SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan. Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Stockholm, Kista Startdatum: Så snart som möjligt, med hänsyn till ev. uppsägningstid Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning Detta är en direktrekrytering. Inte Bara Post Bemanning rekryterar nu en redovisningsekonom med erfarenhet av lön till vår kund inom försvarsindustrin. Det är ett börsnoterat bolag och koncernen består av två affärsområden inom tech och industri med ytterligare bolag inom vardera affärsområde. Bolaget är verksamma inom Sverige, Finland och Tyskland. Vi delger vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. Om tjänsten I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med en ytterligare kollega och du rapporterar till Head of Accounting. Du ansvarar över att sammanställa, rapportera, utvärderar samt redovisa ekonomiska resultat. Dina arbetsuppgifter innefattar fakturering, löpande bokföring, kontoavstämningar, månadsbokslut och utöver det löpande lön. Koncernen växer och här öppnas det upp en chans att komma in i en roll där man kan påverka och växa med tid. Du utgår från kontoret som är beläget i Kista. Vem söker vi? För att vara en match för rollen ser vi att du utöver erfarenhet av redovisning, besitter några års erfarenhet från kvalificerad lönehantering. Detta för att komplettera den kollega du kommer arbeta tillsammans med. För att trivas i rollen och företagskulturen ser vi att du är flexibel, orädd och förändringsbenägen. Du är nyfiken och drivande framåt i att exempelvis testa nya system eller att effektivisera arbetsprocesser. Vidare ser vi att du är strukturerad och har ambitionen att växa samt utvecklas vidare inom bolaget. Är det här vad du letar efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Kvalifikationer: Utbildning inom redovisning på universitetsnivå. Några års erfarenhet av att arbetat med redovisning och lön. Systemvan och lätt för att snabbt kunna sätta sig in i nya system. Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom en koncern. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen inkluderar en kortare telefonscreening, en intervju med oss och därefter referenstagning, bakgrundskontroll och UC. Vidare ytterligare intervjuer hos vår kund. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Accounting Manager till Bastard Burgers Är du en erfaren redovisningsekonom som är redo att ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka? Vi söker nu en Accounting Manager till Bastard Burgers huvudkontor i Luleå! Om Bastard Burgers Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för våra gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa vår personlighet. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Vårt kontor, beläget i en rymlig och trivsam lokal strax utanför centrala Luleå, erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där vi värdesätter både engagemang och gemenskap. Här finns möjligheter att koppla av och umgås med kollegor genom aktiviteter som shuffleboard, biljard, basket och dart. Dessutom har vi ett testkök där vår produktchef regelbundet provar nya innovativa produkter – och du får ofta chansen att vara bland de första att smaka. Här kombinerar vi höga ambitioner med en skön stämning – för vi tror att framgång byggs av både engagemang och en bra arbetsmiljö. Om rollen Som Accounting Manager kommer du att ha en central roll i bolagets ekonomifunktion och rapportera direkt till Head of Finance. Du leder ett team på sex personer och ansvarar för att säkerställa korrekt redovisning och efterlevnad av relevanta regelverk. Du arbetar i nära samarbete med både Head of Finance och CFO, som finns där för att ge stöd och vägledning i det dagliga arbetet. Tillsammans utgör ni ett starkt team som driver ekonomifunktionen framåt och säkerställer hög kvalitet i bolagets redovisning och finansiella rapportering. I din roll kommer du bland annat att: Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut Säkerställa att redovisningen uppfyller lagkrav och interna riktlinjer Ansvara för kontakt med och styrning av redovisningskonsulter för vår finska verksamhet (svensktalande) Hantera moms- och skattefrågor på den nivå som krävs för rollen Stödja och utveckla ditt team genom coachning och ledarskap Arbeta med externa revisorer Effektivisera och utveckla processer inom redovisning och rapportering Delta i finansiella projekt kopplade till såväl bolagets internationella expansion som digitala utveckling. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet av redovisning och/eller revision En akademisk examen inom ekonomi Erfarenhet av att arbeta i en miljö med höga krav på redovisning och compliance Goda kunskaper inom moms- och skattefrågor Erfarenhet av koncernredovisning (meriterande men inget krav) Kunskap om redovisningsregler i Norge och Finland (meriterande men inget krav) Erfarenhet av att leda eller coacha medarbetare är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vem är du? Vi söker dig som är i ett skede i karriären där du är redo att ta ett stort ansvar i en snabbföränderlig miljö. Du är analytisk, strukturerad och har en hög grad av noggrannhet. Du har förmågan att hantera tighta deadlines och trivs med att arbeta i en internationell kontext där du får möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten. Om du dessutom är en engagerad ledare som drivs av att bygga och utveckla team, då kan detta vara rollen för dig! Vad vi erbjuder En spännande och ansvarsfull roll i en internationell restaurangkoncern. Möjlighet att arbeta i en private equity-ägd verksamhet med höga krav och snabba beslutsvägar En arbetsplats där du får möjlighet att påverka och utvecklas Konkurrenskraftig lön och förmåner Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Vi söker nu en engagerad och skicklig konsult för ett spännande uppdrag hos vår kund. Rollen innebär att du får möjligheten att arbeta med löpande redovisning, kontoavstämningar och vid behov även specialiserade redovisningsområden. Du kommer att vara en viktig del av teamet där du ansvarar för bokslutsarbete, rapportering och att säkerställa hög kvalitet och noggrannhet i redovisningen. Här får du chansen att arbeta både operativt och strategiskt, med fokus på att skapa effektiva processer och tillförlitlig ekonomisk rapportering. Är du en driven och kunnig ekonom med erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete? Vill du bidra med din kompetens och göra skillnad hos vår kund? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig! Krav • Finansiell rapportering: Erfarenhet av att ta fram, analysera och presentera ekonomiska rapporter för beslutsfattare. • Redovisning och bokslutsarbete i stora företag: Gedigen erfarenhet av att arbeta med bokslutsprocesser och redovisning i komplexa organisationer med höga krav på kvalitet och noggrannhet. • Avancerade Excel-kunskaper: Vana att använda Excel som ett kraftfullt verktyg för dataanalys, rapportering och finansiell uppföljning. • Flytande svenska, i tal och skrift. Tillträde och ansökan Startdatum: 01 apr 2025 Slutdatum: 04 jul 2025 Sista ansökningsdagen: 28 mar 2025 Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Du är en ledare i grunden och det är där du trivs som allra bäst, finner ditt driv och levererar på topp. Vill du samtidigt vara med och utveckla moderna, digitala processer i en internationell miljö så erbjuder vi just nu det bästa av två världar. Arjo söker en Accounting Manager som vill leda och utveckla Finance Operations Center för Norden och du erbjuds nu en mycket spännande nyckelroll. Som Accounting Manager kommer du att leda och coacha ett team på 8 personer inom redovisning och leverantörsreskontra. Du har det övergripande ansvaret för bokslut, finansiell rapportering, skatter, moms och regelefterlevnad för huvudkontorets bolag. Dessutom får du en viktig roll i att driva digitalisering och effektivisering av processerna – Arjo vill bli ännu bättre, och du får vara med och visa vägen! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla Accounting och AP-teamen (8 direktrapporterande). Säkerställa månads, - kvartals, - och årsbokslut samt rapportering. Ansvara för årsredovisning, skatter, moms och regelefterlevnad. Analysarbete av finansiella rapporter. Utveckla och effektivisera processer inom området genom digitalisering och automatisering. Onboarding och utbildning av nya medarbetare inom Finance. Vara kontaktperson gentemot myndigheter och revisorer. Har vi fångat ditt intresse? Vi söker dig som är en trygg ledare med gedigen erfarenhet både inom ledarskap samt redovisning. Du ser helheten men har också koll på detaljer. Förändringar och digitalisering är något du brinner för – du ser möjligheter snarare än hinder. Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och trivs i en internationell och dynamisk miljö. Svenska och engelska behärskar du i både tal och skrift och du trivs med många kontaktytor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Arjo med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 070–6555730 eller [email protected] alternativt Per Cato 070-3009729 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Vi söker omgående en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande interimsuppdrag hos ett internationellt bolag inom finansbranschen. Här får du arbeta på en arbetsplats med högt tempo och ta stort ansvar för redovisning, rapportering och klientkontakt. Var? Stockholm När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen Vi söker dig som har en stark redovisningsbakgrund och erfarenhet av klientkontakt, samt är bekväm med att arbeta i en komplex och snabbrörlig miljö. I denna roll kommer du att hantera redovisning och rapportering för fonder samt arbeta nära kunder och investerare. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande redovisning och bokslut Upprättande av årsredovisningar och deklarationer Hantering av klient- och investerarrapportering Analys och avstämning av finansiella rapporter Vi söker dig som: Har erfarenhet som Client Accountant, Fund Accountant eller Senior Redovisningskonsult med kunder inom finans eller liknande Har mycket god förståelse för redovisning Är självgående, lösningsorienterad och trygg i kundkontakt Behärskar svenska och engelska flytande Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Är du en trygg ledare som drivs av att utveckla och stötta dina medarbetare? Vill du vara en del av ett välskött och familjärt bolag där innovation, stolthet och tradition möts i en modern tappning? Som ekonomichef leder du ett engagerat team om två ekonomiassistenter och en produktionscontroller och ansvarar för redovisningen i de svenska bolagen. Du rapporterar till CFO och har din arbetsplats på det trivsamma huvudkontoret i Malmö. Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter Ansvara för, organisera- och leda bokslutsprocessen så att de svenska bolagen i koncernen rapporterar korrekt och i tid Driva utveckling av bokslutsprocessen Ansvara för och leda hantering av löpande transaktioner och redovisning Ansvara för årsbokslutsprocessen samt plan för förbättringar av process och revision. Leda budgetprocessen avseende de svenska bolagens omkostnader. Utveckla och leda personal, processer och rutiner inom ekonomiavdelningen. Vara stöd och bollplank till övriga avdelningar avseende ekonomiska spörsmål samt support med ad-hoc analyser. Ansvara för momsrapportering Skatteavräkning och -deklarationer Vem söker vi? För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller har en likvärdig bakgrund, med erfarenhet från en liknande roll – gärna inom ett tillverkande bolag. Du har ledarskapserfarenhet och drivs av att se dina medarbetare växa och utvecklas. Att arbeta med bokslut och ekonomiska styrdokument är en naturlig del av din vardag. Vi söker dig som har en god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har ett systemintresse och har goda kunskaper i affärssystem, rapporteringsverktyg och Excel. Meriterande är erfarenhet av Cognos och SAP. Din personlighet gör stor skillnad! Vi söker en trygg, pedagogisk och prestigelös person med ett genuint engagemang för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, drivs av förbättring och har en naturlig fallenhet för att samarbeta och bygga relationer, både internt och externt. Din kommunikativa förmåga gör att du smidigt navigerar mellan olika funktioner och nivåer i organisationen. Har vi väckt ditt intresse? Kom förbi på en kopp kaffe så berättar vi mer! I denna rekrytering samarbetar Bona med Mpya Finance. Du ansöker via www.mpyafinance.se, och vi kallar löpande till intervjuer – så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta gärna Kristina Bennet på 0703–755075 / [email protected] eller Sandra Grudemo på 0702-332270/ [email protected].
Vi söker omgående en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande interimsuppdrag hos ett internationellt bolag inom finansbranschen. Här får du arbeta på en arbetsplats med högt tempo och ta stort ansvar för redovisning, rapportering och klientkontakt. Var? Stockholm När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen Vi söker dig som har en stark redovisningsbakgrund och erfarenhet av klientkontakt, samt är bekväm med att arbeta i en komplex och snabbrörlig miljö. I denna roll kommer du att hantera redovisning och rapportering för fonder samt arbeta nära kunder och investerare. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande redovisning och bokslut Upprättande av årsredovisningar och deklarationer Hantering av klient- och investerarrapportering Analys och avstämning av finansiella rapporter Vi söker dig som: Har erfarenhet som Client Accountant, Fund Accountant eller Senior Redovisningskonsult med kunder inom finans eller liknande Har mycket god förståelse för redovisning Är självgående, lösningsorienterad och trygg i kundkontakt Behärskar svenska och engelska flytande Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Har du erfarenhet av Purchase to Pay-processer och en bakgrund inom ekonomi och systemutveckling? Vill du arbeta med den senaste tekniken inom SAP S/4 Hana och bidra till att optimera finansiella processer? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Om rollen I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen och förbättringen av Purchase to Pay (PtP)-processerna, med fokus på finans och systemintegration. Du kommer att arbeta tätt med inköpsavdelningen för att optimera end-to-end-processer och säkerställa smidiga, effektiva och regelrätta finansflöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla, förbättra och standardisera PtP-processerna i samarbete med processägaren Driva systemförbättringar och automatisering av PtP-processerna tillsammans med verksamheten och IT/Digital Hantera dokumentation och processbeskrivningar Delta i SAP S/4 Hana-lanseringen och stödja både förberedelser och post-go-live-aktiviteter Stödja pågående projekt där PtP-processerna påverkas Vi söker dig som har: Universitetsexamen inom ekonomi och företagsekonomi Gedigen erfarenhet av Purchase to Pay-processer, gärna inom en internationell miljö eller Shared Service Center Grundläggande redovisningskunskaper Erfarenhet av Readsoft, Mediusflow, SAP S/4 Hana, VIM och Ariba Erfarenhet av processutveckling och/eller projektledning är meriterande Personliga egenskaper: Självgående och drivande – du tar initiativ och löser problem proaktivt Utmärkta kommunikationsförmågor – du kan effektivt interagera med olika intressenter Lösningsorienterad – du trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö Plats: Göteborg Uppdragsperiod: 24 mars 2025 – 30 juni 2025 Distansarbete: 25 % möjligt Omfattning: Heltid Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av detta spännande uppdrag!
Vi söker en Senior Redovisningsekonom till vår kund i Göteborg! Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs med ansvar och vill arbeta i en internationell miljö? Nu söker vi en driven person som vill bidra till vår kunds redovisningsteam och vara med och utveckla deras finansiella processer. Om rollen: Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisning och rapportering för ett av kundens säljbolag. Rollen är placerad i Göteborg och innebär nära samarbete med både lokala och internationella kollegor samt externa intressenter. Arbetsuppgifter: Ansvara för redovisning och rapportering inom säljbolaget Hantera löpande bokföring, månadsbokslut och årsredovisningar Säkerställa korrekt momsredovisning och hantera skillnader mellan IFRS och lokal GAAP Samarbeta med kundens Global Accounting Centre, revisorer och skatterådgivare Delta aktivt i förbättrings- och standardiseringsinitiativ Medverka i projekt kopplade till digitalisering och automatisering Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet från redovisning inom stora internationella tillverkningsföretag Goda kunskaper i SAP och Hyperion FM Erfarenhet av bokslut, rapportering och redovisning enligt IFRS Intresse för dataanalys och digitalisering Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift Stark analytisk förmåga, hög integritet och en positiv, flexibel attityd Placering: Göteborg Uppdragsperiod: 24 mars 2025 – 31 oktober 2025 Distansarbete: 0% Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker på uppdrag från kund en Interim Redovisningsspecialist till ett uppdrag i Eskilstuna eller Göteborg. Uppdraget löper 6 månader och har start omgående. Möjlighet till hybridarbete finns. I arbetsuppgifterna ingår Veckovis och månadsvis försäljningsrapportering Månadsvis rapportering av resultaträkning och balansräkning Månadsvis analytisk granskning av de ekonomiska resultaten Finansiell planering och analys IFRS-rapportering av leasing Avstämning av balansräkning Avstämning och vidarefakturering av koncerninterna transaktioner Hantering av lokala lagstadgade rapporteringskrav och revisioner Alla lokala rapporteringsskyldigheter Operativ kontroll över redovisningen Vi söker dig med gedigen erfarenhet som redovisningsekonom, redovisningsansvarig eller redovisningsspecialist. För att passa för rollen så har du goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i svenska och i engelska. Välkommen med ansökan! [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer