Driven Digital Marketing Specialist

Arbetsplatsbeskrivning NBI/Handelsakademin är en av de ledande yrkeshögskolorna i Sverige. Vår strävan är att göra verklig skillnad och bidra till en förändring i människors liv samt att säkra kompetensförsörjningen för företag och organisationer. Vi erbjuder 2-åriga yrkeshögskoleutbildningar på heltid samt kortare kurser för yrkesverksamma inom Inköp/Supply/Logistik, IT/Tech, Bygg/Anläggning samt Ekonomi/Juridik/Försäljning. Våra utbildningar bedrivs genom en mix av lärande; online, på skolan och ute i arbetslivet. Vi finns idag i Göteborg, Malmö, Luleå, Växjö och Halmstad. Vår verksamhet fortsätter att växa och vi söker nu en driven Digital Marketing Specialist för att förstärka vår marknadsavdelning. Arbetsbeskrivning Som Digital Marketing Specialist kommer du att ha en central roll i det operativa marknadsföringsarbetet både i digitala kanaler och vid events. Du rapporterar direkt till vice VD/Marknadschef samt samverkar med personal på de olika orterna. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera: - Ansvar för vår hemsida inklusive hosting och support - Annonsering i sociala medier och externa utbildningsportaler - Skapande av innehåll och inlägg i våra egna kanaler och sociala medier - Systemansvar och hantering av utskick i Active Campaign - Analys och uppföljning av webbaktivitet, annonsering, sociala medier, utskick - Tekniskt ansvar för våra konton på Facebook, LinkedIn och Instagram - Första linjens support för frågor via hemsida, portaler, Chat, Facebook mm - Produktion av rörligt material samt material till events. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av att utveckla både dig själv och vår verksamhet. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Viktiga egenskaper inkluderar ansvarstagande, effektiv planering, förmåga att samarbeta samt en serviceinriktad och flexibel inställning. För att lyckas i rollen som Digital Marketing Specialist bör du inneha följande kompetenser: - Goda kunskaper inom marknadsföring, särskilt digitala medier - Förmåga att planera och genomföra aktiviteter och kampanjer - Uttrycksfullhet i tal och skrift på svenska samt kunskap inom Excel - Förmåga att analysera och presentera utfall och resultat - Erfarenhet av konverterings-, testnings- och optimeringsarbete i digitala medier - Erfarenhet av produktion av rörligt material Vi erbjuder dig en spännande roll i en växande organisation och en trivsam arbetsmiljö med ambitiösa och engagerade kollegor. Ta chansen att bli en del av vårt team och bidra till att göra skillnad för både individer och företag genom innovativ marknadsföring och utveckling av vår verksamhet.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektkommunikatör till SKB

Företagsbeskrivning Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö. I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget. SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Jobbeskrivning Vill du arbeta med ett stort och samhällsviktigt uppdrag? Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar. Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket lång tid framåt? SKB söker en driven och engagerad kommunikatör till Östhammar. Här kommer du att arbeta Du kommer att arbeta på SKB:s kommunikationsavdelning med placering i Östhammar. Avdelningen består i dag av 15 medarbetare placerade i Oskarshamn, Solna och Östhammar. Den här tjänsten ingår i den enhet som ansvarar för projektkommunikation, besöksverksamhet, samhällskontakt, attraherafrågor med mera. Vad du kommer att göra Huvuduppgift för tjänsten består i att vara projektkommunikatör i de större projekt som SKB avser att genomföra, i första hand slutförvaret för använt kärnbränsle. Ansvar för internkommunikation i projektet Ansvar för att informera övriga SKB om projektet Kontakt med externa leverantörer Kontakt med närboende, kommuninnevånare med flera Ta emot externa och interna besök på SKB:s kontor och anläggningar. Självständigt planera och genomföra lokala informationsmöten i olika frågor. Skriva underlag för artiklar/nyheter till SKB:s olika kanaler och plattformar. Kravspecifikation Vi söker en driven kommunikatör som är utåtriktad och gillar att träffa människor. En stor del av arbetet består i att självständigt planera och genomföra lokala kommunikationsaktiviteter. Då rollen innebär många kontaktytor har du också god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Du bör ha erfarenhet av och/eller relevant utbildning inom kommunikationsområdet, gärna som projektkommunikatör. Universitetsutbildning är meriterande. B-körkort är ett krav Ytterligare information Varför ska du arbeta hos oss? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation med ett stort kunskapsdjup inom ett flertal vetenskapsområden. Vi har många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Vårt uppdrag erbjuder varierande arbetsuppgifter från mindre analyser kopplade till driften av de kärntekniska anläggningarna till långsiktiga forskningsuppdrag med syfte att bygga och driva framtida slutförvar. Vi arbetar tillsammans för att uppnå ett tydligt och viktigt miljö- och samhällsmål Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation. Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Det här är vi, dina framtida arbetskamrater På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet. Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer. På vår webbplats, www.skb.se, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Stig Björne 070-510 33 48 För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Anders Nielsen 070-078 68 40 Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-61 88 345 och för Ledarna Per Carlsson, 070-325 09 15. Placeringsort: Östhammar. Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 2 maj 2024. Urval sker efter sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
PR & Communications Manager

In collaboration with our partner, an innovative actor within the global automotive industry, we are looking for a PR & Communications Manager. You will be working in an international environment and support all markets with written communication, PR strategies, project and event management. This position is a great fit for you who have a strong creative side in combination with experience of working with earned media. The assignment is a parental leave cover until April 2025, with required start within the first half of May 2024. You will be located in Gothenburg. Main responsibilities Coordinate communications projects within the fields of performance, design and innovation Develop new (creative) concepts and support in amplifying events and campaigns in global retail spaces Develop narratives that elevate thought leadership and strengthen the brand Identify speaking opportunities and support brand spokespeople with messaging and media preparations Create and develop Q&A, briefing documents, press releases, etc. for planned activities, targeting non-automotive media groups Coordinate media outreach with markets and agencies ahead of big releases Your background Educational background within the field of PR and/or Communication At least 3 years of experience as PR Manager or as a Copywriter Excellent skills in English, both in written and orally It is not necessary with experience from the automotive industry. We are rather looking for you with a background within Lifestile, Fashion, Design or Tech in a greater aspect. It is potentially very interesting if you have previous experience of working internationally, abroad from Sweden. In order to be a great fit personally we are hoping that you have a strong creative side, both when it comes to creating content and finding new ways of working/strategies within PR and communication. You are open to change and adapt quickly in order to deliver value to the team and your markets. Since you will be having tight collaborations with local PR Managers around the world it is essential that you are a collaborative person. Other information This is a consultant assignment through OIO. Extent: Full time Start: May 2024 Location: Gothenburg Remember to submit your application promptly as we conduct ongoing candidate selection, and the advertisement may be closed before the position is filled if we have progressed to the selection and interview phase. About OIO Our passion is to help you find the right role and workplace. At the same time, we are aware of the fact that you are picky and choose carefully before taking your next career step, we would do the same. That is why we are dedicated in making sure we get to know you and your ambitions during the recruitment process. We believe that people in the right place have a greater chance of reaching their full potential. Through fair, uncomplicated employment conditions and a present leadership, we strive to help you grow professionally. In this way, we aim to become an obvious career partner for you. We are as picky as you are.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Digital kommunikatör med samordningsansvar

Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.seVi söker en digital kommunikatör med samordningsansvar för SI:s arbete med att marknadsföra Sverige som studiedestination  Enheten för talangattraktion och exportfrämjande ansvarar för Svenska institutets arbete med att främja Sverige som handels-, investerings- och innovationsnation, samt att attrahera kvalificerad arbetskraft och internationella studenter till Sverige.   Vi söker en digital kommunikatör med samordningsansvar till Study in Sweden-teamet som består av fem personer. Study in Sweden-teamet ansvarar för att marknadsföra Sverige som studiedestination i syfte att attrahera internationella studenter till Sverige för att läsa hela utbildningsprogram vid de svenska lärosätena. Teamet arbetar genom olika marknadsförings- och kommunikationsinsatser i nära samarbete med de svenska lärosätena samt våra svenska utlandsmyndigheter runt om i världen.   Din uppgift är att koordinera Study in Sweden-teamets dagliga marknadsförings- och kommunikationsarbete. Du koordinerar teamets redaktionella digitala kommunikation, som består av mejlmarknadsföring samt sajten studyinsweden.se och våra sociala medier. Din roll är att koordinera teamets dagliga arbete och hjälpa till att prioritera arbetsuppgifterna i teamet för att säkerställa en effektiv användning av resurser. Du kommer att bevaka och analysera teamets prestationer och resultat för att kunna utvärdera effektiviteten av genomförda aktiviteter. Du arbetar nära enhetschefen och har en ledande roll att, i samarbete med teamet, utveckla vår strategi för att marknadsföra Sverige som studiedestination och bevara Study in Swedens varumärke.    Du kommer att kommunicera verksamhetens strategi, arbete och resultat till olika intressenter, både internt och externt. Du är teamets kontaktperson för svenska lärosätena och kommunicerar med dem på olika sätt t ex på regelbundna avstämningar och nätverksträffar eller via nyhetsbrev.    Du har inom ditt uppdrag ett operativt ansvar och arbetar med Study in Swedens digitala kommunikation mot målgruppen internationella studenter. Du ansvarar för Study in Swedens nyhetsbrev mot presumtiva studenter, för sajten studyinsweden.se och skapar regelbundet innehåll till dessa kanaler på engelska.  Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen inom marknadsföring eller kommunikation eller en utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig   • Minst 4 års arbetslivserfarenhet av digital kommunikation   • Erfarenhet av att leda team inom kommunikation eller marknadsföring  • Erfarenhet av att prioritera, organisera och planera arbetsuppgifter för dig själv och för andra medarbetare   • Erfarenhet av att utveckla och implementera kommunikationsstrategier som stöder organisationens övergripande mål  • Stark analytisk förmåga  • Erfarenhet av CMS, såsom Wordpress eller liknande program    • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift   • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift   •   Det är dessutom meriterande om du har: • Erfarenhet av att beställa marknadsförings- eller kommunikationstjänster    • Erfarenhet av att skapa skriftligt innehåll på engelska till webb eller andra digitala kanaler t ex nyhetsbrev, sociala medier  • Erfarenhet av CRM-verktyg & marketing automation  • Erfarenhet av internationell marknadsföring av högre utbildning    Som person är du kommunikativ, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du trivs lika bra i team och i nära samarbete med dina kollegor som med att arbeta självständigt och driva eget projekt. Du är bekväm med att hålla presentationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   För att lyckas i rollen bör du vara en teamspelare med en stark förmåga att bygga och upprätthålla positiva relationer internt samt med externa samarbetspartners. Du kommunicerar tydligt och bidrar till att skapa en öppen och positiv arbetsmiljö.    Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Varaktighet och tillträde Anställningen är ett vikariat fr o m 2024-09-16 t.o.m. 2025-11-31 . Din tjänstebenämning inom myndigheten blir kommunikatör.   Det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar per vecka om arbetet tillåter.   Kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Douglas Washburn. Fackliga ombud är Jan-Frederic Buss (Saco-S) och Katharina Holmén (ST). Samtliga nås på telefon 08-453 78 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-01! Bifoga endast CV och personligt brev i din ansökan. Övriga dokumentation begärs in vid behov. Vi använder oss av urvalsfrågor som del i vår urvalssprocess. Var noga med att dina svar speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt. Som en del av urvalsprocessen kan arbetsprov begäras in.  Varför jobba hos oss? Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag.Därtill erbjuder vi moderna lokaler, flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Visuell kommunikatör till IKEA i Malmö

Är du en person med ett visuellt öga som dessutom har god kunskap inom powerpoint, administration och kommunikation? Är du dessutom på jakt efter ett meriterande uppdrag med många kontaktytor på ett internationellt bolag? Ta chansen och sök redan idag då vi jobbar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Nu söker vi efter en visuell kommunikatör för att stötta upp i slutskedet av IKEAs pilotprojekt TILLSAMMANS. Detta är ett pilotprojekt som erbjuder en plats för relevant sociala medieinnehåll, tillgängligt för IKEAs medarbetare. Syftet med projektet är att underlätta möjligheten för medarbetare att utforska och dela inlägg från IKEAs platform till medarbetarens egna sociala medier. Uppdraget har start omgående och stäcker sig till den sista augusti med en paus för semester på 4 veckor i juli/ augusti. Du kommer att utgå från malmökontoret Hubhult. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda egenskaper för att skapa och sammanställa material och rapporter. Du kommer att arbeta med att skapa användarvänliga och lättsamma användarmanualer och behöver därför vara duktig på powerpoint, samt ha ett öga för det visuella. Du erbjuds - En spännande möjlighet att komma in på ett internationellt bolag - En stöttande konsultchef och karriärpartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stötta teamet i projektet och förbered material för ready-to-launch * Agera stöd i dialogen med kollegor från "pilotländerna" och följ upp specifika aktiviteter * Dokumentera färdiga lösningar för administratörer och användare, exempelvis hur man skapar nyhetsartiklar från vår medarbetarportal till sociala medier * Skapa riktlinjer och "How-to-material" i ppt-format för både administratörer och användare. * Skapa rapporter från instrumentpaneler på plattformen. * Uppdatera Sharepoint-sidor. VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver obehindrat på engelska då du kommer att kommunicera med engelsktalande kollegor dagligen - Har tidigare erfarenhet av att skapa och skriva lättsamma, användarvänliga instruktioner som är enkla att förstå - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och har goda kunskaper officepaketet, framförallt powerpoint - Har relevant tidigare erfanrenhet av att skapa visuellt material Det är meriterande om du har - Arbetat inom IKEA / Ingka Group sedan tidigare Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Kreativ - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Hej näringspolitiskt ansvarig!

Näringspolitiskt ansvarig till Fastighetsägarna MittNord med placering i Östersund Vi söker dig som vill vara med och utveckla fastighetsbranschen och som gillar att driva debatt, är duktig på att bygga förtroende och att arbeta med opinionsbildning. Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Vi erbjuder spetskompetens inom bland annat juridik, förhandling, utbildning och egenkontroll. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande organisation med en stark lokal förankring. Om tjänsten I rollen som Näringspolitiker arbetar du i en bred roll där fokuset dels ligger på att driva Fastighetsägarnas frågor på lokal och regional nivå. Rollen innebär att du driver debatt och opinionsbildning och du företräder medlemmar i kontakter med politiker, media och andra intressenter. Du kommer att delta i olika samarbetsprojekt med kommuner, driva centrum- och ortsutveckling samt att nätverka med lokala politiker och andra viktiga beslutsfattare. Du verkar för att skapa långsiktiga relationer och bygga förtroende över tiden. Du har ett nära samarbete med våra medlemmar som en del av vår medlemsservice och har samordningsansvaret gentemot de lokala styrelserna. Du bör vara van vid att uttrycka dig väl i tal och skrift vilket är en förutsättning för att kunna framföra vår uppfattning kring hur vi får en bättre fungerande bostads- och fastighetsmarknad. Du är också en viktigt del av vårt omvärldanalysarbete. Du är en del av en rikstäckande organisation och tydliggör de nationella gemensamma frågorna på lokal och regional nivå. Du kommer agera ensam i din roll på orten men du kommer vara en del av ett nätverk som sträcker sig över hela landet. Visst resande ingår i tjänsten varpå körkort är ett krav. Din profil Vi söker dig som sporras likväl av kommunikativa arbetsuppgifter och som både har ett affärsorienterat och ett samarbetsinriktat arbetssätt. Du har en för tjänsten relevant högskoleexamen inom exempelvis ekonomi, journalistik, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och du vet hur du skapar en positiv samverkan mellan personer och/eller organisationer. Du har ett relevant nätverk och har lätt för att leda och inspirera andra till att nå resultat. För att trivas i rollen bör du vara prestigelös, utåtriktad och ha en mycket god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och noggrann, tar egna initiativ och driver självständigt ditt dagliga arbete framåt. Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med kunder och motparter på ett professionellt och lättsamt sätt. Vi uppmuntrar till nya idéer för att tillsammans utveckla vår verksamhet. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Placering är på vårt kontor i Östersund, men ditt geografiska ansvarsområde omfattar Jämtland, Härjedalen och Medelpad. Vi erbjuder Fastighetsägarna MittNord är till ytan en utspridd organisation med 13 lokalkontor från Norrköping till Luleå. Trots vår utspriddhet har vi en nära kontakt med varandra och familjär känsla inom organisationen. För femte året i rad är vi certifierade som ett Great Place to Work företag med ett nöjdhetsindex på 95% och vi är även i år med på Top25-listan för Sveriges Bästa Arbetsplatser. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar aktivt för att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss är du en samhällsutvecklare som bidrar till ett tillgängligt och hållbart samhälle. Välkommen in med din ansökan senast den 1 maj 2024. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Petra Skoglund, HR- och administrativ chef på telefon 0701-866308 eller Lisa Hjelm, Chef affärsområde medlem, marknad och kommunikation på telefon 070-569 66 26

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Sustainability Officer till Samsung

Vill du vara en del av ett team som driver förändring och utveckling inom hållbarhet och företagsaffärer? Då är rollen som Sustainability Officer på Samsung Electronics Nordic något för dig! OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du att arbeta i teamet Sustainability and Corporate affairs, på den juridiska avdelningen Samsung Electronics Nordic. Teamets mål och syfte är att förbättra och utveckla Samsung arbete inom hållbarhet och företagsaffärer, genom att stödja teamen inom alla produktavdelningar. Förutom hållbarhetsansvarig består teamet av en manager som leder teamet, en miljöansvarig som ansvarar för miljörapportering, och teamet stöds av externa konsulter inom offentliga frågor. Hållbarhetsansvarigas huvuduppdrag är att leda försäljningsstödet i teamet och stödja olika andra hållbarhetsprojekt och initiativ, samt att hantera alla marknadsförings- och företagsrelaterade aktiviteter inom hållbarhet. Eftersom Samsung omfattas av CSRD, är hållbarhetsansvarig även involverad och ansvarig för många delar av Samsungs förberedande arbete och rapportering inom CSRD. Du erbjuds ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ledning av tvärfunktionellt försäljningsstöd: tillhandahålla expertis inom hållbarhet och dokumentation för anbud, kundförfrågningar, kontraktsprocesser, RFI och mer. * Tillhandahålla expertis inom hållbarhet för att hantera företagsvarumärke och marknadsföringsaktiviteter. Tillhandahålla expertis inom hållbarhetskommunikation för att hantera kommunikationsaktiviteter från t.ex. media, kunder och interna meddelanden. * Hållbarhetsrapportering: projektleda skapandet av Samsungs hållbarhetsrapport (växthusgasutsläpp, avfall & återvinning, social hållbarhet, överensstämmelse etc.); samt miljörapportering till nordiska myndigheter (kemikalieskatt, kopieringsavgift, WEEE etc.). * Även förberedande arbete och rapportering inom CSRD, inklusive kontakt med extern byrå, kartläggning av relevant dokumentation och processer, kontaktperson för interna intressenter, och mer. * Säkerställa överensstämmelse med relevant lagstiftning och föreskrifter. Till viss del även lagövervakning och förståelse för kommande nordisk och EU-lagstiftning som påverkar verksamheten * Skapande och presentation av hållbarhetsträningar. VI SÖKER DIG SOM - Högre akademisk utbildning inom miljöteknik/hållbarhet och/eller marknadsföring och kommunikation. - Minst 3 års erfarenhet av arbete med hållbarhet, inklusive till exempel miljörapportering, försäljnings-/marknadsföringsstöd. - Framgångsrikt lett projekt i ett globalt företag med utmärkta PowerPoint-färdigheter och erfarenhet av presentationer. - Flytande på svenska och engelska då du kommer att kommunicera på båda språk. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kvalitetsmedveten - Anpassningsbar - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sustainability Officer to Samsung

We are now helping Samsung Nordics to find a Sustainability Officer for an exciting temporary (full-time)position for 12 months, starting in May. Why join the team? / A message from the team! In this role, you will work in the Sustainability and Corporate affairs team, within the Legal department at Samsung Electronics Nordic AB (“SENA”). Our team’s aim and purpose are to improve and develop Samsung Electronics’ (Nordic) sustainability and corporate affairs work, by supporting SENA teams in all product divisions. In addition to the sustainability officer, our team consists of a manager heading the team, an Environmental officer responsible for environmental reporting, and the team is supported by external public affairs consultants. What will this role achieve? The sustainability officer’s main missions are to lead on sales support in the team and support various other sustainability projects and initiatives, and to manage all marketing and company brand-related activities within sustainability. As SENA is in scope for the CSRD, the sustainability officer is also involved and responsible of many parts of SENA’s CSRD preparatory work and reporting. What will be your job scope and key deliverables? Lead on cross-divisional sales support: provide sustainability expertise and documentation for tenders, customer requests, contract processes, RFI, and more. Provide sustainability expertise to manage company branding and marketing activities. Provide sustainability communication expertise to manage communication activities from e.g. media, customers and internal messaging. Sustainability reporting: project managing the creation of SENA’s Sustainability report (GHG emissions, waste & recycling, social sustainability, compliance, etc.); and environmental reporting to Nordic authorities (chemical tax, copy fee, WEEE, etc.). Also, CSRD preparatory work and reporting, including contact with external agency, mapping of relevant documentation and processes, point of contact for internal stakeholders (various SENA teams), and more. Ensure compliance with relevant legislation and regulations. To some extent also legislation monitoring and understanding of upcoming Nordic and EU legislation that affects SENA’s business. Creating and presentation of sustainability trainings. About you: Education: Higher academic qualification in environmental engineering/sustainability and/or marketing and communications. Experience: At least 3 years from working with sustainability, including for instance environmental reporting, sales/marketing support. Skills: Proven track-record of leading projects successfully in a global company; excellent communication skills; excellent PowerPoint skills; experience with presenting. Personal attributes: Quality focused with eye for detail, excellent communication skills in Swedish and English, self-confident, flexible, service-minded, prestige less. Samsung is a dynamic company in a fast-moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants. The assignment is full-time and for a period of 12 months, starting in May 2024.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Media Manager

If you're passionate in media and eager to make a meaningful impact, apply now to be a Media Manager and be part of something extraordinary! Vad erbjuder vi? What we offer • Opportunity to shape living for the better, creating enjoyable and sustainable experiences for consumers worldwide. • Embrace diversity and innovation within a global community of 100+ countries, where your unique perspective contributes to the company’s strength and growth. • Competitive salary • Stylish office near Hornsberg Strand with charming cafés and restaurants nearby Our client is a leading global appliance company. They strive every day to shape living for the better for their consumers, their people, and our planet. They share ideas and collaborate so that together, they can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. They believe in diverse perspectives that make them stronger and more innovative. In their global community of people, they listen to each other, actively contribute, and grow together. Vem söker vi? Who we're looking for • Bachelor's or Master's Degree in a relevant field. • Minimum of 3 years of experience in a similar role within the media industry. • Proven track record of analyzing insights and translating them into actionable strategies that drive results and achieve objectives. • Proficiency in working with Ads Manager, Google Analytics, DSPs. • Strong leadership abilities, with a positive and engaging demeanor. • Excellent communication skills, fostering collaboration among teams with proactive and clear communication. • Exceptional organizational skills, adept at managing a heavy workload, prioritizing tasks, and planning ahead. • Fluent in English; proficiency in a Nordic language is preferred. Vad innebär rollen? What the role entail • Plan and execute media campaigns primarily in Sweden, Finland, Denmark, and Norway, with potential expansion to other markets. • Take ownership of media plans and planning activities across various channels, including Social Media, Programmatic, Search, and Offline. • Serve as the primary contact for Zenith Planning team overseeing the Nordics, facilitating seamless coordination. • Act as a liaison between Central media and local ELX teams for creative delivery, media plans, monthly status meetings, and day-to-day communications. • Manage weekly and monthly reports, PCAs, QBR decks, and ad-hoc performance analysis. • Monitor key performance indicators (KPIs) such as campaign reach, ROAS, and channel-specific metrics based on the MTM (metrics that matter) framework. • Allocate and optimize budgets across campaigns to ensure maximum efficiency. • Maintain clear and effective communication channels with internal teams, clients, and vendors. We seek a Media Manager to oversee media campaigns for specific markets, collaborating with central media agency, local ELX team, creative, and technical teams to ensure timely, budget-conscious, and quality delivery. Responsibilities include media planning, budget management, task coordination, and stakeholder communication. The role involves risk mitigation, issue resolution, and optimizing workflows for efficiency. With strong organizational skills and attention to detail, you'll drive projects towards strategic goals, reporting to the Media Lead EU within the EU Media team. 2Complete Why become a consultant with us? As a consultant with us, you are always covered by collective agreements. This includes contractual terms regarding vacation, pension, salary, and wellness benefits. We are your partner in the workplace. As a consultant, you will have not only your manager at the workplace but also a dedicated consultant manager whose primary focus is to ensure that the workplace and the role you are in are the perfect match for you and your development. 2Complete Group and all its subsidiaries are authorized members of Kompetensföretagen, Almega, and Svenskt Näringsliv since 2011. 2Complete Group has also been awarded the Gasell Company 2022. An award given to Sweden's healthiest and fastest-growing companies.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
External Communication Specialist

At TePe, we are passionate about oral health, and with our vision – to bring healthy smiles for life by inspiring good oral health -we want to share knowledge and reach out to stakeholders worldwide with our message. We are seeking a skilled, creative, and driven External Communication Specialist to help us further strengthen TePe’s position and brand. If you have a passion for health, a creative mindset, and know how to engage an audience, this role might be for you! In this role, you will be driving a variety of communication activities to reach out and engage with key opinion leaders, the dental community, the public and the media. You will plan, activate, and follow up on TePe’s global communication plan together with colleagues from the marketing team. When we organise or participate in external events you will be involved in crafting the messaging and communication from idea to execution in collaboration with our in-house creative agency and project team.The role involves cross-functional collaboration with different departments and subsidiaries within TePe. You will be a member of the Marketing Department, reporting to the Communication Manager. The position is newly established, allowing you to form the role. The role, in short: Develop global PR material, articles and other relevant content for different channels Lead communication projects and activities from idea to delivery. Understand the digital landscape and how to communicate effectively. Support internal stakeholders and our subsidiaries in creating external communication materials and activities. Who are you? We’re seeking a skilled communicator and strong collaborator with a business mindset who enjoys working in a dynamic environment. You are a doer with experience in successfully turning PR and communications plans and activities into action. You need strong and creative writing and presentation skills and know how to craft various external communications, including press releases, articles, and presentations. Your necessary qualifications are: Five years of experience working with external communication/PR in a corporate environment Relevant post-secondary education Proven track record of tailoring content for specific audiences An understanding of messaging, positioning, and stakeholder needs. Experience in the healthcare sector is an advantage but not a requirement. Your networking and communication skills, both in Swedish and English, are excellent. You are used to coordinating and carrying out different project management tasks and take initiatives. As a colleague you are self-going, open-minded and creative. You can handle challenging issues or situations and are aware that change is constant. What can we offer you? Your role offers variety in an international setting with various roles and functions. You can work independently and will be essential in building the external communication infrastructure. If you like being creative, networking with colleagues, and participating in various projects, this might be your role! How to apply: Apply by clicking the ”Apply now” button below, where you enter your personal details and enclose a CV in English. As the selection is ongoing, we look forward to your application as soon as possible, but no later than April 28. For questions regarding the role, please contact Maria Swartling-Jung, Communications Manager, at [email protected]. For questions regarding the recruitment process, please contact Elin Thomasdotter Extor, Talent & Culture Specialist, at [email protected] We treat all candidates equally.If you are interested, please apply through our application system. This will ensure a candidate experience that is smooth and fair to everyone. To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use Alva Labs assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024