Timvikarie & sommarvikarier v 28-31 till kvinna i Brännberg
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Brännberg, som ligger mellan Boden och Älvsbyn. Vi söker sommarvikarie för perioden v 28-31, samt timvikarier som kan jobba extra vid behov. Arbetstiderna är följande: Primärt vardagar dagtid kl 08.30-16.30 Kvällspass och helger kan förekomma vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna på 38 år som till vardags studerar på universitetet. Hon är en social och aktiv kvinna som på sin lediga tid gillar att gå på diverse evenemang så som bio, konserter, spela spel och umgås.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning  Förflyttningar  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Som person vill vi att du är pålitlig, engagerad, mogen och social! Du ska prata och förstå det svenska språket fullt ut, detta pga hörselnedsättning, så kunden läser på läpparna. Vidare är viktigt att du som söker är i god fysisk form och kan göra lyft på ca 20 kg. Kunden önskar kvinnliga assistenter mellan 20-50 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV du talar och förstår svenska språket fullt ut kunden önskar enbart kvinnliga assistenter körkort och tillgång till bil (för att kunna ta dig till & från arbetet) du får ej ha egna pälsdjur då det finns allergi i kundens familj MERITER tidigare erfarenhet som personlig assistent/inom vården Sysselsättningsgrad: timvikarier. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig Assistent i Vintrosa
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Arbetet är omväxlande och som assistent hjälper du mannen i hans vardag, så som personlig omvårdnad, förflyttningar, hygienrutiner m.m. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och mannen är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll. Arbetsplatsen är förlagd till uppdragsgivarens hem eller där uppdragsgivaren för tillfället befinner sig.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Mannen har ett stort musikintresse och vi ser det som en stor fördel om du som sökande delar detta intresse med honom. I hemmet finns två hundar så det är att föredra om du som assistent ej är allergisk. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ. Viktiga egenskaper i uppdraget är respekt, empati, engagemang och att du som assistent värnar om mannens personliga integritet.  Har du dessutom tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete eller utbildning inom kognitiv funktionsnedsättning och demens är detta mycket meriterande. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Krav i detta uppdrag är: Goda kunskaper i det svenska språket i tal såväl som skrift. Körkort för personbil (B) är ett krav. I det här uppdraget är det även viktigt att du som assistent är rökfri. Att har erfarenhet av att jobba med dementa.  Om anställningen Denna anställning har start omgående med en tjänstgöringsgrad på ca 35%. Arbetstiden är förlagd på dagtid och helger. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent
Skara kommun
Personliga assistenter

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Välkommen till Skara kommun – vi söker personliga assistenter som brinner för att skapa meningsfulla aktiviteter och en trygg vardag för andra! Vi har implementerat Microsoft Teams 360 för att effektivisera kommunikationen mellan medarbetare, stödpedagoger och enhetschefer. Genom att kombinera digitalisering med personcentrerad vård och pedagogiska metoder stärker vi användningen av välfärdsteknik. LifeCare och integrering av elektronisk tidsrapportering (ELT) förenklar tidsrapporteringen till Försäkringskassan. Detta frigör tid för individanpassat stöd av hög kvalitet, samtidigt som vi kontinuerligt höjer vår digitala mognad och säkerställer en trygg och effektiv digital arbetsmiljö. Ditt uppdrag Som personlig assistent hos oss kommer du att arbeta nära individer som har olika behov av stöd och omvårdnad. Du bidrar till att utveckla en meningsfull vardag och säkerställer att insatserna utformas utifrån enskilds behov och vilja. Insatserna utförs med en rehabiliterande/habiliterande ansats för att så långt som möjligt främja och bibehålla individens förmågor. Det här är ett arbete som är viktigt, på riktigt. Nu får du möjligheten att vara med och verkställa ett nytt ärende hos oss på personlig assistans. Vem är du? Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en person med en förvärvad hjärnskada. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller kunskap om, hur hjärnskador påverkar kognition, beteende och kommunikation. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av att bemöta och stötta individer med hjärnskador på ett lågaffektivt sätt. Du trivs med att skapa en stimulerande, trygg och säker miljö för andra och har erfarenhet av att använda alternativ kommunikation som stöd. Du har en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga för att säkerställa bästa möjliga vård. Arbetet innebär att skapa trygghet och förutsägbarhet genom lågaffektivt förhållningssätt samt att kunna anpassa ditt bemötande utifrån assistansanvändarens behov. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande, så vi söker dig som är lyhörd, tålmodig, och trygg i din yrkesroll.  Du förväntas vara bekväm med att använda digitala verktyg och har en vilja att utvecklas i din digitala kompetens. Du är lösningsfokuserad, nyfiken och har en förståelse, eller en önskan om, att förstå hur digitala verktyg kan bidra till en mer effektiv och kvalitativt stöd. Arbetstider Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar samt varannan helg. Det innebär att arbetet innehåller dag, kväll samt nattpass. Vi förlägger arbetstiden enligt ATL och i tjänsten ingår sovande jour.  Kvalifikationer  Undersköterskeutbildning eller annan utbildning som bedöms lämplig   Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation ex. kommunikationshjälpmedel och tydliggörande pedagogik Kunskaper inom förvärvade hjärnskador och erfarenhet av personlig assistans ses som meriterande B-Körkort Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.    Övrig information Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och urval, intervju och tillsättning kan komma att ske under ansökningsperioden. Vi tillämpar provanställning. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personlig Assistent till glad kille på Tyresö 50%
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig Assistent till glad kille på Tyresö - Är du vår nästa stjärna? Vi söker en kvinnlig personlig assistent som är en glad, ansvarstagande och social person som vill vara med och göra skillnad i vardagen för en underbar kille med stora funktionsnedsättningar. Du är någon som är noga med tider, pålitlig och älskar att skapa meningsfulla relationer. Det man arbetar med här, det är viktigt på riktigt.  Tjänsten Denna kille lever med omfattande flerfunktionshinderbehöver hjälp med alla förflyttningar, hygien, motorisk träning, medicinering, matning och omvårdnad. Han älskar promenader i vagnen, ridning, musik, barnprogram och att bara mysa hemma. Det är också roligt med små utflykter.  Vad vi söker i en personlig assitent Vi söker en ansvarsfull, pålitlig och glad person som är trygg i sin yrkesroll. Du tycker om att lära känna och skapa genuina relationer och du har en god förmåga att läsa av och förstå andra. Det är viktigt att du är nyfiken, tålmodig och har en vilja att verkligen förstå denna kille och hans behov, speciellt då han inte har ett verbalt språk.  Vi ser att du är rökfri, talar och förstår svenska bra och ser detta jobb som en långsiktig och viktig del av ditt arbetsliv. Eftersom jobbet innebär en del lyft är det också viktigt att du har god fysisk form. Som assistent här får du vara en kreativ och fantasifull person som ser tillfällen för lek, bus samtidigt som du skapar en trygg och avslappnad miljö för kunden. Humor och påhittighet är egenskaper som värdesätts, precis som förmågan att anpassa dig efter kundens dagsform och behov, du är inkännande. Tjänstegrad: Tjänsten är på ca 50% med arbetstid främst under eftermiddagar/kvällar ca 2-3 pass i veckan och ojämna helger. Vi erbjuder arbetstider där vi gemensamt skapar ett schema som passar både dig och vår familj men helgerna är rullande. Vi söker dig som vill ha ett långsiktigt och givande arbete där du verkligen kan göra skillnad i denna killes liv.  Start enligt ÖK men helst under april/maj. Erfarenhet inom vård och omsorg eller av barn är meriterande, men din personlighet och förmåga att skapa en god relation med killen och hans familj är det som är allra viktigast. Välkommen att ansöka! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn. Du kan snabbt beställa det digitalt här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

24 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
kvinna i Helsingborg söker nya assistenter
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Helsingborg. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistant. En fördel för denna tjänsten är om du har erfarenhet av att jobba med personer inom autismspektrum. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (väntetid), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Vikarier sökes som personlig assistent!

Vill du ha det roligaste sommarjobbet?  Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss.   För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent Östersund
Sensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du den enskilde utifrån dennes behov. Nu söker vi 2 personliga assistenter, en som vill jobba ca 65% där arbetstiden är förlagd vardagar och helger samt en som vill arbeta 2 helger på 4 veckor, ca 25%. Båda från 1/9. Men det finns även ett behov av timvikarier vid t.ex. sjukdom. Arbetstiden är förlagd under dygnets alla timmar med aktiv tid och jour. Du kommer att arbeta med en man i 45-års åldern som bor ca 2 mil utanför Östersund. Man kör brukarens bil under sina arbetspass, så det är krav på B-körkort. Du som söker ska ha nära till humor och ha ett bra bemötande. Du behöver vara flexibel som person och ha lätt att anpassa dig efter andra. Vi ser till största del till personlig lämplighet men om man har erfarenhet av personlig assistans är det en fördel. Vi har kollektivavtal, Kommunal/Fremia. Utöver timlön gäller ob- och jourersättningar som utbetalas enligt gällande kollektivavtal Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal och lokalkontor i Östersund.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personliga assistenter sökes omgående till Kvinna i Kristinehamn
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Kristinehamn  Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Vi söker dig som kan påbörja inskolning omgående, är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Du behöver behärska svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
personlig assistent till Göteborg
BonuCare AB
Personliga assistenter

Engagerad och lyhörd personlig assistent sökes till en kvinnlig kund. Vi vill bara ha kvinnliga sökanden på grund av kundens önskemål och uppdragets integritetskänsliga inslag. Kvinnan har Parkinson och har assistans dygnet runt och behöver hjälp med det mesta. hon pratar främst spanska. Därför söker vi främst spansktalande assistenter. Det förekommer tunga lyft, då kunden har svårt med rörligheten. Det är viktigt att man är en lugn, empatisk och lyhörd person. Man ska ha lätt för att känna in ev. behov hos brukaren. Gärna ha jobbat med personer med talsvårigheter, sväljsvårigheter och problematik med att kommunicera. Varierande arbetstider kvällar 15-22, dagtid 8-15.30. arbete på helger. Är du engagerad och brinner för att hjälpa människor så är det dig vi söker. I detta arbete gäller det att vara flexibel och lyhörd till vad kunden behöver. Ditt uppdrag är att sköta omvårdnaden av kunden i dennes bostad och ute på aktiviteter i enlighet med arbetsgivarens instruktion. Kunden tycker om att komma utanför hemmet på aktiviteter samt att vara aktiv i hemmet såsom baka, pyssla. Kunden har stort intresse för blommor och musik. Vi lägger stor vikt på god personkemi mellan assistent och kund samt en god dialog mellan kollegor, anhöriga och arbetsgivaren. Det är meriterande om du talar spanska.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent
BonuCare AB
Personliga assistenter

Om jobbet Engagerad och lyhörd personlig assistent sökes till en kvinnlig kund. Du får inte vara hundrädd eller allergisk mot hund. Vi vill bara ha kvinnliga sökanden på grund av kundens önskemål och uppdragets integritetskänsliga inslag. Kvinnan har EDS och Pots. Det förekommer tunga lyft, då kunden har svårt med rörligheten. Det är viktigt att man är en lugn, empatisk och lyhörd person. Man ska ha lätt för att känna in ev. behov hos brukaren. arbetstider dagtid. Är du engagerad och brinner för att hjälpa människor så är det dig vi söker. I detta arbete gäller det att vara flexibel och lyhörd till vad kunden behöver. Ditt uppdrag är att sköta omvårdnaden av kunden i dennes bostad och ute på aktiviteter i enlighet med arbetsgivarens instruktion. Kunden tycker om att komma utanför hemmet på aktiviteter Vi lägger stor vikt på god personkemi mellan assistent och kund samt en god dialog mellan kollegor, anhöriga och arbetsgivaren. kvinnan gillar att vara i trädgården och har höns.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025