Projektledare till ledande teknikföretag!

Är du utbildad ingenjör med intresse för projektledning? Brinner du dessutom för teknik och vill arbeta i en dynamisk roll på ett globalt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Ansök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektledare. Vår kund är ett globalt teknikföretag med fokus på att utveckla marknadsledande teknologier. Kontoret du kommer att tillhöra ligger i Västerås. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. På sikt finns möjlighet att bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att vara teknisk ledare för ingenjörsprojekt över hela världen. Du kommer att driva framgång, göra tekniska rekommendationer för att säkerställa att ingenjörsaktiviteter utförs effektivt i enlighet med förväntningar, standarder och säkerhetskrav. Detta samtidigt som du identifierar och arbetar med förbättringsmöjligheter. Dina ansvarsområden innefattar även att: • Se över tekniska detaljer, kostnader och leveranser för projekt • Att assistera projektledare i tekniska granskningar och diskussioner med kunder och andra parter • Vara ett bollplank för företagets ingenjörer • Arbeta med högteknologisk utveckling och vara ansvarig för utvecklingsfasen i projekt Vi söker dig som • Har en civilingenjörsexamen eller motsvarande, helst inom elektronik, teknisk fysik eller datavetenskap • Har erfarenhet av mjukvarudesign eller mjukvaruutveckling • Erfarenhet av teknisk projektledning • Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skift Det är meriterande om du har erfarenhet av industriell automatisering. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du besitter därav en god kommunikativ förmåga och agerar samarbetsvilligt samt lösningsorgienterat i ditt dagliga arbete. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Mekanikkonstruktör Stockholm

Är du en nyfiken mekanikkonstruktör med minst 1 års erfarenhet?då kan detta vara din nästa karriärmöjlighet! Kund är ett teknikkonsultbolag som arbetar med allt från startups till stora industriföretag, från snabba proof of concepts till långa avancerade projekt inom alla möjliga branscher. Som exempelvis, medicinteknik, förvaret, energi och internet of things. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänstenSom konsult kommer du att arbeta med varierande uppdrag i olika branscher.Företagethar en stor bredd på kunder så finns det goda möjligheter att ta hänsyn till dina styrkor och önskemål.I deras lokaler finns även tillgång till välutrustade elektronik-, EMC- och mekaniklabb, så möjligheten tillinhouse-uppdrag finns.Företaget vi utför konstruktionsarbete inom plast, finmekanik, specialmaskiner, tyngre konstruktioner och mycket mer. Vi söker dig som Är Civilingenjör eller högskoleingenjör inom relevant område (främst maskin men kan även vara farkost eller liknande utbildningar) Erfarenhet av något relevant CAD-verktyg (exempelvis Creo, SolidWorks, Inventor, Solid Edge m.fl Är kommunikativ med god social kompetens, kommer bra överens med med kollegor ochsmälter in i grupper Meriterande om du har erfarenhet av större produktioner Talar svenska och engelska obehindrat Du erbjuds Kund strävar efter innovation och utveckling och vilar på två prioriteringar: deras medarbetare och deras kunder. Goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. God marknadsmässig lön Möjlighet till spännande uppdrag och knyta många kontakter både internt och externt Beroende på uppdrag finns det chans till distansarbete några gånger i veckan. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Eventuella frågor besvaras av rekryterare Anton Gustavson:076-026 70 52 / [email protected] Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektledare till Vattenfall Services!

Har du erfarenhet av projektkoordinering inom infrastruktur och söker ditt nästa kliv i karriären? Vill du arbeta mot projekt inom energisektorn på ett marknadsledande bolag? Då är detta möjligheten för dig! Vattenfall Services behöver utöka teamet i norr och söker nu en projektledare till Kiruna! Här har du en viktig nyckelroll i projekten där du ansvarar för dess kvalitet, budget och tidsplan. Du arbetar tillsammans med ett kompetent team av kollegor inom ett bolag med stora möjligheter till karriär och kompetensutveckling. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!    Information om tjänsten Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Sverige har inlett en historisk omställning och står inför en omfattande elektrifiering av samhället. Detta innebär att projektverksamheten i Kiruna fortsätter växa och behöver därför utöka teamet med en projektledare. Här välkomnas du in i en familjär och sammansvetsad projektgrupp där du alltid kommer ha nära till dina kollegor och närmsta chef. Givetvis får du en introduktion i tjänsten där du tilldelas en personlig handledare och sätter upp en gemensam utvecklingsplan tillsammans med närmsta chef.  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter Som projektledare på Vattenfall Services har du en varierad vardag där du blir en viktig pusselbit i projektens framdrift. Du kommer arbeta med underhållsprojekt för energi- och elanläggningar (0,4-400 kV). Du varvar mellan administration och att vara ute på fältbesök. Vidare för du även en nära dialog med kunder, samarbetspartners och kollegor. Utöver detta inkluderar rollen som projektledare även följande ansvarsområden:    • Ansvara för genomförande samt det ekonomiska utfallet av dina projekt • Sammanställa offerter och medverka i anbud • Upphandling av entreprenörer, tjänster och material • Ekonomisk och teknisk uppföljning vid analys av projekt • Säkerställa att våra marknadsledande miljö- och arbetsmiljörutiner följs • Personalplanering och inköp Du arbetar efter bekväma arbetstider mån-fre, 07-16 samt har tillgång till bil i tjänsten. Vi söker dig som • Har en akademisk utbildning inom exempelvis elkraft, ekonomi, juridik eller liknande (alternativt har arbetslivserfarenhet som motsvarar detta) • Har erfarenhet av att arbeta med projekt alternativt samordnande arbete, exempelvis som projektkoordinator, platschef eller liknande • Innehar B-körkort  Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för att passa i rollen som projektledare på Vattenfall Services. Som person ser vi att du är initiativtagande, engagerad och har ett stort driv att utvecklas inom branschen. Du drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål och uppskattar en roll där du får arbeta resultatinriktat. Vidare tror vi att du är en affärsmässig och kommunikativ person med god relationsskapande förmåga.   Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning inom energibranschen och/eller elkraft men det är inte ett krav för tjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet av entreprenadjuridik, utbildning i BAS U/P, Arbete på väg och ESA START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Kiruna  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll #Vattenfall #projektledning #elkraft  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Produktutvecklare - Axelent Solutions AB

Axelent Solutions AB är en del av Axelent Gruppen och erbjuder lösningar inom PLM och mjukvaruutveckling samt konsulttjänster för produkt- och produktionsutveckling. Vi är nyfikna teknikkonsulter med rötterna i småländsk tillverkningsindustri och hjälper våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att effektivisera, utveckla och anpassa deras produkter för framtidens marknad. Du hittar oss i Jönköping och du kan läsa mer om oss på www.axelentsolutions.se Axelent Solutions söker en produktutvecklare inom mekanik Vårt affärsområde för Mekanikkonstruktion & Produktutveckling fortsätter att växa och vi letar nu efter en driven produktutvecklare till vår verksamhet i centrala Jönköping. Rollen är omfattande och du kommer att få vara med i alla delar av produktutvecklingsprocessen; från inledande kundkontakt och offerering, produktutveckling till koordinering och styrning av utvecklingsprojekt. Som produktutvecklare ansvarar du för att projektet bedrivs enligt plan, du har ansvar för att organisera och leda planeringssessioner, budgetuppföljning och allt som ingår i för att driva och leverera projektet och produkten enligt eller över förväntan. Om dig För att axla rollen har du en högskole-/civilingenjörsexamen inom Maskinteknik eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har minst 4 års erfarenhet som produktutvecklare/konstruktör där du också axlat rollen som lead, teamledare eller projektledare. Du har god produktkännedom om de vanligaste konstruktionsmaterial såsom plast, aluminium och stål, och du arbetar obehindrat i något eller flera av de vanligaste CAD-programmen som Catia V5, 3Dexperience och SolidWorks. Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen, och att du har erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt; från start till mål. För att passa in som konsult hos Axelent Solutions behöver du vara nyfiken, orädd och nytänkande. Ha en positiv attityd och visa respekt mot kollegor. Du bör även känna dig trygg med att ta initiativ i projekt, vara självgående i ditt arbete och att du själv kan skaffa dig kunskap om det är något som du inte förstår dig på. Du bör vidare vara teknisk lagd och gillar att veta hur saker och ting fungerar. Vi erbjuder Vi erbjuder en bred roll där du är med i hela produktutvecklingsprocessen. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar och har fina möjligheter till vidareutveckling. Beroende på ditt intresse och personliga driv, ser vi i dagsläget två möjliga riktningar för din fortsatta karriär hos oss. Antingen kommer du att arbeta på plats hos en av våra kunder och ingår då i ett team med andra produktutvecklare/mekanikkonstruktörer eller så kommer du att arbeta med våra utvecklingsprojekt som bedrivs på vårt kontor i Jönköping. Vi kommer att kunna erbjuda dig en stor möjlighet till kompetensutveckling där kontinuerlig utbildning står i fokus. Vi erbjuder också bra anställningsvillkor, en flexibel arbetsplats med likasinnade och drivna kollegor samt en trygg anställning. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Intervjuer av kandidater sker löpande så dröj inte med din ansökan! Önskat tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse För frågor kring tjänsten kontakta Andreas Lanz: [email protected] Tel: 073-981 02 18 _____________________________________________________________________________________________________________________ Axelents huvudkontor finns i Hillerstorp. Här sker all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning av våra nätväggssystem. Vi har utvecklats till att bli en komplett företagsgrupp vad gäller maskinsäkerhet och smarta lösningar för säker och effektiv industri, lager och förråd. Våra höga krav på säkerhet, snabbhet och smarta lösningar har gjort oss till en av marknadsledarna inom dessa segment. Idag finns vi representerade runt 30 försäljningskontor världen över. Axelent Group består av de fyra företagen Axelent AB, Axelent Engineering, Axelent Solutions och Axelent Wire Tray AB. Gemensamt för de fyra bolagen är visionen om att göra industrin konkurrenskraftig, säker och lönsam genom automatisering, säkra lösningar, effektiva rutiner, funktion och kompetens.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Utvecklingsingenjör

TopWork söker nu en utvecklingsingenjör som vill fortsätta sin tillväxt tillsammans med vår kund!   Vi söker nu efter en erfaren utvecklingsingenjör till vår kund. Vi ser att du som söker är van vid att ha kund- och projektansvar. Du som söker ska kunna arbeta självständigt och i grupp, vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga då arbetet kommer vara tvärfunktionellt med samarbete mellan olika funktioner i företaget. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att ta fram framtidens produkter och utveckling av befintliga.   Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör eller motsvarande utbildning på yrkeshögskola samt ett par års erfarenhet som utvecklingsingenjör, alternativt flera års arbetslivserfarenhet som anses motsvarande. Körkort B är ett krav för denna tjänsten, likaså att du behärskar både det svenska samt det engelska språket i tal och skrift. Kunden är ett starkt och sammansvetsat team som alltid har roligt på jobbet och vi söker därför dig med samma ambitioner.    Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering eller en anställning som inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Product Owner - CRM

Vill du vara med och vidareutveckla Sveriges marknadsledande affärssystem inom den tillverkande industrin? Vi söker en driven Product Owner som ska leda utvecklingen av att ta fram vårt eget CRM-system. Vill du vara med på resan från start? Ansök idag! Om rollen Monitor ERP är ett standardiserat affärssystem och vår kärnprodukt. Varje kund är dock unik och har olika behov för sin verksamhet vilket gör att vi utvecklar och levererar anpassningar utifrån kundens behov i syfte att maximera deras användande av Monitor ERP. Vi jobbar ständigt med att utveckla nya webbaserade tillval och ska nu påbörja arbetet att utveckla vårt eget CRM-system som ska vara integrerat med Monitor ERP. Som Product Owner blir du en del av ett team som tillhör Monitors avdelning Extensions på huvudkontoret i Hudiksvall. Det övergripande ansvarsområdet är att leda hela utvecklingen av CRM-system, från ax till limpa. Stor del av arbetet handlar om att i nära kontakt med våra kunder och interna kontakter ta fram en produktstrategi och roadmap utifrån deras önskemål och insikter baserat på affärsnytta och övergripande strategier. Genom faktainsamling i form av insikt i kundernas behov och marknadsbevakning ansvarar du för att prioritera utvecklingen och driva innovation inom området. Det är ett ständigt samarbete och kommunikation med olika team och avdelningar i organisationen för att effektivt leda produktutvecklingen och främja organisationens framsteg. Du ansvarar även för att överföra kunskap och kommunicera om nya funktioner och produkter, både internt och externt till våra kunder. Vem är du? Vi söker en driven och innovativ Product Owner som på ett strategiskt sätt jobbar för att göra Monitor ERP och dess tillval mer framgångsrikt. Du är kommunikativ och trivs med att jobba i nära kontakt med kund. Du har ett positivt, analytiskt och strukturerat förhållningssätt till problemlösning och att ständigt driva förbättringsarbete inom ditt område. Du har förmåga att identifiera och fånga upp vad som är värdeskapande för våra kunder och utifrån det komma fram till utvecklingsmöjligheter baserat på affärsnytta och strategier. Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord: jordnära, långsiktig och engagerad. För att lyckas i rollen bör du känna igen dig i följande: Erfarenhet av produktutveckling och produktledning. Erfarenhet av projektledning. Erfarenhet av CRM-system och säljprocesser. Du har en mycket god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område. Meriterande om du har erfarenhet av Monitor ERP eller andra affärssystem från tillverkande industrin. Om Monitor Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – Monitor ERP – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundernas vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 500 anställda globalt, varav drygt 300 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område. Varför jobba på Monitor ERP System? Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen. Vi är Sveriges ledande affärssystemsleverantör och expanderar ständigt, både i Sverige och globalt. De senaste åren har vår omsättning årligen ökat med cirka 17 %. Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter. Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående. Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning. eNPS = 56 (Employee Net Promoter Score, mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare). Benchmark = -2, över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra. Mer information och rekryteringsprocessen Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall eller Gävle Omfattning: Heltid 100 % Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. För mer information, vänligen kontakta Stina Allgulander, HR. [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Product Owner

Vill du vara med och vidareutveckla Sveriges marknadsledande affärssystem inom den tillverkande industrin? Monitor fortsätter att växa och vi behöver nu förstärka en av våra utvecklingsavdelningar med en innovativ Product Owner som vill hjälpa våra kunder att automatisera och förenkla hanteringen av BOM- och artikeldata. Är det du – ansök idag! Om rollen Monitor ERP är ett standardiserat affärssystem och vår kärnprodukt. Varje kund är dock unik och har olika behov för sin verksamhet vilket gör att vi utvecklar och levererar tillval och anpassningar utifrån kundens behov i syfte att maximera deras användande av Monitor ERP. Vi jobbar med att utveckla nya webbaserade tillval samtidigt som vi parallellt ständigt vidareutvecklar befintliga tillval. Under 2024 lanseras PDM Integration som frigör våra kunder från deras manuella processer och förenklar hanteringen av BOM- och artikeldata. Vi söker nu en Product Owner som ska fortsätta ta fram och vidareutveckla detta tillval. Som Product Owner blir du en del av ett team som tillhör Monitors avdelning Extensions på vårt huvudkontor i Hudiksvall. Det övergripande ansvarsområdet är att leda vidareutvecklingen av vårt kommande tillval - PDM Integration. Stor del av arbetet handlar om att i nära kontakt med våra kunder och interna kontakter ta fram en produktstrategi och roadmap utifrån deras önskemål och insikter baserat på affärsnytta och övergripande strategier. Genom faktainsamling i form av insikt i kundernas behov och marknadsbevakning ansvarar du för att prioritera utvecklingen och driva innovation inom området. Det är ett ständigt samarbete och kommunikation med olika team och avdelningar i organisationen för att effektivt leda produktutvecklingen och främja organisationens framsteg. Du ansvarar även för att överföra kunskap och kommunicera om nya funktioner och produkter, både internt och externt till våra kunder. Vem är du? Vi söker en driven och innovativ Product Owner som på ett strategiskt sätt jobbar för att göra Monitor ERP och dess tillval mer framgångsrikt. Du är kvalitetsmedveten och är noga med att leverera arbete av hög kvalitet. Du har ett positivt, analytiskt och strukturerat förhållningssätt till problemlösning och att ständigt driva förbättringsarbete inom ditt område. Du har förmåga att identifiera och fånga upp vad som är värdeskapande för våra kunder och utifrån det komma fram till utvecklingsmöjligheter baserat på affärsnytta och strategier. Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord: jordnära, långsiktig och engagerad. För att lyckas i rollen bör du känna igen dig i följande: Du har god kännedom om konstruktion. Du har erfarenhet av projektledning. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift. Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område. Meriterande om du har erfarenhet av Monitor ERP eller andra affärssystem från tillverkande industrin. Meriterande om du har erfarenhet av PDM, CAD och integrationslösningar. Om Monitor Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – Monitor ERP – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundernas vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 500 anställda globalt, varav drygt 300 jobbar i Sverige. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område. Varför jobba på Monitor ERP System? Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen. Vi är Sveriges ledande affärssystemsleverantör och expanderar ständigt, både i Sverige och globalt. De senaste åren har vår omsättning årligen ökat med cirka 17 %. Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter. Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående. Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning. eNPS = 56 (Employee Net Promoter Score, mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare). Benchmark = -2, över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra. Mer information och rekryteringsprocessen Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall Omfattning: Heltid 100 % Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. För mer information, vänligen kontakta Stina Allgulander, HR. [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Product Manager

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Organization The Product Manager reports to the Head of Product team and is part of the Product team – inside R&D department. Key responsibilities The Product Manager is responsible for development of the hardware product lines (and individual products) at Profoto (including supporting products). This role collaborates tightly with relevant roles in Project management, Product marketing and Product sales. The role includes, but is not limited to, the following areas of activities: Market research and analysis Product strategy development Product specification and design oversight Prototype development and testing Cross-functional and cross-department team work Partner management Being stakeholder in financial planning and product pricing strategies Being stakeholder in defining go-to-market strategy and launch planning Post-launch product management Collecting and analysing customer feedback Requirements MSc degree or similar Minimum 5 years of R&D project and/or product management Relevant experience from product development Excellent written and verbal communication skills in English Proven ability to influence cross-functional teams without formal authority Ability to understand product system dependencies and lead and coordinate different projects to deliver a working system solution Excellent teamwork skills Strong drive At least basic understanding of photographic workflow and methods Analytical, full of ideas, open, target oriented Strategic perspective Must be able to travel   Want to join Profoto – The Light Shaping Company? If you liked what you just read and believe you are the person who will make us better, do not hesitate to apply. Interviews will take place on a rolling basis, so please apply today. We look forward to hearing from you! What we offer What we offer: Innovation has secured our position as the leading choice for the world's best photographers. Therefore, our culture is creative, entrepreneurial, forward-thinking, and agile. That's why we're seeking the very best and brightest to help make us better—talented and driven individuals eager to thrive in a growing and fast-paced environment where responsibility is given early. We are committed to growth, and we want our people to grow with us. To achieve this, we offer an ambitious, high-quality, and demanding culture where we value having fun together as we build a world-class company with a premium brand. We strongly believe in and, therefore, offer our employees freedom and trust, coaching leadership, and strong individual development.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktägare till nytänkande ApoEx

Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? Vi söker en produktägare som inte bara leder med sakkunskap och vision, utan också med mod och innovation. Nu finns rollen som produktägare till agila och nytänkande ApoEx ledig. Tveka inte, sök redan idag! Till rollen som produktägare … …söker vi dig som är orädd, flexibel och prestigelös person. Du är inte rädd att ta tag i svåra frågor och ibland utmana status quo. Din kreativitet och ledarskap växer fram när du får jobba med frihet under ansvar. Du förstår vikten av att vara en del av teamet. Du lyssnar på andra, samarbetar och skapar en gemensam förståelse för att på sikt kunna leda och påverka. Din noggrannhet genomsyrar allt du gör. När en boll kommer din väg, fångar du den och låter inte den ramla mellan stolarna. Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet med för att passa in i rollen behöver du också ha: •Minst 2 års arbetslivserfarenhet som IT-projektledare, produktägare, scrum master eller annan lämplig teknisk bakgrund •Flytande svenska och engelska •Relevant teknisk utbildning som exempelvis systemutveckling, datateknik, digital affärsutveckling, IT-projektledning eller liknande Arbetsuppgifter Rollen som produktägare på ApoEx är rolig och omväxlande. Du kommer tillhöra ett drivet och hjälpsamt team där samarbete och vilja att komma framåt är ledord. Inledningsvis kommer du jobba med ApoEx-produkter inom logistik, warehouse managment eller e-handel. Du kommer huvudsakligen att ansvara för att upprätthålla en långsiktig produktstrategi samt koordinera och leda utvecklingsarbetet för respektive IT-produkt. Du kommer ansvara att produkten håller hög kvalité och ger en bra användarupplevelse. Rollen kräver kontinuerligt kontakt med stakeholders och tätt samarbete med utvecklare, scrum master och tekniska arkitekter. Om ApoEx ApoEx är ett vårdföretag som erbjuder läkemedel och förbrukningsmaterial till vården inom privat och offentlig sektor. De har växt sedan 2010 och har idag avtal med 15 av 21 regioner, samt samarbetar med SLL och Perituskliniken. 2014 utses ApoEx till Supergasell av Dagens Industri. Deras huvudkontor ligger i Hammarby sjöstad och har idag ca 120 anställda. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervju med ApoEx Villkor Start: augusti/september 2024 Ort: Stockholm Omfattning: Heltid, med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
SENIOR PRODUCT MANAGER SERVICES SOLUTIONS

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Do you want to shape our future Services Solutions offering? We are looking for a person who wants to develop our outcome-based solutions portfolio and secure effective deployment to customers Job summary We are looking for a Senior Product Manager within Product Management Services Solutions organisation. In this role, you will be responsible for developing and implementing Services solutions, focusing on long-term service agreements with outcome-based commitments. You will paint the vision and the strategic direction and identify opportunities for future business growth. Consolidate and prioritise customer’s needs, define business models and secure effective deployment of our portfolio is part of your Product management role. You will work closely with Sales teams in the markets and Sales support team, to build confidence and competence to sell Solutions. The position is preferably based in Lund, Sweden. In this role, you will report to the Director Product Management Services Solutions. What you will do · Develop strategic 3 year-plan, with key deliverables and ambitions · Develop & continuously improve outcome-based business models · Secure effective deployment to markets and customers · Secure efficient communication & availability of trainings · Support markets and Sales support teams Who you are We believe you have the following experiences and abilities: · A bachelor’s degree or higher in Industrial Engineering and Management or equivalent · Experience from outcome-based Solutions · Experience in developing and implementing new business models · Customer facing experience is preferred · Excellent command of English, both written and verbal We believe you have strong stakeholder management skills and ability to inspire and explain concepts to ensure understanding, buy in and create commitment from audiences on various levels in different cultures and functions. You are also open minded, able to listen to your stakeholders, while being able to effectively paint a common vision. You are confident and credible in person, building trust. You are curious, with an innovative mindset, always wanting to explore new business opportunities and develop new ways of working to contribute to our success. You are self-motivated, result oriented and leading strategic projects comes natural to you. Being able to handle ambiguity and take decisions is crucial to this position as well as having a good understanding and true interest in organisational transformations. We offer you · Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape · Culture that pioneers spirit of innovation where our engineering genius drives visible result · Equal opportunity employment experience that values difference and diversity · Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply now! If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people and planet, please complete and submit your CV in English to [email protected] no later than 2024-04-29

18 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024