Produktutvecklare

Sök bland 73 lediga jobb som Produktutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare inom järnväg till Akori!
Professionals Nord Rekrytering AB
Övriga civilingenjörsyrken

Är du en erfaren projektledare som drivs av att leda stora projekt mot hållbara resultat? Vill du bli en del av ett snabbfotat bolag med stora utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner? Professionals Nord söker nu en Projektledare inom järnväg till Akori. Här får du en omväxlande vardag där du arbetar mot stora projekt tillsammans med erkända aktörer på marknaden. Läs mer och skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Information om tjänsten Akori är ett fristående konsultbolag med omfattande erfarenhet inom bygg- och infrastruktursektorn. Dess mindre storlek möjliggör för stor flexibilitet och förmåga att snabbt kunna anpassa till nya utmaningar och projekt. Akori är engagerade i att bidra till en hållbar samhällsutveckling och lägger stor vikt vid engagemang och att bygga starka samarbeten. I rollen som Projektledare inom järnväg kommer du att leda stora investeringsprojekt med fokus på järnvägsutveckling. Som sakkunnig blir du en nyckelspelare redan i de tidiga skedena av projektet, där din kompetens kommer att vara avgörande för att skapa de bästa förutsättningarna för säker och effektiv leverans. Du kommer att arbeta nära både interna och externa specialister för att säkerställa att projektet utförs i linje med uppsatta mål gällande kvalitet, kostnad och tidsramar. Vi letar efter dig som har förmågan att samordna, planera och driva projektet framåt med ett fokus på hållbarhet och innovation. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Akori. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Akoris önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Du erbjuds • En konkurrenskraftig lön och generösa förmåner (bonussystem). • Möjligheten att arbeta i ett företag som värdesätter korta beslutsvägar och en personlig relation till både kunder och medarbetare. • Utvecklingsmöjligheter inom stora projekt där hållbarhet och kvalitet står i centrum. • En arbetsmiljö där din trivsel och utveckling står i fokus. Arbetsuppgifter Som projektledare inom järnväg på Akori har du en varierande och fri vardag där du självständigt planerar ditt arbete. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter/ansvarsområden är: • Leda och samordna stora järnvägsprojekt från start till slut. • Arbeta proaktivt för att säkerställa att projekten uppfyller mål gällande kvalitet, kostnad och tidsramar. • Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av projekt i nära samarbete med interna och externa experter. • Driva projektet framåt och lösa utmaningar på ett konstruktivt sätt tillsammans med ditt team. Vi söker dig som • Har en kandidatexamen inom samhällsbyggnad eller liknande utbildning alternativt har arbetslivserfarenhet som motsvarar detta • Har flera års erfarenhet av arbete inom järnväg eller med BEST-teknik. • Innehar B-körkort. • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med stora projekt. Vi ser även att dina personliga egenskaper är av vikt för att trivas i rollen som projektledare på Akori. Vi tror att du är en driven och kommunikativ person som har lätt för att skapa goda, långsiktiga relationer med interna såväl som externa parter. Vidare är du en problemlösare som trivs i en ledande roll där den ena dagen inte är den andra lik. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Rekrytering STAD: Boden URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]  #Akori #Järnväg #Infrastruktur #Projektledning #Projektledare

24 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Vi söker tekniska projektledare!
Procruitment AB
Övriga civilingenjörsyrken

Om tjänsten Vår kund erbjuder spännande och utvecklande uppdrag där du som konsult blir en del av ett team med olika erfarenheter och kompetenser. De värdesätter tillhörighet, gemenskap och en balans mellan arbete och fritid. Med mångfald som styrka tror de på att varje individ ska ha möjlighet att växa både personligt och professionellt. Vi söker nu efter erfarna Tekniska Projektledare för flera spännande uppdrag i Örebro och Västerås. Om du har lång erfarenhet inom projektledning och vill bidra till viktiga tekniska utvecklingsprojekt, erbjuder vi möjligheter där du kan göra skillnad. Arbetsuppgifter • Leda och driva tekniska projekt inom tillverkande industri • Skapa och följa upp projektplaner, tidslinjer och resurser • Säkerställa att projekt levereras enligt krav på kvalitet, tid och budget • Arbeta nära kunder och interna team för att säkerställa god kommunikation och resultat • Stötta och utveckla projektmedlemmar genom coaching och mentorskap • Föreslå och driva innovationer och förbättringar i projektprocesser • Ansvara för riskhantering och problemhantering i projekten • Rapportera till projektstyrning och chefer om projektets framdrift och status Din profil Du blir en del av ett nära och samspelt team där samarbete, kunskapsutbyte och innovation är centrala värderingar. För att trivas i teamet bör du vara kommunikativ, prestigelös och ha en naturlig vilja att stötta dina kollegor i olika frågeställningar. Att kunna ge och ta emot konstruktiv feedback är också viktigt. Vi söker dig som har en god problemlösningsförmåga, ett starkt säkerhetstänk och noggrannhet i ditt arbete. Din nyfikenhet och passion för att hitta nya lösningar kommer också vara en värdefull tillgång för teamet. Kompetenskrav: • Minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning, helst från tillverkande industri • Relevant utbildning som civil- eller högskoleingenjör eller motsvarande • Erfarenhet av att leda komplexa projekt och samarbeta med flera aktörer • God förståelse för projektmetodik och erfarenhet från både traditionella och agila arbetsmetoder • Förmåga att tala och skriva flytande på både svenska och engelska Meriterande: • Certifiering inom projektledning, t.ex. PMP, Six Sigma eller IMPA • Erfarenhet från arbete inom elkraft, försvarsindustrin eller automatiserad industri • Erfarenhet av att leda tvärfunktionella team Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placeringsort: Örebro eller Västerås Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

21 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
Manager Product Development
ABB AB
Övriga civilingenjörsyrken

At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. This is our story. Make it your story. Your role and responsibilities Business Unit Metallurgy sell, produce and deliver electromagnetic stirrer projects to the steel and aluminum industries around the globe. Our products help the steel and aluminium industry to reduce emissions, increase productivity and to deliver higher quality. Are you a visionary leader with a passion for innovation and technology? Join our dynamic team at BU Metallurgy as the Product Development Manager and drive the future of our product offerings. We are looking for a strategic thinker with a strong technical background and leadership experience to lead our R&D function. Oversee and manage the R&D activities at BU Metallurgy, ensuring alignment with business strategies and goals. Enhance our long and mid-term offer competitiveness by converting technical advances and new market requirements into competitive offerings. Drive product management initiatives to increase efficiency in development processes and decrease time to market. Ensure transparency and effective reporting to internal stakeholders. Qualifications for the role Proven experience in leading and managing change within an organization. Strong background in product development, particularly within the process industry. Over 5 years of leadership experience in R&D, with a focus on hardware and larger systems. Experience from OEM to process industry or other relevant industries is an advantage. More about us We value people from different backgrounds. Apply today for your next career step within ABB and visit www.abb.com to learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory Recruiting Manager Ola Noren, +46 705 20 51 10, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements.

21 mars 2025
Sista ansökan:
1 april 2025
Product Owner
Rasulson Consulting AB
Övriga civilingenjörsyrken

As a Product Owner for Finance, you will oversee the execution of the finance roadmap for branded webstores and marketplaces across the EU & APMEA regions. You will be an integral part of the broader Consumer Direct Interaction (CDI) Experience organization, collaborating closely with product managers, engineers, and business owners to ensure our products meet customer needs and align with our business goals. The finance product area requires a deep understanding of the order-to-cash flow to design and implement solutions and improvements that drive sales and commercial growth for our D2C (Direct-to-Consumer) channels. You will report directly to the Product Manager for D2C Finance. Key Responsibilities: Define and prioritize the product backlog, ensuring it aligns with both business objectives and customer needs. Collaborate with key stakeholders to gather and document requirements while assessing their impact on the financial flows within the D2C consumer journey. Translate business requirements into actionable epics and user stories. Work closely with development and scrum teams to ensure the timely and high-quality delivery of product features. Actively participate in all Agile ceremonies, including daily stand-ups, sprint planning, sprint reviews, and retrospectives. Document the blueprint of developed features and assess their performance and ROI over time. Qualifications: To thrive in this role, you should have excellent prioritization skills and the ability to dive into the details without losing sight of the bigger picture. We believe that a successful candidate will possess: 4+ years of experience as a Product Owner or in a similar role, preferably within D2C or finance-related industries. A Bachelor’s degree in Business, Finance, Computer Science, or a related field. Strong understanding of Agile methodologies and hands-on experience working in Agile teams. Proficiency in Jira for managing product backlogs and sprints. In-depth knowledge of SAP finance domain (preferred). Excellent communication and interpersonal skills with the ability to collaborate effectively with cross-functional teams. A curious, self-motivated mindset with a problem-solving approach. Ability to manage multiple priorities and perform well in a fast-paced environment. Fluent in English, with strong written and verbal communication skills. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

19 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Produktspecialister sökes omgående - Stockholm (hybrid tjänst)
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vi letar efter två innovativa och lösningsfokuserade Produktspecialister med erfarenhet av produktutveckling inom boende eller fordon. Är du en person med skarp analytisk förmåga, en organiserad arbetsmetodik och en talang för tydlig kommunikation? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Som Produktspecialist ansvarar du för att formulera, utveckla och optimera företagets erbjudanden och avtalsvillkor inom deras produktsortiment (med fokus på försäkringar). I denna nyckelroll bidrar du aktivt till företagets tillväxt och innovation, vilket kräver en proaktiv inställning och ett starkt engagemang för att driva utvecklingen framåt. Du kommer att vara involverad i hela processen – från konceptutveckling till att produkten introduceras och implementeras på marknaden. Arbetsuppgifter • Arbeta proaktivt med justeringar och förbättringar för att säkerställa att utbudet förblir attraktivt, relevant och konkurrenskraftigt. • Säkerställa att produkterna efterlever gällande regelverk och att all viktig information är uppdaterad och lättillgänglig för interna och externa parter. • Utforma och vidareutveckla produkter, avtalsvillkor och tillhörande tjänster i linje med företagets affärsmål och strategiska riktning. • Stötta organisationen, i synnerhet försäljnings- och skadehanteringsavdelningar, genom att ge expertstöd kring produkter och villkor samt hålla utbildningar både digitalt och fysiskt. • Ansvara för att kommunikation och dokumentation kring produktförändringar och erbjudanden hålls aktuell och korrekt för samtliga intressenter. • Definiera tekniska specifikationer och genomföra tester i samband med produktutveckling och lanseringsprocesser. • Utvärdera och analysera förbättringsförslag samt driva och delta i utvecklingsprojekt kopplade till produkter och avtalsvillkor. • Hålla sig uppdaterad om marknadstrender, branschförändringar och nya regelverk för att säkerställa att företagets erbjudanden fortsätter att möta kundernas behov och marknadens krav. Krav • Akademisk bakgrund inom ekonomi och/eller juridik, eller har skaffat motsvarande kunskaper genom din yrkeserfarenhet. • Du har omfattande erfarenhet, 5–7 år, av produktutveckling inom sakförsäkring, särskilt med inriktning på försäkringar för bostad eller motorfordon. • Det är en fördel om du har arbetat med försäljning eller skadereglering inom bostads- eller bilförsäkring. Personliga egenskaper Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga med ett tydligt driv att hitta lösningar och nå resultat. Du är noggrann och har ett starkt leveransfokus, samtidigt som du trivs i en samarbetande roll där kommunikation är en central del. Din förmåga att skapa goda relationer och förmedla kunskap gör dig skicklig på att stödja organisationen i frågor kopplade till produkter och villkor samt att hålla hålla produkt- och villkorsutbildningar. Du har en stark affärsmässig förståelse och en förmåga att tänka innovativt. Du kombinerar ett ödmjukt och diplomatiskt arbetssätt med tydlighet och beslutsamhet när det behövs. Du uttrycker dig obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vill du vara en del av en organisation som utmanar status quo och skapar framtidens produkter? Då ser vi fram emot din ansökan! Tillträde och ansökan: Startdatum: snarast Anställningsform: provanställning som sedan går över till en tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Distansarbete: Hybrid arbete tillkommer enligt överenskommelse med kunden Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 06 27 11 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

19 mars 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Jr Product Developer till välkänt modeföretag
Perido AB
Övriga civilingenjörsyrken

Är positiv, strukturerad och kreativ tre attribut som beskriver dig? Låter det spännande att få in en fot på ett stort internationellt bolag inom modebranschen? Har du dessutom en avslutad utbildning från textilhögskola eller liknande? Om du känner igen dig i alla tre frågorna så läs gärna vidare - vi tror att det är just dig som vi söker! Om tjänsten Perido erbjuder nu ett uppdrag som Jr Product Developer hos vår kund, en eftertraktad arbetsgivare med kontor i hjärtat av Stockholm. Här finns en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med integritet, respekt, ödmjukhet och värdighet. Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm, där arbetet sker på plats. Dina arbetsuppgifter I rollen som Jr Product Developer är din uppgift att stödja produktutvecklaren med att utveckla produkt och sortiment. Du arbetar ständigt med kunden i fokus och utgår ifrån värdeorden tillväxt och lönsamhet. Dina dagliga arbetsuppgifter innefattar att ta emot prover som kommer från produktion samt se över och administrera dessa. Du har löpande kontakt med produktionen och följer upp olika ärenden. Du kommer gärna med nya idéer och har en god känsla för mode och olika textiler. Dina egenskaper För att lyckas i rollen som Jr Product Developer tror vi att du är en affärsmässig, noggrann och strukturerad person. Du drivs av att få arbeta effektivt och har en ”can-do” attityd. Vi ser att du är en positiv lagspelare som mer än gärna tar tag i saker. Vidare ser vi att du har ett stort intresse för kläder och ännu hellre med underkläder/loungewear och badkläder och vill arbeta med dessa kategorier. Är du vår nästa stjärna? För denna tjänst tar vi endast emot ansökningar på engelska. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kravspecifikation: Avslutad utbildning från textilhögskola eller liknande Erfarenhet av arbete med produktutveckling Administrativ erfarenhet Goda kunskaper i Excel Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska Meriterande: Erfarenhet av att ha jobbat med underkläder/nightwear/loungewear/swimwear/socks/tights Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35093 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

18 mars 2025
Sista ansökan:
17 april 2025
Xamera söker nya talanger!
Xamera AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vilka är Xamera? Vi är ett rekryteringsbolag som hjälper juniora ingenjörer hitta rätt jobb från början. Vi har stenkoll på arbetsmarknaden och hjälper dig välja ett arbete som passar din kompetens, potential och personlighet. Detta för att du inte ska behöva slösa bort din tid på krångliga anställningsprocesser. Vad vi erbjuder: Via oss blir du en del av ett nätverk samt får extra utbildning och coachning under din första tid på din nya arbetsplats. Via vårt program Xamera Talent får du dessutom den perfekta balansen mellan trygghet och utmaningar. Vi ger dig möjlighet att vara ny på jobbet samtidigt som den personliga och professionella utvecklingskurvan går stadigt uppåt. Talangprogrammet ger verktygen och resurserna för att låsa upp din fulla potential och förmåga med soft skills i fokus. Vi gör juniora medarbetare seniora lite snabbare! Vi söker dig som: Är högskole- eller civilingenjör inom exempelvis datateknik, maskinteknik, teknisk fysik och elektroteknik och ska ta din examen till sommaren. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
produktspecialist/säljare molekylärbiologi
Randstad AB
Övriga civilingenjörsyrken

Arbetsbeskrivning Vill du ta din försäljningskarriär till nästa nivå genom att kombinera din passion för försäljning med expertkunskaper inom NGS, digital PCR och avancerad laboratorieteknik? Har du en naturlig förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och är redo att vara en nyckelspelare i ett sammansvetsat team som kännetecknas av stark säljkultur och lagarbete? Om du drivs av utmaningar och vill skapa framgång genom försäljning, då är detta din chans att ta denna centrala roll hos oss! I denna roll kommer du arbeta med: Försäljning och kundsupport: Ansvara för att driva försäljning och ge teknisk rådgivning inom molekylärbiologi, med fokus på produkter som digital PCR, NGS, qPCR, RNA/DNA-rening och proteinkvantifiering. Kundmöten och utbildning: Genomföra kundbesök och utbildningar för att stärka relationerna och maximera användningen av våra produkter. Skapa nya affärsmöjligheter: Etablera nya kundrelationer och sälja in nya produkter till befintliga kunder. Delta i marknadsaktiviteter och nätverkande: Delta på konferenser, mässor och samarbeta med leverantörer för att hålla dig uppdaterad och bygga värdefulla nätverk. Ansvarsområden Som produktspecialist inom molekylärbiologi hos AH Diagnostics kommer du att spela en central roll i både försäljning och teknisk rådgivning. Du kommer att arbeta med våra produkter och lösningar som omfattar digital PCR, NGS-library prep, qPCR, RNA/DNA-rening och proteinkvantifiering, samt andra innovativa teknologier som western blot och sekvensering. Dina kunder kommer främst att vara inom hälsosektorn, läkemedelsindustrin och akademiska forskningslaboratorier. Om du är en självgående person som trivs med att bygga relationer och ge expertstöd till kunder, så kommer denna roll att passa dig perfekt. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll är du en person med starkt driv och passion för både teknik och försäljning. Du motiveras av att skapa långsiktiga relationer och att överträffa försäljningsmål. Du har förmodligen: En akademisk bakgrund, som en masterexamen i molekylärbiologi, farmaci eller liknande, eller praktisk erfarenhet av avancerade laboratorietekniker som digital PCR, qPCR, RNA/DNA-rening, western blot eller sekvensering. Några års erfarenhet från en liknande försäljningsroll inom lab- eller medicinteknikbranschen. En god förmåga att kommunicera och skapa engagemang genom att lyssna på kundernas behov och ställa rätt frågor. En strukturerad och målinriktad arbetsstil, där du trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar för din arbetsdag. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget A H Diagnostics AB AH diagnostics levererar högteknologiska produkter, såsom reagens, instrument och förbrukningsvaror, till molekylärbiologisk och immunologisk forskning samt till klinisk diagnostik. Våra kunder finns huvudsakligen inom Life Science på universitet, sjukhus och inom läkemedelsindustri. Alla våra anställda har en hög kompetens inom sina ansvarsområden, tillsammans med produkter från mer än 35 leverantörer täcker vi hela arbetsflödet hos våra kunder och ge högklassig service och support. AH diagnostics är en nordisk organisation med c:a 50 st anställda med huvudkontor i Aarhus samt säljkontor, Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn.

18 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Project Manager
Thule Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

Bring your Life Want to join a dynamic team creating world-leading products that help people bring what they love—securely and in style—while living an active life. If you thrive in a sustainability-driven environment and want to shape products that inspire adventure, this could be the opportunity for you! Join our Global Product Development Department, with over 250 engineers, primarily based at our R&D Center in Hillerstorp, Sweden. Our cross-functional team is made up of skilled, motivated members with diverse expertise. In Hillerstorp, we've expanded with new offices, team rooms, creative spaces, and top-notch prototype areas, including a cut & sew and electronics lab. What you´ll do at Thule As a Project Manager, you will lead projects primarily within our Adventure Camping category, including tents as well as other products enabling an outdoor life. Your work will involve managing both new product development projects and product maintenance initiatives, ensuring that each project meets its objectives in time, cost, and scope. In this role, you will collaborate closely with teams in product development, product management, and supply chain within a multifunctional and multinational environment, while also working with other departments as needed. You will drive progress through structured follow-ups and clear internal reporting. Maintaining an organized approach, you will oversee project timelines, track deliverables, and ensure alignment across teams to bring high-quality products to market efficiently.   What you bring To be successful in the role as Project Manager, we believe that you have project management experience, preferably within product development, and a bachelor's degree in engineering, business administration, or a related field.  You are driven and structured while maintaining a pragmatic approach, ensuring projects stay on track while adapting to changing needs. With a problem-solving mindset, you are creative in finding solutions that keep projects moving forward. Strong written and verbal communication skills allow you to effectively report to stakeholders, create clear project documentation, and facilitate productive team discussions. Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process We are looking forward to hearing from you! Apply by submitting your application through “apply for position” at our Thule Career Site. Last day for applying is April 6, 2025.  Please make sure to not wait to show your interest until the last application date as interviews are held continuously during the process, and the position might be filled before the last application date. Please also note that we do not accept applications by e-mail. For questions, please contact the Talent Acquisition Partner responsible, Oscar Persson, at [email protected].  We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule Group is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Active Life, Simplified — and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport&Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Juvenile & Pet Products (car seats, strollers, bike trailers,child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Packs, Bags & Luggage (hiking backpacks, luggage, laptop- and camera bags). Thule Group has about 2,600 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2023, sales amounted to SEK 9.1 billion. www.thulegroup.com.

17 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Junior Product Manager - Product Development
Silex Microsystems AB
Övriga civilingenjörsyrken

Silex Microsystems is the world’s leading pure-play MEMS foundry, customizing solutions for prominent global clients in industries such as pharmaceuticals, consumer electronics, and automotive. As a Junior Product Manager you will work with groundbreaking MEMS innovations from concept to market. Sounds interesting? Keep reading. The Team The Product Development team picks up where the Sales team leaves off, collaborating closely with clients to transform innovative ideas into tangible products ready for production. Our mission is to ensure that we meet client expectations in the proof of concept and prototype production phase. With nearly 40 team members, including Product Managers, CAD Engineers, and Process Design Engineers, our team closely collaborates and exchanges expertise. We enable a culture of innovation where your contributions will impact our success. The role As a Junior Product Manager, your primary responsibility is to support in the development of customized products from the ground up in collaboration with our customers and with Silex’s Process Engineers. You will support in guiding our customers through the product set up phase and early production, ensuring that their vision is realized while setting up the necessary processes for production. This journey can span from a few months to several years going through a concept phase and then a prototype phase. The products will later be used in industries like Telecom, Life Science & Medical, Industrial & Automotive and Consumer Devices. In this role, you will develop your project management skills while using your technical knowledge to navigate the product development process effectively. When processing of the prototypes starts, you will typically spend a major part of your day in our cleanroom, supporting the process team with inspection and analysis of the wafers focusing on the product integration. You will report to one of our Group Managers within Product Development and work closely together with different roles within Silex as well as more senior Product Managers within the department. To ensure your success, you will receive comprehensive training by working alongside a seasoned colleague, allowing you to gain valuable insights into our approach to product development at Silex. Your responsibilities will include: Collecting and documenting technical information during the product development phase Failure Analysis Be part of the product process development, improvement work, and troubleshooting Internal collaboration We are looking for someone who wants to grow within the role as Product Manager and within Silex. The responsibility in the role will grow, as you develop your skillset within project management and MEMS. We are looking for someone who: Holds a Master's degree in Engineering with coursework in Material Physics, Nanotechnology, MEMS, or Material Chemistry. Demonstrates strong communication skills in both spoken and written English and Swedish, with a proven ability to discuss technical properties in English. Likes working hands on in cleanroom environment. Experience from similar work will be considered a plus. Has experience from a Development or Manufacturing environment (beneficial). Thrives in a fast-paced and dynamic organization, with a commitment to delivering the best outcomes for both customers and the company on time. About the recruitment process We process applications on a rolling basis, so we encourage you to submit your application as soon as possible. To apply, please attach your CV and answer a few questions. We will get back to about your application after the holidays, in January. Our process is competency-based and will include a personality and logic ability test and reference checks. We will also conduct a background check and drug test prior to employment.

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025