Personalutbildare
Sök bland 16 lediga jobb som Personalutbildare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker en erfaren och engagerad HR Business Partner för ett vikariat till vår kunds HR-team i Uppsala. Som HR Business Partner kommer du att arbeta nära verksamheten och stötta chefer och medarbetare i en dynamisk och komplex miljö. Du kommer att vara en del av ett HR-team på totalt åtta personer och ha ett lokalt ansvar för en del av organisationen i Uppsala. Rollen innebär ett brett HR-ansvar med fokus på rådgivning, ledarskapsutveckling, arbetsrätt och fackliga relationer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ge stöd och coachning till chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor. Samarbeta med HR Business Partners och HR-specialister för att genomföra affärsspecifika HR-strategier. Driva och hantera processer inom medarbetarengagemang, kompetensutveckling, prestation- och talent management. Hantera fackliga relationer och arbetsrättsliga frågor. Säkerställa att riktlinjer, processer och policies efterlevs enligt gällande lagar och interna regelverk. Leda nyckelprocesser inom HR, såsom löneplanering och efterlevnad av regelverk. Genomföra HR-utbildningar och stötta verksamheten i funktionella HR-processer. Skydda och hantera konfidentiell data med högsta integritet och noggrannhet. DETTA SÖKER VI Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR Business Partner-arbete, gärna inom en liknande bransch. En examen från PA-programmet eller motsvarande utbildning inom HR. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Gedigen erfarenhet av att arbeta i Office-paketet. Erfarenhet av att arbeta i Workday och/eller ServiceNow är meriterande. Erfarenhet av arbete i en matrisorganisation är en fördel. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en lösningsorienterad och driven person med god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har en stark kommunikativ förmåga, är relationsskapande och trivs i en roll där du får arbeta nära både chefer och medarbetare. Vidare har du en god förståelse för arbetsrätt och fackliga relationer, och du kan hantera komplexa frågor på ett självständigt och strukturerat sätt. Ansökan Då behovet är omgående arbetar vi med löpande urval – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Region Östergötland driver tre skolor, vilka är samlade under Regionutvecklingsnämnden. Vreta utbildningscentrum ligger strax utanför Linköping, Himmelstalunds utbildningscentrum är beläget i Norrköping, och Lunnevads folkhögskola ligger mellan Vikingstad och Mantorp. Vid Vreta utbildningscentrum bedrivs Naturbruksprogrammets inriktningar lantbruk, hästhållning och skogsbruk, samt Fordons- och transportprogrammets transportinriktning. Nationell idrottsutbildning (NIU) erbjuds inom ridsport (dressyr eller hoppning). Yrkesvuxutbildningar samt yrkeshögskoleutbildningar finns inom lantbruk, hästhållning och skogsbruk. Anpassad gymnasieskola erbjuder det nationella programmet Skog, mark och djur. Läs gärna mer om naturbruksskolorna på www.nbg.nu samt om Lunnevads folkhögskola på www.lunnevad.se Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi söker en fordonsinstruktör som i samarbete med transportutbildningens personal kommer att planera och genomföra undervisning praktiskt i vår fordonsverkstad. Du ska kunna utbilda elever i grundläggande fordonsteknik, service, underhåll och enklare reparationer i verkstaden fyra dagar i veckan med årskurs 1. Samt kunna övningsköra med fordon på väg en dag i veckan med årskurs 2. Du ska även kunna ha eget ansvar för transportutbildningens verkstad och dess undervisnings-material. Du ska inte vara främmande för att lära dig att arbeta i digitala miljöer. Du ingår i transportutbildningens arbetslag och deltar aktivt i arbetslagets utvecklingsarbete och därför kunna arbeta bra med andra människor, lyssna och kommunicera. Du ska även delta på arbetsplatsmöten, personalmöten, fortbildning och på olika marknadsföringsaktiviteter. Du ska aktivt arbeta för skolans värdegrund och genom samverkan med skolans övriga personal bidra till ett ämnesövergripande arbetssätt. Om dig Vi söker dig med kunskaper om personbil och/eller lastbilsteknik, service, underhåll, enklare reparationer och transporterfarenhet. Du ska ha C-körkort men det är meriterande om du har CE-kort. Det viktiga är att du vill dela med dig av dina kunskaper och kunna motivera eleverna. Kunna utveckla undervisningen och hitta nya idéer för att få eleverna att nå sina mål. Erfarenhet av arbete med ungdomar är önskvärt. Meriterande är att du har erfarenhet verkstadsarbete med personbil och eller lastbil. Meriterande är också om du är intresserade av digital teknik och simulatorer Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för att utföra ovan beskrivna arbetsuppgifter. Det innebär att du tycker om att möta ungdomar på olika nivåer och kan leda, engagera och motivera för att få dem att vilja utvecklas inom ditt ämnesområde. Ha förmåga att leda grupper och individer samt förmåga att förmedla kunskap. Du tycker om att arbeta med ungdomar vilket innebär att du är utåtriktad och socialt aktiv, tycker om att skapa kontakter och underhåller relationer. Du ska kunna kommunicera på ett tydligt sätt, säkerställa att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Viktigt är också att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och sätta upp och hålla tidsramar. För att kunna hjälpa alla elever är det även viktigt att du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Du ska kunna fatta snabba beslut i olika situationer i arbetet med elever, ta egna initiativ och uppnå goda resultat. Du ska kunna vara kreativ och komma med nya idéer för att kunna öka kvalitén på utbildningen. Tjänsten på transportutbildningen förutsätter att du kan samarbeta bra med andra människor, lyssna, förstå och föregå som ett gott exempel. Ansökan och anställning Provanställning på 6 månader kan eventuellt komma tillämpas Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar i form av program och kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar bland annat inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, samhällsbyggnad, IT, teknik, energi, vård, omsorg och socialt arbete. Utbildare inom projektutveckling förnybar energi sökes till Teknikhögskolan Teknikhögskolan finns i dagsläget, tillsammans med Affärshögskolan och Vårdyrkeshögskolan, på 20 orter i Sverige och erbjuder yrkeshögskoleutbildningar och företagsutbildningar inom ett brett spektrum av områden. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft inom efterfrågade områden. För att nå vårt mål samarbetar vi med företag och organisationer, vilket ger våra studerande en relevant utbildning som leder till jobb. Vi söker nu dig som vill utbilda inom samt utveckla vår distansutbildning Projektutvecklare förnybar energi. Vi erbjuder ett flexibelt upplägg remote alternativt hybrid. Tjänstens innehåll i huvudsak: Tjänsten innebär att du ansvarar för utbildningen Projektutvecklare förnybar energi med fokus på att utbilda och samordna konsulter inom följande områden: -Digitala verktyg -Energilagring och energilager -Förnybara och fossilfria energikällor -Hållbarhetsfrågor och förnybar energi -Kommunikation och förhandling -Miljölagstiftning, bygglovsprocesser och markavtal -Projektledning -Styrsystem och affärslogik / Energy Management System -Stödtjänster -Systemkopplingar och hybridisering -Tillstånd för hantering av brandfarlig vara Du kommer även att driva utvecklingsfrågor i utbildningens ledningsgrupp (bestående av företag från branschen) samt ihop med vårt affärsutvecklingsteam forma nya koncept inom området. Formell kompetens: Du har arbetat i roller som gett dig en kompetensbredd inom området. Vi ser gärna att du har utbildat innan, men absolut viktigast är att du har viljan och rätt driv inför uppdraget. Personlig kompetens: Du har en utpräglad pedagogiskt förmåga, ett naturligt driv samt en lösningsfokuserad inställning. Självklart gillar du ordning och reda samt arbetar strukturerat och proaktivt. Det är en utåtriktad roll där du arbetar nära våra studerande, andra utbildare och vårt företagsnätverk. Detta kräver att du är en tränad och orädd relationsbyggare som vet vad som krävs för att skapa samarbeten och hålla en god struktur i denna kommunikation. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa överblick över komplexa sammanhang och prioritera samt planera ditt arbete utifrån detta. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Värdeorden som genomsyrar allt vi gör är; kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig. Känner du igen dig i dessa så kommer du trivas hos oss! Övrig information Tillträde: 2025 06 02 eller enligt överenskommelse. Arbetsform/placeringsort: Hybrid alt remote Anställningsform: Heltid med provanställning i 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning. Sista ansökningsdag: 2025 03 31. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Anders Gullberg, 076 018 25 50 alt [email protected] Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till oss och denna tjänst. Vi är tacksamma för att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan!
Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar i form av program och kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar bland annat inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, samhällsbyggnad, IT, teknik, energi, vård, omsorg och socialt arbete. Utbildare inom processteknik biogas sökes till Teknikhögskolan Teknikhögskolan finns i dagsläget, tillsammans med Affärshögskolan och Vårdyrkeshögskolan, på 20 orter i Sverige och erbjuder yrkeshögskoleutbildningar och företagsutbildningar inom ett brett spektrum av områden. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft inom efterfrågade områden. För att nå vårt mål samarbetar vi med företag och organisationer, vilket ger våra studerande en relevant utbildning som leder till jobb. Vi söker nu dig som vill utbilda inom samt utveckla vår distansutbildning Processtekniker biogas. Vi erbjuder ett flexibelt upplägg remote alternativt hybrid. Tjänstens innehåll i huvudsak: Tjänsten innebär att du ansvarar för utbildningen Processtekniker biogas med fokus på att utbilda och samordna konsulter inom följande områden: -Biogasmarknad och hållbar energi -Elteknik för processtekniker -Uppgradering av biogas -Biogasproduktion -Mikrobiologi för biogasproduktion -Processkemi vid biogasframställning -Processteknik för biogasproduktion -Reglerteknik för drift av biogasanläggning -Substratkunskap -Uppgradering av biogas Du kommer även att driva utvecklingsfrågor i utbildningens ledningsgrupp (bestående av företag från branschen) samt ihop med vårt affärsutvecklingsteam forma nya koncept inom området. Formell kompetens: Du har arbetat i roller som gett dig en kompetensbredd inom området. Vi ser gärna att du har utbildat innan, men absolut viktigast är att du har viljan och rätt driv inför uppdraget. Personlig kompetens: Du har en utpräglad pedagogiskt förmåga, ett naturligt driv samt en lösningsfokuserad inställning. Självklart gillar du ordning och reda samt arbetar strukturerat och proaktivt. Det är en utåtriktad roll där du arbetar nära våra studerande, andra utbildare och vårt företagsnätverk. Detta kräver att du är en tränad och orädd relationsbyggare som vet vad som krävs för att skapa samarbeten och hålla en god struktur i denna kommunikation. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa överblick över komplexa sammanhang och prioritera samt planera ditt arbete utifrån detta. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Värdeorden som genomsyrar allt vi gör är; kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig. Känner du igen dig i dessa så kommer du trivas hos oss! Övrig information Tillträde: 2025 03 31 eller enligt överenskommelse. Arbetsform/placeringsort: Hybrid alt remote Anställningsform: Heltid med provanställning i 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning. Sista ansökningsdag: 2025 03 02. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Anders Gullberg, 076 018 25 50 alt [email protected]
Arbetsbeskrivning Sammanfattning Som Application Specialist kommer du att leverera teknisk expertis inom ultraljudsportföljen genom att tillhandahålla utmärkt utbildnings- och träningsstöd till våra slutanvändare. Du är en klinisk expert som stödjer produktdemonstrationer före försäljning (eller support för kliniska prövningar), såväl som efter försäljning, installation, utbildning och/eller kundserviceaktiviteter för att stödja försäljningsmål. Ansvaret kan också inkludera löpande kundsupport efter försäljning inklusive klinisk service på plats och live-support. Kunden är en ledande global innovatör av medicinsk teknik och digitala lösningar. Vårt uppdrag är att skapa en värld där vården inte har några gränser. Lås upp din ambition, förvandla idéer till världsförändrande verkligheter och gå med i en organisation där varje röst gör skillnad och varje skillnad bygger en hälsosammare värld. Roll och ansvar: Ge kunderna tekniskt och kliniskt ledarskap genom att demonstrera hela utbudet av ultraljudsproduktfunktioner inklusive potentiella användningsområden, produktegenskaper och fördelar för kunder efter behov. Utveckla och leverera produktutbildning om utrustningsanvändning till kunder inom allmän bildbehandling inklusive interventionell ultraljud. Övervaka kundinstallationer av ultraljudsprodukter för att förbättra kundnöjdheten och upprätthålla kundrelationer. Stöd mässor och professionella konferenser genom att utföra produktdemonstration och kundutbildning. Kvalifikationer Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet och kännedom om ultraljud från vården eller andra miljöer. Och ser gärna att du har någon form av pedagogisk erfarenhet då mycket av rollen innebär att lära ut och installera produkten hos våra kunder. Ett kundorienterat tankesätt är viktigt då du träffar kunder dagligen. Rollen kommer också innebära att man behöver vara mobil och kan resa för besök och utbildning. Arbetsplatser kommer vara förlagda på sjukhus och övriga vårdinrättningar. Du ska kunna Svenska och Engelska samt ha en god datavana. Bonus om du har erfarenhet av MS-program. Arbetstiden är 16h per vecka men kan utökas. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Ansökan För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Nu söker vi en engagerad teknisk utbildare till Volkswagen Group i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Är du engagerad och resultatinriktad person som brinner för att leverera högkvalitativa utbildningar och vill vara med och utveckla vårt utbildningskoncept? Om du har en bakgrund inom teknik, gärna inom fordonsindustrin och är utåtriktad och strukturerad, då kan detta vara den perfekta rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd hos Volkswagen Group Om tjänsten I rollen som Utbildare på VGS Training Academy arbetar du med att utveckla våra auktoriserade återförsäljare och servicepartners till att bli framgångsrika i olika befattningar och roller inom området Servicemarknad. Hos oss genomför du utbildningsaktiviteter utifrån fabrikskrav men har också en aktiv roll i att skapa och utveckla pedagogiskt material. Huvudfokus är att utbilda och certifiera våra återförsäljares tekniker och mekaniker inom allt från grundläggande teknisk introduktion till avancerad högvoltsutbildning Kvalifikationer För att anses kvalificerad för tjänsten ser vi att du har en bakgrund inom teknik gärna inom fordonsindustrin och gärna erfarenhet av arbete med pedagogiska färdigheter från en roll som utbildare. I rollen krävs även att du talar flytande svenska och känner dig bekväm i att prata och skriva på engelska. Goda kunskaper inom Office 365. Du har även körkort för manuell växellåda. Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är: Positivt inställd till arbetet och problemlösning. Driven och motiverad. Ansvarsfull och pålitlig. Lagspelare. För att du ska trivas i rollen ser vi att du både vill och kan arbeta deltagarcentrerat genom att varva teori med praktiska övningar som ger effekt direkt i utbildningen. Detta ställer krav på att man är flexibel och anpassningsbar. Vi genomför läraktiviteter på plats hos oss men även utbildningar via Teams. Du har ett gott självledarskap, mycket god kommunikationsförmåga och trivs med blandade lärmiljöer - blended learning. Tillsammans med kollegor i teamet, bidrar du i förbättringsarbete och strävar efter att nå uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla relationer, lever vår värdegrund driv, integritet och hållbarhet och skapar god gemenskap. Vi erbjuder en arbetsplats där engagemanget är högt och som vår kollega får du dela dina dagar med riktigt duktiga och härliga kollegor i en fantastisk miljö. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Volkswagen Group Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör. Vi marknadsför Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA, Porsche och Volkswagen Transportbilar – samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden. I företagsgruppen ingår även dotterbolaget Europeisk Biluthyrning AB
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Din roll: I rollen som Operatörsutbildare Automation får du vara med och skapa framtidens Aitik med förarlösa truckar. Du kommer ansvara för utbildning kring den autonoma driften, främst för operatörerna genom operatörssimulatorn i kombination med utbildning på plats ute i verksamheten, så kallat in-seat training. Du har ägandeskap över simulatorn och behöver därmed planera support och underhåll av simulatorn med leverantören. I rollen ingår även att bistå vid externa kontakter såsom branschorganisationer, leverantörer och studiebesök. Ditt team: Du ingår i ett utbildningsteam med utbildningsledare för både autonom och manuell drift. Tjänsten avser tillsvidareanställning och är placerad i Aitik. Arbetstiden är förlagd till kontorstider. Dina arbetsuppgifter: Leda utbildningar Koordinera utbildning- och träningsprogram Dokumentera och uppdatera genomförda utbildningar. Ditt bidrag: Vi ser fram emot att jobba med dig som bygger goda relationer och samarbetar bra med andra i tvärfunktionella team. Du är lyhörd, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du genomför ditt arbete på ett strategiskt och strukturerat sätt och du delar våra värderingar omsorg, mod och ansvar. För att vara kvalificerad för rollen har du: Gymnasieutbildning Goda datorkunskaper Kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift Körkort för personbil Det är meriterande med: Relevant utbildning Erfarenhet av gruvdrift Erfarenhet av att arbeta som instruktör Erfarenhet av automation Tekniskt intresse Varför arbeta tillsammans med oss: På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där omsorg, mod och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt! Hos oss på Boliden är mångfald och inkludering en drivkraft för innovation. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter stärker oss och hjälper oss att ligga i framkant i en viktig och spännande bransch. Därför uppmuntrar vi ansökningar från människor med olika bakgrunder och synsätt. Tillsammans bygger vi en arbetsplats där alla kan känna sig trygga och inspirerade att nå sin fulla potential. Vill du veta mer om rollen? Kontakta rekryterande chef Eva Stina Jakobsson 070-508 19 66, [email protected]. Frågor om ansökan besvaras av vår Talent Acquisition Partner, Miciel Wennström, [email protected] 070-203 96 60 Facklig information får du av: Unionen, [email protected] Ledarna, [email protected] SACO, [email protected] Sista ansökningsdag: 9 mars 2025. Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande. Om du är representant för ett rekryterande företag, vänligen avstå från att kontakta oss om denna annons.
Språkinstruktörer i svenska för affärskunder på Berlitz Göteborg (IRL) Berlitz Corporation är verksamt i Sverige sedan 1931 och är ett världsledande företag inom språk och kommunikation. Vi erbjuder en internationell, professionell och dynamisk arbetsplats. Vi söker just nu språkinstruktörer för att leverera högkvalitativ utbildning i svenska i Göteborg. Vi söker dig som: • Kan vara tillgänglig för undervisning minst två eftermiddagar och kvällar i veckan (14:00-20:00). Denna tillgänglighet kompletteras sedan med andra tider inom våra öppettider - 08:00-20:00 måndag-fredag. Våra kunder har oftast två lektionstillfällen/veckan och de vanligaste kombinationerna är måndagar + onsdagar, tisdagar + torsdagar och även onsdagar + fredagar (samma tider båda dagarna) • Kan motivera genom att vara kreativ och dynamisk, samtidigt som du skapar en struktur i undervisningen • Är närvarande och lyhörd för kundens behov • Är bra på att lyssna och är öppen för att utvecklas • Har bra och öppen samarbetsförmåga med alla i teamet (administrativ personal och andra lärare) • Strukturerad då arbetet innebär en liten del administration (dokumentation av lektionsinnehåll och feedback kring elever) • Meriterande om du är utbildade språkkonsult eller har en annan språkvetenskaplig utbildning. Du behöver: • Undervisningsspråket svenska på modersmålsnivå. • Minst kandidatexamen och/eller företagsrelaterad arbetslivserfarenhet. Om du är studerande krävs inte att du har hunnit ta examen. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att undervisa i svenska enligt Berlitzmetoden® och samtidigt dokumentera elevens pedagogiska utveckling. Du som instruktör ska kunna motivera genom att vara kreativ och dynamisk, samtidigt som du skapar en struktur i undervisningen. Undervisning sker på vårt kontor i centrala Göteborg samt ute hos kund. Vi samarbetar genom hela organisationen gällande elever inom vårt team. Vi tror att du har en annan deltidssysselsättning som du vill kombinera med detta arbete. Det är en behovsanställning som erbjuds efter godkänd obligatorisk virtuell utbildning, där en halvdag på vårt kontor i Göteborg tillkommer. Detta för att kunna undervisa med Berlitzmetoden. Den initiala utbildningen är obetald och på engelska. Innan den virtuella utbildningen får man tillgång till moduler online (självstudier) som förbereder en inför utbildningen och jobbet. Vi har valt att ta kostnaden för den initiala utbildningen själva istället för att kräva en kursavgift då vi ser det som en investering i våra framtida anställda. Då man är anställd, efter den initiala utbildningen är avslutad, är alla våra vidareutbildningar betalda.
Vi söker en lärare inom hydraulik och mekanik. Huvudsaklig arbetsort kommer att vara Ljungby, Gislaved och Vetlanda, men vi vill också att du ska kunna arbeta med våra utbildningar på annan ort några gånger per kvartal. Tidigare erfarenhet av att utbilda är önskvärd, men inget krav. Praktisk erfarenhet från branschen är ett krav. Arbetsuppgifter: Utbildning av studenter på yrkeshögskola. Utbildning av personal anställda vid verkstäder på olika företag. Framtagande av dokumentation för utbildning. Utveckling av praktiska övningar för utbildning.
Vi söker en lärare inom hydraulik och pneumatik. Företaget har sin bas i Ljungby. Huvudsaklig arbetsort kommer att vara Örebro - Eskilstuna med omnejd, men vi vill också att du ska kunna arbeta med våra utbildningar på annan ort någon gång per månad. Tidigare erfarenhet av att utbilda är önskvärd, men inget krav. Praktisk erfarenhet från branschen är ett krav. Arbetsuppgifter: Utbildning av studenter på yrkeshögskola. Utbildning av underhållspersonal och montörer på olika företag. Framtagande av dokumentation för utbildning. Utveckling av praktiska övningar för utbildning.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 16 jobb