Redovisningsekonom till SR Energy
SEVR Finance AB
Redovisningsekonomer

Letar du efter en arbetsplats där du kan utvecklas och samtidigt bidra till en hållbar framtid? SR Energy är ett energibolag som investerar långsiktigt i förnybar energi. Nu söker vi vår nästa kollega till ekonomiavdelning och du har möjlighet att ansluta som redovisningsekonom. Hos SR Energy blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk organisation där arbetsmiljön präglas av en varm stämning och ett gott samarbetsklimat. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Om rollen Som redovisningsekonom på SR Energy kommer du att ingå i en ekonomiavdelning om tre personer, där ett nära samarbete är en naturlig del av din vardag. Tillsammans har ni som grupp ett övergripande ansvar för bolagets redovisning- och bokslutsprocess och arbetar med löpande bokföring, månadsbokslut, skatter & moms, årsbokslut och årsredovisning för koncernens 15 bolag (vindkraftsparker). Ekonomiavdelningen som leds av CFO arbetar nära övriga organisationen och stöttar verksamheten med bl.a. projektuppföljning, i bolagets hållbarhetsarbete och dess rapportering och med markägarkontakter. Rollen innebär en stor bredd i arbetsuppgifter och här finns en möjlighet till utveckling för dig som önskar det på sikt. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och något eller några års erfarenhet från liknande arbete. Du känner dig trygg i din grundläggande redovisningskunskap och är samtidigt nyfiken på att bredda din kompetensbank och erfarenhet. Har du varit delaktig i eller drivit hela bokslutsprocessen ses det som positivt. Du trivs att jobba i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen. Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Struktur kommer naturligt för dig och du har en god analytisk förmåga. Att hjälpa, ge energi och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Du är samtidigt beslutsam när det behövs. Du ser gärna många kontaktytor, har en god kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta nära verksamheten. Om SR Energy SR Energy är Sveriges största vindkraftsproducent. Vi projekterar, bygger och förvaltar effektiva vindparker för ett långsiktigt ägande. Genom att fokusera på södra Sverige, bidrar vi där behovet av energi är som störst. Våra 216 vindkraftverk producerar varje år 2,3 TWh el, vilket motsvarar mer än behovet av hushållsel i Göteborg och Malmö. Under byggnation har vi ytterligare 0,4 TWh. SR Energy grundades 2005 och har idag 30 medarbetare på huvudkontoret i centrala Göteborg. Bolaget ägs av AMF, Alecta, KLP och Stena Adactum. SR Energy är ett företag med god sammanhållning, hög kompetens och ett stort engagemang. Du ges möjlighet att arbeta med många varierande uppgifter och utvecklas inom ditt område. Om du dessutom trivs med att ägna dig åt friskvård finns goda möjligheter till gemensamma träningsaktiviteter. Du finner kontoret i fräscha och ljusa lokaler mitt i centrala Göteborg. Besök www.srenergy.se för mer information. Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar SR Energy med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Redovisingsekonom
Svea Renewable Solar AB
Redovisningsekonomer

Vår vision är att minska utsläpp av fossila bränslen – och det kräver mod, förändringsvilja och finansiell skärpa. På Svea Solar befinner vi oss mitt i en transformation: marknaden förändras, verksamheten effektiviseras och ingenting är statiskt. Här gör vi sällan saker på samma sätt två gånger – och det är precis det som gör det spännande. Nu söker vi en redovisningsekonom till vårt moderbolag där du kommer ansvara för löpande bokföring för både svenska och internationella affärsenheter. Men - du kommer dessutom bidra till professionaliseringen av avdelningen. Vi har exempelvis ingen ekonomihandbok idag och vi vill gärna involvera dig i den typen av förbättringsarbeten. Gillar du redovisning och tycker det är roligt att utveckla processer tillsammans? Då är du varmt välkommen att söka! Rollen passar både dig som är mer junior och dig som är mer senior inom redovisning – vi anpassar arbetsuppgifterna efter din erfarenhet. Om teamet Vårt redovisningsteam har åstadkommit mycket – från den start-up vi var för 11 år sedan till att idag hantera betydligt mer komplex internationell redovisning. Nu står teamet inför nästa spännande utmaning: En profesionalliseringsresa där fokus ligger på att bygga skalbara processer för att skapa effektivitet och högre kvalitet. Därför kommer din upplevelse hos oss att skilja sig från andra bolag. Hos oss kommer du uppleva mer förändring än förvaltning, och mer action än stagnation. Om rollen Huvudfokus i rollen är löpande operativt redovisningsarbete, men det finns även möjlighet till att utveckla processer. Du kommer även, precis som alla i teamet, ha ansvar över att vara med och bidra till en kultur som kännetecknas av Create Good Vibes och Do It Together Arbetsuppgifter Löpande bokföring för både svenska och internationella affärsenheter Säkerställa korrekta balanskonton genom noggranna avstämningar Resultaträkning och periodiseringar Momsavstämningar och momsdeklarationer Genomföra månads- och årsbokslut Delta i upprättande av årsredovisningar och ha kontakt med våra revisorer i samband med deras granskningar. Utveckla processer och rutiner för att effektivisera redovisningsarbetet Vara med och bygga kultur i teamet för att skapa trivsel tillsammans Är vi en match? Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med hela redovisningsflödet från ax till limpa och har en mycket god förståelse för redovisningsprinciper Har en relevant eftergymnasial utbildning Har goda kunskaper i Excel och en stor vana av att arbeta i affärssystem (Business Central eller Microsoft NAV är meriterande) Talar flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Personlighetskrav Own It: Tar initiativ till förbättring och driver processer framåt med en lösningsorienterad attityd. Noggrann: Arbetar systematiskt och levererar med hög kvalitet, även i förvaltande arbetsuppgifter, och ser till att deadlines hålls. Create Good Vibes och Do It Together: Bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö genom att sprida entusiasm och stödja kollegor. Ger både positiv och konstruktiv feedback på ett respektfullt och uppmuntrande sätt. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda   Mångfald och inkludering  Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.  Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli en Power Shifter! När Svea Solar lyckas blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att växa Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Om rekryteringsprocessen Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key! Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Senior Accountant till Linjemontage
SEVR Finance AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta i en nyckelroll på ett expansivt och teknikorienterat bolag med samhällsviktig verksamhet? Linjemontage söker nu en erfaren och affärsnära Senior Accountant som vill vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett bolag med stark tillväxt och internationell förankring. Med över 370 anställda och verksamhet i Sverige, Norge och Kroatien levererar vi entreprenader inom elkraft – från lokala lågspänningsanläggningar till storskaliga transformatorstationer och kraftledningar. Sedan 2019 ingår vi i Kalpataru Projects International Ltd, vilket ger oss stabilitet och globala möjligheter. Nu söker vi dig som vill vara med och stärka vår ekonomiska styrning i takt med att vi fortsätter växa. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Om rollen Som Senior Accountant kommer du att ha en central roll i ekonomiteamet, där du ansvarar för internkontroll och redovisningsrutiner, liksom månads- och årsbokslut samt finansiell rapportering. Du har ett övergripande ansvar för att våra processer är dokumenterade och uppdaterade. Vidare fungerar du som ett viktigt bollplank i redovisningsfrågor i organisationen och är en nyckelperson i kontakten med revisorer och andra externa såväl som interna parter. Du arbetar nära ekonomiteamet och vi är i en fas där vi moderniserar våra arbetssätt vilket du blir en del av – bland annat med införandet av ett nytt ERP-system under hösten 2025. En viktig del av rollen innebär också att säkerställa att bolagets finansiella rutiner och processer följer gällande regelverk och interna riktlinjer – både nationellt och internationellt – vilket gör compliance och efterlevnad till en naturlig del av ditt ansvar. Vidare kommer du att delta i redovisningsrelaterade projekt, samt aktivt utveckla och förbättra rutiner och redovisningsprocesser. Som Senior Accountant rapporterar du till vice CFO och är placerad på Linjemontages huvudkontor i Grästorp. Vi ser det som en självklarhet att vi lyckas som ett team, och därför lägger vi stor vikt vid en prestigeslöhet att hjälpas åt där det behövs. Vem söker vi? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och som trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med ett strategiskt perspektiv. Du har tidigare arbetat i internationella miljöer och är van att samverka både med ekonomiavdelningar och projektorganisationer. Din förståelse för internkontroll, rapportering och efterlevnad är god, och det är en fördel om du har erfarenhet från projektbaserade verksamheter. Har du dessutom arbetet med/nära treasury är det en bonus, men inget krav. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad, med en stark egen drivkraft. Du tar ansvar, arbetar självständigt och ser det som naturligt att vara en aktiv del i teamets utveckling. Du kommunicerar tydligt och förtroendeingivande på både svenska och engelska, och du har förmågan att stå stadigt i en dynamisk och föränderlig miljö. Du uppskattar ett högt tempo, ser möjligheter i förändring och har modet att utmana invanda arbetssätt när det behövs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och ett skarpt öga för förbättringar bidrar du till att ta ekonomifunktionen framåt. Om Linjemontage Linjemontage är ett modernt och väletablerat företag inom elkraftbranschen som levererar entreprenader och systemlösningar för kraftförsörjning – från 0,4 kV till 400 kV. Vår verksamhet omfattar bland annat transformatorstationer, kraftledningar och tekniska uppgraderingar såsom reläskydd och fjärrkontrollsystem. Våra kunder finns inom industri, kommunal och statlig sektor samt bland Sveriges stora elnätsägare. Vi är över 370 anställda med verksamhet i hela Sverige samt i Norge och Kroatien. Sedan 2019 ingår Linjemontage i Kalpataru Projects International Ltd, vilket ger oss en stark global förankring och stora utvecklingsmöjligheter. Har vi väckt ditt intresse? På Linjemontage blir du en del av en ambitiös, entreprenöriell och växande organisation där du får stort ansvar och utrymme att påverka. Du får arbeta i en framtidsbransch med samhällsbärande uppdrag, i ett företag där människorna är drivna, framåtlutade och trivs med att jobba tillsammans. I den här rekryteringen samarbetar Linjemontage med SEVR Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Redovisningsekonom
ICA Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en nyfiken ekonom med stort engagemang som vill arbeta med siffror på en modern redovisningsbyrå som ligger i framkant när det gäller att digitalisera och automatisera transaktionskrävande processer? Tycker du att kunddialog och värdeskapande rådgivning samt insiktsstöd till våra kunder är en naturlig del av ett kvalitativt redovisningsarbete? Vill du ha ett av Sveriges ledande företag inom detaljhandel som arbetsgivare, där balans i livet och kollegialt samarbete är några av ledorden? Har du en ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet? Då ska du fortsätta läsa och genast söka jobbet som Redovisningsekonom hos oss på ICA Affärsservice, Butiksekonomi, en av Västerås största redovisningsbyråer! Hos oss på finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Om jobbet som Redovisningsekonom Du kommer tillhöra Butiksekonomi som är den del av ICA Affärsservice som säljer redovisningstjänster och ekonomisk rapportering till ICA-butiker i hela landet. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Organisationen på Butiksekonomi är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra Redovisningsekonomer och Kundansvariga. I teamet har du kollegor som har samma arbetsuppgifter, på liknande kunder som du, vilket gör att lärandet och arbetsfördelningen underlättas. Du kommer hantera ICA butikernas: Löpande bokföring Analys och kontroll av filintegrationer Avstämningar Skattedeklarationer Framtagande av månadsrapporter och visst bokslutsarbete. Är du den vi söker? Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet eller yrkesutbildning. Vi tror att du arbetat med löpande redovisning i minst två år. Kanske är du redan redovisningskonsult på en byrå men är redo att anta större uppgifter, hos en större arbetsgivare och i ett större kollegialt sammanhang. För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och samtidigt ta ett gemensamt leveransansvar för kunderna i Teamet tillsammans med övriga kollegor. I grunden är du strukturerad och duktig på att prioritera rätt och hålla deadlines, men du tycker också det är kul med förändring och har förmågan att snabbt omprioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver kunna vara effektiv och har därför lätt för att lära då det tidvis kan vara ett högt tempo och flera förändringar i arbetssätt på gång. Självklart har du god kommunikativ förmåga då det förekommer en hel del kundkontakt och du är en bra lagspelare. Vi arbetar dagligen med lärande och självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv, förändringsbenägen och modig. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. Vad händer nu? Anställningsform Vikariat, ca 1 år Kontaktuppgifter Johanna Wikström, [email protected] Linda Söderlund, [email protected] Fackliga kontakter Unionen: Umit Dag, [email protected] Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: [email protected] Sista dag för ansökan Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast 2025-06-30. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

12 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Junior Knowledge Specialist inom redovisning till Bjorn Lunden

Om företaget Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag och deras rådgivare, framförallt redovisningsbyråer. Vi erbjuder moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatter, redovisning och löner. De senaste åren har vi vuxit snabbt och gått från ett lokalt företag med fokus på enbart den svenska marknaden till att i dag vara en internationell koncern som på sikt vill kunna utmana de stora aktörerna på marknaden. Riktigt spännande tycker vi! Vi söker nu en driven Junior Knowledge Specialist, inom redovisning med placering Näsviken eller Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som Junior Knowledge Specialist hos oss jobbar du i vårt Knowledge-team som levererar och tillhandahåller kunskap till våra kunder samt stöttar kollegor inom områden som redovisning, skatt, moms, juridik och personal. Vi besvarar kundfrågor i vår Frågeservice och producerar texter och annat material till våra informations- och nyhetstjänster. Initialt är det viktigt att du har grundkunskaper inom ditt expertområde redovisning och att du är driven och brinner för att utvecklas och lära dig mer. På sikt finns det stora möjligheter att vidareutvecklas i denna roll. Till stor del sker kompetensutvecklingen naturligt genom samarbete med erfarna kollegor. Mycket i denna roll handlar om viljan och förmågan att kunna grotta ner sig och spetsa sin kompetens, men också om att utvecklas även inom våra andra områden. Det finns även möjlighet att hålla kurser och utbildningar själv eller tillsammans med en kollega. Merparten av vårt team finns i Näsviken i Hälsingland, men vi har även kontor i Stockholm och ser det som en möjlighet att du utgår därifrån. Tjänsteresor kan förekomma. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en roll i ett växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana jättarna inom vårt område. Du får en arbetsgivare som tycker det är väldigt viktigt med balans mellan arbete och fritid, och som därför erbjuder flexibla arbetstider och 30 dagars semester. Vi har många fina förmåner, motionstimmar eller friskvårdsbidrag, föräldralön, fika varje morgon, hälsoundersökningar, hög avsättning till tjänstepension och förmånliga försäkringar. Din profil Du är en person som brinner för redovisning och har viljan att utvecklas. Du har en utbildning inom ekonomi gärna med fokus på redovisning. Du kanske arbetar på en redovisningsbyrå, eller en ekonomiavdelning och vill prova på något annat där du får möjligheten att förkovra dig i din profession och hjälpa kollegor i branschen. Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Då samarbete är viktigt för oss bör du trivas med att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga. Kvalitet och noggrannhet är en självklarhet för dig, du arbetar självständigt och driver ditt arbete framåt. Vi tror att du är duktig på att kommunicera och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05 Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 via www.clockworkpeople.se.

9 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Junior Knowledge Specialist inom redovisning till Bjorn Lunden

Om företaget Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag och deras rådgivare, framförallt redovisningsbyråer. Vi erbjuder moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatter, redovisning och löner. De senaste åren har vi vuxit snabbt och gått från ett lokalt företag med fokus på enbart den svenska marknaden till att i dag vara en internationell koncern som på sikt vill kunna utmana de stora aktörerna på marknaden. Riktigt spännande tycker vi! Vi söker nu en driven Junior Knowledge Specialist, inom redovisning med placering Näsviken eller Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som Junior Knowledge Specialist hos oss jobbar du i vårt Knowledge-team som levererar och tillhandahåller kunskap till våra kunder samt stöttar kollegor inom områden som redovisning, skatt, moms, juridik och personal. Vi besvarar kundfrågor i vår Frågeservice och producerar texter och annat material till våra informations- och nyhetstjänster. Initialt är det viktigt att du har grundkunskaper inom ditt expertområde redovisning och att du är driven och brinner för att utvecklas och lära dig mer. På sikt finns det stora möjligheter att vidareutvecklas i denna roll. Till stor del sker kompetensutvecklingen naturligt genom samarbete med erfarna kollegor. Mycket i denna roll handlar om viljan och förmågan att kunna grotta ner sig och spetsa sin kompetens, men också om att utvecklas även inom våra andra områden. Det finns även möjlighet att hålla kurser och utbildningar själv eller tillsammans med en kollega. Merparten av vårt team finns i Näsviken i Hälsingland, men vi har även kontor i Stockholm och ser det som en möjlighet att du utgår därifrån. Tjänsteresor kan förekomma. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en roll i ett växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana jättarna inom vårt område. Du får en arbetsgivare som tycker det är väldigt viktigt med balans mellan arbete och fritid, och som därför erbjuder flexibla arbetstider och 30 dagars semester. Vi har många fina förmåner, motionstimmar eller friskvårdsbidrag, föräldralön, fika varje morgon, hälsoundersökningar, hög avsättning till tjänstepension och förmånliga försäkringar. Din profil Du är en person som brinner för redovisning och har viljan att utvecklas. Du har en utbildning inom ekonomi gärna med fokus på redovisning. Du kanske arbetar på en redovisningsbyrå, eller en ekonomiavdelning och vill prova på något annat där du får möjligheten att förkovra dig i din profession och hjälpa kollegor i branschen. Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Då samarbete är viktigt för oss bör du trivas med att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga. Kvalitet och noggrannhet är en självklarhet för dig, du arbetar självständigt och driver ditt arbete framåt. Vi tror att du är duktig på att kommunicera och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05 Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 via www.clockworkpeople.se.

9 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Junior Knowledge Specialist inom redovisning till Bjorn Lunden

Om företaget Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag och deras rådgivare, framförallt redovisningsbyråer. Vi erbjuder moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatter, redovisning och löner. De senaste åren har vi vuxit snabbt och gått från ett lokalt företag med fokus på enbart den svenska marknaden till att i dag vara en internationell koncern som på sikt vill kunna utmana de stora aktörerna på marknaden. Riktigt spännande tycker vi! Vi söker nu en driven Junior Knowledge Specialist, inom redovisning med placering Näsviken eller Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som Junior Knowledge Specialist hos oss jobbar du i vårt Knowledge-team som levererar och tillhandahåller kunskap till våra kunder samt stöttar kollegor inom områden som redovisning, skatt, moms, juridik och personal. Vi besvarar kundfrågor i vår Frågeservice och producerar texter och annat material till våra informations- och nyhetstjänster. Initialt är det viktigt att du har grundkunskaper inom ditt expertområde redovisning och att du är driven och brinner för att utvecklas och lära dig mer. På sikt finns det stora möjligheter att vidareutvecklas i denna roll. Till stor del sker kompetensutvecklingen naturligt genom samarbete med erfarna kollegor. Mycket i denna roll handlar om viljan och förmågan att kunna grotta ner sig och spetsa sin kompetens, men också om att utvecklas även inom våra andra områden. Det finns även möjlighet att hålla kurser och utbildningar själv eller tillsammans med en kollega. Merparten av vårt team finns i Näsviken i Hälsingland, men vi har även kontor i Stockholm och ser det som en möjlighet att du utgår därifrån. Tjänsteresor kan förekomma. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en roll i ett växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana jättarna inom vårt område. Du får en arbetsgivare som tycker det är väldigt viktigt med balans mellan arbete och fritid, och som därför erbjuder flexibla arbetstider och 30 dagars semester. Vi har många fina förmåner, motionstimmar eller friskvårdsbidrag, föräldralön, fika varje morgon, hälsoundersökningar, hög avsättning till tjänstepension och förmånliga försäkringar. Din profil Du är en person som brinner för redovisning och har viljan att utvecklas. Du har en utbildning inom ekonomi gärna med fokus på redovisning. Du kanske arbetar på en redovisningsbyrå, eller en ekonomiavdelning och vill prova på något annat där du får möjligheten att förkovra dig i din profession och hjälpa kollegor i branschen. Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Då samarbete är viktigt för oss bör du trivas med att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga. Kvalitet och noggrannhet är en självklarhet för dig, du arbetar självständigt och driver ditt arbete framåt. Vi tror att du är duktig på att kommunicera och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05 Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 via www.clockworkpeople.se.

9 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Interim redovisningsekonom med Netsuite-kompetens
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker på uppdrag från kund en Interim redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget löper cirka 6 månader och kunden har kontor i centrala Stockholm. För detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet från arbete som ekonomiassistent eller redovisningsekonom samt har kunskap inom Netsuite. Arbetsuppgifter  Fakturering Bokslut In- och utbetalningar Bistå vid systemimplementation Ad-hoc arbete Vi kommer att presentera kandidater löpande till kunden. Välkommen med din ansökan! Frågor besvarar på: [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Redovisningsansvarig till Hexatronic Group
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Är du redovisaren som gillar att ha helhetsgrepp och jobba brett? Lockas du av att arbeta i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida. Om rollen Rollen som Redovisningsansvarig är bred och innebär ett helhetsansvar för redovisningen i två bolag och säkerställer att korrekta siffror kommer in till dina kollegor som arbetar med koncernredovisningen. Du är även behjälplig i budget-och prognosarbetet samt arbetar löpande med att effektivisera. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning och avstämningar Skatt- och momsredovisning Ansvar för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut Analys och upprättande av månadsrapport, rapportering i Aaro Upprättande av årsredovisningar Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och optimering av flöden Kontakt med myndigheter och revisorer Stötta i budget- och prognosarbete Avstämning av mellanhavanden mot koncerninterna bolag samt administratör av koncernens cashpool Vem är du? Du är civilekonom eller motsvarande Är trygg och självgående i din redovisning Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift Van Excelanvändare och systemstark Meriterande om du arbetat i Monitor G5, D365, Pyramid, Aaro Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av att vara noggrann, social och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande. Vill du veta mer och ansöka? I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025