SQE Supplier Quality Engineer

Sök bland 15 lediga jobb som SQE Supplier Quality Engineer och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teknisk projektledare med intresse för kvalitetsstyrning

Har du stort tekniskt intresse? Har du jobbat inom olika branscher, både tillverkande industri och hårt reglerade branscher? Då kanske du är vår nästa stjärna.  Vi letar nu efter dig som har erfarenhet av projektledning och kvalitetssystem inom tillverkande industri.     På Semcon sätter vi dig och din utveckling i fokus. Här finns möjligheter att ta sig an olika typer av uppdrag, projekt och roller och ha en nära dialog med din chef kring din utveckling framåt. Vi erbjuder dig olika aktiviteter och nätverk att bli en del av, dels för att utveckla din kompetens dels för att ha roligt.   Om rollen: Arbetsuppgifter varierar beroende på uppdrag och kund, men ansvarsområdet kan vara: - Projektledning - Driva kvalitetsarbete och dess efterlevnad - Stödja och driva interna kvalitetsprocesser - Samla in och utvärdera kvalitetsrelaterade resultat - Vara bollplank inom respektive område Om dig: Vi söker dig som redan vet att du trivs i tekniska roller. Vi tror att du vill agera projektledare i olika typer av branscher. Därtill är det för oss viktigt att du trivs med att dela med dig av kunskap och erfarenheter till kollegor. Vi tror också att du har: - Akademisk examen inom industritekniskt/tekniskt område - Arbetslivserfarenhet från kvalitets och/eller tekniska ledarroller - Kunskap om olika kvalitetsverktyg (t.ex. PFMEA, 5S, ständiga förbättringar & Lean) - Kunskap om kvalitetsledning, tex ISO9001 - Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift   Viktiga egenskaper för rollen är att du är teknikintresserad, strukturerad och har lätt för att samarbeta.  Du har god kommunikationsförmåga och är teamorienterad. För att trivas i rollen som konsult bör du vara flexibel och har förmåga att snabbt se helheten.   Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktigt för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på.  Om Semcon   Vi är det teknikinriktade bolaget som lever efter ”people first, then technology”, och erbjuder spännande samt utvecklande roller. Som konsult hos Semcon har du fast lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag för att nämna något. Vi har en bred kundportfölj över hela Mälardalen, vilket ger mängder av möjligheter till personlig utveckling. Tillsammans med din chef sätter du ramarna för dina framtidsplaner.     Välkommen med din ansökan. Vi kan på grund av GDPR inte ta emot ansökningar via mail.   Då vi i denna rekrytering har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Supplier Quality Manager

ValueOne söker en Supplier Quality Manager till ett företag inom tillverkande industri i Karlskoga. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka. Tjänstepension. Sjuk- och vårdförsäkring. Friskvårdsbidrag. Personlig coachning och karriärrådgivning. Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar.  Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).   Om rollen Som Supplier Quality Manager ansvarar du för kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Rollen innebär att vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och att agera för att uppnå förbättringar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem. Säkerställa implementationen av företagets inköpsstrategi. Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar. Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer. Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen. Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer. Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar. Erfarenhet och kompetens För framgång i rollen som Supplier Quality Manager är det viktigt att du har några års erfarenhet av kvalitetssäkring och att du har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys etc. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Det är även meriterande med dokumenterad kompetens inom processrevisioner och six sigma. Som person är du strukturerad och analytisk. Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt och är duktig på att lösa problem proaktivt. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 alternativt 010 332 29 20.

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
SUPPLIER QUALITY MANAGER TILL SAAB KARLSKOGA

Har du erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor inom tillverkning och vill bli en del av ett väletablerat bolag som ständigt strävar efter att ligga i framkant för vad som är tekniskt möjligt? Vi söker nu en Supplier Quality Manager inom varugruppen mekanik till SAAB i Karlskoga! OM TJÄNSTEN: Som Supplier Quality Manager inom varugrupp mekanik kommer du vara en mycket viktig del inom avdelningen inköpskvalitet. Du kommer arbeta med kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom varugruppen mekanik hanteras en mängd olika typer av produkter med varierande komplexitet och tillverkningsmetoder såsom svarvning, fräsning, gjutning e.t.c. Du kommer arbeta i ett team bestående av 15 personer där alla arbetar med kvalitetsfrågor mot olika varugrupper. Exempel på arbetsuppgifter: Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material inom främst varugrupp Mekanik.  Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner. Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar. Delta i och skapa inköps- och kontrollberedningar. Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer. Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen. Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer. Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar. Resor förekommer regelbundet både inom Sverige och övriga Europa. VI SÖKER DIG SOM:   Har en högskole- eller civilingenjörsexamen alternativt har annan examen med erfarenhet av att jobba med inköpskvalité. Har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete mot industri. Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du: Har arbetat med kvalitetsfrågor för bl.a. svarvade och frästa detaljer samt gjutgods Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Rollen kräver även att du har hög social kompetens, trivs i en social roll samt har lätt för att kommunicera. OM KUNDFÖRETAGET: SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab. Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid. Placering: Karlskoga. Rekryteringsansvarig: Stina Högström. Lön: Månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Supplier Quality Engineer in Gothenburg

ValueOne is looking for experienced and dedicated Supplier Quality Engineers for consultant assignments to our customer in Gothenburg. Do you have a solid technical experience along with several years of experience within Supplier Quality? Are you available for assignments on short notice? Then you could be the one we are looking for. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).    The role As Supplier Quality Engineer (SQE) you will be responsible for evaluating suppliers and identify weaknesses, gaps and potential risks through application of different Supplier Evaluation tools and live audits. Main tasks: Within the team of Supplier Evaluation Specialists maintain and develop audit tools. Coach the supplier together with the SQE on making risk mitigation plans. Actively support process harmonization and best practice sharing. Work in accordance with the internal processes and the Code of Conduct. Perform audits towards the Supply Chain in accordance with the Purchasing strategy. Experience and competencies We seek candidates with a degree in Engineering, an MBA, or at least ten years of technical experience, including five years in Supplier Quality or similar roles. Must have led audits, understand ISO 19011, and be proficient in production processes and Lean/5S/Gemba principles. Experience in Purchasing is valued. Strong continuous improvement, English fluency, and communication skills are required. Must adapt to diverse cultures, build supplier relationships, and possess analytical and problem-solving abilities. Additionally, we value your ability to lead multicultural teams, work independently and manage projects. Coaching and mentoring skills are essential. Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at +46 73 152 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

15 mars 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Quality Engineer

Job description Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The main purpose of this position is to actively participate in the business development of the department, improve work processes and routines and support the Quality Control team with non-conformities, CAPAs and Change Control activities. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control. The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.03.25. We accept applications both in English and Swedish. Responsibilities Lead and coordinate projects and activities within Quality Control. Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities. Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines. Review batch documentation Write instructions and methods. Act as a supporting role to other people in the group Plan, lead and participate in internal trainings Compile and report the quality work within the department Qualifications MSc within Biotechnology, Molecular Biology or similar. 2+ years of experience from Quality Engineer, Development Engineer within Quality or similar position within the Life Science industry. Fluent Swedish and English in writing and speech Experience/ knowledge with ERP systems. Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial. As a person, you should be interested in, and enjoy driving and leading activities and projects. You are a solution-oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

12 mars 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Supplier Quality Professional

ValueOne is seeking a talented Supplier Quality Professional for a position at a manufacturing company in northern Stockholm. This is a rent and hire assignment which means that the customer has a clear ambition to offer the consultant a permanent position after completed assignment. During the assignment the right candidate could be hired by ValueOne on a permanent contract. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The Role As a Supplier Quality Professional, you will primarily focus on leading Supplier Quality activities within New Product Development projects. Main tasks: Leading New Product Development projects and change management processes Owning the Project Supplier Quality Assurance Plan Coordinating activities related to projects and assignments within Supplier Quality and the Supply Chain community Leading escalations and deviation management activities Competence and experience The ideal candidate should hold a Master's degree in engineering or science, or possess equivalent knowledge acquired through work experience in relevant fields. You should have a strong background in working on high-impact New Product Development projects within a global environment. The candidate should also have experience working in cross-functional and cross-cultural environments, collaborating closely with stakeholders. Proficiency in quality principles and tools, including root cause analysis and issue resolution, is necessary. Fluency in spoken and written English is essential, with proficiency in Swedish considered a strong merit. The ideal candidate is a self-driven and result-oriented person who is comfortable taking initiatives and making own decisions while also being a strong team player. Excellent independence and time management skills are essential to effectively prioritize tasks and meet deadlines. Extensive travelling to suppliers is expected. Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 070 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

11 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Quality Surveillance Inspector

Arbetsbeskrivning Den gröna omställningen är här för att stanna. Vi på Randstad har fått äran att vara med på denna resa i och med byggandet av det nya stålverket i Boden som ska producera grönt stål. Vi söker efter nyfikna och talangfulla medarbetare som vill utvecklas i ett spännande och nyskapande internationellt projekt. Var en del av den gröna omställningen och ett grönare samhälle tillsammans med Randstad! Norrbotten har en unik möjlighet att vara ledande i den gröna omställningen och framtidens industriella produktion. Vi erbjuder dig chansen att vara en viktig del av denna omställning för en hållbar framtid. I detta projekt får du en viktig och meningsfull roll i en internationell och dynamisk miljö med stor möjlighet att forma din roll, framtid och utveckling. Du får jobba tillsammans med andra i ett expansivt globalt projekt där du kommer tillhöra en grupp av individer med olika bakgrund, kompetenser och infallsvinklar.  Vi söker nu en engagerad och kvalificerad Quality Surveillance Inspector för att stödja vår växande närvaro inom gröna projekt. Som Quality Surveillance Inspector kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra projekt uppfyller högsta kvalitetsstandard. Du kommer att vara involverad i kontroll och utvärdering av olika processer för att säkerställa att både interna och externa kvalitetskrav uppfylls. Vår kund Fluor är ett ledande globalt ingenjörsföretag som driver innovation inom energi, industri och infrastruktur. Med över 100 års erfarenhet har de byggt en stark världsvid närvaro och är dedikerade till att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. De tror på att skapa en hållbar framtid genom banbrytande teknik och enastående projektutförande. I detta projekt blir du anställd som konsult för Randstad och uthyrd till Fluor. Randstad erbjuder dig en konkurrenskraftig lön, goda anställningsvillkor, kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Arbetet är på heltid (40 timmar) på dagtid med start enligt överenskommelse. Tillsättningarna sker löpande. Fluor Corporation har fått i uppgift att projektleda byggandet av stålverket till H2 Green Steel i Boden. Vi på Randstad bistår Fluor med konsulter för projektet som beräknas pågå mellan 18 – 24 månader med start snarast. Placeringsort: Boden Vill du veta mer? Ansvarig konsultschef för tjänsten är Sandra Enbom du når henne via [email protected]. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra på 076 866 47 58. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, sista ansökningsdagen är senast: 2024-04-30 Ansvarsområden Kontrollera och inspektera byggutförande hos underleverantörer. Utfärda dagliga och områdesbaserade kvalitetsrapporter. Samordna med Construction Engineering och Management för att analysera och lösa kvalitetsavvikelser och defekter. Erbjuda ämnesstöd till platslaget inom deras expertområden. Delta i tekniska områden som svetsning, icke-förstörande provning, betong- och byggnadsarbeten, rörinstallation och fast/roterande utrustning, elektriska installationer, kontrollsystem och instrumentering, samt beläggningar och isolering. Kvalifikationer Erfarenhet av kvalitetskontroll inom ingenjörs- och byggprojekt. God förståelse för gröna och hållbara initiativ. Kunskap om relevanta branschstandarder och föreskrifter. Stark analytisk förmåga och noggrannhet i dokumentation. Kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt. Tekniskt eller ingenjörstekniskt diplom, examen eller motsvarande. Flerårig arbetslivserfarenhet inom QA/QC. Minst 5 års erfarenhet av arbete på byggarbetsplatser inom industrin. Flytande i tal och skrift på engelska. Behärskar MS Office-applikationer. Bosatt i Sverige. Vi söker dig som sätter fokus på noggrannhet och kvalitet i ditt arbete. Du är en proaktiv problemlösare som kan hantera förändrade prioriteringar och deadlines i ditt arbete med kort varsel. Eftersom arbetet i stor utsträckning sker i en internationell miljö, ser vi att du har mycket goda kommunikativa förmågor och tycker om att arbeta i både större och mindre team. Du har ett intresse för att skapa samhörighet med ditt närmsta team och med en positiv inställning bidra till ett gott samarbete och arbetsmiljö. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teknisk projektledare, tillverkande industri

Är du väl bekant med grunderna i projektledning och förstår processen för att du ska lyckas leda framgångsrika projekt i olika industrier och branscher? Vi letar nu efter dig som har erfarenhet av projektledning. På Semcon sätter vi dig och din utveckling i fokus. Här finns möjligheter att ta sig an olika typer av uppdrag, projekt och roller och ha en nära dialog med din chef kring din utveckling framåt. Vi erbjuder dig olika aktiviteter och nätverk att bli en del av, dels för att utveckla din kompetens dels för att ha roligt. Om rollen Projekten kan variera i omfattning, komplexitet och bransch men arbetsuppgifterna kan bland annat vara; - Leda investeringsprojekt, installationsprojekt eller projekt rörande ombyggnationer - Samordna planer, styrning av ändringar och arbete i projekt - Driva och leda projekt enligt uppsatt tidsplan, kvalitet och budget - Arbete med upphandling, produktion och kvalitetsuppföljning - Leda och engagera dina projektmedlemmar Om dig Vi söker dig som redan vet att du trivs i rollen som projektledare. Vi tror att du vill agera projektledare i olika typer av branscher. Därtill är det för oss viktigt att du trivs med att dela med dig av kunskap och erfarenheter till kollegor, det är viktigt för oss att vi kan lära oss av varandra. Vi tror också att du har: - En god teknisk förståelse - Erfarenhet som projektledare/delprojektledare, gärna från olika branscher - Erfarenhet från tillverkande industri - Förmåga att leda andra och en förmåga att leda projekt i mål - Gärna kännedom om projektmetodiker såsom XLPM eller PPS - Kunskap inom CE-märkning (meriterande) - flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Viktiga egenskaper för rollen är att du är teknikintresserad, möjlighetsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du har god kommunikationsförmåga och är teamorienterad. För att trivas i rollen som konsult bör du vara flexibel och har förmåga att snabbt se helheten. Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktigt för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Om Semcon Vi är det teknikinriktade bolaget som lever efter ”people first, then technology”, och erbjuder spännande samt utvecklande roller. Som konsult hos Semcon har du fast lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag för att nämna något. Vi har en bred kundportfölj över hela Mälardalen, vilket ger mängder av möjligheter till personlig utveckling. Tillsammans med din chef sätter du ramarna för dina framtidsplaner. Välkommen med din ansökan. Vi kan på grund av GDPR inte ta emot ansökningar via mail. Då vi i denna rekrytering har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Global Chemical Safety Manager to Perstorp AB

We are seeking an experienced Chemical Safety Manager to join Perstorp AB Are you interested in working in a global role, supporting local organizations and collaborating cross-functionally to maintain a healthy and safe workplace? Do you have experience working in the chemical industry? If so, this opportunity might be a great fit for you! Join us in shaping a safer and healthier workplace environment in the role of Chemical Safety Manager.Apply now to become a part of our dedicated team, driving global excellence in health and safety! Purpose, Offer and Benefits Responsible Care is a global function that provides the entire organization with the strategic direction, global framework and support structure for health, safety and environment. In addition, the function supports leaders and teams with relevant insights, coaching and training to define and execute their own local health, safety and environment roadmaps. At Perstorp you will get a true opportunity to contribute and influence – despite our global presence we are still a relatively small company. That means you are never anonymous: what you do really counts. Perstorp has eight production sites around the world. As the Global Chemical Safety Manager, you work with a mixture of strategical focus and operational closeness. You analyze and follow up on how chemical safety is managed at the different sites and identify potential improvements. You act as a project manager for strategically important health and safety related projects. If you are ready to work whit safety on a global scale, we want to hear from you. Join Perstorp and be part of a team committed to excellence in chemical safety.  Your Responsibilities You will play a leading role in our internal culture transformation program for health and safety, driving global excellence and supporting our production units, functions, and projects in the following processes/areas: • Identification and assessment of chemical hazards • Chemical risk management • Exposure monitoring Your responsibilities will include: • Supporting the organization, especially the production units, in maintaining compliance with internal/external standards and regulations • Developing and delivering global training programs on chemical safety • Monitoring and following up on chemical risks and incidents to ensure high-quality learning • Identifying opportunities for process improvements and safety enhancements • Reviewing and evaluating the organization as a member of the internal audit team • Monitoring and transferring internal/external best practices in chemical safety to relevant stakeholders   The Bigger Picture You will report to the Vice President Responsible Care and be part of an engaged and dynamic team that collaborates with colleagues in all functions and positions. The position will be based in Perstorp, Malmö or Stenungsund in Sweden. International travelling to our production sites in Europe, North America and Asia will be expected. You can expect approximately 40 traveling days a year. Our Expectations You have a Master´s or Bachelor´s degree, preferably in Biology, Chemistry, Environmental Science, Toxicology, Occupational Health or Medicine. You have at least five years of experience from process industry, working with HSE and particularly chemical safety. You combine the theoretical and practical experience to prevent and/or manage health, safety and environmental incidents.  As a person you are very skilled in facilitation, auditing and project management. You have a curious and exploring mindset, willing to take on ambitious challenges together with the team. Furthermore, you have excellent communication skills and can use these to successfully persuade and get the message through to top and middle management. You are fluent in spoken and written English. Interested? The recruitment is administered by TNG Lead, specialists in sustainable recruitment of management and leadership positions. Their unique unbiased recruitment methodology identifies and recruit leaders with the ability to successfully create psychological safe high-performing teams, in a fast changing world. Now, we're excited to see your application. Apply with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

8 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Läkemedelsintresserad student sökes till deltidstjänst hos GSK!

Läkemedelsföretaget GSK söker nu förstärkning till avdelningen inom kvalitetssäkring (Q/A). Detta är en roll som ger dig unik inblick i hur ett läkemedelsföretag arbetar och en meriterande erfarenhet för dig som studerar t.ex. biomedicin-, apotekar- eller receptarieprogrammet. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN GSK är ett globalt läkemedelsföretag med målsättning och syfte att förena vetenskap, teknik och kompetens för att gemensamt ligga steget före sjukdom. I GSK Sverige är de ca 80 personer och kontoret ligger i Solna. De jobbar med allt från kliniska studier och medicinskt samarbete till marknadsföring, försäljning och i olika stödfunktioner – allt för att erbjuda svenska patienter och det svenska samhället nya mediciner och vacciner. I rollen som assistent inom Q/A kommer du vara ansvarig för hantering av reklamationer av läkemedel (Rx) och vacciner (Vx). Som Q/A Assistant kommer du stötta avdelningens arbete genom viktiga delar av avdelningens processer. Fokus kommer ligga på administration, registrering, dokumentering samt annat arbete kring i enlighet med avdelningens område. Tjänsten är på deltid och 10/veckan, rollen kräver att man lägger ner i snitt 2 timmar dagligen som man kan disponera som det passar ens schema. Det finns möjlighet att sköta arbetet från distans. Du erbjuds * En spännande inblick i läkemedelsbranschen * Lokal upplärning och träning av relevanta standarder med kollega * Kollegor från hela Norden * Flexibla arbetstider Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera och kordinera fysiska reklamationprov som skickas iväg från kontoret/distributör * Administrera, dokumentera och registrera reklamationer som kommer in kontinuerligt * Supportera med månadsrapportering av reklamationer VI SÖKER DIG SOM Vi ser att du som söker är student och att du studerar ett naturvetenskapligt program med farmaceutiskt inriktning som t.ex. biomedicin-, apotekar- eller receptarieprogrammet. Du måste vara flytande i både svenska och engelska då reklamationerna i viss mån kommer att översättas från svenska till engelska. Det är meriterande om du: - Har förståelse för medicinska termer - Har arbetat med liknande uppgifter - Har arbetat i excel tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Självgående - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024