Redovisningskonsult

Sök bland 154 lediga jobb som Redovisningskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg 🤩

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder. Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden. Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut. För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemang genomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete. För rätt person så finns möjligheter att bli chef över andra redovisningskonsulter. Vi söker dig som har Minst tre års erfarenhet av redovisning Har arbetat i Visma En god kontoförståelse Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift Vi ser det som meriterande Att ha en ekonomisk utbildning Att ha haft personalansvar sedan innan Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Remote, Göteborg Omfattning: 40 h/vecka Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

12 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vill du bli en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? Då är det kanske dig vi söker!! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är en viktig del i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Vi är ett härligt team med nära samarbete och god sammanhållning, vi är måna om att alltid hjälpa och stötta varandra i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt med balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet till hemarbete finns. Kontoret är beläget i stora fina lokaler på Järfällavägen 106, med närhet till pendeltåg, bussar och restauranger Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Goda digitala kunskaper och erfarenhet av Fortnox eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du driven, nyfiken och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Med tanke på sommar och semester kommer intervjuer och urval att ske i augusti. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, rekryterare, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

12 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Teamet består i dagsläget av 12 engagerade medarbetare, det finns en stark kamratanda i teamet och vi hjälper alltid varandra i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt med en balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Vi sitter i ljusa och fina lokaler på Holländargatan i centrala Stockholm med närhet till butiker och lunchrestauranger. Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Mycket goda digitala kunskaper och erfarenhet av Fortnox och Capego eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du driven, initiativtagande och självgående. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är även en person som tycker om att dela med dig och lära ut din kunskap till dina medarbetare. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Med tanke på sommar och semester kommer intervjuer och urval att ske i augusti. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, rekryterare, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

12 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Redovisningskonsult till BusinessEconomics i Luleå

Om oss Är du en serviceinriktad person som vill jobba i ett mindre och mer flexibelt företag, då kan denna tjänst vara något för dig! Vi är mer än bara en redovisningsbyrå i Luleå. Vi arbetar med både små och medelstora företag i olika branscher över hela Sverige och gör det vi är bäst på. För oss är kvalité och service en självklarhet och vi ser oss som företagarens bästa vän inom redovisning, lön, rådgivning och skatt. Om företaget Businesseconomics är en flexibel redovisningsbyrå som erbjuder unika och skräddarsydda lösningar för företag. Vi arbetar med moderna IT-system och effektiva processer i en kombination av personlig service och har alltid kunden i fokus oavsett storleken på företaget. Vi är en redovisningsbyrå med lång och gedigen erfarenhet i branschen, är medlemmar i branschorganisationen FAR och har både auktoriserade redovisnings- och lönekonsulter. I vårt nätverk finns expertkompetens inom redovisning, rådgivning och skatt. Dina arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult jobbar du bland annat med: • Löpande redovisning • Leverantörsfakturor • Kundfakturor • Årsbokslut • Inkomstdeklarationer • Rådgivning • Månadsbokslut Din profil Du har studerat ekonomi på universitet, högskola eller YH utbildning och har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi från redovisnings- eller revisionsbyrå. Som person är du strukturerad, serviceinriktad och du gillar att vara en del i ett team. Du har goda kunskaper i Fortnox, MS office paketet, meriterande om du tidigare har jobbat med Wolters Kluwer. Ansökan Business economics erbjuder dig bra utvecklingsmöjligheter samt generösa förmåner. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Monica Berglund på telefon: 073 351 27 00 alt mejladress [email protected] Sista dag för ansökan är 4 augusti. Tillträde så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

12 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Vi söker redovisningskonsult

Efterfrågan på våra tjänster ökar och nu söker Hushållningssällskapet i Jönköpings län medarbetare till vår ekonomirådgivning. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete ihop med ett härligt gäng som trivs bra tillsammans. Om tjänsten Du kommer att ingå i ett regionalt och nationellt nätverk med redovisningskonsulter och ekonomirådgivare vars inriktning är redovisning, ekonomistyrning och företagsutveckling. Vi är specialiserade på företag inom gröna näringar. Vi jobbar tillsammans med kollegor inom växtodling, miljö, skog, lantbruksdjur, landsbygdsutveckling och juridik. Du kommer därför att arbeta nära produktionslantbruket och landsbygdsföretagandet och genom din insats kommer du att skapa mervärde för kunden. Vem är du? Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av redovisning och redovisningsarbete, bokslut och deklarationer för olika företagsformer, projektledning, driftsplanering och budgetering eller annan ekonomisk rådgivning. Det är en fördel om du har en relevant utbildning inom ekonomi. För oss och våra kunder är det meriterande att du har erfarenhet från gröna näringar. Som person uppskattar vi om du har lätt för att samarbeta och uttrycka dig i tal och skrift. Tjänsten är flexibel och självständig beroende på dina önskemål. Är du intresserad? Välkommen med din ansökan till oss snarast, dock senast den 26 augusti. Intervjuer kommer ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Ansökan skickas till [email protected] Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Carlsson, VD tel: 0708-290976, e-post: [email protected] Hushållningssällskapet är 15 fristående sällskap över hela landet som tillsammans och var för sig erbjuder kunskap för landets framtid. Vi driver naturbruksgymnasier, försöksgårdar, forskningsprogram, projekt för bättre mat – och erbjuder rådgivning för lantbrukets och landsbygdens utveckling.

11 juli 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Erfaren redovisningskonsult till Aspia, Västerås

Aspia är den marknadsledande affärspartnern inom bland annat redovisning och rådgivning, och erbjuder våra kunder en mängd företagsnära tjänster. Vi fortsätter att växa och söker nu erfarna redovisningskonsulter till vårt kontor i Västerås, som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare. Har du tidigare erfarenhet inom redovisning och vill utvecklas vidare i ett företag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv? Kom till oss på Aspia!  Om rollen:  Som redovisningskonsult på Aspia får du möjlighet till en varierande och utvecklande roll där du får chansen att arbeta med kunder i olika typer av branscher. I denna roll, stödjer du samt coachar våra mer juniora kollegor i uppdragen och har ett stort ansvar för att kunden är nöjd, och att kvaliteten i vår leverans är hög.  Arbetet sker på uppdrag av kund och utförs från vårt egna kontor eller förlagt ute hos kund. I rollen kan du även få arbeta med interimsuppdrag. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:  Upprätta bokslut och årsredovisningar, bl.a. enligt regelverk K2 samt K3 Inkomstdeklarationer, privatpersoner och juridiska personer Upprätta koncernredovisning Kvalitetssäkring av period- och årsbokslut Löpande rapporteringar till kund  - Konsultationer och kundrådgivning   Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar och stöttar varandra. Vem är du?  En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du:  innehar högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning. - har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. - har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar, samt är självgående i detta.  - behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska. - Vidare ser vi gärna att du har grunden och ambitionen för att bli auktoriserad redovisningskonsult i framtiden.  För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar samarbete och trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden, samt har förmågan att bygga och bibehålla långsiktiga relationer. Du kan hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka.  Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!  Vad vi erbjuder: Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och erbjuder goda möjligheter till utveckling på ett strukturerat sätt. Både genom medarbetarsamtal där du sätter mål för din egen utveckling, men även genom utbildningsprogram inom såväl tjänsteområde som ledarskap och affärsmannaskap. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!  Vill du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Aspia? Läs gärna vidare här: Jobba på Aspia | Aspia   Praktiskt om tjänsten:  Placeringsort: Västerås. Vi erbjuder hybridarbete.  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid  Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Du ansöker enkelt direkt i vårt rekryteringsverktyg, genom att bifoga ditt CV samt besvarar våra urvalsfrågor. På grund av GDRP tar vi inte emot ansökningar via mejl.  På grund av semestertider kommer vi att behandla din ansökan och följa upp i processen i mitten av Augusti månad igen.   Kontakt: Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Zetterström: [email protected]   Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att höra av dig till Talent Acquisition Specialist, Ellinor Bergström: [email protected]   Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.   Vi på Aspia önskar dig en trevlig sommar!  Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

10 juli 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Byrån hette tidigare Wengbrand innan den förvärvades av Talenom och teamet i Ulricehamn och Borås består av 9 engagerade medarbetare. I teamet finns det en stark kamratanda och vi är måna om att hjälpa och stötta varandra i det dagliga arbetet. Tjänsten är huvudsakligen baserad på kontoret i Ulricehamn. Men för oss är det viktigt med en balans mellan privatliv och arbetsliv, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån eller från kontoret i Borås. Kontoret är centralt beläget med närhet till restauranger och kollektivtrafik. För att lyckas i rollen behöver du: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från högskola eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Vara självgående inom redovisning och bokslut Erfarenhet av och gilla kundkontakt Goda digitala kunskaper och erfarenhet av affärssystem God kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Har tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå Är auktoriserad redovisningskonsult Som person är du driven, initiativtagande och självgående. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är även en person som tycker om att dela med dig och lära ut din kunskap till dina kollegor. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Med tanke på sommar och semester kommer intervjuer och urval att ske i augusti. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, Rekryteringsspecialist, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

9 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Senior redovisningskonsult

Hjorth & Partners är en fullservicebyrå inom ekonomi och juridik som hjälper våra kunder med allt från daglig bokföring och lönehantering till kvalificerad rådgivning inom bland annat skatterätt och arbetsrätt. Vi är ett växande bolag med en inspirerande, inkluderande och energisk arbetsplats som nu behöver förstärka med en kunnig redovisningskonsult. Vem är du? För att lyckas i rollen är du redovisningsekonom med utbildning från YH-utbildning eller högskola. Du har 3-5 års erfarenhet av brett redovisningsarbete och söker en långsiktig roll med ansvar och mandat att utveckla våra kunders ekonomiska vardag. Du kommer vara kund- och redovisningsansvarig för ett flertal bolag. Du passar den här rollen om du är en person med energi och stark drivkraft som inser vikten av att arbeta effektivt och i team med kundens bästa för dina ögon samt att leverera med hög kvalitet. Du har tidigare erfarenhet från redovisningsbyrå och tycker om att lära dig nytt och utvecklas samtidigt som du stöttar våra kunder. Vi ser gärna att du har följande egenskaper och erfarenheter Analytisk förmåga. Goda redovisningskunskaper Självgående person som vågar ta egna beslut och driva ditt arbete framåt. Serviceintriktad. Prestigelös och är inte rädd att hjälpa till när det behövs. God vana av att arbeta i Fortnox. Goda kunskaper i Excel. Arbetsuppgifter Löpande redovisning och bokslut från ax till limpa Årsredovisningar och revisionskontakter Budget- och likviditetsplanering Kundansvar och bollplank Kontakter såväl internt som externt. Tjänsten är på heltid och kontoret är beläget på Södermalm i Stockholm. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

8 juli 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Redovisningsekonom med fastighetserfarenhet till BRA

Vill du jobba som redovisningsekonom på framgångsrika BRA-koncernen i Göteborg? Har du minst 3 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom på större bolag och är på jakt efter din nästa utmaning? Då kan det här uppdraget vara något för dig. Start: 2024-09-01 Slut: Minst 4 månader Dina arbetsuppgifter Vi på Jeffersonwells söker en erfaren och engagerad redovisningsekonom - gärna med erfarenhet från fastighetsbolag, för ett konsultuppdrag på plats hos vår kund BRA i Mölndal. Företaget har ett 60-tal bolag och under ett kommande systembyte behöver de en extra person som stöd till redovisningschefen och befintlig ekonom för att hantera deras fastighetsbolag och egenregiprojektbolag. Du kommer att avlasta med avstämningar och löpande bokföring för dessa. Starten är 1 september och längden är oklar men minst 4 månader. Du kommer inte ha eget bolagsansvar eller göra momsdeklarationer. Ekonomiavdelningen består av 8 personer och sitter i företagets fina lokaler i Mölndal med närhet till buss. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom och självständigt kan hantera ovan arbetsuppgifter. Vi ser att du har kunskap inom bokföring och redovisning och är noggrann med siffror. Som person är du initiativtagande, driven, professionell och engagerad. Du är kommunikativ och tar ansvar för att driva ditt och gruppens arbete framåt. Du är prestigelös, flexibel och kan hjälpa till där det behövs och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. BRA-Koncernen BRA är en av Sveriges största byggkoncern med ett brett erbjudande inom entreprenad, projektutveckling och förvaltning. Målet är att genom affärsmässighet, kompetens, korta beslutsvägar tillsammans med engagerade medarbetare, leverera en slutprodukt som överträffar kundens förväntningar. Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon 031-617235. Sista ansökningsdag är 2024-08-04 Vi ser fram emot din ansökan! Om Jeffersonwells Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

8 juli 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Erfaren redovisningskonsult med nära till skratt

Om jobbet · Känner du att det skrattas för lite på jobbet? · Önskar du att du hade fler roliga kollegor som inte bara pratar bokslut? · Vaknar du lycklig efter att ha drömt om ännu ett Exceldokument? · Vill du kunna välja om du har lunchlåda med dig eller hellre går ut på stan och äter? · Är du trygg med löpande bokföring och får både kunder och kollegor att le av din kompetens? · Får du stresspåslag om du måste vara på jobbet exakt klockan 8? Tycker du istället att det är viktigare att jobbet blir gjort i tid och med hög kvalitet? · Anser du dig ha en hög social förmåga, även när du kommer till jobbet en regnig tisdag? · Tycker du att heltid är det enda vettiga när det gäller en anställning? · Vill du fortsätta att utvecklas inom redovisning? Om du svarar ja på alla frågor och dessutom är utbildad redovisningsekonom så har du redan kommit långt i vår rekryteringsprocess. Vi på A Invest & Consulting är just nu i en expansiv fas och behöver förstärka vårt team med ytterligare en redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Varför ska du jobba hos oss? Vi tar det viktigaste först; varför du ska söka till oss. För att vi har kul och är grymma i det vi gör. Vi strävar alltid efter att bli bäst inom vårt område. Det skulle vara omöjligt att nå dit om det inte vore för våra fantastiska medarbetare. Vi värdesätter att arbeta tillsammans och ser kompetensutveckling och engagemang som något alla har glädje av. Dessutom sitter vi i ett vackert kontor, centralt beläget i Malmö. Fortfarande fundersam? Läs resten av annonsen och gå tillbaka hit igen. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära bolagets kunder med varierande och självständiga uppgifter utifrån kundens behov. Vi erbjuder våra kunder allt från löpande redovisning, lönehantering till bokslut och inkomstdeklarationer. I arbetet ingår även ekonomisk rådgivning och skatteplanering. Du kommer ansvara för att förvalta och utveckla både befintliga och nya kundrelationer. För att lyckas så får du stor frihet under eget ansvar. Själva arbetet planerar du tillsammans med ditt team. Vem söker vi? Vi söker dig som har nära till skratt och har en YH-utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst 1 års relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete, gärna inom byrå. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med helheten inom ekonomi och redovisning. Har du dessutom erfarenhet inom årsredovisningar och inkomstdeklarationer, så blir Ida på vårt kontor glad. Du behöver tycka det är lika kul att arbeta självständigt som i grupp och se det som en ära att kunden blir nöjd, även om du skulle ha invändningar mot någon siffra. För att lyckas behöver du vara grym i svenska, både när du pratar och skriver. Du måste också ha förmågan att analysera, älska både siffror och nya utmaningar och känna ett ständigt driv att utvecklas. Om du inte har börjat på din ansökan redan, så är tipset att vara snabb. Annars finns det en stor risk att du missar tåget och inte får möjlighet att bli del av vårt fantastiska team!

8 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024