GLP. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Utveckla och samordna kvalitetsarbetet Underhålla kvalitetssystemet och utveckla kvalitetsriktiga arbetssätt Samordna tillsyn och förnyade bedömningar som utförs av Swedac, samt övrig kontakt med Swedac Delta i det övergripande kvalitetsarbetet mellan de olika siterna inom ALS Scandinavia Skriva, granska och godkänna kvalitetsstyrande dokument Ansvara vid externa inspektioner, tillsyner och bedömningar av företaget Ansvara för interna revisioner Ansvara för att kvalitetssäkra valideringar inom ISO 17025 Leda, stödja och utbilda medarbetare i kvalitetsarbetet Ansvara för att kvalitetssystemet uppfyller kraven i ISO 17025 samt GMP och GLP Egenskaper Vi söker dig som har naturvetenskaplig akademisk utbildning, gärna inom kemi eller teknisk kemi. Du bör ha dokumenterad erfarenhet och gedigna kunskaper inom kvalitetssäkring, gärna ISO 17025 samt vana att hantera och driva förändringsarbete. För att lyckas i rollen som kvalitetsansvarig är du resultatorienterad, analytisk och strukturerad. Arbetet innebär varierande frågeställningar, vilket innebär att du självständigt ska kunna planera och prioritera ditt arbete. Du ska ha lätt för att samarbeta och vara lyhörd för din omgivning. Eftersom arbetet kräver interaktion med många olika personer krävs det att du är pedagogisk, kommunikativ och har god social förmåga. Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl skriftligt som verbalt, är ett krav. ALS erbjuder Vi erbjuder en spännande miljö med avancerad teknik och kompetens, möjlighet att påverka och utvecklas i ett internationellt företag med fokus på goda värderingar, ansvarstagande och viljan att lyckas. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Intresserad? Skicka din ansökan innehållande CV och personligt brev till [email protected] samt [email protected] senast den 12 augusti 2024 Ange referens Kvalitetsansvarig Luleå i din ansökan. För närmare upplysningar angående tjänsten kontakta Kristina Svedenbjörk, Kvalitetschef 0920-28 99 58, [email protected] Fackliga representanter, Unionen: Jenny Lundmark, 0920-28 99 64, [email protected]

24 juni 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024
Quality & Process Manager Tetra Recart

At Tetra Pak we touch millions of lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us. Job Summary We are looking for a skilled professional being able to take Quality & Reliability ownership of TRC converting equipment and Processes. As Quality & Process Manager Tetra Recart your overall objective is to manage and implement converting line strategies for the factories in order for them to produce and deliver competitive packaging materials. This position will be reporting to Director Tetra Recart & Tetra Rex and will be based in Lund, Sweden. What you will do Contribute to the profitable growth of Tetra Recart business with supply chain as a competitive edge. Develop and drive Quality Roadmap for Tetra Recart Lead, prioritize and guide on converting quality issues. Manage the Quality standards and tools specifically to Tetra Recart Lead and participate in Quality and Crease cutting & Side Sealing process networks to improve collaboration among factories for Technical Issues reduction, improved productivity, and reliability. Propose continuous improvement initiative and support factories in implementation. Main contact with customers and MC related to PM and Tetra Recart converting quality. Lead global loss intelligence and prioritize initiatives for Tetra Recart into IBE pipeline. Participate in investment assessment & business case development. Work together with Base Material to execute BM roadmap. We believe you have We believe that you have the ability to work and collaborate across borders, and also to understand and improve our customers’ as well as our own business. Having an interest in continuous improvements and a vast understanding of the need for change is therefore important. The critical competencies we are looking for are proven leadership skills, business acumen, excellent communication, and ability to drive and implement change. You have experience from WCM, Quality improvement and cost optimization and have a keen interest in technology and development. As a person you are used to challenging the status quo, have strong leadership & influencing skills and are able to drive actions and people in an agile environment. You are able to set clear priorities, you are active in your outreach to your stakeholders and are able to drive alignment and agreement to action. You have a University degree in Engineering and at least 10 – 15 years of proven experience in Supply Chain and converting operations.You must be fluent both in written and spoken English. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, please send your CV to [email protected] This job posting expires on 2024-06-30. Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

20 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Compliance chef till Humana Individ & Familj

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du personligen kommer att utvecklas? Humana utför insatser inom bl.a. HVB, stödboende, beroendevård, öppen vård, äldreomsorg, familjehem och LSS-verksamhet. Välkommen till Humana! Rollen Som Compliance chef är du en del av ledningsgruppen för individ och familjeomsorgen och ansvarar för att stödja Affärsområdeschef i att utveckla, kontrollera och rapportera brister i kvalitetsarbetet övergripande i organisationen. Du ansvarar för en grupp som består av chef för tillstånd & tillsyn, anbudschef och systemförvaltare.   Huvudsakliga arbetsuppgifter:  - Övergripande ansvar för omvärldsbevakning, implementering,  kontroll och rapportering av brister av regelefterlevnad inom affärsområdet - Omvärldsbevakning inom gällande område och bistå vårdföretagarna med kunskap/underlag genom samverkan  - Ansvarig för uppföljning av efterlevnad ISO 9001/14001 och standard inom HVB  - Administration, utveckling och uppföljning av vårt kvalitetsledningssystem PARUS. Där finns våra kärnprocesser gällande SoL, LSS, HSL och processerna gällande det systematiska förbättringsarbetet.   - Ansvarig för bedömning av risker av allvarligare karaktär  - Bevakning av lagstiftning (inkl. GDPR) och tillstånd. - Ansvarig för att coacha, stötta och följa upp personal i syfte att nå uppsatta mål samt skapa framgång och engagemang hos medarbetarna - Ansvara för avdelningens budget, verksamhetsplan samt månadsvis uppföljning av det systematiska förbättringsarbetet Vi arbetar i Google Workspace. För denna roll krävs: - Högskoleutbildning exempelvis jurist, socionom, beteendevetare eller sjuksköterska alternativt högskolestudier inom socialt arbete, juridik, statsvetenskap - Erfarenhet av utvecklingsarbete, processledning och arbete med kvalitetsledningssystem  - Erfarenhet av arbete i vård och omsorg  - B-körkort Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete med tillsyn och/eller myndighet - Goda IT-kunskaper - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Utöver det söker vi en analytisk person med hög integritet. Du är tydlig och drivande i utvecklingsarbete och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi är en växande organisation med många olika verksamhetsområden och verkar i många lagrum behöver du vara flexibel.  Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort kommer att vara Stockholm eller Lund med möjlighet till distansarbete. Vad händer nu? Urval och intervjuer kommer att ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag. Sista ansökningsdagen är 4 juli 2024. Som en del av rekryteringsprocessen kommer vi använda oss av kompetensbaserade intervjuer och tester.  Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta Affärsområdeschef Titti Lilja, 070-2654354 eller [email protected]

20 juni 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Kvalitets- och miljöansvarig sökes till Hagens Systems AB

Arbetsbeskrivning Kvalitetsansvarig har det övergripande ansvaret för att leda, driva, utveckla och implementera kvalitets- och miljöarbetet såväl operationellt (kort sikt) som strategiskt (lång sikt) inom Hagens Systems AB, i nära samarbete med övriga funktioner inom företaget. Ansvaret innebär bland annat att utveckla företagets ledningssystem som omfattar kvalitetsledningssystem ISO-9001:2015 med fordonsindustrins krav IATF16949:2016 samt miljöledningssystemet ISO 14001:2015. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Placeringsort är Torsås. Du ansvarar för att: • Driva kontinuerlig utveckling av medarbetare samt att effektivisera tilldelad process i samarbete med övriga processägare för att säkerställa våra certifikat. • Öka kunskap och förståelse för kvalitets- och miljöarbetet hos alla anställda. • Fastställa, följa upp verksamhetsmål samt vid avvikelse korrigera. • Arbetet sker enligt gällande krav och rutiner i vårt verksamhetssystem ex. reklamationshantering och PPAP-förfarande. • Upprätthålla kontakter med revisionsföretag samt ansvara för interna och externa revisioner samt för att leverantörsrevisoner genomförs. • Koordinera och följa upp rapportering av nyckeltal inom tilldelat ansvarsområde. • Kundrapportering i portaler. • Budgetansvar för tilldelad avdelning. Vem är du? Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med variation i arbetsuppgifter. Vi tror att du har ett genuint intresse för kvalité och miljö samt att du tycker om att arbeta med människor. Vi ser gärna att du har en högskolexamen med teknisk inriktning eller motsvarande arbetserfarenhet. Du har erfarenhet av kvalitetsledning med ett utbrett fackkunnande inom eget och angränsande områden. Vi ser gärna att du kommer från tillverkningsindustri eller annan likvärdig verksamhet med högt ställda krav. Du har framgångsrikt utvecklat och förbättrat kvalitetsområdet med tillhörande personal. Du har goda allmänna teknisk kunskap och erfarenhet av LEAN-arbete är meriterande. Som person är du verksamhetsorienterad, kommunikativ, strukturerad och systematiskt med en god förmåga att arbeta långsiktigt. Du är analytisk, noggrann, initiativrik, drivande, flexibel och förändringsbenägen. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta på plats. Du är ödmjuk, lyhörd och lättillgänglig och trivs med att röra dig ute i verksamheten. För att lyckas bör du även ha god datorvana och kunna använda excel, navigera i portaler och känna dig trygg med att bygga vidare på vårt ledningssystem. Vilka är Hagens systems? Vi kan erbjuda en spännande utmaning i ett väl etablerat företag, i en internationell koncern. Vi arbetar mycket krossfunktionellt inom organisationen och är ett engagerat team. Vi är lyhörda gentemot våra medarbetare och uppmuntrar utveckling, förbättring och effektivisering. Känner du dig redo för nya utmaningar är du välkommen med din ansökan redan idag. Intervjuer kommer att ske löpande. Senaste ansökningsdag 2024-08-04. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss kontakt med säljare.

20 juni 2024
Sista ansökan:
5 augusti 2024
Vikarierande kvalitetschef sökes till F16

Om enheten Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet och Försvarsmakten står inför. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för förbandets kvalitetsarbete genom att: • Övergripande ansvara för att övervaka F 16 flygsäkerhetsarbete inom militär luftfart (intern utbildning ges) • Planera och genomföra revisioner inom militär luftfart • Generell och riktad verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete • Stödja flottiljledning, stab och enhetschefer med kvalitetsarbete • Avvikelse- och riskhantering • Bidra i utvecklingen av verksamhetens internwebb och andra informationskanaler Arbetet innebär tjänsteresor om ca 10-20 dagar per år. Fram till årsskiftet -24/-25 kommer arbetet att genomföras tillsammans med ordinarie kvalitetschef. KRAV Kvalifikationer • Akademisk utbildning gärna med inriktning mot organisations-/verksamhetsutveckling, förbättringar och ledarskap eller motsvarande • Erfarenhet av arbete inom kvalitetsområdet • Stor vana att arbeta med officeprogrammen (word, excel och powerpoint) • Talar och skriver svenska flytande • Goda kunskaper i engelska • B-körkort Personliga egenskaper Du är driven och har stort intresse för kvalitetsarbete. God initiativförmåga och arbetar självständigt under eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE Erfarenhet av: • arbete inom flygsäkerhetsområdet • arbete med MS Sharepoint • arbete inom Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat 2 år under perioden hösten 2024 – sommaren 2026 Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Uppsala Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Kvalitetschef Patrik Tegefjord, 0723-86 86 91 (inte tillgänglig 1/7 – 4/8) För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist, Åsa Larsson Mejl: [email protected] Fackliga företrädare: OFR/O Ärna Peter Oscarson, tfn 018-19 63 68. OFR/S Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33. SACO Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06. SEKO nås via växeln 018-19 60 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-08-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Strategisk projektledare för Säkerhetspolisens uppdrag inom FATF

Säkerhetspolisen får regelbundet underrättelser om att organisationer och enskilda individer i Sverige finansierar terrorism utomlands. En betydande del av den misstänkta finansieringen sker genom brottslig verksamhet. För att öka myndighetens förmåga att förebygga och förhindra detta söker vi nu en erfaren projektledare med kunskaper om penningtvättsregimen. Tillsammans skyddar vi Sverige. Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre. Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet. Som medarbetare på Säkerhetspolisen kan du förvänta dig ett ledarskap som bygger på helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande. Våra ledare coachar, stöttar och utmanar dig att ta ansvar för din och verksamhetens utveckling. Tillsammans bidrar vi alla till att skapa ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Det här är ditt uppdrag Säkerhetspolisen söker en strategisk projektledare för myndighetens arbete med Financial Action Task Force (FATF). Som projektledare på området leder du en arbetsgrupp som hanterar arbetet inför FATF:s granskning av Sveriges och Säkerhetspolisens verksamhet. I uppdraget ingår samverkan internt och externt med sakkunniga på området. Du identifierar samarbetspartners och etablerar samarbete med dessa. Du deltar i en arbetsgrupp under samordningsfunktionen mot penningtvätt och finansiering av terrorism samt koordinerar arbetet tillsammans med övriga myndigheter i funktionen. Ansvarsområden för rollen är bland annat att planera och koordinera myndighetens förberedande arbete inför FATF utvärdering. Du hanterar svar på inkommande frågeställningar från FATF och/eller Regeringskansliet inför plenarmöten, samt att sammanställa svar på förfrågningar och remisser för FATF och din enhet på myndigheten. Du arbetar aktivt med kunskapshöjande insatser på området både inom och utanför myndigheten. Du bidrar även med andra arbetsuppgifter på enheten, från administration till strategi. Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor både inom och utanför Sverige förekommer. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Examen med relevant inriktning, exempelvis ekonomi, juridik eller statskunskap Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet Kunskap om penningtvättsregimen Dokumenterad gedigen erfarenhet av projektledning Erfarenhet från statlig verksamhet Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift Mycket god förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Erfarenhet från Säkerhetspolisens verksamhet Erfarenhet av att presentera och/eller utbilda Erfarenhet av arbete med FATF-frågor Arbetslivserfarenhet från myndighet inom samordningsfunktionen mot penningtvätt och terrorfinansiering Erfarenhet av internationellt arbete Arbetslivserfarenhet från finansiella sektorn Det här är kollegan vi söker Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven och prestigelös och som självmant tar dig an varierade arbetsuppgifter, från administration till strategi. Du har vana av samverkan och kan enkelt etablera och upprätthålla kontakter och nätverk. Du trivs med att arbetar självständigt och har god förmåga att identifiera behov som uppstår och kan från det utveckla och genomföra uppdrag. På ett tydligt och förtroendeingivande sätt delar du med dig av dina kunskaper och anpassar budskap efter mottagaren. Du känner dig bekväm att på både svenska och engelska delge information vid informella möten, utbildningar eller presentationer för mindre eller större grupper. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 84 51. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2024-07-15. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

18 juni 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
QHSE Manager till SMS group

Vill du vara med och bygga upp vår verksamhet i Boden och bidra till utvecklingen av en hållbar industri? SMS group är en global koncern som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med H2 Green Steel etablerar vi nu vår organisation i Boden och letar efter drivna medarbetare som delar våra värderingar och lockas av att vara med och forma vår verksamhet. Tillsammans bygger vi upp ett starkt team och vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har ambition och vilja. Om rollen Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en spännande etableringsfas för SMS group i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete i en dynamisk och mångkulturell miljö. Du kommer få ett varierat arbete och vara delaktig i stort som smått. Uppdraget kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation med initialt fokus på att bygga upp organisation och lokala arbetssätt för verksamheten i Boden. Brinner du för att en arbetsplats ska vara välmående, trygg, hållbar och kvalitativ? Då kan det vara precis dig vi söker. Som ansvarig för QHSE (kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö) arbetar du övergripande inom QHSE-området i syfte att säkerställa en säker, hållbar och kvalitativ verksamhet. Du samordnar systematiskt QHSE arbetet och driver ett ständigt förbättringsarbete. Arbetet är varierat och innebär mycket samverkan och nära samarbete inom hela organisationen. Du är exempelvis ett naturligt bollplank och stöd till organisationens chefer och rapporterar direkt till ledningsgruppen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Implementera, underhålla och utveckla QHSE processer och ledningssystem · Främja en säkerhetskultur inom organisationen och säkerställa efterlevnad av alla tillämpliga lagar och förordningar inom kvalitet, arbetsmiljö, säkerhet och miljö. · Hålla introduktionsutbildningar för nyanställda och kontinuerligt utbilda anställda inom QHSE · Utreda incidenter och olyckor samt vidta efterföljande åtgärder · Utgör en naturlig kontaktyta mot myndigheter och andra aktörer · Omvärldsbevaka QHSE-området · Regelbundet revisionsarbete · Leverantörsbedömningar · Se till att produkterna stämmer överens med ritningar och specifikationer enligt teknisk design · Säkerställa att produktionsteknikerna uppfyller de nödvändiga standarderna för att effektivt tillverka kvalitetsprodukter Din profil Du har akademisk examen inom relevant område kombinerat med minst fem års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med QHSE och med ledningssystem ISO 9001, 14001 och 45001 standarder. Du är ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du har hög analytisk- och problemlösningsförmåga. Vidare är du relationsskapande och har lätt för att skapa nya relationer då rollen innebär nära samarbete med alla avdelningar inom organisationen. Du behöver ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Meriterande för rollen är: · Erfarenhet av att framgångsrikt ha implementerat och utvecklat processer inom QHSE · Certifiering CSP (Certified Saftey Professional) · Certifiering CIH (Certified Industrial Hygienist) Om SMS group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS group är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Hos oss får du internationella karriärmöjligheter. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Våra värderingar ACT, SHARE, CARE, INNOVATE och SUCCEED har alltid varit en integrerad del av vårt arbete och är även vad vi lovar våra kunder och medarbetare idag och i framtiden. Ansökan Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av SMS group och vår etablering i Boden men funderar på om din profil inte helt överensstämmer med jobbannonsen rekommenderar vi dig starkt att ändå skicka in din ansökan. Vi kanske tycker att din profil är helt rätt för denna tjänst eller för någon av kommande roller i vår växande verksamhet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Kim Marielle Bieler, [email protected] Vi ser fram mot din ansökan!

17 juni 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Kvalitetschef till Öresundschark

Välkommen till köttbullarnas hem! Öresundschark söker en kommunikativ och noggrann Kvalitetschef med stort engagemang och positiv energi som vill driva och vidareutveckla kvalitets- och miljöarbetet. Öresundschark är ett modernt familjeföretag som grundades 1997 och är en av Sveriges ledande producenter av köttfärsprodukter med en ambition att kunna leverera Sveriges godaste köttfärsprodukter till såväl detaljhandeln som storhushåll. Verksamheten präglas av kompetens, arbetsglädje och strävan att tillverka de bästa köttfärsprodukterna någonsin! Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden som Kvalitetschef på Öresundschark Som Kvalitetschef på Öresundschark kommer du att ansvara för samtliga kvalitets- och miljöprocesser och säkerställa att företaget lever upp till de kvalitets- och miljökrav som ställs både internt och externt. Du erbjuds varierande arbetsuppgifter och förutom löpande arbete som att upprätta, införa och förbättra rutiner och instruktioner för kvalitets- och miljöarbetet ansvarar du också för produktsäkerheten, underhåll och internrevision av ledningssystemet samt för att planera och genomföra utbildning internt. För att lyckas och trivas i rollen För att trivas i rollen behöver du ha initiativförmåga, vara ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Det är viktigt att vara kvalitetsmedveten och strukturerad. Du har god erfarenhet av kvalitetsledningssystem, HACCP, BRC, FSSC 22000 eller liknande och har god vana av dokumenthantering. Det är viktigt att du har kunskap avseende kvalitets- och miljöområdet, lagar och förordningar, då du blir företagets expert inom området och representant gentemot myndigheter. Du har kunskap om miljömärkningar såsom Svenskt kött och EU EKO och förståelse för produktionsprocessen och produkter. Det är meriterande om du har kunskaper inom produktdatabaser som Validoo eller liknande. Din roll innebär mycket ansvar och det krävs att du är säker i din roll, är en duktig kommunikatör, har lätt för att entusiasmera din omgivning och gillar ordning och reda. Du är prestigelös med ett personligt driv och engagemang, är stresstålig och beredd att ”kavla upp ärmarna” när det behövs! Du har relevant utbildning samt flerårig erfarenhet från liknande arbete inom livsmedelsindustrin. Dina arbetsuppgifter kräver att du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska språket, i tal och skrift. Körkort krävs. Rekryteringsprocessen Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Skånestor AB och du anställs direkt hos Öresundschark AB i Malmö. På Skånestor jobbar vi enligt våra grundprinciper och väljer våra kandidater både utifrån kompetens och personlighet som matchar företagets värderingar och företagskultur. Soft skills är lika viktiga som hard skills! Vi värnar om ett hållbart arbetsliv och vill att våra kandidater ska må bra, trivas och utvecklas tillsammans med företaget som vi rekryterar till. Start: Enligt överenskommelse. Plats: Malmö Arbetstid: Dagtid måndag till fredag. Anställningsvillkor: Heltid. Ansökan Välkommen att ansöka med CV samt ett personligt brev som förklarar varför du är rätt person för denna tjänst. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Maria Gren, Rekryteringsansvarig på Skånestor, telefon 072 451 58 72 eller via mail: [email protected]

12 juni 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
EHQS Manager till Plannja

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Plannja och rollen som EHQS Manager här: https://open.spotify.com/episode/2OkEK2Kc63fyjLiTURaOE2?si=bf8508aab63f4b63 Därför är du viktig Har du en stark passion för ständiga förbättringar? Vill du vara en nyckelperson i ett ledande företag inom byggbranschen? Vi på Plannja söker nu en ledare med tyngd och erfarenhet av att driva förändringsarbete till rollen som EHQS Manager. Här får du inte bara möjligheten att utveckla och säkerställa högsta standard, utan du blir också en del av ett dynamiskt team där dina initiativ och idéer verkligen gör skillnad. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede och expanderar starkt i såväl Sverige som Europa. Ta chansen och häng med på vår tillväxtresa! Det här är Plannja Med rötterna i Norden och hjärtat nära stålet, har vi förädlat tak- och fasadprodukter i tunnplåt ända sedan 1967. Vi drivs av samma tanke nu som då: att skapa hållbara byggnader. I dag är vi ett ledande varumärke i Skandinavien inom tunnplåtsprodukter för byggmarknaden. Vi utvecklar och producerar tak, avvattning, fasadprofiler och tillbehör som ökar livslängden och höjer värdet på din fastighet. Våra produkter tillverkas i stål och aluminium och är utvecklade speciellt för Norden. Det innebär hög kvalitet som klarar vårt tuffa klimat liksom en tidlös estetik och kulörer som ligger nära naturen och nordisk tradition. På Plannja arbetar vi kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet och våra tillverkningsprocesser ur ett hållbarhetsperspektiv. Vår ambition är att vara en föregångare inom hållbarhet för byggbranschen. Tillsammans med våra kunder bidrar vi till att skapa en fossilfri värdekedja genom en byggnads hela livscykel. Våra produkter finns hos plåtgrossister och i bygghandeln samt levereras till kunder i samarbete med flertalet hustillverkare. Plannja är ett dotterbolag till stålkoncernen SSAB och ingår sedan år 2014 i SSAB:s division Ruukki Construction. Läs mer om oss på www.plannja.se. Vår kultur Vi strävar alltid efter att ligga steget före genom att ha ett starkt sikte på framtiden. Vi är ett drivande företag där vi tillsammans skapar värde för både våra kunder och samhället. Vår äkthet genomsyrar allt vi gör, och vi ser alltid till att göra vad som är rätt, både för våra anställda och för våra kunder. Den bestående upplevelsen av kontakten med Plannja ska vara så positiv att våra kunder vill använda våra lösningar, produkter och tjänster fler gånger och att kunder i första hand väljer oss och med glädje rekommenderar oss till andra. Fokus i din roll Som EHQS Manager ansvarar du för våra enheter i Järnforsen, Landsbro samt Vetlanda. Ditt fokus är att förena våra olika enheter, genom att låta dem behålla sina respektive identiteter och att sammanföra våra kunskaper och erfarenheter som skapar magiska synergier för vår verksamhet. Det här genererar ett högt värde både till våra kunder och ut till alla delar i vår organisation. Din roll innebär ett aktivt och nära samarbete med hela organisationen, där du ständigt interagerar med verksamheten. Du kommer vara ledningens representant i kvalitetsfrågor och säkerställa att ledningssystemet uppfyller ISO-krav och fungerar praktiskt i den dagliga verksamheten, vilket innebär att du har ett tätt samarbete med den lokala organisationen på respektive enheter. Ditt team består av fyra medarbetare med kunskaper inom kvalité, hälsa, säkerhet och miljö. Tillsammans stärker ni samarbetet mellan enheterna och medarbetarna, och driver förändringsprojekt med stort engagemang och närvaro. Ert arbete gör att vi som organisation arbetar smartare, där vi lär av varandra och fångar och nyttjar våra specialistkompetenser. Du kommer också att hålla dig uppdaterad om lagändringar och krav gällande kvalitet för att säkerställa att vi alltid är i framkant. Dessutom kommer du att genomföra revisioner hos underleverantörer för att säkerställa att deras kvalitet uppfyller våra krav. Du deltar vid leverantörsbedömningar och produktutvecklingsprojekt för att säkerställa kvaliteten i varje steg. Om vi får önska Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare: Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet Stort intresse av att driva förbättringsarbete i olika delar av verksamheten Jobbat aktivt med och implementerat ledningssystem Erfarenhet av LEAN-arbete Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? Hos dig finns en drivkraft, ett strategiskt intresse, och gärna en förkärlek till flöden samt LEAN-filosofin. Du är en tydlig ledare som leder genom dina medarbetare. För att trivas i denna roll bör du vara initiativtagande och inte rädd för att föreslå och driva nya idéer och lösningar. Du är en person som tycker om ordning och reda, och förstår vikten av en god struktur. Detta i kombination med högt driv, att våga utmana men också att vara inkännande ger dig rätt förutsättningar för att lyckas riktigt bra. Flexibilitet är också en nyckelfaktor. Vår arbetsmiljö är dynamisk och du bör kunna anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Din flexibilitet gör att du snabbt kan omprioritera och hantera oförutsedda situationer med bibehållen kvalitet och effektivitet. Du är kommunikativ, trygg i dig själv och trivs i dialogen med människor i med- och motgång. Här har du en stor möjlighet att påverka och göra skillnad. Vi arbetar för att bli ett riktigt starkt lag – mycket är gjort men det finns så mycket kvar att göra! Vill du vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan! Bra att veta Placering Järnforsen Tillsvidareanställning Ansök senast den 2 juli, vi tillämpar löpande urval Vid frågor kontakta Anette Beckman 072 – 500 30 23 eller Johanna Pettersson 072 –203 18 89

12 juni 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024