Eventkoordinator till Laponia Resort i Arvidsjaur
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du kreativ, strukturerad och älskar att ha många bollar i luften? Vi söker en eventkoordinator till vår bokningsavdelning – en varierad roll med fokus på kundkontakt och marknadsföring! Laponia Resort är en av Norrlands största privatägda besöksanläggningar och en del av Pite Havsbad Group. I Arvidsjaur driver vi tre unika boendeanläggningar: Det klassiska Hotell Laponia med 200 hotellrum, flera konferenslokaler och varierade restaurangmiljöer. Skogen Hotell med 40 rum och en tillhörande restaurang, samt Camp Gielas, som erbjuder 60 stuglägenheter, campingplatser, glamping och ett brett utbud av aktiviteter – inklusive café och naturupplevelser. Nu söker vi en eventkoordinator till vårt team. Som eventkoordinator kommer du arbeta på vår bokningsavdelning där arbetsuppgifterna kommer vara varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Hantera grupp- och konferensbokningar från bokningstillfället till fakturering till främst våra utländska kunder. • Skapa och hantera innehåll på våra sociala medier som tex Instagram och Facebook för alla våra tre boendeanläggningar. • Processägare för företagets hållbarhetsarbete (inom ramen för Green Key) samt våra sociala media kanaler. • Skapa material för vår marknadsföring samt informationsmaterial till våra kunder. • Uppdatera vår hemsida med relevant information och material. Vad kan vi erbjuda dig? • En utvecklande och trygg miljö där vi har roligt på jobbet. • Du kommer utvecklas i din roll och bidra till företagets utveckling. • Du ingår i ledningsgruppen. • Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och mötesplats för våra gäster. Arbetstiderna är varierande och innebär såväl dagtid som kvälls och helgarbete. Tjänsten är till vidare 6 månader provanställning kan komma att tillämpas. DETTA SÖKER VI Du är en driven och engagerad person som brinner för service och merförsäljning. Du lyssnar på kundens önskemål och har ett öga för helhetsperspektiv då många konferenser och arrangemang pågår samtidigt. Du är en person som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och säkerställa högsta gästnöjdhet hos våra kunder. Du är strukturerad, uppmärksam på detaljer och agerar proaktivt i din arbetsroll. Med ett prestigelöst förhållningssätt ser du det som en självklarhet att stödja verksamheten där det behövs – alltid med fokus på gästen och kvalitén. Du trivs i en dynamisk miljö där tempot kan skifta, och där din flexibilitet och servicekänsla gör verklig skillnad – varje dag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Ansökan skickas till [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Eventkoordinator till Laponia Resort i Arvidsjaur
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du kreativ, strukturerad och älskar att ha många bollar i luften? Vi söker en eventkoordinator till vår bokningsavdelning – en varierad roll med fokus på kundkontakt och marknadsföring! Laponia Resort är en av Norrlands största privatägda besöksanläggningar och en del av Pite Havsbad Group. I Arvidsjaur driver vi tre unika boendeanläggningar: Det klassiska Hotell Laponia med 200 hotellrum, flera konferenslokaler och varierade restaurangmiljöer. Skogen Hotell med 40 rum och en tillhörande restaurang, samt Camp Gielas, som erbjuder 60 stuglägenheter, campingplatser, glamping och ett brett utbud av aktiviteter – inklusive café och naturupplevelser. Nu söker vi en eventkoordinator till vårt team. Som eventkoordinator kommer du arbeta på vår bokningsavdelning där arbetsuppgifterna kommer vara varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Hantera grupp- och konferensbokningar från bokningstillfället till fakturering till främst våra utländska kunder. • Skapa och hantera innehåll på våra sociala medier som tex Instagram och Facebook för alla våra tre boendeanläggningar. • Processägare för företagets hållbarhetsarbete (inom ramen för Green Key) samt våra sociala media kanaler. • Skapa material för vår marknadsföring samt informationsmaterial till våra kunder. • Uppdatera vår hemsida med relevant information och material. Vad kan vi erbjuda dig? • En utvecklande och trygg miljö där vi har roligt på jobbet. • Du kommer utvecklas i din roll och bidra till företagets utveckling. • Du ingår i ledningsgruppen. • Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och mötesplats för våra gäster. Arbetstiderna är varierande och innebär såväl dagtid som kvälls och helgarbete. Tjänsten är till vidare 6 månader provanställning kan komma att tillämpas DETTA SÖKER VI Du är en driven och engagerad person som brinner för service och merförsäljning. Du lyssnar på kundens önskemål och har ett öga för helhetsperspektiv då många konferenser och arrangemang pågår samtidigt. Du är en person som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och säkerställa högsta gästnöjdhet hos våra kunder. Du är strukturerad, uppmärksam på detaljer och agerar proaktivt i din arbetsroll. Med ett prestigelöst förhållningssätt ser du det som en självklarhet att stödja verksamheten där det behövs – alltid med fokus på gästen och kvalitén. Du trivs i en dynamisk miljö där tempot kan skifta, och där din flexibilitet och servicekänsla gör verklig skillnad – varje dag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Ansökan skickas till [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Influencer Marketing Manager
Snowprint Studios AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Do you enjoy working with content creators and finding ways to connect games with new audiences? Do you follow what’s happening in gaming communities and see the value in long-term partnerships built on trust and shared interests? As the first Influencer Marketing Manager at Snowprint, you'll work with Warhammer 40,000: Tacticus, a live mobile strategy game with a large and growing community. You’ll take ownership of our content creator partnerships from the ground up. You’ll take responsibility for our creator collaborations, from identifying new voices to running and evaluating campaigns. You’ll work closely with influencers to create content that is in line with the IP guidelines and our goals. What you’ll be doingYou’ll build and manage relationships with content creators across YouTube, Twitch, TikTok, and other platforms. You’ll plan and run campaigns, provide clear creative guidance, making sure everything is in line with strict IP guidelines. You’ll manage a six figure budget, track data, analyze said data and make sure the campaigns are meeting our profitability goals. Whether you're working on an upcoming launch or building ongoing partnerships, your role is to help our games be discovered by more audiences around the world. You’ll support creators from first contact to final campaign, making sure everything runs smoothly and stays on-brand. You’ll track performance, learn from results, and look for ways to improve how we work. What you bringYou have a few years experience working with influencer marketing. You enjoy games and understand the communities around them. That helps you make thoughtful decisions about which creators to work with and what kind of content feels right. You understand how different platforms such as YouTube and TikTok work from a creator perspective, what creators need and how to build great partnerships that are beneficial to everyone involved. You’re organised, confident in negotiations, and comfortable managing budgets and reporting on results. You work well with others and communicate clearly, whether you’re coordinating a campaign or providing feedback on content. You bring a structured approach to your work but are open to testing and learning along the way. Where you’ll workOur Stockholm studio is in Södermalm and our Berlin studio is in Mitte, with a hybrid working model. We work from the office Tuesdays and Fridays, to allow for closer collaboration and socializing, other days it's up to everyone where they feel most comfortable to work. We support hybrid work by supplying you with the right setup and tools. We are open to you being based in either Stockholm or Berlin, but the majority of our marketing team are based in Berlin. About Snowprint studiosSnowprint Studios believes great games are created by teams of talented, kind and creative individuals in a friendly, supportive and inspiring environment - while maintaining a sustainable life-work balance. For more information on Snowprint Studios go to snowprintstudios.com and follow us on Facebook. At Snowprint Studios, we embrace diversity both in the worlds we create and in our workplace. Join us in shaping the future of gaming! * Pocket Gamer Awards 2022 winner ‘mobile game of the year’ and ‘best strategy game’ **Pocket Gamer Awards 2024 winner 'best game we are still playing’ and finalist 'best developer' Good to know We are an international company with approximately xx nationalities working here. Our company language is English and therefore your application should be in English.

6 juni 2025
Sista ansökan:
23 november 2025
Kommunikatör
Randstad AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet. Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning. Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats. Plats: Hammarby, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att: Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler Uppdatera webbplats och intranät Ta fram och uppdatera myndighetens mallar Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor Kvalifikationer Krav: Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år) Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely God erfarenhet av att arbeta i sociala medier God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Marknadsförare/Kampanjplanerare till The Wine Team!
Needo Recruitment West AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du arbeta på ett sammansvetsat och passionerat företag inom vinbranschen? Är du intresserad av att fortsätta bygga din erfarenhet inom marknadsföring och trivs med att arbeta med säljdrivande marknadsföring? Är du driven, nyfiken och analytisk samt intresserad av en projektanställning fram till slutet av 2026 initialt? Då kan rollen som Marknadsförare/Kampanjplanerare på The Wine Team vara rätt möjlighet för dig!  Om The Wine Team The Wine Team startades 2009 och är en av de största leverantörerna till Systembolaget. Bolaget är en del av Viva Wine & Spirits Group, Sveriges största vingrupp. Företaget The Wine Team är en vinimportör som arbetar med en bred produktportfölj av starka varumärken från vinländer över hela världen. The Wine Team's mål är att erbjuda ett varierat vinsortiment i världsklass och en dynamisk portfölj med spännande produkter från olika regioner, i olika prisklasser, för olika smakpreferenser – med bästa möjliga smakupplevelse som gemensam nämnare. Idag är The Wine Team den importör i Sverige med flest listade ekologiska produkter på Systembolaget och ligger i framkant inom hållbarhet. Din roll som Marknadsförare/Kampanjplanerare I rollen som Marknadsförare/kampanjplanerare kommer du att driva marknadsföringen framåt på ett konkret, affärsnära och resultatinriktat sätt. Du kommer ansvara för att planera, genomföra och följa upp säljdrivande marknadsaktiviteter i samarbete med säljteamet. Rollen innefattar även att följa upp statistik och rankning med målsättning att snabbt kunna utvärdera resultat och driva utveckling framåt för att optimera kampanjer. Vidare kommer du att arbeta med kampanjstyrning, där du kommer planera och producera kampanjmaterial utifrån redan satta planer. I rollen kommer du även vara med och skapa och optimera content i olika kanaler, både traditionellt och digitalt. Huvudsakliga arbetsuppgifter:Planera, genomföra och följa upp säljdrivande marknadsaktiviteter. Planera och producera kampanjmaterial, utifrån redan satta planer. Skapa och optimera content i olika kanaler – både digitalt och traditionellt. Göra uppföljning av kampanjer för kunna tolka siffror och ta snabba beslut. Om dig För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har minst några års erfarenhet inom marknadsföring, kampanj- eller contentplanering, gärna med bakgrund från e-handel, detaljhandel eller FMCG-sektorn. Har du dessutom arbetat med säljdrivande marknadsföring och är nyfiken på att lära dig mer om AI eller till och med har erfarenhet av AI inom marknadsföring är det ett stort plus. Vi söker dig som kombinerar analytisk skärpa med förmågan att agera snabbt och effektivt. Du har ett öga för detaljer och tycker om att följa upp och utvärdera insatser, samtidigt som du är handlingskraftig och lösningsorienterad. På det personliga planet är du nyfiken, initiativrik och har ett starkt inre driv. Du tar ansvar för ditt arbete och bidrar med en prestigelös inställning till teamet. Hos The Wine Team är ingen dag den andra lik, och dem värdesätter medarbetare som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö. Viktigt för tjänsten:Något eller några års erfarenhet av marknadsföring, gärna från e-handel, retail eller FMCG. Erfarenhet av kampanjplanering, koordinering och analys. God förståelse för digitala kanaler och kundresor. Vana att arbeta i verktyg för analys och kampanjhantering (t.ex. Google Analytics, Meta, CRM-system). Snabbrörlig, nyfiken och initiativtagande. Talar och skriver på svenska och engelska. Om du har erfarenhet inom vinbranschen är det meriterande, men inget krav. Meriterande med erfarenhet inom contentproduktion (copy/bild) Om du är nyfiken på, eller har erfarenhet av AI inom marknadsföring är det meriterande. Vad The Wine Team erbjuder dig Du kommer att få vara en del av ett spännande företag som präglas av innovation, glädje och hållbarhet. Du kommer att få ett stort ansvar, och tillsammans med företaget kommer ni att jobba mot gemensamma mål. Anställningen omfattas av förmåner i form av bland annat pension, sjukförsäkringsvillkor och friskvård. Övrigt Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.Omfattning: Projektanställning på 100% som sträcker sig fram till slutet av 2026 initialt.Plats: Stockholm.

5 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Marknadsförare/Kampanjplanerare till The Wine Team!
Needo Recruitment West AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du arbeta på ett sammansvetsat och passionerat företag inom vinbranschen? Är du intresserad av att fortsätta bygga din erfarenhet inom marknadsföring och trivs med att arbeta med säljdrivande marknadsföring? Är du driven, nyfiken och analytisk samt intresserad av en projektanställning fram till slutet av 2026 initialt? Då kan rollen som Marknadsförare/Kampanjplanerare på The Wine Team vara rätt möjlighet för dig!  Om The Wine Team The Wine Team startades 2009 och är en av de största leverantörerna till Systembolaget. Bolaget är en del av Viva Wine & Spirits Group, Sveriges största vingrupp. Företaget The Wine Team är en vinimportör som arbetar med en bred produktportfölj av starka varumärken från vinländer över hela världen. The Wine Team's mål är att erbjuda ett varierat vinsortiment i världsklass och en dynamisk portfölj med spännande produkter från olika regioner, i olika prisklasser, för olika smakpreferenser – med bästa möjliga smakupplevelse som gemensam nämnare. Idag är The Wine Team den importör i Sverige med flest listade ekologiska produkter på Systembolaget och ligger i framkant inom hållbarhet. Din roll som Marknadsförare/Kampanjplanerare I rollen som Marknadsförare/kampanjplanerare kommer du att driva marknadsföringen framåt på ett konkret, affärsnära och resultatinriktat sätt. Du kommer ansvara för att planera, genomföra och följa upp säljdrivande marknadsaktiviteter i samarbete med säljteamet. Rollen innefattar även att följa upp statistik och rankning med målsättning att snabbt kunna utvärdera resultat och driva utveckling framåt för att optimera kampanjer. Vidare kommer du att arbeta med kampanjstyrning, där du kommer planera och producera kampanjmaterial utifrån redan satta planer. I rollen kommer du även vara med och skapa och optimera content i olika kanaler, både traditionellt och digitalt. Huvudsakliga arbetsuppgifter:Planera, genomföra och följa upp säljdrivande marknadsaktiviteter. Planera och producera kampanjmaterial, utifrån redan satta planer. Skapa och optimera content i olika kanaler – både digitalt och traditionellt. Göra uppföljning av kampanjer för kunna tolka siffror och ta snabba beslut. Om dig För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har minst några års erfarenhet inom marknadsföring, kampanj- eller contentplanering, gärna med bakgrund från e-handel, detaljhandel eller FMCG-sektorn. Har du dessutom arbetat med säljdrivande marknadsföring och är nyfiken på att lära dig mer om AI eller till och med har erfarenhet av AI inom marknadsföring är det ett stort plus. Vi söker dig som kombinerar analytisk skärpa med förmågan att agera snabbt och effektivt. Du har ett öga för detaljer och tycker om att följa upp och utvärdera insatser, samtidigt som du är handlingskraftig och lösningsorienterad. På det personliga planet är du nyfiken, initiativrik och har ett starkt inre driv. Du tar ansvar för ditt arbete och bidrar med en prestigelös inställning till teamet. Hos The Wine Team är ingen dag den andra lik, och dem värdesätter medarbetare som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö. Viktigt för tjänsten:Något eller några års erfarenhet av marknadsföring, gärna från e-handel, retail eller FMCG. Erfarenhet av kampanjplanering, koordinering och analys. God förståelse för digitala kanaler och kundresor. Vana att arbeta i verktyg för analys och kampanjhantering (t.ex. Google Analytics, Meta, CRM-system). Snabbrörlig, nyfiken och initiativtagande. Talar och skriver på svenska och engelska. Om du har erfarenhet inom vinbranschen är det meriterande, men inget krav. Meriterande med erfarenhet inom contentproduktion (copy/bild) Om du är nyfiken på, eller har erfarenhet av AI inom marknadsföring är det meriterande. Vad The Wine Team erbjuder dig Du kommer att få vara en del av ett spännande företag som präglas av innovation, glädje och hållbarhet. Du kommer att få ett stort ansvar, och tillsammans med företaget kommer ni att jobba mot gemensamma mål. Anställningen omfattas av förmåner i form av bland annat pension, sjukförsäkringsvillkor och friskvård. Övrigt Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.Omfattning: Projektanställning på 100% som sträcker sig fram till slutet av 2026 initialt.Plats: Stockholm.

5 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Marknadsansvarig
VIPAS AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Vi söker en marknadsansvarig som ska utveckla kommunikation och marknadsföring i riktning mot våra kommunikationsmål. Marknadsansvarig ska kommer att ha fokus på digitala och datadrivna arbetssätt. I rollen ska man utveckla och implementerar planer och taktik och är delaktig i att utveckla strategier som driver affären framåt. I denna roll samarbetar man nära andra verksamhetsområden, som exempelvis säljavdelning, för att skapa en enhetlig och integrerad strategi som gynnar hela organisationen. Genom att arbeta datadrivet initierar man kampanjer, analyserar resultat och optimerar löpande för att maximera affären. Marknadsansvarig har en nyckelroll i att säkerställa att kommunikation och marknadsföring är i linje med organisationens övergripande strategi och affärsmål och att dessa omsätts i taktiskt och operativt arbete. Nyckelansvar: Marknadsansvarigs ansvar omfattar även att: • Planera och genomföra marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter för att öka konverteringen. • Leda och utveckla ett team av marknads- och kommunikationsexperter samt säkerställa en högpresterande och inspirerande arbetsmiljö. • Arbeta taktiskt med gällande strategi för ögonen och kontinuerligt utveckla marknadsinsatser, kanalval, budskap och tonalitet för att skapa relevanta och effektiva kampanjer. • Säkerställa en stark digital närvaro genom optimering av digitala kanaler, sociala medier och andra plattformar. • Följa upp och analysera nyckeltal för att driva löpande förbättring och utveckling. • Bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter samt skapa synergier mellan olika affärsområden. Beskrivning av uppdraget mer i detalj: För att lyckas i rollen behöver man en affärsdriven marknadsförings expert med ett starkt resultat fokus. Man har en naturlig förmåga att leda och inspirera team, samtidigt som man är en operativ doer som inte räds att själv ta tag i detaljerna när det behövs. Man ska ha analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta datadrivet för att effektivt kan optimera marknadsföringsinsatser och kampanjer. Vi värdesätter en person som har ett stort intresse för att kombinera affärskrav, samhällsuppdrag och transformation. Man ska vara en lagspelare med en god förmåga att leda genom andra utan att fastna i detaljstyrning. Man ska ha en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en komplex organisation där man fungerar som en sammanhållande och synkande kraft. I rollen som Marknadsansvarig trivs du i dialogen med säljorganisationen och att hjälpa dem möta deras behov av att nå deras kunder (företag/B2B). Vi ser också att man har ett naturligt driv och engagemang och har tidigare erfarenhet från företag som varit på en förändringsresa, samt att man är kreativ och affärsorienterad med en tydlig resultatinriktning. Krav: • Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt marknads- och kommunikationsarbete. • Mycket god förmåga att omvandla strategier och mål till operativa beslut och taktiskt arbete som driver affär och varumärke. • Gedigen erfarenhet av att driva affär genom kommunikations- och marknadsföringsinsatser. • Djup förståelse för digital marknadsföring och övergripande förståelse för analysverktyg och konverteringsoptimering. • Erfarenhet av att arbeta med framför allt digitala kanaler men även traditionella kanaler för att driva engagemang och affärsresultat. • God förståelse för e-handel, CRM-system och automatiserad marknadsföring. • Gedigen erfarenhet av att arbeta mot företagsmarknad/B2B. • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team samt av att leda genom andra. • En förmåga att bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter. • Ett framåtriktat engagemang, problemlösningsförmåga och ett tydligt teamperspektiv Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

4 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Marknadsstjärna med driv
Ekonomiska fören Folkets Hus i Sundsvall
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi letar efter en entusiastisk, kreativ och turboladdad marknadsförare och kommunikatör till vårt team. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och lanserar snart nya koncept. Arbetsuppgifterna spänner över många områden och innebär bl a att hantera våra sociala mediekonton, PR, innehåll i digitala och traditionella mediekanaler, vårt visuella ID och tonalitet i marknadsföringsmaterial, samt arbeta med stora och små projekt, kreativa processer och implementering. Kort sammanfattat: Ansvara för att verksamheternas SoMe-sidor är intressanta att följa med relevant och engagerande innehåll Säkerställa att grafiska profilen följs i alla digitala kanaler och i vårt hus (digitala skärmar och affischer), med rätt text, färg, form och innehåll. Få ut våra nyheter och erbjudanden – internt, lokalt och regionalt i rätt media Se till att allt våra gäster behöver se och veta om oss är uppdaterat på våra digitala kanaler och i huset Nya foton och filmer behövs i marknadsföringen så du bör ha en konstnärlig ådra, (och har grundläggande kunskap i grafiska- och bildbehandlingsprogram) Initiera och driva paketeringsprojekt i nära samarbete med säljavdelningen Du ansvarar också för medlemsutskick och hemsidor. Vem är du? Du har relevant utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation Du är nyfiken och i framkant när det gäller ny teknik och AI-användning. Du trivs med och drivs av att vara en lagspelare och en del i vårt team. Du har humor och gillar att ha kul på jobbet Du är kommunikativ och gillar att ha många bollar i luften Du är inte rädd att ta tag i saker och lägga in en högre växel när det behövs Du är en storyteller som mer än gärna sprider intressanta nyheter Du gör det lilla extra för laget när det behövs Quality Hotel Sundsvall är ett av Sundsvalls största hotell (inklusive q.bar och klubb Aveny), och i vår koncern ingår även Sveriges största privata biograf Bio Drakstaden och Söråkers Herrgård. I uppdraget ingår att jobba med alla koncernens verksamheter. Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något. Hos oss får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbete vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om man ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att gästerna kan luta sig tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Känner du dig redo för nästa utmaning? Skicka in din ansökan nu eller kontakta vår VD [email protected] för mer information. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och sista ansökningsdatum är 2025-06-30.

2 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Marknadsansvarig
VIPAS AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Vi söker en marknadsansvarig som ska utveckla kommunikation och marknadsföring i riktning mot våra kommunikationsmål. Marknadsansvarig ska kommer att ha fokus på digitala och datadrivna arbetssätt. I rollen ska man utveckla och implementerar planer och taktik och är delaktig i att utveckla strategier som driver affären framåt. I denna roll samarbetar man nära andra verksamhetsområden, som exempelvis säljavdelning, för att skapa en enhetlig och integrerad strategi som gynnar hela organisationen. Genom att arbeta datadrivet initierar man kampanjer, analyserar resultat och optimerar löpande för att maximera affären. Marknadsansvarig har en nyckelroll i att säkerställa att kommunikation och marknadsföring är i linje med organisationens övergripande strategi och affärsmål och att dessa omsätts i taktiskt och operativt arbete. Nyckelansvar: Marknadsansvarigs ansvar omfattar även att: • Planera och genomföra marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter för att öka konverteringen. • Leda och utveckla ett team av marknads- och kommunikationsexperter samt säkerställa en högpresterande och inspirerande arbetsmiljö. • Arbeta taktiskt med gällande strategi för ögonen och kontinuerligt utveckla marknadsinsatser, kanalval, budskap och tonalitet för att skapa relevanta och effektiva kampanjer. • Säkerställa en stark digital närvaro genom optimering av digitala kanaler, sociala medier och andra plattformar. • Följa upp och analysera nyckeltal för att driva löpande förbättring och utveckling. • Bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter samt skapa synergier mellan olika affärsområden. Beskrivning av uppdraget mer i detalj: För att lyckas i rollen behöver man en affärsdriven marknadsförings expert med ett starkt resultat fokus. Man har en naturlig förmåga att leda och inspirera team, samtidigt som man är en operativ doer som inte räds att själv ta tag i detaljerna när det behövs. Man ska ha analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta datadrivet för att effektivt kan optimera marknadsföringsinsatser och kampanjer. Vi värdesätter en person som har ett stort intresse för att kombinera affärskrav, samhällsuppdrag och transformation. Man ska vara en lagspelare med en god förmåga att leda genom andra utan att fastna i detaljstyrning. Man ska ha en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en komplex organisation där man fungerar som en sammanhållande och synkande kraft. I rollen som Marknadsansvarig trivs du i dialogen med säljorganisationen och att hjälpa dem möta deras behov av att nå deras kunder (företag/B2B). Vi ser också att man har ett naturligt driv och engagemang och har tidigare erfarenhet från företag som varit på en förändringsresa, samt att man är kreativ och affärsorienterad med en tydlig resultatinriktning. Krav: • Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt marknads- och kommunikationsarbete. • Mycket god förmåga att omvandla strategier och mål till operativa beslut och taktiskt arbete som driver affär och varumärke. • Gedigen erfarenhet av att driva affär genom kommunikations- och marknadsföringsinsatser. • Djup förståelse för digital marknadsföring och övergripande förståelse för analysverktyg och konverteringsoptimering. • Erfarenhet av att arbeta med framför allt digitala kanaler men även traditionella kanaler för att driva engagemang och affärsresultat. • God förståelse för e-handel, CRM-system och automatiserad marknadsföring. • Gedigen erfarenhet av att arbeta mot företagsmarknad/B2B. • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team samt av att leda genom andra. • En förmåga att bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter. • Ett framåtriktat engagemang, problemlösningsförmåga och ett tydligt teamperspektiv Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Studentinformatör Göteborg
Fackförbundet St
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Fackförbundet ST är det största fackförbundet inom statlig verksamhet med 100 000 medlemmar som arbetar inom statliga myndigheter och verk, bolag, universitet, högskolor och statligt finansierade stiftelser. ST har även medlemmar i privata företag med anknytning till statligt uppdrag. Fackförbundet STs studentverksamhet arbetar med att informera studenter om arbetsmarknaden inom statlig sektor och facklig organisering, samt att värva studentmedlemmar och doktorander. Vi vill vägleda och inspirera våra studentmedlemmar att hitta drömjobbet i staten, få koll på sina rättigheter och få en bra start på sitt arbetsliv. Som fackförbund arbetar vi för ett hållbart arbetsliv och vi vill förbättra medlemmars anställningsvillkor när det gäller lön, utvecklingsmöjligheter, inflytande och delaktighet. Förbundet växer och befinner sig i en spännande period av förändring där många arbetssätt och metoder är under utveckling och där du kan se fram emot ett omväxlande och utvecklande jobb. Fackförbundet ST är medlem i TCO och partipolitiskt obundet. När vi tar ställning i politiska frågor gör vi det utifrån medlemmars intressen och i syfte att förbättra medlemmars villkor aldrig utifrån partipolitisk grund. Läs mer om oss på www.st.org. ARBETSUPPGIFTER Som studentinformatör jobbar du med att arrangera aktiviteter med fokus på att värva och bibehålla studentmedlemmar till Fackförbundet ST. Du synliggör STs verksamhet och fackliga värderingar genom att göra klassrumspresentationer, arrangera föreläsningar, hålla infobord och aktiviteter med samarbetsföreningar samt delta vid mässor och arbetsmarknadsdagar. För att arbeta som studentinformatör måste du vara utåtriktad och trivas i mötet med nya människor. Du är ansvarstagande och har samarbetsförmåga. Tillsammans med din arbetsgrupp ansvarar ni för att planera arbetstiden och genomföra aktiviteter. I gruppen har ni stor möjlighet att påverka arbetet samt hur och var ni möter studenter. Arbetstiden som studentinformatör är 20 timmar per månad. Vad kan vi erbjuda dig - Ett meriterande och flexibelt extrajobb där du tillsammans med dina kollegor planerar arbetet. - Utbildning i kommunikation, medlemsvärvning och fackliga frågor. - 147 kr i timlön + 12 % semesterersättning. Du får en terminsvis löneutveckling. - 5 kr per timme i friskvårdsbidrag (skattepliktigt bidrag) KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är student vid universitet eller högskola • Har erfarenhet av att arbeta i grupp, antingen som student eller på en arbetsplats Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete inom försäljning eller service • Har erfarenhet av arbete där du tilldelas arbetsuppgifter som du haft eget ansvar över Som person är du: • Kommunikativ (muntligt) • Självgående • Strukturerad • Samarbetsförmåga Vi utgår ifrån att du delar fackföreningsrörelsens värderingar, men du behöver inte ha några förkunskaper om Fackförbundet ST eller facket - det får du av oss. Urval kommer att ske löpande ÖVRIGT ST använder sig av e-post för att kalla till intervju. Vi välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnisk bakgrund, funktionsvariation eller sexuell läggning och vi förutsätter givetvis att du delar våra fackliga värderingar. Inför rekryteringsarbetet har Fackförbundet ST tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025