Marknadskommunikatör

Sök bland 76 lediga jobb som Marknadskommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare för internkommunikation till en kund i Boden!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du vara med och bygga framtidens industri – inifrån? Vi söker nu en strategisk och handlingskraftig person som vill vara med och forma vår interna kultur och kommunikation när vi växer i snabb takt. Internkommunikation är mer än bara information – det är rösten för det interna engagemanget. Vårt mål är att skapa medvetenhet, entusiasm och delaktighet i allt vi gör. I denna roll stödjer du vår Group Internal Communications Lead i att bygga en transparent, inkluderande och sammanhållen företagskultur med tydlig kommunikation och förändringsledning som nav. Tjänsten är delad i två huvudområden: 1. Generellt stöd inom internkommunikation Du skapar budskap, material och aktiviteter i linje med vår strategi och kultur, med särskilt fokus på att stötta vårt växande team i Boden. 2. Projektledning och kommunikationsansvar för initiativ inom People & Organization Här driver du kommunikationsinsatser med fokus på förändringsledning – exempelvis inom ersättningsstrukturer och transparens kring löner. I rollen ansvarar du för att implementera strategier för internkommunikation i nära samarbete med kommunikationsteamet och nyckelpersoner i organisationen. Du leder och driver kommunikationen kring specifika initiativ inom People & Organization, utvecklar ett internkommunikationskoncept anpassat för en modern industriverksamhet och fungerar som rådgivare och coach till chefer i kommunikationsfrågor. Du producerar engagerande innehåll med stöd av Office-programmen, bidrar till ett starkt kommunikativt ledarskap, hanterar kriskommunikation vid behov och arbetar kontinuerligt med att mäta och förbättra kommunikationens effekt. DETTA SÖKER VI Du är en strategisk tänkare som samtidigt trivs med att kavla upp ärmarna och ta tag i det operativa arbetet när det behövs. Du har lätt för att bygga relationer och samarbeta tvärfunktionellt, och du känner dig trygg i att arbeta med människor på olika nivåer i organisationen. Med en god kommunikativ förmåga gör du komplex information begriplig, engagerande och inkluderande – oavsett målgrupp. Du bör ha: • 5–10 års erfarenhet av intern- eller företagskommunikation, gärna med HR-fokus. • Van att leda kommunikationsprojekt från idé till genomförande. • Erfarenhet av att följa upp och utveckla kommunikationsinsatser. • Erfarenhet av förändringsledning, gärna i multikulturella miljöer. • Meriterande med bakgrund från industri, hållbarhet eller kollektivavtalsmiljöer. • Relevant högskoleutbildning inom kommunikation, HR eller liknande. • Mycket god engelska i tal och skrift; svenska är meriterande. Detta är ett konsultuppdrag, du blir anställd av oss på StudentConsulting och arbetar ute hos kund. Startdatum: 18/8 Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Emilia Bergstedt på mailadress: [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Internal Communications Project Manager for a client in Boden!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Do you want to help build the industry of the future – from the inside out? We are now looking for a strategic and action-oriented individual who wants to shape our internal culture and communication as we grow at a rapid pace. Internal communication is more than just information – it's the voice of internal engagement. Our goal is to foster awareness, enthusiasm, and involvement in everything we do. In this role, you will support our Group Internal Communications Lead in building a transparent, inclusive, and cohesive company culture, with communication and change management at the core. The position is divided into two main focus areas: 1. General Internal Communications Support You'll create messages, materials, and activities aligned with our strategy and culture, with a particular focus on supporting our growing team in Boden. 2. Project Management and Communication for People & Organization Initiatives You will lead communications efforts with a focus on change management – for example, around compensation structures and transparency in pay. In this role, you will be responsible for implementing internal communications strategy in close collaboration with the communications team and key stakeholders. You’ll lead communication for specific initiatives within People & Organization, develop a tailored internal communications concept for a modern industrial company, and serve as an advisor and coach to managers. You’ll also produce engaging content using Office tools, support strong communication leadership, manage internal crisis communication when needed, and continuously measure and optimize the effectiveness of our communication efforts. DETTA SÖKER VI You’re a strategic thinker who’s also hands-on and happy to dive into operational work when needed. You’re a natural relationship builder who thrives in cross-functional collaboration and feels confident working with people at all levels of the organization. With strong communication skills, you’re able to make complex information clear, inclusive, and engaging – no matter the audience. Your Background • 5–10 years of experience in internal or corporate communications, preferably with an HR focus • Proven ability to lead communication projects from idea to implementation • Experience in tracking and improving communication efforts • Background in change management, ideally in multicultural environments • Experience in industrial, sustainability-driven, or unionized settings is a plus • Relevant university degree in communications, HR, or a related field • Excellent command of English, both written and spoken; Swedish is a plus Additional Info This is a consulting assignment. You will be employed by StudentConsulting and work on-site in Boden. Start date: August 18 Does this sound like the right opportunity for you? Don’t hesitate—submit your application today! We are reviewing candidates and conducting digital interviews on a rolling basis. For questions about the position, please contact recruiter Emilia Bergstedt at: [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Brand Manager Snus
Philip Morris AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join us to deliver a smoke- free future as a Brand Manager Snus! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years. In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary The Brand Manager for the Snus category will be responsible for: - Project manage portfolio projects through the Portfolio deployment/commercialization process. - Contribute to defining the product portfolio roadmap for Snus in the markets and drive all relevant Portfolio Plans and developments to deliver category growth and profitability targets in alignment with the Snus Category Team and markets. - Analyse the Nordic markets and consumer segments to make sure that key needs are clearly articulated and gathered within the portfolio plan. - Monitor the development of the portfolio in the market and competition product launches closely and propose portfolio changes to keep the Snus portfolio competitive. - Support execution of portfolio pricing in line with general pricing guidelines from the Snus Category team. Your “day to day" • Contribute to the business performance of the Snus Category, including responsibility for the category P&L in the cluster, Net Operating Revenue (including volume / mix and pricing) and Share of Market. • Lead and manage assigned Snus Portfolio projects in line with deployment/commercialization Process (Blast, simplified Blast, RPC/CPC or similar). • Support Manager Portfolio in the development of the Snus Product Portfolio Plan, coordination, alignment and co-develop with markets, and integrate in the market’s deployment strategies, following trade windows and market regulatory framework. • Based on Product portfolio plan and Brand prioritization (from Snus Category and Brand Strategy team) prepare SKU Priority list, planogram input etc. needed to secure market execution of Portfolio Plan. • Keep track of portfolio performance for all markets and share insights with collaborators. Propose corrective actions in the portfolio if needed. • Conduct detailed analysis of market and competitive landscape to identify portfolio business opportunities and issues and collaborate with Snus Category & Brand strategy team and Markets to propose products that drive competitive advantage. • Support Manager Portfolio with material for S&OP and market alignment to secure forecasts and product availability. • Participate in the Long-Range-Plans (LRP) development in terms of Portfolio development to address major business opportunities/issues identified through analysis. Feed into Original Budget / Long Range Plan (OB/LRP) from portfolio perspective. • Monitor market execution of Pricing Strategy/guidelines and suggest relevant actions to Portfolio Manager. • Handle all relevant internal Product Management tools and systems in line with set processes. • Manage and develop efficient working relationship with collaborators and internal/external agencies. • Ensure compliance with legal environment, policies and guidelines. • Lead and run other assigned key strategic initiatives and projects. Who you are • Minimum +5-6 years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment • University degree in Marketing, business economics or similar. • Documented experience of having successfully worked with product portfolio strategies and innovation. • Confirmed experience of excellent project management skills; structured, self-driven working style and validated knowledge of effective informal leadership • Excellent stakeholder management and experience of creating cross-functional success. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Experience of successfully redefining strategic insights into actionable marketing strategies, creative and commercial initiatives, innovative product concepts. • Experience of managing budget including financial understanding and P&L responsibility. • Strong communication and presentation skills (incl English) • Experience of collaboration with external agency partners. All applicants must have the legal right to work in Sweden Please note that relocation support is not available for this job. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Brand & Campaigns Team Manager
Keystone Education Group AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

The Brand & Campaigns Team Manager is responsible for a talented team of content creators and digital marketing specialists. Part of the Student Marketing Department in the International Business Unit, the Brand & Campaigns Team’s mission is to ensure our brand is strong among students through providing a streamlined offsite experience that mirrors and brings to life the onsite experience. We intend to be present "where students are present" including but not limited to Social Media Platforms, Student Communities, Events and more. The team promote our brand, site and services to external audiences with the goal of bringing them back or into our network through engaging campaigns, giveaways, competitions, awards and more, and actively create engaging campaigns in high value markets to support traffic, lead and other goals. Being on trend, and relevant is critical to our success, and measured through metrics such as acquisition, followers, engagements, traffic to site etc. They build and support the offsite communities through comment moderation, email communications, ambassador relations and others. Responsibilities include focus on campaigns in the following areas, but are not limited to: · Full responsibility for strategy and OKR planning and reporting · Budget planning and accounting and financial impact on business unit · Responsible for a team of 2 – 4 employees and interns as required including: - Performance Reviews - Peer Review feedback - Salary Reviews Requirements: - 3+ years experience in brand and marketing related roles - 1+ year of team leading experience - marketing experience - Fluent english communication skills - Experience working in the higher education industry is desirable

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Innehållskoordinator
Helsingborgs symfoniorkester
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsavdelningen på Helsingborg Arena och Scen arbetar strategiskt med marknadsföring och försäljning av de upplevelser som bl.a. Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg konserthus erbjuder. Vill du skapa innehåll som engagerar och gör skillnad? Vi söker en innehållskoordinator som vill driva och utveckla det digitala innehållet för Helsingborgs Stadsteater. Ditt uppdrag  Som innehållskoordinator ansvarar du för planering, produktion och publicering av kreativt innehåll som engagerar och lyfter våra upplevelser. Du ser till att vi når rätt målgrupper och stärker vårt varumärke i digitala kanaler – främst sociala medier, webb, nyhetsbrev och digitala skyltar.   Du ser till att kanalerna är aktuella, inspirerande och relevanta – oavsett om det gäller att skapa ett evenemang på Facebook, skriva och skicka ett nyhetsbrev, sökordsoptimera en webbsida eller uppdatera digitala skyltar inför kvällens föreställningar.  Dina kompetenser  Vi söker dig med utbildning inom marknadsföring och 3–5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är en van och duktig skribent, trygg i digitala verktyg, och har god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  Du är både kreativ och strukturerad – van att arbeta självständigt men trivs i samarbete. Du förstår hur man anpassar och skapar kreativt innehåll för olika plattformar och målgrupper, och har en god förmåga att analysera och utveckla innehåll utifrån data och resultat.  Du förväntas:  - Vara en vass skribent med fingertoppskänsla för målgruppsanpassad kommunikation.  - Ha god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  - Vara analytisk och van vid att följa upp och justera kommunikationsinsatser.  - Ha en god känsla för kreativ och visuellt stark grafisk formgivning  - Vara självgående, initiativrik och trivas med både operativa och strategiska uppgifter.  Vårt erbjudande  Hos oss får du arbeta med några av Helsingborgs mest kända och uppskattade kultur-verksamheter. Vi erbjuder en varierad roll i en kreativ miljö, där du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och mycket hjärta. Du får frihet under ansvar, arbeta med starka varumärken och innehåll som berör – och möjlighet att påverka och utvecklas.  Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till marknadschef.  Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag. Det tycker vi är bra!    Om Helsingborg Arena och Scen AB Vi är en del av Helsingborg Arena och Scen AB och har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare. Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater, Sofiero Slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena och Helsingborg Convention & Event Bureau samt stödfunktioner inom marknad och försäljning, HR och ekonomi.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Innehållskoordinator (vikariat)
Helsingborgs symfoniorkester
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsavdelningen på Helsingborg Arena och Scen arbetar strategiskt med marknadsföring och försäljning av de upplevelser som bl.a. Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg konserthus erbjuder. Vill du skapa innehåll som engagerar och gör skillnad? Vi söker en innehållskoordinator som vill driva och utveckla det digitala innehållet för Sofiero slott och slottspark. Ditt uppdrag  Som innehållskoordinator ansvarar du för planering, produktion och publicering av kreativt innehåll som engagerar och lyfter våra upplevelser. Du ser till att vi når rätt målgrupper och stärker vårt varumärke i digitala kanaler – främst sociala medier, webb, nyhetsbrev och digitala skyltar.   Du ser till att kanalerna är aktuella, inspirerande och relevanta – oavsett om det gäller att skapa ett evenemang på Facebook, skriva och skicka ett nyhetsbrev, sökordsoptimera en webbsida eller uppdatera digitala skyltar inför helgens evenemang.  Dina kompetenser  Vi söker dig med utbildning inom marknadsföring och 3–5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är en van och duktig skribent, trygg i digitala verktyg, och har god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  Du är både kreativ och strukturerad – van att arbeta självständigt men trivs i samarbete. Du förstår hur man anpassar och skapar kreativt innehåll för olika plattformar och målgrupper, och har en god förmåga att analysera och utveckla innehåll utifrån data och resultat.  Du förväntas:  - Vara en vass skribent med fingertoppskänsla för målgruppsanpassad kommunikation.  - Ha god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  - Vara analytisk och van vid att följa upp och justera kommunikationsinsatser.  - Ha en god känsla för kreativ och visuellt stark grafisk formgivning  - Vara självgående, initiativrik och trivas med både operativa och strategiska uppgifter.  Vårt erbjudande  Hos oss får du arbeta med några av Helsingborgs mest kända och uppskattade kultur-verksamheter och besöksmål. Vi erbjuder en varierad roll i en kreativ miljö, där du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och mycket hjärta. Du får frihet under ansvar, arbeta med starka varumärken och innehåll som berör – och möjlighet att påverka och utvecklas.  Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader, placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till marknadschef.  Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag. Det tycker vi är bra!    Om Helsingborg Arena och Scen AB Vi är en del av Helsingborg Arena och Scen AB och har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare. Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater, Sofiero Slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena och Helsingborg Convention & Event Bureau samt stödfunktioner inom marknad och försäljning, HR och ekonomi.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Copywriter
Knightec Group AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Därför är detta jobb för dig Knightec Group är en ny spelare på marknaden – i gränslandet mellan affärsstrategi och teknikutveckling. Semcon och Knightec har gått samman för att skapa norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling. Här finns kompetensen, attityden och drivet för att ta oss an de mest utmanande projekten, och för att bygga en kultur där människor växer. Arbetsuppgifter: Nu söker vi en copywriter med 2–5 års erfarenhet som vill vara med och bygga vårt sätt att kommunicera, både internt och externt. Det här är för dig som älskar att skriva, forma berättelser och skapa verklig effekt med ord. Hos oss får du snabbt ta ansvar, testa nytt och utvecklas i högt tempo. Du blir en viktig del av vårt marknads- och kommunikationsteam och får arbeta nära CMO, Communication Advisor och Art Director – där ditt fokus ligger på copywriting och storytelling. Du kommer att Skriva engagerande texter för webben, intranätet och LinkedIn Skapa kundcase, medarbetarberättelser och projektstories Utveckla employer branding-innehåll som sticker ut Bygga kampanjer som riktar sig till kunder, talanger och medarbetare Fånga vardagen i verksamheten och omvandla den till berättelser som berör Hjälpa våra kundteam att kommunicera affärsnytta Testa nya format, tonlägen och idéer som får oss att sticka ut Kvalifikationer: Du jobbar troligen som copywriter idag – på byrå, inhouse eller som frilans. Du skriver flytande på både svenska och engelska, har språklig fingertoppskänsla och drivs av att skapa innehåll som känns. Du trivs i en entreprenöriell miljö där du får testa nytt, växa snabbt och jobba nära verksamheten och ledningen. 2–5 års erfarenhet som copywriter, skribent eller innehållsproducent En akademisk utbildning inom kommunikation, journalistik, marknadsföring eller liknande Vana att jobba i digitala kanaler (primärt LinkedIn och webb) Ett intresse för teknik och affärer – och en vilja att bidra till något större Verktyg som Adobe, Storykit eller Canva är ett plus – men viktigast är din språkliga förmåga och vilja att växa Här får du vara med och forma både innehållet och vägen framåt – i högt tempo, med stort ansvar och nära affären. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bygger vi norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling. Här finns kompetensen, attityden och drivet för att anta de mest utmanande och innovativa projekten – och för att bygga en kultur där människor och affärer växer. Hos oss får du möjlighet att ta stort ansvar och göra verklig skillnad. Låter det som platsen för dig? Då vill vi höra från dig! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader,placerad på vårt kontor i Stockholm, Rättarvägen 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kontor runt om i Sverige. Startdatum augusti/september, 2025. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktaPaola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

16 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Marknadsansvarig/Bokningskoordinator för restaurangkoncern
Biljardpalatset Göteborg AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsansvarig & Bokningskoordinator till koncern inom restaurang och event Om oss Vi är en koncern med fem restauranger i mellersta och södra Sverige – alla med sin egen karaktär, men med samma kärna: vi brinner för service och upplevelser som får våra gäster att längta tillbaka. Vår verksamhet rymmer allt från god mat och dryck till spel, event och underhållning. Nu söker vi en ny kollega till vårt team i Göteborg som vill vara med och utveckla gästresan från första kontakt till sista intryck. Om tjänsten I rollen som Marknadsansvarig & Bokningskoordinator blir du en nyckelperson i vårt supportteam för fem unika restauranger inom samma koncern. Du arbetar med att utveckla och genomföra vår marknadsföringsstrategi i samarbete med ledningen. Du ansvarar för löpande kampanjer, sociala medier, skapande av content, samt annonsering, – alltid med målet att öka synligheten och gästtillströmningen till våra restauranger och eventkoncept. Du har även daglig kontakt med våra gäster via telefon och mail, hanterar bokningar och ser till att kommunikationen mellan gäster och restauranger flyter smidigt. Du besvarar också feedback från gäster samt uppdaterar våra hemsidor vid behov. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Planera och genomföra marknadsföringskampanjer Skapa innehåll och sköta uppdateringar på hemsidor och sociala medier Samarbeta med externa leverantörer och partners inom media och marknadsföring Följa upp resultat av kampanjer och boka in insatser utifrån säsong och behov Hantera bokningar och gästkontakt via telefon och mail Besvara feedback från gäster på olika plattformar såsom Google m.fl Återkoppla till gäster efter de har besökt oss i syfte att ta reda på vad som är bra/mindre bra Vara en supportfunktion för restaurangcheferna kring gästärenden och större sällskap Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av marknadsföring och gärna också kundservice Är strukturerad, kommunikativ och självgående Har god kommunikationsförmåga både i tal och skrift Har god datorvana och erfarenhet av sociala medier samt enklare grafiska verktyg (t.ex. Canva) Trivs med att ha många bollar i luften och växla mellan operativa och kreativa uppgifter Brinner för att skapa mervärde till människor – oavsett om det är gäster till restaurangerna eller dina kollegor. Är en lagspelare med ett positivt och lösningsorienterat arbetssätt Vi erbjuder: En varierad och självständig roll med både kreativt utrymme och daglig kontakt med människor Möjlighet att vara med och påverka marknadsstrategin i en växande koncern inom restaurang och event En trygg anställning på heltid med arbetstider främst dagtid, måndag till fredag Arbetsplats på vårt kontor i centrala Göteborg Ett team av härliga kollegor att dela din vardag med Vill du vara med och skapa upplevelser som sticker ut? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 25 juni.

16 juni 2025
Sista ansökan:
25 juni 2025
Flexibelt deltidsarbete inom administration hos välrenommerat bokförlag!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du student och intresserad av ett extrajobb på ett av Sveriges största bokförlag? Har du god systemvana och trivs med administrativa uppgifter, och vill samla på dig värdefulla erfarenheter inom bokförlagsbranschen? Sök rollen idag och börja i september! OM TJÄNSTEN Vår kund är ett av Sveriges ledande förlagshus med utgivning inom alltifrån skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker till historia och populärvetenskap. De äger ett antal andra bokförlag, som i sin tur ger ut allt ifrån ljudböcker, e-böcker till barnböcker. Vi söker nu dig som är student och vill hjälpa förlaget med olika administrativa delar. Detta är ett deltidsjobb med start i september och förväntas starta på 6 månader, kan förlängas. Du erbjuds - Ett flexibelt extrajobb där du själv bestämmer ditt schema (i samråd med chef) och där arbetet kan utföras hemifrån - Ett deltidsjobb där du kommer samla på dig värdefulla erfarenheter hos ett stort och välrenommerat bokförlag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utskick av böcker, recensionsexemplar och friexemplar * Lägga upp nya titlar i interna system * Publicera titlar på hemsidorna: ta information från ett system till ett annat * Boka resor åt författare * Övriga administrativa uppgifter inom förlaget VI SÖKER DIG SOM - Är student på högskola/universitet och tar examen sommar 2026 eller senare - Har erfarenhet av att arbeta med administration och/eller service - Har dator- och systemvana - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, detta då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Har ett intresse för bokförlagsbranschen vilket framgår i din ansökan/i ditt personliga brev För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Nätverkare för utbildningsinsatser inom äldreomsorgen
Merit Utbildning Malmö AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Var med och gör skillnad i äldreomsorgen – hjälp oss sprida Skolverkets viktiga satsning på språkutveckling! Skolverket driver just nu en nationell satsning för att stärka språkutveckling för personal inom äldreomsorgen – ett regeringsuppdrag med syftet att förbättra kommunikationen, öka tryggheten och höja kvaliteten i vården. Fokus ligger särskilt på att ge flerspråkig personal bättre förutsättningar att utveckla sin kompetens. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! Vi letar efter dig som: Har etablerade nätverk och kontakter med beslutsfattare, chefer och organisationer inom äldreomsorgen. Vill hjälpa till att sprida, sälja in och marknadsföra denna viktiga satsning. Har möjlighet att börja snarast möjligt – vi vill komma igång direkt! Varför är detta viktigt? Effektiv kommunikation inom äldreomsorgen är avgörande för både kvalitén i omsorgen och arbetsmiljön. Med din hjälp kan vi nå ut till rätt personer och säkerställa att fler får ta del av de möjligheter som denna satsning erbjuder. Intresserad? Hör av dig till oss så berättar vi mer!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025