Redovisningskonsult till Ludvig & Co

Är du en engagerad och driven redovisningskonsult som trivs med att ta ansvar och coacha andra? Vi söker dig som vill vara en del av ett professionellt team och bidra till våra kunders framgång genom kvalificerad rådgivning och expertis. Som redovisningskonsult hos Ludvig & CO kommer du att arbeta med en bred variation av uppgifter som kräver både noggrannhet och affärsmannaskap. Ditt fokus kommer att ligga på att stödja våra kunder i deras ekonomiska utveckling samtidigt som du säkerställer hög kvalitet i redovisningen. I ditt dagliga arbete kommer du bland annat att: • Stödja och vägleda kunder i ekonomiska frågor för att optimera deras verksamheter. • Självständigt upprätta bokslut och årsredovisningar. • Hantera och sammanställa skattedeklarationer. • Fungera som mentor och stöd till våra nya kollegor. • Ansvara för att den löpande redovisningen sker korrekt och i tid. • Rapportera och kvalitetssäkra. Tjänsten är på heltid och du anställs direkt av Ludvig & Co. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har en akademisk- eller YH-utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av redovisning och rådgivning. Du har ett starkt kundfokus, tar gärna ansvar för dina uppdrag och har förmågan att snabbt sätta dig in i kundens verksamhet och bidra med konkreta förbättringsförslag. Du är lösningsorienterad och har ett naturligt sinne för att följa upp och analysera ekonomiska resultat. Hos oss på Ludvig & Co erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas, arbeta med spännande kunder och vara en del av ett team som värdesätter kvalitet och kundnöjdhet. Låter detta intressant? Sök redan idag, vi intervjuar löpande. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Henna Vaalto på [email protected]. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

15 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Redovisningskonsult

Avantia Finans & Redovisning AB startade sin verksamhet år 2011. Vi hjälper mest små och medelstora företag och utför allt från löpande bokföring, löneadministration, bokslut, årsredovisningar, bolagsbildningar, avtal, rådgivning, deklarationer m.m. Vi är tre Redovisningskonsulter varav två är Auktoriserade Redovisningskonsulter(SRF) på byrån idag och behöver ytterligare förstärkning till vår organisation. Vi söker en redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Helsingborg. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå eller är nyligen utexaminerad. Du har en Ekonomisk utbildning som KY, YH eller liknande. · Arbetsuppgifterna består av: · Löpande bokföring · Skatteredovisning · Löneadministration · Upprätta bokslut · Årsredovisningar · Inkomstdeklarationer, mm Vi tror att du är en utåtriktad person som gillar kundkontakt och drivs av att vilja hjälpa kunder på bästa sätt. Du tar gärna till dig nya arbetssätt och har inget emot att själv vara med och driva förändringsarbetet. Du är intresserad av IT och nya tekniska lösningar. Du bör vara noggrann, ansvarstagande, strukturerad och ha god social kompetens. Det är viktigt att kunna skapa ett förtroende mellan dig och kunder och kollegor. Kunskap inom Officepaketet och övriga redovisnings- och administrationsprogram samt lätt att utrycka dig i både tal och skrift på svenska, men även gärna på engelska. Kunskaper i Visma Byråstöd och Fortnox är meriterande Ange gärna löneanspråk tillsammans med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Varaktighet, arbetstid: Tillsvidare Heltid/Deltid Lön: Fast lön Ansökan: Sista ansökningsdag: 2025-06-15 Vi tar emot ansökan via e-post: [email protected] Arbetsgivare: Avantia Finans & Redovisning AB Adress: Avantia Finans & redovisning AB Norra Storgatan 15 252 20 HELSINGBORG Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 april 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
BusinessGroup Dalarna söker erfarna redovisningsekonomer!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, exempelvis från högskola, YH eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Vad vi erbjuder Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge!  Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan till oss!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Redovisningskonsult
Hjorth & Partners AB
Redovisningsekonomer

Hjorth & Partners är en fullservicebyrå inom ekonomi och juridik som erbjuder helhetslösningar till våra kunder, från daglig bokföring och lönehantering till kvalificerad rådgivning inom områden som skatterätt och arbetsrätt. Vi är ett växande företag med en inspirerande och inkluderande arbetsplats och söker nu en driven och ansvarstagande redovisningsekonom för att stärka vårt team. I denna roll kommer du att ha möjlighet att utveckla våra kunders ekonomiska vardag. Vem är du? För att lyckas i rollen har du en utbildning inom redovisning, gärna från YH-utbildning eller högskola, och minst 3 års erfarenhet av brett redovisningsarbete. Du söker en långsiktig roll där du får både ansvar och mandat att ta hand om redovisningen för flera av våra kundföretag. Vi söker dig som har energi och en stark drivkraft, och som förstår vikten av att arbeta både effektivt och i nära samarbete med kunderna. Du har en hög kvalitetsmedvetenhet och erfarenhet från att arbeta på en redovisningsbyrå. Du trivs med att lära dig nya saker och utvecklas, samtidigt som du stöttar våra kunder och ser till att deras behov tillgodoses på bästa sätt. Vi ser gärna att du har följande egenskaper och erfarenheter · Goda redovisningskunskaper och förståelse för regelverk inom området. · Självgående person som vågar ta egna beslut och driva ditt arbete framåt. · Serviceintriktad med en vilja att hjälpa och skapa lösningar för både kunder och kollegor. · Prestigelös och villig att ta i där det behövs. · Vana av att arbeta i Fortnox. · Goda kunskaper i Excel. Arbetsuppgifter · Löpande redovisning och bokslut från ax till limpa. · Avstämningar och månadsbokslut. · Rapportering till kunder och uppföljning av resultat. · Kontakter såväl internt som externt, för att säkerställa korrekt och effektiv redovisning. Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Kontoret är beläget på Södermalm i Stockholm. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

14 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Senior redovisningskonsult till vårt familjära kontor i Stockholm
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningskonsult som söker efter nya utmaningar? Strävar du efter att utvecklas och vill vara del av ett dynamiskt team i en familjär miljö i en innovativ, prestigelös och stabil arbetsmiljö? Får du energi av att ge kunderna personlig service och ge tips och råd som överträffar deras förväntan? Har du ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då välkomnar vi dig till ECIT och tillsammans tar vi det ett steg längre! Ditt nya jobb ECIT är ett outsourcingföretag inom redovisning, lön och IT. Vi sträcker oss över hela Sverige och växer ständigt i vårt utvecklande av företaget. Därav söker vi nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Stockholm som vill vara med på vår resa, med en flexibel lösning att både arbeta på plats och hemifrån. Trots att vi växer värnar vi om en familjär kultur och har medarbetare som besitter hög kompetens. Där vi ständigt strävar efter att utvecklas, tänka nytt och hitta bästa lösningen för kvalitativa arbetssätt. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsyrket där du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen. Du kommer både självständigt och i grupp arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering samt utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för svenska och internationella företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). I rollen kommer du även arbeta med att stötta kunder med moms- och redovisningsrelaterade frågeställningar, vilket gör att du behöver ha en god förståelse för att kunna arbeta i enlighet med kundens önskemål och bästa intresse. Kvalifikationer Ekonomisk examen från YH-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om du har kunskap om IFRS och hållbarhetsredovisning men också att du har arbetat i system såsom MS Business Central, Jeeves och Fortnox samt arbetat inom outsourcing branschen där du haft kundansvar. Vem är du? I rollen som erfaren redovisningskonsult fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Därför ser vi att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Samt att du som driven konsult är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter. Vi ser också att du trivs med att arbeta i team, eftersom vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans för att leverera det bästa möjliga resultatet till våra kunder. Vidare trivs du med att ta eget ansvar, jobba självständigt, delta i utvecklingsprojekt och stötta kollegor utifrån din kompetens. Då rollen innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du håller en hög servicenivå. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Vad kan ECIT erbjuda dig? Kontinuerlig kompetensutveckling Hyrbrid arbetsplats Ett engagerat team med stark laginsats Möjlighet att jobba med välkända varumärken Entreprenöriell företagskultur i en växande internationell koncern ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 700 anställda i 10 länder. I Sverige är vi ca 650 anställda på 18 orter.  Våra värdegrunds ord är: Öppen kommunikation, mod, integritet och entreprenörskap. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult till Stockholm och känner att rollen verkar vara rätt för dig, ansök redan idag! Tjänsten planeras tillsättas efter sommaren med start i augusti/september. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Vi ser framemot att höra ifrån dig!

11 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Erfaren redovisningskonsult med kundansvar till Skarborgs län!
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningskonsult som söker efter nya utmaningar? Strävar du efter att utvecklas och vill vara del av ett dynamiskt team i en familjär miljö i en innovativ, prestigelös och stabil arbetsmiljö? Får du energi av att ge kunderna personlig service och ge tips och råd som överträffar deras förväntan? Har du ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då välkomnar vi dig till ECIT och tillsammans tar vi det ett steg längre! Ditt nya jobb ECIT är ett outsourcingbolag inom redovisning, lön, HR, IT och rådgivning. Vi finns över hela Sverige och växer ständigt. Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Skövde men man kan även sitta på kontoret i Falköping. I Falköping erbjuder vi flexibela lösningar att både arbeta på plats och hemifrån för en balans i vardagen. Trots att vi växer värnar vi om en familjärkultur och har medarbetare som besitter hög kompetens. Som företag och individer strävar vi ständigt efter utveckling, nya tankesätt och inovativa lösningar i sättet vi arbetar. Vi söker dig som är serviceinriktad och har god erfarenhet inom redovisnings. Vi ser att du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen och kan självständigt arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering. Utöver detta kan du utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för mindre svenska och internationella företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan arbeta utifrån kundens önskemål samt viljor då du även kommer arbeta med kunder utifrån moms- och redovisningsrelaterade frågeställningar. Arbetsuppgifter som kommer förekomma utöver det administrativa är även rådgivning till teamets kunder, kvalitetsgranska kollegors arbete och rapportera till både interna och externa parter som berörs. Kvalifikationer Ekonomisk examen från YH-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om du har arbetat i system såsom Fortnox samt arbetat inom outsourcing branschen där du haft kundansvar. Vem är du? I rollen som erfaren redovisningskonsult fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Det är av stor vikt att du trivs med att arbeta i team, eftersom vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans för att leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. Vidare trivs du med att ta eget ansvar, jobba självständigt, delta i utvecklingsprojekt och stötta kollegor utifrån din kompetens. Då rollen innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du håller en hög servicenivå. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Samt att du som driven konsult är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter. Vad kan ECIT erbjuda dig? Nu tänker du säkert: "varför ska jag söka en tjänst på ECIT?" Det finns många goda skäl till det! 1. Du utvecklar dina befintliga kompetenser och lär dig nya saker ECIT satsar på kontinuerlig utbildning och kunskapsdelning för att hjälpa sina medarbetare att utvecklas och hålla sig uppdaterade. Oavsett om det handlar om att bibehålla auktorisation eller lära sig nya system, prioriteras utbildning högt. 2. Du blir en del av ett härligt redovisningsteam På ECIT är det extra viktigt för oss att betona att du blir en del av ett team. I redovisningsteamet håller vi veckovisa statusmöten och ser till att vi har kontakt med varandra kring de uppgifter vi arbetar med. På så sätt skapar vi ett utrymme för professionell sparring. Vi är ofta flera konsulter som arbetar med respektive kund, därför ses vårt förhållningssätt och vår relation till kunderna alltid som en laginsats.  3. Flexibilitet På ECIT fokuserar vi på att skapa en bra arbetsmiljö, vilket för oss omfattar flera centrala element. Vi menar att flexibilitet när det kommer till mötestider och möjlighet till en hyrbrid arbetsplats bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Vi strävar därför efter att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att planera och forma sitt arbetsliv och arbetsmiljö, så att den är förenlig med familjeliv, fritidsintressen m.m. 4. Du kommer att sköta redovisningen för spännande och starka varumärken På ECIT är vi stolta över att arbeta med många välkända varumärken. Vi är lika stolta att vara partner till många ägarledda bolag. 5. Du blir en del av en internationell koncern i snabb utveckling ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 600 anställda i 10 länder. I Sverige är vi mer än 480 anställda på 18 orter. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult till ECIT och känner att rollen verkar vara rätt för dig, vill vi gärna hjälpa dig i att utvecklas inom yrket och påbörja denna resa tillsammans. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post. Vi kommer att påbörja antagningsprocessen innan sista ansökningsdagen. Skicka därför in din ansökan redan idag. Vi ser framemot att höra ifrån dig!

11 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Erfaren redovisningskonsult till vårt familjära kontor i Sundbyberg!
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningskonsult som söker efter nya utmaningar? Strävar du efter att utvecklas och vill vara del av ett dynamiskt team i en familjär miljö i en innovativ, prestigelös och stabil arbetsmiljö? Får du energi av att ge kunderna personlig service och ge tips och råd som överträffar deras förväntan? Har du ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då välkomnar vi dig till ECIT och tillsammans tar vi det ett steg längre! Ditt nya jobb ECIT är ett outsourcingbolag inom redovisning, lön, HR, IT och rådgivning. Vi finns över hela Sverige och växer ständigt. Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Sundbyberg som vill vara med på vår resa, med en flexibel lösning att både arbeta på plats och hemifrån. När vi växer värnar vi om en familjär kultur och har medarbetare som besitter hög kompetens. Vi strävar alltid efter att utvecklas, tänka nytt och hitta bästa lösning och arbetssätt för varje kund. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsyrket där du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen. Du kommer självständigt arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering samt utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för mindre svenska och internationella företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). I rollen kommer du även arbeta med att stötta kunder med moms- och redovisningsrelaterade frågeställningar, vilket gör att du behöver ha en god förståelse för att kunna arbeta i enlighet med kundens önskemål och bästa intresse. Kvalifikationer Ekonomisk examen från YH-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om du har arbetat i system såsom Fortnox och Microsoft Business Central samt arbetat inom outsourcing branschen där du haft kundansvar. Vem är du? I rollen som erfaren redovisningskonsult fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Det är av stor vikt att du trivs med att arbeta i team, eftersom vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans för att leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. Vidare trivs du med att ta eget ansvar, jobba självständigt, delta i utvecklingsprojekt och stötta kollegor utifrån din kompetens. Då rollen innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du håller en hög servicenivå. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Samt att du som driven konsult är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter. Vad kan ECIT erbjuda dig? Nu tänker du säkert: "varför ska jag söka en tjänst på ECIT?" Det finns många goda skäl till det! 1. Du utvecklar dina befintliga kompetenser och lär dig nya saker ECIT satsar på kontinuerlig utbildning och kunskapsdelning för att hjälpa sina medarbetare att utvecklas och hålla sig uppdaterade. Oavsett om det handlar om att bibehålla auktorisation eller lära sig nya system, prioriteras utbildning högt. 2. Du blir en del av ett härligt redovisningsteam På ECIT är det extra viktigt för oss att betona att du blir en del av ett team. I redovisningsteamet håller vi veckovisa statusmöten och ser till att vi har kontakt med varandra kring de uppgifter vi arbetar med. På så sätt skapar vi ett utrymme för professionell sparring. Vi är ofta flera konsulter som arbetar med respektive kund, därför ses vårt förhållningssätt och vår relation till kunderna alltid som en laginsats.  3. Flexibilitet På ECIT fokuserar vi på att skapa en bra arbetsmiljö, vilket för oss omfattar flera centrala element. Vi menar att flexibilitet när det kommer till mötestider och möjlighet till en hyrbrid arbetsplats bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Vi strävar därför efter att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att planera och forma sitt arbetsliv och arbetsmiljö, så att den är förenlig med familjeliv, fritidsintressen m.m. 4. Du kommer att sköta redovisningen för spännande och starka varumärken På ECIT är vi stolta över att arbeta med många välkända varumärken. Vi är lika stolta att vara partner till många ägarledda bolag. 5. Du blir en del av en internationell koncern i snabb utveckling ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 600 anställda i 10 länder. I Sverige är vi mer än 480 anställda på 18 orter. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult till Sundbyberg och känner att rollen verkar vara rätt för dig, vill vi gärna hjälpa dig i att utvecklas inom yrket och påbörja denna resa tillsammans. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post. Vi kommer att påbörja antagningsprocessen innan sista ansökningsdagen. Skicka därför in din ansökan redan idag. Vi ser framemot att höra ifrån dig!

11 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Redovisningskonsult till HSB Norr Luleå

Om rollen HSB Norr söker två drivna redovisningskonsulter med intresse för fastighetsbranschen till vår avdelning Fastighetsekonomi med placering i Luleå. Det är en bred och utvecklande roll där du har ett helhetsansvar för redovisningen och ekonomin, både i stort och smått för dina kunder som är bostadsrättsföreningar. Med stöd av engagerade kollegor ansvarar du över din egen kundbas med möjligheten att självständigt driva ert samarbete framåt och ge våra kunder en långsiktig och trygg ekonomisk förvaltning, allt för att bidra till och skapa det goda boendet. Arbetsuppgifter Din roll som redovisningskonsult på HSB Norr är rådgivande där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Skapa en bra relation med dina kunder och kollegor Leveransansvar inom ekonomisk förvaltning, som exempelvis bokslut, budget och skattedeklarationer Löpande bokföring och övriga administrativa uppgifter som kan förekomma Förhålla dig till företagets övergripande värdegrund Du kommer även få friheten att exempelvis utforma leveransplaner och optimera samarbetet och relationen med just dina kunder. Personliga egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess då du blir ett viktigt ansikte utåt för företaget. Som person är du ansvarstagande och lösningsorienterad och gillar att arbeta med siffror. Du är van att strukturera och organisera din vardag och trivs med kundkontakt då dialog med våra kunder och övriga fastighetsägare förekommer dagligen. Därför ser vi att du som söker är social och trivs med många kontaktytor i ett konsultativt arbetssätt. Då vi är en stor avdelning med många externa och interna kontakter är god samarbets- och kommunikationsförmåga viktigt för att du ska trivas hos oss. Kvalifikationer Vi ser att du som söker denna tjänst utbildad inom ekonomi från universitet alternativt yrkeshögskola. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom yrket och även arbetat med redovisning sen tidigare. Du har goda kunskaper i Excel samt mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Vi erbjuder dig Vill du arbeta i ett företag där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är viktigt? På HSB Norr kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation med värderingarna i centrum och fokus på att ständigt utveckla det goda boendet. Vi ser positivt på kontinuerlig kompetensutveckling bland våra medarbetare och möjlighet att utvecklas i rikstäckande projekt. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Möjligheterna finns hos HSB! Villkor En av tjänsterna är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Den andra tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning. För båda tjänsterna är tillträdet så snart som möjligt. Tjänsterna kommer att vara placerade i Luleå. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval så vi kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut.  Sista ansökningsdag är 4 maj 2025. Vill du veta mer? Vänligen kontaktaTeamchef Stina Ek på telefon010-303 20 [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om HSB Norr HSB Norr är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vi ägs av våra ca 40 000 medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda, hållbara boendet. Vårt tjänsteutbud är brett och innefattar förvaltningstjänster och tjänster inom fastighetsutveckling, nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. Vi arbetar för ökad resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan samt utveckling av hållbara tjänster och produkter. HSB är också en viktig samhällsaktör som bidrar till ett inkluderande samhälle som värdesätter jämställdhet och mångfald. Delar du vår passion för att skapa framtidens hållbara boenden? Vill du läsa mer om oss på HSB Norr, gå gärna in på vår hemsida https://jobb.hsb.se/pages/hsb-norr och få mer information gällande förmåner och roller. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Junior Redovisningskonsult till Klara Consulting - start höst 2025!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med ca 480 medarbetare och vi har kontor runt om i hela landet.  Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som junior redovisningskonsult blir du en del av vårt affärsområde fastighet där du under din första tid kommer att jobba med leverantörsreskontrans flöde - och på så sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss. Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Här finns stora möjligheter till utveckling! Du erbjuds:  En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Arbetsuppgifter I rollen arbetar du tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontran för att sedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsult hos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa! Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter: Hantering av fakturaflöde i ett fåtal olika system Hantering av påminnelser och inkassokrav Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial Arbeta aktivt för att digitalisera vår process Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi     Vem är du? För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från antingen YH eller universitet - eller tar examen till sommaren.  Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Det är extra meriterande om du: Om du har en eftergymnasial utbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke Har tidigare erfarenhet av Fortnox och Xledger Låter detta som du? Sök rollen idag och börja din resa som redovisningskonsult hos oss!  Praktisk information Start: 25 augusti 2025 Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 27/4. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] I samband med rekryteringsprocessen kan tester komma att användas. Om Klara Consulting Vi är en växande koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Redovisningsansvarig - konsult till internationell koncern i Stockholm
Vindex AB
Redovisningsekonomer

Har du gedigen erfarenhet av redovisning och trivs i en roll där du får ta stort ansvar och arbeta självständigt? Vindex söder nu en erfaren och självgående Redovisningsansvarig till ett interimsuppdrag på ca 12 månader med start i maj/juni. Uppdraget omfattar helhetsansvar för redovisningen i flera bolag inom en koncern med verksamhet i både Sverige och utomlands. I rollen blir du en nyckelperson i ett engagerat ekonomiteam och arbetar tätt ihop med Finance Manager och övriga inom ekonomifunktionen. Vi söker dig som trivs i en självständig roll och är van att snabbt sätta dig in i nya flöden, system och processer. Om Rollen Som Redovisningsansvarig ansvarar du för den löpande redovisningen, bokslutsarbete samt är ett viktigt stöd vid rapportering för flera bolag inom koncernen. Rollen innebär kontakt med flera externa parter, vilket ställer krav på bred kompetens och ett noggrant arbetssätt. Placering: Stockholm City Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning och hantering av dagliga transaktioner Månads- och årsbokslut för flera bolag inom koncernen Avstämningar och periodiseringar Moms- och skattedeklarationer Valutahantering Stöd vid finansiell rapportering till koncern och myndigheter Kontakt med revisorer och externa parter Delta i förbättring av redovisningsprocesser och rutiner Kvalifikationer Civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning Flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna i en koncernmiljö Tidigare erfarenhet av arbete med flera bolag parallellt God förståelse för moms och skatt i olika länder Van att arbeta självständigt med månadsbokslut och årsredovisning Mycket goda kunskaper i Excel Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om dig Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och självgående. Du trivs med att ta ansvar, arbetar proaktivt och har ett lösningsorienterat mindset. Du är dessutom snabb på att sätta dig in i nya system och processer, och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med kollegor. Ansökan Är du tillgänglig för ett nytt uppdrag med start i maj och känner att detta låter som rätt utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer LIRA2858. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Lisa Nyström ([email protected], 0704-145 020). Välkommen med din ansökan! Vad vi erbjuder Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vindex är ett rekryterings- och konsultbolag specialiserat inom ekonomi och finans. Vi erbjuder kvalificerade konsultlösningar och rekryteringar till både stora och små företag, alltid med fokus på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Vår styrka ligger i att vi själva har bakgrund inom ekonomiområdet – vilket gör att vi förstår både våra kunders behov och våra kandidaters potential. Hos oss blir du en del av ett stort nätverk med engagerade konsulter, erfarna rekryterare och spännande uppdrag. Är du intresserad av fler liknande tjänster och uppdrag inom redovisning? Kika in under fliken Lediga tjänster.

10 april 2025
Sista ansökan:
10 maj 2025