Receptionschef
Sök bland 13 lediga jobb som Receptionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Service Manager till levande mötesplats på Södermalm – var med och driv service i toppklass Vill du vara med och utveckla en levande reception och mötesplats i en ikonisk byggnad mitt på Södermalm? Har du ett brinnande engagemang för service, ett skarpt öga för detaljer och samtidigt ett sinne för försäljning och helhetsansvar? Då kan detta vara nästa steg i din karriär. Vi söker nu en Service Manager till ett spännande uppdrag i entrén till en större fastighet med flera olika hyresgäster. Här blir du inte bara ansiktet utåt, utan även den som leder arbetet framåt – med ansvar för helhetsupplevelsen, försäljning i caféet, utveckling av serviceerbjudandet och det dagliga drivet i teamet. Om rollen Som Service Manager är du den naturliga ledaren i en dynamisk reception där människor möts varje dag. Du ansvarar för att skapa en välkomnande, proffsig och inspirerande atmosfär – både för besökare och för dem som arbetar i fastigheten. Tillsammans med en kollega ansvarar du för receptionen och det tillhörande caféet som en sammansvetsad enhet. Du ansvarar för den dagliga driften, bemötandet, den kommersiella utvecklingen och ser till att allt från logistik till känsla sitter i varje detalj. Du identifierar möjligheter till merförsäljning, optimerar utbud och flöden samt säkerställer att teamet levererar service i världsklass – varje dag. Det är en roll för dig som både vill stå mitt i verksamheten och samtidigt tänka ett steg längre – på hur upplevelsen, erbjudandet och miljön kan utvecklas över tid. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla den dagliga verksamheten i reception och café Säkerställa ett bemötande i toppklass – varje gäst ska känna sig sedd och välkommen Identifiera och driva merförsäljning upp till hyresgästerna Ta ansvar för caféutbud, varubeställningar, uppföljning och lagerhantering Koordinera enklare events, interna möten och beställningar av förtäring Sköta enklare administration som konferensbokningar och serviceärenden Fungera som kontaktperson gentemot både kund och leverantörer Bidra till en levande, trygg och professionell miljö där detaljerna gör skillnad Vem söker vi? Vi söker dig som är både varm och affärsmässig – du älskar att ge service men ser också till att arbetet flyter och lönsamhet skapas. Du är självgående, lösningsorienterad och gillar att ta ansvar. Du har ett öga för både människor och miljö, trivs i en händelserik vardag och har ett starkt driv att skapa trivsel, struktur och kvalitet i allt du gör. Vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av liknande service- eller ledarroll, gärna inom reception, hotell, café eller butik Erfarenhet av försäljning eller merförsäljning i service- eller caféverksamhet God administrativ förmåga och vana att arbeta i Officepaketet Van att arbeta med bokningssystem, kalendrar och enklare logistik En naturlig känsla för värdskap och bemötande Förmåga att arbeta självständigt och leda andra i det dagliga arbetet Ett öga för detaljer och ett intresse för att skapa en snygg, välkomnande miljö Om tjänsten Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader Arbetstid: Vardagar under kontorstid Start: Mitten av augusti eller enligt överenskommelse Anställning: Du blir anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund Om Carotte Staff Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group. Vi hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen, och vi brinner för att skapa de bästa matchningarna mellan kandidater och företag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Felicia Berthner, [email protected]
Ett personligt hotell med 67 rum. Hotellet erbjuder gratis parkering. Trevliga yt-effektiva rum, restaurang med en mysig atmosfär där det finns möjlighet att beställa en bit man dygnet runt. Good Morning Jönköping ingår i Ligula Hospitality Group AB. Beskrivning Vi söker en Supervisor med receptionsansvar till vårt hotell. Tjänsten är schemalagd med tjänstgöring dagar, kvällar och varannan helg. Som Supervisor på Good Morning Hotels Jönköping är du ansvarig för receptionen, bemanning, rutiner, uppföljning, fakturahantering och inköp inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för den dagliga driften och säkerställer att vi alltid levererar bästa servicen till våra gäster samtidigt som du säkerställer att medarbetarna trivs och utvecklas. Vi ser att du som söker tjänsten har mycket hög serviceanda, en utpräglad samarbetsförmåga och har förmåga att leda personal. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Din främsta uppgift kommer att vara att coacha, leda och kvalitetssäkra receptionsteamet. Du ansvarar med tillsammans med ditt team för att vi tar hand om våra gäster och håller våra uppsatta kvalitetskrav. Vi jobbar i ett högt tempo så du behöver kunna prioritera och samtidigt vara noggrann. Du är flexibel i dit sätt att arbeta och trivs med att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar för att på bästa sätt utveckla verksamheten. Vi tror att du har intresse och goda kunskaper om branschen, dessutom har du tidigare erfarenhet av liknande arbete. Kunskap i bokningssystemet MEWS är meriterande. Arbetsuppgifter/Kvalifikationer Tillsammans med General Manager ansvarig för hotellets ekonomiska rapportering i samband med månadsbokslut. Kvalitetsuppföljning och hantering av gästfeedback. Kontering av hotellets fakturor. Ansvarig för kundreskontra. Upprätta en hög servicenivå en introduktionsplan som följer företagets policy. Schemaläggning och personalansvar för receptionen. Hantera grupp bokningar. Länk mellan hotellets avdelningar. Ställföreträdare för GM när detta behövs. Genom engagemang och helhetsperspektiv driva teamet framåt mot uppsatta mål. Bokning av logi samt incheck/ utcheck Frukost och enklare kvällsrätter samt Barförsäljning Dagliga driften på hotellet. Vi erbjuder dig: En spännande roll i ett hotell under utveckling, där du får vara med och påverka. En arbetsmiljö präglad av engagemang, samarbete och utveckling. Möjlighet att växa inom en växande hotellkoncern. Personalrabatter, friskvårdsbidrag och goda anställningsvillkor. Vilkor, Tjänsten är på 100% Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid samt varannan helg Vi tillämpar sex månaders provanställning Lön enligt kollektivavtal. Ta chansen och skicka din ansökan idag! Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 47 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.
Beläget invid Örebro Centralstation ligger Scandic Örebro Central. Hotellet är fräscht, nyöppnat 2022 och välkomnade med en gemytlig miljö- ett ställe där man vill vara både som gäst och medarbetare. Vi som jobbar här fokuserar på ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande mot våra gäster men också mot varandra. Vi har alltid fokus på vårt gemensamma arbete och sluter upp tillsammans där det behövs. Genom att vara ett team som jobbar med mycket inspiration och glädje skapar vi fantastiska hotellupplevelser för våra gäster. Vi söker en Receptions- och restaurangchef till Scandic Örebro Central På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som ledare hos oss är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll ansvarar du för: - Vår reception - där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. - Vår Matbar - där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse. Då receptionen och baren är en och samma avdelning, är det hela teamet som både förbereder och lagar maten från vår meny. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som ledare är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Din närmsta chef kommer vara vår General manager. Rollen innefattar arbete både dag, kväll och helg. Det är en driftsbaserad roll. Startdatum så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi söker en person som har haft en ledande roll i ett par år och inte främmande att ta med strategiska beslut. Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Som Head of Service på detta uppdrag erbjuder vi dig en möjlighet till ett socialt, självständigt och utvecklande arbete. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund, ett multinationellt teknik-och industriföretag i Solna. Som Head of Service har du det övergripande ansvaret för att säkerställa både leverans och utveckling av serviceverksamheten, liksom för den administrativa hanteringen och den dagliga driften av kontoret. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder i receptionen Övergripande ansvar för dagliga driften av kontoret och receptionen Telefon och mail Hantering av konferens-och mötesrum samt övriga kontorsytor Diverse administrativa uppgifter Vem är du? För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för att skapa positiva och professionella möten med människor. Du har en naturlig positiv utstrålning och ser alltid till att möta både medarbetare och besökare med ett leende. Du är en tydlig och ansvarstagande kommunikatör och har förmågan att ta initiativ när det behövs. Vidare har du en proaktiv inställning där du snabbt identifierar vad som behöver göras för att bidra till en smidig och effektiv verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och är van vid att hantera olika typer av serviceuppgifter. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning Start: 1 september Arbetstider: Måndag till fredag ca kl 08-17, heltid Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som arbetsledare hos oss får du en viktig roll i att skapa välkomnande, professionella och inspirerande miljöer – varje dag. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är våra tjänster inom Front End Services avgörande. Du och dina kollegor är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser ni till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Ni är viktiga ambassadörer för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv. Din roll - operativ ledare med känsla för service och detaljer Som arbetsledare för Front End Services har du det övergripande ansvaret för våra team inom reception, växel, mood management (vardagsnära service i kontorsmiljö) samt inre växtskötsel. Du leder med engagemang, coachar dina medarbetare och skapar struktur i vardagen. Rollen innebär ett nära samarbete med kundens representanter, där du ser till att verksamheten fungerar effektivt och levererar enligt högt ställda förväntningar. Du arbetar både strategiskt och operativt – med ett öga för detaljer och helhet, kvalitet och upplevelse. Vad du kommer att jobba med • Planera, leda och följa upp verksamheten inom Front End Services • Säkerställa att alla tjänsteområden levereras enligt avtal, rutiner och kvalitetsmål • Coacha, stötta och utveckla teamet i det dagliga arbetet • Vara en närvarande ledare och förebild i kunddialog och service • Upprätthålla goda relationer med kundens kontaktpersoner och andra intressenter • Arbeta systematiskt med arbetsmiljö, säkerhet och trivsel • Följa upp avvikelser, dokumentera och arbeta med förbättringar • Bidra till vidareutveckling av serviceupplevelsen och skapa mervärde i kundens vardag Vad du bidrar med • Erfarenhet från serviceverksamhet inom något eller flera av områdena reception, kontorsservice, växel, eller liknande • Tidigare ledarerfarenhet eller erfarenhet som teamledare, samordnare eller arbetsledare • En naturlig känsla för värdskap, struktur och kommunikation • Förmåga att skapa engagemang och samarbete i teamet • Lösningsorienterat arbetssätt och stark känsla för kvalitet och detaljer • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vårt erbjudande - mer än bara ett jobb Hos oss får du möjlighet att växa i en dynamisk miljö där varje roll räknas. Vi erbjuder: • En flexibel och lärande organisation • Stort fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Löpande kompetensutveckling • En arbetsplats där du får göra skillnad – varje dag Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 6 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Lina Larsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. För denna roll kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på slutkandidat. Slutkandidat kommer att informeras och behöva lämna sitt medgivande innan kontroll påbörjas. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Conferance & Welcome Office Manager, Clarion Hotel Grand Östersund. Redo att axla rollen som ledare över ett arbetsteam för att skapa oförglömliga gästupplevelser? Då vår nuvarande Conferance & Welcome Office Manager börjar studera till hösten, så söker vi nu en passionerad och driven ledare som vill bli en del av vårt team och leda vår Konferans & Receptions avdelning. Du ansvarar för att leda vårt arbetsteam, säkerställa smidiga arbetsprocesser och skapa en positiv och effektiv arbetsmiljö. Vi värdesätter dina ledarskapskunskaper, ditt kvalitetsfokus och ditt driv att skapa oförglömliga gästupplevelser. Du är i tjänsten ansvarig över det strategiska arbetet på din avdelning. Du kommer att ansvara över den dagliga driften och säkerställa att vi alltid levererar bästa service till våra gäster. Du kommer även vara en del av hotellets ledningsgrupp och bör därför ha intresse och förståelse för de andra avdelningarna och ert viktiga samspel. Dina arbetsuppgifter: • Leda och motivera ditt arbetsteam, främja och utveckla en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö • Säkerställa smidiga arbetsprocesser inom din avdelning, upprätthålla varumärkesstandarder och kundservicelöften • Ha kontroll över den dagliga verksamheten och effektivt hantera flera uppgifter samtidigt i en arbetsmiljö med högt tempo • Ha ansvar för arbetet kring avdelningsbudget och -utgifter samt ha kontroll över och granska kostnader för att säkerställa lönsamhet • • Du kommer att vara en strålande stjärna här om du är: Som ledare inom Strawberry förväntas du efterleva kulturen genom att skapa energiska team och engagerande arbetsplatser som gör att människor älskar att komma till jobbet. Du bygger broar genom relationer, samarbete och förtroende. Du äger genom att fatta beslut med företagets bästa i åtanke, sätta tydliga mål och hålla dig själv och andra ansvariga för att uppnå resultat. Du visar vägen med vision och syfte, och utvecklar potential genom att maximera individuella styrkor för att hjälpa andra att nå sin fulla potential. För oss är det viktigt att du trivs i både en operativ och administrativ roll med närhet till kollegor och gäster. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och du har en känsla för detaljer och noggrannhet. Vidare så är du flexibel i ditt sätt att arbeta och trivs med att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar för att på bästa sätt utveckla verksamheten. Varför bli en del av Clarion & Strawberry? Hos oss på Clarion blir du en del av ett varumärke som kombinerar det bästa från urban stil och högsta kvalitet. Ett engagemang som även sträcker sig till vårt arbetsteam. Här kan du läsa vad du kommer att kunna åtnjuta: • En inspirerande arbetsmiljö med högt tempo där dina insatser kommer att värdesättas • Möjligheter att avancera och utvecklas inom den dynamiska Strawberry-koncernen • Personalrabatter och särskilda vän- & familjepriser i våra 200+ hotell • Fyra extra hotellnätter varje år • 25 % rabatt på mat och dryck vid våra restauranger och barer • Exklusiva priserbjudanden på kundupplevelser, resor, shopping och mycket mer • Chefer inom Clarion har möjlighet att anmäla sig till det årliga Clarion Growth Scholarship för att stödja vidareutbildning. • • Jag som rekryterar heter Simone Engqvist och jobbar som Operations Manager på Clarion Hotel Grand Östersund. Jag har lång erfarenhet av hotell &- restaurangbranschen och har arbetat i flera olika positioner inom restaurang/hotell, vilket lett till att jag fått en bred förståelse för verksamheten. Jag tror starkt på ett personligt och individanpassat ledarskap och att det är nyckeln till framgång. Jag strävar efter att vara närvarande, tydlig och jag ser varje individs unika styrkor som en värdefull del av teamets dynamik. Min passion ligger i att arbeta med människor, skapa meningsfulla möten och tillsammans hitta nya vägar för att uppnå våra gemensamma mål. Anställningsgrad: 100 %, tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Arbetstiden är fördelad dagtid, kvällar och helg förekommer, som det är när man jobbar inom Hotell & Restaurang! Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Vid tillsättning presenteras en fullständig arbetsbeskrivning, samt en översikt över mandat och förväntningar. -------------------------------------------------- Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Sista ansta ansökningsdag: 16 Juli 2025 Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du vet mer om Clarion Hotel Grand Östersund? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar.
Är du strukturerad, analytisk och vill arbeta nära verksamheten? Forenom söker en ekonomiadministratör Hotell & Fastighet till Stockholm North Logitjänst Forenom AB är en del av Forenom Group, Nordens ledande aktör inom företagsboende. Med över 20 års erfarenhet och en portfölj på fler än 8 000 lägenheter erbjuder bolaget trygga, flexibla och kostnadseffektiva boendelösningar för företag med medarbetare på resande fot. Verksamheten är etablerad i både storstäder och mindre orter och kännetecknas av ett starkt fokus på kvalitet, service och tillgänglighet. Målet är att göra det enkelt för gäster att känna sig hemma – även långt bort från det egna hemmet. Om rollen I denna roll är du navet mellan ekonomi, drift och service inom det geografiska området Stockholm North. Du arbetar nära platsorganisationen samt i tät dialog med Supervisor och Area Manager för att säkerställa att verksamheten är kostnadseffektiv, följer budget och håller hög kvalitet. Rollen passar dig som exempelvis har arbetat som husfru, receptionschef eller haft ekonomiansvar i en hotellmiljö – och som nu vill ta ett kliv vidare mot en roll med större verksamhetsansvar och analytiskt fokus. Du har ett naturligt sinne för struktur och siffror, är noggrann och självgående, och trivs i ett högt tempo där du får möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till förbättringar. Dina arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: Följa upp driftskostnader och analysera dessa i relation till budget och forecast Utföra kontering och fakturahantering Identifiera kostnadsbesparingar och föreslå förbättringar i inköpsrutiner Ansvara för korrekt fakturaflöde, både internt och externt Hantera extradebiteringar till gäster vid tillkommande kostnader Arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning av nyckeltal kopplat till serviceproduktion Beställa material till lagret i samråd med Supervisor och följa leverantörsavtal Rätt profil för rollen För att trivas och lyckas i rollen som ekonomiadministratör ser vi att du är en strukturerad, noggrann och självgående person med ett naturligt sinne för ordning och detaljer. Du har tidigare arbetat med ekonomiadministrativa uppgifter och är van vid att ta ansvar för uppföljning av kostnader, fakturahantering och analys i en operativ miljö. Erfarenhet från hotell, fastighet eller annan serviceintensiv verksamhet är en stor fördel – särskilt om du haft en roll nära driften. Du har god förståelse för ekonomiska flöden och trivs i en roll där du får kombinera analys och struktur med nära samarbete med både driftpersonal och chefer. Du har ett professionellt och prestigelöst bemötande, och motiveras av att bidra till förbättringar, lönsamhet och kvalitet i vardagen. Vi söker dig som: Har erfarenhet från hotell, fastighet eller annan serviceintensiv verksamhet Är strukturerad, noggrann och van att arbeta självständigt Har erfarenhet av ekonomiadministration, fakturahantering och kostnadsuppföljning Har god förståelse för ekonomiska flöden och budgetarbete Är en kommunikativ lagspelare som trivs med att samarbeta med drift och chefer Har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem – gärna Palette eller motsvarande Trivs i ett högt tempo och tar ansvar för att struktur och kvalitet genomsyrar arbetet Övrig information Anställningen sker via Carotte Staff, ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med inriktning mot servicebranschen. Uppdraget är förlagt hos Logitjänst Forenom AB och inleds som en uthyrning med en provanställning på 6 månader. Efter avslutat uppdrag finns möjlighet till övertag och anställning direkt hos Forenom. Tjänst: Heltid, 40 timmar/vecka Placering: Stockholm Alvik Tillträde: Omgående Välkommen med din ansökan Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Som Head of Service på detta uppdrag erbjuder vi dig en möjlighet till ett socialt, självständigt och utvecklande arbete. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund, ett multinationellt teknik-och industriföretag i Solna. Som Head of Service har du det övergripande ansvaret för att säkerställa både leverans och utveckling av serviceverksamheten, liksom för den administrativa hanteringen och den dagliga driften av kontoret. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder i receptionen Övergripande ansvar för dagliga driften av kontoret och receptionen Telefon och mail Hantering av konferens-och mötesrum samt övriga kontorsytor Diverse administrativa uppgifter Vem är du? För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för att skapa positiva och professionella möten med människor. Du har en naturlig positiv utstrålning och ser alltid till att möta både medarbetare och besökare med ett leende. Du är en tydlig och ansvarstagande kommunikatör och har förmågan att ta initiativ när det behövs. Vidare har du en proaktiv inställning där du snabbt identifierar vad som behöver göras för att bidra till en smidig och effektiv verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och är van vid att hantera olika typer av serviceuppgifter. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning Start: 1 september Arbetstider: Måndag till fredag ca kl 08-17, heltid Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Som Head of Service på detta uppdrag erbjuder vi dig en möjlighet till ett socialt, självständigt och utvecklande arbete. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund, ett multinationellt teknik-och industriföretag i Solna. Som Head of Service har du det övergripande ansvaret för att säkerställa både leverans och utveckling av serviceverksamheten, liksom för den administrativa hanteringen och den dagliga driften av kontoret. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder i receptionen Övergripande ansvar för dagliga driften av kontoret och receptionen Telefon och mail Hantering av konferens-och mötesrum samt övriga kontorsytor Diverse administrativa uppgifter Vem är du? För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för att skapa positiva och professionella möten med människor. Du har en naturlig positiv utstrålning och ser alltid till att möta både medarbetare och besökare med ett leende. Du är en tydlig och ansvarstagande kommunikatör och har förmågan att ta initiativ när det behövs. Vidare har du en proaktiv inställning där du snabbt identifierar vad som behöver göras för att bidra till en smidig och effektiv verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och är van vid att hantera olika typer av serviceuppgifter. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning Start: 1 september Arbetstider: Måndag till fredag ca kl 08-17, heltid Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Nu söker vi en Mötesplanerare/Konferensansvarig till Hufvudsta Gård Boutique House. I rollen har du det operativa ansvaret för konferensverksamheten med mötesplanering, ansvar för genomförande, fakturering och uppföljning. Du älskar att få vara med våra gäster hela vägen med målet att ge dem framgångsrika konferensdagar och att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är spindeln i nätet som planerar, genomför och följer upp våra konferenser – alltid med gästens upplevelse i fokus. Du ansvarar för våra 13 mötesrum, möblerar, piffar och säkerställer att allt är top notch. Du bokar aktiviteter, ser till att tekniken funkar och välkomnar gästerna med ett leende som smittar av sig. Du jobbar tätt ihop med vår Inhouse Sales-avdelning, restaurangen och externa leverantörer – och är vår go-to person när det gäller att få allt att flyta. Några av dina arbetsuppgifter Planering av genomförandet av konferenser Kontakt med våra kunder/mötesbokare regelbundet via mail/telefon Daglig kontakt med återförsäljare samt leverantörer av aktiviteter Mottagande av våra företagsgrupper och värdskap samt service på plats Planering och möblering av lokaler Fakturering Uppföljningssamtal Dagligt arbete i vårt hotellbokningssystem samt CRM-system Du kommer även att avlasta In house sales avdelningen med att ta emot förfrågningar och skriva offerter Visningar/kundbesök/kundvårdsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är glad och positiv och kan vara en tillgång för både gäster och kollegor. Som person tycker du att helheten såväl som detaljerna är viktiga. Du är en kreativ person och älskar att planera, fixa och skapa ordning och göra det där lilla extra för att hotellet och lokalerna ska vara i toppskick när gästerna kommer. Det är viktigt att du är resultatorienterad, affärsmässig, ordningsam, noggrann och flexibel och kan arbeta med mycket eget ansvar. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av liknande arbete på konferensanläggning eller i hotellreception. Du har arbetat i minst ett hotellsystem och du är van vid att ta betalt i reception och att fakturera. Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift då vi har mycket internationella gäster. Arbetspassen är förlagda till i huvudsak dagar men även kvällar och helger kan förekomma. Det är viktigt att du är ganska flexibel med dina arbetstider och kan planera dina dagar efter beläggning med eget ansvar. Vi erbjuder ett utvecklande, omväxlande och kreativt jobb i väldigt fin arbetsmiljö, i ett företag som tycker att det är viktigt med hälsa och träning. Vi erbjuder nyttiga och goda luncher och friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Efter två års anställning erbjuder vi fler semesterdagar. Lön enligt överenskommelse. Vi har självklart kollektivavtal. Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb