Högt över Göteborgs takåsar, på våning 25 i Jacy’z-huset, hittar du vårt passionerade supportteam. Här arbetar vi med allt från ekonomi och marknad till IT och projektledning – alltid med ett tydligt mål: Att skapa stamgäster till våra destinationer i Sverige, Norge och Danmark! Är du vår nästa Redovisningsekonom? Vi söker en erfaren och noggrann Redovisningsekonom till ESS Groups dotterbolag Belle Maison och Fluid Minds. Här får du en nyckelroll där du självständigt ansvarar för redovisningen av båda bolagen, samtidigt som du är en del av vårt ekonomiteam på huvudkontoret i Jacy’z-huset i Gårda. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, bokföring och analys – en roll för dig som trivs med att kombinera din analytiska förmåga med din kommunikativa sida! Om Belle Maison Belle Maison är en dynamisk importör med stark förankring i hotell- och restaurangbranschen. Vi specialiserar oss på kurerade viner från ledande europeiska producenter och domäner. Som en del av ESS Group har vi en unik position där våra produkter når både ESS Groups premiumdestinationer samt den bredare HORECA-marknaden. Om Fluid Minds Fluid Minds är en dryckesinkubator med egenproducerad premiumdryck på burk, fat och flaska. Vi utvecklar både egna varumärken och erbjuder konsulttjänster inom produktutveckling och legoproduktion för externa partners. Vi är här för att skapa nästa generations dryckesvarumärken. Om rollen Som Redovisningsekonom hos oss får du en bred och ansvarsfull roll där du hanterar: Löpande bokföring, månads- och årsbokslut Deklarationer och likviditetsplanering Analyser av resultat och budgetuppföljning Skapande av produktkalkyler och redovisning av alkoholskatt Säkerställande av högsta kvalitet på våra ekonomiska processer Vem är du? Vi söker dig som har: En relevant ekonomiutbildning och flerårig erfarenhet av redovisning Erfarenhet av produkt- och lagerkalkyler Goda kunskaper i Excel, gärna erfarenhet av Fortnox En analytisk och strukturerad arbetsstil, med förmåga att fatta snabba beslut vid behov God kommunikativ förmåga och trivs i team Erfarenhet av redovisning av alkoholhaltiga och egentillverkade produkter är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift (övriga språk som danska eller franska är meriterande) Om tjänsten: Anställningsgrad: 80% tillsvidare med 6 månaders provanställning Plats: ESS Huvudkontor, Jacy’z-huset, Gårda, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sök idag! Varför välja oss? Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Controller/ Redovisningsekonom blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du arbetar nära ledning för att stöta med diverse analyser bland annat riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med och analys av portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Utöver detta kommer du även arbeta med redovisning i ett antal bolag. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med kontroll. Arbetsuppgifter bl.a Löpande redovisning och avstämningar Upprättande av bokslut och årsredovisning (K2 & K3) Moms- och skattedeklarationer Analysarbete / riskanalys Intern kontroll Rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat i din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer att vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater till nästa steg i karriären - oavsett om de är nyaxaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserat team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är 'att skapa lyckligare arbetsplatser' och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiva förändringar i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökad värdeskapande och större organisationer.
Högt över Göteborgs takåsar, på våning 25 i Jacy’z-huset, hittar du vårt passionerade supportteam. Här arbetar vi med allt från ekonomi och marknad till IT och projektledning – alltid med ett tydligt mål: Att skapa stamgäster till våra destinationer i Sverige, Norge och Danmark! Är du vår nästa Redovisningsekonom? Vi söker en erfaren och noggrann Redovisningsekonom till ESS Groups dotterbolag Belle Maison och Fluid Minds. Här får du en nyckelroll där du självständigt ansvarar för redovisningen av båda bolagen, samtidigt som du är en del av vårt ekonomiteam på huvudkontoret i Jacy’z-huset i Gårda. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, bokföring och analys – en roll för dig som trivs med att kombinera din analytiska förmåga med din kommunikativa sida! Om Belle Maison Belle Maison är en dynamisk importör med stark förankring i hotell- och restaurangbranschen. Vi specialiserar oss på kurerade viner från ledande europeiska producenter och domäner. Som en del av ESS Group har vi en unik position där våra produkter når både ESS Groups premiumdestinationer samt den bredare HORECA-marknaden. Om Fluid Minds Fluid Minds är en dryckesinkubator med egenproducerad premiumdryck på burk, fat och flaska. Vi utvecklar både egna varumärken och erbjuder konsulttjänster inom produktutveckling och legoproduktion för externa partners. Vi är här för att skapa nästa generations dryckesvarumärken. Om rollen Som Redovisningsekonom hos oss får du en bred och ansvarsfull roll där du hanterar: Löpande bokföring, månads- och årsbokslut Deklarationer och likviditetsplanering Analyser av resultat och budgetuppföljning Skapande av produktkalkyler och redovisning av alkoholskatt Säkerställande av högsta kvalitet på våra ekonomiska processer Vem är du? Vi söker dig som har: En relevant ekonomiutbildning och flerårig erfarenhet av redovisning Erfarenhet av produkt- och lagerkalkyler Goda kunskaper i Excel, gärna erfarenhet av Fortnox En analytisk och strukturerad arbetsstil, med förmåga att fatta snabba beslut vid behov God kommunikativ förmåga och trivs i team Erfarenhet av redovisning av alkoholhaltiga och egentillverkade produkter är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift (övriga språk som danska eller franska är meriterande) Om tjänsten: Anställningsgrad: 80% tillsvidare med 6 månaders provanställning Plats: ESS Huvudkontor, Jacy’z-huset, Gårda, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sök idag! Varför välja oss? Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Är du en noggrann och analytisk person som vill ta nästa steg i din karriär? Har du erfarenhet av redovisning och vill arbeta i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö? Då kan denna tjänst vara rätt för dig. Som Redovisningsansvarig hos Direkt Chark kommer du att ha en nyckelroll i företagets ekonomifunktion. Du ansvarar för redovisningen och rapporteringen samt säkerställer att underlagen är korrekta. Rollen innebär även arbete med BI-analyser och rapportgenerering för att stödja verksamheten i strategiska beslut. Du rapporterar till VD. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för löpande redovisning, bokslut och rapportering. Skatt, moms och deklarationer. Myndighetsrapportering BI-analys och rapportgenerering. Säkerställa att Jeeves används effektivt för redovisning och uppföljning. Samarbete med ekonomiassistent och ekonomikonsult (ekonomichef). Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning och vill ta nästa steg i din karriär. Du är noggrann, analytisk och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du trivs i en miljö där ÄKTA är viktigt, Ärlighet, Kunskap, Tillsammans och Ansvar = våra nyckelord. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av redovisning och rapportering. Kunskap i skatt och moms. Erfarenhet av BI-analys och rapportgenerering. Erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Erfarenhet av ägarledda bolag. Meriterande är erfarenhet av produktionsbolag. Meriterande är även kompetens inom lönehantering. Lön och förmåner Lön då alla kriterier är uppfyllda cirka 45 000 sek /mån. Pension & försäkring enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag 2000 6 veckors semester (ej övertid) Ansökan Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kompetent redovisningsansvarig till vårt team. Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För frågor kontakta Anna Petersson [email protected]. Sista ansökan är 12 mars 2025.
Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Redovisningsekonom/Controller blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du ansvarar för redovisningen och arbetar nära ledning för att stötta med riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med controlling. Arbetsuppgifter inkluderar exempelvis Ansvar för redovisningen Upprättande av årsbokslut och årsredovisning (K2 & K3) Löpande redovisning och avstämningar Moms- och skattedeklarationer Intern kontroll, riskanalys och rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Välkommen till REMONDIS Traineeprogram 2025 Är du redo att forma din framtid och göra skillnad? REMONDIS, en av världens ledande företag inom återvinning och avfallshantering, söker nu engagerade och ambitiösa talanger till vårt traineeprogram. Om Traineeprogrammet Vårt 1,5-åriga traineeprogram erbjuder en unik möjlighet att utvecklas och forma din roll inom företaget. Under programmets gång kommer du att få arbeta på uppdrag av framtiden och bidra till vår vision om en hållbar värld. Du kommer att ha en dedikerad mentor i en ledande position som stöttar dig och ger ett bolagsövergripande perspektiv under hela programmet. Trainee inom redovisning Vi söker nu en trainee till vår ekonomiavdelning med fokus på redovisning. Här får du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi samtidigt som du får djup insyn i branschen. Genom ett tvärfunktionellt arbetssätt bidrar du till bolagets tillväxt och framgång. Vi söker dig som har en stark vilja att lära dig och som vill växa tillsammans med vårt team. Du behöver inte kunna allt från början, men vi kommer att se till att du får en bra grund att stå på. Med din entusiasm och vårt stöd kommer du att utvecklas och bli en viktig del av vår verksamhet. Huvudsakliga ansvarsområden: Assistera vid löpande bokföring och avstämningar Delta i arbetet med kund- och leverantörsreskontra Medverka vid månads- och årsbokslut Stötta vid moms- och skatteredovisning Analysera och sammanställa ekonomiska rapporter Administrativa uppgifter relaterade till ekonomi och redovisning Samverka med andra avdelningar för att säkerställa korrekt ekonomisk hantering Automatisera processer och implementera AI-lösningar Kompetenskrav: Högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi. Grundläggande förståelse för redovisning och ekonomiska processer. Kommunikativ på ett tydligt och pedagogiskt vis. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem ser vi som meriterande. Personliga egenskaper: Noggrann Ansvarstagande Engagerad Serviceinriktad God samarbetsförmåga Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Placering: Göteborg Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Göteborg. Start: September 2025. I den här rekryteringen kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Arbetsuppgifter Vill du vara en del av en omfattande satsning där vår bankkund moderniserar deras försäkringssystem? Vi söker nu en engagerad redovisningsekonom till vår bankkund inom Pension & Försäkring! Detta är en långsiktig möjlighet där du får arbeta med kvalificerad redovisning i en stor och komplex organisation. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och du kommer att ta över ansvarsområden från flera teammedlemmar för att säkerställa en smidig övergång och fortsatt hög kvalitet i arbetet. Här får du arbeta i en dynamisk miljö där noggrannhet och kvalitet är en självklarhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Månads- och kvartalsbokslut för finansiella instrument Övriga bokslutsrelaterade redovisningsuppgifter Kontoavstämningsprojekt Bidra till utveckling av systemstöd och processer Kvalifikationer Du har +5 års erfarenhet från roller som redovisningsekonom och/eller finansiell controller. Du har ett genuint intresse för redovisning. Du har erfarenhet av redovisning av finansiella instrument enligt IFRS 9. Du har erfarenhet av redovisning och rapportering i stora organisationer med komplexa rapporteringskrav. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Meriterande: Kunskap om Oracle ERP och EPM molnbaserade lösningar (kundens ekonomisystem finns i ERP och ARCS är en del av EPM-lösningen) Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull och hjälpsam och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare krävs en analytisk förmåga och en stark känsla för detaljer – samtidigt som du har möjlighet att se helheten. Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i mars och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-09-15 med goda möjligheter till förlängning. Därför bör du vara öppen för ett långsiktigt uppdrag. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. De har en hybridpolicy med 3 dagar onsite och 2 dagar remote. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vänligen notera att en bakgrundskontroll och ett utdrag från Polisens belastningsregister kommer att genomföras innan du kan påbörja ditt uppdrag.
Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Redovisningsekonom/Controller blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du ansvarar för redovisningen och arbetar nära ledning för att stötta med riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med controlling. Arbetsuppgifter inkluderar exempelvis Ansvar för redovisningen Upprättande av årsbokslut och årsredovisning (K2 & K3) Löpande redovisning och avstämningar Moms- och skattedeklarationer Intern kontroll, riskanalys och rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö. Är du en driven och prestigelös person med erfarenhet av ekonomiprocesser? Vill du kombinera operativt arbete med ledarskap och driva utvecklingen av ett ekonomiteam? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en Team Manager för Accounts Payable som kommer att ha en nyckelroll i att leda och utveckla vårt AP-team samt dess processer. Om tjänsten Som Team Manager för Accounts Payable ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av leverantörsfakturor, med särskilt fokus på varuflöden. Du kommer också att ha en aktiv roll i fakturahantering och bokslut, vilket ger dig en god överblick över både teamets och verksamhetens arbete. I rollen ingår personalansvar, vilket innebär att du stöttar, coachar och utvecklar dina medarbetare. Du leder teamet i det dagliga arbetet och bidrar till dess utveckling genom att skapa förutsättningar för smidiga arbetsprocesser och samarbeten. Utöver det operativa ansvaret arbetar du med utvecklingsprojekt inom processer, rutiner och system för att optimera och modernisera arbetssättet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa korrekt hantering och betalning av leverantörsfakturor. Personalansvar för teamet, där du leder det dagliga arbetet, prioriterar uppgifter och stöttar medarbetarnas utveckling genom coachning och stöd. Ansvara för AP-relaterade delar av månads-, kvartals- och årsbokslut. Driva utvecklingsprojekt för processer och system för ökad effektivitet och kvalitet. Hantera inkommande ärenden och säkerställa smidig kommunikation med interna och externa parter. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med finansiella processer, gärna med fokus på varuflöden och fakturahantering. Du är van att arbeta i flera system samtidigt och har grundläggande Excel-kunskaper för enklare analyser. Som person är du driven, prestigelös och kommunikativ. Du trivs med att kombinera operativt arbete med att leda och inspirera andra och har ett stort intresse för att utveckla både arbetssätt och processer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda ett team, gärna inom en ekonomifunktion. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en chans att vara en del av ett växande företag med en stark marknadsposition. Du kommer att vara en del av ett fantastiskt team som hjälper varandra och delar med sig av kunskap för att utvecklas tillsammans. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att delta i olika företagsaktiviteter och sociala evenemang, såsom teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.
Om företaget PP Pension är en tjänstepensionsförening som endast finns till för företagare och deras anställda i medie- och informationsbranschen. De delar varken ut vinster till aktieägare eller några provisioner eller bonusar. Vinsten går i stället tillbaka till deras sparare i form av låga avgifter, rabatterade fonder och personlig rådgivning. Som bolag är PP Pension inne i ett intensivt och spännande utvecklingsarbete. De sitter i trivsamma lokaler i centrala Stockholm, värnar om en god arbetsmiljö och strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Idag är de totalt drygt 25 medarbetare. Klicka här för att kika på deras hemsida. Din roll I rollen som Redovisningsekonom hos PP Pension erbjuds du en intressant och omväxlande roll. Du får möjlighet att driva och påverka liksom att utveckla rutiner, processer och arbetssätt som tillsammans ger dig insikt i hela verksamheten. Du kommer att tillhöra ett mindre ekonomiteam där förmågan att samarbeta är viktigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Bokslut Framtagning av delårsrapport och årsredovisning Ekonomisk-/lönsamhets- samt driftskostnadsuppföljning Koncernredovisning och försäkringsföretagens rapportering Omfattning: Heltid, 40 tim/vecka Arbetstider: Kontorstider 8.00-17.00 med möjlighet till flex samt distansarbete 2 dgr/vecka. Placering: Centrala Stockholm - Kammakargatan 22. Start: Vi ser gärna en start i början av maj 2025, alternativt tidigare beroende på önskemål. Anställningsform: Tillsvidareanställning hos PP Pension med inledande 6 månaders provanställning. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och/eller företagsekonomi samt ungefär tre års erfarenhet av en liknande roll i ett medelstort eller stort företag. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare är du van att arbeta i Windows-miljö och behärskar Office-paketet, särskilt Excel förstås. Erfarenhet av ekonomisystem är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet av försäkringsredovisning och elektronisk fakturahantering. Som person söker vi dig som är noggrann, samarbetsinriktad och har ett öga för detaljer. Du är prestigelös, nyfiken och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter och förbättra arbetssätt. Varför arbeta på PP Pension? Hos PP Pension får du en spännande och omväxlande roll där du får en helhetsinsikt i verksamheten och möjlighet att påverka och utveckla rutiner, processer och arbetssätt. PP Pension värdesätter driv och engagemang och ger dig utrymme att växa, både inom redovisning och försäkringskompetens. PP Pension är idag ett team på cirka 30 personer, inklusive konsulter, och sitter i centrala lokaler vid Kammarkargatan/Sveavägen, som inom kort kommer att renoveras för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö. Gällande förmåner så erbjuder företaget bland annat ett generöst friskvårdsbelopp och de startar alltid veckan med en gemensam frukost på måndagar och avrundar den med en fredagsfrukost. PP Pension arbetar huvudsakligen från kontoret men erbjuder flexibilitet – måndag och torsdag är fasta kontorsdagar, medan du kan välja att arbeta på distans två dagar i veckan. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar PP Pension med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Välj ett jobb för att visa detaljer