Sektionschef till enheten Kompetensförsörjning
Arbetsförmedlingen
Övriga chefer inom samhällsservice

Har du erfarenhet av strategisk kompetensförsörjning och vill leda i en verksamhet som bidrar till samhällsnytta? Som sektionschef på enheten Kompetensförsörjning får du möjlighet att påverka hur Arbetsförmedlingen utvecklar och samordnar arbetet med kompetensförsörjning, rekrytering och stöd till chefer. Här får du kombinera ledarskap, utveckling och samhällsengagemang i en central roll. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag HR-avdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, kompetensutveckling samt medarbetar- och chefsförsörjning.  På avdelningen finns enheten Kompetensförsörjning vars uppdrag är att samordna, utveckla och skapa förutsättningar för Arbetsförmedlingens kompetensförsörjning. Enheten har ett strategiskt och taktiskt ansvar för detta samt ett operativt ansvar inom rekrytering och kompetensutveckling. Enheten finns i Östersund men har även medarbetare och utbildningslokaler i Solna. Enheten består av sektionen Kompetensutveckling och en nybildad sektion dit vi nu söker en sektionschef. Den nya sektionen ansvarar för att utveckla och skapa förutsättningar för myndighetens övergripande kompetensförsörjningsförmåga. Det innebär utveckling, samordning och förvaltning av synsätt, processer och metoder för kompetensförsörjning. Arbetet bedrivs ur ett övergripande myndighetsperspektiv och sker inom ramen för myndighetsprocesserna.  I sektionen finns även myndighetens rekryteringsfunktion, vars uppdrag är att stödja myndighetens chefer vid rekrytering. Rekryteringsansvaret omfattar helheten, från strategisk till taktisk och operativ nivå. Det dagliga rekryteringsarbetet leds av en teamledare men som chef har du det övergripande verksamhetsansvaret samt personalansvaret. Sektionen innefattar även enhetens administrativa chefsstöd. Som sektionschef vid enheten Kompetensförsörjning finns stora möjligheter att påverka utvecklingen av de processer och metoder som ligger till grund för myndighetens kompetensförsörjning nu och i framtiden. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att arbeta med kompetensförsörjning på en strategisk och taktisk nivå. Du kombinerar din pedagogiska förmåga med analytiskt tänkande och har förmågan att arbeta strategiskt med ett långsiktigt perspektiv. Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefs- och medarbetarkriterier. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med den att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Östersund eller Solna. Resor förekommer i tjänsten. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) i minst 6 månader inom eller utanför Arbetsförmedlingens verksamhet Eller: - Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram Samt: - Relevant högskoleexamen om 180 hp alternativt 120 poäng enligt tidigare system eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt - Minst fem års aktuell arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete - Mycket goda kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation på svenska   Övriga meriter för tjänsten - Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta med strategisk kompetensförsörjning - Erfarenhet av att arbeta process- och projektorienterat - Flerårig aktuell erfarenhet av rekrytering på operativ och taktisk nivå - Erfarenhet av förändringsledning   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: - Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer - Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem - Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Sektionschef dyksystem, Marinbasen
Försvarsmakten
Övriga chefer inom samhällsservice

Vill du jobba i en inspirerande miljö mitt i ett av våra världsarv och avnjuta vackra Karlskrona från sjösidan? Som en del av Marinverkstäderna och i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Marinbasen söker nu en Sektionschef till sektionen för dyksystem för anställning vid Marinverkstäderna. Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din arbetsdag. Om avdelningen Avdelningen är en del av MarinV:s Marinmaterielavdelning som ansvarar för underhåll på förekommande pjäs-, dyk- och liv-säk.materiel inom Marinen m.m. Avdelningen består idag av 36 stycken medarbetare med verksamhet i mellersta och södra Sverige. Som sektionschef ingår du i marinmaterielavdelningens ledningsgrupp. Avdelningen är en av fyra avdelningar inom Marinverkstäderna. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Tjänsten innebär personalansvar • Företräda, leda och utveckla personal och verksamhet inom eget ansvarsområde enligt arbetsbeskrivning • Svara för genomförande, kvalitetssäkring, uppföljning och redovisning av produktion inom eget ansvarsområde • Svara för avdelningens ekonomiska resultat-, budget-, uppföljnings- och prognosarbete • Ansvara för arbetsmiljö och säkerhetsfrågor m.m. avseende eget ansvarsområde • Bidra med underlag för uppföljning och analyser avseende produktion • Samverka med hänvisade förband, kunder/leverantörer samt myndigheter KRAV Kvalifikationer • Godkänd 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Erfarenhet av chefsansvar och produktionsplanering • Vana att hantera affärssystem • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort lägst klass B (manuell) Personliga egenskaper Som person är du öppen, prestigelös och har en coachande ledarstil och jobbar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. Du är noggrann, självgående samt har ett strukturerat arbetssätt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. En förutsättning för goda resultat och kvalitet i arbetet är att du har en god kommunikativ förmåga och en social kompetens där du är bra på att samarbeta, såväl i team som självständigt. Som person är du är lugn i ditt sätt genom att vara inlyssnande, tillmötesgående och serviceorienterad. Du är omdömesgill och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat och det är viktigt för dig att ge förutsättningar för ett bra teamsamarbete. Du är tydlig med förväntningar och mål och arbetar för att skapa engagemang och drivkraft hos medarbetarna. Du har även lätt för att växla mellan olika uppgifter som vår verksamhet kan komma att kräva av dig. Det är med fördel du är tekniskt lagd och har ett teknikintresse med fallenhet för struktur och planering. Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och ledare. Du bygger ditt ledarskap på Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om allas lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se ). Meriterande • Systemkännedom Marinmateriel • Avroparutbildning • Ledarskapsutbildning • Grundläggande militär utbildning • Tidigare erfarenhet av systemet SAP • Militära förarbevis Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Befattningen är civil. Tjänsten innebär genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Upplysningar om befattningen Torbjörn Gummesson via FM växel 010-828 50 00. Information om rekryteringsprocessen Ida Bergström via FM växel 010-828 50 00. Fackliga företrädare Officersförbundet: Johnas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: [email protected] SEKO: Andreas Emilsson Samtliga personer ovan nås via Försvarsmaktens växel 010-828 50 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sektionschef till Allaktivitetshusen
Malmö kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Ref: 20251608 Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra Malmö bättre? Sök då tjänsten som sektionschef på Allaktivitetshusen! Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi. Du leder, organiserar och utvecklar verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. I rollen ingår att motivera och stödja dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet, samt säkerställa att verksamheten uppnår sina mål. Som sektionschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och arbetar aktivt med förvaltningens utvecklingsprocesser. Du driver ett strategiskt arbete för att stärka verksamheten och skapa en trygg och positiv arbetsmiljö för alla. Din förmåga att inspirera och leda genom dialog och samarbete är avgörande för att verksamheten ska lyckas nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en, för uppdraget, relevant akademisk utbildning om minst 180 högskolepoäng. Det är meriterande om du även har gått en ledareutbildning. Du har minst 3 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av både en chefsroll, där du haft ansvar för personal och budget, samt av arbete med målgruppen barn och unga. Du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungas fritid. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande.  Som person är du en lösningsfokuserad och modig ledare som kan motivera och engagera medarbetare. Du har god samarbets- och samverkansförmåga då arbetet kräver relationsbyggande med interna och externa aktörer. Du kan se helheten samtidigt som du har en strategisk förmåga. Du är handlingskraftig, strukturerad och stresstålig, och du har en tydlig uppfattning om vad det innebär att leda andra. Då uppdraget i allaktivitetshusen främst riktar sig mot målgruppen barn och unga och rätten till en meningsfull fritid är det en förutsättning att du har ett intresse för dessa frågor.  Du är också noggrann, driven och serviceinriktad, med förmåga att se individers styrkor och omsätta dem till bästa resultat för verksamheten. Dessutom har du god kommunikativ och administrativ förmåga. Om arbetsplatsen Kulturförvaltningen bedriver i dagsläget fem Allaktivitetshus: ett på Hermodsdal, ett på Lindängen, ett på Munkehätteskolan, ett i Apelgård och ett i Stenkula. Allaktivitetshusen är på en spännande tillväxtresa och under året så har verksamheten redan utökats med ett hus och under 2025/2026 kommer verksamheten att utökas med ytterligare ett allaktivitetshus så att det blir totalt sex stycken i Malmö stad. Allaktivitetshusen använder sig av skolans lokaler på eftermiddagar, kvällar och helger och erbjuder gratis aktiviteter till boende i alla åldrar. Verksamheten grundar sig på Malmöbons behov och önskemål och arbetet sker i nära dialog med de boende, med ett rättighetsbaserat förhållningssätt vid varje möte. Vi arbetar efter synen att Malmöbon är kompetent och vi har tillit som ledord. Verksamheten präglas av mångfald, människors lika värde, ansvarstagande och möjlighet till påverkan. Stor vikt läggs vid människors möjligheter till inflytande och delaktighet. Allaktivitetshusen är en del av Kulturarrangemang och Mötesplatser inom Kulturförvaltningen, vilken är den avdelning som har förmånen att jobba nära och ofta tillsammans med medborgarna. För mer information om vår verksamhet, gå in på länken nedan: Allaktivitetshusen - Malmö stad (malmo.se) Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100%  Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sektionschef Tjänsteutveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: verksamhet och produktledning, samverkansarkitektur och UX. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att leda och samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur för en fungerande nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg. Arbetet omfattar prioritering av utvecklingsinsatser, säkerställande av produktägarskap samt att skapa samordning mellan linjeorganisation och nätverksbaserade uppdrag. Sektionen hanterar både strategiska verksamhetskrav och arkitektoniska aspekter, såsom referens- och verksamhetsarkitektur, samt driver arkitekturrådet. Dessutom arbetar sektionen med UX-frågor genom prototyper, piloter och användningsfall. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • erfarenhet av att samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur • erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket  SAFe (på minst tågnivå)  • erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Sektionschef Tjänsteutveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: verksamhet och produktledning, samverkansarkitektur och UX. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att leda och samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur för en fungerande nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg. Arbetet omfattar prioritering av utvecklingsinsatser, säkerställande av produktägarskap samt att skapa samordning mellan linjeorganisation och nätverksbaserade uppdrag. Sektionen hanterar både strategiska verksamhetskrav och arkitektoniska aspekter, såsom referens- och verksamhetsarkitektur, samt driver arkitekturrådet. Dessutom arbetar sektionen med UX-frågor genom prototyper, piloter och användningsfall. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • erfarenhet av att samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur • erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket  SAFe (på minst tågnivå)  • erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef till enheten Kompetensförsörjning
Arbetsförmedlingen
Övriga chefer inom samhällsservice

Har du erfarenhet av strategisk kompetensförsörjning och vill leda i en verksamhet som bidrar till samhällsnytta? Som sektionschef på enheten Kompetensförsörjning får du möjlighet att påverka hur Arbetsförmedlingen utvecklar och samordnar arbetet med kompetensförsörjning, rekrytering och stöd till chefer. Här får du kombinera ledarskap, utveckling och samhällsengagemang i en central roll. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag HR-avdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, kompetensutveckling samt medarbetar- och chefsförsörjning.  På avdelningen finns enheten Kompetensförsörjning vars uppdrag är att samordna, utveckla och skapa förutsättningar för Arbetsförmedlingens kompetensförsörjning. Enheten har ett strategiskt och taktiskt ansvar för detta samt ett operativt ansvar inom rekrytering och kompetensutveckling. Enheten finns i Östersund men har även medarbetare och utbildningslokaler i Solna. Enheten består av sektionen Kompetensutveckling och en nybildad sektion dit vi nu söker en sektionschef. Den nya sektionen ansvarar för att utveckla och skapa förutsättningar för myndighetens övergripande kompetensförsörjningsförmåga. Det innebär utveckling, samordning och förvaltning av synsätt, processer och metoder för kompetensförsörjning. Arbetet bedrivs ur ett övergripande myndighetsperspektiv och sker inom ramen för myndighetsprocesserna.  I sektionen finns även myndighetens rekryteringsfunktion, vars uppdrag är att stödja myndighetens chefer vid rekrytering. Rekryteringsansvaret omfattar helheten, från strategisk till taktisk och operativ nivå. Det dagliga rekryteringsarbetet leds av en teamledare men som chef har du det övergripande verksamhetsansvaret samt personalansvaret. Sektionen innefattar även enhetens administrativa chefsstöd. Som sektionschef vid enheten Kompetensförsörjning finns stora möjligheter att påverka utvecklingen av de processer och metoder som ligger till grund för myndighetens kompetensförsörjning nu och i framtiden. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att arbeta med kompetensförsörjning på en strategisk och taktisk nivå. Du kombinerar din pedagogiska förmåga med analytiskt tänkande och har förmågan att arbeta strategiskt med ett långsiktigt perspektiv. Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefs- och medarbetarkriterier. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med den att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Östersund eller Solna. Resor förekommer i tjänsten. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) i minst 6 månader inom eller utanför Arbetsförmedlingens verksamhet Eller: - Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram Samt: - Relevant högskoleexamen om 180 hp alternativt 120 poäng enligt tidigare system eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt - Minst fem års aktuell arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete - Mycket goda kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation på svenska   Övriga meriter för tjänsten - Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta med strategisk kompetensförsörjning - Erfarenhet av att arbeta process- och projektorienterat - Flerårig aktuell erfarenhet av rekrytering på operativ och taktisk nivå - Erfarenhet av förändringsledning   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: - Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer - Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem - Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Enhetschef Utveckling 2 till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten Som enhetschef i vår linjeorganisation leder du 15-20 medarbetare och du skapar förutsättningar för att dina medarbetare ska skapa värde i vår agila nätverksorganisation. Det kan även bli aktuellt för dig att ha en roll som business owner i nätverksorganisationen. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp. I rollen som enhetschef hos oss är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och du är en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Om enheten Enheten ingår i avdelningen Infrastruktur och datautbyte som har i ansvar att styra och samordna utvecklingen av hälso- och sjukvårdens, socialtjänstens och tandvårdens gemensamma digitala informationsförsörjning nationellt och internationellt. Ansvaret innebär att säkerställa en välkoordinerad, säker och hållbar nationell digital infrastruktur för sektorn.  Enheten Utveckling 2 samlar kompetenser för systemutveckling och test. Det dagliga arbetet sker huvudsakligen inom den agila nätverksorganisationen, i de team och tåg som ingår där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) inom relevant område • aktuell flerårig erfarenhet av ledarskap inom digitalisering  • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt Det är meriterande för tjänsten om du har:  • Erfarenhet av en ledande roll inom ramverket SAFe • Erfarenhet av en ledande roll inom statlig verksamhet Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef Utveckling 2 till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten Som enhetschef i vår linjeorganisation leder du 15-20 medarbetare och du skapar förutsättningar för att dina medarbetare ska skapa värde i vår agila nätverksorganisation. Det kan även bli aktuellt för dig att ha en roll som business owner i nätverksorganisationen. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp. I rollen som enhetschef hos oss är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och du är en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Om enheten Enheten ingår i avdelningen Infrastruktur och datautbyte som har i ansvar att styra och samordna utvecklingen av hälso- och sjukvårdens, socialtjänstens och tandvårdens gemensamma digitala informationsförsörjning nationellt och internationellt. Ansvaret innebär att säkerställa en välkoordinerad, säker och hållbar nationell digital infrastruktur för sektorn.  Enheten Utveckling 2 samlar kompetenser för systemutveckling och test. Det dagliga arbetet sker huvudsakligen inom den agila nätverksorganisationen, i de team och tåg som ingår där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) inom relevant område • aktuell flerårig erfarenhet av ledarskap inom digitalisering  • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet av en ledande roll inom ramverket SAFe • aktuell erfarenhet av en ledande roll inom statlig verksamhet Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef Digital utveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: utveckling 1, utveckling 2. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att utveckla och förvalta digitala tjänster inom avdelningens ansvarsområde. Den samlar kompetenser inom digital utveckling och test, och är organiserad på ett enhetligt sätt över avdelningarna. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Det dagliga arbetet bedrivs huvudsakligen i den agila nätverksorganisationen i de team som finns där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning med teknisk inriktning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor på en strategisk nivå Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket SAFe (på minst tågnivå) • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef Digital utveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: utveckling 1, utveckling 2. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att utveckla och förvalta digitala tjänster inom avdelningens ansvarsområde. Den samlar kompetenser inom digital utveckling och test, och är organiserad på ett enhetligt sätt över avdelningarna. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Det dagliga arbetet bedrivs huvudsakligen i den agila nätverksorganisationen i de team som finns där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning med teknisk inriktning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor på en strategisk nivå Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket SAFe (på minst tågnivå) • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025