Linuxutvecklare

Vi på Akkodis söker dig som brinner för att hjälpa kunder och har ett stort IT-intresse. Just nu söker vi  flera nya konsulter till olika uppdrag som LInuxutvecklare.  : Vi söker dig som är en erfaren utvecklare som kan gränslandet mellan HW och SW. Teamet du kommer ingå i levererar till många produkter och projekt, och är en viktig kugge kundens framtida system. Du är:/har •    Kunnig inom Linux kernel, driver-utveckling, Python och board bring-up (U-Boot) •    Erfarenhet inom C++, Yocto, Linux drivers, Jenkins och Git •    Kunna vara med tidigt i utvecklingen, redan på schemanivå •    Förståelse och erfarenhet av agil utveckling •    Goda kunskaper inom svenska och engelska •    Även erfaren utvecklare av Petalinux eller OpenWRT    Uppdragen utförs på plats hos kunden. Distansarbete är ej möjligt. Krav på svenskt medborgarskap (ej dubbelt) samt svenska i tal och skrift   Låter det intressant? Skicka in din ansökan! Har du några frågor kontakta Business Manager Ulrika Hedman 0737872265 [email protected] Vi har gjort vårt medieval för rekrytering, så vi behöver ingen kontakt med annonsörer eller säljare av andra rekryterings- eller konsulttjänster. Om Akkodis Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Cloud Security Specialist

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23719  Would you like to join our cloud team? We are now looking for a Cloud Security Specialist to design robust security controls and enhancing our overall security posture within the AWS and Azure cloud environment. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger.  About this opportunity Welcome to the Cloud Engineering and Operations team. We are seeking a highly skilled AWS and Azure Cloud Security Specialist to join our dynamic team. The ideal candidate will play a pivotal role in designing robust security controls and enhancing our overall security posture within the AWS and Azure cloud environment. The candidate should possess a strong background in cloud services, compliance standards, and hands-on experience in implementing security measures. What you’ll be doing: Conduct thorough Security Control Policy (SCP) and Identity & Access Management (IAM) reviews, and provide recommendations for enhancements. Evaluate and propose hardening controls for Cloud platform, ensuring a secure and resilient infrastructure. Gain a thorough understanding of the organization’s security guidelines and control objectives related to cloud platforms. Participate in risk assessment and provide recommendations for mitigations identified risks. Demonstrate expertise in compliance standards, particularly with CIS benchmarks, to ensure alignment with industry best practices. Utilize Cloud Security Hub to support security operations, identify potential threats, and implement proactive security measures. Proficient in writing code using Terraform and CloudFormation to create and manage security controls within AWS Config or Azure Policy and other relevant services. Collaborate with cross-functional teams to integrate security measures into the DevOps pipeline, promoting a secure-by-design approach. Stay abreast of the latest security trends, vulnerabilities, and AWS/Azure services to continuously improve security strategies. You’ll join a team where cloud platform is significantly growing, and you get plenty of opportunities to add value to the team by exploring and applying skills. The role is based in Warszawa; Gdańsk; Gdynia; Helsinki; Stockholm; Łódź. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you: * Extensive experience in designing and implementing security controls within AWS and Azure.  * Strong knowledge of AWS and Azure services, particularly AWS Security Hub and Azure Policy.  * Proficiency in scripting and coding using Terraform and CloudFormation for automated control deployment.  * In-depth understanding of compliance standards, specifically CIS benchmarks.  * Excellent communication skills to articulate security concepts and recommendations effectively.  * Proven ability to work collaboratively in a team environment. If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 08/05/2024. For more information, you’re welcome to contact Anand Gundanna at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.  For union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected].

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Systemadministratör Windows-plattformen

Vi på Modis söker dig som brinner för att hjälpa kunder och har ett stort IT-intresse! Just nu söker vi till flera oika uppdrag systemadministratörer på Windows-plattformen. I  rollen kommer du vara en viktig del i teamet som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster i ett av kundens. affärsområden. En stor del av uppdraget är att säkra tillgängligheten till system och digitala tjänster, vilket ställer höga krav på både säkerhet, stabilitet och noggrannhet i arbetet vi utför. Du kommer även ha en central roll i leverans och supportflödet av IT-tjänsterna. Där är det viktigt att driva och dokumentera arbetet enligt rutiner och processer vi ska efterleva. Exempel på vad som ingår i rollen/teamet: - Leverera klient- och servertjänster och vara en del i drift- och supportteamet. - Patchhantering och uppgradering av klient- och servermiljön. - Scriptutveckling och arbeta med automationsverktyg för effektivisering av arbetssätt.  - Delta i projekt kopplat till infrastrukturplattformen.  - Säkerställa efterlevnad av de säkerhetskrav som finns. - Aktivt delta i teknikförbättringsarbete.     Du har erfarenhet från komplexa driftsmiljöer med flera varianter av operativsystem även legacy. Du är  noggrann, serviceinriktad, kommunikativ och en lagspelare. Vidare är det viktigt att ha en ambition att driva arbetet mot automation och hitta effektivare arbetssätt.    Goda kunskaper inom teknikområden som: -Windows och virtualisering med fokus på klient och serverdrift. - Scriptspråk såsom PowerShell. - Säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning.   Meriterande kompetens: - -Kunskaper inom Zero Client och Horizon. - Kunskaper av Ansibel/AWX. - SCCM. - PKI.   Uppdragen utförs på plats hos kunden. Distansarbete är ej möjligt. Krav på svenskt medborgarskap (ej dubbelt) samt svenska i tal och skrift Låter det intressant? Skicka in din ansökan! Har du några frågor kontakta Business Manager Ulrika Hedman 0737872265 [email protected] Vi har gjort vårt medieval för rekrytering, så vi behöver ingen kontakt med annonsörer eller säljare av andra rekryterings- eller konsulttjänster. Om Akkodis På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter. Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

8 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Security Incident Coordinator

Security Incident Coordinator Vill du utmana dig själv och skydda andra? Då ska du bli en del av vårt team inom cybersäkerhet som Security Incident Coordinator, och hjälpa till att skydda våra företag, tjänster och kunder mot nya digitala hot! Vad innebär rollen? Hos oss kommer du att arbeta i en global organisation bestående av omkring 60 säkerhetsspecialister i världsklass. Tillsammans hjälper vi över 170 bolag och 15 000 anställda i Vismakoncernen att tackla sina säkerhetsutmaningar. Som Security Incident Coordinator är du en nyckelperson i vår incidenthantering. I den här rollen är det viktigt att ha koll på vilka olika hot som dagens företag ställs inför och hur en effektiv och transparent incidenthanteringsprocess kan vända ett problem till en lärorik erfarenhet. Ditt största ansvar är att samordna och fördela resurser vid incidenter som uppstår. Det är viktigt att du snabbt förstår vad som har hänt, och bildar dig en uppfattning om allvarlighetsgraden för att vi ska kunna prioritera insatserna rätt.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: Samordna och fördela resurser under incidenter och rekommendera åtgärder. Arbeta med efterarbete, för att se till att vi har hittat rätt rotorsaker och att vi tar tillvara på de lärdomar som har gjorts. Internt förbättringsarbete för att göra vår incidenthantering smartare och effektivare i framtiden. Arbeta förebyggande för att öka medvetenheten kring incident- och krishantering. Vem är du? Du har en teknisk bakgrund med ett genuint intresse för informationssäkerhet. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av SOC-arbete, IT-forensik, eller en ledarskapsroll inom säkerhet eller krishantering. Som person har du förmågan att vara lugn under press och du är inte rädd för att improvisera och ta beslut baserat på ofullständig information. Du kan agera med gott självförtroende och förklara komplexa problem på ett lättförståeligt sätt. Du är systematisk, noggrann och har öga för detaljer. Du är skicklig på att anpassa kommunikationen till olika mottagare. Du kommer behöva prata samma språk som teknikerna och samtidigt kunna kommunicera effektivt med andra icke-tekniska parter. Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav för tjänsten. Behärskar du fler språk är det meriterande. Du förstår hur GDPR och andra integritets- och säkerhetslagtiftningar påverkar vårt arbete, och hur en bra rapportering och uppföljning av incidenter hjälper oss att bli ännu bättre förberedda inför framtiden. Vad erbjuder vi? Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt! Du får full flexibilitet där du kan arbeta både hemifrån eller från ett av våra toppmoderna kontor. Ansökan Gör din ansökan med ett uppdaterat CV eller en länk till Linkedin-profil senast den 30 April. Har du frågor är du välkommen att kontakta Martin Öberg, Director of Security Operations, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!Want to get to know Visma in 60 seconds? Do you want to know more about career opportunities? Check out our career site.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
IT Engineer - Identity and Access Management (IAM)

Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a fundamental role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less. As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare? We are currently looking for a new IT Engineer - Identity and access management (IAM) colleague to the IT Productivity Applications team. The team's goal is to enable smart ways of working to all our amazing colleagues at Kry using great tools. About the job: As an IT Engineer with Azure Active Directory (AD) / Entra expertise you will work with analysing, building and maintaining flows for identity and access management. This includes integrations with the HRIS and other business supporting applications, configurations, automations, documentation and implementation of both backend and end user facing solutions. You will continuously analyse the current workflows/processes to identify areas of improvement within Azure AD / Entra with the end goal to create a great end user experience from onboarding to offboarding. You will use PowerShell and MS Graph in order to script and automate IAM processes and also in integrations in downstream systems. You will participate in projects, stakeholder management, design discussions, and implementations with the objective to apply state of the art solutions. You will join a team that owns several productivity tools and consists of members with different specialities . Therefore we are looking for you who thrives on learning other tools and contributes to the teams’ tasks developing and maintaining these tools. The team manages tools outside of the Microsoft specialisation scope such as Salesforce, Zendesk, Make, Miro, Slack etc. Who you are: You have 4-5 years relevant experience of working with IAM flows implemented in Microsoft Azure AD / Entra and supporting technologies. You are up to date with state of the art setups in Microsoft solutions. More specifically, knowledge within Azure AD / Entra and IAM flows is a must, as well as scripting competence in MS PowerShell and MS graph. General knowledge in the rest of the M365 suite is considered a plus. It’s a plus if you have experience from working in fragmented IT environments and technical setups as a result of company acquisitions. You are a user-oriented, positive team player and sharing knowledge is something you do and encourage. You enjoy helping others by interpreting technological needs and transferring them into functional solutions. You are excited by the prospect of new challenges and continuously improving the experience for our employees. You are a curious person that feels excited to join a team where we strive to learn from each other and challenge the ideas of one another. Join us and shape your future as well as ours! If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop! A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues. About Kry/Livi Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi. Submissions and Questions Please submit your application by including your CV or LinkedIn. No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Senior Cybersecurity Advisor

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 22273 Would you like to help Nordea manage Cybersecurity? We are looking for a Senior Cybersecurity Advisor to consult on security topics and support large security initiatives in the bank. This is an opportunity for you to work in a fast-paced and complex environment as an internal advisor and gain experience in a wide range of banking and security topics. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we are deeply committed to meet them with the financial solutions of tomorrow. We are creating an agile environment where we are harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you will find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger. About this opportunity Welcome to the Cyber Security Advisory Unit where we protect and de-risk the bank. We add value by maturing the banks cyber security posture, continuously safeguarding our customers data and assets against potential threats. As the Senior Cybersecurity Advisor, you will play a valuable role in ensuring new security initiatives are adequate in responding to a growing threat landscape. This is a temporary position available immediately until June 2025, with the possibility of extension and/or permanency. Because of that, we would like to see you start as soon as possible. What you will be doing: * Provide cybersecurity and risk advisory to Cyber Security leaders and IT teams across Nordea * Help build the security framework for how to collaborate with projects on information security topics and requirements * Assess, identify and implement new information security controls on various projects across the bank * Review coverage and effectiveness of existing information security controls * Perform gap analyses of our adherence to information security control frameworks (NIST as the primary) * Perform risk management activities from the initial identification throughout assessment and identifying mitigating actions * Review existing guidelines and instructions and update/create where gaps exists * Represent Cyber Security in risk assessment tracks * Assist in major vendor assessments and contractual negotiations representing Cyber Security requirements You will join an integrated Nordic and Polish team, passionate cybersecurity. The position can be located in Helsinki, Stockholm, Gdynia, Oslo or Warsaw.  Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you: * Have 8+ years of experience working with various Information Security disciplines * Spot risks before they turn into issues and respectfully address them with stakeholders * Appreciate taking part in development of new services/capabilities with a focus on making them secure * Have practical clarity on varied cybersecurity concepts and is able to connect them to industry standards and regulatory requirements * Have previous experience from either a similar role or consulting company * Are ambitious and self-driven and fuelled by delivering high quality changes * Are able to lead and drive other stakeholders * Thrive as a workshop facilitator and enjoy bringing your own expertise to play * Have a positive attitude, take on responsibilities and are an engaged and committed team player * Personally lead by example using Nordea’s vision, values and leadership statement * Fluent in written and spoken English If this sounds like you, get in touch! Next steps Welcome to apply by submitting your application no later than 30/04/2024. Please be informed that applications will be reviewed continuously and interviews might also be booked during this time.  Kindly also note that a background check might be conducted. For more information, you are welcome to contact Hiring Leader Ajay Banwari, [email protected]. For union information, please contact [email protected] or [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
IT-Samordnare inom cybersäkerhet till Sysav i Malmö

Är du intresserad av att bidra till utvecklingen av världens mest hållbara region, och vill du vara med och skapa en bättre miljö samt framtid? Har du ett passionerat intresse för cybersäkerhet samt för att hantera hot och risker? Som IT-samordnare hos oss på Sysav har du en nyckelroll i att upprätthålla en stabil, tillgänglig och säker IT-miljö, med fokus på cybersäkerhet, tillsammans med resten av organisationen och i nära samarbete med våra leverantörer. Dina Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker en IT-samordnare med passion för Cybersäkerhet. Här får du möjlighet att stärka organisationens skydd mot digitala hot genom att utveckla riskhanteringsstrategier och interna kontroller. Arbetsuppgifterna omfattar ledning av cybersäkerhetsprojekt och regelbundna säkerhetsutvärderingar. Du rapporterar direkt till IT-chefen och du har ett nära samarbete med resten av IT-organisationen och externa leverantörer i arbetet med att stärka cybersäkerheten. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och implementera effektiva cybersäkerhetsåtgärder. * Samordna och utveckla cybersäkerhetsleveranser från externa leverantörer samt följa upp dessa. * Koordinera och förbättra det interna cybersäkerhetsarbetet, inkluderande IT- och OT-säkerhet, incidenthantering, myndighetsrapportering, samt uppdatering av cybersäkerhetsrelaterade dokument och processer. * Utföra operationellt riskhanteringsarbete relaterat till IT, genomföra kontroller som till exempel, årliga CIS-kontroller, och leda redundanstester. * Erbjuda stöd vid införskaffning av nya digitala lösningar för att säkerställa att de möter både lagkrav och verksamhetskrav inom cybersäkerhet. * Säkerställa kontinuerlig utveckling av medarbetarnas cybersäkerhetsmedvetenhet, genom information och utbildning. * Ge stöd i cybersäkerhetsfrågor kopplat till informationssäkerhetsarbetet. * Omvärldsbevakning och hålla sig uppdaterad kring lagstiftning och branschstandarder. Din bakgrund och erfarenhet Vi söker en engagerad och tekniskt intresserad IT-samordnare som brinner för att ligga i framkant när det gäller att identifiera och bekämpa nya säkerhetshot. Du är strukturerad, ansvarstagande och flexibel med ett intresse för cybersäkerhet och teknik. Rollen innebär samarbete med externa konsulter och innefattar teknisk kommunikation samt genomförande av förändringar och konfigurationer i IT-system. Kunskap om Microsoft säkerhetslösningar är meriterande, då vi använder oss av dessa lösningar. För att lyckas i rollen, tror vi att du kontinuerligt strävar efter att utvecklas både personligt och professionellt inom säkerhetsområdet. Viktiga kvalifikationer * Högskoleutbildning inom Data/IT, eller motsvarande relevant utbildning som bedöms likvärdig för tjänsten. * Bred erfarenhet av IT och ett starkt intresse för säkerhet, särskilt inom områdena nya hot och hacking. * Rätt mindset för att arbeta med säkerhetsrisker, inklusive en välbalanserad riskmedvetenhet. * En vilja att kontinuerligt lära sig och hålla sig uppdaterad med den senaste tekniken, särskilt Microsofts säkerhetstekniker. * Förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt att hålla en öppen dialog med kollegor och leverantörer. * Flytande svenska i både tal och skrift är ett krav. * Innehav av körkort ses som en fördel. Om Sysav Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Varför arbeta på Sysav? På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med ett ambitiöst, positivt team som stöttar varandra och drivs av utveckling och erfarenhetsutbyte. Arbetsmiljön präglas av ett genuint intresse för arbetet, en vänlig stämning och ett starkt teamarbete. Du erbjuds en utvecklande roll med mycket ansvar, variation och nya utmaningar. Ledarskapet är coachande och präglas av tillit, frihet och stort eget ansvar. Tjänsten är tillsvidare på heltid med placeringsort i Malmö. Om ansökan För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT, som har lång erfarenhet av rekrytering av IT-chefer och specialister. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, [email protected]. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se. Sista ansökningsdag är 30 april. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Säkerhetshandläggare

Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS) söker en säkerhetshandläggare med inriktning mot säkerhetsskyddad upphandling (SUA) och registerkontroll (RK), med placering i Arboga. Om enheten Som säkerhetshandläggare tillhör du FMTIS stab och ingår i Underrättelse- och säkerhetsavdelningen (J2), som är en del av FMTIS stab och som till huvuddel finns i Örebro. Personal ingående i avdelningen finns placerad på många orter i landet Avdelningen leder und-, och säkfunktionen inom FMTIS och samverkar bl a med FM Högkvarter, FM Regionala staber, försvarsgrensstaberna och myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som SUA-handläggare stödjer du avdelningen och avdelningschefen med samverkan mot andra delar av Försvarsmakten och med andra myndigheter inom försvarsområdet, främst avseende säkerhetsskyddad upphandling (SUA) och RK. Du handlägger SUA-ärenden inom J2 och arbetar tillsammans med övriga kollegor i SUA-funktionen. Du är underställd chefen J2 och funktionsleds av säkerhetschefen. Funktionens huvuduppgift är att hantera en stor volym SUA-avtal och RK för de externa företag och konsulter som förbandet har säkerhetsansvar för, samt att säkerställa att förbandet handlägger ärenden inom säkerhetsskyddet, där myndigheten är skyldig att följa relevant lagstiftning och föreskrifter inom säkerhetsområdet. Exempel på arbetsuppgifter som SUA-handläggare: • Utarbeta och upprätta säkerhetsskyddsavtal för uppdrag som utförs av upphandlade företag och konsulter • Genomföra, hantera och följa upp registerkontroller av egen personal och konsulter • Medverka vid utarbetandet, utveckling och vidmakthållande av FMTIS styrande och beskrivande dokument för säkerhetsfunktionen • Stödja enheter inom FMTIS och SUA-företag med bl.a stöd inom egen funktion och genomföra utbildningsinsatser • Genomföra uppföljning av företag vilka av Försvarsmakten upphandlats med SUA-avtal KRAV Kvalifikationer • Aktuell och relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet • Aktuell och relevant erfarenhet som handläggare/utredare eller motsvarande • Kunskap om sekretesslagstiftning och informationsklassning • Kunskap om Säkerhetsskyddslagen • B-körkort (ej automat) • God förmåga att kommunicera i tal och skrift Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra och en god förmåga att planera, genomföra och på egen hand slutföra ditt arbete. Du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är säkerhetsmedveten, har integritet och uthållighet samt är ordningsam och strukturerad i ditt arbete. Arbetet kräver god analytisk förmåga. Du ska även kunna bidra till ett gott anseende utåt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet från hantering av avtalsfrågor • Tidigare arbetslivserfarenhet inom myndighet • Kunskap om SUA-upphandling och registerkontroll • Genomförd samtalsutbildning • Genomförd säkerhetsutbildning SUA • Kunskap om och erfarenhet av Försvarsmaktens organisation och arbetssätt • Aktuell och relevant erfarenhet av att utbilda större och mindre grupper • Erfarenhet av att arbeta i FM stödsystem (ISUS, SWECCIS, PRIO, VIDAR etc.) • Goda kunskaper i Engelska För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning för dig som inte tidigare är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Arboga. Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdatum: Efter överenskommelse. Upplysningar om befattningen Björn Andersson Anders Henriksson Information om rekryteringsprocessen Jovanna Pettersson Gambino Fackliga företrädare SACO Pär-Erik Lohman OFR/S Martin Sparr OFR/O Johan Nestvall-Boo SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 mars 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en varierande roll och ansvara för att leda förvaltningen och utvecklingen av IT-stöd? Har du tidigare erfarenhet av att förvalta system och gillar att vara spindeln i nätet, samt arbeta tvärfunktionellt med ständig förbättring i sikte? Då ska du ansöka till rollen som Teknisk systemförvaltare till oss på Akademiska Hus! Ansvarsområden I din roll som teknisk systemförvaltare hos oss kommer du ingå i ett tajt team där du arbetar både med intern bemanning och externa leverantörer. Du kommer att ansvara för en del av vår systemportfölj som innehåller systemstödet för Ekonomi, Finans och Värdering. Din uppgift är att tillsammans med verksamheten ta fram förvaltningsplaner och att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar. Det innebär att resursplanera, samordna och leda förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter. Tillsammans med dina kollegor i verksamheten kommer ni att utarbeta planer på kort och lång sikt och leda förvaltningsmöten och kontinuerligt rapportera status, avvikelser samt uppföljning av tider och kostnader. Vidare kommer du jobba som spindeln i nätet mellan verksamheten, systemleverantör, driftleverantör och intern IT. Vi jobbar tvärfunktionellt och har många gemensamma aktiviteter med andra funktioner inom bolaget. Som Teknisk systemförvaltare ingår även att delta i projekt och att genomför omvärldsbevakning som gör att vi kan vara ett aktivt och framåtriktat stöd för verksamheten. I rollen har du möjlighet att arbeta och utgå från några av våra kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Lund, Stockholm, Uppsala och Umeå. Akademiska Hus erbjuder: Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. För chefer och projektledare finns särskilda utbildningsprogram. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa. Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, [email protected] Kvalifikationer För att lyckas i din roll ser vi att du har en relevant utbildning från universitet/högskola eller motsvarande arbetserfarenheter i en liknande roll de senaste åren. Du är resultatinriktad och bekväm med att driva utveckling framåt. Du har en god förmåga att hålla en god struktur genom att planera, organisera och prioritera. Vi ser att du tycker om att hjälpa kollegor att lyckas i deras leveranser och är duktig på att kommunicera, lyssna och komma med egna lösningar. Du förstår och drivs av att hitta affärsnytta med IT och är van att ha ett nära samarbete med verksamheten. Vi tror att du är en prestigelös person som förstår vikten av att lyckas som team. Krav: Relevant universitet/högskoleexamen Minst 5 års erfarenhet som systemförvaltare eller likvärdig befattning Erfarenhet av förvaltning av Ekonomisystem eller liknande. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska  Meriterande: Erfarenhet från förvaltningsmodellen PM3 och ITIL Om företaget Akademiska Hus AB

8 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Systemintegratör till Tutus

Systemintegratör till Tutus Tutus arbetar i nationens tjänst för skydd av känslig och sekretessbelagd information. Vi utvecklar krypto och IT säkerhetsprodukter till kunder med höga krav på säkerhet och assurans, bl. a högkvalitativa nätverkskrypteringslösningar åt militär, myndigheter och företag för användning i verksamheter som kräver högsta nivå på säker kommunikation. Våra produkter är godkända på nivån Restricted / Begränsat hemlig för såväl EU som på nationell nivå. Tutus är huvudleverantören av myndighetsgodkända- och certifierade IT säkerhetsprodukter i Sverige och vi gör stadiga framsteg mot målet att bli en ledande leverantör av godkända IT-säkerhetsprodukter också inom EU. Men vi är också ett familjärt bolag med platt organisation under stark tillväxt. Hos oss trivs du om du gillar den kamratliga miljön där egna initiativ och drivkraft uppskattas. Vår verksamhet ställer också krav på våra lokaler, vilket inte gör dom mindre trevliga för det. Alla våra roller utgår till nära 100% från kontoret i Danderyd. Rollen Vi söker nu ytterligare en systemintegratör till vårt team som arbetar med produkter och tjänster kring säker kommunikation och informationshantering. Denna avdelning hos oss är relativt ny men teamet runt dig har en djup och bred erfarenhet och kunskap inom detta område. IT säkerhet går som en röd tråd i allt vi gör och våra projekt är oftast nätverks/Linux orienterade. I denna roll ingår också i viss utsträckning arbetsuppgifter som är ganska traditionella för en nätverkstekniker. Hos oss får du arbeta med produkter som är avgörande för bl.a Sveriges förvar, polis, och liknande organisationer. I rollen ingår också interaktion med kunder. I gruppen och bolaget finns en bred och lång erfarenhet och vår vänskapliga teamanda gör att vi alla delar och lär av varandra. Din bakgrund Denna roll är ganska bred och du får goda möjligheter att lära och utvecklas. För att kunna göra ett bra arbete bör du ha med dig ca 3-6 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, t.ex. sätta upp system och felsökning. Din erfarenhet kan dock komma från såväl den civila/privata sidan som från t.ex. försvar eller polis. En kombination av god IT teknisk förståelse och ett högt säkerhetstänk tillsammans med ett intresse för att samarbeta med andra inom Tutus men också med våra kunder är viktigt för att kunna lyckas och trivas. Vi söker dig som har - Akademisk examen i relevant område eller motsvarande erfarenhet skaffad på annat sätt - Goda erfarenheter av Linux och nätverk (routing, switch, TCP/IP) - Högt IT säkerhetstänk - Intresse för, och gärna erfarenhet av, IT säkerhet på hög nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av/kunskap inom - Serverhårdvara, Brandväggar och VPN - Kryptering/PKI - Mobiltelefoni/Android - Arbete i en miljö med högt ställda krav på IT säkerhet - Arbete i en kundorienterad miljö Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Tutus med IDG recruitment. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Oscar Nordström för frågor [email protected] eller 0722 522 375. Rollen är placerad i Danderyd (Mörby Centrum) En anställning hos oss är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras vid anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen (2018:585). Om Tutus Tutus är ett privatägt svenskt företag, grundat 1992. Sedan dess har de utvecklat högkvalitativa nätverkskrypteringslösningar åt militär, myndigheter och företag för användning i verksamheter som kräver högsta nivå på säker kommunikation. Som ett oberoende företag samarbetar de med näringsliv och myndigheter för att kunna tillhandahålla pålitliga, säkra och kostnadseffektiva krypteringslösningar som kan möta deras säkerhetsbehov. Deras produkter är godkända på nivån Restricted / Begränsat hemlig för såväl EU som på nationell nivå. Tutus är huvudleverantören av myndighetsgodkända och -certifierade IT-säkerhetsprodukter i Sverige och de gör stadiga framsteg mot målet att bli en ledande leverantör av godkända IT-säkerhetsprodukter också inom EU.

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024