Marknadskommunikatör

Sök bland 30 lediga jobb som Marknadskommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadskommunikatör

Gillar du att utmana dig själv och vara kreativ? Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Om jobbetSom en del avmarknadsteamet på Spobik ABkommer du att utgöra en viktig roll i kommunikationen utåt till våra kunder, både på sajten och i digitala kanaler. I rollen som marknadskommuniköringår det att skapa kampanjmaterial och contenttill våra sajter, mailutskick, sociala medier m.m. Vi i marknadsteametjobbartätt tillsammans med it,inköp- och säljför att tillsammansskapa kampanjer och innehåll på sajterna som alltid genomsyrar rätt budskap och tonalitet. Vem är du?Som person gillar du högt tempo, du är ansvarsfull och noggrann.Du är en kreativ person med många nya idéer och tankesätt. Du strävar hela tiden efter att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Du bör kunna arbeta självständigt samt i grupp. Vad kan vi erbjuda?Ett roligt arbete med härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar. Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig: Erfarenhet inom marknadsföring och e-handel (utbildning/tidigare arbete) God förståelse för marknaden Kunskaper i Adobe eller liknande program Gillar att jobba med snabba deadlinesoch i team Ansvarstagande Anställningsform och lokalisering:Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping. Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV, portfolio på tidigare foto/filmprojektoch ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Tjänsten tillsätts efter överrenskommelse. Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Employer branding specialist!

Din framtida utmaning Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talentacquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning. Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. Irollen kommer du att få ansvarför att utformaoch utveckla en employer brandingstrategi med tillhörande implementering och efterlevnad.I detta ingår det att definiera mål ochnyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner. Vem är vår perfekta matchning?För att trivas irollen som employer branding specialist hos ossvill viatt du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding.Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågorsom är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig.Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol. Vi vill att du har högskoleutbildning inom relevant område. har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding. är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor. har goda kunskaper inomkommunikation och digital marknadsföring. Om anställningen Lön: Fast Placering: Jönköping Tillträde: Enligt ök Anställningsvillkor: Heltid. Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: [email protected] Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol – en solsäker arbetsplats. Om Sesol AB Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

27 mars 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Senior Product Marketing Manager

At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few. We are looking for a Senior Product Marketing Manager who will work in the intersection of our product, sales, and marketing teams. The Senior Product Marketing Manager role spans the most exciting parts of our business, from understanding and anticipating our customers’ needs - be it professional creators or enterprise partners - to building out positioning, messaging and go-to-market strategies for various products and features. Job Summary: As a Senior Product Marketing Manager, you will play an important role in shaping our product strategy and driving revenue growth through effective marketing initiatives. Working closely with cross-functional teams, you will develop and execute comprehensive product marketing strategies, leveraging market insights to differentiate our offerings and capitalize on emerging opportunities. Responsibilities: Develop and execute comprehensive product marketing strategies aligned with company objectives. Leverage internal and external data/research to identify target audiences, market trends, and competitive landscape. Collaborate with cross-functional teams to drive product success through effective positioning, messaging, and go-to-market strategies. Create compelling messaging and positioning to differentiate our products in the market. Lead the implementation of go-to-market plans for new product launches and feature releases. Drive the creation of marketing assets, sales enablement materials, product-related content and penetration of key product features. Serve as a key stakeholder in product pricing and packaging strategies to maximize revenue and market share. Analyze product performance metrics and market feedback to optimize marketing strategies. Provide guidance and support to internal teams and customers as a subject matter expert for the product portfolio. Build and maintain relationships with key stakeholders, industry influencers, and partners. Stay informed about industry trends, competitor activities, and customer needs to inform product development and marketing initiatives. Collaborate with sales teams to develop effective sales tools, training programs, and campaigns. Requirements: Minimum of 8 years of experience in global product marketing, preferably in SaaS, technology, and/or music industries. Bachelor's degree in Marketing, Business Administration, or related field; MBA preferred. Proven track record of success in developing and executing global product marketing and go-to-market strategies. Strong technical aptitude with the ability to understand complex product features, analytics tools, and revenue impact. Excellent analytical skills with the ability to interpret market data and insights. Exceptional communication and presentation skills. Strategic thinker with the ability to anticipate market trends and identify opportunities for differentiation. Collaborative team player with the ability to influence stakeholders at all levels. Expertise with product lifecycle management principles and best practices. Equal Opportunity Employer: We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us. Application Do you want to be a part of our fantastic team? Please apply, in English, by clicking the link below.

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Marknadskommunikatör, Stiftelsen Läckö Slott

Stiftelsen Läckö Slott Stiftelsen Läckö Slott är en idéburen, icke vinstdrivande stiftelse, vars uppdrag är att skapa lustfyllda upplevelser och levandegöra det fantastiska natur- och kulturarvet Läckö Slott och naturum Vänerskärgården - Victoriahuset. Våra stiftare är Västra Götalandsregionen, Lidköpings kommun och Sparbanken Lidköping. Stiftelsen driver visningsverksamhet, butik, gästhamn och camping, bed & breakfast, naturum Vänerskärgården, Lilla Slottsträdgården, opera, konserter och mycket mer. Vi har café och restaurang på entreprenad, samt samarbetar med många olika lokala, regionala aktörer och nationella aktörer - inte minst Statens fastighetsverk, vilka förvaltar mark och fastighet på Läckö. Marknadskommunikatör Vi har historien - du kan berätta den! Vi söker dig som med en unik kombination av färdigheter älskar att planera, skapa och kommunicera vårt budskap i olika kanaler - vår egen "Slottskommunikatör". Storytelling i ord och bild ligger dig varmt om hjärtat. Fokus kommer att ligga på vår hemsida och sociala medier, men du kommer också att arbeta med annonser, nyhetsbrev, inbjudningar, pressmeddelanden, trycksaker, utställningsmaterial, skyltar m m, på en arbetsplats med ett fantastiskt natur- och kulturarv - Läckö Slott med naturum Vänerskärgården - Victoriahuset utanför Lidköping. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller motsvarande. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kan du tyska är det meriterande. Du ska vara en bra skribent med känsla för stil och form, och ha erfarenhet av att arbeta nytänkande med webb och sociala medier, som t ex Facebook, Instagram och Youtube. Du ska kunna grunderna i att fotografera- och filma för publicering i sociala medier och vi ser gärna att du har kunskaper i filmredigering, samt öga för formgivning och grafisk design. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga medarbetare på Stiftelsen och de aktörer vi samverkar med, och behöver därför ha social kompetens och vara samarbetsorienterad. Kunskaper, programvaror etc Du behöver stor vana vid Adobe-programmen (t ex Indesign, Lightroom och Photoshop) och gärna även Affinity-sviten (Designer, Publisher och Photo), behärska Microsoft Office-paketet (Word, Powerpoint och Excel), och verktyg för videoredigering (t ex Premiere Pro, Final Cut pro, DaVinci Resolve.) Du behöver också kunna Wordpress, Meta Business Suite, Google Business och SEO. Vi vill att du länkar till några olika referesobjekt som du arbetat med i din ansökan. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidaretjänst, med 6 månaders provanställning. Omfattning 50%.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Kommunikatör till Isaberg (heltid)

Kommunikatör Vi söker dig som brinner för kommunikation och marknadsföring. Du får helhetsansvar för vår destinationsmarknadsföring men ska också sköta den dagliga, framförallt digitala, kommunikationen. Därför är det viktigt att du har full koll på sociala medier och contentproduktion av både text, foto och filmer - inklusive redigering. Du ansvarar också för underhåll och utveckling av vår hemsida, annonsering, nyhetsbrev, mässor och kampanjer mm i samarbete med reklambyrå och leverantörer. Du är en god skribent och är flytande i svenska och engelska. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation och marknadsföring. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler, gärna med sociala medier, nyhetsbrev eller butik/e-handeln. Extra meriterande är det om du är duktig på foto/film. Som person trivs du med ansvar och teamwork i högt tempo, med servicekänsla och våra gäster i absolut centrum. Är du dessutom en sport- och friluftsälskande människa kommer du att älska jobbet!

21 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Kommunikationsstrateg till SJ

I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens - och morgondagens resande. Följer du med? SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ utnämndes 2024 till Sveriges grönaste varumärke och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås eftersom SJs främsta bidrag till en hållbar utveckling är att så många som möjligt väljer att resa med oss. En hållbar resa handlar om mer än bara miljö. Vi vill vara bäst på att tillgodose kundernas behov och agerar därför med ett brett samhällsperspektiv. Som hållbar tågoperatör går socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar hand i hand. Nu söker vi en driven och engagerad kommunikationsstrateg som vill vara med på resan att skapa framtidens SJ. Tjänsten som kommunikationsstrateg tillhör enheten Kommunikation och Hållbarhet. Enheten ansvarar för SJs externa och interna kommunikation, samhällskontakter och strategisk infrastruktur, påverkansarbete i Sverige och Europa samt för SJs hållbarhetsarbete. Enheten består av flera multifunktionella roller, men med olika spetskompetenser. Det ger ett team med hög flexibilitet och där vi kan stötta varandra. Det finns ingen uppdelning på intern- och externkommunikation i rollbeskrivningar, utan vi utgår kommunikationsbehovet och tar fram en helhet i nära samarbete med våra "interna kunder". Enheten leds av Direktör Kommunikation och Hållbarhet och som är en del av SJs koncernledning. Din kommande roll Nu söker vi dig som gillar att producera innehåll och har god förmåga att leverera. Arbetet som Kommunikationsstrateg innebär att självständigt driva dina arbetsuppgifter från idé till genomförande och att producera innehåll till olika kanaler som träffar rätt i den valda målgruppen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att skapa text, bild och film, men även att utforma och utveckla såväl planer för den interna kommunikationen, vilket sker i nära samarbete med olika delar av verksamheten. För att lyckas i rollen behöver du ha lätt för att samarbeta med olika aktörer såväl inom den egna organisationen som externa aktörer. Som Kommunikationsstrateg ansvarar du i huvudsak för: * Att på eget initiativ eller på beställning ansvara för olika kommunikationsaktiviteter samt agera kommunikationsstöd till verksamheten * Stötta olika enheter inom SJ med kommunikationsunderlag, t ex ta fram kommunikationsplaner, producera innehåll till olika kanaler så som text, foto, film och presentationer. Du har en nära samverkan internt med olika delar av organisationen varför det är viktigt att du har en god förmåga att arbeta på tvärs genom företaget för att hantera komplexa frågeställningar på ett effektivt sätt. Du rapporterar till Direktör Kommunikation och Hållbarhet. Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot kommunikation, marknadsföring eller journalistik. Du är en erfaren kommunikatör med flerårig erfarenhet av att driva, samordna och genomföra kommunikation i komplexa verksamhetsfrågor samt har god erfarenhet av hur kommunikation kan bidra till att realisera förändrings- och förbättringsarbeten för att nå verksamhetens mål. Du har bred kunskap och erfarenhet av att ta fram, projektleda och driva kommunikationsplaner och aktiviteter internt och externt samt att ta fram produktioner av digitala tjänster som film, presentationer mm. Du har stor kunskap och förmåga att producera innehåll anpassat till olika kanalers förutsättningar samt erfarenhet och kunskap att analysera effekter av kommunikation. Du har arbetat med kriskommunikation i interna och externa kanaler, inklusive sociala medier samt har mycket goda färdigheter i skriven och talad svenska. Du är en trygg person som har lätt för att etablera hållbara och förtroendefulla relationer både internt och externt. Som person är du kreativ och har förmågan att se pragmatiska lösningar på uppkomna problem. Du har en affärsmässig profil och är mål- och resultatdriven samt har ett visionärt tänkande. Som person är du strukturerad och drivande och är bra på att tydliggöra såväl helheten som detaljer. Du trivs där tempot är högt och där relationerna och samarbetet viktigt. Ansökan och information I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Varmt välkommen med din ansökan! SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

21 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Kreativ marknadsförare till Ozoneair

Är du passionerad om marknadsföring och brinner för att göra en verklig skillnad i människors liv? Vill du vara del av en spännande resa med ett företag som leder vägen mot renare luft i varje hem? Då kan du vara den perfekta matchningen för Ozoneair! Om Ozoneair: Med en klar vision om att erbjuda ren luft för alla har Ozoneair etablerat sig som marknadsledare inom luftrenare. Idag används våra produkter av över 100 000 hushåll i Sverige, och vi är på väg att expandera ytterligare. Vår portfölj växer ständigt med nya, innovativa lösningar som bidrar till en friskare inomhusmiljö för våra kunder. Som en del av vår tillväxtstrategi är vi stolta över att meddela att vi snart kommer att finnas tillgängliga i de största butikskedjorna i Norden. Vårt företag blomstrar, och för att hålla jämna steg med efterfrågan och fortsätta vår framgångssaga behöver vi förstärka vårt marknadsteam. Din roll: Som Kreativ Marknadsförare hos Ozoneair kommer du att vara en nyckelspelare i att forma och genomföra marknadsföringsstrategier som inte bara engagerar och informerar, utan också inspirerar våra kunder till att göra hälsosammare val för deras inomhusmiljö. Dina uppgifter kommer att inkludera: Spela en nyckelroll i utformningen och genomförandet av kreativa och effektiva marknadsföringsstrategier för att nå våra försäljningsmål. Samarbeta med vårt produktutvecklingsteam för att framgångsrikt lansera nya produkter på marknaden. Analysera marknadstrender och kundfeedback för att ständigt förbättra våra kampanjer och produktutbud. Är data-driven och bekväm med att analysera och agera på insikter från marknadsdata. Har starka kommunikationsförmågor och kan effektivt samarbeta med olika team och externa partners. Vad vi erbjuder: En unik möjlighet att arbeta med produkter som gör en verklig skillnad för människors hälsa och välbefinnande. En konkurrenskraftig ersättningspaket inklusive flexibla arbetsvillkor. Karriärmöjligheter i ett snabbt växande företag med stora ambitioner. Ett dynamiskt och stöttande team där innovation och kreativitet står i centrum. Är du redo att anta utmaningen och hjälpa oss att förverkliga vår vision om ren luft för alla? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Ozoneair! Rekryteringen sker löpande, så skicka ditt CV och personligt brev via LinkedIn eller e-post till [email protected] med ämnesraden "Marknadsförare".

20 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Content Creator

Pratar du flytande SoMe? Vi söker en person som kan driva våra sociala medier i det dagliga. Du har stenkoll på Instagram, META och TikTok. Fullkomligt sprudlar content, content, content! Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadsföring, kommunikation, design, sociala medier eller relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Är van att använda både mobil och kamera för att skapa rörligt- och stillbildsmaterial. Varje kanal är unik även om det finns många likheter. Du bör känna till vad som kan publiceras, vilka användarregler som gäller, vilka format som kan publiceras och ha en god förståelse för hur algoritmerna fungerar. Som Content Creator skapar du innehåll som riktar sig till en eller flera specifika målgrupper och detta bör du ha i åtanke i ditt egna skapande. Lägg tid på att försöka förstå de målgrupper du vill nå, beröra, attrahera och få att agera. Saker vi värdesätter: Skriva – du kan ha olika egenskaper inom det skriftliga, i det stora hela är du noggrann med text och vad du publicerar. Foto – behövs alltid till sociala medier, du värdesätter kvalitet och förstår vad som menas med det. Du kanske är hobbyfotograf. Storytelling och Storyfeeling – två ord du troligtvis har koll på! Musik – förstår kombinationen av ljud och bild. Video – något du bemästrar eller gärna lär dig. Om oss: Västerviks Stadshotell ligger centralt i skärgårds staden Västervik och bara 100 meter från havet och Västerviks strandpromenad. Med sina 102 rum är Västerviks Stadshotell det största hotellet i staden. Vi har en uppskattad spa- och relaxavdelning, 10 konferenslokaler, i vår restaurang Gustawas Kök & Bar möter gamla tider nya och du njuter av vällagade rätter med inspiration från hela världen men på svenska råvaror. Vi har dessutom Västerviks finaste festvåning med skärgårdsutsikt! Tjänsten är deltid och fördelaktigt på plats! Skicka din ansökan till Ann-Charlott Rickne Hotelldirektör, [email protected]

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Är du en kommunikatör som vill bidra till ett starkt försvar?

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vill du använda din arbetstid till något som gör nytta för både samhälle, individer och företag? Är du mer generalist än specialist och ser du hellre möjligheter än problem? Vi söker nu en kommunikatör som har ett intresse för människor, samhälle och marknad. Dina arbetsuppgifter är i första hand att initiera och genomföra kommunikationsinsatser gentemot medarbetare och kunder. Du är örat mot rälsen när det gäller att fånga upp kommunikationsbehov i verksamheten men du har också lätt att ta till dig marknadsstrategier och omsätta i kommunikationsmaterial för våra kunder. Du arbetar tätt tillsammans med representanter för ledningen, HR, Marknad och Business Support. Du kommer att ha din tillhörighet på affärsenhet Ground Combat, men arbetar nära affärsområdets kommunikationsavdelning. Merparten av tiden jobbar du med kommunikation, men eftersom vi är ett litet team kommer du även att bidra till andra arbetsuppgifter så som projektledning, medverka vid event eller administration. Exempel på arbetsuppgifter * Initiera och genomföra kommunikationsinsatser i nära samverkan med affärsområdets kommunikationsavdelning. * Ta fram informations-/kommunikationsmaterial * Ta fram underlag till sociala medier * Fota, klippa och redigera bilder och video. * Skriva och producera artiklar, nyhetsbrev och presentationer * Supportera i arbetet med affärsenhetens underlag till extern/intern webb Din profil I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker därför dig som är kommunikativ, lösningsorienterad och ansvarsfull. Din vardag kommer att växla mellan långsiktigt strategiskt arbete och snabbare akuta insatser och kräver hög grad av flexibilitet och förmåga att fånga kommunikationsbehov och -möjligheter. Du har förmodligen en problemlösande inställning och lyhörd. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

19 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Digital kommunikatör med fokus på sociala medier, nyhetsbrev och e-handel

Är du driven digital kommunikatör som vill vara med och utveckla Skansens närvaro i sociala medier, vårt nyhetsbrev och butiksförsäljning på plats och online? Vi kan erbjuda dig en spännande roll på en unik plats som välkomnar nära 1,5 miljon gäster varje år från hela världen. Du blir del av en öppen och dynamisk arbetsplats med ca 200 anställda. Under högsäsong välkomnar vi ytterligare ett gäng fantastiska medarbetare. Ditt kontor är beläget i Novilla vid Skansens huvudentré men hela området är din arbetsplats. Du rapporterar till chefen för Marknadsenheten. Arbetsuppgifter Din roll fokuserar på några av Skansens digitala kanaler; sociala medier och nyhetsbrev. Du ansvarar för att planera och följa upp innehållet. Produktion görs i samarbete med dina kommunikatörskollegor på enheten. I rollen ingår också att sätta upp och planera Skansens kampanjer i paid social, med möjlighet till stöd från extern konsult. I dina arbetsuppgifter ingår att vara dedikterat kommunikations- och marknadsstöd för Skansens butiker – såväl fysiska butiker som online. Komptenskrav Vi tror att du som söker är en mycket kreativ person med hög känsla för kvalitet och tonalitet. Du måste vara en god skribent och flytande på svenska och engelska. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation och marknadsföring. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler, gärna sociala medier, nyhetsbrev och butik/e-handeln. Extra meriterande är det om du kan paid social och är duktig på foto/film. För att trivas i rollen tycker du om att arbeta både strategiskt och operativt. Du är flexibel och kan prioritera i förhållande till omvärlden och verksamheten. Du är en samarbetsorienterad och lyhörd genomförare som får saker att hända. Om Skansen och Marknadsenheten Skansens vision är att vara ledstjärna för lärande och inspirerande upplevelser av natur och kultur i Sverige. För historien, samtiden och framtiden. Skansens uppdrag – att levandegöra Sveriges natur och kultur – går som en röd tråd genom verksamheten och vi verkar utifrån en folkbildande grund. Skansen är en djurpark, ett museum och en blomstrande plats för högtider, evenemang och möten – allt i en världsunik blandning. Skansens marknadsenhet består av sju tillsvidareanställda medarbetare med olika roller för att kommunicera och utveckla Skansens erbjudande till gäst. Enheten arbetar nära alla Skansens avdelningar och delar kontor med ”Enheten för försäljning & samarbeten”. Om tjänsten Tjänsten är ett vikariat på ungefär ett år. Tjänsten är på heltid med önskat tillträde 20 maj. Kontaktperson Vid frågor om tjänsten meja Enhetschef Marknad Sandra Axell Katouzi på [email protected] eller ring 076-866 53 02. Ansökan Varmt välkommen att registrera din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev senast den 2 april 2024. Urval och intervjuer kommer ske löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” längst ner i annonsen. Av GDPR-skäl tar vi inte emot ansökningar via email. Urvalsprocessen Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

19 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024