Sektionschef, offentlig förvaltning
Sök bland 28 lediga jobb som Sektionschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Till Enheten för extern hantering av civilt försvar och beredskap söker vi nu en enhetschef. Ditt uppdrag Som chef för enheten ansvarar du för att utveckla och driva enhetens verksamhet. Tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef medverkar du i utvecklingen av avdelningens verksamhet och organisation. Som chef hos oss förväntar vi oss att du eftersträvar ett tydligt, lyhört och inspirerande ledarskap, där du som chef leder med tillit och ger förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap och självledarskap. Du ansvarar för att driva och utveckla enhetens verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv som ser till myndighetens bästa. Med ett hälsofrämjande ledarskap skapar du förutsättningar för utveckling av såväl verksamhet som medarbetare. Du ansvarar för att enheten bidrar till Länsstyrelsens resultat och utveckling. Det gör du i nära samarbete med din chef och övriga chefer på avdelningen men även i samverkan med övriga chefer på myndigheten. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef. I dina beslut utgår du från lagar, förordningar, Länsstyrelsens arbetsordning, avdelningen och enhetens handläggningsordning samt Länsstyrelsens styrande dokument såsom policys och riktlinjer. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Driva, leda och utveckla enhetens verksamhet mot uppsatta mål tillsammans med dina medarbetare och i samverkan med fack och skyddsombud. Leda och utveckla medarbetare inom enheten. Bidra till avdelningens utveckling genom att leda förändring utifrån ett helhetsperspektiv. Bereda, analysera och följa upp enhetens ekonomi och resultat. Ansvara för att utveckla arbetssätt och processer i syfte att uppnå den effekt som krävs för Länsstyrelsens uppdrag vid samhällsstörningar och kriser samt vid höjd beredskap och ytterst krig. Ingå i avdelningens ledningsgrupp och bidra till god ledning och styrning av avdelningen och till att avdelningen når sina mål. Delta i, utveckla och förvalta samarbeten både internt och externt med samhällets aktörer. Företräda enheten och avdelningen i interna och externa forum. Företräda Länsstyrelsen i olika externa sammanhang. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter även kan komma att förändras över tid. Vem är du? Personliga egenskaper Som person är du utvecklingsinriktad med en hög strategisk förmåga. Du prioriterar utifrån ett helhetsperspektiv och kan skapa förståelse hos dina medarbetare och kollegor för helhet och sammanhang. Du är trygg och stabil i ditt ledarskap och har mod att fatta beslut och agera trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du är målinriktad och uthållig och driver arbetet framåt men alltid med lyhördhet för andras åsikter och inspel. Ditt ledarskap bygger på tillit och inkluderande förhållningssätt och du kommunicerat på ett tydligt och inspirerande sätt. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har: Relevant högskoleutbildning eller utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig. Kunskap, erfarenhet och förståelse för sakområdets villkor, utveckling och utmaningar. Digitala arbetssätt, god förmåga att ta till sig nya digitala arbetssätt. Kunna uttrycka sig tillräckligt väl på engelska i tal och skrift. Aktuell chefserfarenhet med personalansvar. Erfarenhet, intresse och förmåga av att bygga upp och utveckla verksamhet. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda och utveckla människor. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda i förändring. Vi ser gärna att du har: Flerårig erfarenhet, intresse och förmåga att driva och utveckla verksamhet med komplexa uppdrag. Kunskap om hur stabsarbete går till (stabsmetodik). Erfarenhet från arbete inom räddningstjänst och gärna behörighet och erfarenhet som räddningsledare. Placeringsort: Göteborg Det här är vi Länsstyrelsen är högsta civila totalförsvarsmyndighet i länet och har en viktig roll i händelse av höjd beredskap och krig men också i fredstida samhällsstörningar och kriser. Avdelningen för civilt försvar och beredskap ansvarar för att omhänderta Länsstyrelsens uppgifter för civilt försvar och beredskap. Avdelningen innehåller tre enheter med olika ansvarsområden, enheten för extern hantering, enheten för extern planering och enheten för intern hantering och planering. I avdelningens uppdrag ingår handläggning, planering och förberedelser inför fredstida kriser, inför och under höjd beredskap och krig. Utöver att utveckla Länsstyrelsens egen förmåga stödjer och samordnar vi länets övriga aktörer med ansvar för civil beredskap. Den enhet du ska leda, Enheten för extern hantering, är en viktig del av Länsstyrelsens beredskapsarbete och ska utveckla, samordna och hantera händelser i samverkan med externa aktörer i länet. I uppdraget ingår också att utveckla Länsstyrelsens beredskapsorganisation för att hantera olika typer av samhällsstörningar samt höjd beredskap. Enheten ska också bidra till att Länsstyrelsen och länet är väl förberedda för att hantera olika typer händelser utifrån det geografiska områdesansvaret och ansvara för att hantera de mer de operativa processerna inom avdelningen. Läs den fullständiga annonsen och mer om enhetens ansvar på Lediga jobb | Länsstyrelsen Västra Götaland Bra att veta Rekryterande chef Andreas Arvidsson kan svara på frågor vecka 27 och 32. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden och i den mån verksamheten tillåter. Resor ingår i tjänsten. Beredskapstjänstgöring som Chef i beredskap ingår i tjänsten. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Välkommen med din ansökan! Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]
Vill du ha ett ledande, omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Då är jobbet som gruppchef inom Tullverkets IT-avdelning något för dig! Tullverkets IT-avdelning har i uppdrag att leverera kompetens och teknik för utveckling inom myndighetens samtliga verksamhetsområden. Vi finns i Luleå och är idag norra Sveriges största arbetsgivare inom IT med ca 320 anställda. Om tjänsten Som gruppchef ansvarar du för att leda, planera och följa upp den dagliga verksamheten inom enheten IT-utveckling brottsbekämpning. Enheten består idag av cirka 40 personer som idag är fördelade på två grupper. Vi växer och kommer att bli ytterligare en grupp där du kommer att vara gruppchef. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av alla system, programvaror och licenser som den brottsbekämpande verksamheten använder. Tillsammans med medarbetarna utvecklar du verksamheten i linje med vår strategiska inriktning. Du uppmuntrar till samarbete och nytänkande, och skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap som leder till resultat, utveckling och en god arbetsmiljö. I ditt ansvar ingår att säkerställa en bra informationsspridning, genomföra arbetsplatsträffar, utvecklings-, planerings- och lönesamtal samt coachning av personal. Du deltar i koordinerings-/styrgrupper samt tar fram och presenterar beslutsunderlag för beslutande chefer. Du har även en aktiv roll i att leda it-utvecklingsarbetet där alla våra team arbetar. Som gruppchef är du direkt underställd enhetschefen vid enheten IT-utveckling brottsbekämpning och ingår i enhetens ledningsgrupp. Du bidrar aktivt till utveckling av ny teknik, nya arbetssätt och organisation. Är du den vi söker? Du har minst 2 års erfarenhet av att vara chef inom IT under de senaste fem åren samt en gedigen IT bakgrund med förståelse och praktisk erfarenhet i hur IT utveckling bedrivs. Du har en akademisk utbildning inom IT eller upparbetad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av personalansvar (exempelvis lönesättning, medarbetarsamtal, rekrytering etc.) Du har även praktisk erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete samt ekonomi- och budgetarbete. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har erfarenhet av något av följande: • arbete i offentlig verksamhet och/eller större företag • avtalsuppföljning och leverantörsstyrning • statliga inköps- och upphandlingsprocessen • agilt arbetssätt Som chef, men framförallt ledare, i Tullverket är det viktigt att du är professionell med ett tydligt ledarskap och ett bra medarbetarskap. Personliga egenskaper Du har ett starkt intresse för att leda, samordna och utveckla människor. Din ledarstil är tydlig, utvecklande och coachande. Att kommunicera på ett klart och tydligt sätt är naturligt för dig, i såväl tal som skrift. Du är ödmjuk inför problemställningar samtidigt som du är drivande och har god förmåga att planera och följa upp. Du har förmågan att sätta människan i centrum och skapar därmed förtroende och engagemang bland medarbetare och chefer. Vidare är du flexibel och arbetar med ständiga förbättringar för att nå resultat. Din förmåga att samarbeta och samverka är väldigt viktig då detta sker i olika forum inom Tullverket och IT-avdelningen. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa ditt arbete, dina kollegor och dig. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-16630. Placeringsort: Luleå. Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Som ett led i tillsättningen kan chefstester förekomma. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Sara Berg, 076-695 79 81. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson, 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 19 augusti. Då förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten, vill vi att du skickar in en ansökan skriven på svenska. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vill du bidra till Försvarsmaktens utbildningsuppdrag och samtidigt utvecklas i din roll som ledare? Logistikskolan i Skövde söker en ställföreträdande avdelningschef till Stödavdelningen – en viktig roll i en växande organisation med stor betydelse för Sveriges försvarsförmåga. Tillsammans med engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Du ges också möjlighet att träna upp till tre timmar/vecka på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Varmt välkommen med din ansökan! Om enheten Logistikskolan (LogS) utbildar anställda och blivande officerare inom funktionerna logistik och fordonstjänst till samliga försvarsgrenar och stridskrafter i Försvarsmakten. På LogS arbetar ca 75 st militära och civila medarbetare. Om Stödavdelningen På Stödavdelningen arbetar 12 personer med stöd till studerande och anställda på skolan. Detta innefattar bland annat administrativt stöd, IKT-pedagogik, kursadministration, materiel- och fordonsstöd till utbildningar och utbildningsverksamhet, husvärdsuppgifter, IT-stöd, ekonomi och verksamhetsledning samt handläggning och utveckling av utbildningsfrågor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stf avdelningschef är din huvudsakliga arbetsuppgift att, tillsammans med avdelningschefen, planera, leda och följa upp avdelningens verksamhet. I din roll som stf avdelningschef kommer du att stötta avdelningschefen i arbetet med personaladministration, ekonomisk uppföljning, it-och fastighetsinfra och utbildningsfaciliteter, rutiner och övriga stabsuppgifter. Du kommer också att arbeta med administration kring utlandsresor och ansvara för att samordna skolans säkerhetstjänst. Du kommer att leda och delta projekt inom skolans ansvarsområde. Tjänsten innebär även övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen. KRAV Kvalifikationer • Relevant eftergymnasial utbildning • God datavana samt goda kunskaper i MS Office • Mycket goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper För att trivas i rollen som stf avdelningschef tycker du om att ta ansvar, är tydlig och handlingskraftig. Eftersom avdelningsledningens arbetsuppgifter präglas av både långsiktiga och uppkomna uppgifter, behöver du behärska att arbeta i flera processer samtidigt. Som person är du flexibel och självständig. Vidare har du förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och har god samarbetsförmåga. Du kan även variera mellan helhetssyn och strategiska frågor, till att även arbeta med praktiska arbetsuppgifter. Du är positiv i ditt förhållningssätt, vilket är en viktig egenskap för att stödja chef, medarbetare och verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITER • Aktuell arbetslivserfarenhet av offentlig förvaltning • Aktuell arbetslivserfarenhet av att leda projekt/processer • Goda kunskaper i engelska språket (tal och skrift) Övrigt Tjänsten är en civil tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6-månaders provanställning om du inte redan är anställd i Försvarsmakten. Tillträdesdatum under kvartal 3, enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. Befattningen är placerad på Stödavdelningen, Logistikskolan i Skövde. Upplysningar om rekryteringsprocessen Louise Arnholm, HR-Generalist K 3 0500-46 50 00 (vxl) Upplysningar om befattningen Maria Carlsson, avdelningschef 0500-46 50 00 (vxl) Fackliga representanter Ulf Granlöf (SACO), Martin Zetterman (Officersförbundet) och Claes Andersson (SEKO). Samtliga nås via 0500-46 50 00 (vxl). Samtliga kontaktpersoner nås framförallt vecka 32. Sista ansökningsdatum Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev som beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser. Bifoga även intyg som styrker dina kompetenser. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt. Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella. Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en erfaren ledare med god förmåga till helhetsperspektiv? Är du driven och förutsättningsskapande, med förmåga att se utvecklingsbehov på kort- och långsiktig för den operativa- såväl som för den strategiska verksamheten? Som sektionschef på personskyddet har du möjligheten att vara med och skydda Sverige och vår demokrati. Välkommen med din ansökan! Vårt uppdrag, Sveriges säkerhet. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-08-11 Referensnummer: 2025-10820 Det här är ditt uppdrag Personskyddet har huvudansvar för Säkerhetspolisens uppdrag gällande säkerheten kring den centrala statsledningen. Uppdraget är komplext och består av flera delar där behovsanpassning och omprövning av åtgärder sker fortlöpande för att säkerställa att säkerheteten är anpassad efter aktuell situation. Den yttersta skyddsåtgärden är livvaktsskydd. Som sektionschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för din sektion, områden du arbetar aktivt med. Du koordinerar sektionens arbete och uppdrag på indirekt nivå samt innehar arbetsgivaransvar för ett antal chefer på din sektion. Du utgör ett tydligt stöd för cheferna på sektionen samtidigt som du har ett helhetsperspektiv för såväl enheten som hela myndighetens uppdrag. Vidare är du en del i enhetens ledningsgrupp och ansvarar tillsammans med övriga i ledningsgruppen för att verksamheten bedrivs med en tydlig mål- och resultatinriktning. Du arbetar aktivt med att skapa de bästa möjliga förutsättningar för det operativa arbetet och du har ett strategiskt såväl som ett operativt utvecklingsansvar. Som sektionschef tillser du att arbetssätt och metoder ständigt utvecklas och följs upp samt att resurser används på bästa sätt i syfte att uppnå myndighetens operativa mål. I rollen har du många kontaktytor och det är viktigt att du trivs i den rollen. Det rör sig bland annat om att du arbetar i nära samverkan med företrädare för skyddspersoners organisationer. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Polisexamen eller annan akademisk examen som Säkerhetspolisen bedömer som relevant Minst tre års aktuell erfarenhet av arbetsledning på direkt nivå Erfarenhet av ledarskap på indirekt nivå Erfarenhet av arbetsmiljöansvar Aktuell erfarenhet av underrättelse- och/eller säkerhetsarbete God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Direkt eller indirekt chefsutbildning Erfarenhet av att leda operativ verksamhet Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete Erfarenhet av personskyddsarbete Erfarenhet av ledningsgruppsarbete Erfarenhet från andra delar av Säkerhetspolisens verksamhet Det här är kollegan vi söker Som chef på Säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och dess resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du ger medarbetare handlingsutrymme att ta ett aktivt ansvar inom tydliga ramar samt agerar på de problem som uppstår och undanröjer hinder. I din roll som chef stödjer du andra ledare och bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Du främjar samarbete och har en positiv förväntan på andra samt skapar ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Du coachar, stödjer, utmanar samt ger återkoppling med personlig omtanke. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap, erfarenheter och motiverar andra att göra detsamma. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef. Under v. 27-v. 29 på tfn 010-568 77 63 och under v. 30-v. 33 på tfn, 010-568 73 36. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-11. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan som du skickar in i samband med din ansökan. Urval och intervjuer kan ske löpande. Vi påbörjar urvalet under v. 34-v. 35 och räknar med att ta kontakt med dig som går vidare i rekryteringsprocessen runt v. 36.
Vi söker en driven gruppchef som tillsammans med våra engagerade medarbetare vill vara med och driva och utveckla vår verksamhet inom natur- och landskapsvård. Skogsstyrelsen i Skåne bedriver sedan många år arbetsmarknadsverksamhet med inriktning mot natur- och landskapsvård tillsammans med Arbetsförmedlingen och Länsstyrelsen. Verksamheten riktar sig till personer som står långt ifrån arbetsmarknaden och innebär samhällsnyttiga arbetsuppgifter i skog och mark. Vi utför åtgärder som bevarar eller förstärker naturvärden samt ökar allmänhetens tillgänglighet till skyddade områden. Till exempel genom röjning i gamla betesmarker, naturvårdsbränning, slåtter, stängsling, underhåll och anläggning av stigar, byggande av bord och bänkar med mera. Din funktion och dina arbetsuppgifter Du ska leda och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna varav åtta stycken är arbetsledare som i sin tur ansvarar för arbetslagen som utför naturvården. Det innebär att du har en kommunikativt viktig roll både internt och externt. Som gruppchef rapporterar du till distriktschefen. Som ledare med personalansvar har du utöver ledarskapet också ett arbetsgivaransvar och ett verksamhetsansvar. Du ser till att verksamhetens resurser används så optimalt som möjligt för att nå uppsatta mål, vilket kräver att du har förmåga att tänka och agera strategiskt utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer Du har minst eftergymnasial utbildning inom skog eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har teoretisk och praktisk erfarenhet av ledarskap och chefskap inom liknande verksamhet. Du har gedigen praktisk erfarenhet av naturvårdande skötsel inklusive användning av aktuella maskintyperna såsom traktor, fyrhjuling, motorsåg och röjsåg. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsarbete/förvaltning och pedagogik kopplat till motor- och röjsågsutbildning. Du är rak och tydlig i din kommunikation och du har lätt för att formulera dig i tal och skrift på svenska. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och en förmåga att leda i förändring. Du är resultatinriktad och tror att gruppen kan prestera mer än individen. Givetvis delar du den statliga värdegrunden med oss samt vår ledaridé som står för gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Vi fäster fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper utifrån en helhetsbedömning. Resor ingår i tjänsten. Krav på B-körkort. Vårt erbjudande till dig Uppdraget som gruppchef är liksom Skogsstyrelsens övriga chefsförordnanden tidsbegränsat till fem år (med möjlighet till förlängning) inom ramen för en tillsvidareanställning på myndigheten. Vi tillämpar individuell lönesättning och chefstillägg. Din huvudsakliga arbetsplats blir på kontoret i Hässleholm, med möjlighet att arbeta hemifrån till viss del. Du har förtroendearbetstid och tillträde sker den 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar personlighetstest som ett led i tillsättningen. Intervjuer ämnas hållas under vecka 35–37, både digitala och fysiska tillfällen. Mer information lämnas av distriktschef Therese Ludwig eller stf. distriktschef Ola Arvidsson. Fackliga kontakter är för SACO Frida Jonsson och för ST Johannes Holswilder, samtliga nås via växel nummer 010-172 10 00. Eftersom vi går in i semestertider ber vi att få återkomma till dig så snart vi kan om du lämnar dina uppgifter till vår växel. Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 17 augusti 2025. Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en vänlig arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss. Extra arbetsförmåner som kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!
Fastighetsavdelningen har ansvar för att förvalta och utveckla kommunens fastighetsbestånd samt handläggning av bostadsanpassningsbidrag. På avdelningen arbetar totalt 30 medarbetare i olika yrkesroller inom fastighetsförvaltning, fastighetsskötsel, driftoptimering, hyresförvaltning, byggprojektledning, systemförvaltning, arbetsledning och bostadsanpassning. Vill du vara med och driva utvecklingen av fastighetsdrift i Hässleholms kommun? Som enhetschef för fastighetsdrift kommer du ha en betydande roll för både medborgare och medarbetare. Om detta låter intressant, tveka inte att skicka in din ansökan! Det här erbjuder vi dig! Som enhetschef på fastighetsdrift hos oss på Tekniska förvaltningen har du ett helhetsansvar för underhåll och drift av kommunens fastighetsbestånd. I ansvaret ingår bland annat budget, personal, arbetsmiljö och säkerhet. I takt med ökade lagkrav och teknologisk utveckling ser du till att medarbetarna är rätt rustade för att utföra sitt arbete. Samtidigt tar du ansvar för att hålla dig uppdaterad kring föreskrifter och myndighetskrav på fastighetsdriftområdet. Du är även en viktig kugge i det kommunövergripande arbetet, där du i olika forum bistår med ett driftperspektiv. I tjänsten igår också ansvar för krisberedskap avseende el- och vattenförsörjning samt brandskydd i kommunens fastigheter. Enheten består av 23 duktiga medarbetare i roller som arbetsledare, fastighetsskötare och fastighetstekniker. Fastighetsskötarna arbetar huvudsakligen med förebyggande och planerat underhåll medan fastighetsteknikerna arbetar primärt med skötsel av tekniska installationer och felavhjälpande underhåll. Som stöd i det dagliga arbetet har du hjälp av arbetsledare och fastighetssystem. För dina medarbetare ingår också fastighetsberedskap. Din arbetsplats kommer vara på Garnisonsvägen 40 i Hässleholm på det anrika militärområdet P2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom fastighetsområdet. Exempelvis fastighetsingenjör eller fastighetsförvaltare, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftersom arbetsgruppen är utspridd över hela kommunen behöver du ha B-körkort för att kunna genomföra uppföljningar och besök på arbetsplatserna. Då arbetet till stor del innehåller kommunikation på olika nivåer är det av största vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Det krävs god datorvana för att behärska de vanligaste programmen i Microsoft 365 samt hantera uppföljning i fastighetssystem. Du behöver även ha erfarenhet av arbete i en ledande funktion. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i en kommun eller större fastighetsbolag, har god kännedom inom VVS, el och automation samt har arbetat med beredskap. Som person är du lyhörd, engagerad och trygg i din roll som ledare. Du har för vana att leda med stort förtroende och förmåga att lyfta blicken och se verksamhetens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Med ett flexibelt förhållningssätt tar du dig an arbetets utmaningar och med en god kommunikativ förmåga säkerställer du att alla är med på tåget. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Eftersom du kan komma att arbeta bland barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. Belastningsregistret - begära utdrag För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss arbetar idag cirka 450 personer, som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår trafiksäkerhet och parkeringsövervakning. Hos oss finns även måltidsavdelningen och lokalvårdsavdelningen där textiltvätt och verksamhetsvaktmästeri också ingår. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Ref: 20251745 Arbetsuppgifter Grundskoleförvaltningen befinner sig i en spännande fas där vi växlar upp vårt arbete med att ge skolorna ett sammanhållet, kvalitativt och behovsanpassat stöd. Nu söker vi en sektionschef till en sektion som spelar en nyckelroll i detta utvecklingsarbete. Sektionen är en del av en avdelning inom förvaltningen där uppdraget är att stödja skolors ledarskap, organisation och elevhälsoarbete. Här finns spetskompetens inom både skolutveckling och samverkan med elevhälsans funktioner. Sektionen arbetar nära skolledning, stabsfunktioner och professioner inom elevhälsa. Som sektionschef ansvarar du för att leda, organisera och vidareutveckla sektionens arbete med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för skolornas utveckling och elevers lärande. Det innebär att både leda i det dagliga och att forma långsiktiga strukturer och processer för hållbart kvalitetsarbete. Du får ansvar för ett engagerat team medarbetare som arbetar med stöd till skolor, strategiskt kvalitetsarbete och större utvecklingsprocesser. Om uppdraget I rollen som sektionschef har du ett övergripande ansvar för sektionens: • Mål och resultat – du leder och styr i enlighet med lagar, mål, styrdokument och riktlinjer • Ekonomi – du ansvarar för budget, uppföljning och resursfördelning • Personal – du arbetsleder, utvecklar och följer upp medarbetarnas arbete och arbetsmiljö • Kvalitet – du säkerställer att sektionens processer håller hög kvalitet, bland annat genom systematiskt kvalitetsarbete • Samverkan – du företräder sektionen internt och externt, samordnar med andra enheter och bidrar till helheten i förvaltningens arbete Du blir en del av en ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och andra sektionschefer där ni tillsammans arbetar för att skapa "Varje elevs bästa skola". Kvalifikationer Krav: • Akademisk utbildning, minst motsvarande filosofie kandidatexamen (180 hp) • Minst tre års erfarenhet av ledarskap med personalansvar • Erfarenhet av att arbeta mot eller i samverkan med elevhälsans funktioner • Erfarenhet av att leda större processer eller projekt • Erfarenhet av att bygga och utveckla organisatoriska strukturer • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete • God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av att leda arbete inom elevhälsa • Kunskap om och erfarenhet av ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt socialtjänstlagen Om arbetsplatsen Sektionen Stödteam arbetar med att stödja skolor med direkta och generella insatser kopplat till skolor och elever. Teamen är mestadels i verksamhet och är huvudmannens stöd på området. Skolsociala team och närvaroteam organiseras exempelvis här. Sektionen organiserar också utbildningar och stöd till skolor inom sektionens och enhetens ansvarsområden. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överrenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Upptäck Skinnskattebergs kommun – där arbetsliv och livskvalitet går hand i hand! Skinnskattebergs kommun - där historiens djup möter framtidens möjligheter och där karriären utvecklas i en sammanhållen och mångfacetterad miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda förmåner till våra blivande medarbetare som till exempel möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Som en tillåtande organisation, uppmuntrar vi till stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt. Här i hjärtat av Bergslagen finner du inte bara en arbetsplats, utan en levande gemenskap där varje individ spelar en avgörande roll. Utforska vårt rika kulturarv och låt dig inspireras av den naturliga skönheten som omger oss. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i det finska språket är meriterande och ger dig en extra fördel i din karriär hos oss. Sök Sveriges viktigaste jobb och bli en del av vår gemenskap här i Skinnskattebergs kommun! Tillsammans kan vi göra skillnad och forma en framtid där varje individ är betydelsefull.Verksamheten Vi söker en sektorchef till Kultur och fritid, som omfattar verksamhetsområdena folk- och skolbibliotek, kulturskola och allaktivitetshus. Som kultur- och fritidschef hos oss har du ett brett och varierat uppdrag där du leder och utvecklar och samordnar kommunens kulturmiljöer samt kultur- och fritidsverksamhet. Arbetsuppgifter Inom sektorn arbetar ca 15 medarbetare, vilka är direkt underställda sektorchefen. Till din hjälp har du i verksamheten samordnare. Du ansvarar för: • ekonomi, personal samt löpande uppföljning av verksamhet inom din sektor • samordning för folk- och skolbiblioteket • att utveckla kulturprojekt samt samarbete med angränsande kommuner • identifiera och söka relevanta statsbidrag för att utveckla verksamheten. Du förväntas även att driva viktiga samverkansfrågor kring ungas psykiska hälsa och välmående. Du ingår i kultur- och fritidschefnätverk samt bibliotekschefnätverk, där region Västmanland är sammankallande. Du är en del i styrgruppen PLATSMO, som har ca 5 möten per år. Du kommer att vara en del i kommunchefens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att vara chef eller ledare, gärna inom kultur- och fritidsområdet. Vi vill att du: • har relevant akademisk utbildning inom exempelvis kultur, fritid, statsvetenskap, eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • har erfarenhet att leda inom offentlig sektor. • är en tydlig ledare som skapar trygghet och engagemang. Personliga egenskaper • vi söker dig som är en trygg och inspirerande ledare, som vill bidra med mod, nytänkande och handlingskraft till vår fortsatta tillväxt. • du ska ha goda kunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. • det är meriterande att du har tidigare erfarenhet av samarbete med kommuner, regioner, föreningar och/eller andra nätverk samt att ha arbetat inom en politiskt styrd organisation. • vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in i organisationen. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Arbetstid/Varaktighet Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Qulturum, Region Jönköping län Vi söker dig som med engagemang och kunskap vill leda vår sektion på Qulturum, med fokus på samskapande med partners och invånare. Hos oss får du arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och medarbetare i en spännande och utvecklingsorienterad miljö! Rollen som sektionschef Qulturum är Region Jönköpings läns centrala och gemensamma utvecklingsenhet, som har till uppgift att stödja verksamheter internt och externt på lokal, nationell och internationell nivå. Denna sektion är ett viktigt nav i Region Jönköpings län (RJL) och Qulturums stora nätverk för utveckling och innovation. Ytterst skapar vi värde för och tillsammans med våra invånare, men även alla våra nationella och internationella partners bidrar aktivt i denna utveckling. Sektionens medarbetare är experter på samskapande, co-production, innovationsprocesser, kvalitetsregisterarbete, nätverksbyggande och arbete över organisationsgränser. De leder lärande, nätverksbyggande samt utvecklings- och förbättringsarbete lokalt, nationellt och internationellt. I denna spännande dynamiska miljö förväntas du med dina medarbetare se nya möjligheter, samt formulera och omsätta dem till insikter och innovationer som utmanar och utvecklar dagens sanningar. Som sektionschef ansvarar du för att sektionen bidrar till att nå RJL:s och Qulturums mål. Du leder utvecklings- och förändringsarbetet inom sektionen ihop med medarbetare och kunder. Du har personal- och ekonomiansvar, samt ansvarar för verksamhetsplanering och uppföljning inom sektionen. Sektionen består av ca 15–20 medarbetare med olika tjänstgöringsgrad. Du ingår i Qulturums ledningsgrupp och rapporterar till vår utvecklingsdirektör, som ingår i regionens högsta ledning. Tillsammans i ledningsgruppen planerar ni Qulturums strategier, helhet och leverans. Du blir därmed ett viktigt stöd till utvecklingsdirektören, för att nå uppsatta mål, följa upp och föra verksamheten framåt, ta beslut, leda utveckling och införa nya arbetssätt och metoder. I uppdraget ingår även att företräda din sektion och Qulturum gentemot våra samarbetspartners i olika ledningsforum. Verksamheten du kommer att jobba inom Qulturum är RJLs centrala och gemensamma utvecklingsenhet som har till uppgift att stödja verksamheter internt, externt på lokal, nationell och internationell nivå. Qulturum är ett välkänt centrum med lång historik och högt renommé för utveckling av arbetssätt och nya metoder, samt stöd i strategiskt viktiga förbättringsområden och ledarskap. Qulturum stödjer strategisk verksamhetsutveckling inom samtliga Region Jönköping läns verksamhetsområden. Din profil För uppdraget krävs relevant högskoleutbildning och/eller gedigna och dokumenterade kunskaper inom kunddriven design, nätverksbyggande, innovationsprocesser och samskapande. Det är också viktigt att du har grundläggande förståelse för vårdverksamhet inom regional, kommunal och privat arena och god förståelse för hälso- och sjukvårdens professioner och logik. Du är kvalitetsmedveten, mål- och resultatorienterad och har stort kundfokus. Vidare har du: • Dokumenterad ledarerfarenhet med god metod- och strategisk förmåga att skapa innovation och utveckling ihop med kunder och olika kundsegment. • Erfarenhet av att driva program, projekt och verksamhetsutveckling utifrån kundens behov och krav. Förståelse för de stora penseldragen, såväl som detaljer och ramar. • Kunskap om, och erfarenhet av, att utveckla graden av samskapande i hälso-och sjukvården. • God förmåga att verka i hög komplexitet med många samtidiga intressenter och partners. Du har systemsyn och kan se mönster och möjligheter i komplexa situationer. • God förmåga att hantera och planera personalfrågor, ekonomi och verksamhet. Du är bra på att omsätta långsiktiga strategiska planer till relevanta aktiviteter och utvecklingsuppdrag. • God förmåga att nätverka, lyssna och lära av andra, samt omsätta dessa lärdomar till nya arbetsmetoder och processer. Du kan knyta kontakter och skapa sammanhang och samsyn för en gemensam målbild. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • God förmåga att agera på både en nationell och internationell arena. Vårt erbjudande till dig Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Din huvudsakliga arbetsort är Jönköping, du förväntas besöka dina kunder, d.v.s. RJLs samtliga verksamheter, externa samarbetspartners och bedriva omvärldsbevakning på relevanta arenor. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Hos oss kommer du att jobba i ett härligt och professionellt team, som använder utveckling, utbildning och forskning för att utveckla och förbättra verksamheten. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Falkenström, 010-242-11-85, Rekryteringsspecialist eller Peter Häyhänen, Utvecklingsdirektör 072-561 14 72. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2025-08-15. Urval och första digitala intervjuer kommer att ske löpande. Intervjuer på plats i Jönköping planeras huvudsakligen vecka 35-36. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av rekryteringstester som komplement. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Vill du leda kvalificerade projekt som stärker Sveriges luftförsvar – idag och imorgon? Vi söker nu en chef för sensorsystem inom luftvärnsenheten. Här får du använda din drivkraft, ditt ledarskap och ditt resultatfokus i en verksamhet som gör verklig skillnad. Du leder medarbetare i tekniskt avancerade uppdrag, där du spelar en viktig roll i att skapa riktning och förutsättningar för ett arbetsklimat präglat av engagemang, ansvar och framåtrörelse. Om tjänsten Som sektionschef får du en varierande roll med många kontaktytor. Du ansvarar för verksamhet, personal, ekonomi, säkerhetsskydd och resultat. Genom tydlig uppföljning och dialog säkerställer att målen nås. Som chef har du även det övergripande ansvaret för hela processen gällande anskaffning av materiel, från upphandling till leverans till Försvarsmakten. Du säkerställer att sektionens resurser och kompetenser används på ett effektivt sätt för att leverera resultat. Du tar även ansvar för sektionens produktion genom att samordna och prioritera på ett sätt som stärker helheten. Med ett ledarskap som kombinerar tydliga ramar med stöd och närvaro leder du dina medarbetare, samt skapar du förutsättningar för både fokus och trygghet i det dagliga arbetet. En viktig del av uppdraget är att bidra till medarbetarnas utveckling genom regelbundna samtal, uppföljning och ett tillitsfullt ledarskap. Du genomför rekrytering, är lönesättande och arbetar för en god och hållbar arbetsmiljö. Vidare tar du ansvar för såväl sektionen och luftvärnsenheten drivs framåt. Du strävar efter god samverkan såväl internt som externt med målet att projekt och samverkan bidrar till gemensam framgång. Självklart är du också en aktiv och bidragande del av enhetens ledningsgrupp, där du medverkar till att utveckla både verksamheten och det strategiska samarbetet inom organisationen. Som chef företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. Du är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tjänsteresor förekommer, såväl inrikes som utrikes. Om dig Vi söker dig som är utbildad till civil-/högskoleingenjör eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig. Du har aktuell och relevant erfarenhet som chef med personalansvar samt av att arbeta i en organisation under större förändring. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har relevant erfarenhet av arbete i statlig myndighet. Har du erfarenhet av materiel- eller tjänsteförsörjning till Försvarsmakten, kunskap om Försvarsmaktens och FMV:s kund-, beställarrelation och de regelverk som styr detta är det en fördel, men vi är även öppna för sökande från helt andra branscher. Önskvärt men inget krav är erfarenhet av luftvärnssystem och/eller dess gränsytor. B-körkort är en fördel. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss och vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Som chef på FMV skapar du förutsättningar för både medarbetarnas och FMV:s utveckling. Du har förmågan att se verksamheten i ett större sammanhang och agerar med förståelse för din roll i helheten. Ditt ledarskap präglas av en tydlig resultatorientering och en vilja att ständigt utveckla verksamheten. Genom att sätta tydliga mål och ramar skapar du en stabil grund där medarbetare känner trygghet, vet vad som förväntas och får det stöd de behöver för att kunna leverera och växa. Vidare visar du omtanke i handling, både gentemot medarbetare och samarbetspartners, och bidrar till en kultur där ansvar, respekt och samarbete står i fokus. Du förstår att en effektiv och leveranssäker organisation bygger på att ta tillvara olika perspektiv och erfarenheter. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde armémateriel som ansvarar för teknik och tjänster som används av Armén och Hemvärnet, exempelvis fordon, vapen, skydd och luftvärn. Sektionen för sensorsystem ingår i luftvärnsenhet och arbetar med att både anskaffa och vidmakthålla luftvärnssystem. Ett luftvärnssystem består av sensorer för upptäckt, identifiering och klassificering, samband och ledningssystem för beslut och överföring av information samt verkanssystem för bekämpning. På luftvärnsenheten har vi sektioner vars projekt bygger upp kompletta luftvärnssystem. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-08. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV på svenska, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. • Våra fackliga företrädare är SACO Anna Karin Persson, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Gunnar Östermark och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000. • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Therese Råvik via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta rekryterare Ellinor Rosengren Thelin på [email protected] vid frågor om rekryteringsprocessen. #LI-Hybrid #LI-ER1 För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 28 jobb