Säkerhetsadministratör, IT
Sök bland 23 lediga jobb som Säkerhetsadministratör, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!
Som anställd i Försvarsmakten bidrar du till Sveriges försvarsförmåga. I det säkerhetspolitiska läget vi idag befinner oss i har regeringen beslutat att stärka den militära förmågan. På Livgardet får du arbeta på ett av Sveriges största förband som arbetar i många olika riktningar med fyra krigsförband. Som anställd i Försvarsmakten erbjuds du möjlighet att stärka försvaret av Sverige och bidra till denna resa tillsammans med oss. Livgardet etablerar nu en helt ny sektion för säkerhetsprövningar och vi söker dig som vill vara med och forma framtidens säkerhetsarbete. Vi bygger upp verksamheten från grunden, där huvuduppgiften är att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer av totalförsvarspliktiga, hantera materialet från säkerhetsprövningsintervjuer samt stödja Livgardets säkerhetsorganisation. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Genomföra säkerhetsprövningsintervjuer av totalförsvarspliktiga. • Handläggning av material från säkerhetsprövningar i större volymer. • Samverka med plikt- och prövningsverket i uppgifter relaterade till uppdraget. • Stödjande funktion till förbandets övriga säkerhetsorganisation vid Livgardet. Som säkerhetsprövningsintervjuare kommer du att ha din primära arbetsplats i centrala Stockholm men arbete kan förkomma vid Livgardets regemente i Kungsängen vid behov. På regementet stödjer du verksamhetens säkerhetsarbete i stort och inne i centrala Stockholm genomförs huvuduppgiften med säkerhetsprövningsintervjuer. Krav Kvalifikationer • Gymnasial examen. • God förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl. Men du har även lätt att sätta dig in i andras situation, förstår och visar hänsyn till andra. Du behåller fokus och stabilitet även i situationer som kräver stor integritet och omdöme. Samtidigt är du skicklig på att möta människor, skapa förtroende och bygga relationer – en viktig del i rollen där varje samtal räknas. Arbetet innebär hantering av säkerhetsskyddskvalificerad (SSK) information vilket ställer krav på att du är ansvarsfull och har hög personlig integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Eftergymnasial utbildning inom säkerhet. • Erfarenhet av att arbeta med och genomföra intervjuer. • Arbetslivserfarenhet av säkerhetstjänst inom Försvarsmakten. • Arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten. • Av Försvarsmakten utbildad säkerhetsprövare. • Genomförd värnplikt. • Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens klassade IT-system. Övrigt Anställningsform: tillsvidare, civil anställning. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning beroende på din tidigare erfarenhet. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Stockholm Lön: Individuell lönesättning Tjänsteresor: Förekommer Arbetstider: Dag, kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen. Anders Johansson, Chef Säkerhetsavdelningen, nås via växeln: 010-82 510 00 Tobias Ehn, Säkerhetschef, nås via växeln: 010-82 510 00 Fackliga företrädare OFR/S: Sven Lundberg OFR/O: Orry Finnermark SACO: Per Textorius SEKO: Lise-Lotte Larsson Samtliga nås via växeln: 010-82 510 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Hos vår kund får du vara med på resan att göra Sverige till en säkrare plats. Här får du möjlighet att arbeta med en blandning av tekniska och juridiska aspekter inom informationssäkerhet på ett högteknologisk bolag inom försvarsindustrin! In och sök direkt - selektering sker löpande. OM TJÄNSTEN: Vi söker en junior Informationssäkerhetsspecialist till vår kund som är ledande inom marin försvarsindustri. Du kommer att arbeta i sektionen för Informationssäkerhet och IT-arkitektur, där vår kund fokuserar på att säkerställa säkerheten för deras u-båtar och ytfartyg mot cyberattacker och andra hot. Teamet består idag av 25 personer med blandad erfarenhetsnivå där det kommer finnas en tydlig introduktion - allt för att du som junior ska få rätt förutsättningar i din nya roll. I teamet arbetar seniora IT-arkitekter som ansvarar för den övergripande systemdesignen och Informationssäkerhetsspecialister som arbetar lite bredare inom både teknik och juridik. Detta är en spännande och attraktiv avdelning som passar dig som både har intresse och fallenhet för IT-säkerhet men också juridik/dokumentation. Om du har en tyngd inom IT-säkerhet ser vi gärna att du har med dig intresse för att skriva från andra håll, kanske har du varit hobbyförfattare vid sidan av ditt tekniska intresse? Exempel på arbetsuppgifter: Hantera och dokumentera säkerhetskrav, samt säkerställa att dessa krav uppfylls Delta i arbetet med att implementera och underhålla säkerhetsåtgärder ombord på våra fartyg Samarbeta med olika team inom Kockums för att säkerställa att våra säkerhetsstandarder följs Arbeta med regelverk och bestämmelser från myndigheter och säkerställa att våra produkter uppfyller dessa krav VI SÖKER DIG SOM: Har eftergymnasial utbildning inom IT-säkerhet, Informationssäkerhet, juridik (inriktat mot IT) eller liknande Besitter intresse för både tekniska och juridiska aspekter av informationssäkerhet. Har förmåga att dokumentera och kommunicera säkerhetskrav och lösningar tydligt och strukturerat Uppskattar dokumentation och rapportskrivning Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Noggrann Strukturerad Kommunikativ Denna tjänst kräver att ett godkännande i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt Start: Efter sommaren Placering: Malmö (kommer flytta till Lund) Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, [email protected] Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför söker vi flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet och säkerhetsskydd. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är relativt ny och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom områdena säkerhetsskydd och cyber och även tillsammans med medarbetare från Transportstyrelsens berörda sakområden. Därför är det viktigt att du kan bygga och underhålla relationer både inom och utom myndigheten. Du kommer ha en viktig och praktisk roll i vårt tillsynsuppdrag där du är spindeln i nätet och har koll på olika ärenden och arbete med kartläggning av vår sektor. Mycket av det arbete som vi bedriver sker i pappersform vilket kräver att du gillar ordning och reda. Rollen är en stödfunktion för sektionens arbete med tillsyn och är ett naturligt första steg till en karriär som exempelvis inspektör inom sektionen. En viktig del av vårt uppdrag är också att agera vägledande gentemot våra tillsynsobjekt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, både kontinuerlig och specialiserad, utifrån verksamhetens behov och egna önskemål på inriktning. Beroende på din bakgrund så kommer du att få bidra där dina styrkor och erfarenheter kommer bäst till nytta. Hos oss får chansen att kompetensutveckla dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Resor med övernattning i Sverige ingår i tjänsten. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - handlägga ärenden såsom anmälningsärenden, registerkontroller, utskick till bransch, arbeta med diarieföring, extern information m.m. - ta emot,sammanställa och strukturera information till beslutsunderlag - delta i tillsyn inom cybersäkerhet och/eller säkerhetsskydd tillsammans med teamet - arbeta med vägledning till branschen - delta i arbetet med omvärldsbevakning - delta i samverkansgrupper både inom myndigheten och med andra tillsynsmyndigheter Du måste ha - relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom för tjänsten lämpligt området ex säkerhetsområdet, IT, systemvetenskap eller annan utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig - mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska - god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska - B-körkort. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av säkerhetsskydd - erfarenhet av informationssäkerhet/cyber - arbetslivserfarenhet av offentlig förvaltning - erfarenhet av tillsyn/revision. Vi vill att du - är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö - är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel, - har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar - har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt.Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström via e-post [email protected]. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7147. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
IT-avdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten. IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. I uppdraget ingår också att samverka i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet, främst genom det så kallade RIF-samarbetet (rättsväsendets informationsförsörjning) samt att aktivt bidra till det rättsvårdande arbetet inom EU. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur. Avdelningen ansvarar även för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet. I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar IT- och informationssäkerhet samt signalskydd. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm med närhet till övrig IT-verksamhet och många intressenter. Du har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider. Arbetet sker enbart från aktuell arbetsplats, det finns inga möjligheter för distansarbete. Arbetsbeskrivning Gruppen Incident- och problemhantering är placerad inom sektionen Produktsupport på IT-avdelningen, och ansvarar för att avhjälpa incidenter i polisens IT-miljö. Rollen agerar i en händelsestyrd miljö med många kontaktytor och beroenden. Du identifierar och utreder incidenter samt säkerställer att intressenter löpande hålls informerade via våra etablerade kanaler. Du tar fram statistik och följer upp incidenthanteringen samt vidareutvecklar arbetssätt och processer baserat på erfarenheter och omvärldsbevakning. Du jobbar nära problemhanteringsprocessen och säkerställer att information delas för effektiv samverkan mellan incident- och problemhanteringsprocessen. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant utbildning inom exempelvis data/systemvetenskap eller motsvarande förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant Minst 1 års relevant erfarenhet som Incident Manager Goda baskunskaper inom IT God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: Genomgått ITIL 4 Foundation Erfarenhet inom Servicedesk eller IT-support Erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom problemhantering Erfarenhet inom uppdrags-och/eller projektledning Erfarenhet av att leda och koordinera arbetsgrupper Arbetat inom en större statlig myndighet eller kommunal verksamhet, alternativt annan stor komplex organisation som arbetsgivaren bedömer relevant. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande och har initiativförmåga då du i arbetet naturligt ställs inför många vitt skilda situationer. Du behöver vara analytisk och ha en god administrativ förmåga för att kunna strukturera och koordinera arbetet. Vidare krävs att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga då du samverkar och kommunicerar med personer med olika kompetenser. Du förutsätts vara serviceorienterad och ha en utåtriktad läggning eftersom arbetet innebär många kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningsbenämning: Handläggare Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flexibel arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Incident Manager Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via mejl [email protected] SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Ansökan Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan: Har du relevant utbildning inom exempelvis data/systemvetenskap eller motsvarande förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant? Om ja, ange utbildning eller beskriv motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du minst 1 års relevant erfarenhet som Incident Manager? Om ja, beskriv kortfattat. Har du goda baskunskaper inom IT? Om ja, beskriv kortfattat. Har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska? Har du svenskt medborgarskap? Har du genomgått ITIL 4 Foundation? Har du erfarenhet inom Servicedesk eller IT-support? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom problemhantering? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet inom uppdrags-och/eller projektledning? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet av att leda och koordinera arbetsgrupper? Om ja, beskriv kortfattat. Har du arbetat inom en större statlig myndighet eller kommunal verksamhet, alternativt annan stor komplex organisation som arbetsgivaren bedömer relevant? Om ja, ange vilken verksamhet/organisation. Har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska? Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågorna via e-post till [email protected] senast den 9 juli 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A394.124/2025 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
3.sjöstridsflottiljens Ledningssystemsektion utökar sin verksamhet och söker nu en handläggare signalskydd. Om sektionen Ledningssystemsektionen är ett litet team bestående av tre medarbetare och är en av fyra sektioner tillhörande operationsavdelningen. Vi stödjer flottiljchefen i att leda flottiljen genom att se till att flottiljens fartyg och enheter har rätt förutsättningar när det gäller bland annat ledningsstödsystem, signalskydd och samband. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Handläggare signalskydd arbetsleds du under signalskyddschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja signalskyddschefen i dennes uppgifter att leda och samordna det nationella och internationella signalskyddet inom flottiljen, bland annat: • Daglig administration kring signalskyddssystemen för att upprätthålla regelefterlevnad och sekretess nivå. • Handläggning av inkomna ärenden och frågor inom signalskyddet. • Kortadministratör för flottiljens elektroniska kort (TEID/TAK) • Stödjer signalskyddschefen vid planeringen och genomförandet av internkontroller vid aktuell organisationsenhet • Inventering • Deltager på utbildningar, konferenser, övningar kopplat till tjänsten • Stödjer med att utveckla och förbättra rutiner inom signalskyddet på flottiljen • Tar över signalskyddschefens roll vid dennes frånvaro • I övrigt stödja i uppgifter som tillförs ledningssystemsektionen. Krav Kvalifikationer • Lägst treårig gymnasieutbildning • God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på både svenska och engelska • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande • Utbildad FM/ Civil Signalskyddschef av Totalförsvarets Signalskyddsskola. • Utbildad i FM grundläggande säkerhetsskydd och signalskydd. • Erfarenhet av arbete i säkerhetstjänst inom Försvarsmakten • Tidigare anställning i Försvarsmakten alternativt fullgjord värnplikt. Personliga egenskaper Du bör vara en person som stimuleras av utmaningar och har en hög arbetskapacitet. Du är positiv och har god socialkompetens. Du är serviceinriktad och flexibel gentemot interna och externa kontakter då du har att göra med mycket människor. Du kan prioritera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt vara säkerhetsmedveten. Du kommer i din tjänst att representera både din närmaste organisationsenhet men även Försvarsmakten som helhet, både nationellt och internationellt. Vi ser därför att du är kommunikativ, pedagogisk och bra på att skapa och upprätthålla sociala relationer. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning, övningar och insatser, både inrikes och utrikes. Obekväma arbetstider förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, för dig som inte är anställd i FM. Arbetsort Karlskrona Tjänsten är en heltidstjänst Lönesättning sker i enlighet med FM lönestruktur och lokal lönemålbild. Tillträde sker enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Christina Brehmer telefon: nås via växlen på 010-82 510 00, alternativt mail till [email protected] Information om rekryteringsprocessen Kontakta Wilhelm Tornerhjelm, telefonnummer 010-82 510 00 Fackliga företrädare OFR/O (Kustflottans officersförening) Jonas Rydmarker, telefonnummer 010-82 510 00 OFR/S (Försvarsförbundet förening 51) Jan Wasberg, telefonnummer 010-82 866 24 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV och referenser samt personligt brev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband i den svenska marinen. Flottiljen har förmåga att kontrollera havsområden, sjövägar och sjöfart, genomföra insatser på och under ytan samt röja minor i hamnområden, kustnära farvatten och på öppet hav. Förbandet verkar såväl nationellt som internationellt. Fartyg och stab utbildar och tränar såväl sjömän som officerare till omedelbart insatsberedda förband. Flottiljen bidrar också löpande med personal till olika internationella insatser. Året om och dygnet runt bidrar flottiljen till säkerhet genom att patrullera och övervaka det svenska sjöterritoriet. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du arbeta med samhällsviktig verksamhet? 3.sjöstridsflottiljen är en arbetsplats där vi möter dagens och framtidens högt ställda krav i en ständigt föränderlig värld. Vår huvudsakliga uppgift är att upprätthålla beredskap samt att utbilda krigsförband. 3.sjöstridsflottiljen söker nu en Säkerhetshandläggare. Avdelningen har till uppgift att ta fram underlag till beslutsfattande chefer samt stödja direkt underställda chefer inom området underrättelser och säkerhetstjänst. Vidare är avdelningen funktionsansvarig avseende underrättelser och säkerhetstjänst. Som Säkerhetshandläggare jobbar du med diverse förekommande ärenden, framför allt lokalt i Karlskrona, men även på andra verksamhetsorter där Marinen har verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja säkerhetschefen i säkerhetsrelaterade frågor. • Handlägger förordnanden inom ramen för säkerhetstjänst • Handlägger säkerhetsprövningar • Stödjer Säkerhetschefen med säkerhetsrapportering och uppföljning av säkerhetsrapporter • Stödjer Säkerhetschefen med hantering och handläggning av säkerhetsärende Kvalifikationer Dokumenterad säkerhetsutbildning för Säkerhetshandläggare för militär och civil personal genomförd på FM UndSäkC, eller annan relevant säkerhetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. God förmåga att uttala sig i skrift och tal på både svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av arbete inom säkerhetstjänst i Försvarsmakten • Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens säkerhetsklassade system • Erfarenhet från arbete inom säkerhetstjänst i annan myndighet • Erfarenhet att arbeta med säkerhetsskyddsklassad verksamhet och information • Civil utbildning inom säkerhetstjänst Personliga egenskaper Du bör vara en person som stimuleras av utmaningar och har en hög arbetskapacitet. Du är positiv, lösningsinriktad, ansvarstagande, har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt vara säkerhetsmedveten. Du sätter dig snabbt in i nya förutsättningar för att lösa arbetsuppgifter, ibland med begränsade ingångsvärden. Du har förståelse och intresse för marinens uppgifter samt betydelsen av det vi levererar inom ramen för territoriell integritet. Du kommer i din tjänst att representera både din närmaste organisationsenhet men även Försvarsmakten som helhet, både nationellt och internationellt. Vi ser därför att du är kommunikativ, pedagogisk och bra på att skapa och upprätthålla sociala relationer. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning, övningar och insatser, både inrikes och utrikes. Obekväma arbetstider förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställnnigsformen är tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd vid myndigheten. Arbetsort är Karlskrona. Tjänsten avser heltid. Lönesättning sker i enlighet med FM lönestruktur och lokal lönemålbild. Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Kontakta Johanna Ålöw, telefonnummer 010-82 510 00 Information om rekryteringsprocessen Kontakta Wilhelm Tornerhjelm, telefonnummer 010-82 510 00 Facklig företrädare OFR/O (Kustflottans officersförening) Jonas Rydmarker, telefon 010-82 510 00 OFR/S (Försvarsförbundet förening 51) Jan Wasberg, telefonnummer 010-82 866 24 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV och referenser samt personligt brev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband i den svenska marinen. Flottiljen har förmåga att kontrollera havsområden, sjövägar och sjöfart, genomföra insatser på och under ytan samt röja minor i hamnområden, kustnära farvatten och på öppet hav. Förbandet verkar såväl nationellt som internationellt. Fartyg och stab utbildar och tränar såväl sjömän som officerare till omedelbart insatsberedda förband. Flottiljen bidrar också löpande med personal till olika internationella insatser. Året om och dygnet runt bidrar flottiljen till säkerhet genom att patrullera och övervaka det svenska sjöterritoriet. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Som handläggare inom säkerhetstjänst vid Bodens Artilleriregemente A 8 utgör du en viktig del i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Avdelningen för säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst G26 Som säkerhetshandläggare kommer du arbeta vid A 8 regementsstab och tillhöra avdelningen G26 som leder och samordnar säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst inom regementet. Som säkerhetshandläggare arbetar du närmast säkerhetschefen med att upprätthålla skyddet för Försvarsmaktens skyddsvärden. Avdelningen består av både militär och civil personal med blandad ålder och kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Handlägga ärenden gällande besökstillstånd - Handlägga registerkontroller - Stötta med utvecklingen av förbandets säkerhetsarbete - Övriga administrativa uppgifter inom avdelningen Tjänsten innebär goda möjligheter till utveckling och på sikt ser vi framför oss att du kan genomföra bland annat säkerhetsprövningsintervjuer och säkerhetsutbildningar. KRAV Kvalifikationer - Gymnasieexamen eller motsvarande - God datorvana - Erfarenhet av administrativt arbete - B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och trivs med att skapa och upprätthålla ordning och reda. Du är social och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt och ta stort eget ansvar. Initiativtagande är en viktig egenskap då avdelningen jobbar med en stor variation av uppgifter vilket innebär att du förväntas fatta självständiga beslut inom givna mandat. Vi ser att du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning med förmåga att prioritera. Eftersom det ingår att hantera säkerhetskyddsklassificerad information och utrustning krävs det att du är säkerhetsmedveten och har en hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE - Säkerhetsutbildning från tidigare tjänst - Kunskap om lagar och förordningar - Erfarenhet av hantering av information enligt offentlighets- och sekretesslagen - Tidigare erfarenhet från arbete inom myndighet - Tidigare arbete med SAP - Utbildning i IT-systemet ISUS - Utbildning och erfarenhet av arbete med säkerhetsprövning - Erfarenhet av att planera och förmedla utbildning till andra - Genomförd värnplikt eller militär grundutbildning. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Omfattning: heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens avtal Internutbildning och resor förekommer i tjänsten. Arbetstider är främst dagtid, men kvälls- och helgjobb kan förekomma. Tjänsten är civil och innebär att du kommer få en krigsplacering. Det innebär också att du kommer få utbildning i bl.a. vapenhantering, sjukvård och annan militärtjänst. För att kunna uppfylla Försvarsmaktens krav på fysisk standard ingår fysisk träning som en del av dina arbetsuppgifter. För upplysningar om tjänsten: Avdelningschef fj Mikael Mattsson, 070-240 11 83, [email protected] För upplysningar om rekryteringsprocessen: Rekryteringskoordinator Tova Pettersson, 073-093 58 06, [email protected] Fackliga företrädare, samtliga nås via växeln 0921-348000 Ordförande Seko Försvar Boden: Susanne Thunberg Ledamot Försvarsförbundet Boden: Liz Lovag Ordförande SAKO: Carina Gabrielsson Ordförande OFR/O: Janne Almgren Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Om du går vidare i anställningsprocessen ska vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Bodens Artilleriregemente, A 8, är Försvarsmaktens kompetenscentrum för indirekt bekämpning. Regementet bevarar och utvecklar kompetenser, materiel och metoder för framtidens förmåga att upptäcka och träffa mål på långa avstånd och med hög precision. A 8 har funktionsansvar för CAS (Close Air Support) - att leda flygunderstöd mot markmål samt för vädertjänsten inom Armén i Försvarsmakten. Strid i vintermiljö är en särskild kompetens för förbandet i Boden. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu fler seniora penetrationstestare till vårt team. Du får arbeta tillsammans med ca 40 specialister, både kvinnor och män i blandade åldrar, inom penetrationstest , Red Teaming och liknande tekniska utredningar – med uppdrag som gör skillnad inom samhällsviktiga verksamheter. Våra kunder finns bland annat inom samhällskritisk infrastruktur, myndigheter och försvar. Vi ser gärna att du har minst fem till tio års erfarenhet inom området och en bred teknisk grund. Placering är möjlig på flera orter, bland annat Stockholm, Göteborg, eller Linköping – men andra alternativ kan diskuteras. Din roll Som penetrationstestare hos oss kommer du att: Utföra tekniskt djupgående säkerhetstester i varierande IT-miljöer Arbeta med planering, genomförande, analys och rapportering av tester – både självständigt och i team Presentera resultat för både tekniska och icke-tekniska målgrupper Delta i Red Team-övningar, hotaktörsemulering och andra typer av säkerhetsgranskningar Vara med och forma uppdrag tillsammans med kund, från behovsanalys till leverans Vem är du? Vi söker dig som: Har lång erfarenhet av penetrationstester – inklusive Red Team, scenariobaserade tester och olika former av Black box, Grey box och White box-tester Trivs med att ta ansvar för hela uppdrag och att arbeta nära kund Kan skriva tydliga tekniska rapporter och kommunicera resultat på ett pedagogiskt sätt Har god kännedom om ramverk som OWASP, PTES, MITRE Frameworks, etc och gärna en certifiering såsom OSCP, GPEN eller motsvarande Är van vid att arbeta brett, du är inte nischad mot endast ett område utan du kan t ex AD, Webb, IoT, Linux, Hårdvara, kodgranskning Har en social och prestigelös inställning, och värdesätter kunskapsdelning och gott samarbete Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande Bakgrund inom Försvarsmakten eller erfarenhet från samhällskritiska miljöer Djup kunskap olika teknologiområden, t ex penetrationstest av molnlösningar, finansinfrastruktur, fordon och signalsystem Erfarenhet av reverse engineering, containers, virtualisering, molnlösningar och programmering. VAD ERBJUDS? Här får du arbeta med säkerhetsuppdrag som bidrar till att skydda viktiga samhällsfunktioner. Du blir en del av ett nordiskt nätverk med över 300 säkerhetsspecialister, där du får tillgång till tekniska labbmiljöer, interna kunskapsforum och stöd för att växa både professionellt och personligt. Kompetensutveckling är en självklar del av din anställning, oavsett om det handlar om att fördjupa din expertis eller att bredda dina kunskaper. Här ges du möjlighet att arbeta i framkant inom cybersäkerhet, digitalisering, autonomi och AI – i projekt där säkerheten aldrig får kompromissas. Många av våra uppdrag genomförs på plats hos kund, vilket innebär att resor ingår. VILL DU GÖRA SKILLNAD? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpandes. Observera att rollen kräver säkerhetsprövning med registerkontroll.
Nu har du chansen att bli en del av ett snabbväxande cybersäkerhetsbolag där din kompetens inom informationssäkerhet får ta plats. Vi söker dig som vill arbeta med styrning, regelefterlevnad och riskhantering – och som brinner för att skapa struktur, trygghet och ordning i en digital värld i ständig förändring. Om rollenSom konsult inom informationssäkerhet får du en nyckelroll i att hjälpa våra kunder att bygga upp och förbättra sitt informationssäkerhetsarbete. Du arbetar nära beslutsfattare och verksamhetsansvariga för att säkerställa att organisationens informationshantering uppfyller krav på säkerhet, integritet och efterlevnad av regelverk som ISO 27001, NIS2 och GDPR. Exempel på arbetsuppgifter•Utforma och implementera styrdokument, policies och rutiner •Stötta vid revisioner och efterlevnadskontroller •Rådgivning kring informationssäkerhetsstrategier och ledningssystem •Hålla utbildningar och öka medvetenheten inom organisationen Du arbetar i projektform med varierande uppdrag, vilket ger dig möjlighet att utvecklas snabbt och brett inom området. Rollen kräver god kommunikativ förmåga, analytiskt tänkande och en förståelse för både verksamhetens behov och regulatoriska krav. Vi söker dig somHar examen inom juridik alternativt studerat master-programmet informationssäkerhet Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Har ett intresse för regelverk, standarder och informationsstyrning Är strukturerad, självgående och har lätt för att samarbeta Observera att detta är en säkerhetsklassad tjänst, vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap eller annan bakgrundskontroll. Om vår kundVår kund är ett ledande bolag inom cybersäkerhet som hjälper företag och myndigheter att bygga upp robusta informationssäkerhetsstrukturer. De arbetar med både strategisk rådgivning och operativt stöd inom säkerhetsstyrning, regelefterlevnad och riskhantering. Här får du arbeta i en kultur som präglas av samarbete, nyfikenhet och ständig utveckling – med stort fokus på kompetensutveckling och kunskapsdelning. Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, och vårt mål är att göra verklig skillnad i människors liv. Det gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att matcha rätt talanger med rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden, med möjlighet att därefter gå över i anställning direkt hos kundföretaget. RekryteringsprocessVi arbetar med en snabb och kvalitativ rekryteringsprocess som består av följande steg: Intervju med Framtiden Referenstagning Intervju med kundföretaget Vi återkopplar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! VillkorOmfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm (med möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag) Lön: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär inom informationssäkerhet?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av framtidens cybersäkerhet!
Vill du vara med och utveckla och skydda en av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner? Bankgirot har en avgörande och viktig roll för betalningar som det enda svenska clearinghuset för massbetalningar i Sverige. De säkerställer att den ekonomiska vardagen fungerar för 8 miljoner privatpersoner och omkring 900 000 företag och organisationer och hanterar ca 250 miljoner transaktioner i månaden. Bankgirot tar arbetet med framtida svensk betalinfrastruktur vidare. Detta innebär att de nu kommer gå in i en uppskalningsfas och växa sin organisation kraftfullt, skapa och forma nya processer samt genomföra nya spännande projekt och initiativ. Är du vår nya Cyber Defence Specialist? Vi söker en strukturerad, trygg och samarbetsorienterad Cyber Defence Specialist med fokus på att utveckla morgondagens sätt att driva, följa upp och utveckla vår tekniska säkerhetsförmåga. Du har inte bara teknisk förståelse, utan även en stark insikt i betydelsen av samordning, dokumentation och att vara ett stöd för teamet i en komplex och krävande leveransmiljö. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och tydlighet – även när förutsättningarna förändras snabbt. Du kommer in i en miljö i stark tillväxt, där din förmåga att etablera arbetssätt och bygga hållbara processer blir avgörande. Om rollen Som Cyber Defence Specialist kommer du att • Säkerställa struktur, ramverk och dokumentation på cybersäkerhetsområdet • Följa upp leveranser och bidra till samsyn inom teamet • Vara ett nav mellan teknik, verksamhet och ledning • Kravställa, deltaga i implementation och medverka i uppföljning och hantering av Bankgirots säkerhetsförmågor • Göra löpande analyser av Bankgirots säkerhetsförmågor och hotbild i cyberdomänen • Utveckla och implementera IT-säkerhet samt Cybersäkerhetsstrategi och styrning • Stödja vid inköp och implementering av nya IT-tjänster och se till att nya system uppfyller den nödvändiga säkerhetsnivån Du behöver inte vara specialist inom alla områden – men du har en god bredd, förstår grunderna, kan identifiera risker och vet när du ska koppla in rätt expertis. Vem är du? Du är en person som • Tänker helhet snarare än silos • Är strukturerad, kommunikativ, förtroendeingivande och samarbetsinriktad • Har god strukturförmåga och drivs av att skapa ordning • Har erfarenhet av att arbeta inom Cybersäkerhet Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen. Vi söker dig som har ett stort självledarskap och som tar ägarskap för sina frågor. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och en vana av att bemöta målgrupper på olika nivåer, i olika forum. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta och nå resultat tillsammans med andra. Du är lyhörd, duktig på att bygga relationer och skapar förtroende. Som person är du trygg och prestigelös, inkännande och har ett strategiskt förhållningssätt. Vidare är du positiv, drivande och kan prioritera och planera ditt arbete väl. För att lyckas i din roll tror vi att du har • Bred och djup kunskap inom Cybersäkerhet gärna inom reglerade verksamheter med höga säkerhetskrav • Kunskap om branschstandarder såsom NIST CSF och MITRE ATT&CK • Erfarenhet av utformning och genomförande av säkerhetspolicys, förmågor och kontroller • Förmåga att hantera och styra komplext säkerhetsarbete • Agilt tankesätt och pragmatiskt tillvägagångssätt • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Relevant utbildning • Erfarenhet av finansbranschen (meriterande) Vad erbjuder vi? Välkommen till ett engagerat team med målet att ta Bankgirots säkerhetsarbete till nästa nivå. I rollen kommer du att medverka för att utveckla och implementera organisationens IT-säkerhetsstrategi för att stärka skyddet mot hot. Du kommer att verka inom områdena hotunderrättelse, defensiv säkerhet och offensiv säkerhet där din expertis kommer att ligga till grund för en säker IT-miljö. I rollen kommer du även att arbeta proaktivt med leverantörer och andra avdelningar på Bankgirot för att upprätthålla en säkerhetsleverans som effektivt hanterar Bankgirots säkerhetsrisker och möjliggör för verksamheten att leverera värde på ett säkert sätt. På Bankgirot blir du en del i ett företag med en viktig och central roll i betal-Sverige. Förutom en intressant roll där du får möjlighet att skydda den svenska finansiella infrastrukturen erbjuder vi dig bra anställningsvillkor, personalförmåner och flexibel tjänstgöringsplats. Hos Bankgirot är trivseln och lojaliteten till uppdraget hög. Det är en stabil och mycket trevlig organisation som erbjuder fantastiska möjligheter till utveckling av såväl dig själv som samhället i stort. Övrigt Tjänstgöringsorten är Stockholm, arbetsformen är hybridarbete och anpassas beroende på arbetsuppgifter. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och kommer att kräva säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan komma att tillämpas. Är du intresserad? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 4 augusti 2025. Vänligen notera att urval och intervjuer kan ske kontinuerligt. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med eData Solutions AB. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocess, vänligen kontakta Daniel Ruja på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus med över 60 års erfarenhet av att leverera marknadsledande finansiell infrastruktur. Varje dag strömmar närmare 8 miljoner transaktioner eller 76 miljarder kronor genom Bankgirots betalningssystem. Våra 160 medarbetare säkerställer system som möjliggör Autogiro, E-faktura och Swish. Vi garanterar den svenska betalmarknaden med tillstånd från Finansinspektionen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb