Sektionschef till Unionens a-kassa i Malmö

Vill du leda ett team av medarbetare som brinner för att göra skillnad i människors vardag? Unionens arbetslöshetskassa har växt och på kontoret i Malmö har vi har blivit fler medarbetare under 2024 för att anta de utmaningar en arbetslöshetskassa står inför idag. Hos oss får du möjlighet att vara 100 procent viktig varje dag! Är du en initiativrik, prestigelös, coachande ledare med god samarbetsförmåga? Har du erfarenhet av att motivera, planera, sätta mål och leverera resultat? Då kanske detta kan vara din nästa utmaning! Vi söker en Sektionschef till Unionens a-kassa i Malmö. Om tjänsten Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi på Unionens a-kassa brinner för det här uppdraget och vår vision är att vara det självklara valet. Som sektionschef har du en viktig roll i att säkerställa verksamhetens legitimitet och förtroende. Du ansvarar för arbetsmiljö, arbetsledning, planering och måluppfyllelse inom din sektion. Sektionen har ca 15-20 medarbetare. Du leder sektionen framåt med ett närvarande ledarskap och med verktyg som löne- och medarbetarsamtal och kompetensutveckling. Du ingår i en enhet med flera sektioner där du och dina chefskollegor arbetar tillsammans med enhetens gemensamma frågor. Du rapporterar till enhetschefen. Du samverkar enligt samverkansavtal med klubb, arbetsmiljöombud och med medarbetare på sektionsmöten. Du har ett helhetsperspektiv på verksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir anställd av Unionens a-kassa. Anställningen avser heltid med placering i Malmö. Resor i tjänsten förekommer, företrädesvis till vårt kontor i Stockholm. Du kommer arbeta i våra fina lokaler i centrala Malmö med närhet till både bussar och tåg. Vem är du? Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning från högskola eller universitet och vi vill att du har minst 3 års erfarenhet av att vara ledare/chef, gärna inom annan a-kassa eller myndighet. Meriterande är om du har god förståelse och kunskap om a-kassans kärnverksamhet och en övergripande kunskap om gällande lagstiftning inom vårt verksamhetsområde. För att lyckas i rollen krävs att du har utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Därutöver behövs en god generell IT- och systemvana med kunskaper i Officepaketet och verksamhetssystem. Som person är du initiativrik, prestigelös och har god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Vi ser att du är handlingskraftig och har förmågan att se framåt och arbeta strategiskt. Du har ett systematiskt och pålitligt arbetssätt och kan på ett framgångsrikt sätt balansera kvalitet och kvantitet i ditt arbete och du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du är en coachande chef med ett närvarade, motiverande ledarskap som skapar förståelse för uppsatta mål och du levererar resultat. Du besitter en god kommunikativ förmåga och säkerställer kompetensutveckling på både individ- och gruppnivå. Om verksamheten Vill du vara en del av Unionens arbetslöshetskassa och vara 100 procent viktig varje dag? Vi är cirka 300 anställda som sitter i fina lokaler centralt i Malmö, på Södermalm i Stockholm och i centrala Örebro. Vi vill vara det självklara valet för dig som vill arbeta med arbetslöshetsförsäkringen och lägger därför kraft på att skapa en god arbetsmiljö och förmånliga anställningsvillkor. Som medarbetare på Unionens a-kassa kan vi bland annat erbjuda dig: - marknadsmässig lön - ett riktigt bra kollektivavtal med bland annat generös avsättning till tjänstepension och minst 33 dagar semester per år - ett friskvårdsbidrag på 4 500 kronor per år - arbetstider med flexibilitet under ansvar - en friskvårdstimme per vecka, hälsoinspiratörer och möjlighet till massage på kontoret - möjlighet att delvis arbeta hemifrån - goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi på Unionens a-kassa brinner för det här uppdraget. Unionens a-kassa är den näst största arbetslöshetskassan i Sverige med nästan 750 000 medlemmar. Vi fattar beslut i ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetskassor (LAK) och lagen om arbetslöshetsförsäkring (ALF). Arbetslöshetsförsäkringen är en omställningsförsäkring vid arbetslöshet och vårt arbete påverkar många människors vardag. Våra ledord är kvalitet, effektivitet, tillgänglighet och engagemang, och vår vision är att vara det självklara valet För mer information om Unionens a-kassa är du välkommen att kontakta vår fackliga företrädare: Petra Månsson, 010-344 30 35, [email protected].

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sektionschef till barn-och ungdomsenheten, Solna Stad

En ledare som löser uppgifter i samverkan, med erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete med barn och ungdomar. Är det du? Då kan du vara vår nästa sektionschef till Öppenvården inklusive Minimaria! Om oss Socialförvaltningens barn- och ungdomsenhet ansvarar för myndighetsutövning och insatser riktade till barn och ungdomar 0–20 år och deras familjer. Barn- och ungdomsenhetens öppenvård inklusive Minimaria består av nio familjebehandlare. Öppenvården har i uppdrag att ge biståndsbedömda öppenvårdsinsatser till barn och ungdomar och deras familjer. Vi strävar efter att arbeta med evidensbaserade metoder och har bland annat Tryggare barn, Re-puls och FFT att erbjuda. Öppenvården består av engagerade, modiga och ambitiösa medarbetare som är med och driver enhetens utveckling. Vi har tillgång till två metodstödjare på enheten som stöttar upp i BBIC frågor och andra metoder som enheten valt att arbeta med. Fokus ligger på Signs of Safety där vi aktivt arbetar med säkerhetsplaneringar och Signs of Success. Vad innebär arbetet? Som sektionschef för öppenvården inklusive Minimaria kommer du att ha det övergripande ansvaret för medarbetarna i din grupp och samtliga individärenden. Det är din uppgift att leda, fördela och prioritera arbetet. Du kommer att ha personalansvar för dina medarbetare samt arbetsmiljöansvar. I din roll ingår även implementering av verksamhetsmål och riktlinjer. Du kommer att ingå i en erfaren och engagerad arbetsgrupp som prioriterar samverkan för att uppnå helhetssyn på enheten. Enhetschef, biträdande enhetschef och de övriga sju sektionscheferna utgöra barn- och ungdomsenhetens ledningsgrupp. Vem söker vi? Vi söker dig som har - socionomexamen - erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete med barn och ungdomar. Vi ser det som fördelaktigt om du har - erfarenhet av att samordna eller leda grupper  - en god kunskap om Signs of Safety. I rollen som sektionschef är samverkan viktig och att kunna se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du bör vara självgående, engagerad och ha en förmåga att prioritera och snabbt ställa om inför nya arbetsuppgifter. Som person är du trygg, stabil och du har självinsikt. Kommunikation ser vi som en viktig del i ett strategiskt ledarskap. Du bör både vara intresserad av att utveckla kommunikationsfärdigheter samt besitta god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver ha god kunskap om Signs of Safety och motivation för att driva arbetet med nätverk och tillämpa förhållningssättet i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid samarbetsförmåga och personliga förmågor. I din roll ingår även att samverka med och bistå enhetschef och biträdande enhetschef i olika frågor bland annat gällande implementering av verksamhetsmål och riktlinjer. Vårt erbjudande - ett meningsfullt och givande arbete - utbildning inom olika områden initialt men även fortlöpande så som exempelvis ledarskap, MI, nätverksarbete och SoS - enheten har extern handledning - centralt belägna kontorslokaler på Englundavägen i Solna med goda kommunikationsvägar - friskvårdsbidrag på 3000 kr. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2 maj. Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till biträdande enhetschef Camilla Backlund, telefon 08-746 11 34. Fackliga representanter är John Tallvid, SSR och Annika Lordin, Vision som nås på telefonnummer 08-746 10 00. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.   I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sektionschef till Unionens a-kassa i Malmö

Vill du leda ett team av medarbetare som brinner för att göra skillnad i människors vardag? Unionens arbetslöshetskassa har växt och på kontoret i Malmö har vi har blivit fler medarbetare under 2024 för att anta de utmaningar en arbetslöshetskassa står inför idag. Hos oss får du möjlighet att vara 100 procent viktig varje dag! Är du en initiativrik, prestigelös, coachande ledare med god samarbetsförmåga? Har du erfarenhet av att motivera, planera, sätta mål och leverera resultat? Då kanske detta kan vara din nästa utmaning! Vi söker en Sektionschef till Unionens a-kassa i Malmö. Om tjänsten Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi på Unionens a-kassa brinner för det här uppdraget och vår vision är att vara det självklara valet. Som sektionschef har du en viktig roll i att säkerställa verksamhetens legitimitet och förtroende. Du ansvarar för arbetsmiljö, arbetsledning, planering och måluppfyllelse inom din sektion. Sektionen har ca 15-20 medarbetare. Du leder sektionen framåt med ett närvarande ledarskap och med verktyg som löne- och medarbetarsamtal och kompetensutveckling. Du ingår i en enhet med flera sektioner där du och dina chefskollegor arbetar tillsammans med enhetens gemensamma frågor. Du rapporterar till enhetschefen. Du samverkar enligt samverkansavtal med klubb, arbetsmiljöombud och med medarbetare på sektionsmöten. Du har ett helhetsperspektiv på verksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir anställd av Unionens a-kassa. Anställningen avser heltid med placering i Malmö. Resor i tjänsten förekommer, företrädesvis till vårt kontor i Stockholm. Du kommer arbeta i våra fina lokaler i centrala Malmö med närhet till både bussar och tåg. Vem är du? Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning från högskola eller universitet och vi vill att du har minst 3 års erfarenhet av att vara ledare/chef, gärna inom annan a-kassa eller myndighet. Meriterande är om du har god förståelse och kunskap om a-kassans kärnverksamhet och en övergripande kunskap om gällande lagstiftning inom vårt verksamhetsområde. För att lyckas i rollen krävs att du har utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Därutöver behövs en god generell IT- och systemvana med kunskaper i Officepaketet och verksamhetssystem. Som person är du initiativrik, prestigelös och har god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Vi ser att du är handlingskraftig och har förmågan att se framåt och arbeta strategiskt. Du har ett systematiskt och pålitligt arbetssätt och kan på ett framgångsrikt sätt balansera kvalitet och kvantitet i ditt arbete och du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du är en coachande chef med ett närvarade, motiverande ledarskap som skapar förståelse för uppsatta mål och du levererar resultat. Du besitter en god kommunikativ förmåga och säkerställer kompetensutveckling på både individ- och gruppnivå. Om verksamheten Vill du vara en del av Unionens arbetslöshetskassa och vara 100 procent viktig varje dag? Vi är cirka 300 anställda som sitter i fina lokaler centralt i Malmö, på Södermalm i Stockholm och i centrala Örebro. Vi vill vara det självklara valet för dig som vill arbeta med arbetslöshetsförsäkringen och lägger därför kraft på att skapa en god arbetsmiljö och förmånliga anställningsvillkor. Som medarbetare på Unionens a-kassa kan vi bland annat erbjuda dig: - marknadsmässig lön - ett riktigt bra kollektivavtal med bland annat generös avsättning till tjänstepension och minst 33 dagar semester per år - ett friskvårdsbidrag på 4 500 kronor per år - arbetstider med flexibilitet under ansvar - en friskvårdstimme per vecka, hälsoinspiratörer och möjlighet till massage på kontoret - möjlighet att delvis arbeta hemifrån - goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi på Unionens a-kassa brinner för det här uppdraget. Unionens a-kassa är den näst största arbetslöshetskassan i Sverige med nästan 750 000 medlemmar. Vi fattar beslut i ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetskassor (LAK) och lagen om arbetslöshetsförsäkring (ALF). Arbetslöshetsförsäkringen är en omställningsförsäkring vid arbetslöshet och vårt arbete påverkar många människors vardag. För mer information om Unionens a-kassa är du välkommen att kontakta vår fackliga företrädare: Jasmine Strandberg Pagano, [email protected]. Våra ledord är kvalitet, effektivitet, tillgänglighet och engagemang, och vår vision är att vara det självklara valet!

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sektionschef Tjänsteleverans IT och Digitalisering

Ref: 20240624 Vill du vara en del av Malmö Stad och genom digitalisering bidra till att skapa en bättre vardag för de som lever och verkar i staden? Är du en engagerad och driven ledare som vill vara med och säkerställa att stadens behov av välfungerande IT-lösningar möts på bästa sätt? I så fall kan denna roll som sektionschef för tjänsteleverans vara något för dig!    Arbetsuppgifter Sektionen Tjänsteleverans är en del av enheten Leverans på Malmö stads IT- och digitaliseringsavdelning. Enhetens ansvar och uppdrag är att stötta stadens verksamheter, både strategiskt och operativt, med leveranser av säkra och funktionella IT-tjänster. Leveranserna är en viktig förutsättning för att stadens verksamheter och anställda ska kunna utföra sina uppdrag. Sektionens övergripande uppdrag finns inom områdena:   • Data och analys    • IT-arbetsplats och intranät  • Identitet och åtkomst  Sektionschefen ingår i ledningsgruppen för leveransenheten och har personal-, budget och arbetsmiljöansvar för sin sektion som idag består av 11 medarbetare.  Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för följande områden:   • Utifrån mål för avdelningen och enheten konkretisera uppdrag och aktiviteter för sektionen   • Koordinera sektionens resurser och aktiviteter   • Leda och utveckla medarbetarna i deras arbete och uppdrag    • Skapa förutsättningar, engagemang och delaktighet för att driva verksamheten framåt   Du kommer att arbeta tillsammans med andra kollegor såväl inom avdelningen som i stadens olika verksamheter. Du bidrar också till att utveckla våra relationer med stadens verksamheter och andra aktörer inom IT och digitalisering.   Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen motsvarande 180 hp alternativt annan utbildning tillsammans med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Chefs- eller ledarskapsutbildningar är meriterande. Du är trygg i din chefserfarenhet och har erfarenhet av personal-, budget- och arbetsmiljöansvar inom IT, digitalisering och/eller verksamhetsutveckling. Genom din tidigare erfarenhet av att utveckla verksamheter i komplexa organisationer har du en god förmåga att förstå helheter, ett lösningsorienterat förhållningssätt och en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer som bidrar till resultat i verksamheterna. Du har förmåga att kunna ta genomtänka och pragmatiska beslut.   Det är meriterande om du har erfarenhet av följande:   • Leda tvärfunktionella team  • Erfarenhet av förändringsarbete i stora och komplexa organisationer  • Erfarenhet från kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation  • Erfarenhet av att leda större projekt   I rollen som sektionschef är det centralt att skapa sig en förståelse för de olika förvaltningarnas uppdrag och behov, vilket kräver en god förmåga att bygga förtroende och relationer i en komplex organisation. Vidare har du en god förmåga att applicera strategiska såväl som operativa perspektiv på verksamhetsutveckling och IT-leverans.   Som chef är ditt ledarskap och kommunikativa förmåga avgörande för sektionens framdrift. Du ger dina medarbetare tillit, förutsättningar och utvecklingsmöjligheter samt ser värdet av att bygga team som kompletterar varandra med olika styrkor och kompetenser. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt en god förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift.   Varmt välkommen med din ansökan senast den 5/5!   Om arbetsplatsen På IT- och digitaliseringsavdelningen arbetar vi med allt från teknik till människor och beteende för att utveckla och leverera digitala lösningar. Vi samarbetar med förvaltningar i Malmö stad, och utgår från Malmöbornas och medarbetares behov. Tillsammans är vi cirka 120 kollegor som erbjuder smarta och funktionella lösningar inom IT och digitalisering. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.    Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sektionschef inom lednings- och IT-system

Skulle du känna dig stolt över att leda en sektion som spelar en avgörande roll när det gäller att stärka Sveriges försvar? Är du intresserad av att leda kompetenta och engagerade medarbetare i att säkerställa Försvarsmaktens drift och utveckling av lednings- och IT-system? Motiveras du av förändringsarbete? Då kan befattningen som sektionschef hos oss vara något för dig. Välkommen med din ansökan! Om enheten och verksamhet Teknik- och vidmakthållandekontor Ledningssystem (TVK Ledsyst) i Enköping består av ca 135 medarbetare på 6 avdelningar. Enhetens huvudsakliga uppgift är förvaltning av Försvarsmaktens ledningsstöds- och informationssystem under hela livscykeln, från utveckling till avveckling, under såväl krig som kris och fred. Försvarsmakten och enheten är under stark tillväxt, vilket leder till att vi ställs inför nya utmaningar och uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som sektionschef leder du ett team med 7 medarbetare, ett team som kan komma att växa och utvecklas i takt med Försvarsmaktens ökade behov. Du ansvarar för sektionens operativa arbete, där du förväntas leda och koordinera den interna och den externa produktionen och följa upp pågående verksamhet mot sektionens uppsatta mål och styrningar. Sektionen har gränsytor mot andra avdelningar/funktioner inom och utanför Försvarsmakten och det är viktigt att kunna arbeta tvärfunktionellt och skapa goda relationer och samarbeten för att ditt team ska lyckas i sitt uppdrag. Teamets utveckling är viktig och du som sektionschef har en central roll i att coacha, motivera och kompetensutveckla dina medarbetare till att vara sitt allra bästa jag. Du rapporterar till avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer • Dokumenterad erfarenhet av arbete i ledande och/ eller chefsbefattning i verksamheter inom större organisationer med komplexa arbetsuppgifter • Akademisk examen med en inriktning på Telekom, IT eller Krypto, alternativt att motsvarande kompetens förvärvats utifrån längre yrkeserfarenhet inom eller utanför Försvarsmakten • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten, FMV eller andra statliga myndigheter • Erfarenhet av systemlivscykelhantering • Erfarenhet av arbete i en organisation under förändring och tillväxt • B-körkort Personliga egenskaper För att passa och trivas i denna tjänst behöver du ha drivkraft, engagemang och vana av att coacha din personal. Du behöver kunna arbeta självständigt under eget ansvar, men även trivas i samarbete med andra. Din kommunikationsstil är rak och tydlig. Du är noggrann, har god planeringsförmåga och hög kvalitetsmedvetenhet. Då arbetet i perioder kan upplevas intensivt behöver du kunna strukturera och prioritera ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, för dig som inte redan är anställd i Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Enköping, resor i tjänsten kan förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. För upplysningar om befattningen kontakta: Avdelningschef Jonas Sahlén, nås via växeln 0171- 15 70 00 Information om rekryteringsprocessen: Personalhandläggare Karin Isaksson, nås via växeln 0171- 15 70 00 Fackliga företrädare • SACO-S – Carl Ann-Marie Löfwenberg • SEKO – Benny Augustsson • OFR/S – Clarence Arnstedt • OFR/O, OF Enköping – Mikael Eriksson Samtliga nås via växeln 0171-15 70 00. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Din ansökan innehåller CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
DO söker en sektionschef till analyssektionen

DO söker en chef med goda ledaregenskaper för uppdraget att leda och utveckla analyssektionens verksamhet på utvecklings- och analysenheten. I din roll som chef har du ett stort intresse för ledarskap och de samhällsfrågor som faller inom Diskrimineringsombudsmannens uppdrag. Enheten Utvecklings- och analysenhetens uppdrag är att samordna, planera, genomföra, följa upp och utveckla myndighetens främjande verksamhet. I enhetens uppdrag ingår att utveckla kunskap om och synliggöra förekomsten av diskriminering i syfte att motverka och förebygga diskriminering samt att bedriva förändringsarbete inom ramen för myndighetens uppdrag. Enheten är indelad i två sektioner, utvecklingssektionen och analyssektionen, som på olika sätt ska bidra till genomförandet av enhetens uppdrag. Analyssektionens uppdrag är att ansvara för och samordna arbetet med en återkommande rapportering av förekomsten av diskriminering i samhället. Sektionen har också i uppgift att göra andra studier och undersökningar samt att ta fram samlad statistik och analyser av bland annat inkomna anmälningar om diskriminering. I sektionens uppdrag ingår att vid behov genomföra externa beställningar eller upphandlingar av till exempel kunskapssammanställningar, forskningsöversikter och studier. Dina arbetsuppgifter Som sektionschef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet på analyssektionen samt företräda sektionen. Du rapporterar direkt till enhetschefen på utvecklings- och analysenheten och ingår i enhetens chefsgrupp. Du har personal- och budgetansvar samt ett operativt ansvar för sektionens verksamhet.  Sektionens ansvarsområde kräver ett ledarskap som präglas av prestigelöshet, mycket god samarbetsförmåga och ett helhetsperspektiv. I ditt ledarskap ska du skapa goda förutsättningar för medarbetarna att fullgöra sina arbetsuppgifter och bidra till DO:s uppdrag. Du ska också verka för ett gott arbetsklimat och samarbete inom både enheten och myndigheten. Rollen kräver ett synligt, tydligt och operativt ledarskap. Kravprofil Vi söker dig med • universitets- eller högskoleexamen inom det samhällsvetenskapliga området eller motsvarande utbildning som DO bedömer som likvärdig. • mycket god och aktuell erfarenhet av att leda och fördela arbete inom en verksamhet och/eller större projekt • mycket god och aktuell erfarenhet från analysverksamhet inom statlig verksamhet vad gäller att genomföra exempelvis studier och ta fram forskningsöversikter och kunskapssammanställningar • mycket god och relevant kunskap om, och erfarenhet av att arbeta med och att kvalitetssäkra kvalitativa och kvantitativa metoder • bred och relevant erfarenhet av att representera en organisation i olika externa sammanhang • mycket god förståelse för hur statliga myndigheter styrs • god förståelse för hur samhället fungerar och hur olika strukturer samverkar och påverkar varandra mycket goda ledaregenskaper • mycket god vana och aktuell erfarenhet av skriftlig framställning • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska även ha • mycket god förmåga att leda och utveckla sektionens verksamhet och medarbetare mot uppställda mål • mycket god förmåga att förankra samt vara lyhörd för verksamhetens behov och arbeta för att hitta lösningar som gynnar verksamheten • mycket god analytisk förmåga och att snabbt kunna sätta dig in i nya sakområden och tillämpa ny kunskap • mycket god förmåga att skapa förtroende samt vara trygg och prestigelös • mycket god förmåga att samarbeta och kunna skapa goda relationer • god förmåga att samordna och prioritera olika verksamhetsfrågor som rör sektionens ansvarsområde. • god förmåga att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till både medarbetare och chefer • god förmåga att leda, entusiasmera och motivera andra • god förmåga att vara tydlig i din kommunikation och ge återkoppling • mycket god förmåga att möta människor med respekt och ha hög grad av integritet. Meriterande • erfarenhet av arbete med frågor som har att göra med icke-diskriminering och allas lika rättigheter och möjligheter • att ha chefserfarenhet • goda kunskaper i statistikprogrammet SPSS eller motsvarande statistikprogram. • erfarenhet av arbete med utveckling och/eller genomförande av enkätundersökningar • doktorsexamen inom det samhällsvetenskapliga området eller motsvarande. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna. Befattningen är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Om DO DO är en statlig myndighet och vårt uppdrag regleras i lagen (2008:568) om Diskrimineringsombudsmannen. I uppdraget ingår att utöva tillsyn över diskrimineringslagen (2008:567) och därutöver att verka för att diskriminering som har samband med kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder inte förekommer inom några områden av samhällslivet. Vi ska också genom råd och på annat sätt medverka till att den som utsatts för diskriminering kan ta till vara sina rättigheter.  Vi är omkring hundra anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på www.do.se. Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Vidare erbjuds möjlighet till visst distansarbete om verksamheten tillåter. Varje medarbetare har eget rum. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika rättigheter och möjligheter för alla.  I denna rekrytering samarbetar DO med Source Executive Recruitment som löpande kan komma att hålla inledande samtal med sökande. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Caroline Kock via telefon 070-5110390 eller e-post [email protected] alternativt Bianca Gideback via telefon 0708-110364 eller epost [email protected]. Fackliga företrädare är Anna Thörne för Saco och Ann Frisell för ST. Du når dem via DO:s växel 08-12020700. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till Source Executive Recruitment som står angiven ovan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 6 maj via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer DO 2024/2366.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Österlen VA söker en avdelningschef till samhällsviktigt uppdrag - Produkti

Vatten är vårt viktigaste livsmedel. Det är vår gemensamma uppgift att skydda vårt vatten så att vi både idag och i framtiden kan dricka ett hälsosamt och rent dricksvatten. Österlen VA är ett bolag som ägs gemensamt av Tomelilla och Simrishamns kommun. Vårt engagemang i forskning inom nya tekniker och modeller för framtidens vatten- och avloppshantering, skapar goda förutsättningar för oss att nå våra strategiska mål. Att arbeta på Österlen VA innebär att du får ett omväxlande jobb i en utvecklingsinriktad miljö, där lärande, samarbete och samverkan ses som nycklarna till framgång. Eget ansvarstagande värderas högt. Vi söker nu en engagerad och erfaren avdelningschef till avdelning Produktion. Avdelningens huvudsakliga uppdrag är: - Produktion av dricksvatten - Spillvattenrening - Tillsyn och drift av bolagets anläggningar (vattenverk, vattentäkter, pumpstationer etc.) ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef Produktion kommer du att leda avdelningens arbete, skapa förutsättningar för utveckling och samverkan och säkerställa att uppdraget uppfylls på bästa möjliga sätt inom ditt ansvarsområde. Du kommer också vara en del av ledningsgruppen och bidra till hela företagets utveckling, och att avdelningens prioriteringar, planering och arbetssätt går i takt med hela företaget. Avdelningschefens uppgift är att leda avdelningens arbete och skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra uppdraget och utveckla avdelningens verksamhet. Inom avdelningen pågår ett arbete som bland annat innefattar utveckling av arbetsprocesser, anpassning av kompetens efter nuvarande och framtida krav, arbete med uppföljning och lärande samt säkerhet. Avdelningens uppdrag är bland annat tillsyn och drift av vattentäkter, vattenverk, tryckstegringsstationer, hög- och lågreservoarer, spillvattenpumpstationer, avloppsreningsverk, bräddavlopp knutna till pumpstationer och/eller reningsverk och dagvattenpumpstationer och för att utföra reparationer och vara serviceresurs för samtliga VA-anläggningar. På Österlen VA är våra ledare kulturbärare och spelar en viktig roll för att vi ska nå våra mål. Ledande principer för verksamheten är helhet och omtanke, hållbarhet och långsiktighet samt mod och nyfikenhet. Uppdraget kräver att du ser till helheten och skapar förutsättningar för kloka beslut genom transparens, kommunikation och dialog. KVALIFIKATIONER Vi söker en erfaren, engagerad och modig chef och ledare. Du har flera års erfarenhet av att vara chef med personal- verksamhets- och budgetansvar, för en större verksamhet liksom erfarenhet av förändringsledning. Har du erfarenhet av att leda VA-verksamhet ser vi det som mycket positivt. Även erfarenhet av att leda offentlig verksamhet är meriterande. Du drivs av att skapa förutsättningar för dina medarbetare och utveckla dig själv som ledare. Du har förmåga att anpassa det stöd du ger efter varje medarbetares förutsättningar och verksamhetens behov. Det är nödvändigt att du har en utvecklad strategisk förmåga, arbetar för helheten och kan hantera dagliga problem i kombination med en långsiktig verksamhetsutveckling. Du är en konsekvent och kommunikativ ledare som kan skapa tydlighet, inkludering och delaktighet i verksamheten. Du är handlingskraftig och drivande samt har en mycket god samarbetsförmåga. Du är även uthållig och har tålamodet att arbeta strukturerat och systematiskt över tid. För att klara uppdraget behöver du ha en relevant ingenjörsexamen eller annan högskoleexamen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer ger likvärdig kunskap. Har du dessutom en ledarskapsutbildning är det meriterande. Erfarenhet av VA-verksamhet och ett stort intresse för VA-verksamheten och dess utmaningar behöver du också ha, alternativt erfarenhet av jämförbara branscher eller områden. Det är viktigt att du prioriterar arbetet med arbetsmiljön och har du erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete är det positivt. ÖVRIGT Vi har i denna rekrytering redan bestämt oss för vilka kanaler vi vill använda vilket innebär att vi avböjer ytterligare direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag och försäljare.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Österlen VA söker en avdelningschef till samhällsviktigt uppdrag - Rörnät

Vatten är vårt viktigaste livsmedel. Det är vår gemensamma uppgift att skydda vårt vatten så att vi både idag och i framtiden kan dricka ett hälsosamt och rent dricksvatten. Österlen VA är ett bolag som ägs gemensamt av Tomelilla och Simrishamns kommun. Vårt engagemang i forskning inom nya tekniker och modeller för framtidens vatten- och avloppshantering, skapar goda förutsättningar för oss att nå våra strategiska mål. Att arbeta på Österlen VA innebär att du får ett omväxlande jobb i en utvecklingsinriktad miljö, där lärande, samarbete och samverkan ses som nycklarna till framgång. Eget ansvarstagande värderas högt. Vi söker nu en engagerad och erfaren avdelningschef till avdelning Rörnät. Avdelningens huvudsakliga uppdrag är: - Drift och underhåll av ledningsnätet - Mark- och VA-arbeten i egen regi - Lager - Underhåll av maskiner och utrustning ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef Rörnät kommer du att leda avdelningens arbete, skapa förutsättningar för utveckling och samverkan och säkerställa att uppdraget uppfylls på bästa möjliga sätt inom ditt ansvarsområde. Du kommer också vara en del av ledningsgruppen och bidra till hela företagets utveckling, och att avdelningens prioriteringar, planering och arbetssätt går i takt med hela företaget. Avdelningschefens uppgift är att leda avdelningens arbete och skapa förutsättningar för gruppledare och andra medarbetare att utföra uppdraget och utveckla avdelningens verksamhet. Målsättningen är att höja avdelningens gemensamma kompetens och utveckla och systematisera arbetssätt och samarbete. Avdelningens uppdrag är bland annat tillsynsåtgärder, kontroller och driftåtgärder på rörledningsnätet och dagvattenmagasin. Avdelningen ansvarar även för utförandet av mark- och VA-arbeten som utförs helt eller delvis i egen regi, samt ansvar för reservdelsförråd för hela bolaget. På Österlen VA är våra ledare kulturbärare och spelar en viktig roll för att vi ska nå våra mål. Ledande principer för verksamheten är helhet och omtanke, hållbarhet och långsiktighet samt mod och nyfikenhet. Uppdraget kräver att du ser till helheten och skapar förutsättningar för kloka beslut genom transparens, kommunikation och dialog. KVALIFIKATIONER Vi söker en erfaren, engagerad och modig chef och ledare. Du har flera års erfarenhet av att vara chef med personal- verksamhets- och budgetansvar, för en större verksamhet, liksom erfarenhet av förändringsledning. Har du erfarenhet av att leda VA-verksamhet, anläggningsarbete eller arbete i ledningsnätet ser vi det som mycket positivt. Även erfarenhet av att leda offentlig verksamhet är meriterande. Du drivs av att skapa förutsättningar för dina medarbetare och utveckla dig själv som ledare. Du har förmåga att anpassa det stöd du ger efter varje medarbetares förutsättningar och verksamhetens behov. Det är nödvändigt att du har en utvecklad strategisk förmåga, arbetar för helheten och kan hantera dagliga problem i kombination med en långsiktig verksamhetsutveckling. Du är en konsekvent och kommunikativ ledare som kan skapa tydlighet, inkludering och delaktighet i verksamheten. Du är handlingskraftig och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är även uthållig och har tålamodet att arbeta strukturerat och systematiskt över tid. För att klara uppdraget behöver du ha en relevant ingenjörsexamen eller annan högskoleexamen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer ger likvärdig kunskap. Har du dessutom en ledarskapsutbildning är det meriterande. Erfarenhet av VA-verksamhet, anläggningsarbete, arbete i ledningsnätet eller närliggande alternativt jämförbara branscher och ett stort intresse för branschen och dess utmaningar är ett måste. Därutöver behöver du ha erfarenhet av arbete med med entreprenadupphandling och offentlig upphandling. Det är viktigt att du prioriterar arbetsmiljön och erfarenhet av arbetsmiljöarbete behöver du därför också ha. ÖVRIGT Vi har i denna rekrytering redan bestämt oss för vilka kanaler vi vill använda vilket innebär att vi avböjer ytterligare direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag och försäljare.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Arbetsledare stadsmiljö till Hägersten Älvsjö stadsdelsförvaltning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Avdelningen för samhälle och service är en av åtta avdelningar på förvaltningen. Avdelningen ansvarar bland annat för stadsmiljö, trygghets- och säkerhetsfrågor, samhällsplaneringsfrågor, informationssäkerhet och dataskydd. På avdelningen finns det idag två enheter, service och lokaler och medborgarservice. Vi har fått i uppdrag av stadsdelsnämnden att ta över drift och underhåll av park- och naturmark i egen regi från och med 1 oktober 2025. Detta innebär att vi kommer bygga upp en ny tredje enhet, stadsmiljö. Till en början kommer enheten bestå av parkingenjörer, utredare och en arbetsledare. Under nästa år kommer enheten anställa ytterligare två arbetsledare samt flera parkarbetare som kommer utföra parkskötseln. Vill du vara med och utveckla och förbättra parkskötseln för medborgarna i vår stadsdels? Nu söker vi en arbetsledare som tillsammans med enhetschef vill bygga upp vår nya enhet för egen regi samt stärka parkingenjörernas arbete under en övergångsperiod. Vi erbjuder Hos oss får du ett utmanande, lärorikt och självständigt arbete på en arbetsplats med mycket god stämning. Du ges även stora möjligheter till att bidra till stadsmiljön.  Vi erbjuder semesterväxling, friskvårdsbidrag samt ett förmånligt pris på årskort på Stockholms stads simhallar. Din arbetstid är 39,5 timmar i veckan. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån. Läs mer om våra förmåner här Din roll Som arbetsledare på stadsmiljöenheten ansvarar du till en början för att bygga upp verksamheten från grunden. Det innebär bland annat att hjälpa enhetschefen att hitta lämpliga lokaler, göra lokalanpassningar, upphandlingar och inköp av maskiner och inventarier. Du deltar även vid rekrytering av ny personal. Parallellt med uppstarten kommer du under en övergångsperiod att arbeta med att stärka parkingenjörernas arbete, främst i Liljeholmen. När verksamheten startar kommer du vara arbetsledare för ett av stadsdelsområdena. Du har där ansvar för skötsel och renhållning av all park- och naturmark i stadsdelsområdet i egen regi. Du kommer arbetsleda de anställda vilka kommer variera i antal under året beroende på säsong. Rollen som arbetsledare infattar även dialog med medborgare i stadsdelen.  Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har • slutförd gymnasieutbildning och vidareutbildning med inriktning mot park- och grönyteförvaltning eller liknande område • erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande uppgifter inom kommunal förvaltning och/eller privat regi • aktuell och dokumenterad ledarerfarenhet med personalansvar inom förvaltning av utemiljöer • god förmåga att hantera administrativa system och andra digitala verktyg • B-körkort • goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har • erfarenhet av att ha deltagit i upphandlingar inom stadsmiljö • erfarenhet av GIS-system. Vi söker en ledare som skapar en god kultur för engagemang och delaktighet samt skapar de förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du ser helheter genom att ta hänsyn till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är van att samarbeta och du kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser även att du tar initiativ och får saker att hända. Du är lösningsfokuserad och visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till kontorstid, men det kan förekomma arbete kvällstid och på helger i samband med exempelvis samrådsmöten, medborgardialoger och liknande. I denna rekryteringsprocess kan de kandidater som går vidare efter en första intervju eventuellt få göra tester.  Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

11 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Chef IT-support och verksamhetsstöd

- Vi söker dig som vill bidra till att bygga framtidens digitala offentliga sektor.    I Sandvikens kommun rör vi oss ständigt framåt och bidrar med långsiktigt värde i kommunens digitaliserings resa. Hos oss på IT-kontoret blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer. Verkar det spännande och intressant så kommer du att trivas i rollen som vår nya enhetschef för IT-support och verksamhetsstöd. Missa inte denna chans till att vara med och bidra i Sandvikens kommuns utveckling framåt!   IT-support och verksamhetsstöd är en central enhet och en del av IT-kontoret inom kommunstyrelseförvaltningen. Vi samordnar och stöttar den kommungemensamma IT-leveransen i Sandvikens kommun. IT-kontoret är idag 35 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans som bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet.   Vi eftersträvar ett tätt samarbete mellan IT och våra verksamheter för att uppnå det bästa för Sandvikens kommuns utveckling framåt.   Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat: - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - semesterväxling - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen   Arbetsuppgifter Vi söker en enhetschef som kan vara med att leda och utveckla vår IT-verksamhet i kommunens digitaliseringsresa. Du har erfarenhet av att ha personal och ekonomiansvar och som ledare är du van att agera utifrån ett tillitsbaserat förhållningsätt.      Som enhetschef för IT-support och verksamhetsstöd har du ett övergripande leveransansvar för vår service- och supportfunktionen, där du och din funktion är ett viktigt ansikte utåt för IT-kontoret. Rollen innebär personalansvar för 12 medarbetare, där din uppgift blir att coacha, uppmuntra och inspirera medarbetarna. Du skapar rätt förutsättningar för dem att kunna leverera värde utifrån verksamhetens behov!   En viktig del i arbetet är att förtydliga mål och uppdrag, samt undanröja hinder och hjälpa dina medarbetare att växa på ett sätt som passar en lättrörlig organisation. Du kommer att ha en viktig roll när det gäller att bygga en tillitsfull organisation och öka transparensen på alla nivåer.   Som enhetschef rapporterar du till IT-chef samt ingår i ledningsgruppen som en av tre enhetschefer.   Din bakgrund: Vi söker en person som är trygg i sig själv, prestigelös och har god självinsikt. Du är en lagspelare som arbetar bra i grupp och har förmågan att förstå och sätta dig in i andras situationer. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende och visa tillit till andra, vilket är avgörande för att medarbetarna i din verksamhet ska kunna bidra och utvecklas. Du är också skicklig på att skapa rätt förutsättningar, ge stöd och aktivt arbeta med uppföljning.   Du är en serviceinriktad, nyfiken person som är öppen för nya idéer och intresserad av att utveckla och anpassa verksamheten utifrån uppdraget. Du har förmågan att se helheten och utifrån detta förväntas du ta egna initiativ och vara självgående, samtidigt som rollen kräver förmåga att etablera och underhålla relationer. Du har också god kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift.   Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll kan kommer att genomföras i samband med anställningens påbörjan.   Ansök nu och bli en del av vårt team! Tillsammans bygger vi en stad och kommun att vara stolt över. Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. www.sandviken.se Krav: Körkort: * B (Personbil)

10 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024