Sektionschef, offentlig förvaltning
Sök bland 29 lediga jobb som Sektionschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Ref: 20250541 Välkommen till avdelning för Myndighet och enhet Ordinärt boende! Som sektionschef är du förstalinjens chef för biståndshandläggare och har ett övergripande ansvar för planering, utveckling, personal och arbetsmiljö. Du driver verksamheten framåt genom att skapa förutsättningar för ett professionellt och effektivt arbete där du är en nyckelperson för att främja ett hållbart arbetsklimat och fortsätta utveckla en serviceinriktad och professionell verksamhet med hög kvalitet. Vi söker en engagerad och handlingskraftig sektionschef till Myndighet Ordinärt Boende i Malmö Stad. Här får du en nyckelroll i att driva utveckling för malmöborna i behov av stöd och till din hjälp har du engagerade och framåtlutade medarbetare. Hos oss blir du en del av en kompetent och samarbetsinriktad organisation där arbetsglädje och kvalitet står i fokus. Välkommen till en spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att påverka! Arbetsuppgifter I rollen som sektionschef inom myndighetsavdelningen har du det övergripande ansvaret för arbetet inom sektionen. Du kommer att leda verksamheten i enlighet med lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer. Ditt ansvarsområde inkluderar: verksamhet, arbetsmiljö, personal och budget och innebär: • Verksamhet – säkerställa att biståndshandläggningen bedrivs enligt gällande lagstiftning, riktlinjer och verksamhetsmål. • Arbetsmiljö – skapa en hållbar och hälsosam arbetsplats där medarbetarna trivs och utvecklas. • Personal – ansvara för rekrytering, kompetensutveckling och medarbetarsamtal samt vara en närvarande och stödjande ledare. • Budget – ha ekonomiskt ansvar och säkerställa att verksamheten bedrivs inom givna ramar. Du är en viktig del av ledningsgruppen för enheten och samarbetar nära med dina kollegor och medarbetare för att driva pågående förbättrings- och utvecklingsarbete. Vidare är nära samverkan med förvaltningens övriga samhällsaktörer och ett nära samarbete med slutenvård och primärvård av yttersta vikt för att uppnå framgång och hållbarhet i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Socionomexamen. • Arbetslivserfarenhet som chef eller ledare. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i dokumentation. Meriterande om du har: • Chefs – eller ledarskapsutbildning • Chefserfarenhet inom kommunal myndighetsutövning inom socialtjänstlagens område. • Erfarenhet av att driva utvecklingsarbeten. Vi letar efter en person som kan leda, motivera och ge befogenheter för att nå gemensamma mål. Du ska kunna samordna grupper, skapa engagemang och vara en referenspunkt. Trygghet, stabilitet och självinsikt är viktigt, liksom att se relationer i sitt rätta perspektiv och hantera dem konstruktivt. Tydlig kommunikation är avgörande. Du ska säkerställa att budskap når fram och att förväntningarna är klara, samtidigt som du följer upp för att säkerställa effektivitet. Uthållighet är viktigt för att förbli motiverad trots motgångar. Du ska arbeta tills projekt är avslutade eller mål uppnådda. Bra samarbetsförmåga är också nödvändig; du ska kunna lyssna, kommunicera och lösa konflikter konstruktivt. Om arbetsplatsen Välkommen till avdelnings för Myndighet i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen! Vår avdelning har cirka 200 medarbetare och är organiserad i tre enheter, ordinärt boende, SVU och korttid, samt avgifter, förmedling och boende. Enheten ordinärt boende består av fyra sektioner och dina närmsta kollegor i ledningsgruppen är dina chefskollegor, tre biståndshandläggare med utökat verksamhetsansvar, en utvecklingssekreterare och enhetschef och tillsammans leder ni enheten framåt. Motiverande Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://svse.facebook.com/halsavardochomsorg/ Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Vi kommer att göra löpande urval och första intervjuer sker digitalt den 14 och 16 April så välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se) Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att ha ett uppdaterat CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer. Kontaktpersoner
Ref: 20250467 Nu söker vi en sektionschef till vår rehabiliteringsenhet – en viktig roll där du får möjlighet att leda ett engagerat team och bidra till att stärka vårt arbete med förebyggande och rehabiliterande insatser. Inom sektionen samarbetar arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, rehabundersköterskor och vaktmästare för att främja hälsa och öka livskvaliteten för personer med nedsatt funktions- och aktivitetsförmåga. Tillsammans skapar vi en trygg och effektiv vårdmiljö i brukarnas egna hem. Inom ett år flyttar vi till Katrinetorpshubben, där du kommer att arbeta nära chefer för hemtjänst och hemsjukvård. Målet är att bygga samman verksamheterna för att öka synergieffekterna och skapa bättre samverkan mellan enheterna. Välkommen att bli en del av vårt team och göra skillnad på riktigt! Arbetsuppgifter Som sektionschef hos oss har du det övergripande ansvaret för sektionens operativa arbete. Du leder verksamheten enligt lagstiftning, politiska mål och kommunens riktlinjer, med fokus på att nå uppsatta mål. Ditt ansvar omfattar personal, verksamhet och budget, där du organiserar och utvecklar arbetet för att driva kvalitet och effektivitet. Du ansvarar för hela rehabiliteringsprocessen och arbetar med rekrytering, löneöversyner och kompetensutveckling. Kvalitetssäkring, avvikelsehantering och riskbedömning är en naturlig del av ditt uppdrag. Du ser till att rätt resurser finns på plats och planerar verksamheten inom givna budgetramar. Ett tillitsbaserat ledarskap är kärnan i din roll. Du är en stödjande och coachande kraft som utvecklar både individen och teamet. Genom att kombinera ett tydligt operativt ansvar med ett lyhört ledarskap skapar du en miljö där effektivitet och engagemang går hand i hand – och där varje insats gör verklig skillnad för människors liv. Kvalifikationer Vi söker dig som är/har: • Akademisk examen minst 180 hp. • Arbetslivserfarenhet med koppling till vård- och omsorg • God kunskap i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut/sjukgymnast eller sjuksköterska • Genomförd chefs- eller ledarskapsutbildning • Tidigare arbetslivserfarenhet som chef • Erfarenhet av att arbetsleda legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal • Dokumenterad erfarenhet av att driva framgångsrika utvecklingsprojekt • Erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa Du leder, motiverar och ger andra befogenheter att nå gemensamma mål. Genom att samordna grupper och vara en tydlig referenspunkt skapar du engagemang och delaktighet. Du kommunicerar klart, säkerställer att budskap når fram och följer upp för att hålla fokus. Du anpassar dig snabbt till förändringar och ser möjligheter i nya omständigheter. Samtidigt behåller du lugnet i stressiga situationer och fokuserar på det som är viktigast. Med trygghet och självinsikt agerar du balanserat, ser relationer i sitt rätta perspektiv och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Om arbetsplatsen Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser och hemsjukvård och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på Hälsa, vård & omsorg | Facebook Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se) Fackliga företrädare: Elvira Karat - Vision [email protected] Björne Lantz - Sveriges arbetsterapueter Telefon: 0734-473536 [email protected] Ann Hedman - Fysioterapeuterna 076-6394547 [email protected] Ingela Wiklund - Kommunal [email protected]
Drivs du av en vilja att utveckla en miljö för lärande och utveckling? På Skatteverket prioriterar vi lärande och vår inställning är att alla vill, kan och får lära. Vi ser att lärande stärker oss att tänka nytt och agera flexibelt för att snabbt kunna ställa om vid behov. Hos oss får du möjlighet att utveckla verksamhet, leda medarbetare och bidra till att göra samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Lärandeenheten, på hr-avdelningen, består av ca 45 personer fördelade på två sektioner. Varje sektion består av tre team, som ibland arbetar teamöverskridande och i andra arbetsgrupper på hr-avdelningen. I teamen finns såväl bred kompetens inom lärande, som spetskompetens inom exempelvis pedagogik, manus, administration och teknik. Teamen arbetar nära verksamheten för att tillsammans utveckla målgruppsanpassade lärinsatser och stärka miljön för lärande på Skatteverket, Kronofogden och Valmyndigheten. Som sektionschef har du personal-, verksamhets- och budgetansvar för din sektion om cirka 20 medarbetare som sitter på ett flertal orter. Tillsammans med chefskollegor och medarbetarna på enheten utvecklar du verksamheten i linje med Skatteverkets uppdrag, strategiska inriktning och vår gemensamma syn på lärande. Du har ett nära samarbete med dina chefskollegor på enheten och tillsammans delar ni på helhetsansvaret för verksamheten. Din placeringsort är Östersund. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap Du ingår i enhetens ledningsgrupp, rapporterar till enhetschefen och bidrar till samarbetet inom hr-avdelningen. Ledningsgruppen har samma agila förhållningssätt och arbetssätt som övriga team på enheten där vi har en öppen backlog och tar gemensamt ansvar för att utveckla vår verksamhet. Vi har ett stort intresse av vad som händer i omvärlden samt i verksamheten och följer nyfiket utvecklingen av moderna metoder och tekniker. Vi utvecklar och drar nytta av våra nätverk för att driva utvecklingen framåt. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - relevant högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) - aktuell erfarenhet som chef med personalansvar inom hr med inriktning lärande - aktuell erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbeten inom hr-området i en större organisation samt erfarenhet av att leda agila team - ha aktuell erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupp. - aktuell erfarenhet av att utveckla och arbeta med lärande och kompetensutveckling Det är önskvärt att du har erfarenhet av digitalt lärande. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till max fem år, med möjlighet till förlängning. Tjänsten innebär tjänsteresor vid behov. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Ref: 20250629 Är du en engagerad och driven ledare som vill vara med och utveckla vårt arbete inom ekonomiskt bistånd? Vi söker två sektionschefer som med mod, nytänkande och helhetssyn vill leda en verksamhet som gör skillnad för människor varje dag. Arbetsuppgifter Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för att leda och fördela arbetet inom din sektion för ekonomiskt bistånd. Uppdraget innebär ansvar för sektionens ekonomi, personal och arbetsmiljö samt den administration som följer med dessa områden. Du leder en personalgrupp bestående av socialsekreterare och förste socialsekreterare och samarbetar nära med andra sektionschefer och enhetschef. Tillsammans arbetar ni för att utveckla verksamheten och säkerställa hög kvalitet i arbetet, samtidigt som ni fungerar som bollplank och stöd för varandra i vardagen. I rollen förväntas du leda och utveckla verksamheten inom ekonomiskt bistånd för att säkerställa kvalitet och rättssäkerhet. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö och ekonomi inom din sektion och stöttar samt utvecklar dina medarbetare i deras dagliga arbete genom coachning och vägledning. Du driver verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete i enlighet med enhetens mål och riktlinjer och utvecklar samt stärker samverkan med både interna och externa aktörer för att skapa bästa möjliga förutsättningar för individen. Enhet Väster har adressen Eriksfältsgatan 28A och enhet Norr finns på Sallerupsvägen 11D. På enhet Väster erbjuder vi ett vikariat där du får möjlighet att utvecklas i rollen under 12 månader. På enhet Norr söker vi en sektionschef för en tillsvidaretjänst. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleexamen • Minst tre års erfarenhet av socialt arbete • Minst 1 års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: • Chefs- eller ledarerfarenhet i arbetslivet • Erfarenhet av att arbeta med utveckling, förändring, förbättring och kvalitetsarbete • Genomgått en chefs- eller ledarskapsutbildning • Erfarenhet av att arbeta med ekonomiskt bistånd • Goda kunskaper i Office-paketet och Outlook • Erfarenhet av samverkan med externa aktörer såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Skåne Som person bör du ha ett genuint intresse för ledarskap. Du skapar engagemang och delaktighet och har en god förmåga att se vad dina medarbetare behöver för att nå verksamhetens mål. Du organiserar, planerar och följer upp dina aktiviteter och arbetet i din verksamhet på ett strukturerat sätt. För att nå framgång i uppdraget krävs en mycket god samverkans- och samarbetsförmåga samt en hög grad av flexibilitet. Du har lätt att förhålla dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du förstår och förmår förmedla information till dina medarbetare på ett tydligt och tillgängligt sätt. Om arbetsplatsen Enheterna för ekonomiskt bistånd och boende arbetar med socialt arbete och kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Hos oss möter du en stor variation av klientel och problematik och vårt uppdrag är att arbeta för att motivera och stimulera den enskildes möjligheter till självförsörjning. Vi har ett teambaserat arbetssätt där alla medarbetare tar ansvar för helheten. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 1 tillsvidareanställning och 1 vikariat på 12 månader. Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse för tillsvidaretjänsten. 1 september för vikariatet. Övrigt Förstaintervjuer är planerade till den 8, 10 och 11 april. Andraintervjuer genomförs den 28 april på eftermiddagen samt den 30 april på förmiddagen. Samtliga första- och andraintervjuer hålls på Kungsgatan 13. Fackliga intervjuer för slutkandidater som gått vidare till en andraintervju sker digitalt den 29 april på eftermiddagen. Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi kan komma att tillämpa löpande urval. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.
Hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde för Skatteverkets kunder. Du har en avgörande roll i vår förändringsresa. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Du är chef för brottsbekämpningssektion 4 på enhet 6 på brottsbekämpningsavdelningen. Du har personalansvar för 15 medarbetare, ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. På sektionen arbetar vi i huvudsak med utredningar inom oredovisad arbetskraft. Sektionen har ett flertal handläggare som arbetar med kontrollbesök bl.a. inom ramen för myndighetssamverkan. Sektionen har även åtaganden inom riskåterbetalningar och tidig kontroll. Din placeringsort är Göteborg. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) inom relevant område - aktuell erfarenhet av ledarskap, samordning eller projektledning. Det är önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från Skatteverket. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till max fem år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Vill du leda och utveckla arbetet inom IT- och cybersäkerhetsstyrning på Trafikverket? Vi söker nu en sektionschef till sektionen Styrning och Kontroll inom VO IKT säkerhetsavdelning. Sektionschef IT- och cybersäkerhetsstyrning Arbetsuppgifter Det här är en spännande möjlighet för dig med tidigare ledarerfarenhet och som har ett intresse för IT- och cybersäkerhet. Vi söker dig som är en prestigelös och kommunikativ ledare med förmåga att skapa samverkan och engagemang. Om arbetet Avdelning Säkerhet inom Trafikverkets IKT-område ansvarar för styrningen av IT-säkerhet och cybersäkerhet i hela myndigheten. Avdelningen arbetar även med it-säkerhetsarkitekturstyrning, genomför tekniska tester samt drift- och förvaltning av säkerhetsplattformar, säkerhetsprodukter och säkerhetsapplikationer samt säkra IT-lösningar. Avdelningen erbjuder också expertstöd inom övriga säkerhetsområden till den egna IKT-verksamheten. Sektionen Styrning och Kontroll, som du kommer att leda, ansvarar för: Inriktning, styrning och uppföljning av IT-säkerhet och cybersäkerhet för Trafikverket. Inriktning, styrning av IT-säkerhetsarkitektur för Trafikverket. Genomförande av tekniska säkerhetstester för Trafikverket. Styrning av teknikområdena Cybersäkerhet och Säkra IT-lösningar. Stöd till Trafikverkets verksamhet inom IT-säkerhet och cybersäkerhet. Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna sektionens arbete så att det bedrivs effektivt, säkert och med hög kvalitet i enlighet med våra verksamhetsmål. Du skapar goda förutsättningar för kompetensutveckling och ett aktivt medarbetarskap som leder till resultat, utveckling och god arbetsmiljö. Sektionen består av 14 erfarna medarbetare som är placerade i Borlänge, Gävle, Solna och Örebro. Resor förekommer därför i viss omfattning. Sektionen är i en förändringsfas och du har möjlighet att påverka ditt ansvarsområde. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar till utvecklingen av både sektionens och avdelningens verksamhet. Arbetet innebär många kontaktytor inom Trafikverket där vi tillsammans arbetar för att säkerställa leveranser med god kvalité inom hela verksamheten. Som sektionschef skapar du förtroendeingivande relationer genom att du verkligen förstår vikten av samverkan. Du behöver inte vara expert på IT-eller cybersäkerhet, men du bör ha ett intresse och en vilja att snabbt sätta dig in i frågor kopplade till området. Övrig information Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år. Möjlig placeringsort: Borlänge, Gävle, Göteborg, Stockholm (Solna) eller Örebro. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Kvalifikationer Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Vi söker dig som har Aktuell ledarerfarenhet som chef där du har lett och utvecklat både medarbetare och verksamhet och har haft ansvar för budget, personal och arbetsmiljö Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område såsom IT, IT-säkerhet och eller cybersäkerhet, alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig Relevant erfarenhet av att arbeta med inriktning, styrning, kontroll och uppföljning Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har Erfarenhet av arbete med IT-säkerhet eller cybersäkerhet Erfarenhet av säkerhetsskydd inom IT-säkerhet eller cybersäkerhet Erfarenhet av verksamhetsstyrning och/eller verksamhetsutveckling inom IT-säkerhet eller cybersäkerhet Erfarenhet av att leda i en offentlig myndighet eller större organisation Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Vill du vara med och forma framtidens socialförsäkring? Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) är en analys- och tillsynsmyndighet som granskar och utvärderar socialförsäkringsområdet. ISF analyserar rättssäkerhet, administrativ effektivitet och effekter för individ och samhälle. I uppdraget ingår bland annat att granska Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och relevanta delar av Skatteverket. ISF kommer behöva förstärka en av de fyra enheterna i kärnverksamheten med en tillfälligt förordnad enhetschef under en begränsad tidsperiod. Detta då ordinarie enhetschef kommer verka som vikarierande generaldirektör. Den enhetschef vi söker under denna period ska ansvara för Enheten för varaktigt nedsatt arbetsförmåga och funktionsvariation. På ISF arbetar i nuläget ett 50-tal personer varav en majoritet är utredare med grund- eller forskarutbildning inom bland annat företagsekonomi, juridik, nationalekonomi, offentlig förvaltning, statistik, statsvetenskap och sociologi. ISF erbjuder en kreativ, social och kunskapsintensiv arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas i rollen som chef och ledare. Som chef på ISF arbetar du med samhällsviktiga frågor i samarbete med myndighetens medarbetare. Tillsammans verkar vi för en rättssäker och effektiv socialförsäkring i nära dialog med Regeringskansliet och andra samhällsviktiga aktörer. ISF är placerat i centrala Göteborg vid Lilla Bommen. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler där alla anställda har ett eget kontor. Uppdrag och arbetsuppgifter Som enhetschef arbetar du verksamhetsnära och ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten i samverkan med ledningsgruppen och medarbetarna. Verksamheten på ISF bedrivs i projektform där medarbetare med olika utbildningsbakgrund och från olika enheter arbetar tillsammans i granskningsprojekt. En del granskningar genomförs på uppdrag av regeringen medan andra initieras av myndigheten. En granskning pågår från några månader upp till ett år eller längre och resulterar i en eller flera rapporter som lämnas till regeringen och de verksamheter som granskas. Arbetet omfattar att bevaka utvecklingen inom ansvarsområdet, att delta i planeringen av nya projekt samt att följa upp att projekten genomförs i enlighet med verksamhetens inriktning och behov. Du är ansvarig chef för vissa av projekten, företrädesvis de som faller inom din enhets ansvarsområde. I andra projekt deltar du i kvalitetssäkringen. I rollen ingår att företräda enheten och myndigheten i kontakter med de verksamheter som granskas samt med Regeringskansliet och andra myndigheter, forskarvärlden och media. Som enhetschef har du personalansvar för ett tiotal medarbetare. Du är en del av myndighetens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med myndighetens andra chefer i det löpande granskningsarbetet liksom i arbetsgivar- och verksamhetsutvecklingsfrågor. Du är organisatoriskt placerad under generaldirektören. Bakgrund och kompetens Som chef på ISF ska du ha: • Akademisk examen på grund- eller forskarnivå med relevant inriktning. • Gedigen kunskap om och erfarenhet av kvalificerat utrednings- eller analysarbete. • Erfarenhet av att arbetsleda medarbetare i en kunskapsintensiv organisation. Det är meriterande om du har: • Kunskap om och erfarenhet av pensionsområdet, socialförsäkringsområdet eller närliggande område. • Disputerad inom för verksamheten relevant ämne • Erfarenhet av arbetsledning inom analysmyndighet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som ledare. Du ska ha god förmåga att löpande kunna identifiera och prioritera det som är relevant. Vara prestigelös och ha ett välutvecklat kritiskt tänkande. Du ska vara engagerad, drivande och resultatinriktad. Vara trygg i din roll och kunna skapa bra förutsättningar för en arbetsmiljö som underlättar delaktighet, ansvarstagande och engagemang. Ha personlig integritet kombinerat med förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Kunna coacha medarbetare att bidra med sina olika bakgrunder och kompetenser. Förmåga att agera och samverka utifrån ett helhetsperspektiv i en organisation. Information och ansökan Vi söker en tillfälligt förordnad enhetschef till vår granskningsverksamhet med placering i Göteborg. Anställningen är en tillsvidareanställning vid ISF med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Tillträde sker efter överenskommelse. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina kunskaper och erfarenheter som matchar den kompetens och bakgrund vi efterfrågar. Intervjuer kan bli aktuellt löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-03-31. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dan Ljungberg, tf. generaldirektör, tel. 010-174 15 21. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Caroline Carlsson, HR-ansvarig, tel. 010-174 15 17. Facklig kontaktperson för Saco är Susanne Fahlén, tel. 010-174 15 32.
Ref: 20250539 Vill du vara med och göra skillnad för Malmös yngsta invånare? Vill du vara en del av att skapa kvalitet och kontinuitet i bemanningen för att ge stadens barn de bästa förutsättningarna? Nu söker vi en engagerad sektionschef till bemanningsenheten inom förskoleförvaltningen! Här får du en nyckelroll i att leda och utveckla arbetet, samtidigt som du bidrar till en trygg och hållbar bemanning i Malmös förskolor. Arbetsuppgifter Förskoleförvaltningen i Malmö arbetar för en likvärdig förskola av hög kvalitet med barnet i fokus. I bemanningsenheten finns gedigen kunskap och erfarenhet och du kommer tillsammans med dina sektionschefskollegor fortsätta utveckla arbetet. Målet är att skapa effektiva arbetssätt som bidrar till kontinuitet för såväl barn som medarbetare, utföra strategisk bemanningsplanering samt optimera förvaltningens resurser för korttidsbemanning. Kärnan i sektionschefens uppdrag är att genom ett tillitsbaserat ledarskap leda och fördela arbetet inom enhetens ansvarsområde tillsammans med de andra sektionscheferna. I rollen har du ansvar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhet. Sektionschefen ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till HR-chefen. I din roll leder och motiverar du medarbetare, ofta på distans. Genom en god resursplanering och ett lösningsfokuserat arbetssätt jobbar du med att möta förskolornas behov av korttidsbemanning. Som sektionschef arbetar du både operativt, administrativt och strategiskt. Vad erbjuder vi: • Ett viktigt uppdrag i Malmö stads tredje största förvaltning • Att arbeta mot en unik och samhällsviktig verksamhet; förskolan i Malmö stad • Möjlighet att göra skillnad för Malmös barn • Att ingå i en ledningsgrupp med erfarna kollegor Kvalifikationer Du har högskoleutbildning om 180 hp., eller annan utbildning tillsammans med minst 8 års arbetslivserfarenhet inom bemanningsplanering. Vi söker dig som tidigare har arbetat som chef eller ledare. Din bakgrund är inom förskolan och du är väl insatt i förskolans uppdrag. Du har arbetat med bemanningsplanering och förstår såväl de administrativa delarna i arbetet som den strategiska aspekten. Du är van att arbeta med digitala verktyg, så som Tempus, Personec P eller liknande. Vi ser det som meriterande om du i ditt ledarskap har haft budget- och/eller personalansvar. Med ett kommunikativt och konsultativt förhållningssätt leder du det dagliga arbetet och skapar goda relationer till medarbetare, kollegor och chefer. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat och analytiskt. Du har förmåga att planera och prioritera utifrån verksamhetens behov. Om arbetsplatsen Enheten för bemanning är organisatoriskt placerad på HR-avdelningen. Enheten består av cirka 180 medarbetare och varje sektionschef leder runt 30 medarbetare. Medarbetarna är tillsvidareanställda och bemannar förvaltningens förskolor. Arbetstiderna för tjänsten är måndag-fredag, ca kl. 06.30-15.00. Vi är en arbetsgivare som ger goda förutsättningar för balans mellan jobb och fritid och ger utifrån verksamhetsbehov och arbetsuppgifter möjlighet till distansarbete. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi kan komma att tillämpa provanställning. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Ref: 20250526 Arbetsuppgifter Nu är det dags för oss i barnenheten att fortsätta arbetet med att stärka upp verksamheten, men också säga hejdå till en av våra fantatiska kollegor som är påvåg mot nya utmaningar. Vi söker därför dig som vill göra skillnad varje dag och som trivs i en miljö som är utmanande, meningsfull och där den ena dan aldrig är den andra lik. Låter det som ett spännande och givande uppdrag? Tveka inte att söka tjänsten som sektionschef hos oss i barnenheten! Som en del i ett verksamhetsnära ledarskap har du en central roll att tillsammans med medarbetarna driva utvecklingsarbetet där brukarnas behov är i fokus. Du ansvarar för verksamhetens kvalitet, personal, arbetsmiljö och budget. Dina arbetsuppgifter är att leda, organisera och utveckla verksamheten mot uppställda mål med hög kvalitet. För att lyckas i ditt uppdrag har du stöd från din chef, kollegor och chefsstöd. Våra verksamheter riktar sig till barn med särskilda behov och erbjuder både boende och korttidsvistelse där varje barn får individuellt stöd och utvecklingsmöjligheter. Vår korttidsverksamhet ger barn möjlighet till miljöombyte, sociala aktiviteter och ett tryggt sammanhang under en kortare period, samtidigt som familjer ges avlastning. Våra boenden erbjuder längre vistelse där barn får det stöd de behöver för att utvecklas i en trygg och hemlik miljö. Här arbetar kompetent personal som ser till varje barns unika behov och skapar en stimulerande och stöttande vardag. Vår verksamhet präglas av respekt, delaktighet och nära samarbete med familjer och andra viktiga aktörer i barnens liv. Vill du veta mer om våra boenden eller korttidsvistelsen? Tveka inte att kontakta oss för mer information! Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan relevant utbildning. Du behöver ha minst två års erfarenhet av chefs- och ledarskap där personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar har ingått i uppdraget. Vidare krävs minst två års erfarenhet av arbete med målgruppen barn och ungdomar samt minst tre års erfarenhet inom LSS eller annan verksamhet som är relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har en relevant chefs- eller ledarskapsutbildning samt erfarenhet av ledarskap i en organisation under utveckling. För att lyckas i rollen behöver du vara utvecklingsorienterad, trygg i din ledarroll och ha förmåga att arbeta lugnt och metodiskt även under press. Du har ett starkt engagemang för det operativa arbetet och trivs med att arbeta nära brukarna. Som person är du kreativ och drivande, med ett tydligt fokus på både brukare och medarbetare. Du är relationsskapande och har förmåga att lyssna, analysera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Dessutom kan du motivera, engagera och skapa dialog och delaktighet samt tror på tillitsbaserad styrning. Du behöver ha god datorvana och kunna hantera administrativa system kopplade till arbetet. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift på svenska. Om arbetsplatsen Du ingår i ledningsgruppen för enheten tillsammans med enhetschef, assistent, sekreterare, pedagogisk samordnare samt 10 chefskollegor med lång erfarenhet och bred kompetens. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Malmöbornas bästa. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse I denna rekrytering kommer vi att köra löpande urval Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
I rollen som gruppchef leder du medarbetarna i Säkerhetspolisens operativa verksamhet inom verksamhetsområdena för kontraspionage och säkerhetsskydd. Du strävar efter att utveckla verksamheten och vår samverkan med såväl interna som externa partners och du är Säkerhetspolisens representant i samverkan med andra myndigheter. Som gruppchef skapar du förutsättningar för medarbetarnas lärande, ansvarstagande och utveckling. Du ansvarar även för att dina medarbetare har kunskap om ert uppdrag, har förutsättningar för att prioritera i sin vardag samt att de känner till och följer myndighetens interna regler och bestämmelser. Du är chef på direkt nivå och i rollen ingår rekrytering, lönesättning, utvecklingssamtal och arbetsmiljöfrågor. Tillsammans med övriga chefer i ledningsgruppen styr du verksamheten och fattar beslut som går i linje med myndighetens övergripande mål. Din placering är på regionkontoret i Malmö och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Krav: Polisexamen eller annan akademisk examen som Säkerhetspolisen bedömer relevant för tjänsten Erfarenhet av underrättelsearbete Chefserfarenhet på direkt nivå B-körkort God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Erfarenhet att tala inför andra Erfarenhet av myndighetssamverkan Kunskap/erfarenhet av arbete inom något av Säkerhetspolisens verksamhetsområden Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar Det här är kollegan vi söker Som chef på Säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och dess resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du ger medarbetare handlingsutrymme att ta ett aktivt ansvar inom tydliga ramar samt agerar på de problem som uppstår och undanröjer hinder. I din roll som chef stödjer du andra ledare och bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Du främjar samarbete och har en positiv förväntan på andra samt skapar ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Du coachar, stödjer, utmanar samt ger återkoppling med personlig omtanke. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap, erfarenheter och motiverar andra att göra detsamma. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb