Jag är en 36-årig kille som bor tillsammans med min familj. Nu söker jag personliga assistenter som kan arbeta kvällar och helger. Tjänsten gäller både dig som vill gå på schema och dig som vill arbeta extra vid behov. Du kommer att assistera mig med mitt dagliga liv, inklusive påklädning, matsituationer och intim hygien. Jag gör gärna saker själv men behöver din hjälp. Jag har inget tal eller teckenspråk, men visar tydligt vad jag vill göra. När jag går vill jag gärna hålla dig i handen som stöd, och höga ljud är inte min grej. Jag har en egen bil som jag ibland vill åka i, och då är det du som kör. Du som söker är en lugn och lyhörd person som kan ge mig positiv energi. Det är viktigt för mig att du har god svenska för att kommunikationen mellan oss ska fungera. Har du erfarenhet av autism sen tidigare är det en merit, men viktigast är vår personkemi. Jag har katt i hemmet så du kan inte vara allergisk. Arbetsplatsen är där jag befinner mig. Om du känner att du är rätt person för jobbet och vill hjälpa mig att leva mitt liv på mina egna villkor, tveka inte att höra av dig! Eftersom det inte finns andra kommunikationsmedel där jag bor är det ett måste att du har körkort och tillgång till bil. Tjänst: Schema ca 30 timmar i veckan Tjänst: Extra vid behov Aktuellt schema: - Ojämna veckor mån, tis, ons - 15.30 - 21.00 tors 13.00-21.00 fre 15.30 - 21.00 Lör 11.00-21.00 - Jämna veckormån, tis, ons - 15.30 -21.00tors 13.00 -21.00 Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi söker omgående personlig assistent för en man i 70-års åldern åldern boende i Klågerup. Han har ms och behöver hjälp med bland annat förflyttningar (golvlyft), personlig hygien och matlagning/matning. Han har Uridom och RIK (kateter) vilket är meriterande om du har erfarenhet av. Mannen är fullt kommunikativ och bor med sin fru. Mannen har en anpassad bil så vi ser gärna att du har körkort om han vill åka någonstans. Tjänsten är en deltidstjänst förlagd till söndagar arbetstid 9.00-22.30. Du är en person som är ansvarstagande och trygg i dig själv. Du pratar obehindrat svenska. Vi på Erlandsdals Vård & Omsorg erbjuder en stabil och utvecklande arbetsplats med individuell lönesättning. Vi har kollektivavtal med Kommunal och utdrag ur polisregistret kan begäras.
Vi söker dig som vill arbetar som personlig assistent. Du måste kunna tala och förstå svenska bra, eftersom många tjänster kräver att du skall tolka den personen du arbetar för. Just nu har vi en 75 % tjänst där man arbetar dagar, kvällar och varannan helg. Det är ofta 12 timmarspass, som är anpassade efter färjetiderna.. Vi på rekryteringsavdelningen kommer att göra ett urval bland inkomna ansökningar och matcha lämpliga kandidater med de assistansberättigade i GIL som just nu söker personal. Att arbeta som personlig assistent kan många gånger vara olikt andra arbeten. Hur det blir beror på vem du jobbar hos och vem du är. Ni väljer varandra och bygger upp en relation som känns bra för båda. För många är tidigare arbetslivserfarenhet och utbildningar ganska ointressant, utan oftast handlar det om personkemi. Att arbeta på en ö i Göteborgs södra skärgård innebär färja från Saltholmen. Därför är det viktigt att du innan du gör en ansökan, kollar upp så att denna resväg fungerar för dig. Tjänsten börjar som en timanställning så snart vi har hittat rätt assistent, med möjlighet att övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med en tjänstgöringsgrad om 75 %. Om du är intresserad av att jobba som personlig assistent i GIL, så skickar du in ett personligt brev, ditt CV och svarar på videofrågorna samt urvalsfrågorna. Tjänsterna tillsätts sp snart vi har hittat rätt assistent! GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Östersund, Lit och Ås som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Assistanslotsen söker en personlig assistent för en deltidsanställning på 15% hos vår kund i Nälden, cirka 3 mil väster om Östersund. Tjänsten innebär arbete två lördagar i månaden (ojämna veckor) kl. 08.00–20.00. Vi ser gärna att du även har möjlighet att arbeta extra vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en 19-årig tjej som uppskattar tid med familjen, utflykter och promenader. Hon är rullstolsburen och behöver ditt stöd i vardagen för att kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Som personlig assistent får du en betydelsefull roll i att ge henne den hjälp hon behöver i dagliga sysslor och aktiviteter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är flexibel, positiv och omsorgsfull. Du trivs med att arbeta med omvårdnad och tycker om att finnas där för någon annan. Du uppskattar också en varierande tillvaro på jobbet. Vidare ser kunden gärna kvinnliga sökande. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Körkort och tillgång till bil Ej allergisk mot pälsdjur Rökfri MERITER Erfarenhet av förflyttningshjälpmedel Sysselsättningsgrad: 15% med möjlighet till mer arbete vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Assistanslotsen söker dig som vill arbeta som personlig assistent till vår kund i Södertälje. Tjänsten omfattar 30–45% och innebär arbete två till tre pass per vecka. Arbetstiderna är flexibla och planeras i samråd med kunden och ansvarig chef. Ett exempel på arbetstid kan vara kl. 11.00–17.00, men upplägget anpassas efter behov och önskemål. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 75-årsåldern som har ett stort intresse för att vara ute i naturen, tycker om att pyssla i trädgården och att göra trevliga utflykter. På grund av en allvarlig hjärtsvikt behöver hon stöd i sin vardag för att kunna fortsätta leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Hon använder rullator i vardagen, och för längre promenader tar hon hjälp av sin permobil. Arbetsuppgifter inkluderar: Viss personlig omvårdnad Stöd vid hushållssysslor och inköp Följa med på promenader, utflykter och andra uteaktiviteter Hjälpa till med trädgårdsarbete ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som har förmågan att se och förstå varje individs unika behov. Du är lugn, lyhörd och har lätt för att skapa trygghet i mötet med andra. Du har en god självinsikt och låter dig inte påverkas negativt av utmanande situationer. Som person är du pålitlig, flexibel och ansvarstagande. Du är ärlig, respektfull och visar stor hänsyn till den personliga integriteten – något som är avgörande i rollen som personlig assistent. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Körkort (manuellt) Rökfri MERITER Erfarenhet som personlig assistent Sysselsättningsgrad: 30-45%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
På Rehabassistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Rehabassistans söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Sundsvall med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Rehabassistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Rehabassistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Rehabassistans Rehabassistans är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Västernorrlands län. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Rehabassistans Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Rehabassistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Rehabassistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Timrå som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Rehabassistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Rehabassistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Rehabassistans Rehabassistans är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Västernorrlands län. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Rehabassistans Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Stockholmsområdet. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan arbeta varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag. Jobb från jobbify.se
Jag är en kvinna i 50- års åldern som är bosatt i Visby och som nu söker assistenter dagtid, kvällar och nätter! Jag har diabetes som behandlas med insulinpump och en nervsjukdom som bland annat gjort mig rullstolsburen samt givit mig kronisk nervsmärta, kognitiv påverkan och diverse andra symtom. Arbetet består av att hjälpa mig med diabetesbehandling (dock inte sprutor), administrera mediciner, vara mina ''armar och ben''; utföra alla sedvanliga hushållsuppgifter; ledsagning i stad och natur; hjälp av skötsel av mina djur; hjälpa mig vid bland annat kontakter med myndigheter, läkarbesök etcetera. Man ska även vara behjälplig med administrativa uppgifter, viss personlig vård som påklädning, hygien etc. Sökes Jag söker assistenter som är lugna och trygga i sig själva, och som ser arbetet som personlig assistent som ett seriöst åtagande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och att vi ''klickar''. Utbildning får du på arbetsplatsen och du bör ha lätt att ta till dig nya kunskaper. Att du pratar och förstår flytande svenska är ett KRAV då jag har en del svårigheter med kommunikation. Eftersom att jag är känslig för starka lukter är det mycket viktigt att du inte bär starka parfymer, luktar rök eller dylikt. Du bör heller inte vara pälsdjursallergisk eftersom att jag har katter och hund. Stresstålig Anpassningsbar Följsam Tålmodig Empatisk Vi söker dig som kan arbeta Dagar, kvällar samt natt Utdrag ur belastningsregister kommer att frågas vid intervju. Registerutdraget kan du beställa via denna länk HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten
Välj ett jobb för att visa detaljer