Marknadskommunikatör

Sök bland 51 lediga jobb som Marknadskommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Commuication manager

Reports To: CEO Job Summary: The Communications Manager is responsible for developing and implementing communication strategies that promote the mission, vision, and values of the organization. This role involves managing both internal and external communications to ensure coherent messaging and effective outreach. The Communications Manager will work closely with various departments to support their communication needs and enhance the organization's brand image. Responsibilities: · Content Creation: Oversee the creation of high-quality content for various channels, including press releases, promotional videos, social media posts, and the company website. Ensure all content is consistent with the brand voice and messaging. · Internal Communications: Enhance internal communication by developing effective channels and materials to keep employees informed and engaged. Organize internal events and provide information updates. · Social Media Management: Oversee the organization's social media presence. Develop and execute social media campaigns to increase engagement and followers. Monitor social media trends and respond to feedback. · Event Management: Plan and coordinate corporate events, conferences, and community outreach programs. Ensure all events align with the organization's objectives and brand. · School-Enterprise Cooperation: Assist the company in regular talent development exchanges with partner colleges and universities. Help clients organize campus activities. · Budget Management: Manage the communications budget effectively. Allocate resources to maximize the impact of communication initiatives. · Other Matters from CEO: Handle additional tasks as assigned by the CEO. Qualifications: Education: Bachelor's degree in humanism study, social science or a related field. A Master's degree is preferred. Experience: More than 2 years of experience in a communications role. Previous experience communicating directly with and reporting directly to executives such as the CEO, Chairman, etc. is also a necessity, as the job must involve internal communication with the executive team and board team. Skills: Excellent written and verbal communication skills, knowledge in English, Swedish and any other Eastern-Asian language. Proficient in social media management and digital marketing, especially familiar with the social media platform in the Asian countries. Experience with content creation and graphic design tools. Strong organizational and project management skills, experience in successfully organizing corporate external events. Ability to work under pressure and manage multiple projects simultaneously. Attributes: Strategic thinker with a creative mindset. High attention to detail and accuracy. Team player with strong interpersonal skills. Proactive and able to work independently.

12 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
PR & Communications Specialist till Watma Education

PR & Communications Specialist till Watma Education Watma är en starkt växande skolkoncern med både grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildning. Vi drivs av att ge fler tillgång till en riktigt bra utbildning och på så sätt bidra till att förbättra vårt samhälle. Watma Education Vår framgång bygger på en stark tro på oss själva och vår förmåga att erbjuda en högkvalitativ utbildning för alla våra elever och studerande. Vi är ett snabbrörligt och modigt företag med en solid strategi. Vi innoverar ständigt och är inte rädda för att ta risker, samtidigt som vi håller våra varumärkesidentiteter tajta. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter talanger med rätt inställning och attityd. Om Rollen Vi söker nu en engagerad PR & Communications Specialist som vill vara med och forma och förbättra våra varumärkens offentliga bild och kommunikation, både internt och externt. För att trivas i denna roll uppskattar du att arbeta med varierade arbetsuppgifter, har en stark förmåga att hantera flera uppdrag samtidigt och är van att prioritera och leverera högkvalitativa resultat inom givna tidsramar. Dina Huvudsakliga Arbetsuppgifter Utveckla och genomföra PR-strategier: Skapa och implementera PR-planer som stödjer våra affärsmål och visioner. Hantera medierelationer: Bygga och underhålla starka relationer med media och influencers, skriva pressmeddelanden, artiklar och koordinera medieintervjuer. Skapa och sprida kommunikativt innehåll: Producera engagerande innehåll för olika kanaler, inklusive tidningar, nyhetsbrev, bloggar, sociala medier och vår webbplats. Kriskommunikation: Utveckla och implementera planer för att hantera PR-kriser effektivt. Intern kommunikation: Bygga en stark företagskultur genom att utveckla och distribuera interna nyhetsbrev och annat kommunikationsmaterial i nära samarbete med HR. Evenemangsplanering: Planera och genomföra PR-evenemang och presskonferenser. Lobbying: Hantera eventuella framtida lobbyingaktiviteter, inklusive deltagande i Almedalen. Vem Är Du? Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba med PR och kommunikation och som har ett starkt intresse för att bygga relationer och hantera medier. Du är kreativ och innovativ i ditt tänkande. Du är trygg i att producera både skriftligt och muntligt kommunikationsmaterial och har en förmåga att arbeta under press. Kvalifikationer Examen i kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande. Minst 3 års erfarenhet inom PR och kommunikation. Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsförmågor. Stark förmåga att bygga relationer med media och intressenter. Erfarenhet av att utveckla och genomföra PR-strategier och kampanjer. Kreativitet och innovativt tänkande. Kompetens inom olika kommunikationsverktyg och plattformar. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt för anställning. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta: Anna Bergstedt, CMO, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och utforska hur du kan bidra till vårt team på Watma Education! Eftersom varje process är unik och du är det också, ber vi dig att skicka in ditt CV och inte bara ansöka med din LinkedIn-profil. Som en del av rekryteringsprocessen kan vi komma att be dig genomföra ett personlighetstest samt ett test som mäter logisk slutledningsförmåga. Syftet med testerna är att på ett så objektivt sätt som möjligt utvärdera kandidater och identifiera bästa möjliga matchning mot rollen. Testerna är baserade på gedigen forskning och tas genom vår partner Alva Labs. Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Om oss Vår växande familj består av över 650 anställda som representerar en mångfald av kulturer, erfarenheter och olika bakgrunder. Denna mångfald är en stor tillgång när vi fortsätter vår expansion och utvecklar vår portfölj. Samtidigt är Watma Education ett svenskt företag som främjar svenska värderingar när det gäller både affärer och människor. Vi behandlar varandra på ett rättvist och respektfullt sätt, och vi strävar efter att minimera vår miljöpåverkan. Att arbeta på Watma Education innebär en dynamisk miljö präglad av ambition, engagemang och entreprenörsanda. Vi är engagerade i att främja en atmosfär där varje individs unika styrkor bidrar till vår gemensamma framgång. I vår handlingsorienterade kultur är förmågan att fatta snabba beslut avgörande för att förverkliga idéer.

8 juli 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Manager Portfolio - Nicotine Pouches Category Nordics

Be a part of a revolutionary change At PMI, we’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years, and together we are working to deliver a smoke-free Nordic by 2035. Role summary: As the Manager Portfolio for Nicotine Pouches (NP) category for the Nordic cluster, you will be responsible for deploying the NP portfolio of products, defining the portfolio roadmap and drive all relevant Portfolio Plans and developments to deliver category growth and profitability targets. You will also collaborate with Global, Regional and Cluster/Market partners to align on strategy and budget cycle and ensure accurate support towards the ambitious growth targets for the category. Your “day to day” • Contribute to the business performance of the NP Category at Nordic level, including responsibility for the category P&L in the cluster, Net Operating Revenue and Share of Market. • Lead the Nordic NP Category Portfolio Strategy which provides input to the company's Long-Range Plan while ensuring the analysis of current situation and identify opportunities for growth and/or sustained profitability. Ensure developed strategies are coordinated, aligned, co-developed and integrated in the market’s deployment strategies, following trade windows and market regulatory framework; subsequently prepare comprehensive product launch plans to realize the approved strategy. • Develop Annual Brand Plans, Must Win Battles and 1+3-year strategies. Participate in the Long-Range-Plans (LRP) development to tackle major business opportunities/issues identified through analysis and feed into the Original Budget / Long Range Plan. • Develop the cluster portfolio roadmap, (innovation, renovation and decomplex), with collaboration and under the guidance of the Global category team, as well as working closely with Manager Brand Communication and Head of Category. Champion product evolution and innovation by identifying market gaps, consumer needs and emerging trends, and collaborate with global cross-functional teams to secure products that meet consumer needs and drive competitive advantage. • Propose NP Pricing Strategy together with Head of Category and align with Nordic market commercial leads. • Develop and implement the NP category consumer segmentation, improving consumer and channel insights and analytics to identify specific needs of consumer segments. • Develop, plan, and deliver all calendar market launches plan, including NPLs, Limited editions and special promotional or other products to drive growth in the different channels (online, offline) in each market. • Identify and initiate critical research needs and in coordination with Consumer Insights (CI) • Lead assigned critical initiatives and projects. • Develop and motivate direct reports to enchance performance by providing regular feedback and recognizing achievements and efforts. Identifying each employee's potential and developing training plans that will improve their skills and prepare them to take on bigger responsibilities. • Build a strong culture and ensure all employees are following it and participating in its development. Who you are • Minimum 7+ years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment • University degree in Marketing, business economics or similar • Documented experience of having successfully worked with innovation and large portfolio categories. • Validated experience of successfully redefining strategic insights into actionable marketing strategies, creative and commercial initiatives, innovative product concepts. • Excellent stakeholder management and experience of creating cross-functional success. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Strong leadership skills with validated experience of leading others, either direct reports or through informal leadership • Strong project management skills; structured and self-driven working style. • Experience from managing budget including financial understanding. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join PMI and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

5 juli 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
Digital Marketing Specialist

Leverage your analytical and creative mind as a Digital Marketing Specialist. We are searching for someone with a sharp eye for the ever-evolving digital landscape. Sellpy grows larger by day and so is our need to manage and optimise our digital marketing activities. Make a difference with your work as we enable the future of sustainable shopping. Sellpy’s vision is to empower everyone to live circularly. We see a tremendous financial, social and environmental value in making sure unused items are put to use again. We are looking for colleagues who share this vision, and who are ready to see their work contribute to a sustainable future. Digital Marketing Specialist at Sellpy As a Digital Marketing Specialist, you will manage, evaluate, and optimise Sellpy's paid social channels to ensure they run efficiently. You will be part of the Digital Team, reporting to the Head of Digital Marketing. To succeed in this role, you must have a genuine enthusiasm for staying updated with the latest advertising trends. You also need an understanding of how to optimise campaigns and ads for better performance, and the ability to bring creative ideas to enhance our ads in innovative and effective ways. You are not only an eager learner but also have a strong interest in sharing your knowledge with your team. In short, you will Manage paid social ad campaigns on platforms such as Meta, Instagram, Snapchat, Pinterest and TikTok. Optimise existing campaigns, and ads and follow up on performance to draw actionable conclusions. A/B testing ads and new ideas and regularly evaluating new features and betas. Be the digital team’s primary stakeholder for campaign briefing, planning, and project management. Be responsible for developing and executing strategic plans for Sellpy’s paid social advertising, incorporating creative ideation, defining directions, and ensuring alignment with company objectives. Actively research new possibilities, techniques and trends in digital advertising practices to help drive our strategy. Proactively gather data to analyse and report results. We use Ads Manager Requirements B.S. or M.S. degree in marketing, business, or a shorter related education with a couple of years of work experience. 2-4 years of work experience from an equivalent role. An analytical and data-driven mindset. Written and spoken fluency in English, as this is our company language. A passion for social media and an interest in staying updated on trends across all social media platforms and the latest industry developments. We’d be impressed if you have Experience in e-commerce. Previous experience of guiding others to success. Worked with user-generated content. Worked in a fast-growing, product-focused startup environment. You get to Be part of a tech-minded company that's driving the change towards a sustainable lifestyle. In return, you will get direction, energy, and work on meaningful challenges daily. Benefit from hybrid work from our office at Medborgarplatsen, and from home. Work with highly skilled and motivated colleagues. Gain new skills with unlimited access to a learning platform Make use of prepaid vacation Enjoy staff discounts at Sellpy and the H&M brands (Arket, COS, Other Stories, Weekday and more). Thrive in a social and driven people culture. Save up with a monthly pension plan. Engagement in Sellpy’s social traditions with game nights, interactive planning days, guest speakers and other activities. Location You are welcome to do all these things at our new office at Medborgarplatsen in Stockholm, and from home. We want you to enjoy a flexible work setup because well, it’s 2024 and digital meetings work just as fine! Form of employment: Full-time Start: As agreed upon Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Digital Social Media Communication Specialist

Why we will love you Are you passionate about the power of digital communication and leading through communication? Are you staying in touch with trends and best practices within technology, media and online behavior? Are you good at creating content? Turning complex messaging into engaging social concepts and content? Then this job might be the right one for you! You should have knowledge of using insights to formulate social media strategies, plans and activities to meet IKEA business and receiver needs. Furthermore, you have knowledge of how to utilize the digital ecosystem to create impact and reach across owned, earned and paid channels using an audience centric approach. You know which social media platforms and content formats to use to reach different objectives. You have a big interest in following trends and developments within the social media platforms, both from a business and a features/functionality perspective. You have the ability to understand the complexity of the IKEA business and the role of communication as an integrated part of the business. Additionally, you are able to communicate complex issues and concepts in a simple, clear, engaging and inspirational way with IKEA tone of voice. Of course, you are excellent in stakeholder management, keeping them and our co-workers well informed, engaged and empowered. Furthermore you have: Proven advanced training in (digital) communications, marketing or equivalent Minimum of 5 years of social media communication, business or marketing Experience from integrated campaign planning as part of a creative team, leading the social media area Experience from managing/advising on digital communications in a stakeholder/ customer-centric business, preferably from an advertising/PR agency or similar A day in your life with us As a Digital Communication Specialist – Social Media, you will be contributing to an accelerated digital delivery and a world-class experience of IKEA in our social media channels. It's also important that you recognize yourself in the IKEA values. They are the compass that guides us in everything we do. Our culture is formed when we put these values into action. We’re constantly trying to find better ways to get things done and to bring out the best in ourselves and others. This means that some of your tasks will be: Participating in integrated communication planning, leading the social media area Leading social plans for our spokespeople and content for the @IKEA accounts Working with our creative studio team in creating social media content Following up on communication activities using content performance and social media listening tools Coach and support leaders and co-workers in strategic digital communication This role is a permanent contract and will be located in Malmö, Sweden. Together as a Team About Group Communication Our team is the voice of IKEA. We use words, pictures and videos to tell the story about IKEA, to build our brand and inspire people with our offer. We bounce ideas back and forth, we challenge each other and we are crazy passionate about communication. Of course we’re also the ones who make sure to keep all our fellow co-workers informed, engaged and connected in a constantly changing business environment. About The Content Factory The Content Factory is where we will come together across Ingka Group to create low-cost and high-quality content and experiences, and innovate in ways that benefit more of the many and create engagement with the IKEA brand. The Content Factory focus on end to end content creation and deployment across Ingka, and we aim to make sure we have the best possible setup to deliver value and meet brand and customer new demands in an omnichannel reality. This is a place where you can focus on doing your best work. There are no dress codes or closed offices. No day is ever the same. All ideas are welcome. Everyone tries to pitch in when needed, and failures are seen as a way of learning. When you enter the building, we want you to feel that you can inspire billions of people all over the world. Apply now! We look forward to receiving your application in English and we will review candidates continuously, so please submit your application as soon as possible but no later than 19th of July 2024. Please make sure to share portfolio in your application.

5 juli 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Marknadssupport till Stjärnägg AB

Stjärnägg är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg. Bolaget Stjärnägg AB bildades år 2002 under devisen ”lokala äggleverantörer i samverkan. Våra ägare är genuina entreprenörer och äggmästare som har bedrivit verksamhet inom äggbranschen sedan 1970-talet. Vi är idag marknadsledande leverantör i Sverige av ägg och äggprodukter, som vi levererar från någon av våra sju produktionsanläggningar till kunder inom dagligvaruhandel, foodservice och industri. Äggen produceras på gårdar i nära anslutning till våra produktionsanläggningar. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter. Vi är certifierade enligt IFS Food, ISO 9001 och ISO14001. Stjärnägg AB omsätter 890 Mkr, och har sitt kontor i Linköping.  Marknadssupport, med inriktning marknadsföring och kommunikation  Marknadssupport är en centralt placerad roll med många kontaktytor internt och externt. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår säljorganisation och få ett helhetsansvar för Stjärnäggs marknadsföring och kommunikation. I rollen ingår vissa säljadministrativa uppgifter som stödjer våra försäljningschefer, sortimentsansvarig och VD, men också ett övergripande ansvar att vårda och utveckla Stjärnäggs varumärke, ansvara för sponsring, samarbeta med våra partners inom reklam- och kommunikationstjänster m.m. I ditt ansvar ingår att ta fram årliga marknadsförings- och kommunikationsplaner, säkerställa effektiv kommunikation genom alla olika kanaler, inklusive sociala medier där du blir ansvarig för att skapa content och även ta fram våra pressmeddelanden och interna kommunikation.  Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med inriktning på marknadsföring och kommunikation, samt några års erfarenhet av liknande roller. Har du erfarenhet av att arbeta med företagskonton på sociala medier samt av att arbeta med Indesign eller liknande program är det mycket meriterande. Du behöver ha mycket god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift, samt förmåga att generera kreativa och innovativa förslag. Du behöver trivas i roller som ställer krav på struktur och noggrannhet, då viss säljadministration ingår i uppdraget. Rollen innebär många kontakter såväl internt som externt, för att lyckas behöver du ha god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du initiativrik, serviceinriktad och ansvarstagande samt så klart med ett stort intresse för marknadsföring och kommunikation. Välkommen att söka till en mångfacetterad, central position i ett framgångsrikt företag!  Tjänsten är placerad på Stjärnäggs kontor i Linköping, hybridarbete är möjligt till viss del. På Stjärnägg drivs vi av vår vision #365 Ägg och vårt kundlöfte att göra det enklare att välja ägg. Stjärnägg präglas av våra ägares entreprenörsanda, ett öppet klimat och att det är nära till kollegor och beslut. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och göra skillnad, välkommen med din ansökan!  För mer information kontakta gärna vår rekryteringskonsult Jan Schröder på AS&B Executive, 070-6181161. Välkommen med din ansökan senast den 11/8!

4 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Marknadskommunikatör

Är du en kreativ och driven marknadsförare som brinner för layout, färg och form? Har du en talang för visuell kommunikation och att skapa engagerande budskap genom bild och text? Hanterar du både tryck och digitala medier, inklusive sociala medier, obehindrat? Om du dessutom arbetar lika bra självständigt som i grupp, är stresstålig och kan jonglera flera projekt samtidigt, då är du precis den vi söker! Vi på Petcare vill utöka vårt dynamiska marknadsteam med en passionerad och skicklig medarbetare. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en inspirerande miljö där dina idéer och din kreativitet verkligen kan blomstra. Bli en del av vårt team och ta nästa steg i din karriär med Petcare! Petcare AB är ett dynamiskt grossistföretag med ett omfattande produktutbud inom hund- och kattartiklar. Vi verkar i hela Skandinavien och erbjuder både egna och internationellt välkända märken inom djurartiklar och foder. Vårt huvudkontor ligger i moderna lokaler på Torsvik, strax söder om Jönköping, där vi även har ett 6000 m² stort lager. Med cirka 30 anställda i Sverige, Danmark och Norge är Petcare inne i en stark tillväxt- och utvecklingsfas. För att fortsätta vår framgång och stärka vår marknadsavdelning söker vi nu nya resurser. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Jönköping. Vad består rollen av? Vi på Petcare söker en engagerad och kreativ marknadsförare som vill vara med och bli en del av vår marknadsavdelning. I denna roll får du arbetar med en mängd varierande uppgifter inom marknadsföring och kommunikation. Du kommer att bland annat arbeta med olika varumärken, designa förpackningar och säljmaterial, underhålla våra hemsidor, skapa butiksmaterial och hantera våra sociala medier. Dessutom ansvarar du för att planera och genomföra mässor, fotografera och hantera bildmaterial samt tryckt material. Du kan även arbeta effektivt och obehindrat i Adobe-programmen. Eftersom rollen är väldigt omfattande söker vi därför efter någon med några års erfarenhet inom marknadsföring. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en varierad och självständig roll i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Arbetsklimatet är öppet och inkluderande med stark framåtanda där man arbetar teamorienterat och engagerat för att stötta och hjälpa varandra och företagets kunder. Vem söker vi? Du har goda kunskaper i Adobe (främst InDesign, Photoshop, Illustrator) Du har god kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift Du är en driven, kreativ person som tar egna initiativ. Du har en bra känsla för detaljer, färg och form. Du gillar kreativt skapande. Du gillar att arbeta i många olika fält inom marknadsföring. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. I ditt arbetssätt föredrar du att arbeta effektivt och enkelt. Du är dessutom social och en lagspelare som stöttar dina kollegor Du har några års erfarenhet inom marknadsföring. Meriterande är Erfarenhet av förpacknings- och produktdesign Erfarenhet av Wordpress Erfarenhet av foto- och videoredigering Kunskap om marknadsföring på sociala medier Avslutad utbildning inom medie/kommunikation, grafisk formgivning eller liknade. Sista ansökningsdag 1 Augusti! I din ansökan vill vi att du skickar med din portfolio eller exempel på liknande arbetsuppgifter. Skicka, CV, personligt brev och portfolio till [email protected]. Vi genomför löpande intervjuer och förbehåller oss rätten att avsluta processen i förtid om vi hittar rätt. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i torsvik, Jönköping. Tillträde snarast möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via mejlen ovan och har du frågor kring tjänsten kan du kontakta Isabelle Johansson (Marknadsansvarig) på 036 550 10 15 Välkommen med din ansökan!

4 juli 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö

Lekia är Sveriges största lekkedja, och vi har över 170 enskilda butiker i Sverige och Norge. Dessutom är vi också en av Skandinaviens största grossister inom Lek och Baby. Vi finns på den lilla orten, i det stora köpcentret, mitt i centrum och online. På Lekia har det varit lek från första stund. Vi tycker nämligen att leksaker är det bästa som finns här i världen. Barn som vuxna, vi alla tycker om att leka och ha roligt. Från nallar, dockor och samlarfigurer, till bilbanor, pussel och ritblock. Allt sådant är mer än bara saker när vi växer upp. Det är saker som får oss att drömma, känna och lära. Det är därför som vi på Lekia tror på att leksaker är en viktig och naturlig del i alla barns utveckling. Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö Har du barnasinnet kvar? Är du en erfaren, kreativ och strukturerad person med passion för marknadsföring? Vill du vara en del av ett dynamiskt och lekfullt team och bidraga till barns kreativa utveckling? Då ska du läsa vidare! Lekia söker en självgående och driven Marknadskoordinator som kan ta marknadsföringen till nästa nivå. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att planera, genomföra och följa upp marknadsföringsaktiviteter, både online och offline. Du får möjligheten att axla en viktig roll i ett bolag som är marknadsledande i Norden inom sitt segment. Du ansluter till ett team som är under uppbyggnad i en organisation där du får möjlighet att utveckla och skapa framgång! Som Marknadskoordinator produktionsleder du det operativa arbetet på Marknad och E-handelsavdelningen. Du ansvarar för att tidsplaner hålls och samordnar aktivitet i marknadsplanen. Koordinering av arbete både med kollegor och externa samarbetspartners kommer vara en stor del av arbetet, du säkerställer att material är godkänt och att sociala medier är uppdaterade. Hos Lekia får du chansen att arbeta i en stimulerande och lekfull miljö där ingen dag är den andra lik. En arbetsplats med härliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Du rapporterar direkt till Retail Manager och arbetar i tätt samarbete med kompetenta kollegor. Arbetsuppgifter Planering och genomförande av marknadsaktiviteter Aktivt arbeta med tidsplanering Produktionsledning av material (POS-material, digitalt material, Sociala medier, kundklubb) Inköp av marknadsförings-, kampanj, POS-material Koordinera arbetet med våra externa samarbetspartners och mellan olika interna avdelningar (inköp, CRM, försäljning, e-handel, kundklubb) Skriva och hantera nyhetsutskick Skapa kreativt innehåll för olika marknadsföringskanaler Ansvar för att marknadsföringsaktiviteter och mässor är synkroniserat internt Analysera data från marknadsföringskampanjer och använda insikterna för att förbättra framtida projekt Din bakgrund Relevant utbildning inom marknadsföring / projektledning. Minst 3 – 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utmärkt förmåga att driva många projekt samtidigt, både självständigt och i team, samt hantera flera kontaktytor. Du har god systemvana Officepaketet (Excel, Word, Outlook). Du har erfarenhet av digital marknadsbearbetning, annonsering, Google Ads, samt god analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och SEO​. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har erfarenhet av content creation i sociala medier, bildhanteringsprogram -InDesign/Photoshop/Canva. Vi ser gärna att du arbetat på grafisk byrå. God förståelse av Norska i tal och skrift. Din profil Du är en lösningsorienterad och driven lagspelare med stark kommunikationsförmåga. Noggrann och självgående och arbetar utefter tesen att skapa ständig förbättring. Du är detaljorienterad och har en förmåga att strukturera, planera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, särskilt i en föränderlig miljö. Du är initiativrik och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du har en stark kommunikationsförmåga och social kompetens - du tycker det är roligt att samarbeta med andra. Du är en flexibel, positiv och energisk person med barnasinnet i behåll! Om tjänsten Tjänsten är placerad på Lekias huvudkontor i Malmö. Tillsättning sker enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Lekia med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö

Lekia är Sveriges största lekkedja, och vi har över 170 enskilda butiker i Sverige och Norge. Dessutom är vi också en av Skandinaviens största grossister inom Lek och Baby. Vi finns på den lilla orten, i det stora köpcentret, mitt i centrum och online. På Lekia har det varit lek från första stund. Vi tycker nämligen att leksaker är det bästa som finns här i världen. Barn som vuxna, vi alla tycker om att leka och ha roligt. Från nallar, dockor och samlarfigurer, till bilbanor, pussel och ritblock. Allt sådant är mer än bara saker när vi växer upp. Det är saker som får oss att drömma, känna och lära. Det är därför som vi på Lekia tror på att leksaker är en viktig och naturlig del i alla barns utveckling. Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö Har du barnasinnet kvar? Är du en erfaren, kreativ och strukturerad person med passion för marknadsföring? Vill du vara en del av ett dynamiskt och lekfullt team och bidraga till barns kreativa utveckling? Då ska du läsa vidare! Lekia söker en självgående och driven Marknadskoordinator som kan ta marknadsföringen till nästa nivå. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att planera, genomföra och följa upp marknadsföringsaktiviteter, både online och offline. Du får möjligheten att axla en viktig roll i ett bolag som är marknadsledande i Norden inom sitt segment. Du ansluter till ett team som är under uppbyggnad i en organisation där du får möjlighet att utveckla och skapa framgång! Som Marknadskoordinator produktionsleder du det operativa arbetet på Marknad och E-handelsavdelningen. Du ansvarar för att tidsplaner hålls och samordnar aktivitet i marknadsplanen. Koordinering av arbete både med kollegor och externa samarbetspartners kommer vara en stor del av arbetet, du säkerställer att material är godkänt och att sociala medier är uppdaterade. Hos Lekia får du chansen att arbeta i en stimulerande och lekfull miljö där ingen dag är den andra lik. En arbetsplats med härliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Du rapporterar direkt till Retail Manager och arbetar i tätt samarbete med kompetenta kollegor. Arbetsuppgifter Planering och genomförande av marknadsaktiviteter Aktivt arbeta med tidsplanering Produktionsledning av material (POS-material, digitalt material, Sociala medier, kundklubb) Inköp av marknadsförings-, kampanj, POS-material Koordinera arbetet med våra externa samarbetspartners och mellan olika interna avdelningar (inköp, CRM, försäljning, e-handel, kundklubb) Skriva och hantera nyhetsutskick Skapa kreativt innehåll för olika marknadsföringskanaler Ansvar för att marknadsföringsaktiviteter och mässor är synkroniserat internt Analysera data från marknadsföringskampanjer och använda insikterna för att förbättra framtida projekt Din bakgrund Relevant utbildning inom marknadsföring / projektledning. Minst 3 – 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utmärkt förmåga att driva många projekt samtidigt, både självständigt och i team, samt hantera flera kontaktytor. Du har god systemvana Officepaketet (Excel, Word, Outlook). Du har erfarenhet av digital marknadsbearbetning, annonsering, Google Ads, samt god analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och SEO​. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har erfarenhet av content creation i sociala medier, bildhanteringsprogram -InDesign/Photoshop/Canva. Vi ser gärna att du arbetat på grafisk byrå. God förståelse av Norska i tal och skrift. Din profil Du är en lösningsorienterad och driven lagspelare med stark kommunikationsförmåga. Noggrann och självgående och arbetar utefter tesen att skapa ständig förbättring. Du är detaljorienterad och har en förmåga att strukturera, planera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, särskilt i en föränderlig miljö. Du är initiativrik och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du har en stark kommunikationsförmåga och social kompetens - du tycker det är roligt att samarbeta med andra. Du är en flexibel, positiv och energisk person med barnasinnet i behåll! Om tjänsten Tjänsten är placerad på Lekias huvudkontor i Malmö. Tillsättning sker enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Lekia med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Junior Brand Manager Communications

Be a part of a revolutionary change At PMI, we’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years, and together we are working to deliver a smoke-free Nordic by 2035. We are now looking for a Junior Brand Manager Communication for our Inhalable Smoke-free category who will optimally contribute to defining brand communication strategy for IQOS and VEEV in the Nordic markets and drive relevant Brand Communication Plans and developments, which will enable us to fuel our journey towards a smoke-free future even faster. Role summary: In this role you will be supporting, developing and deploying the brand communication campaigns and initiatives that enhance brand image, visibility, tone of voice, resonate with consumers, drive brand funnel and equity as well as category / portfolio targets. You will also act as Brand guardian upholding brand identity through consistent messaging and visual assets, embedding brand guidelines in all commercial programs, projects, and initiatives as well as ensuring relevancy to local market(s) and consumer context. About the Role: • Conduct detailed market/category research and analysis to identify local trends, consumer journey behavior, needs and preferences, and competitive landscape to define business opportunities/business issues. • Support Manager Inhalable Brand Communication & Content in development of the Nordic Brand Communication Strategy, ensuring the analysis of current situation and identify opportunities for growth. Coordinate, align, co-develop with relevant markets within the cluster to secure integration in the market’s deployment strategies, following trade processes and market regulatory framework; subsequently prepare comprehensive brand communication plans to realize the strategy. • Contribute by developing and driving comprehensive performance marketing strategies to drive user acquisition and conversion across various direct and indirect digital channels. • Drive development of the Nordic-specific communication toolboxes (concept, visual, content, channel assets), in cooperation with relevant stakeholders and agencies. • Develop, plan, and deliver high-quality integrated omnichannel communication campaign toolboxes for assigned projects and initiatives. Collaborate with cross- functional teams and channel owners to ensure relevancy and content to improve performance. • Ensure that all brand programs and activities are in full compliance with local market regulations, the PMI Marketing code and business conduct policies and practices. • Lead and manage assigned initiatives and projects. • Conduct thorough data analysis to measure the effectiveness. Who you are • Minimum 3+ years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment. • University degree in marketing, business economics or other relevant field. • Documented experience of having successfully worked with brand communication, advertising, or related roles, preferably within the FMCG industry. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Project management skills; structured and self-driven working style. • Strong communication, presentation, and storytelling skills in English is required. Knowledge of Swedish would be an advantage. • Understanding and experience of marketing in legally restricted markets is of advantage. All applicants must have the legal right to work in Sweden. Please note that relocation support is not available for this job. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join PMI and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

2 juli 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024