Processansvarig, ITIL

Sök bland 29 lediga jobb som Processansvarig, ITIL och börja ditt nya yrkesliv idag!

Prestigelös projektledare med erfarenhet från IT-support

Nu är det dags att vidareutveckla företagets ERP-system (M3) samt migrera de fysiska servrarna till M365. I dessa projekt behöver företaget hjälp av dig! Du kommer att planera, leda och följa upp projektet gällande ERP-systemet M3. På ditt bord kommer även hanteringen av migreringen från fysiska servrar till M365 ligga. Till viss del behöver du stötta supportteknikerna med vissa ärenden och delvis leda gruppen. Prestigelös är alltså en viktig egenskap, då ni arbetar tätt tillsammans som ett team. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Du behöver ha erfarenhet av att leda IT-projekt tidigare. Kunskap och erfarenhet av migrering till M365 är ett krav. Vi ser gärna att du även har goda kunskaper inom AD, Cloud/Windows-miljöer, AWS, PowerShell samt nätverk. Omfattning: 3 månader, 100% Plats: Närheten av Kivik Start: Mmgående Körkort: Det är ett krav Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

12 juni 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Konsultchef till ITSY

Vår kund: Itsy är ett familjärt IT-bolag som specialiserar sig på att erbjuda företag och organisationer lösningar inom IT och teknik. Itsy är en one-stop-shop. De är experter på IT, kommunikation, dokumenthantering och att ge kunderna en problemfri arbetsplats. Därför fokuserar Itsy på att leverera exakt det som kunderna behöver - otrassliga lösningar utan krånglig teknik. För det är inte svårt att göra komplicerade IT-lösningar. Tvärtom. Det svåra är att skapa teknik som är på kundens sida. Alltid enkelt, alltid exakt. It’s an Itsy thing. Om tjänsten: Som konsultchef på Itsy kommer du att spela en nyckelroll i att leda och utveckla ett av två team. Du kommer att ha personalansvar för 9 av 18 konsulter och arbeta tätt tillsammans med din chefskollega, som har en mer teknisk inriktning. Du fokuserar på att förbättra processer, coacha medarbetare och säkerställa att ditt team levererar högkvalitativa tjänster till kunderna. Du kommer att vara delaktig i förändringsarbetet, där man tar små steg i taget för att uppnå långsiktiga mål. Du ska våga utmana och förbättra arbetsmetoder för att skapa stabilitet och trygghet i leveranserna. Dessutom kommer du att ha ett ekonomiskt ansvar och arbeta effektivt för att driva avdelningen framåt. Du kommer ingå iledningsgruppen, där du har möjligheten att påverka och utveckla verksamheten. En central del av din roll är att driva arbetet med ISO 27001 och informationssäkerhet framåt, samt att ansvara för ledningssystemet och säkerställa att det fungerar smidigt. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att leda och coacha grupper, gärna inom förändringsledning Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska Är prestigelös och lyhörd, med förmåga att kommunicera tydligt och skapa struktur Har ett intresse för informationssäkerhet och processtänk Trivs med att utmana och förbättra arbetsmetoder för att skapa ett stabilt och effektivt team Har erfarenhet av attcoacha experter inom deras specialistområden. Är en doer som vågar ta diskussioner, testa nya idéer och driva arbetet framåt Har du kunskaper inom wifi, brandväggar, virtualisering och databasdrift är det till din fördel. Även kunskap om Microsoft 365, Azure och grundläggande förståelse för integrationen mellan system är meriterande. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex Vänta inte med din ansökan, slipa på ditt CV och missa inte chansen att bli en del av ett av Örebros bästa IT-bolag!

12 juni 2024
Sista ansökan:
29 november 2024
Configuration Manager

Har du erfarenhet av configuration management med en djup teknisk förståelse samt erfarenhet av att driva uppdrag självständigt? Denna roll passar dig som trivs i en miljö med stort utvecklingsfokus, högt tempo, flexibilitet och snabba processer där man har stor möjlighet att själv vara med och påverka framtida arbete. Låter detta som något för dig? Då är du den vi söker! Om jobbet Gemensamma system inom Länsförsäkringar AB ansvarar för att förvalta och vidareutveckla lösningar som används av hela Länsförsäkringargruppen som exempelvis dokumenthantering, integration, robotics, och masterdata. Inom Masterdata förstärker vi nu med en senior configuration manager. Som CM kommer du främst att arbeta dedikerat inom leveransobjektet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ha helhetssyn och ansvar för miljöer, versionshanteringssystem, baseline och se till att det är ordning och reda. Då tjänsten innebär tätt arbete med kollegor och beställare är det även viktigt att du har lätt att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga. God förmåga till att se helhet och samband samt en struktur utöver det vanliga tror vi är viktigt för tjänsten. Leveransområdet arbetar enligt SAFe och lean-agil metodik därför ser vi gärna att du har erfarenhet av Scrum och/eller liknande metodiker och verkligen kan bidra till en effektiv framdrift inom området. Vem är du? Masterdata arbetar med en större förflyttning där mängden konsulter förnärvarande är hög och driften är outsourcad. God samverkan med olika leverantörer är essentiellt – att du är prestigelös, lösningsinriktad och har förmåga att samverka och stötta andra är ett krav. Kompetenskrav: Erfarenhet av att arbeta i outsourcad miljö Har arbetat med configuration management under minst tre år Har en bakgrund som mjukvaruutvecklare med ett stort intresse inom kodhantering, verktyg, integrationer och automatisering Har kompetens att kvalitetssäkra infrastrukturella förändringar och optimering av dessa Har goda kunskaper i verktyg såsom Azure DevOps, SonarQube, Git, Gerrit, Jenkins, Jira, Synapse rt och liknande för att skapa förutsättningar för leveransteamen att löpande förbättra sitt leveransflöde Kunskap om ITIL processer och agil utveckling Om oss Du kommer att tillhöra leveransen Gemensam kund- och masterdata (GKM-tåget). GKM förser hela länsförsäkringsgruppen med gemensam information där kundinformationen är en mycket viktig beståndsdel. Då en större systemförflyttning pågår är tågets storlek förnärvarande stor (omkring 150 personer) och består av både anställda och konsulter från flera olika leverantörer. Ambitionen gällande modern utvecklingsmetodik, automation och införande av DevSecOps är hög så det finns många spännande utmaningar och stora möjligheter att utvecklas. När du jobbar hos oss ingår du i en engagerad och affärsorienterad leverans. Vi har ett värderingsstyrt förhållningssätt som grundar sig på dialog, tillit och respekt. För oss är det viktigt med ett öppet klimat och att känna att vi tillsammans bidrar med att utveckla verksamheten framåt. Mer information Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

11 juni 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
ITIL Specialist/Process Specialist

Vi söker en Process Specialist till vår kunds Operational Support Management team som består av 8 personer. Som process specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa i kundens IT organisation. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt. Exempel på arbetsuppgifter Process/Procedur Utveckla och förbättra Skapa utbildningsmaterial samt utbilda Uppföljning av procedurefterlevnad Skapa rapporter/dashboards Leveransuppföljning Ärendeanalyser och trender Eskaleringar Major Incident Management I rollen ingår beredskap Efterfrågade erfarenheter: För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm) Generell IT kunskap Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift Generell koordineringsförmåga Drivande och förbättringsbenägen Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Teamspelare Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow. Agilt arbetsätt Teamledning Vi ser gärna att du har någon av följande certifieringar:  ITIL v4 Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Contract & Procurement Manager

We have a requirement for the position of Contract & Procurement Manager with one of our client. Location: Stockholm Requirements: · Have 2-5 years of work experience in procurement with preferable focusing on networks or IT · Have experience in managing contract management activities · Have experience of working with various types of agreements and price models within SaaS, license, hardware, services and outsourcing · speak and write Swedish and business English fluently Start date2024-06-24 End date2024-12-31 Application deadline-2024-06-23 Apply by sending your CV with small motivation to: [email protected] Selections and interviews are ongoing and a decision can be made before the last response date. Phone: 0739488808

10 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Projektledare sökes för implementation av ITSM-system

Detta implementationsprojekt ska migrera hanteringen av IT-ärende och IT-tjänstehantering från nuvarande ITSM-system till det nya. Projektet är i kommunal verksamhet. Giggaren ska leda projektet genom samtliga faser. Från at ett direktiv skapas till det att en slutrapport är godkänd. Vi ser som krav att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av projektledning samt att du har erfarenhet av olika ITSM-verktyg och kravarbete kring detta. Även erfarenhet av projektledning för implementation av ITSM-lösningar är ett måste för rollen. Till sist är det även ett krav att du har erfarenhet kring upphandling i offentlig verksamhet. Det är vidare starkt meriterande om du har kunskap kring ITIL, Agile, DevOps samt integration mellan ITSM-system och andra system så som telefonilösningar, AD, Azure med flera. Kunskap om förvaltning av ett ITSM-verktyg ger också ett plus i kantent. Start: 1 juli 2024 Slut: 30 juni 2025 (Finns möjlighet till förlängning på 18 månader) Omfattning: 100% Placering: Malmö (flexibilitet till visst arbete remote finns) Vänt inte med din ansökan - urval sker löpande!

5 juni 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Job Posting Title Master Data & Business Process Modeling Manage

The conviction that “it must be possible” has been the driving force behind HemoCue for over 40 years, because when it comes to caring for people, we refuse to compromise. We take pride in being a global leader in near-patient, or point‐of‐care, testing where the patient meets the healthcare system for the first time and where accurate, reliable, and fast decisions need to be made. Our culture of positivity, engagement, and a dedication to getting it right will allow you to achieve something remarkable. Join a team were making the impossible possible has become the standard! HemoCue is proud to work alongside a community of six fellow Diagnostics Companies at Danaher. Together, we’re working at the pace of change to improve patient lives with diagnostic tools that address the world’s biggest health challenges. The Master Data & Business Process Modeling Manager is part of the Procurement & IT team and report to the Director of Procurement & IT. It's located in Ängelholm and will be on-site, with the possibility to work from home one or two days per week as the work allows.If you thrive in a dynamic, developing and sometimes challenging role and want to work to build a world-class organization that focus on digitalization for a more efficient and effective every day — read on. The Procurement & IT team contains of Manager for IT Operations, Manager for our Business Applications, Manager for the Procurement team, Senior IT Solution Architect and Senior Project Manager. Together we manage the frame for how to work with Business Processes, their supporting Business Applications and the architecture needed both on an application but also IT Infrastructure layer in which our master data flows. We nurture an open and supportive environment where we help each other to deliver what we have promised at the same time as we develop as individuals and teams. At HemoCue, our vision is to do things easier, to do things better, and to do them right. In this role, you will have the opportunity to: Drive continuous improvement of two very important areas Master Data and Business Process flow in our new ERP Platform Cooperate with and lead cross functional matrix teams within the areas of Master Data and Business Processes – Owners and developers in a global environment. Manage stakeholder relationships with various business functions as Operations, Sales, R&D, Marketing and Facility – at 4 different sites. Support the compliance to laws and regulations like – IT SOX, ISA315, FDA Software validation. Lead and/or participate in assigned projects & deepening your leadership skills. The essential requirements of the job include: Bachelor’s degree in finance, business, or IT Proven management or leadership experience Experience working with Master Data improvement work. Experience of working with Business Process Modelling and Business Process development and relevant tools. Practical knowledge and experience from working with validation of Software according to US FDA Quality System Regulation. Knowledge about business law and regulations affecting financial process e.g. SOX. Your communication skills in English are on a high level. Swedish is an advantage. You are a team player! Interviews and selection will happen continuously. Welcome in with your application! At HemoCue we believe in designing a better, more sustainable workforce. We recognize the benefits of flexible, hybrid working arrangements for eligible roles and are committed to providing enriching careers, no matter the work arrangement.

5 juni 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Tjänsteansvarig/Product Manager

Vill du arbeta tillsammans med kunniga och utvecklingsinriktade kollegor för att driva Skatteverket framåt? Skatteverket går in i en ny fas av uppbyggnad och innovation då vi kommer att stärka vår leverans av it-tjänster och it-drift till fler statliga myndigheter. Därför bygger vi upp en ny enhet med en bred palett av kompetenser.  Nu skalar vi upp och stärker våra team med nya kollegor som vill vara med på vår innovationsresa. Låter det intressant? Var med och gör samhället möjligt!Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar som Tjänsteansvarig med fokusområde integration. Skatteverket använder ett agilt ramverk där IT, som en del av Skatteverkets verksamhet, arbetar tillsammans med de andra avdelningarna i agila utvecklingsvärdeströmmar. Du är med och påverkar den fortsatta förändringsresan. Du kommer arbeta inom plattformstjänstesektionen tillsammans med andra tjänsteansvariga samt tjänstearkitekter i ett team där du kommer att ha primär inriktning mot Skatteverkets integrationsplattformar. Tillsammans med team/kund/tjänstearkitekt/tjänsteägare identifierar du behov av nya features/enablers som behövs för att uppnå de tekniska förutsättningarna som krävs för en hållbar systemarkitektur. I din roll säkerställer du att den tekniska riktningen och arkitekturella visionen från ledningen är kommunicerad till teamet så att ni tillsammans har en tydlighet och förutsättningar att bedriva effektiv utveckling. Du är engagerad och driven i din roll, samverkar nära team, ledning och verksamheten, samt säkerställer dagens och morgondagens behov. I din roll kvalitetssäkrar du livscykelplaner och teamets roadmap. Du följer upp tjänsteområdets ekonomi, planerar och följer upp tjänsterna avseende både IT-kostnader och kostnader för timmar, samt ansvarar för prognoser inom ditt område, samt bidrar till att ta fram budget. Du samverkar med leverantörer och tar fram beslutsunderlag gällande föreslagna inköp. Du säkerställer också att det finns relevanta avtal med leverantörer, samt följer upp dessa regelbundet. Du ansvarar för att ta fram och underhålla tjänstebeskrivningar och säkerställer att tjänsten är beskriven ur ett nyttjar- och beställningsperspektiv. Samt att officiell information i t.ex. tjänstekatalog är på rätt nivå. I rollen ingår också att hålla sig uppdaterad med trender och agera kunskapssökande inom nya innovationer och den arkitekturella, tekniska utvecklingen inom området. Du får möjlighet till varierande arbetsuppgifter som omfattar flera generationer av teknik, plattformar och verktyg. Om du gillar blandning av att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett kärnteam som vidareutvecklar våra egna förmågor och vår metodik kommer du att stormtrivas hos oss! Vi är en stor it-avdelning som erbjuder dig utvecklingsmöjligheter både på djupet och på bredden. Du tillhör it-avdelningen, med placering i Sundbyberg.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - Ha mycket god samarbetsförmåga och bidra till ett positivt arbetsklimat för att nå gemensamma mål. - Vara utvecklings- och lösningsorienterad, känna ansvar för att leverera bästa möjliga resultat, även i situationer då kravbilden är otydlig eller outtalad. - Ha mycket god förmåga att kommunicera tydligt på svenska och engelska i tal och skrift, för att kunna förmedla komplicerad information vidare på ett enkelt och pedagogiskt sätt. - Kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information. - Kunna jobba självständigt och tillsammans med andra planera och driva arbetet framåt för att nå resultat på ett prestigelöst sätt. - Vara resultatinriktad, driven, identifiera prioriteringar och visa på handlingskraft. Vara nyfiken och ha ett intresse för vad som händer i omvärlden inom ditt ansvarsområde. Du ska även ha: - Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom it som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen, alternativt minst 5 års dokumenterad aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom it. - Flerårig kunskap och arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i liknande roller; t.ex. tjänstområdesansvarig eller product manager/product owner. - Dokumenterad kunskap och arbetslivserfarenhet av agilt arbetssätt. - Dokumenterad kunskap och arbetslivserfarenhet av systemutveckling och systemförvaltning. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i komplexa systemmiljöer, gärna mot myndighet eller annan stor organisation samt grundläggande utbildning inom it-arkitektur. Det är också önskvärt att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med en eller flera av följande Integrationsprodukter/plattformar; BPEL, SHS, Mulesoft, Active MQ/Artemis, Informatica Powercenter, WSO2. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

4 juni 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Service Delivery Manager/projektledare - sökes till Connect

Connect strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde. Vi är på en tillväxtresa och behöver fler drivna talanger som vill vara med i vår utveckling. Just nu söker vi efter en Service Delivery Manager som vill göra skillnad för våra kunder där du tillsammans med oss kommer bli en del av en stark gemenskap och affärsdriv. Din roll hos oss Som Service Delivery Manager/projektledare kommer du vara en del av vårt centrala team på Connect. Tjänsten är tvådelad där du i första hand kommer agera SDM och i andra hand projektledare. I din roll som SDM kommer du vara ansvarig för en handfull med kunder där du är ansvarig för att driva och vårda relationen framåt. Du är även ansvarig för att se till att vi levererar den service som kunden har rätt till enligt avtal (SLA) men även att arbeta proaktivt för att identifiera och ge möjligheter till kunden som de kanske inte trodde existerade. I din roll som projektledare kommer du arbeta med projektledning där du tillsammans med IT-konsulter, säljare och projektledare arbetar ned implementering, projektledning och förbättringsprojekt av interna flöden. Rollen är därmed mångfacetterad och innehar många kontaktytor där du kommer spela en viktig roll för att skapa struktur både för kunder och interna processer. Kort och gott kommer du både se till att våra kunder kan blomstra samt ta Connect till nästa nivå! Din bakgrund och profil För att lyckas i den här rollen är ser vi gärna att du har arbetat i en liknande roll inom IT branschen och kan komma med nya insikter och idéer. Triggas du av att få vara i centrum i en tillväxtresa så kommer du förmodligen trivas väldigt bra hos oss. Som person är du självgående, högpresterande och ser positivt på de utmaningar du ställs inför. Du är målfokuserad, strukturerad, lösningsorienterad och en naturlig lagspelare som trivs att arbeta i högt tempo. Krav: Tidigare erfarenhet av en liknande roll (SDM, projektledare, TAM etc.) Mycket god förståelse för Windows Server Mycket god förståelse för M365 B-körkort Du behärskar både svenska och engelska väl i både tal och skrift Varför Connect? Vi erbjuder en position i en väletablerad verksamhet med drivna och engagerade medarbetare samt god potential för ytterligare tillväxt. På Connect kommer du till en stark och välorganiserad företagskultur där laget går före jaget. Genom Connect kommer du att få ta del av: Glada och drivna kollegor En dynamisk miljö med starkt säljdriv En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet! Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal Ett börsnoterat bolag i stark tillväxt Om InfraCom Group AB InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 erbjuder InfraCom Group tjänster inom mobil- och fasttelefoni, molnväxel, internet via fiber, server hosting och webbplattformar. Företaget har ca 20 000 kunder företrädesvis inom SME-segmentet samt offentlig förvaltning. Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraCom:s produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect. Grundat 1997 20 000 kunder Omsättning ca 800 miljoner 340 medarbetare 20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland Huvudkontor i Göteborg Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001 Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Madeleine Kristiansson ([email protected]). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

4 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Risk Manager för Saab Surveillance Radar Solutions

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I din roll som Risk Manager kommer du att få driva projekt och stötta våra projektledare i större och mindre projekt med aktivt risk- och möjlighetsarbete. Vi vill också att du tar ett ansvar för att utveckla vår kompetens och metodtillämpning inom området. I denna roll ingår också att lägga upp handlingsplaner för att reducera risk i olika projekt. I vissa av dessa projekt kommer du sedan att utvärdera risk- och möjlighetshanteringens effektivitet och rapportera till relevanta intressenter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: * Leda, driva och utveckla riskarbetet inom programkontoren på Surface Sensor Solutions * Ansvara för framtagandet och förvaltandet av en Risk and Opportunity Management Plan inom de projekt du ansvarar för * Stödja och leda projekt i det praktiska risk- och möjlighetsarbetet * Samordna riskidentifiering, klassificering, konsekvensbedömning samt skapa åtgärds- och handlingsplaner och bedömning av ekonomisk påverkan * Upprätta och underhålla riskregister * Delta i Surveillance metod- och processutvecklingsarbete * Identifiera de färdigheter/kompetenser för riskhantering som behövs och samordna/bedriva utbildning Din profil Vi söker dig som ser effektiv riskhantering som en självklarhet för att undvika eventuella kostsamma problem. Dina ledaregenskaper innefattar att vara drivande, resultatinriktad och främja nätverksbyggande. Du har också en god social förmåga och gärna erfarenhet av att agera moderator vid workshops. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Vi ser också att du har: * Erfarenhet att identifiera, hantera och mitigera risker på ett metodiskt sätt * Kunskap om "Riskhantering - vägledning, ISO 31000:2018, IDT" * Erfarenhet från förbättrings- och/eller förändringsledning * Erfarenhet av att driva och medverka i projekt * Mycket god förmåga att samverka både intern och externt Vi arbetar med både nationella och internationella kunder och du bör därmed kunna uttrycka dig väl på svenska och obehindrat på engelska i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

27 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024