Kvalitetsledare till SAAB i Göteborg!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet som projektledare eller jobbat med att kvalitetssäkra interna processer? Har du en teknisk utbildning och vill lära dig mer om kvalitet inom projekt? Då kan detta vara något för dig! Om rollen Som Project Quality Manager (PQM) arbetar du med kundprojekt och fungerar som kundens representant för kvalitetssäkring internt genom hela processen, från order till leverans. Rollen handlar till största del om att se till att kvaliteten efterföljs i alla steg i processen från offert, produktion och leverans men även ett efterarbete för analys och förbättringsförslag. Det är en hel del admin då det finns krav och standarder som ska efterlevas. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med projektledaren och övriga avdelningar i bolaget med alla steg i projektet från offert till levererad produkt samt eftermarknad. Arbetet sker på kontoret med ev. möjlighet att jobba hemma 1-2 dagar i veckan. Exempel på arbetsuppgifter: •Genomgående ansvar genom hela processen, planering, produktionsstadie, leverans och till sist förbättringsmöjligheter inför framtida projekt. •Kvalitetsplanering och kravhantering från kund. •Kvalitetskontroll inför leverans, inklusive granskning och certifiering. •Kvalitetsförbättring genom att identifiera och implementera förbättringar. •Stödja eftermarknaden genom att granska och säkerställa kvalitet. Din profil För att axla rollen som Project Quality Manager behöver du uppfylla skallkrav nedan och ha ett stort intresse för kvalitetsfrågor. Du behöver vara ödmjuk, trygg i en roll med ansvar och kommunikativ lagspelare som trivs med att jobba mot samma mål som resten av verksamheten. I vissa fall kan arbetsbelastningen öka vilket innebär att du behöver känna dig trygg med att strukturera upp ditt arbete för att leverera i tid. Skallkrav •YH/högskole- eller civilexamen inom projektledning och kvalitetsfrågor. •3+ års arbetserfarenhet av att jobba med kvalitet och standarder. •3+ års arbetserfarenhet hos större företag inom industrin i en ledande roll. •Svenska och engelska, flytande i tal & skrift •Svensk medborgare Meriterande •Arbetserfarenhet med mjukvara Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning kommer du därför genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Om Saab AB Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med en bestående mission: att hjälpa nationer att hålla sina medborgare och samhället säkra. Med stöd av sina 22 000 talangfulla medarbetare driver Saab ständigt gränserna för teknik för att skapa en tryggare och mer hållbar värld. Företaget designar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, kommando och kontroll, sensorer och undervattenssystem. Övervakning och säkerhet genom toppmoderna sensorer är ett växande affärsområde inom Saab. År 2016 döptes området till Saab Surveillance och här återfinns världskända produkter som flygradarn Erieye, markradarfamiljen Giraffe, radarsystemet Arthur samt systemlösningar för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot. Om Framtiden AB Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos SAAB. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Start: Hösten 2025 Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex. Ort: Göteborg. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Supply Quality Manager (SQM)
PrimeComp AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vi söker nu en erfaren Supply Quality Manager (SQM) som vill spela en nyckelroll i att säkerställa att våra leverantörer uppfyller våra högt ställda kvalitetskrav. Som SQM ansvarar du för kvalitetssäkringen av inköpta artiklar, material och delsystem, samt bidrar aktivt till att förbättra leverantörernas prestationer och processer. Du arbetar nära både interna funktioner och externa leverantörer och är med och driver kvalitetsutvecklingen i våra leveranskedjor. Arbetsuppgifter: Kvalitetssäkring av inköpta komponenter och material enligt gällande strategi, policyer och rutiner Aktivt samarbete med leverantörer för att identifiera och åtgärda kvalitetsavvikelser Utföra processrevisioner samt produktgranskningar på plats hos leverantörer Ansvara för kvalitetskrav i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar Hantera felrapporter och reklamationer Utföra rotorsaksanalyser och initiera korrigerande åtgärder Genomföra riskanalyser och delta i förbättringsprogram tillsammans med leverantörer Samarbeta med interna kvalitetsfunktioner och andra berörda avdelningar Resor förekommer regelbundet, både inom Sverige och i vissa fall internationellt. Kvalifikationer: Högskole- eller universitetsutbildning inom teknik, kvalitet eller motsvarande erfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring och leverantörsutveckling Goda kunskaper i kvalitetsverktyg som exempelvis 8D, DMAIC, Six Sigma, RCA, MSA, FMEA Förmåga att genomföra processrevisioner och leverantörsbedömningar Vana att arbeta i tvärfunktionella team och driva förbättringsarbete Meriterande: Erfarenhet från elektronikproduktion och processteknik Kunskap i affärssystem såsom IFS eller liknande Erfarenhet från branscher med höga regulatoriska krav (t.ex. försvar, fordonsindustri, medtech) Personliga egenskaper: Du är en strukturerad och analytisk person som trivs med att ta egna initiativ. Du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har förmågan att arbeta lösningsfokuserat även i komplexa situationer. Övrigt: Tjänsten kan omfattas av säkerhetskrav, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Supplier Quality Assurance (SQA) till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen Supplier Quality Assurance (SQA) kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att: - sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. - säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande - aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser - ta fram underlag och statistik till återkommande möten som tex Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, leverantörsmöten m.fl. - aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Eftersom Siemens Energys leverantörer är en naturlig förlängning av företaget innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom Siemens Energy samt mellan Siemens Energy och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser; - Registrera - Analysera - Åtgärda - Implementera och övervaka. Din profil Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i och att det har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Network Security Engineer
Vattenfall AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Company Description Vattenfall is a European energy company with approximately 20 000 employees. For more than 100 years we have electrified industries, supplied energy to people’s homes and modernized our way of living through innovation and cooperation. We are now taking steps to make fossil-free living possible within one generation. To be able to reach this ambitious goal we are looking for talented individuals who, in addition to their passion for their own role, also have strong team spirit and want to contribute to supporting a meaningful corporate mission. Job Description We are now looking for an experienced and ambitious Network Security Engineer for our international team who will enjoy a fast- developing international working environment. What will you do? Your main tasks will consist of operation, development and maintenance of network security infrastructure. As a Network Security Engineer (junior/ medior/senior), you will have a varied job with broad responsibilities in a delivery that takes care of everything from client access networks (LAN / WIFi), distribution networks (WAN/LAN) and data center networks. You will bring your expertise to safeguard Vattenfall network against threat actors using firewall, proxy, IPS, etc. to name a few. You will make a difference by offering security consultancy to provide risk assessment for our customers in new projects. We use several hardware manufacturers in our environments, which contributes to increased opportunities for development and broad expertise Location you can choose to be based in Amsterdam, Berlin or Solna. We do offer hybrid working, but bnot fully remote. We are only considering candidates already living near one of these locations. Additionally, some travelling might be needed for e.g. project or team meeting (in average once a month). Qualifications You bring a structured way of working and take your own initiatives to drive your work and development forward. You have the ability and willingness to familiarize yourself with new technology and troubleshooting of varying size and complexity. As a person, you are a elf motivated team player. We encourage innovation, creativity and employees who think outside the box with IT security as a basic principle. A prerequisite for success is a great drive to want to develop and to learn new things. To succeed in the role, we believe you have at least 3 years of experience in: Webproxy operations Network Security (Cisco, FortiGate, SkyHigh, Checkpoint) Experience in Intrusion Detection/Prevention systems IDS/IPS Firewall Operations Network infrastructure operation and monitoring WAN, LAN, Routing ITIL process frameworks Fluent verbal and written proficiency in English (German/Swedish are beneficial) Ideally you also bring some of the following: Basic script/programming experience (e.g. Python, Perl) Working with Load balancer Wireless controllers Administrative tooling/Network management systems Knowledge about NW products for main market players. On-call shifts are part of the work. Additional Information We offer an exciting and challenging job where you work close to business as well as to technology. You will have the chance to broaden your area of expertise even more and gain a solid understanding of the energy utility business as well. Vattenfall wants to be your employer of choice and offers excellent primary and fringe benefits. Besides being a challenging and inspiring place to work, we value a great work atmosphere. We want to be the best in what we do. We offer good remuneration, attractive employment conditions and opportunities for personal and professional growth. At Vattenfall, we are convinced that striving for diversity helps building a more profitable efficient and attractive company. Therefore we seek a harmonious balance of employees in terms of gender, age, and ethnic and cultural backgrounds. We believe in work life balance and the flexibility to work from home. For more information about the position you are welcome to contact IT Recruiter Folmer Koper via [email protected]

6 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Produktionsberedare | Jefferson Wells | Linköping
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om tjänsten: Som produktionsberedare hos Jefferson Wells kommer du att tillhöra den nyskapade gruppen på SAAB, Production Engineering Preparation Malmslätt. Gruppen består av mättekniker, produktionsberedare, CAM-beredare samt industrialiseringsingenjörer. I rollen som beredare kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med kompetenta kollegor inom produktionsteknik, produktion, konstruktion och kvalitet. Vad kan vi erbjuda dig: Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Som produktionsberedare är dina arbetsuppgifter följande: * Skriva tillverkningsinstruktioner, både i textform och i våra system IFS och Delmia. * Ha nära kontakt med operatörer, produktionstekniker och kvalitetsavdelningen. * Granska underlag med fokus på produkternas producerbarhet. * Sätta dig in i produktionsprocessen och komma med förbättringsförslag för att optimera produktionsflödena. Vem vi söker: Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av produktionsberedning och att skriva tillverkningsinstruktioner. Det är meriterande om du har: * Utbildning inom beredning eller produktionsteknik. * Erfarenhet av en eller flera av våra IT-miljöer, framför allt IFS, Delmia och Avix. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är strukturerad, självgående och noggrann. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Säkerhetskrav Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar kan krav på specifikt medborgarskap förekomma. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla ansvarig Konsultchef Isyan Baykal Tamburaci, [email protected] / 072 233 47 35

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Supplier Quality Engineer
Valueone AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

ValueOne söker en erfaren Supplier Quality Engineer (SQE) med placering hos vår kund i Östergötland. Har du några års erfarenhet av en liknande roll inom tillverkande industri och ett brinnande teknikintresse kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter och marknadsmässig lön. Om rollen Som Supplier Quality Engineer (SQE) erbjuds du ett spännande och utvecklande arbete med leverantörskvalificeringar och leverantörsutveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kvalificera leverantörer och deras tillverkningsprocesser för nya och befintliga produkter Utföra rotorsaksanalyser och driva korrigerande/förebyggande åtgärder tillsammans med leverantörer (till exempel 8D, 5 Why) Arbeta kontinuerligt med att utveckla leverantörsprocesser Bidra till ökad kundnöjdhet genom ett strategiskt och kvalitetsdrivet arbetssätt Resor förekommer i tjänsten, främst inom Europa. Möjlighet finns att arbeta på distans delar av arbetsveckan. För rätt person erbjuds tillsvidareanställning. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en högskoleingenjörsexamen eller motsvarande inom ett relevant tekniskt område. Du har gedigen erfarenhet från tillverkande industri, gärna från olika linjebefattningar. Det är meriterande om du har haft en chefs- eller projektledarroll tidigare. Kunskap inom bearbetande tillverkning, såsom skärande bearbetning och specialprocesser, är en stor fördel. Du har sannolikt arbetat internationellt och har därmed god förståelse för andra kulturer. För att lyckas i rollen behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har ett brinnande intresse för teknik och kvalitet, ett strategiskt tänkande och en god förståelse för hur olika funktioner inom företaget samverkar. Du är engagerad, självgående och har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa parter. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

16 maj 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Underhållsingenjör | Stora Enso | Jönköping
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Vill du vara en del av en ledande och hållbar organisation som ligger i framkant? Lockas du av att få arbeta med maskinunderhåll och ständiga förbättringar? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt underhållsteam genom att operativt och strategiskt utveckla teknik, metoder och maskinsäkerhet på Stora Enso i Jönköping. Om rollen Som Underhållsingenjör på Stora Enso planerar, prioriterar och samordnar du arbetet på underhållsavdelningen som består av 15 medarbetare. Du deltar i tekniska diskussioner med maskinleverantörer, skapar underhållsplaner, samt arbetar med förebyggande underhåll, reservdelsförvaltning och analyser av driftstopp. I rollen som Underhållsingenjör kommer du arbeta på ett strukturerat sätt där uppföljning och dokumentation ligger till grund för åtgärder och förbättringsarbete. Samarbete med produktionsledare, produktionsplanering och andra kontaktytor internt är en naturlig del i arbetet så som externa kontaktytor med leverantörer och entreprenörer där du bokar, planerar och säkerställer att uppdrag genomförs enligt överenskommelse. Med ett fokus på utveckling arbetar du mot uppsatta mål och driver ständiga förbättringar samtidigt som du aktivt deltar i och leder säkerhetsarbetet för att skapa en trygg arbetsplats. Om dig Vi söker dig som är tekniskt kunnig med arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industrin. Som person är du strukturerad och analytisk med förmågan att identifiera och genomföra förändringar som leder till ökad effektivitet och kvalitet i underhållsarbetet. Du är trygg i dig själv, har ett starkt driv och en god kommunikativ förmåga för att effektivt kunna samarbeta med olika avdelningar i organisationen. Krav för tjänsten: * Arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industrin * Erfarenhet av problemlösning * Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift * God systemvana Eftergymnasial utbildning, kunskaper i SAP samt erfarenhet från welltillverkning är meriterande. Vad kan Stora Enso erbjuda dig? Hos oss på Stora Enso Packaging Solutions ger vi våra medarbetare befogenhet att agera och kliva utanför sin bekvämlighetszon. Genom att vara del av vårt team får du möjlighet att utforska nya perspektiv och utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till en mer hållbar värld. Vi tror att allt som är gjort av fossila material idag kan göras av ett träd imorgon. Vi prioriterar våra medarbetares fysiska och psykiska hälsa varje dag, eftersom säkerhet och välbefinnande är vår högsta prioritet. Vi vill inspirera dig att leda din utveckling och att ha höga ambitioner, så kom och väx med oss! Vår högsta prioritet är att alla kommer hem friska varje dag. Som anställd på Stora Enso Jönköpings bruk får du även ta del av ett förmånspaket som till exempel består av bonus, sjukförsäkring, föräldraförmåner och lunchsubvention. Låter detta intressant? I den här rekryteringen samarbetar Stora Enso med Jefferson Wells. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen att arbeta i företaget för förnybara material! Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Divisionen Packaging Solutions är en förpackningskonverterare som tillhandahåller fiberbaserade förpackningsprodukter och -tjänster i premiumkvalitet, som används av ledande varumärken inom många olika branscher och användningsområden, inklusive detaljhandel, e-handel, färska livsmedel och industriprodukter. Divisionen erbjuder dessutom design- och hållbarhetstjänster som hjälper kunderna att optimera sin materialanvändning och logistik samt minska sina koldioxidutsläpp.

5 maj 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Komponentingenjör
Procruitment AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om kunden Företaget är en världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel och har kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Vill du vara en nyckelspelare i vårt utvecklingsteam och säkerställa att våra konstruktörer har tillgång till rätt komponenter? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Komponentingenjör som vill arbeta med allt från elektronik till metallkomponenter och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav. Som Komponentingenjör kommer du att ha en central roll i att stödja vår verksamhet med komponentval och säkerställa att de har de material som krävs för att skapa våra innovativa lösningar. Du ansvarar för att hitta och underhålla komponenter i vår komponentdatabas, uppdatera artikelnummer och dokumentation. Din roll inkluderar även att vårda leverantörskontakter och bidra till förbättring av våra arbetsprocesser. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och drivande. Du har ett öga för detaljer och en stark problemlösningsförmåga. Dessutom har du lätt för att samarbeta och är kommunikativ, vilket är viktigt i kontakten med både leverantörer och kollegor. Din kompetens Erfarenhet från en liknande roll inom komponenthantering eller teknisk support. Högskoleutbildning inom maskin-, elektronik- eller mekanikingenjör eller annan likvärdig utbildning. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort B är meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping/Huskvarna Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Komponentingenjör
Procruitment AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om kunden Företaget är en världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel och har kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Vill du vara en nyckelspelare i vårt utvecklingsteam och säkerställa att våra konstruktörer har tillgång till rätt komponenter? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Komponentingenjör som vill arbeta med allt från elektronik till metallkomponenter och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav. Som Komponentingenjör kommer du att ha en central roll i att stödja vår verksamhet med komponentval och säkerställa att de har de material som krävs för att skapa våra innovativa lösningar. Du ansvarar för att hitta och underhålla komponenter i vår komponentdatabas, uppdatera artikelnummer och dokumentation. Din roll inkluderar även att vårda leverantörskontakter och bidra till förbättring av våra arbetsprocesser. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och drivande. Du har ett öga för detaljer och en stark problemlösningsförmåga. Dessutom har du lätt för att samarbeta och är kommunikativ, vilket är viktigt i kontakten med både leverantörer och kollegor. Din kompetens Erfarenhet från en liknande roll inom komponenthantering eller teknisk support. Högskoleutbildning inom maskin-, elektronik- eller mekanikingenjör eller annan likvärdig utbildning. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort B är meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping/Huskvarna Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

19 februari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025