Redovisningskonsult
Sök bland 122 lediga jobb som Redovisningskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Inledning Har du en bakgrund inom ekonomi och redovisning? Arbetar du idag som redovisningskonsult eller ekonom, men vill ta nästa steg i din karriär? Då är det just dig vi söker! Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Contrado har sina lokala kontor på 13 orter runtom i landet, från Örnsköldsvik i norr till Kalmar i söder. Arbetstiderna är 8-17, fredagar 8-15. Introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter. Om du är intresserad av att utvecklas i din roll har du goda möjligheter till detta i denna tjänst. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjlighet att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Här får du känna av fördelarna med att tillhöra det lilla kontoret i den större organisationen. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du att arbeta med löpande bokföring, bokslut, deklarationer, årsredovisningar samt konsultationer för både små och stora bolag. Redovisningssystem som används är Fortnox, Briljant samt bokslutssystemet Wolters Kluwer. Kundkontakten trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som Vi söker dig som har några års erfarenhet inom ekonomi och känner dig trygg i hela redovisningsprocessen. Meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då dina kunder till största delen är svensktalande. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Övrigt Stad: Örnsköldsvik Omfattning: Heltid, 38 tim/vecka Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Klara Andersson, [email protected] I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.
Är du en erfaren redovisningskonsult som söker en utmanande och mångsidig roll i ett prestigelöst och familjärt företag? Vi söker dig som vill bidra med din expertis till ett engagerat team på en modern, digitaliserad byrå och utvecklas tillsammans med ett drivet team. Arbetsbeskrivning Teamet hos My Business Controller växer och vi söker nu ytterligare en redovisningskonsult som vill vara med och vidareutveckla bolaget. I din roll kommer du även att vara ytterst ansvarig för vissa klienter och leda medarbetare i samma uppdrag. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Bokföring • Fakturering • Leverantörsfakturahantering • Bokslut • Upprätta årsredovisningar • Löneadministration • Övriga administrativa arbetsuppgifter Är du den vi söker? Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete från byrå och som trivs i en prestigelös och familjär miljö med frihet under ansvar och med stor möjlighet att påverka. Du förstår hela det ekonomiska flödet i ett bolag och du har ett driv att lära dig nya saker och få möjlighet att utvecklas. Eftersom du kommer att jobba tillsammans med ett härligt gäng kollegor med möjlighet till spännande kunskapsutbyten och även ha mycket kontakt med kunder, ser vi att du är en social och kommunikativ person som gärna tar kontakt och som vågar ställa frågor. Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst på en modern byrå, med fina lokaler mitt i centrala Stockholm. Hos My Business Controller lägger man stor vikt vid att personalen ska trivas och på kontoret är det högt i tak, god stämning och alla kollegor ska känna att de får den stöttning och utbildning de behöver. I den här rekryteringen samarbetar My Business Controller med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om My Business Controller My Business Controller är en auktoriserad redovisningsbyrå inom SRF. Genom många år i branschen har vi fått bred kunskap inom de flesta branscher och bolagsformer för både små och stora företag. Genom ett bra samarbete med mycket personlig kontakt kan vi tillsammans med kunden ta fram de viktigaste nycklarna för företaget som hjälper kunden att ta rätt beslut!
Vill du jobba på en familjär arbetsplats med härliga kollegor? Vill du känna att du utvecklas både personligt och professionellt och får anpassa din utvecklingsplan till din ambition och förmåga? Greenstep etablerar nu sin verksamhet i Göteborg, däravsöker vi nu dig som vill vara med i en spännande uppbyggnadsfas och arbeta som erfaren redovisningskonsult hos oss!Ansök redan idag och bli en del av Greenstep-familjen! I arbetet som erfaren redovisningskonsult arbetar du mångsidigt med olika uppgifter kopplat till dina kunders ekonomiförvaltning. Uppgifterna innefattar allt från verksamhetsanalyser, redovisning, upprättande av period- och årsbokslut samt beskattningsfrågor. Kundarbete är en viktig del av ditt arbete och därmed trivs du i en roll där kommunikation, rådgivning och rapportering gentemot kunden är en central del av din vardag. Som erfaren redovisningskonsult är du trygg i din egen kompetens och du trivs i en roll där du handleder dina juniora kollegor och hjälper dem växa i sitt arbete. Hos oss får du arbeta både med svenska och internationella kunduppdrag.Vi tror på samarbete och vill lyckas som ett team. Därmed finns det över 700 kunniga kollegor i Greenstep-familjen som vill hjälpa dig uppnå dina mål! Vad förväntar vi oss av dig? En högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi och/eller redovisning Minst 5 års erfarenhet av mångsidigt ekonomi- och redovisningsarbete Tidigare erfarenhet av olika system och en förmåga att lära dig snabbt nya system, erfarenhet av system som NetSuite, Fortnox, Capego och/eller Business centralses som en merit Flera års erfarenhet av att självständigt upprätta period- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisningar, skatteberäkningar och inkomstdeklarationer Tidigare erfarenhet av konsultrollen Arbetet förutsätter flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper iengelska Du är en driven, social och engagerad person med ett prestigelöst förhållningssätt och som trivs i en arbetsgemenskap där alla arbetar mot våra gemensamma mål och stöttar varandra. Du har ett starkt självledarskap och utvecklar aktivt din kompetens samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö och är flexibel i ditt arbete. Vad erbjuder vi dig? Professionell, inkluderande och öppen företagskultur, där vi arbetar i team och hjälper varandra att tillsammans nå våra mål! En konkurrenskraftig lön och vinstdelningsprogrammet "Tillsammans", där 10% av den årliga vinsten delas till medarbetarna Moderna och centralt belägna trivsamma kontor i Stockholm, Norrköping, Umeå, Sundsvall och Göteborg Kontinuerlig kompetensutveckling i arbetet och utbildningar som stöttar kompetensutvecklingen Attraktivt tjänstepensions- och försäkringspaket, friskvårdsbidrag samt olika motions och personalevenemang Varför Greenstep? Greenstep är ett familjeföretag som grundades 2010 i Finland och är idag en expertorganisation som erbjuder kvalitativa tjänster för att stötta kundernas affärsverksamhet och tillväxt. Greenstep är en familj med över 700 medarbetare som arbetar inom redovisning, lön, HR, skatt- och affärsjuridik, CFO, hållbarhetstjänster, ERP-system och automation. Vi utför vårt specialistarbete utgående från vår gemensamma värdegrund, vars kärna är en vilja att glädja kunden genom kvalité och anpassat enligt kundernas behov. Greenstep har i dagsläget kontor i Finland, Sverige, Norge, Åland och Estland. I övriga länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance. En betydande del av våra kunder har kommit till oss genom rekommendationer. Istället för föråldrade hierarkier fokuserar vi på teamtänkande och självledarskap i en arbetsgemenskap där ingen blir lämnad ensam. Hos oss blir du en del av en arbetsgemenskap där expertis, hållbarhet och en genuin vilja att hjälpa och stötta våra kunder och varandra som kollegor är en självklar del av vardagen. Är du vår nästa greenstepare?Nu söker vi dig som är en erfaren redovisningskonsult och som vill vara med på vår spännande tillväxtresa på Greenstep. Skicka gärna din ansökan snarast men senast 30 november 2024. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, därför hoppas vi på att få din ansökan redan idag. Vi kan komma attbegära utdrag ur belastningsregistret från polisen samt skuldfrihetsintyg som inhämtas från kronofogdemyndigheten för personer som rekryteras till oss. #LI-AS1
Vill du vara med i arbetet att bygga och utveckla verksamheten hos en liten och formbar redovisningsbyrå på landsbygden? Som redovisningskonsult hos vår kund får du möjlighet att vara med och se företaget fortsätta växa! Dina arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult hos Uptake Consulting AB kommer du att arbeta direkt mot slutkunden med fokus på rådgivning, bokslut och deklarationer. Du kommer även att ansvara för uppgifter som kundkännedom, hållbarhetsanalys och budgetarbete. Ditt arbete kommer att kvalitetkontrolleras av en kollega och du förväntas själv kontrollera dina kollegors arbete. Även administrativa tjänster hos kunderna efterfrågas, såsom kontakt med myndigheter och arbetsmiljöarbete. Vem söker vi? Vi söker dig som är en erfaren och ödmjuk redovisningskonsult med minst 5 års erfarenhet inom rollen. Du har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och har kunskaper i svenska och engelska på flytande nivå. Du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga och har talang att lösa problem på ett pedagogiskt sätt. Du är prestigelös, nyfiken och har ett självförtroende som präglas av ödmjukhet. Erfarenhet av eget företagande och kunskap i bokföringsprogram som Fortnox, Hogia, Visma eller Capego är meriterande. Om du vill vara med och vidareutveckla vår kunds byrå och vara en del av ett formbart team, då är detta tjänsten för dig. B-körkort är ett krav. Om kunden ”Uptake Consulting AB, en del av Alesago-koncernen, är en ledande konsultfirma inom redovisning och rådgivning. Med en stark närvaro i Östervåla arbetar vi nära våra kunder för att erbjuda skräddarsydda lösningar inom bokslut, deklarationer och hållbarhetsanalys. Som en del av vårt team kommer du att vara en viktig kraft i att utveckla byrån och fortsätta vår tillväxtresa.” Ansökan För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Välkommen att söka denna tjänst genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Lernia via e-post: [email protected]. All kontakt med kundföretaget under rekryteringsprocess undanbedes. Anställningsform/omfattning/arbetsort Visstidsanställning / Heltid / Östervåla Arbetstider Kontorstider, 07:00-16:00, med stor flexibilitet. Arbetet sker på kontoret i Östervåla med möjlighet till distansarbete vid enstaka tillfällen. Tillträdesdag Enligt överenskommelse/januari, uppdraget väntas pågå till slutet på juli med chans till förlängning alt. övertag av kund. Information Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Fineasity är den familjära och lite mindre fullservicebyrån - med stor kompetens. De växer kontinuerligt och ska nu utöka sitt team med en redovisningskonsult! Som redovisningskonsult på Fineasity får du möjlighet att arbeta med både stora och små kunder. De tror starkt på att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, och det är därför en självklarhet att du ska trivas bra på jobbet. Som medarbetare på Fineasity erbjuds du bland annat: Flexibel arbetsmiljö med snabba beslutsvägar och frihet gällande arbetstid och arbetsplats. Högt medarbetarfokus där dina behov och önskemål tas på allvar. Goda utvecklingsmöjligheter, både genom kontinuerliga utbildningar och utmanande uppdrag. Möjlighet att arbeta specialiserat mot ett område som intresserar dig. Vi söker dig som har: - Minst två års erfarenhet som redovisningsekonom, gärna på byrå. - Flytande kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Vi ser det som meriterande med: - Erfarenhet av Fortnox - Erfarenhet av Capego Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, driven och lösningsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Falkenberg Omfattning: 100%, heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktrekrytering till Fineasity där all initial kontakt i rekryteringsprocessen sköts av Wrknest. Om företaget Fineasity är en fullservicebyrå med en passion för att stödja sina kunders framgångar. De anpassar sina lösningar för att passa varje individuell verksamhet. Oavsett om de behöver en auktoriserad revisor, en redovisningskonsult eller en skatterådgivare, kan de lita på att Fineasity löser deras behov. Där andra ser problem, ser Fineasity möjligheter och strävar alltid efter att erbjuda flera alternativ för varje utmaning. Deras vision är att förenkla för företagare – Financials made easy. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Vill du jobba på en familjär arbetsplats med härliga kollegor? Vill du känna att du utvecklas både personligt och professionellt och får anpassa din utvecklingsplan till din ambition och förmåga?Nu söker vi på Greenstep dig som vill arbeta och utvecklassom redovisningskonsult hos oss! Följ med på vår spännande tillväxtresa ! I din roll som redovisningskonsult ingår varierande arbetsuppgifter kopplat till våra kunders ekonomi, bokföring och beskattning. Vi vill alltid ge våra kunder bästa möjliga service, därmed har du en viktig roll i att löpande supporta våra kunder i olika uppgifter kopplat till redovisningen. Som redovisningskonsult hos Greenstep har du möjlighet att använda dina styrkor, bredda och utveckla din kompetens såväl i svenska som internationella kunduppdrag. På Greenstep tror vi på samarbete och vill lyckas som ett team och därmed finns det snart 800 kunniga kollegor i Greenstep-familjen som vill hjälpa dig uppnå dina mål och lyckas i ditt arbete! Vad förväntar vi oss av dig? En högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller redovisning Minst 2 - 3 års erfarenhet av mångsidigt redovisningsarbete och tidigare erfarenhet avkonsultrollen Tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra,löpande redovisning och avstämningar samtatt du har varit delaktig i upprättande av årsbokslut och årsredovisningar Erfarenhet av olika system och en förmåga att lära dig snabbt nya system, erfarenhet av system som NetSuite, Fortnox, Capego och/eller Business centralses som en merit Arbetet förutsätter flytande skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Du är en driven, social och engagerad person med ett prestigelöst förhållningssätt och som trivs i en arbetsgemenskap där alla arbetar mot våra gemensamma mål och stöttar varandra. Du har ett starkt självledarskap och utvecklar aktivt din kompetens samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö och är flexibel i ditt arbete. Vad erbjuder vi dig? Professionell, inkluderande och öppen företagskultur, där vi arbetar i team och hjälper varandra att tillsammans nå våra mål! En konkurrenskraftig lön och ett attraktivt tjänstepensions- och försäkringspaket, friskvårdsbidrag samt olika motions och personalevenemang Moderna och centralt belägna trivsamma kontor Kontinuerlig kompetensutveckling i arbetet och utbildningar som stöttar kompetensutvecklingenVarför Greenstep? Greenstep är ett familjeföretag som grundades 2010 i Finland och är idag en expertorganisation som erbjuder kvalitativa tjänster för att stötta kundernas affärsverksamhet och tillväxt. Greenstep är en familj med över 700 medarbetare som arbetar inom redovisning, lön, HR, skatt- och affärsjuridik, CFO, hållbarhetstjänster, ERP-system och automation. Vi utför vårt specialistarbete utgående från vår gemensamma värdegrund, vars kärna är en vilja att glädja kunden genom kvalité och anpassat enligt kundernas behov. Greenstep har i dagsläget kontor i Finland, Sverige, Norge, Åland och Estland. I övriga länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance. En betydande del av våra kunder har kommit till oss genom rekommendationer. Istället för föråldrade hierarkier fokuserar vi på teamtänk och självledarskap i en arbetsgemenskap där ingen blir lämnad ensam. Hos oss blir du en del av en arbetsgemenskap där expertis, hållbarhet och en genuin vilja att hjälpa och stötta varandra är en självklar del av vardagen. Är du vår nästa greenstepare?Nu söker vi dig som brinner för arbetet som redovisningskonsult och vill vara med på vår spännande tillväxtresa på Greenstep. Skicka gärna din ansökan snarast men senast 30november2024. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, därför hoppas vi på att få din ansökan redan idag. Vi kan komma att begära utdrag ur belastningsregistret från polisen samt skuldfrihetsintyg som inhämtas från kronofogdemyndigheten för personer som rekryteras till oss. #LI-AS1
Är du en noggrann redovisningskonsult med erfarenhet av bokslut och deklarationer? Då är du den vi söker! Vi söker nu en redovisningskonsult till vår kund i Östervåla. Tjänsten är på deltid med start i mitten av januari och kommer pågå till sommaren, med möjlighet till förlängning eller direktanställning hos kunden för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som redovisningskonsult kommer du ha en nyckelroll i att stödja våra kunder med ekonomisk rådgivning. Ditt arbete kommer bland annat att inkludera: • Löpande bokföring och hantering av ekonomiska transaktioner • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering • Årsredovisningar och inkomstdeklaration • Rådgivning och ekonomiskt stöd till kunder • Säkerställande av god kommunikation med både interna och externa kontakter Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av redovisning och liknande arbetsuppgifter. Du har god vana av att arbeta i olika ekonomisystem, och erfarenhet av Capego eller Fortnox ses som särskilt meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad, med ett öga för detaljer. Du är lyhörd för kundens behov och kan ge stöd och rådgivning. Du är självgående, tar ansvar för ditt arbete och trivs med att samarbeta med andra. Dessutom är du flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt, samt anpassa dig till förändringar. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du en noggrann redovisningskonsult med erfarenhet av bokslut och deklarationer? Då är du den vi söker! Vi söker nu en redovisningskonsult till vår kund i Östervåla. Tjänsten är på deltid med start i mitten av januari och kommer pågå till sommaren, med möjlighet till förlängning eller direktanställning hos kunden för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som redovisningskonsult kommer du ha en nyckelroll i att stödja våra kunder med ekonomisk rådgivning. Ditt arbete kommer bland annat att inkludera: • Löpande bokföring och hantering av ekonomiska transaktioner • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering • Årsredovisningar och inkomstdeklaration • Rådgivning och ekonomiskt stöd till kunder • Säkerställande av god kommunikation med både interna och externa kontakter Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av redovisning och liknande arbetsuppgifter. Du har god vana av att arbeta i olika ekonomisystem, och erfarenhet av Capego eller Fortnox ses som särskilt meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad, med ett öga för detaljer. Du är lyhörd för kundens behov och kan ge stöd och rådgivning. Du är självgående, tar ansvar för ditt arbete och trivs med att samarbeta med andra. Dessutom är du flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt, samt anpassa dig till förändringar. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du en noggrann redovisningskonsult med erfarenhet av bokslut och deklarationer? Då är du den vi söker! Vi söker nu en redovisningskonsult till vår kund i Östervåla. Tjänsten är på deltid med start i mitten av januari och kommer pågå till sommaren, med möjlighet till förlängning eller direktanställning hos kunden för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som redovisningskonsult kommer du ha en nyckelroll i att stödja våra kunder med ekonomisk rådgivning. Ditt arbete kommer bland annat att inkludera: • Löpande bokföring och hantering av ekonomiska transaktioner • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering • Årsredovisningar och inkomstdeklaration • Rådgivning och ekonomiskt stöd till kunder • Säkerställande av god kommunikation med både interna och externa kontakter Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av redovisning och liknande arbetsuppgifter. Du har god vana av att arbeta i olika ekonomisystem, och erfarenhet av Capego eller Fortnox ses som särskilt meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad, med ett öga för detaljer. Du är lyhörd för kundens behov och kan ge stöd och rådgivning. Du är självgående, tar ansvar för ditt arbete och trivs med att samarbeta med andra. Dessutom är du flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt, samt anpassa dig till förändringar. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Nu säkrar vi upp för framtiden och söker därför dig som är senior redovisningskonsult. Är du helt självgående på bokslut, och en fena på Fortnox? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vill du fortsätta att utvecklas, leverera på topp och bidra till ett positivt och lärande företagsklimat? Då kan du vara rätt kandidat till rollen som erfaren redovisningskonsult hos oss på Redovisa Resultat RR AB. Vi på Redovisa Resultat RR AB söker nu en positiv och ansvarstagande kollega till vårt kontor i Haninge. Vi är drygt ca 10 medarbetare som arbetar på byrån i dag. Vi tänker digitalt i nästan allt vi gör och arbetar utifrån struktur och rutiner som resulterar i en stabil verksamhet för oss och våra kunder. Vi söker dig som har många års erfarenhet av löpande redovisning, rådgivning, bokslut, skattefrågor m.m, då du främst kommer att arbeta med just detta. I början kommer du vara heltidsbaserad på vårt kontor i Haninge, och efter att våra rutiner och processer satt sig i ryggmärgen finns det möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Månadsbokslut, kvartals- och årsbokslut · Årsredovisning · Moms och skatt · Avstämningar · Kundansvar · Löpande bokföring Din profil Vi söker dig som är auktoriserad redovisningskonsult eller motsvarande och som har flerårig erfarenhet av självständigt arbeta med kvalificerat redovisningsarbete. Du känner även att du kan vara ett stöd åt mer juniora kollegor som kan ansvara för löpande bokföring i dina uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter är rapportering till kund, kvalitetssäkring av bokslut, konsultation till kund mm. Vidare har du goda kunskaper i BL Bokslut, Fortnox och Excel. För att trivas i rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta digitalt och är duktig på att prioritera, är noggrann och ansvarstagande. Du trivs att arbeta i team och är strukturerad samt van att axla stort ansvar och arbeta självständigt. Att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. #jobbjustnu
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 122 jobb