Redovisningskonsult

Sök bland 120 lediga jobb som Redovisningskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsekonom
Randstad AB
Redovisningsekonomer

Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren redovisningsekonom – start omgående Randstad Finance söker just nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig oktober ut. Vi på Randstad Finance är otroligt stolta över vårt team av ekonomer som varje dag bidrar med sin spetskompetens och sitt engagemang ute hos våra kunder. Ekonomi är en nyckelfunktion som både utmanar och utvecklar – det är därför vi tycker att ekonomi är roligt! Som konsult hos oss blir du en del av vårt professionella nätverk av ekonomer, controllers och lönespecialister. Vi erbjuder en fast månadslön, semester, pension, försäkringar, kollektivavtal och möjligheten att påverka din karriär genom vårt gedigna upskilling-program. Vi samarbetar även med underkonsulter – så om du har eget bolag är du varmt välkommen att söka uppdraget via din verksamhet. Ansök senast 2023-07-09 på www.randstad.se – vi intervjuar och tillsätter löpande, så ansök gärna redan idag. Frågor? Kontakta konsultchef Hanna Bahrami på [email protected]. Ansvarsområden Löpande redovisning Bokslut Avstämningar Momshantering Fakturering Konsultativ inom ekonomi gentemot andra kollegor och avdelningar Kvalifikationer Tillgänglig omgående Erfaren redovisningsekonom Van att arbeta i Fortnox hel eller deltid Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Junior rådgivare ekonomi / Redovisningskonsult, Sunne
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med över 1000 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Junior rådgivare ekonomi kommer du, i nära samarbete med dina kollegor i teamet, att hjälpa våra kunder inom alla branscher med: Löpande redovisning. Avstämningar. Förberedande av bokslut. Inkomstdeklarationer. På vårt kontor i Sunne blir du en del av ett härligt, engagerat och framåtsträvande team där vi kombinerar professionell utveckling med mycket skratt och gemenskap i vardagen. Vi söker nu en Junior Rådgivare eftersom flera av våra kollegor som tidigare var i början av sina karriärer har vuxit och tagit steget vidare till nya, spännande roller här på kontoret – något vi är väldigt stolta över! Hos oss får du chansen att växa och ta eget ansvar i ditt arbete, samtidigt som vi alltid finns där för varandra och stöttar när det behövs. Din närmaste chef blir jag, Linda Lindgren, och jag ser fram emot att följa och stötta din resa hos oss. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: Akademisk examen inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är tidigare erfarenhet från ekonomi eller att du planerar att gå de kurser som Srf kräver för att bli auktoriserad redovisningskonsult. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi kommer löpande göra urval och kalla till intervjuer- så vänta inte med att ansöka. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum; den 31:a augusti.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med ca 500 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som Projektledare kommer du tillhöra vårt affärsområde Tjänst som har sitt fokus på att jobba mot tjänstebolag. Som Projektledare har du det övergripande kundansvaret och jobbar med att samordna arbetet i de olika kunduppdragen. Hos oss är det personliga mötet med kunden centralt – inte bara via digitala kanaler. Vi värdesätter nära och förtroendefulla relationer, där varje kund ska känna sig sedd, unik och viktig. Här får du chansen att utveckla både dina ledaregenskaper samt arbeta aktivt inom redovisningsområdet! Du erbjuds:  En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling - vi strävar efter att tiden hos oss ska vara den mest utvecklande perioden i din karriär!  Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil   Arbetsuppgifter I rollen som Projektledare jobbar du gentemot ett antal kunder där du har det övergripande kundansvaret. Här får du möjligheten att samordna arbetet i de olika kunduppdragen och coacha juniora konsulter som arbetar med den löpande redovisningen. Du kommer i rollen också jobba hands on med fokus på redovisningens mer avancerade delar! Du kommer till exempel att: Projektleda, samordna och strukturera upp arbetet i olika kunduppdrag Ansvara för kommunikationen och leveransen mot kund Följa upp lönsamheten i kunduppdragen Starta upp samarbeten med nya kunder Resursplanera och arbetsfördela arbetet tillsammans med gruppchef  Coacha, stötta och lära upp juniora konsulter Arbeta med löpande redovisning Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning Inkomstdeklarationer, rapportering, skatt och moms   Vem är du? För att trivas i den här rollen behöver du vara självgående, prestigelös och ha en välutvecklad social förmåga. Du är trygg i dig själv, kommunikativ och har ett pedagogiskt sätt att förklara och vägleda. Med ett lugnt och lyhört förhållningssätt skapar du förtroende i mötet med både kollegor och kunder. Du trivs i en stöttande och coachande roll där du får bygga relationer och göra skillnad för andra. Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom redovisning och projektledning Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk, samt har erfarenhet av K3-regelverk Har erfarenhet av och/eller fallenhet för att lära upp, coacha eller leda kollegor Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings- eller revisionsbyrå och/eller har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta strukturerat även under perioder med högt tempo Har erfarenhet av koncernredovisning Har erfarenhet av K10- regelverket Har erfarenhet av uppstartsarbete med nya kunder Har erfarenhet av Fortnox Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att utvecklas i en växande koncern med många möjligheter!  Våra förmåner i korta drag! 30 semesterdagar Hybridmöjligheter Flexibla arbetstider 5000 kr i friskvårdsbidrag & gemensamma friskvårdsaktiviteter 1 friskvårdstimme i veckan på betald arbetstid Företagshälsovård via Avonova Tjänstepension Kollektivavtal  Årlig konferens tillsammans med hela koncernen Praktisk information Start: Omgående, enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected]  Om Klara Consulting Vi är en växande koncern med omkring 500 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Rådgivare ekonomi / Redovisningskonsult
Careerguide Media Group AB
Redovisningsekonomer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/radgivare-ekonomi-redovisningskonsult-1. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med över 1000 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: • Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. • Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. • Kund- och uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. • Handledare för nya kollegor. • Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. Hos oss på Ludvig i Vetlanda får du jobba i ett sammansvetsat gäng med bred kompetens och mycket skratt i vardagen. Vi hjälps åt, stöttar varandra och gillar att fira både små och stora framgångar. Våra kunder är engagerade företagare i många olika branscher – och vi är deras trygga bollplank! Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: 💙Flextid och möjlighet till distansarbete. 💙Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. 💙Friskvårdsbidrag 5000 kr. 💙Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: • Erfarenhet inom ekonomi och redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. • Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. • Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Rådgivare ekonomi / Redovisningskonsult, Örebro
Careerguide Media Group AB
Redovisningsekonomer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/radgivare-ekonomi-redovisningskonsult. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: • Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. • Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. • Kund- och uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. • Handledare för nya kollegor. • Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. På Örebrokontoret blir du en del av ett gäng ekonomer, jurister, fastighetsmäklare och skogliga rådgivare. Vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Martina Dahlström blir din närmsta chef som leder med mottot att medarbetarna ska få växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning av varandra. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: 💙Flextid och möjlighet till distansarbete. 💙Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. 💙Friskvårdsbidrag 5000 kr. 💙Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: • Erfarenhet inom ekonomi och redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. • Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. • Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Ekonomi- och redovisningskonsult - Västerås
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en erfaren ekonomi- och redovisningskonsult till ett uppdrag inom fastighetsbranschen. Om uppdraget: Du kommer att agera som ett stöd till bolagsansvarig för ett av kundens operativa bolag (OpCos), med fokus på att ha ett helhetsperspektiv i redovisningen och säkerställa korrekta processer för kundens ekonomiska rapportering. Rollen innebär att aktivt delta i – och ibland leda – projekt och ärenden som uppstår, med målet att upprätthålla hög kvalitet i redovisningen samt säkerställa att den följer både interna riktlinjer och gällande lagstiftning. Du kommer att ha en viktig samverkansroll där du för kontinuerlig dialog med andra delar av verksamheten, ger vägledning i redovisningsfrågor och bidrar med förslag på förbättringar. Du har ett övergripande ansvar för att säkerställa kvalitet i framtagandet, dokumentationen och rapporteringen av ekonomisk information. Krav: Du har erfarenhet från fastighetssektorn samt arbete med transaktioner, vilket är ett grundläggande krav. Du besitter mycket goda kunskaper inom redovisning och skattefrågor, inklusive Årsredovisningslagen (ÅRL), Bokföringslagen (BFL), Inkomstskattelagen, Mervärdesskattelagen, samt har en grundläggande förståelse för IFRS. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, och är trygg i att kommunicera både i grupp och i individuella sammanhang. Du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra och skapa goda relationer internt och externt. Du har tidigare arbetat med kvalificerade redovisningsuppgifter och har med dig en akademisk bakgrund, exempelvis som civilekonom eller motsvarande. Du är bekväm med IT-verktyg och affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. Tillträde och ansökan: Startdatum: 31 aug 2025 Slutdatum: 31 dec 2025 Sista ansökningsdagen: 04 jul 2025 Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Redovisningskonsult till kortare uppdrag

Vi söker dig som är redovisningsvan, självgående och snabbt kan kliva in och avlasta med den löpande ekonomin! Uppdraget är ett kortare konsultuppdrag med start så snart som möjligt, hos vår kund Kommunassurans – ett mindre försäkringsbolag med kontor i centrala Malmö. Arbetsbeskrivning Du kommer stötta upp med den löpande redovisningen under en övergångsperiod tills en långsiktig lösning är på plats. Rollen passar dig som är trygg med: Löpande bokföring Leverantörsreskontra Bokslutsförberedelser Enklare ekonomiadministrativa uppgifter Du arbetar nära VD och får god introduktion i rutiner och system (Fortnox). Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: Har erfarenhet av liknande ekonomiarbete Är noggrann, strukturerad och självständig Trivs i en mindre, prestigelös organisation Det är en fördel om du har arbetat i Fortnox, men det är inget krav. Om uppdraget Start: Omgående Omfattning: Heltid Plats: På plats i Malmö Längd: 1–2 månader, med möjlighet till förlängning Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Redovisningsekonom
Randstad AB
Redovisningsekonomer

Arbetsbeskrivning Vi söker en redovisningsekonom med erfarenhet av koncernredovisning – start omgående Randstad Finance söker just nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig över 5 månader och kräver erfarenhet av koncernredovisning. Vi på Randstad Finance är otroligt stolta över vårt team av ekonomer som varje dag bidrar med sin spetskompetens och sitt engagemang ute hos våra kunder. Ekonomi är en nyckelfunktion som både utmanar och utvecklar – det är därför vi tycker att ekonomi är roligt! Som konsult hos oss blir du en del av vårt professionella nätverk av ekonomer, controllers och lönespecialister. Vi erbjuder en trygg anställning med fast månadslön, semester, pension, försäkringar, kollektivavtal och möjligheten att påverka din karriär genom vårt gedigna upskilling-program. Vi samarbetar även med underkonsulter – så om du har eget bolag är du varmt välkommen att söka uppdraget via din verksamhet. Ansök senast 2023-07-09 på www.randstad.se – vi intervjuar och tillsätter löpande, så ansök gärna redan idag. Frågor? Kontakta konsultchef Hanna Bahrami på [email protected]. Ansvarsområden Ansvara för koncernredovisning och konsolideringsprocessen Vara sammanhållande i koncernrapportering, inklusive koordinering av deadlines och rapportleveranser Arbeta i och bidra till förbättringar i BPC-systemet Leda eller delta i projekt med redovisningsinriktning, t.ex. implementering av nya standarder eller processförbättringar Säkerställa att redovisningen följer IFRS och gärna även US GAAP Samarbeta med andra ekonomifunktioner Bidra med redovisningskompetens i samband med bokslut, revision och regulatoriska krav Kvalifikationer Erfarenhet av koncernredovisning Erfarenhet från att ha varit sammanhållande vid koncernrapportering Erfarenhet från BPC system Projektledning med redovisningskunskap IFRS samt gärna med US Gaap Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Serviceinriktad Redovisningskonsult till Skövde!
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du ekonom och saknar likasinnade arbetskollegor inom redovisning? Har du erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar samt ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Vill du arbeta i ett entreprenöriellt företag på en hybrid arbetsplats där du lägger stor vikt på öppen kommunikation, prestigelös gemenskap och korta beslutsvägar? Då kan den här utmaningen vara något för dig! Om tjänsten ECIT är ett outsourcingbolag inom redovisning, lön, HR, IT och rådgivning. Vi är ett familjärt och stabilt företag som växer genom förvärv och organisk tillväxt. Därför söker vi nu en redovisningskonsult till Skövde. Trots att vi växer och blir fler, så är vi fortfarande ett familjärt bolag med hög kompetens hos alla medarbetare. Vi tror att du är en serviceinriktad person som har god erfarenhet inom redovisning. Vi ser att du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen och kan självständigt arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering. Utöver detta kan du utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för mindre svenska företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). Som redovisningskonsult på ECIT kommer du att arbeta med en mängd spännande företagare i olika branscher och med olika bolagsformer. Arbetet är omväxlande, ansvarsfullt, självständigt och väldigt utvecklande. Du ingår samtidigt i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra i arbetet, med kunskap och en god arbetsmiljö. Du kommer också arbeta i olika systemmiljöer och behöver förstå regelverket inom området redovisning. Det gäller att förstå vikten av att arbeta effektivt, i team och alltid för kundens bästa. Placering för tjänsten är centralt i Skövde i trivsamma lokaler. Kvalifikationer Vi söker dig som har en ekonomisk examen antingen från gymnasium, KY-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Du har 2–5 års erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar inom redovisning. Det är en stor fördel om du har goda kunskaper i Fortnox och erfarenhet av att arbeta i flera olika affärssystem. Dessutom känner du dig trygg med att arbeta i olika systemmiljöer. För rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då vi har en del svenska kunder som använder sig av engelska i rapportpaket. Personliga egenskaper I rollen som redovisningskonsult lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss blir du en del av ett engagerat och positivt team som arbetar nära tillsammans, därför är det viktigt att du trivs i en laganda där vi stöttar varandra och har roligt på jobbet. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att bygga relationer, samtidigt som du alltid strävar efter att ge service på hög nivå. För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och analytisk – du vill göra rätt från början, men kan också prioritera och se helheten. Som konsult tar du ett stort ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och ser möjligheter där andra ser hinder. Vi söker dig som drivs av utveckling och vill bidra till både våra kunders och teamets framgång! Vad kan ECIT erbjuda dig? Kontinuerlig kompetensutveckling Hyrbrid arbetsplats Ett engagerat team med stark laginsats Möjlighet att jobba med välkända varumärken Entreprenöriell företagskultur i en växande internationell koncern ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 700 anställda i 10 länder. I Sverige är vi ca 650 anställda på 18 orter.  Våra värdegrunds ord är: Öppen kommunikation, mod, integritet och entreprenörskap. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult i Skövde och känner att det verkar som rätt plats för dig, vill vi gärna ta del av din resa och hjälpa dig utvecklas inom yrket. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, men på grund av semestertider under vecka 28–31 kommer ansökningar behandlas efter denna period. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Redovisningskonsult till ett famijärt kontor i Göteborg!
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du en redovisningskonsult som söker efter nya utmaningar? Strävar du efter att utvecklas och vill vara del av ett dynamiskt team i en familjär miljö i en innovativ, prestigelös och stabil arbetsmiljö? Får du energi av att ge kunderna personlig service och ge tips och råd som överträffar deras förväntan? Har du ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då välkomnar vi dig till ECIT och tillsammans tar vi det ett steg längre! Ditt nya jobb ECIT är ett outsourcingbolag inom redovisning, lön, HR, IT och rådgivning. Vi finns över hela Sverige och växer ständigt. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Göteborg. Vi har en flexibel lösning att både arbeta på plats och hemifrån. När vi växer värnar vi om en familjär kultur och har medarbetare som besitter hög kompetens. Vi strävar alltid efter att utvecklas, tänka nytt och hitta bästa lösning och arbetssätt för varje kund. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsyrket där du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen. Du kommer självständigt arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering samt utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för mindre svenska och internationella företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). I rollen kommer du även arbeta med att stötta kunder med moms- och redovisningsrelaterade frågeställningar, vilket gör att du behöver ha en god förståelse för att kunna arbeta i enlighet med kundens önskemål och bästa intresse. Som kundansvarig kommer du även att arbeta i team med andra konsulter där kvalitet, leverans och resultat ingår i ansvaret. Kvalifikationer Ekonomisk examen från YH-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om du har arbetat i system såsom Fortnox samt arbetat inom outsourcing branschen där du haft kundansvar. Vem är du? I rollen som redovisningskonsult fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Det är av stor vikt att du trivs med att arbeta i team, eftersom vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans för att leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. Vidare trivs du med att ta eget ansvar, jobba självständigt, delta i utvecklingsprojekt och stötta kollegor utifrån din kompetens. Då rollen innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du håller en hög servicenivå. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Samt att du som driven konsult är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter. Vad kan ECIT erbjuda dig? Nu tänker du säkert: "varför ska jag söka en tjänst på ECIT?" Det finns många goda skäl till det! 1. Du utvecklar dina befintliga kompetenser och lär dig nya saker ECIT satsar på kontinuerlig utbildning och kunskapsdelning för att hjälpa sina medarbetare att utvecklas och hålla sig uppdaterade. Oavsett om det handlar om att bibehålla auktorisation eller lära sig nya system, prioriteras utbildning högt. 2. Du blir en del av ett härligt redovisningsteam På ECIT är det extra viktigt för oss att betona att du blir en del av ett team. I redovisningsteamet håller vi veckovisa statusmöten och ser till att vi har kontakt med varandra kring de uppgifter vi arbetar med. På så sätt skapar vi ett utrymme för professionell sparring. Vi är ofta flera konsulter som arbetar med respektive kund, därför ses vårt förhållningssätt och vår relation till kunderna alltid som en laginsats. 3. Flexibilitet På ECIT fokuserar vi på att skapa en bra arbetsmiljö, vilket för oss omfattar flera centrala element. Vi menar att flexibilitet när det kommer till mötestider och möjlighet till en hyrbrid arbetsplats bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Vi strävar därför efter att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att planera och forma sitt arbetsliv och arbetsmiljö, så att den är förenlig med familjeliv, fritidsintressen m.m. 4. Du kommer att sköta redovisningen för spännande och starka varumärken På ECIT är vi stolta över att arbeta med många välkända varumärken. Vi är lika stolta att vara partner till många ägarledda bolag. 5. Du blir en del av en internationell koncern i snabb utveckling ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 700 anställda i 10 länder. I Sverige är vi mer än 650 anställda på 18 orter. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult och känner att rollen verkar vara rätt för dig, vill vi gärna hjälpa dig i att utvecklas inom yrket och påbörja denna resa tillsammans. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, men på grund av semestertider under vecka 28–31 kommer ansökningar behandlas efter denna period. Vi ser framemot att höra ifrån dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025