OP Assistans söker dig som vill jobba som personlig assistent till några av våra kunder i Sandviken. Att vara personlig assistent är mer än bara ett jobb – det är att göra skillnad för människor som behöver det. På OP har vi ägnat oss helhjärtat åt assistans sedan 1998. Med över 20 års erfarenhet har vi byggt upp en kunskap och förståelse som gör skillnad i vardagen – både för våra kunder och för våra assistenter. Vi ser våra assistenter som vår viktigaste resurs. Därför har vi skapat en organisation som stöttar dig som assistent i ditt arbete. Och som ger dig rätt förutsättningar för att trivas och utvecklas. De flesta av våra chefer har själva börjat som personliga assistenter. De vet vad jobbet innebär – på riktigt. Du som blir en del av OP får både stöd, vägledning och en arbetsplats där du blir sedd och uppskattad. Arbetsuppgifter Arbetet sker i och utanför kundens hem, med fullt fokus på kundens behov. Som assistent arbetar du för att skapa trygghet och bidra till god livskvalitet. Detta innebär att arbetet kan se olika ut beroende på vem du jobbar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: - Stötta vid personlig omvårdnad - Assistera vid hushållssysslor - Följa med på aktiviteter utanför hemmet. - Stöd vid kommunikation Vem är du? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats. Du som vill jobba med människor. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, eller annat vårdrelaterat arbete. Sedan finns det ett antal krav för att få jobba hos varje enskild kund. Hos vissa kunder krävs till exempel körkort och tillgång till egen bil. Men hos andra behövs det inte. Vi gör en matchning för att se om du skulle kunna passa hos någon av våra kunder, utifrån kundens kravprofil. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Våra kunder har assistans dygnet runt. Därför är det viktigt att du kan arbeta olika typer av arbetspass. Dygn med väntetid är vanligt förekommande. Men även dag- kväll och nattpass kan vara aktuellt. Våra kunder önskar att du börjar som timvikarie, för att ni ska få en chans att lära känna varandra. Hos vissa kunder kan det, för rätt person, i framtiden bli aktuellt med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning __________ Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
OP Assistans söker dig som vill jobba som personlig assistent till några av våra kunder i Gävle. Att vara personlig assistent är mer än bara ett jobb – det är att göra skillnad för människor som behöver det. På OP har vi ägnat oss helhjärtat åt assistans sedan 1998. Med över 20 års erfarenhet har vi byggt upp en kunskap och förståelse som gör skillnad i vardagen – både för våra kunder och för våra assistenter. Vi ser våra assistenter som vår viktigaste resurs. Därför har vi skapat en organisation som stöttar dig som assistent i ditt arbete. Och som ger dig rätt förutsättningar för att trivas och utvecklas. De flesta av våra chefer har själva börjat som personliga assistenter. De vet vad jobbet innebär – på riktigt. Du som blir en del av OP får både stöd, vägledning och en arbetsplats där du blir sedd och uppskattad. Arbetsuppgifter Arbetet sker i och utanför kundens hem, med fullt fokus på kundens behov. Som assistent arbetar du för att skapa trygghet och bidra till god livskvalitet. Detta innebär att arbetet kan se olika ut beroende på vem du jobbar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: - Stötta vid personlig omvårdnad - Assistera vid hushållssysslor - Följa med på aktiviteter utanför hemmet. - Stöd vid kommunikation Vem är du? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats. Du som vill jobba med människor. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, eller annat vårdrelaterat arbete. Sedan finns det ett antal krav för att få jobba hos varje enskild kund. Hos vissa kunder krävs till exempel körkort och tillgång till egen bil. Men hos andra behövs det inte. Vi gör en matchning för att se om du skulle kunna passa hos någon av våra kunder, utifrån kundens kravprofil. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Våra kunder har assistans dygnet runt. Därför är det viktigt att du kan arbeta olika typer av arbetspass. Dygn med väntetid är vanligt förekommande. Men även dag- kväll och nattpass kan vara aktuellt. Våra kunder önskar att du börjar som timvikarie, för att ni ska få en chans att lära känna varandra. Hos vissa kunder kan det, för rätt person, i framtiden bli aktuellt med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning __________ Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en stabil och ansvarfull personlig assistent till en 25-årig kille med ett glatt sinne och ett passionerat intresse för musik. Som assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag. Jag som söker assistenter är 25 år gammal och har ett brett spektrum av intressen, inklusive musik, bad, bakning, sång, TV, teater och konserter. Jag har också ett antal medicinska tillstånd, inklusive autism, utvecklingsstörning och sällsynta epilepsikramper. Min kommunikationsförmåga är begränsad, vilket innebär att det är viktigt att den sökande pratar flytande svenska. Vi ser positivt på sökande med erfarenhet av utåtagerande beteende och autism, samt att dom är engagerade, lyhörda och har en positiv inställning. Tjänsten ligger på ca 70% och arbetspassen är förlagda på dygn med sovande jour, därför är det viktigt att du som söker inte ser några problem med att arbeta långa pass. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta nära och göra verklig skillnad i någons liv, en dynamisk och givande arbetsmiljö samt utbildning och stöd för att säkerställa din kompetens och välmående. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team som semestervikarie och hjälpa till att skapa en meningsfull och berikande vardag för vår kund, skicka in din ansökan snarast. Vi ser fram emot att höra från dig! Passar beskrivningen in på dig? Tveka inte att söka! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 378) A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent till en karismatisk 12-årig tjej som bor med sin familj i centrala Laholm. Hon har en kognitiv funktionsnedsättning vilket medför att hon behöver någon som är med henne all vaken tid och som hjälper henne med de grundläggande behoven. Hon går själv men behöver alltid någon vid sin sida. Vi söker en glad och aktiv personlig assistent som gillar bus och fysiska aktiviteter. Du är lugn och har ett stort tålamod. Du är även påhittig och ansvarstagande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn/ungdom men personlig lämplighet och personkemi är det viktigaste. På grund av arbetets karaktär önskar tjejen kvinnliga assistenter. Din arbetsplats kommer framförallt att vara i hemmet. Tillsammans har ni möjlighet att vara ute mycket, bada och hitta på äventyr. Eftersom katt finns i hemmet är det viktigt att du inte är allergisk. Tjänsten: Tjänstgöringsgraden kan anpassas mellan ca 50-70%. Arbetstiderna är främst förlagda till eftermiddagar och helg men det kan även förekomma kortare morgonpass. Under sommaren finns möjlighet att arbeta mer, samt fler timmar under dagtid. För att arbeta med barn krävs att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du enkelt på polisens hemsida inför eventuell intervju: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta assistanskoordinator Linnea Bengtsson ([email protected])
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en 26-årig tjej som har behov av assistenter dygnet runt på grund av en svårbehandlad epilepsi. Jag bor i en egen lägenhet i Katrineholm där jag har flera assistenter som jobbar hos mig. Hos mig blir du en del av en härlig och engagerad assistentgrupp som består av tjejer i varierande åldrar. Som person är jag glad och social men vissa dagar är jag tröttare än vanligt på grund av min epilepsi. Du behöver därför vara bekväm med att nätterna kan variera när det kommer till mitt mående. Detta gör också att du behöver vara flexibel som person så att du lätt kan anpassa dig efter de behov som uppstår. Det är också viktigt att du har möjlighet att ställa dig till förfogande när sjukluckor uppstår. Vem är du som söker? Som assistent till mig behöver du vara trygg, tålmodig, påhittig och lyhörd. Jag ser gärna att du har en ödmjuk och positiv syn på livet eftersom jag behöver stöd och hjälp med nästan allt i min vardag. Jag är talande med stöd av tecken/bilder och jag har en intellektuell funktionsnedsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande och att arbeta vaken natt. Det är också viktigt att vi trivs med varandra och att du förstår betydelsen av att jag ska kunna få möjligheten att leva ett så rikt liv som möjligt. Omfattning av tjänst Detta är ett föräldravikariat 75% med start 30/7 2025 till och med 30/7 2026 (kan eventuellt komma att förlängas). Tjänstens arbetstider är att jobba vaken natt och passen är vanligtvis förlagda mellan 21:00 - 08:00 alternativt 20:00-07:00. Eftersom jag har dubbelassistans så är utgångspunkten att du arbetar tillsammans med en annan kollega under vakna nattpass. Arbetet kan också vara förlagt på annan plats när jag exempelvis är på lägerveckor eller andra resor/aktiviteter. Tycker du att det verkar kul att jobba extra hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! På grund av integritetsnära arbetsuppgifter sökes enbart kvinnliga assistenter. Du ska vara rökfri. Stor fördel är om du har körkort och tillgång till bil. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vem är jag? Jag är en pratglad kvinna i 50-årsåldern som bor i Bollebygd med min man och katt. På grund av MS så har jag personlig assistans om dagarna. Jag behöver hjälp med stående förflyttningar, viss hygien, städning och övriga hushållssysslor, men även roliga saker vi gör tillsammans såsom att fika, pussla, plantera och sy. Hur kan en vanlig dag se ut? Mina dagar ser ofta olika ut, vi brukar hitta på något bra tillsammans! Vem är du? Jag söker dig som är social och som tycker om att ha ett aktivt jobb och gillar att fixa och dona i ett hushåll. Är du en kattmänniska och tycker om att pyssla så är det ett plus i kanten! Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter inom personlig assistans, vård/omsorg eller motsvarande. Tjänstens upplägg: Tjänsten omfattar en schemarad om två arbetspass per vecka.Arbetsdagar: tisdagar och torsdagar.Arbetstider: Kl. 07:00-17:30. Tillträde från och med 1 september. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med assistansansvarig. Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan! Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen med din ansökan! Annonsens referensnummer: 1135 Ansvarig rekryterare: David Henriksson
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 50 % hos vår kund i Fagersta. I denna tjänst ingår arbete under både vardagar och helger, samt nätter med väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Cirka 50%. Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vi söker nu engagerade och flexibla personliga assistenter till en 43-årig man boende i Åmotfors. Tjänsten innebär varierande arbetstider och akut behov av assistans. Uppdragsgivaren bor ensam i sitt hus och har assistans dygnet runt. Hans bostad är anpassad med taklyft i sovrummet, anpassade hjälpmedel samt rullstolsramp. Han använder permobil både inomhus och utomhus. Trots sina behov av assistans är det viktigt för uppdragsgivaren att ha ett liv som är hanterbart och meningsfullt. Om rollen: Assistera uppdragsgivaren i hans dagliga liv och aktiviteter Hjälpa till med personlig omvårdnad och förflyttningar Stödja vid fritidsaktiviteter och sociala sammanhang Följa arbetsledningens instruktioner då all kontakt sker via arbetsledaren Vi söker dig som: Är lyhörd, ansvarsfull och engagerad Har möjlighet att arbeta varierande arbetstider Har god kommunikationsförmåga. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inget krav Vi erbjuder: En meningsfull och varierande arbetsplats Möjlighet att göra verklig skillnad i någons vardag Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor Är du den vi söker? Skicka in din ansökan omgående! Rekrytering sker löpande.
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Örnsköldsvik. Vi söker timvikarier vid behov, med möjlighet till mer arbete under sommarmånaderna. Arbetspassen är schemalagda både vardagar och helger enligt följande tider: Kl. 07.00–13.00 (dubbelassistans) Kl. 08.00–21.00 Kl. 21.00–07.00 (vaken natt) Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kvinna i 25-årsåldern med en härlig humor. Hon har ryggmärgsbråck och är förlamad från midjan och nedåt, och söker nu en personlig assistent som kan ge henne det stöd hon behöver i vardagen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Stöd i dagliga rutiner såsom hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning Förflyttningar, såromläggning och medicinering (delegering ges vid anställning) Hantering av hjälpmedel såsom andningsmask, hostmaskin, taklyft och sondmatning med mera ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är en positiv och lättsam person med humor, tålamod och är lyhörd inför andra personers behov. Noggrannhet är en viktig egenskap, men framför allt handlar det om att din och kundens personkemi matchar. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Ej allergisk mot pälsdjur då kund har katt, och hund finns ibland i hemmet MERITER Erfarenhet av sjukvård, men inget krav Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu flera personliga assistenter till vår kund i Västerås. Vi erbjuder två tjänster där arbetspassen är fördelade på både vardagar och helger, med en omfattning på cirka 80 %. Inledningsvis börjar du som timvikarie, med målet att gå över till ett fast schema. Vi söker även timvikarier som kan arbeta vid behov. Tillträde och introduktion sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Vardagar: 07:00–15:00 eller 15:00–21:00 Helger: 07:00–19:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 40-årsåldern som bor i Västerås. Hon har en aktiv vardag, och värdesätter fartfyllda dagar men även lugnare stunder. Hon gillar att hitta på olika aktiviteter och uppskattar att vara ute i naturen, som hennes assistenter följer man med på dessa aktiviteter. Hon är även en djurkär person och katt finns i hemmet. Kunden har en hög ryggmärgsskada och har dubbelassistans dygnet runt. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa henne med all omvårdnad, bland annat dagliga hygienrutiner, på- och avklädning och matsituationer. I hemmet finns lyfthjälpmedel som underlättar vid förflyttningar. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd för kundens behov. Eftersom arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du är handlingskraftig, så behöver du vara trygg i dig själv samt kunna ta egna initiativ. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att söka tjänsten. Kunden önskar kvinnliga sökande och stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. KRAV Starka kunskaper i det svenska språket Rökfri B-körkort då kunden har egen bil som assistenterna kör Ej allergisk mot pälsdjur MERITERAND Vårdutbildning Vårderfarenhet Erfarenhet av sugmaskin, trakeostomi och/eller hostmaskin Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer