Redovisningskonsult
Hirely AB
Redovisningsekonomer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:     Är du en erfaren redovisningskonsult som söker en roll där du får fullt ansvar för dina kunder – från kvalificerade bokslut till strategisk rådgivning? Hos BusinessGroup Dalarna får du arbeta självständigt i en dynamisk miljö där din kompetens värderas högt och där du ges frihet att forma dina uppdrag i nära samarbete med kunderna. Om jobbet I rollen som senior redovisningskonsult driver du hela processen från löpande redovisning till bokslut, årsredovisningar och deklarationer enligt K2 och K3. Du agerar rådgivare inom ekonomistyrning, skatteplanering, budgetering och lönsamhetsanalys samt fungerar som ett tryggt bollplank när kunderna ställs inför ekonomiska vägval eller förändringar. Rollen ställer höga krav på självständighet och initiativförmåga, men ger också mycket tillbaka i form av förtroende och möjlighet att påverka din roll. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning och är trygg i att hantera bokslut, årsredovisningar och ha kunddialog. Du är van vid att arbeta proaktivt, driva uppdrag från start till mål och skapa tydliga strukturer för både kunder och kollegor. Du har troligen arbetat på byrå eller i en rådgivande roll tidigare och känner dig bekväm med att ta helhetsansvar. Din kommunikativa förmåga är viktig – du har lätt för att skapa förtroende, bygga relationer och förklara ekonomi på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Om företaget BusinessGroup Dalarna är en växande ekonomikonsultbyrå i Borlänge med 21 engagerade medarbetare. Sedan starten 2015 har vi haft en stabil tillväxt och vi fortsätter att expandera med fokus på kvalitet, personligt bemötande och skräddarsydda lösningar. Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom redovisning, rapportering och rådgivning, där varje medarbetares kunskap och initiativ gör verklig skillnad. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att växa professionellt i takt med byråns utveckling. Du blir en del av ett sammansvetsat team med hög energi, generöst samarbete och en öppen kultur där vi stöttar varandra och värdesätter att ha kul på jobbet. Vår arbetsmiljö präglas av frihet under ansvar, flexibilitet och stor respekt för våra medarbetares styrkor. Om du är redo för en nyckelroll där du får utrymme att påverka, utvecklas och göra verklig skillnad för dina kunder – då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen att bli en del av vår fortsatta resa på BusinessGroup Dalarna! Placeringsort: Borlänge med möjlighet till visst hybridarbete Sista ansökningsdag 10 augusti Vi tillämpar löpande intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta rekryterare Sofia Wester, [email protected] 0739344394

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Redovisningskonsult till kompetent byrå
Optimal Ekonomi i Kramfors AB
Redovisningsekonomer

Vill du jobba på en lite personligare byrå? Vi behöver förstärkning i gruppen och söker någon som kan passa in och som har erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, alternativt revision. Hos oss kommer du att arbeta på en kompetent byrå med både stora och små företag. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor med lång erfarenhet. Vi arbetar med moderna verktyg och gärna helt digitalt men värdesätter det personliga mötet och hög servicegrad. Det är därför viktigt att du uppskattar möten med människor, har en härlig personlighet och trivs att arbeta både på egen hand och i team. Tjänsten är en heltidsanställning men även deltid kan diskuteras. Du kan välja att arbeta i Kramfors eller på vårt kontor i Ullånger. Det finns alltid möjlighet till visst arbete på distans men utgångpunkten är på våra kontor för att vara tillgängliga för både kunder och medarbetare. Hör av dig! Ring eller skicka dina ansökningshandlingar till Marie Gabrielsson. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tillsätter tjänsten om vi hittar rätt person så vänta inte med din ansökan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Finance Manager - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

En digital byrå med internationell närvaro behöver en interim Finance Manager under en föräldraledighet. Uppdraget syftar till att säkra stabilitet i ekonomifunktionen samt att driva förbättringar i ekonomiska processer. Syfte med uppdraget Säkerställa löpande korrekt ekonomisk hantering i en internationell miljö. Ha fullt operativt ansvar för redovisning, löner och finansiell rapportering. Bidra till att vidareutveckla interna rutiner och processer inför fortsatt tillväxt. Ansvarsområden Löpande redovisning (Sverige och USA): Hantering av bokföring, kund- och leverantörsreskontra. Utföra kontoavstämningar, periodiseringar och månadsbokslut. Säkerställa efterlevnad av lokala redovisningsregler för båda länderna. Löner och personaladministration: Förbereda löner i Sverige samt samordna lönehantering i USA. Ansvara för förmåner, pensioner, sjukfrånvaro och rapportering till berörda myndigheter. Skatt och moms: Skattedeklarationer, momsredovisning inklusive EU-handel. Upprättande av årsbokslut och årsredovisning enligt K2/K3. Hantering av inkomstdeklarationer (INK1/2, K10) samt utdelningar. Ekonomistyrning och rapportering: Upprätta och följa upp budget. Prognostisera likviditet, analysera kostnader och hantera kassaflöde. Rapportera internt och stötta ledningsgrupp och team med affärsnära insikter. Önskad profil Eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande. Minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i liknande roll. Självständig och trygg i att arbeta i internationella miljöer. Meriterande med erfarenhet av Fortnox och QuickBooks. Mycket goda kunskaper i Excel och/eller Google Sheets. Personliga egenskaper Strukturerad och självgående. Lösningsorienterad med proaktivt arbetssätt. God kommunikativ förmåga och van att samarbeta. Prestigelös och pragmatisk – bidrar både strategiskt och operativt. Tillträde och ansökan: Start: 1 juli 2025 Varaktighet: Cirka 12 månader (till juni 2026) Omfattning: Heltid initialt, med möjlighet till minskad omfattning från september Sista ansökningsdagen: snarast Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Ekonomichef sökes omgående - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en ekonomichef till vår kund i Stockholm. Idag omsätter verksamheten cirka 80 MKR. Arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Moms- och skattehantering • Bokslut och lönearbete i Fortnox • Stötta struktur- och processförbättringar tillsammans med CFO och ekonomiansvarig Vem vi söker: • Självgående och trygg i ekonomiarbete • Erfaren av att arbeta hands-on i mindre organisationer, erfarenhet av bokslut och erfarenhet av lönehantering • Tillgänglig omgående eller inom 1–2 veckor Tillträde och ansökan: Startdatum: Juli 2025 Uppdragslängd: 1 år Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Redovisningskonsult
Baker Tilly Umeå AB
Redovisningsekonomer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom redovisning? Söker du nya möjlighet att utvecklas inom en prestigelös organisation som prioriterar sina kunder och anställda. Vi letar efter en driven och självständig medarbetare med erfarenhet inom redovisning och som vill jobba proaktivt för att leverera redovisningstjänster till våra kunder. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande roll som redovisningskonsult där du får arbeta med olika kunder, i flera branscher. Vi arbetar utifrån våra ledord; kvalitet, engagemang och trivsel. Detta innebär att vi lägger stor vikt på det personliga engagemanget och proaktiviteten mot våra kunder. Vi erbjuder en personlig utbildningsplanering kombinerat med en individuell karriärsutvecklingsplan där balans mellan arbetsliv och privatliv är viktigt. Du får också möjligheter att vara delaktig i byråns framtida utveckling. Där du är en del av att möjliggöra att vi fortsätter att erbjuda en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vilka är vi Baker Tilly Umeå är en revisions-, redovisnings- och rådgivningsbyrå med kontor i Umeå och Nordmaling. Vi är i dagsläget 22 anställda och expanderar löpande. Vi söker därför medarbetare som vill bli en del av vårat gäng. Om rollen Som redovisningskonsult arbetar du med att ansvara för kundens finansiella flöden, vilket är löpande bokföring, bokslut samt ekonomisk rapportering. I uppdragen som kundansvarig ligger stort fokus på kundnytta och kvalitet. En viktig del är att bibehålla starka relationer med kunder genom tydlig och effektiv kommunikation och ett proaktivt arbete för att underlätta och stödja beslutsfattande. Du blir också ett viktigt stöd för dina kollegor i deras karriärutveckling. Därför är det viktigt att du drivs av att se andra växa och utvecklas. För att lyckas i rollen har du Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet inom redovisning. Åtminstone 2 års arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete gärna med kundkontakt. Ett stort intresse av att vilja utvecklas inom redovisning och rådgivning. Personliga egenskaper Våra medarbetare ska vara ansvarsfulla och ha en egen drivkraft att utvecklas i sin yrkesroll och tillsammans med våra kunder. En naturlig nyfikenhet och att vara redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder är något som vi anser vara viktigt för att trivas i rollen hos oss. Därför ser vi att du har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du har ett affärsmässigt tänkande med intresset och viljan att leverera lösningar och hjälpa våra kunder att bli lönsamma. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Redovisningskonsult till Contrado Roslagen!

Har du arbetslivserfarenhet från ekonomibranschen och känner dig trygg i redovisningsprocessen? Är du dessutom även en flexibel person som trivs i mötet med kund? Då är det just dig vi söker! Information om tjänsten Vi på Contrado Roslagen behandlar det mesta av våra kunders företagsadministration. Vi arbetar inom olika branscher, företag, föreningar och ideella organisationer. Våra kunder är alltifrån de största organisationerna till de mindre nystartade företagen. På kontoret är vi idag en sammansvetsad arbetsgrupp som nu behöver förstärkning, tveka inte på att ansöka redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. De första 9 månaderna kommer du att vara anställd som konsult hos oss på Simplified, med allas målsättning att sedan bli överrekryterad direkt till Contrado  Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du en varierat och spännande roll som redovisningskonsult. I början av din anställning kommer du utifrån dina tidigare erfarenheter att få gå ett individanpassat onboarding program tillsammans med en kollega. Därefter erbjuds du goda möjligheter att utvecklas i din roll tillsammans med ett glatt gäng kollegor. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är främst Visma administration samt Fortnox. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet av bokslut, deklarationer och årsredovisningar. I och med att du kommer att ta dig an en hel del kunder behöver du även ha en vana av att arbeta med människor. Meriterande i denna tjänst är om du har jobbat på en redovisningsbyrå tidigare eller besitter en bakgrund inom bokföring. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Krav för tjänsten är tidigare arbetslivserfarenhet inom redovisning samt körkort B och tillgång till bil.  Övrigt Ort: Väddö Anställningsform: Heltid Tillträde: September eller enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ekonomichef sökes omgående - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en ekonomichef till vår kund i Stockholm. Idag omsätter verksamheten cirka 80 MKR. Arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Moms- och skattehantering • Bokslut och lönearbete i Fortnox • Stötta struktur- och processförbättringar tillsammans med CFO och ekonomiansvarig Vem vi söker: • Självgående och trygg i ekonomiarbete • Erfaren av att arbeta hands-on i mindre organisationer, erfarenhet av bokslut och erfarenhet av lönehantering • Tillgänglig omgående eller inom 1–2 veckor Tillträde och ansökan: Startdatum: Juli 2025 Uppdragslängd: 1 år Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Redovisningskonsult

Är du en prestigelös och kompetent redovisningskonsult? Vill du arbeta på en trivsam byrå med centralt läge och härliga kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig! Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult arbetar du i nära samarbete med våra kunder, som finns inom många olika branscher och varierar i storlek. Du hjälper dem med allt från bokföring och fakturering till årsredovisningar och deklarationer och fungerar som ett naturligt bollplank i ekonomiska frågor. Vi har en stark intern kompetens och satsar mycket på våra medarbetare för att kunna erbjuda bästa möjliga rådgivning. Exempel på arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Skatte- och momsdeklarationer • Avstämningar • Rapportering • Bokslut Meriterande om du även har erfarenhet av: • Årsredovisningar • Deklarationer • Lönehantering • Rådgivning Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, gärna från byrå. Auktorisation som redovisningskonsult är meriterande, men vi värdesätter din erfarenhet, kompetens och personlighet allra högst. Du är prestigelös, serviceinriktad och trivs i en familjär miljö där man hjälper varandra. Du är självgående, ansvarstagande och har en god pedagogisk förmåga samt ett positivt förhållningssätt. Eftersom vi är ett mindre kontor lägger vi stor vikt vid personlighet och långsiktigt engagemang. Vi erbjuder Hos oss får du ett varierande, roligt och ansvarsfullt arbete på en prestigelös arbetsplats. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och erfarenhet och erbjuder möjligheter till individuell utveckling. Du blir en del av ett erfaret team som stöttar varandra och bidrar till ett gott samarbete. Hos oss får du en trygg anställning och självklart ingår förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvård och inte minst utbildning. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin [email protected]. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan via www.jurek.se redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om verksamheten Vi arbetar med små och medelstora företag i alla tänkbara branscher och bolagsformer. Våra kunder är i huvudsak verksamma i och omkring Stockholm. Uppdragen sköts främst från vårt kontor, men ibland även ute hos kund. Vi använder välkända program för ekonomi, bokslut och skattehantering.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Redovisningschef

Redovisningschef till Custos Advokater Är du en erfaren redovisningsexpert med strategisk höjd och vill vara med och bygga upp något från grunden? Då kan detta vara rollen för dig! Kraftsam Rekrytering & Bemanning söker nu en redovisningschef till Custos Advokater. Om företaget: Custos Advokater är en advokatbyrå som specialiserar sig på ekobrott, obeståndsrätt och skatterätt. Byrån bistår klienter med kvalificerad juridisk rådgivning från sitt kontor i Stockholm. Om tjänsten: Det här är en strategiskt viktig roll där du ansvarar för hela redovisningsfunktionen och agerar rådgivare till både klienter och interna konsulter. Du förväntas arbeta självständigt, med en tydlig ledarroll och stort inflytande i hur strukturer, rutiner och processer ska byggas upp. I denna roll kommer du ansvara för: Löpande bokföring och rapportering Årsredovisningar enligt K3 Finansiell analys, resultatbudget och kassaflödesprognoser Rådgivning till klienter i ekonomiska frågor Bygga upp rutiner och struktur inom redovisningsfunktionen Leda och stötta andra konsulter i teamet Vi söker dig som: Du är en självgående och kommunikativ redovisningsexpert som gillar att både leda och ta ansvar. Du är trygg i dialogen med klienter och har en god analytisk förmåga. Krav: Minst 5 års erfarenhet av redovisning Erfarenhet av Fortnox och Visma Förståelse för K3-regelverket Goda kunskaper i Excel Civilekonomerfarenhet Förmåga att uttrycka dig på svenska, gärna även på engelska Meriterande: Erfarenhet av Björn Lundén Kunskap inom koncernredovisning och konsolidering Erfarenhet av likviditetsbudget och kassaflödesanalys Ledarerfarenhet Övrigt: Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Custos Advokater. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på [email protected] I denna bemanning samarbetar Custos Advokater med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Redovisningskonsult till expansiva Revizion i Lund
Framtiden i Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en engagerad Redovisningkonsult som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad? Vill du vara en viktig del av Revizions fortsatta tillväxtresa? Hos Revizion får du möjligheten att ta dig an spännande uppdrag och bygga starka kundrelationer med ett engagerat team. Om Revizion Revizion är en helhetspartner inom redovisning, lön och företagstjänster. De erbjuder skräddarsydda lösningar för små och medelstora företag med målet att optimera kundernas ekonomi. Revizion består idag av 11 engagerade medarbetare och har nyligen expanderat med ett nyöppnat kontor i Höör. Här möts du av en prestigelös kultur med goda utvecklingsmöjligheter, generösa förmåner som pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sociala aktiviteter såsom AW och årliga kickoff-resor. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för dina egna kunduppdrag, där du arbetar med allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och löneadministration. Arbetet innebär att du bygger förtroendefulla relationer med dina kunder och fungerar som deras ekonomiska rådgivare. Du anpassar arbetet efter varje kunds behov och säkerställer att deras redovisning är korrekt, aktuell och följer gällande regelverk. I din roll ingår även att hantera moms- och skattedeklarationer, genomföra avstämningar samt kvalitetssäkra rapporteringen inför årsavslut. Du samarbetar nära kollegor i ett prestigelöst och hjälpsamt team, men har samtidigt stor frihet att själv planera och driva ditt arbete framåt. Här får du en vardag med omväxling, ansvar och möjlighet att påverka – både kundernas utveckling och din egen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: •Årsredovisningar – Planera, upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar enligt aktuella regelverk. •Bokföring och bokslut – Sköta löpande redovisning och upprätta månads- och årsbokslut. •Kundkontakt och rådgivning – Bygga långsiktiga relationer, erbjuda vägledning och anpassade lösningar. •Löneadministration – Hantera löner för kundföretag, inklusive rapportering, utbetalningar och kontroll av underlag. Din profil För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult är du flexibel och lösningsorienterad. Du är en relationsbyggare som trivs lika bra med självständigt arbete som att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att leverera kvalitet och skapa mervärde för dina kunder. Skallkrav: •Redovisningskonsult – Erfarenhet som redovisningskonsult och av årsredovisning •Språk – Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift •Körkort B Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Revizion. Villkor Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Lund Arbetstider: 08:00 - 17.00 Omfattning: Heltid

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025