Sektionschef, offentlig förvaltning
Sök bland 19 lediga jobb som Sektionschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Folkhälsa och sjukvård, Primärvård och rehabilitering, Regionledningskontoret Vill du vara med och utveckla Sveriges bästa primärvård och rehabilitering tillsammans med oss? Vi söker nu en sektionschef som arbetar med primärvårds-, rehabiliteringsfrågor och privata vårdgivare på Folkhälsa och sjukvård inom Regionledningskontoret. Rollen som sektionschef Som Sektionschef arbetar du direkt under Hälso- och sjukvårdsdirektören. Du ansvarar för runt 10 medarbetare inom sektionen. Du kommer att arbeta med utveckling av uppdrag för primärvården, rehabilitering och vårdval i regionen, i utveckling och revidering av regelboken för vårdval i primärvården, samt arbeta med privata vårdgivare. Du är en viktig kugge i utvecklingen av den nära vården. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Nu söker vi en Sektionschef till Sektionen för primärvård och rehabilitering (inkl vårdval primärvård), som är en sektion på Folkhälsa och sjukvård. Sektionen har fokus på primärvårdsfrågor, rehabiliteringsfrågor och privata vårdgivare. På Folkhälsa och sjukvård arbetar vi nära regionledningen och har som huvuduppgift att ge styrning och stöd till länets hälso- och sjukvård. Vi arbetar också för att säkra en god folkhälsa. Avdelningen består av sex sektioner och en stab med ansvar för bland annat: • Patienträttigheter • Vårdtjänster • Smittskydd vårdhygien • Bedömning tandvård • Folkhälsa • Chefläkare och patientsäkerhet Din profil Du som söker är högskoleutbildad inom relevant område. Du har stor erfarenhet av primärvård och eller rehabiliteringsområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att vara chef med verksamhet-, budget- och personalansvar. Resor i tjänsten kan förekomma varför körkort är ett krav. Som sektionschef kommer du att ha ett personal- och resultatansvar vilket kräver förmåga att leda organisationen och motivera medarbetarna till en välfungerande enhet. Som person är du skicklig på att arbeta med komplexa frågor och att analysera, konkretisera och hantera mål, strategier och resultat. Du har förmåga att se hur dina beslut och prioriteringar får effekt för verksamheten på sikt. Du har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du arbetar bra med andra, är initiativrik och skapar förtroende genom att vara kunnig och lyhörd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet till omväxlande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare, med närhet till snabba beslut. Vi samverkar i team och arbetar nära varandra, allt för att ge den bästa möjliga hälso- och sjukvården. Folkhälsa och sjukvård är den största avdelningen inom Regionledningskontoret. Vi arbetar nära Regionledningen och har som huvuduppgift att ge styrning och stöd till Regionens hälso- och sjukvård. Totalt är vi drygt hundra medarbetare med varierande yrkesbakgrund. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hälso- och sjukvårdsdirektör Mats Bojestig 010-242 41 92, Hälso- och sjukvårdsstrateg/sektionschef Anette Peterson, 010-242 42 21, [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 31 oktober 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Ref: 20242073 Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra Malmö bättre? Sök då tjänsten som sektionschef på allaktivitetshuset på Lindängen! Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi. Du leder, organiserar och utvecklar verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. I rollen ingår att motivera och stödja dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet, samt säkerställa att verksamheten uppnår sina mål. Som sektionschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och arbetar aktivt med förvaltningens utvecklingsprocesser. Du driver ett strategiskt arbete för att stärka verksamheten och skapa en trygg och positiv arbetsmiljö för alla. Din förmåga att inspirera och leda genom dialog och samarbete är avgörande för att verksamheten ska lyckas nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en, för uppdraget, relevant akademisk utbildning om minst 180 högskolepoäng. Det är meriterande om du även har gått en ledareutbildning. Du har minst 3 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av en chefsroll, där du haft ansvar för personal och budget, samt av arbete med målgruppen barn och unga. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungas fritid. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande. Som person är du en relationsskapande och modig ledare som kan motivera och engagera medarbetare. Du har god samarbetsförmåga och kan se helheten samtidigt som du har en strategisk förmåga. Du är handlingskraftig, strukturerad och stresstålig, och du har en tydlig uppfattning om vad det innebär att leda andra. Då uppdraget i allaktivitetshusen främst riktar sig mot målgruppen barn och unga och rätten till en meningsfull fritid är det en förutsättning att du har ett intresse för dessa frågor. Du är också noggrann, driven och serviceinriktad, med förmåga att se individers styrkor och omsätta dem till bästa resultat för verksamheten. Dessutom har du god kommunikativ och administrativ förmåga. Om arbetsplatsen Kulturförvaltningen bedriver i dagsläget fyra Allaktivitetshus: ett på Hermodsdal, ett på Lindängen, ett på Munkehätteskolan och ett i Apelgård. Allaktivitetshusen använder sig av skolans lokaler på eftermiddagar, kvällar och helger och erbjuder gratis aktiviteter till boende i alla åldrar. Verksamheten grundar sig på Malmöbons behov och önskemål och arbetet sker i nära dialog med de boende, med ett rättighetsbaserat förhållningssätt vid varje möte. Vi arbetar efter synen att Malmöbon är kompetent och vi har tillit som ledord. Verksamheten präglas av mångfald, människors lika värde, ansvarstagande och möjlighet till påverkan. Stor vikt läggs vid människors möjligheter till inflytande och delaktighet. Allaktivitetshusen är en del av Kulturarrangemang och Mötesplatser inom Kulturförvaltningen, vilken är den avdelning som har förmånen att jobba nära och ofta tillsammans med medborgarna. För mer information om vår verksamhet, gå in på länken nedan: Allaktivitetshusen - Malmö stad (malmo.se) Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad (Vikariat) Omfattning: 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: December 2024 eller enligt överenskommelse Rekrytering sker löpande. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Som Sektionschef Mitt - Norra regionen underhåll järnväg på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Sektionschef Mitt - Norra regionen underhåll järnväg Arbetsuppgifter I din ledarroll, som första linjens chef, coachar och ansvarar du för ca 20 medarbetare, främst projektledare och projektingenjörer som tillsammans förvaltar underhållet av järnvägarna för Botnia, Boden-Södra Holmsund samt kraftförsörjnings kontrakten. Du kommer att ha en geografiskt spridd organisation med medarbetare i Luleå, Umeå och Örnsköldsvik där det är viktigt i din roll som ledare att vara lyhörd och skapa engagemang, även på distans. Enheten ansvarar för daglig drift och underhåll av det statliga järnvägsnätet, så att trafikering kan ske varje dag året runt oavsett väder och tid på dygnet. I underhållsarbetet ingår att upphandla och leda entreprenörer för utförande av förebyggande och avhjälpande åtgärder samt reinvesteringar. Tillsammans med dina två sektionschefskollegor och enhetschefen bildar ni ledningen för järnvägsunderhållet i Norra regionen. Du behöver ha ett ledarskap med högt resultatfokus och ett starkt driv för utveckling och ständiga förbättringar då arbetet har en stor spännvidd med allt ifrån strategiska till operativa frågor. Inom din enhet bidrar ni även i Trafikverkets planeringsprocesser genom att samla in, leverera information om anläggningen och dess tillstånd, samt ge förslag på åtgärder och stödja vid mottagande av ny eller förändrad anläggning. I ansvaret ligger också att planera och optimera verksamheten gällande paketering och val av affärsform för upphandling av underhållsåtgärder. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer via Skype är inplanerade 8 och 11 november Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år Kvalifikationer Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Vi söker dig som har: ledar- och chefserfarenhet av underhållsprojekt inom järnvägen där du ansvarat för planering och uppföljning av verksamheten erfarenhet av upphandling, kontraktshantering och förhandlingar där du förvärvat dig kunskaper inom entreprenadjuridik erfarenhet av personal- och budgetansvar universitets- eller högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska giltigt körkort för personbil Vi ser det som meriterande om du har: erfarenhet av att leda medarbetare på distans erfarenhet av ledningsgruppsarbete erfarenhet av arbete med baskontrakt inom järnvägen Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Ref: 20242044 Arbetsuppgifter I rollen som sektionschef skapar du förutsättningar för skolans rektor att vara pedagogisk ledare, genom att utifrån rektors delegation ansvara för stödprocesser. Du förväntas driva och samordna skolans administrativa arbete såsom elevadministration, ärendehantering, digitalisering, GDPR, samt löpande ekonomiadministration. Du är ansvarig för skolans digitala och administrativa system och driver och samordnar arbetet med skolans kommunikationskanaler. I uppdraget ingår också att driva och samordna skolans arbete med fastighets- och lokalfrågor, lokalvård, säkerhets- och trygghetsfrågor, systematiskt brandskyddsarbete, systematiskt arbetsmiljöarbete och myndighetskrav. Därutöver kommer du att ansvara för inköp och upphandling avseende de delar som finns i ekonomisystemet och ramavtal. Du ingår i skolans ledningsgrupp och blir närmsta chef till den personal som inte ingår i rektors utbildnings- och elevhälsosansvar, för vilka du har budget- och personalansvar. Sektionschefen har i uppdrag att, i enlighet med gällande riktlinjer och i samverkan med förvaltningens avdelningar, effektuera det nära stödet för rektor. Inom förvaltningen har vi gemensamma processverktyg och som sektionschef är du kontaktperson gentemot utbildningskontorets olika avdelningar kopplat till förbättring och utveckling av stödprocesser. Kvalifikationer Krav: • kandidatexamen (180 hp) inom relevant område, gärna inom offentlig förvaltning • erfarenhet av att leda processer inom pedagogisk verksamhet/offentlig förvaltning • erfarenhet av att leda arbetsgrupper inom lokalvård, vaktmästeri och IT/administration • erfarenhet av att samverka med fackliga organisationer • goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande: • ledarskapsutbildning och/eller utbildning i vårt schemaläggningsprogram Skola24 • kunskap inom Extens, Medvind, Skola24, Google och Unikum • vana att arbeta med fastighetsfrågor och administration • erfarenhet av sektionschefsarbete, arbete som administrativ chef eller liknande • språkkunskaper i större världsspråk. Vi söker dig som har ett brett perspektiv på frågor, tänker strategiskt och har en stark drivkraft att ta initiativ för skolans utveckling och nå uppsatta mål. Du har förmågan att navigera i och ta dig an komplexa frågor samtidigt som du drivs av att finna lösningar på de problem och utmaningar som dyker upp. Dessutom anpassar du dig smidigt till förändrade förhållanden och kan växla mellan olika synsätt. Vidare kräver rollen en god samarbetsförmåga samt att du kommunicerar och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Om arbetsplatsen Pauliskolan är Sveriges första tekniska läroverk från 1853. Idag är skolan en av de modernaste bakom den klassiska fasaden är allt 2000tal. Den fleråriga satsningen på digitala verktyg i undervisningen bidrar till att vi är ledande inom ny pedagogik. Skolans devis är: Kunskap är makt - makt att forma din framtid. Pauliskolan erbjuder de högskoleförberedande programmen naturvetenskap, samhällsvetenskap och teknik, samt yrkesprogrammet barn- och fritidsprogrammet. I Pauliskolan ingår även Bernadottegymnasiet som är en profil på samhällsvetenskapligt program med inriktning mot uniformsyrken. Vårt fokus ligger på att väl rusta våra elever för att möta framtiden i fortsatta studier och arbete. Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida malmo.se/pauliskolan Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-01-07 Första intervjuer kommer för den här tjänsten att genomföras 2024-10-24. Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Är du en engagerad och modig ledare som vill göra skillnad för våra medborgare? Vi söker nu en verksamhetschef till socialförvaltningen som med tydlighet, ansvarstagande och nytänkande kan leda vår verksamhet mot framtidens utmaningar. Det här erbjuder vi dig! Som verksamhetschef hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att vi levererar rättssäkra tjänster med god service och kvalitet. Du kommer att leda och utveckla ett team av dedikerade medarbetare och har förmåga att anpassa ditt ledarskap efter individen och gruppen. Som ledare bryter du ner övergripande mål och ansvarar för styrning och ledning av ditt verksamhetsområde. Du kommer att vara direktunderställd förvaltningschefen och har en självklar plats i förvaltningsledningen. Du leder även en underställd ledningsgrupp och ditt ansvar blir att leda, inspirera och stödja enhetscheferna i deras arbete. Du ansvarar även för omvärldsbevakning inom ditt område och kommer att ha övergripande budgetansvar för ditt verksamhetsområde. Tjänsten kommer i huvudsak att vara riktad mot andra linjens socialtjänst dvs. utredning för barn, unga, vuxna med skadligt bruk, våld i nära relationer, familjehemsenhet mm. Som ledare förväntas du: - Vara trygg och tydlig i din kommunikation av uppdrag, mål och förväntningar. - Anpassa ledarskapet efter individen och gruppens behov. - Skapa en positiv och inkluderande kultur där vi tolkar varandras handlingar med goda intentioner. - Ge regelbunden och konstruktiv feedback och återkoppling på prestationer. - Arbeta aktivt för att nå uppdrag och mål med bästa möjliga resultat genom effektiva arbetssätt och metoder. - Säkerställa att vårt arbete skapar maximalt värde för medborgarna. - Ha mod att prova nya idéer och lösningar som möter medborgarnas och verksamhetens behov. - Bygga förtroendefulla relationer och samarbeten, både inom organisationen och med medborgare. - Uppmärksamma och belöna medarbetares prestationer regelbundet genom erkännande, beröm och utvecklingsmöjligheter. - Stödja medarbetarna i att ha ett balanserat liv för att de ska kunna leda balanserat. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad socionom och har erfarenhet som chef inom socialt arbete med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du behöver ha erfarenhet av att både ha arbetat med myndighetsutövning som hantverk och att leda och utveckla verksamheter inom myndighetsutövning i offentlig sektor (IFO). Om du har erfarenhet av att leda chefer är det meriterande. Du som söker är en tydlig och kommunikativ ledare som kan skapa tillit och säkerställa förståelse för uppdrag och mål. Du är ansvarstagande och engagerad med förmåga att skapa ett inkluderande arbetsklimat samt har mod att utmana invanda mönster och prova nya lösningar. Du har ett starkt engagemang för att göra skillnad för våra medborgare och tror på människors egen kraft. Du är strukturerad och resultatorienterad med förmåga att följa upp, fatta nödvändiga beslut och agera modigt. Vi tycker det är meriterande om du har intresse för fakta, forskning och siffror samt förmåga att kunna analysera och utvärdera detta för att skapa en kvalitativ verksamhet . För jobbet behöver du B-körkort. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med start från och med 2025-01-01 eller enligt överenskommelse. Intervjuer är inplanerade följande datum: 17 oktober: kl. 11.00 22 oktober: kl. 15.00 eller 16.00 30 oktober: kl. 13.00 eller 15.00 För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Vi på Socialförvaltningen jobbar för att främja människors sociala trygghet, jämlika levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Här på socialförvaltningen tror vi på medarbetare som under frihet tar ansvar och levererar den kvalitet som våra medborgare förtjänar och förväntar sig. Vi är stolta över våra medarbetare, och vi blir glada om du vill utvecklas tillsammans med oss. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Är du en tillitsfull och initiativrik ledare som brinner för att skapa goda samarbeten, både intern och externt? Har du förmågan att se saker i ett bredare perspektiv och skapa goda förutsättningar för verksamheten och dina medarbetare? Vill du ta en ledande roll inom Säkerhetspolisens verksamhet där du är med och gör skillnad på riktigt? Då ska du söka tjänsten som biträdande enhetschef vid regionala enheten i Uppsala. Bli en del av helheten. Tillsammans skyddar vi Sverige. Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre. Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet. På Säkerhetspolisen kan medarbetare förvänta sig ett ledarskap som bygger på helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande. Som ledare coachar, stöttar och utmanar du dina medarbetare att ta ansvar för sin och verksamhetens utveckling. Tillsammans bidrar vi alla till att skapa ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Det här är ditt uppdrag Den regionala enheten arbetar med Säkerhetspolisens samtliga verksamhetsområden, vilket innebär arbete med frågor och ärenden kopplat till kontraspionage, kontraterrorism, säkerhetsskydd, författningsskydd och till viss del personskydd. I rollen som biträdande enhetschef leder och koordinerar du regionala enhetens arbete i region Mitt inom Säkerhetspolisens alla verksamhetsområden. Du strävar efter att optimera förhållandena för det operativa arbetet och säkerställer att efterfrågad förmåga finns. Du ser även till att verksamhetens resurser och medarbetarnas kompetens nyttjas på bästa sätt. Du arbetar aktivt med att utveckla de befintliga och etablerade samverkansytorna samt är en god företrädare för myndigheten i uppdragets omfattande externa samverkan med olika samhällsaktörer. Som biträdande enhetschef ingår du i den nationella ledningsgruppen för enheten, där du tillsammans med övriga biträdande enhetschefer tar ansvar för hela enheten i hela landet. Det åligger dig att säkerställa både verksamhetens framgångar och ett välfungerande arbetsmiljöarbete för medarbetarna inom sektionen. Din placering är på vårt regionala kontor i Uppsala. Resor i tjänsten förekommer frekvent. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Relevant akademisk utbildning, polisexamen eller annan utbildning eller erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Erfarenhet av chefsbefattning Dokumenterad erfarenhet av extern samverkan Goda it-kunskaper God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift Körkort, minst behörighet B Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Erfarenhet av underrättelsearbete Erfarenhet av arbete vid statlig myndighet Flerårig erfarenhet av arbetsledning på indirekt nivå Erfarenhet av tillitsbaserat arbetssätt Erfarenhet av förändringsarbete Det här är kollegan vi söker Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad och ansvarstagande. Du är en öppen person med god samarbetsförmåga som aktivt bidrar till ett gott arbetsklimat. Genom ditt goda ledarskap skapar du välgrundade och tillitsfulla relationer och sätter verksamheten, medarbetarna och uppdraget i fokus. Som person är du kommunikativ och ser återkoppling som en naturlig del av ditt ledarskap. Genom ett prestigelöst och engagerat ledarskap skapar du goda förutsättningar för medarbetarnas prestationer och får andra att utvecklas och växa. Med mod och integritet har du förmågan att fatta beslut i komplexa frågor, ibland under tidspress och med begränsat beslutsunderlag. Detta förutsätter att du är flexibel och kan tempoväxla och snabbt byta fokus mellan planerad och händelsestyrd verksamhet. Du är mål- och resultatorienterad med ett helhetsperspektiv och drivs av verksamhetens gemensamma framgångar snarare än individuella prestationer. Ditt fokus på lösningar och förbättring genomsyrar arbetet och du trivs med att arbeta i, och bidra till, en verksamhet i ständig utveckling. Du har förmågan att operationalisera långsiktig verksamhetsinriktning samtidigt som du identifierar detaljfrågor som är av vikt för verksamhetsområdenas uppdrag. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 79 91. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2024-10-23. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Med målen att skapa 5000 nya jobb till 2030, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna så jobbar vi hårt för att vara hållbara och ligga i framkant. Vi är långt framme när det gäller att använda digitalisering för att ställa om och utveckla våra verksamheter. Just nu är framtidstron stark i Sundsvall. När den gröna vågen av nyindustrialisering nu sveper fram över Norrland är Sundsvall ett starkt kort för etableringar och tillväxt. Vi ser en efterfrågan på mark, fler företag, en växande bostadsmarknad och ett växande universitet. Drakfastigheter är en del av Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltning och verksamheten är placerad inom Kommunstyrelsekontoret. Vi ansvarar för fastighetsförvaltning, städning och löpande drift samt ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med de kommunala förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda sundsvallsborna lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i. ARBETSUPPGIFTER Projekt- och specialistfunktionen ansvarar för investeringsprojekt på kommunala fastigheter i Sundsvalls kommun. På beställning från förvaltningssektionen ansvarar projekt- och specialistfunktionen för all nybyggnation, om- och tillbyggnader av våra fastigheter. Som sektionschef på projekt- och specialistfunktionen ansvarar du för att leda och fördela arbetet samt att fördela projekt och beställningar inom sektionen. I rollen som sektionschef leder och fördelar du arbetet och driver utveckling av verksamheten. Du har personalansvar för 16 projektledare, byggledare och specialister samt budgetansvar för sektionen. Du planerar och följer upp sektions arbete, ger stöd och coaching till dina medarbetare. Du bidrar aktivt i att driva och delta i utvecklingsarbete inom sektionen och Drakfastigheter. Sektionschefen ingår i Drakfastigheters ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskolekompetens inom bygg, ingenjör, ekonomi eller kunskaper och färdigheter förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har några års dokumenterad erfarenhet av en chefsbefattning med budget- och personalansvar där du uppnått mycket goda resultat vad gäller bemötande och leverans. Vidare har du några års erfarenhet av beställarroll inom bygg, entreprenad eller installationsbranschen samt av projektledning. Du har god svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Har du har kunskap och erfarenhet entreprenadjuridik samt kunskap inom lagen om offentlig upphandling och hållbarhetsområdet är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av projektledning inom bygg. Du är affärsmässig i ditt sätt att leda och styra och kan göra avvägningar mellan nytta och kostnader. Vi söker en trygg, stabil ledare som förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du skapar engagemang och delaktighet samt har god förmåga att kommunicera verksamhetens uppsatta mål och resultat. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar till berörda på ett lyhört sätt. Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med olika bakgrund. Det är också av vikt att du har en vilja att utveckla, effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt som du verkar för helheten. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket då kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Blickarna vänds norrut, i Norrbotten sker väldigt mycket just nu kopplat till samhällsomvandlingen. Vill du vara med på resan genom att arbeta som chef för enheten för miljöskydd? Är du en erfaren, engagerad och verksamhetsorienterad ledare? Då kan du vara den vi söker! Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Enheten består idag av 16 medarbetare plus enhetschef samt biträdande enhetschef som arbetar inom olika områden rörande främst tillsyn, och prövning inom miljöbalkens område mot miljöfarliga verksamheter. Om jobbet Som enhetschef har du ett verksamhets-, personal- och budgetansvar. Du leder enheten och ansvarar för planering, prioritering, samordning och uppföljning av verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens övergripande mål. Enheten arbetar inom olika områden rörande främst tillsyn, och prövning inom miljöbalkens område avseende, • Gruvor, stålverk, massaindustri, kemisk industri, sevesoverksamheter • Vindkraftsanläggningar, täkter, avfallsanläggningar • Dammsäkerhet, bland annat vattenkraftsdammar • Tillsyn över gränsöverskridande avfallstransporter Med den statliga värdegrunden som bas skapar du som chef och ledare förutsättningar för en god arbetsmiljö och en hållbar utveckling för medarbetarna inom enheten. Vidare stödjer och motiverar du medarbetarna i deras utveckling och säkerställer att arbetet genomförs effektivt och i konstruktiv dialog internt som externt. Vidare ingår du i samhällsavdelningens ledningsgrupp och i Länsstyrelsens chefsgrupp, där du aktivt deltar och bidrar till utvecklingen. För att nå förväntade resultat driver och utvecklar du verksamheten på ett effektivt och rättssäkert sätt tillsammans med biträdande enhetschef och medarbetare. Samverkan och samarbete med andra enheter inom Länsstyrelsen är en förutsättning och kommer att vara en stor del i ditt arbete. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning inom exempelvis naturvetenskap, juridik, gärna med inriktning mot miljö, civilingenjör eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att arbeta som chef och ledare - God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt förmåga att anpassa din kommunikation till olika målgrupper. Som person är du en lösningsorienterad, trygg och stödjande ledare. Du har erfarenhet av att navigera i en föränderlig värld och är skicklig på att samarbeta med många olika parter. Du besitter en god samarbetsförmåga och är van vid många kontaktytor. Vidare ser vi att du är flexibel och duktig på att prioritera. Vi ser också att du besitter en god planeringsförmåga och har ett strategiskt förhållningssätt. Vi ser det som meriterande om du har: - Arbetat med liknande frågor och har kunskaper inom miljö och/eller juridik. - Arbetat med miljöfrågor inom miljöbalkens område - Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning - God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Vi använder oss av sex månaders provanställning. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Övrigt Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vårt jobb är både utmanande och inspirerande. Vi är engagerade kollegor som hjälper och kompletterar varandra. Vi är inkluderande och generösa med vår kunskap och tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling. Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi bland annat erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, individanpassade anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter. Vi har flexibla arbetstider, extra semesterdagar, lediga klämdagar och möjlighet till distansarbete.
Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor! Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss! Om jobbet Avdelningen för social statistik och analys har verksamhet inom många områden inom den officiella statistiken, t.ex. Arbetsmarknad, Befolkning och Levnadsförhållanden. Större undersökningar är bl.a. Arbetskraftsundersökningarna, Undersökningen om levnadsförhållanden och Hushållens ekonomi. Inom avdelningen ligger också SCB:s intervjuverksamhet samt en omfattande uppdragsverksamhet. Metodsektionen stödjer och utvecklar avdelningens statistikproduktion genom hög kompetens inom statistisk metod och mätteknik. Sektionen ansvarar för att statistikproduktionen framställs och utvecklas med hjälp av metoder som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Metodsektionen initierar och driver förändringsarbete utifrån sektionens kompetens för att nå de målsättningar som är uppsatta för verksamheten. Sektionen har en aktiv roll i avdelningens arbete med att kvalitetssäkra, dokumentera och utvärdera avdelningens statistik och använder sin metodkompetens i nära samarbete med övriga enheter och sektioner på avdelningen och. I sektionens ansvar ingår också att säkerställa en samordnad syn på metodfrågor, både inom avdelningen och tillsammans med övriga metodsektioner på myndigheten. På sektionen arbetar idag 17 metodstatistiker samt fyra mättekniker som är experter på frågekonstruktion och de kognitiva aspekterna i kontakter med uppgiftslämnare. Du har verksamhets-, personal- och ekonomiansvar. Du ansvarar för sektionens leverans utifrån uppdraget i arbetsordningen och rapporterar till enhetschefen. Du ska garantera en effektiv ledning och utveckling av sektionen och samverkar nära med övriga metodsektionschefer. Du leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert och du är en tydlig arbetsgivarrepresentant. Du ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschefen och ytterligare 2 sektionschefer. Sektionen har verksamhet i både Solna och Örebro. Vill du ... • leda, planera och följa upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert och vara en tydlig arbetsgivarrepresentant • prioritera i dialog med andra för att uppnå avsedda resultat • utveckla verksamheten och medarbetarna på sektionen • samverka nära med övriga metodsektionschefer för att hantera gemensamma metodfrågor på SCB • aktivt skapa förutsättningar för medarbetarna att arbeta i linje med SCB:s mål och sektionens uppdrag ... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig! Om dig Vi vill att du har: • Akademisk examen med minst 60 hp statistik. • Chefs- eller ledarerfarenhet, minst ett år. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du även har: • Masterutbildning i statistik/matematisk statistik • Chefs- eller projektledarutbildning • Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom statistikproduktion • Erfarenhet av verksamhet inom ramen för systemet för Sveriges officiella statistik • Kunskaper inom avdelningens ämnesområde. För att det ska bli en bra matchning för både dig och oss söker vi dig som kan sätta dig in i en verksamhet, bygga goda relationer och bidra till verksamhetens framdrift och utveckling. Du är utvecklingsorienterad och har en förmåga att lyfta blicken och se vad som är bäst för hela organisationen. Du har en stark analytisk förmåga och kan både på egen hand och tillsammans med andra finna konstruktiva lösningar som utvecklar verksamheten. Du är driven, men också prestigelös och har mycket god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att lyssna in olika perspektiv och snabbt finna kärnan i komplex information. Du är kommunikativ och har god förmåga att entusiasmera din omgivning och står för ett utvecklande ledarskap som innebär att dina medarbetare ges stort utrymme att ta ansvar för det operativa genomförandet. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Mer information Tjänsten är placerad i Solna eller i Örebro. Antalet resdagar per månad är ungefär 3. Internationella resor kan förekomma. Utifrån verksamhetens förutsättningar finns det möjlighet att arbeta viss tid hemifrån. Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om. För befattning som chef gäller förordnande på tre år, med möjlighet till förlängning. Under förordnandet har du förtroendearbetstid. Vill du veta mer om jobbet, kontakta nuvarande enhetschef Mats Bergdahl-Kercoff tel 010-479 41 80. Fackliga kontaktpersoner Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 40 00. Barbro Olsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00. Sista ansökningsdag: 2024-10-14. Diarienummer: SCB2024/390. Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor! Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss! Om jobbet Avdelningen för social statistik och analys har verksamhet inom många områden inom den officiella statistiken, t.ex. Arbetsmarknad, Befolkning och Levnadsförhållanden. Större undersökningar är bl.a. Arbetskraftsundersökningarna, Undersökningen om levnadsförhållanden och Hushållens ekonomi. Inom avdelningen ligger också SCB:s intervjuverksamhet samt en omfattande uppdragsverksamhet. Metodsektionen stödjer och utvecklar avdelningens statistikproduktion genom hög kompetens inom statistisk metod och mätteknik. Sektionen ansvarar för att statistikproduktionen framställs och utvecklas med hjälp av metoder som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Metodsektionen initierar och driver förändringsarbete utifrån sektionens kompetens för att nå de målsättningar som är uppsatta för verksamheten. Sektionen har en aktiv roll i avdelningens arbete med att kvalitetssäkra, dokumentera och utvärdera avdelningens statistik och använder sin metodkompetens i nära samarbete med övriga enheter och sektioner på avdelningen och. I sektionens ansvar ingår också att säkerställa en samordnad syn på metodfrågor, både inom avdelningen och tillsammans med övriga metodsektioner på myndigheten. På sektionen arbetar idag 17 metodstatistiker samt fyra mättekniker som är experter på frågekonstruktion och de kognitiva aspekterna i kontakter med uppgiftslämnare. Du har verksamhets-, personal- och ekonomiansvar. Du ansvarar för sektionens leverans utifrån uppdraget i arbetsordningen och rapporterar till enhetschefen. Du ska garantera en effektiv ledning och utveckling av sektionen och samverkar nära med övriga metodsektionschefer. Du leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert och du är en tydlig arbetsgivarrepresentant. Du ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschefen och ytterligare 2 sektionschefer. Sektionen har verksamhet i både Solna och Örebro. Vill du ... • leda, planera och följa upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert och vara en tydlig arbetsgivarrepresentant • prioritera i dialog med andra för att uppnå avsedda resultat • utveckla verksamheten och medarbetarna på sektionen • samverka nära med övriga metodsektionschefer för att hantera gemensamma metodfrågor på SCB • aktivt skapa förutsättningar för medarbetarna att arbeta i linje med SCB:s mål och sektionens uppdrag ... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig! Om dig Vi vill att du har: • Akademisk examen med minst 60 hp statistik. • Chefs- eller ledarerfarenhet, minst ett år. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du även har: • Masterutbildning i statistik/matematisk statistik • Chefs- eller projektledarutbildning • Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom statistikproduktion • Erfarenhet av verksamhet inom ramen för systemet för Sveriges officiella statistik • Kunskaper inom avdelningens ämnesområde. För att det ska bli en bra matchning för både dig och oss söker vi dig som kan sätta dig in i en verksamhet, bygga goda relationer och bidra till verksamhetens framdrift och utveckling. Du är utvecklingsorienterad och har en förmåga att lyfta blicken och se vad som är bäst för hela organisationen. Du har en stark analytisk förmåga och kan både på egen hand och tillsammans med andra finna konstruktiva lösningar som utvecklar verksamheten. Du är driven, men också prestigelös och har mycket god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att lyssna in olika perspektiv och snabbt finna kärnan i komplex information. Du är kommunikativ och har god förmåga att entusiasmera din omgivning och står för ett utvecklande ledarskap som innebär att dina medarbetare ges stort utrymme att ta ansvar för det operativa genomförandet. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Mer information Tjänsten är placerad i Solna eller i Örebro. Antalet resdagar per månad är ungefär 3. Internationella resor kan förekomma. Utifrån verksamhetens förutsättningar finns det möjlighet att arbeta viss tid hemifrån. Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om. För befattning som chef gäller förordnande på tre år, med möjlighet till förlängning. Under förordnandet har du förtroendearbetstid. Vill du veta mer om jobbet, kontakta nuvarande enhetschef Mats Bergdahl-Kercoff tel 010-479 41 80. Fackliga kontaktpersoner Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 40 00. Barbro Olsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00. Sista ansökningsdag: 2024-10-14. Diarienummer: SCB2024/390. Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Visar 1 till 10 av 19 jobb