Säkerhetsadministratör, IT

Sök bland 32 lediga jobb som Säkerhetsadministratör, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säkerhetssamordnare med inriktning informationssäkerhet

Brinner du för informationssäkerhet? Är du driven, prestigelös och samtidigt en fena på att uttrycka dig träffsäkert i tal och skrift? Gillar du att bygga från grunden, styra upp riktlinjer och processer samt se till att de efterlevs? Då är det här ett riktigt drömjobb för dig! Säkerheten är en viktig del i Eltels erbjudande till våra kunder. Därför förstärker vi nu vår säkerhetsavdelning med ytterligare en säkerhetssamordnare med särskilt fokus på informationssäkerhet. Är det du? "Vi har en bra stämning, arbetet är väldigt flexibelt och omväxlande. Det är högt tempo men vi har roligt under tiden. Jag växer både som person och erfarenhetsmässigt i det här jobbet." Daniel, säkerhetsavdelningen Arbetsuppgifter Rollen som säkerhetssamordnare med inriktning informationssäkerhet är självständig och utvecklingsinriktad där du både arbetar strategiskt och operativt. Du utvecklar, driver och samordnar informationssäkerhetsarbetet för hela Eltel Sverige i samarbete med Eltels IT Säkerhet på koncernnivå. Det är du som driver och sätter standarden för Eltels arbete med informationssäkerhet i Sverige. Ditt jobb är att utveckla arbetet med informationssäkerhet och du stöttar Eltels chefer och ledning med din kompetens genom utbildning, rådgivning, och uppföljning inom hela informationssäkerhetsområdet. Exempel på arbetsuppgifter: - Inrätta och utveckla ledningssystem för informationssäkerhet - Ta fram och utveckla anvisningar, instruktioner och policys för området - Utbilda organisationen inom dina frågor - Sätta klassningsmodeller - Omvärldsbevakning På Säkerhetsavdelningen ligger ansvaret utöver informationssäkerhet även samordningsansvaret på central nivå för fysisk säkerhet, personsäkerhet, personalsäkerhet, brand, krisberedskap och säkerhetsskydd. Vi hjälps åt med alla förekommande arbetsuppgifter när det behövs, exempelvis med bakgrundskontroller, registerkontroller samt med att vid behov hantera säkerhetsincidenter. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Säkerhetsteamet är en trevlig grupp vars kultur präglas av prestigelöshet, öppenhet och ansvarstagande. Vi arbetar mycket nära och stöttar varandra när det behövs. Det vi har gemensamt är ett genuint intresse och engagemang i säkerhetsfrågor på alla plan. Säkerheten är en högt prioriterad fråga på Eltel varför avdelningen är direkt underställd VD. Du rapporterar till säkerhetschefen, Angelica, som beskrivs som driven, ansvarstagande, inkluderande. Hon uppskattar självgående medarbetare som tar egna initiativ. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! För att lyckas i denna roll tror vi att du: - Har en relevant akademisk examen - Kunskap om för området aktuell lagstiftning och standard, bl.a. säkerhetsskyddslagen och -förordningen, ISO 27001 samt EU direktiven om nätverks- och informationssystem (NIS1/2) - Är bra på att samla in, göra research och sammanställa information - Har erfarenhet av att skriva styrande dokument - Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i både svenska och engelska - Har ett STORT intresse för säkerhetsfrågor och informationssäkerhetsfrågor Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter, med säkerhetsrelaterat arbete av något slag och/eller har erfarenhet inom IT. Det absolut viktigaste i den här rollen är att du är en person med rätt inställning. Du är säkerhetsmedveten och lösningsorienterad. Du är en lagspelare och kan där det behövs anpassa dig till andra. Du är prestigelös samtidigt som du är drivande och ansvarstagande. Och för att lyckas behöver du även kunna organisera och strukturera ditt eget arbete. Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass, därför är godkänd säkerhetsprövning ett krav. Ytterligare information - Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) och säkerhetsprövning. - Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Angelica på [email protected] eller på mobil 072-3981503. Har du frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har upphandlat alla rekryterings- och bemanningstjänster som vi behöver och tackar på förhand för att våra chefer slipper säljsamtal kopplat till våra rekryteringar. Har du frågor; kontakta [email protected]. Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Informationssäkerhetssamordnare till Svenska institutet

Sista ansökningsdag: 2024-06-14Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. SI arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Nu söker vi en informationssäkerhetssamordnare. Hos oss kommer du att spela en central roll i att skydda vår information och våra system, vilket i sin tur stödjer vårt uppdrag att främja Sverige som land genom kultur, utbildning, vetenskap och samhällsfrågor. Du erbjuds en nyckelroll med unika möjligheter och komplexa utmaningar i en internationell kontext. Om rollen Som informationssäkerhetssamordnare är du del av enheten “Förvaltning och utveckling”. Utöver ditt närmaste team kommer du ha ett stort antal kontaktytor på olika nivåer, både internt och externt. Som Informationssäkerhetssamordnare kommer du huvudsakligen att: Samordna och leda det operativa informationssäkerhetsarbetet Leda workshops om informationssäkerhetsklassning av informationsmängder samt riskworkshops för att säkerställa en hög säkerhetsnivå. Identifiera behov av stöd vid upphandling och val av säkerhetslösningar. Ansvara för kunskapshöjande insatser inom arbetsområdet, både för ledning och medarbetare. Ansvara för att delegera arbetsuppgifter till systemförvaltare och andra medarbetare, samt stötta enhetschefer och verksamheten inom informationssäkerhet. Rapportera och hantera informationssäkerhetsincidenter, både internt och externt, samt leda och styra insatser under pågående incidenter. Skapa riktlinjer och rutiner för hur verksamheterna ska arbeta med informationssäkerhet samt implementera styrande och stödjande dokument. Omvärldsbevaka och samverka inom arbetsområdet. Vara en viktig del av SI:s digitaliseringsarbete. Placeringsort är Stockholm, på kontoret i Hammarby Sjöstad. Vi erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån två dagar per vecka om arbetet tillåter. Är det här du? För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som har ett starkt säkerhetsmedvetande, en god analytisk förmåga samt ett stort intresse för informationssäkerhet, gärna även IT-säkerhet. Du är proaktiv, initiativtagande och pådrivande men också lyhörd och pragmatisk. Vi ser att det är viktigt att du trivs bra i en relationsbyggande roll där du skapar förtroende och samarbetar med andra. Vidare är du pedagogisk och kan kommunicera komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt gentemot olika typer av intressenter, på olika nivåer. Skallkrav för tjänsten: Relevant akademisk utbildning eller dokumenterad aktuell erfarenhet som vi bedömer som likvärdig Minst tre års erfarenhet av arbete med informationssäkerhet baserat på gällande metoder och ramverk, t.ex. ISO 27000 Erfarenhet av att ha arbetat med metodutveckling kopplat till riskanalyser och informationsklassificering God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande (ej krav) är: Erfarenhet av att leda projekt, processer och/eller förbättringsarbeten Erfarenhet av kontinuitetsplanering Kunskaper om offentlighet- och sekretesslagstiftningen Kunskaper och erfarenhet av SKR:s verktyg KLASSA Erfarenhet av framtagande av riktlinjer, policyer och anvisningar inom området Aktuell kunskap om NIS/NIS2 Erfarenhet från arbete på statlig myndighet, region eller kommun Varaktighet och tillträde Anställningen är tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstebefattningen inom myndigheten blir IT-handläggare. Fackliga kontaktpersoner Jan-Frederic Buss (Saco-S) och Katarina Holmén (ST). Båda nås på 08-453 78 00. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Svenska institutet med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta Alexandra Tihinen, Rekryteringskonsult på 070-447 92 24, [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin.Sista ansökningsdag: 2024-06-14 Varför jobba hos oss? Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag. Därtill erbjuder vi flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor. Om Svenska institutet Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. SI arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. SI informerar om, och analyserar bilden av, Sverige utomlands samt möjliggör internationella utbyten och samarbeten. Målet är att sätta Sverige på kartan och bygga goda relationer med individer, organisationer och andra länder. Om omvärlden har ett högt förtroende för Sverige ökar förutsättningar för handel, investeringar, turism och kulturutbyten. Det blir också lättare att locka internationella talanger och att bidra till en global hållbar utveckling. SI har kontor i Stockholm och Paris. För mer information om SI, www.si.se

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Administrator in Learning Systems 

At Billerud, we believe that when we keep tomorrow in mind, we will do our very best today. It is thanks to our employees that we are a world-leading company within the field of renewable paper and packaging materials. We work with sustainability at every stage to create a sustainable future – from product to people. Through our global programs, Sustainable Employees and Sustainable Leaders, we prioritize our employees – that they should grow with us and become more sustainable. Do you want to realize your true value and work for a sustainable tomorrow? Join us! We are now looking for a Learning Systems Administrator (temporary) You will be part of our Learning & Development team and work closely with our L&D Specialist on an ongoing project in which we are implementing our HR Information System and learning system at our sites in the USA. It is a three-month project role based at our headquarters in Solna and focused on transitioning our e-learning content from one system to another. This is an opportunity for someone who has a curiosity for e-learning, learning systems and professional development solutions to help us unite the learning and development of our employees into one single system. Your main tasks will be: Utilize Articulate software to transform existing PowerPoint into interactive e-learning courses. Maintain consistency in design and instructional quality throughout the conversion process. Test and review the converted courses to ensure functionality and compatibility with the new learning system. Efficiently migrate the existing e-learning courses from the current system to the new system. Collaborate with multi-cultural project team to ensure content accuracy and relevance. At Billerud, we put Safety First. Together we take great pride in our responsibility to contribute to a safe work environment. Please read more about our Safety First initiative here. To succeed in this position, we believe you have: Some experience with learning management systems. Comfortable working in English, both written and spoken. Basic knowledge in Swedish, both verbal and written. It is a strong merit if you have experience creating dynamic and interactive training modules in Articulate Rise 360 based on existing course content. For us, personality is important. To succeed in this position, we believe you: Have a keen eye for detail. Ability to work independently and collaboratively with a multi-cultural project team. Are systematic and a fast learner. Like to do repetitive tasks. Are goal-oriented and comfortable working towards agreed deadlines. Our values are very important for us and we believe that you recognize yourself in: Place customer in center, dare to innovate, lead the change and care for each other. If you want to know more about the role you are welcome to contact Jimmy Hayashi, Director People Development, at [email protected]. If you want to know more about the recruitment process you are welcome to contact Evelyn Fjellsdotter, Talent Acquisition Partner, at [email protected]. Welcome with your application no later than June 6. Billerud is an equal opportunity employer. We embrace diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Why us? You want to work with a close-knit group of experts. An opportunity to contribute to a more sustainable future Development and career opportunities Performance-based bonus, occupational pension and a number of different benefits according to company policy. Opportunity to hybrid working according to company standard. Our recruitment process will include interviews, recruitment test, reference checks, alcohol- & drug test as well as background checks.

23 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Administratör inriktning IT

Majvallen Taxi AB är ett transportbolag med (enbart) samhällsbetalda uppdrag. Vi utför trafik i hela Västra Götalands län. I kontoret (tillsammans med samarbetsparter från andra bolag) jobbar 16 personer som hanterar ca 230 fordon /2500 resor /dag. Krav: Sökanden ska: Kunskap inom IT hantering. Ha bra kunskap över Office programmet (särskilt Excel). Kunna ha förståelse för grupparbete och matte. Merit: Att ha kunskap över hantering av hemsidor, appar och Android är merit. Kunna arbeta med datorer och program m.m. Vara bra på administration, strukturera mappar, dokumentation. Att ha arbetat i transportbranschen är merit. Att ha jobbat med miljö och kvalitetsledningssystem är merit. Arbetstider: vardagar 10:00 -19:00.

21 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Project Security Administrator

The purpose of the HVDC Cybersecurity function team is to ensure and improve a high level of cybersecurity across HVDC, in our projects and service agreements. The team is focusing on continually improving HVDCs cybersecurity posture and offerings and advancing the implementation of the cybersecurity strategy. Moreover, the team is responsible for cybersecurity governance and risk management activities for our deliveries and ensures needed requirements are placed on product development, internal systems, and suppliers. Your responsibilities The Project Security Administrator will ensure that the line organizations efficiently and effectively can manage all required project/country specific background controls and security vetting that needs to be done prior to project work and/or site activities. The Project Security Administrator will cooperate internally with the other HVDC functions such as HR, IS/IT, HSE and Security functions, ensuring that needed departments have all information needed, when needed. The Project Security Administrator will also collaborate with the HVDC Trainings departments to ensure that all mandatory trainings have been completed prior to project involvement. Live our Leadership Pillars as a leader which means live our vision, work together, deliver promises and develop people. Your background You hold a Bachelor exam within some Cybersecurity/Information security program or have relevant work experience post studies. HR background with experience from working environment and labor law is a possible background for this position, a few years in a similar role. As a person you are collaborative with good communication skills, as collaboration is the keyword for this role. Fluency in english is required and swedish is meritorious. More about us    We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply! A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join!   You are welcome to apply by 21st of June. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!   More information: Hiring Manager Björn Lofgren, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Senior Talent Acquisition Partner Fredrik Soder, [email protected].

21 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Handläggare säkerhetstjänst

Vill du arbeta med underrättelse- och säkerhetstjänst inom Försvarsmakten? Är du beredd att anta utmaningen att vara med och utveckla underrättelse- och säkerhetstjänsten inom ett krigsförband som står inför en stark tillväxt och nya uppgifter? Då finns det plats för dig hos Inköpsenheten vid Försvarsmaktens logistik, FMLOG i Stockholm. FMLOG och Inköpsenheten Vid FMLOG finns Inköpsenheten, som ansvarar för kommersiell verksamhet och består av sju avdelningar. Avdelningen Ledningsstöd söker nu två handläggare säkerhetstjänst. Inköpsenheten realiserar upphandlingar och affärer som behövs för att Försvarsmakten ska kunna bedriva verksamhet effektivt såväl strategiskt som operativt. Avdelningen Ledningsstöd verkar för och stöttar Inköpsenheten inom säkerhetstjänst, ekonomi, HR samt koordinering och utveckling av enhetens fokusområden inköp och upphandling. Här erbjuds du engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där vi lyfter varandra och fördjupar kunskap genom att dela med sig. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som säkerhetshandläggare rapporterar du till avdelningschef Ledningsstöd tillhörande Inköpsenheten och har även ett nära samarbete med Säkerhets- och underrättelseavdelningen, som är en del av FMLOG stab, och som leder hela förbandets säkerhetsarbete. I det dagliga arbetet handlägger du självständigt ärenden inom hela säkerhetsskyddsområdet, till exempel säkerhetsprövning, registerkontroll, stöd vid säkerhetsskyddad upphandling, hantering av certifikat, kort och signalskyddsutrustning samt framtagning av rutiner och genomförande av utbildningar. Arbetet präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar och förordningar. Tjänsterna både kräver och erbjuder fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innefattar resor utanför tjänstgöringsorten. Stundtals kan verksamheten vara intensiv, god förmåga att prioritera och samarbeta är därför av stor vikt för att lyckas i den här rollen. Kvalifikationer Kvalifikationer som krävs för denna tjänst: • Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller relevant arbetslivserfarenhet • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift • Körkort B, manuell växel Meriterande Meriterande egenskaper för denna tjänst: • Utbildad säkerhetshandläggare • Arbetslivserfarenhet inom säkerhetstjänst och signalskydd • Erfarenhet av militär underrättelse- och säkerhetstjänst • Erfarenhet av att utbilda andra • Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet • Teknisk förståelse och kunskap gällande IT och signalskydd Personliga egenskaper För att du ska lyckas i denna roll behöver ha en pedagogisk- och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du serviceinriktad och har en hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten Arbetsort: Stockholm Upplysningar om befattningen Du är välkommen att kontakta rekryterande chef på Inköpsenheten, Jessica Johannesson på tel 070-145 99 65 eller HR-generalist, Carl Wadhagen på tel 070-840 34 51 Fackliga företrädare SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge                  OFR/S Helena Strid    OFR/O Stefan Joon            Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver vilka kvalifikationer du anser att du uppfyller och vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du eventuellt har arbetat med samt vilka områden du är särskilt intresserad av. Vi vill också att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
IT-säkerhetsspecialist till Berg Marin

IT-säkerhetsspecialist till Berg Marin Om Berg Marin: Berg Marin är ett teknikinformationsbolag med säte i Karlskrona som tillhandahåller beskrivningar, manualer, utbildning, scheman av huvudsakligen marina enheter, men även industriella anläggningar med mera. Organisationens kompetens möjliggör för säkerställandet av installation, uppstart, drift och underhåll för kunden. Koncernen Ö-borgen som Berg Marin ingår i står inför en fortsatt tillväxt och söker en IT-säkerhetsspecialist till Karlskrona eller Göteborg (Djupvik eller öckerö). Du kommer erbjudas en arbetsplats ombesörjd av mycket kompetenta kollegor. Berg Marin genomsyras av en långsiktighet och ett hållbart tänk, allt som Berg Marin gör ska präglas av kvalité, ombesörja miljö och arbetsmiljö. Personalstyrkan har idag en familjär stämning, högt i tak och stor del i denna rekryteringsprocess läggs vi dina personliga egenskaper. Se mer på vår introduktionsvideo Om tjänsten: Vi söker nu en IT-säkerhetsspecialist för att stärka vårt team inom IT-säkerhet. Denna roll är central för att säkerställa att våra kunders IT-infrastruktur inte bara är effektiv utan även säker mot externa och interna hot. Utveckla och implementera säkerhetsstrategier i våra kunders IT-arkitektur. Genomföra regelbundna säkerhetsrevisioner och riskbedömningar. Samarbeta med teknikleverantörer för att identifiera och åtgärda brister i befintliga system. Utveckla underlag och strategier för att säkerställa högsta möjliga säkerhet i våra kunders system. Arbeta med IT-säkerhetslösningar och härdning av våra kunders system. Kvalifikationer: För att passa in i denna roll ser vi att du har erfarenhet av delar eller samtliga: Förståelse för IT-arkitektur och dess samband med IT-säkerhet. Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsprotokoll och konfiguration av säkerhetssystem. Förmåga att arbeta både teoretiskt och praktiskt med komplexa IT-system. God kommunikationsförmåga och förmåga att sammanställa teknisk information på ett klart och tydligt sätt. Det är meriterande om du tidigare kommit i kontakt maritima miljöer eller branscher. För att passa in hos Berg Marin är du en lagspelare, du förstår vikten av att samarbete och är duktig på att hitta information. Det finns såklart möjlighet till upplärning men i takt med att du växer in i rollen kommer det ligga stort ansvar på dig att söka och hitta information egenhändigt. Vi erbjuder: En dynamisk och engagerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka. Ett kompetent och drivet team. Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor. Möjligheter för personlig och professionell utveckling. Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Säkerhetsskyddshandläggare

Är du säkerhetsskyddshandläggare och har erfarenhet av administrativt arbete inom säkerhetsskyddsrelaterad verksamhet? Är du serviceinriktad och vill jobba tillsammans med andra och har förmåga att vara lugn, stabil och fokusera på rätt saker? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som säkerhetsskyddshandläggare arbetar du med behörighetsfrågor kopplat till tillträde samtidigt som du är kontakten gentemot entreprenörer samt andra myndigheter när det kommer till frågor om just tillträde. En annan del av rollen innebär arbete med signalskydd där hantering av nycklar, materiel och kort ingår samt inventeringar av detsamma. Du arbetar med korthantering, vilket innefattar arbete med passerkort, behörighetsfrågor och registervård. Vid nyanställningar är det du som säkerhetsskyddshandläggare som är involverad i arbetet med korrekta behörigheter, utbildningar och nycklar. Du deltar även i viss mån i de interna kontrolluppdragen. Rollen som säkerhetsskyddshandläggare innebär också att samverka med bevakningsleverantör kring den fysiska och tekniska bevakningen. Utöver detta arbetar du med administration bland annat när det kommer till att ta fram lokala rutiner och instruktioner kopplat till området säkerhetsskydd. Tjänsten är placerad i Karlsborg. Tjänsteresor såväl inrikes som utrikes kan förekomma i tjänsten. Vi söker dig som Du har minst slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Det är positivt om du har genomfört säkerhetsskyddsrelaterad utbildning. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete och har god vana och kunskap att arbetat i Officepaketet. Vi tror att du har erfarenhet och kunskap från säkerhetsskyddsrelaterad verksamhet och informationssäkerhet och det är en fördel om du har erfarenhet och kunskap från FMV eller Försvarsmakten, men det är inte ett krav. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska och du innehar körkort B. Vi tror att du kommer att ha nytta av dina kunskaper inom signalskydd, IT-säkerhet och lagar och paragrafer. Som person är du självgående och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och gillar att arbeta tillsammans med andra människor samt lyssnar och kommunicerar på ett lyhört sätt. Du är uppmärksam, tillmötesgående och vill hjälpa andra. Du har ett strukturerat arbetssätt vilket genomsyras av planering, organisering och prioriteringar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Test och Evaluering ska utgöra kompetensbärare för Verifiering och Validering. Test och Evaluering har som huvuduppgift att säkerställa att de krav som ställs på den materiel som FMV levererar till Försvarsmakten uppfylls och att materielen därmed håller avsedd kvalitet och funktion. För detta krävs att medarbetare vid Test och Evaluering har en hög grad av integritet såväl externt som internt inom myndigheten FMV. Test och Evaluering Mark har ansvarar för verifiering och validering av materiel inom främst markarenan där armémateriel är den huvudsakliga inriktningen. Målet med verksamheten är att på ett tydligt och strukturerat sätt stödja övriga FMV med fackspecifik kompetens inom verifiering och validering. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är OFR/S Ove Hellgren, OFR/O Arne Molander och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef Mårten Rasch. Har du frågor om rekryteringsprocessen så ber vi dig kontakta rekryterare Eva Tärnström. Båda nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Sista ansökningsdag är 2024-06-03. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Junior Systemingenjör inom Informationssäkerhet till Saab Surveillance

Tar du snart examen inom systemvetenskap eller IT-forensikoch vill arbeta med informationssäkert? Saab Surveillancesöker nu en nyexaminerad systemingenjör med intresse för säkerhetskrav.Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv. Att jobba som junior systemingenjör med intresse för informationssäkerhet hos Saab Som junior kommer du att ingå i ett tajt team därdu kommer arbeta nära en mentor med fokus påprojektleverans och kravställning inom informationssäkerhet. Du kommer att analysera kundkrav och säkerhetsrisker, omvandla dem till krav och säkerställa att designen uppfylls.Rollen kräver god analytisk förmåga, stark kommunikationsförmåga och initiativtagande.Det kan röra sig om både mjuk och hårdvarurelaterande produkter, där du som junior kommer att underslka om rätt information finns i radarsystemen. Andra arbetsuppgifter kommer vara att se att kraven följer en god kvalité när det kommer till säkerhet. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i projekt och har ett "projektledar-mindset",då samarbete med ditt team och övriga kollegor inom bolaget förekommer. Det kan även förekomma resor i tjänst.Rollen innefattar ingenprogrammering utan ditt uppdrag är snarare att ge mjukvaruutvecklarna ramarna för vilka krav deras kod måste följa. Rollen är placerad i placerad i Göteborg. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saab Surveillance med placering i Kallebäck med start efter sommaren.Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet,men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en mentor hos Saabsamt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Saab. Vi söker dig som: Är i början av din karriär och har en kandidat eller masterexamen inomdatateknik, systemvetenskap eller liknande utbildning, gärna med inriktning mot informationssäkerhet. Har ett intresse för informationssäkerhet Som person är du social och en lagspelare Har goda kunskaper i säkerhetsrelaterade kurser Har god teknisk förståelse för olika ramverk inom säkerhet För företag inom försvars- och säkerhetsindustrin i Sverige, kräver lagen att anställda som hanterar känslig information och teknologi ska vara svenska medborgare samt genomgå en säkerhetsprövning. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Norman på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här. Om Saab Surveillance Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Sektionen är organiserad under affärsområdet Surveillance som erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
IT Tekniker

Säkerhetstekniker Systemutvecklare Supporttekniker Nätverkstekniker Webbutvecklare Dagtid 08,00 - 17,00

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024