Personlig assistent sökes hos kille i Nygård!
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som sommarvikarie på 80% hos en av våra kunder bosatt strax utanför Lilla Edet. Det finns även möjlighet att arbeta som timvikarie både före och efter sommaren. Tjänsten innebär arbete enligt en fast schemarad, med arbetspass förlagda under dag och kväll samt arbete varannan helg. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille på 13 år som bor med sin familj utanför Lilla Edet. Han är rullstolsburen och behöver en assistent som kan hjälpa honom med all sin omvårdnad i vardagen. Vidare tycker vår kund om djur, film och att vara ute i naturen. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi ser att du som söker är en glad och positiv person. Du delar kundens intressen av djur, film och att vara ute i naturen. Då arbetsplatsen är i kundens hem krävs det även att du är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och initiativtagande. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsallergiker då djur finns i hemmet Sysselsättningsgrad: 80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Skarpnäck
Igs Assistans AB
Personliga assistenter

Gillar du ett jobb med väldigt varierande arbetsuppgifter med tydlighet som ledord? Då kanske du skulle passa hos mig… Jag är en kvinna på 50 år, som bor med min och katt. Jag har en cp-skada med ytterligare en neurologisk sjukdom som innebär att behöver assistans med allt som kräver motorik, styrka eller koordination. Mitt tal är påverkat, vilket gör att det är olika lätt att förstå mig, men det brukar handla om tid och tålamod så löser det sig oftast relativt lätt. Så som assistent hos mig kommer assistera mig i alla delar som ingår i mitt liv. T ex behöver jag assistans med: Av- -och- påklädning Äta och dricka Förflyttningar som sker med mig ståendes (lift finns i nödfall) Alla förekommande sysslor i ett hem Hjälp i stallet att sätta på mig mina grejer och upp på häst med hjälp av lift Plocka fram de saker som jag behöver inom räckhåll Följa mig dit jag ska oavsett om jag är på jobbet, i stallet eller hemma eller andra aktiviteter Mm För att trivas som assistent hos mig bör det här stämma väl in på dig: Du har inget behov av kontroll och är helt bekväm att finnas i bakgrunden till jag behöver assistans för att sedan återgå till att vara i bakgrunden Förstå integritet Du är orädd och står med båda fötterna på jorden Du har inget behov av att ”ta hand om personer” Du talar och skriver svenska flytande med stort ordförråd Om tjänsten Just nu söker vi vikarier, främst inför sommaren men även efter sommaren också. Du börjar alltid som timanställd för att se om personkemin stämmer. Rätt person kan sedan få ett nytt avtal och gå in på schema, om det skulle bli aktuellt. Det är dygnet-runt assistans med vaken natt. Passen är förlagda 07:00-14:30, 14:30-22:00, 22:00-07:00. Endast kvinnliga sökanden. Om arbetsgivaren IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Växjö
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos vår kund i Åryd (Växjö). För att bli aktuell för denna tjänst behöver du kunna arbeta flexibelt under juli och augusti 2025.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.00-22.00 22.00-08.00 (vaken natt) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en aktiv kvinna i 30 -års åldern med intresse för musik och film . Vår kund har komplett ryggmärgsskada och är även hörselskadad. I hemmet finns olika hjälpmedel såsom lift, andningsmaskin och syrgas. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Social samvaro Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I hemmet finns en hund så du kan inte vara allergisk .Du har en fingertoppskänsla och kan läsa av situationer. Krav: Flytande svenska i tal och skrift Rökfri Ej allergisk mot pälsdjur ,hund finns i hemmet Körkort manuell för att kunna köra kundens bil. Fysisk stark manuella förflyttningar och lyft förekommer. Sysselsättningsgrad: 2 vikarier vid behov .På sikt fast rad Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

24 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Söker du ett riktigt roligt och givande arbete?
Passal AB
Personliga assistenter

Då är detta ett jobb för dig!   Vem är jag? Jag är en 21-årig grabb med glimten i ögat som bor i Kareby strax norr om Kungälv. Jag gillar träning, musik och TV. Tycker också om att bada eller vara ute och titta på folk. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med kommunikation, förflyttningar och annat för att kunna ha en rolig vardag. Det är mycket bus och glädje i min vardag, flirta gör jag gärna!   Hur kan en vanlig dag med mig se ut? Du hjälper mig upp och förbereder mig för DV. Jag behöver hjälp med personlig hygien, påklädnad, frulle och annat för att bli redo för dagen. Sen åker vi till DV med färdtjänsttaxi. DV-personalen planerar min dag och du som assistent hjälper mig med allt praktiskt runt omkring. När vi kommer hem från DV vankas det mellanmål och sedan någon aktivitet tex Friskis och Svettis. På kvällen blir det lite TV-tittande innan det är dags att sova. På helgerna så har jag lite aktiviteter inplanerade men möjlighet för spontana utflykter finns självklart! Vi försöker också vara ute varje dag, samt att det varje dag är någon form av träning såsom rehab eller mer allmänt.   Vem är du? Jag söker dig som är social och aktiv. För att trivas hos mig så är det bra om du är självsäker och gillar att ha en öppen kommunikation och raka rör! Då jag bor i en egen lägenhet hemma hos mamma och pappa så är det toppen om du har erfarenhet av att jobba i familj. Eftersom jag bor ute på vischan så är det krav på körkort och bil. Du bör också vara hyfsat ok i kroppen. Utbildning är inte det viktigaste för oss, utan det viktigaste är att du blir en i gänget, så lär vi dig resten!   Tjänsternas upplägg Vi söker en vikarie som kan arbeta vid behov. Arbetstiderna varierar mellan olika pass. Exempelvis kan man arbeta: Vardagar kl. 06.00-16.00 eller kl 15.00-22.30 Helger kl. 08.00-18.00 eller kl. 12.00-20.00 Tjänsternas tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med assistansansvarig   Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.   Varmt välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 2049 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent sökes till tjej i Vittskövle
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Vittskövle söder om Kristianstad och Åhus. Vi söker dig som vill arbeta som vikarie vid behov vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Du behöver kunna vara flexibel till att arbeta med kort varsel. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 06.00-11.00 KL 11.00-21.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas relativt omgående. Om kunden Kunden är en kvinna i 18-årsåldern med en muskelsjukdom och intellektuell funktionsnedsättning. Hon använder sig av Manuell Rullstol och El-Rullstol vid förflyttningar och behöver assistentens stöd med allt i vardagen. Vidare är kunden en aktiv och glad tjej som tycker om djur och har en egen hund som hon är ute med på promenad. Hon gillar även att läsa, pyssla, dansa, bada och att vara ute när vädret tillåter. Arbetsuppgifterna är bland annat enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Hantera kundens olika hjälpmedel korrekt Är du den vi söker? Du är lugn och trygg till sättet och tydlig i din kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Krav: Körkort och tillgång till egen bil Du talar flytande svenska Du är simkunnig och trygg i vattnet Ej allergisk mot pälsdjur Sysselsättningsgrad: 1 tjänst som vikarie vid behov .På sikt fast rad 50% Tillträde: Enligt överenskommelse men möjlighet till start omgående. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vikarierande personlig assistent sökes till Laholms kommun
Laholms kommun
Personliga assistenter

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.  Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten Arbetsuppgifterna innebär att stötta och hjälpa brukaren i dennes vardag, såväl i hemmet som vid aktiviteter utanför hemmet. Som personlig assistent ska du stötta och stödja i de aktiviteter som brukaren behöver hjälp med i vardagen, för att få möjlighet att fortsätta leva ett meningsfullt och aktivt liv med en meningsfull vardag. Bistå brukaren i aktiviteter, vara delaktig i upprättandet av genomförandeplaner och uppföljningar, rapportera och dokumentera i våra stödsystem, utföra delegerade HSL-insatser, vara delaktig på teamträffar och APT, upprätta goda kontakter med anhöriga och andra viktiga personer för den enskilde samt bidra med nytänkande och arbetsglädje. Är du den vi söker? Vi söker dig som ser ett gott bemötande som en självklarhet, är flexibel som person och ser din arbetsplats som ett team där alla hjälps åt. Du har examen från omvårdnadsprogrammet samt godkänt betyg i svenska 1 (A) eller svenska som andraspråk och samhällskunskap 1 (A) eller motsvarande äldre utbildning. Vi förväntar oss att du har en god samarbetsförmåga, är flexibel, ansvarstagande och självgående samt att du alltid sätter brukarens behov först. Du bör ha ett stort intresse för att lära nytt och ha lätt att samarbeta med andra professioner kring brukaren. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll, trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt. Du ska värna om brukarnas integritet, delaktighet och självbestämmande. Du är lyhörd och arbetar med respekt för andra människor. Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter brukarens behov och ser möjligheter i stället för hinder och brinner för att ge god service till brukarna. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Ett krav är att du kan arbeta lågaffektivt, metodiskt efter upprättade rutiner samt att du har ett professionellt bemötande. Studio III, lågaffektivt bemötande och AKK är meriterande utbildningar för tjänsten. Du behöver kunna delta och stödja brukaren i de aktiviteter som hen har. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Bergvik
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Bergvik. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen  Anställningsformen är vid behov och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (jour), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

24 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Sommarvikarier Stockholm sökes!

Vill du ha det roligaste sommarjobbet?  Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss.   För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till kvinna i Helsingborg!
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vill du ha ett viktigt, roligt och varierande arbete där du kan göra skillnad i någon annan människas vardag? Då är jobbet som personlig assistent något för dig! För att vara aktuell för arbete hos vår kund är det viktigt att du lär känna henne för den hon är och att du förstår vilka hjälpbehov hon har. Det är viktigt att ditt bemötande är  förebyggande för att kunna minimera plötsliga förändringar i hennes planering. Kunden är aktiv och har ofta och återkommande fritidsaktiviteter där assistenten är med och stöttar. De dagar kund har daglig verksamhet börjar assistenten 14.30. Förekommande arbetsuppgifter är att hjälpa kund i mat-och hygiensituationer, följa med på aktiviteter och umgås med familj och vänner. Du som assistent behöver vara lyhörd, uppmärksam och tålmodig. KRAV: Manuellt körkort KRAV: Rökfri MERIT: Erfarenhet av utagerande beteende Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Behovsanställd Omfattning: Vid behov Arbetstid:  14.30-21.30, 07.30-15.00, 15.00-21.30, 10.00-20.00 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid eventuell anställning behöver du visa upp ett giltigt personbevis från skatteverkets hemsida. Sista ansökningsdag 2025-08-15 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Verksamhetschef, Jennifer Ericsson [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025