Ordermottagare till renommerat bolag i Finspång.

Tidigare erfarenhet av ordermottagning och har ett sinne för struktur och ordning som dessutom vill utveckla dig själv och orderprocessen? Då har du hittat rätt annons för din framtida tjänst. Om jobbet Har du en erfarenhet av orderhantering och redo för nästa utmaning i karriären? Om du är intresserad av att komma in i ett bolag där du själv får vara med om att skriva din egen befattningsbeskrivning och utveckla ditt och företagets arbete mot en bättre intern försäljnings och orderprocess så kan du ha hittat rätt tjänst här för en tjänst hos Mincon i Finspång. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader hos Mincon där rekryteringsprocessen utförs av StudentConsulting. Om tjänsten Som ordermottagare hos Mincon kommer du arbeta med ordermottagning, säljsupport, leveransadministration och fakturering. Du arbetar tillsammans med ett gäng kollegor och arbetar nära företagets säljare som du kommer ha löpande kontakt med men även företagets kunder där du hjälper säljarna att besvara frågor och ta beställningar via telefon och mail. Arbetet är utvecklande och positivt då vi varje dag är i kontakt med nöjda kunder. Dina ansvarsområden och uppgifter • Stötta säljavdelningen, ta emot, koordinera och följa upp kundorder med fullt ägandeskap. • Proaktivt arbeta med uppföljning av kunder • Skapa rutiner och utveckla orderprocessen • Ordermottagning/orderhantering Din profil Vi söker dig som har en god tidigare erfarenhet inom ordermottagning. Din tidigare erfarenhet av ordermottagning gör det enkelt att sätta dig in i arbetet, ger nödvändig insikt i det dagliga flödet och med din nyfikenhet och driv utveckla både din egen tjänst och orderprocessen genom att tillföra ny struktur, rutiner och ordning. Det här är en tjänst för dig som är lösnings- och kundorienterad, du är duktig på att kommunicera, så väl på engelska som svenska både i tal och skrift. Du har ett systematiskt arbetssätt, samtidigt som du nyfiket tar dig ann diverse nya uppgifter. Förutom detta så tror vi även att du har en positiv inställning, trivs med intern som extern kommunikation och värdesätter det egna arbetet så som att arbeta i grupp. Utbildning inom logistik eller ekonomi är meriterande för tjänsten och tidigare så tror vi att du kommer från en liknande industriell miljö när du har jobbat inom ordermottagning. Förutom ovan så tror vi även att du är har en god Teknisk förståelse & en god förståelse för IT-system Din ansökan vill vi ha senast den 2024-02-28. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via vår hemsida och inte per mejl. Välkommen med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

20 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Logistikkoordinator med omgående start!

Uppdraget Libera är nu på jakt efter en logistikkoordinator till vår kund i Strängnäs. Du kommer att vara en del av deras team för orderlogistik och spela en viktig roll för koordination mellan försäljning, produktion, logistikpartner och kund. Som logistikkoordinator kommer din huvuduppgift i detta uppdrag vara att stödja organisationen med orderadministration. Ditt ansvarsområde omfattar allt från orderläggning till uppföljning av leveranser och att besvara frågor via telefon och mail. Du har daglig kontakt med interna såväl som externa partners och leverantörer globalt. Det är en roll där du kommer att ha uppgifter som berör hela supply chain avdelningen och arbetar i tät dialog med planering och marknad. Vem du är Som person är du ansvarstagande, serviceminded och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör ha ett strukturerat arbetssätt och vara trygg i att självständigt agera på inkommande ärenden. Du trivs med att ha många kontaktytor och har med fördel vana av att arbeta med internationell skeppning eller likvärdig export. Relevant erfarenhet och utbildning: - Tidigare erfarenhet inom orderhanteirng, lagersupport eller liknande inom logistik eller produktion - Du behöver kunna kommunicera på professionell nivå på både svenska och engelska - God systemvana och meriterande med erfarenhet av affärssystemet Movex Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet där konsultuppdraget sträcker sig på 3-4 månader till att börja med. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Ordermottagare sökes till GB Grossisten i Jönköping

#jobbjustnu Nu söker vi ordermottagare Vem är du? Du är utåtriktad med en utvecklad förmåga att knyta och odla kontakter och trivs med att ge bästa service till våra kunder och kollegor. Du hanterar svenska väl, i både tal och skrift. Du är positiv, noggrann, målmedveten, uthållig och kommunikativ. En framgångsrik kandidat för denna tjänst har ett genuint intresse för kund och konsument, samt en god förståelse för service. Arbetsuppgifter Ringa befintliga kunder för att ta emot beställningar och även in-försäljning till nya kunder. Datorvana är ett krav Vad får du? Du får jobba med några av Sveriges starkaste varumärken inom snabbrörliga konsumtionsprodukter, samt bli en del i ett trevligt och säljande team. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast 30 april 2024 Ansökan skickas till [email protected] Kontakt Frågor om tjänsten hänvisas till Micael Edh 0705560375

12 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Finsktalande Orderadministratör till välkänt bolag

Om företaget Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället med ansvarig rekryterare. Din roll Till denna roll söker vi dig som besitter tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom området supply chain och är svensk- samt finsktalande. Detta är ett vikariat på heltid med start omgående, uppdraget sträcker sig fram till årsskiftet 2024/2025, detta med god chans till förlängning. I rollen som Orderadministratör kommer du att ingå i ett härligt team på 8 personer där samtliga medarbetare sitter med liknande arbetsuppgifter men med varierande ansvarsområden. Arbetstiderna är förlagda på vardagar mellan 08.00-16.30 med möjlighet till en timmes flextid samt möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Administrativa arbetsuppgifter kopplat till orderhantering & EDI-bevakning i SAP - Säkerställa att varor & information når kunden i enlighet med lagd beställning, avtalade villkor samt uppsatta mål - Faktura- & reklamationshantering - Sammanställa & kontrollera leveranser till bolagets kunder - Leverera högkvalitativ kundservice inom B2B - Arbetet är främst mot den finska marknaden Krav - Mycket god erfarenhet av administrativt arbete - Goda IT-kunskaper inkluderande MS Office - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift - God kunskap i finska, du ska kunna göra dig förstådd samt ha förståelse för det finska språket. Meriterande - Arbetslivserfarenhet av liknande arbete - Erfarenhet av att arbeta i SAP - Fördjupad till avancerad kunskap av Excel - Erfarenhet av arbete i stora logistikflöden - Erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin Personliga egenskaper Eftersom du kommer spela en viktig roll i gruppen och i bolaget så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person besitter en utpräglad samarbetsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Du är driven, lösningsorienterad och målinriktad men har även förmågan att hantera komplexa och snabbt föränderliga situationer. I och med att du kommer att arbeta med allt från små till stora leveranser och beställningar är det viktigt att du är noggrann samt detaljfokuserad i ditt sätt att arbeta. Utöver detta är du serviceinriktad och levererar alltid högkvalitativ service till bolagets kunder. Låter detta som dig? Då ser vi verkligen fram emot din ansökan! Omfattning: Tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid som sträcker sig fram till årsskiftet 2024/2025. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Placering: Sundbyberg/Solna Business Park Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se Vi söker nu en Administratör/Customer Operation Excellence med inriktning mot maskinlogistik för en spännande och mångsidig roll i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en centralfigur i att stötta vår Customer Operation-avdelning med administrativa uppgifter. Beskrivning av rollen: Som en viktig del av vårt Customer Operation-team kommer du inte bara att vara en administrativ stöttepelare utan också en nyckelperson i att säkerställa enastående kundupplevelser. Du kommer att vara hjärtat i vårt samarbete med kunderna, från första kontakt till leverans och därefter. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Övervaka och administrera inköpsorder och orderbekräftelser för att säkerställa smidiga leveranser. - Proaktivt hantera vår inköpsstock och lokala lager för att säkerställa att maskinleveranser sker i tid och enligt plan. - Bygg långsiktiga relationer med kunder genom att vara deras främsta kontaktpunkt och stöd inom maskinlogistik. - Ansvara för att koordinera och säkerställa effektiva transporter av maskiner. - Tillhandahålla korrekt dokumentation före och efter maskinleverans. - Hålla utrustnings- och kunddatabasen uppdaterad. - Ge kontinuerligt stöd och expertis åt både vårt säljteam och våra kunder för att säkerställa deras framgång. - Ge råd om och utbilda kunder och kollegor i Haulotte-universumet (MyHaulotte, Sherpal). - Proaktivt kontakta kunder för att identifiera potentiella behov och säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet, samtidigt som du effektivt koordinerar åtgärder för att uppfylla deras förväntningar. Kvalifikationer Arbetet som Administratör/Customer Operation Excellence hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning. Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering, logistik och kommunikation. God IT-/datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem (vi använder M3 och Salesforce). Du är bekväm med program som inkluderas i Microsoft 365 samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift. Dina personliga egenskaper Vi tror att du är en positiv och nyfiken person med starka kommunikations-färdigheter och förmåga att samarbeta. Teknik är något som intresserar dig och som tillsammans med din noggrannhet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer att vara till stor nytta i den här rollen. Att trivas i en internationell miljö och vara bekväm med att arbeta med människor från olika kulturer är avgörande. Vi erbjuder På Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Order & kundsupportmedarbetare - LEMO

Om bolaget: LEMO är erkänd som ledande inom design och tillverkning av kundanpassade förbindningslösningar. LEMO skapades 1946 och har för närvarande över 1800 anställda i Schweiz och inom sina 20 dotterbolag över hela världen. LEMO och dess dotterbolag REDEL, NORTHWIRE och COELVER har åtagit sig att tillhandahålla anslutningslösningar, som förlitar sig på sin spetskompetens och specialiserade distributionsnätverk, för att uppfylla kundernas krävande förväntningar i över 80 länder runt om i världen. LEMO:s högkvalitativa Push-Pull-kontakter finns i en mängd utmanande applikationsmiljöer, inklusive medicinsk, industriell kontroll, test och mätning, audio/video och telekommunikation. I Sverige sysselsätter bolaget 9 medarbetare. Om rollen: Du kommer som Order & kundsupportmedarbetare på LEMO ha en central roll inom bolagets organisation och ansvara för att bolagets kundrelationer håller hög och professionell nivå som motsvarar och överträffar kundens förväntan. Du kommer att vara företagets röst utåt och agera kontaktpunkt för deras kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta att; - Hantera och driva orderhanteringen och flödet - Leveransplanering och bevakning - Vara kundkontakt och leverera kundsupport över telefon och e-mail - Besvara förfrågningar från kunder - Producera och ta fram offerter med pris- och leveransförslag. - Driva administration kopplat till order och logistik. Du kommer främst att arbeta mycket nära en kollega i bolaget, där ansvarsuppgifter kommer att delas upp mellan er. Denna roll kommer att innebära en mångfald av arbetsuppgifter och högt tempo där du blir en viktig pusselbit i LEMO:s resa framåt. Om dig: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och brinner för att skapa goda kundrelationer. Vi ser även att du är en kommunikativ lagspelare och har förmågan att samarbeta prestigelöst med ditt team och dina kollegor. Som person är du engagerad, driven, noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är tydlig i din kommunikation och har inget emot att ha kundkontakt med telefonen som ditt verktyg. Krav på flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet ifrån; - En kundsupporterande roll med kundkontakt - Arbeta med orderhantering och administrativa arbetsuppgifter Meriterande: Kunskaper i finska, både muntligt och skriftligt. Men absolut inget krav. Tillträde, omfattning och anställning Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Startdatum är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. LEMO har sina lokaler i Spånga, norr om Stockholm. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av oss på Hero med ambitionen att bli övertagen av LEMO efter den initiala perioden. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

23 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Ordermottagare

Vi söker en medarbetare som ska ringa/ mejla och ta emot beställningar från befintliga kunder. Samt se till att leveranser utförs. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024