SQE Supplier Quality Engineer
Sök bland 20 lediga jobb som SQE Supplier Quality Engineer och börja ditt nya yrkesliv idag!
Som leverantörskvalitetsingenjör för Hot Blades and Vanes är du en naturlig lagspelare med ledarskapsförmåga. Du kommer att arbeta nära leverantörer och råvaruförvaltare för att säkerställa kvalificerade leveranser. I en mångkulturell miljö med olika avdelningar lokalt och globalt är nätverk nyckeln till framgång. Du kommer att arbeta med råvaror som gjutning, bearbetning och beläggning, samt åtgärda bristande överensstämmelse genom inneslutning, RCA och implementering av förebyggande och riskreducerande åtgärder. Leverantörskvalitetsingenjör - Hot Blades and Vanes Din roll Som leverantörskvalitetsingenjör för Hot Blades and Vanes är du en naturlig lagspelare med ledarskapsförmåga. Du kommer att arbeta nära leverantörer och råvaruförvaltare med ett gemensamt mål för att säkerställa kvalificerade leveranser från kvalificerade leverantörer. Du kommer att vara en del av en mångkulturell miljö med olika avdelningar lokalt och globalt. Nätverk är nyckeln till framgång. Du kommer att arbeta med en eller flera av våra råvaror, gjutning, bearbetning, beläggning. Att åtgärda bristande överensstämmelse med att genomföra inneslutning, RCA och implementera förebyggande åtgärder och riskreducerande åtgärder är en del av ditt ansvar. Arbetsuppgifter * Leverantörskvalificering med tvärfunktionellt team, inklusive bedömning och initial revision. * Leda team för produkt- och processkvalifikationer (PPQ) enligt standarder. Stödja leverantörer att följa Siemens Energy Quality Management Process och användning av relaterade verktyg. * Uppföljning av leverantörskvalitet. * Utveckla och förbättra system, processer och verktyg. * Leda felsökning och hantera avvikelser vid produkt eller process. * Initiera och implementera kvalitetsförbättringsprogram och riskreducerande åtgärder. Spåra genomförande och effektivitet. * Övervakning av korrigerande och förebyggande åtgärder. * Koordinering av avvikelserapporter i SAP. * Tidigt leverantörsengagemang i produktutvecklingsprocessen. * Planering och genomförande av leverantörsrevisioner. * Proaktivt samarbete med globalt team och interna kunder. Vem är du? Du har en högskole- eller universitetsutbildning, ingenjörsexamen, magisterexamen eller liknande, med yrkeserfarenhet inom projektledning eller liknande. Du har en teknisk profil och tidigare arbetslivserfarenhet inom FoU eller Produktion, där teknik är en stark merit. Arbetslivserfarenhet av gjutgods, bearbetning och beläggning är också meriterande. Du har förmågan att se helheten och känner ansvar för att göra helheten inom supply chain-arbete, se sammanhanget och prioritera rätt ämnen. Du har gedigna kunskaper i tillämpningen av kvalitetsmetoder som 5 why, FMEA, 8D, RCA och processledning, samt erfarenhet av rapportering och uppföljning av leverantörsprestationer. Du är resultatorienterad, driven, strukturerad och förstår kommersiella affärsrelationer. Vi tror även att du tidigare har arbetat med internationella kontakter, vilket ger dig en god förståelse för andra kulturer. Du har god förmåga att kommunicera och samarbeta samt behärskar engelska väl i både tal och skrift. Svenska i tal och skrift är meriterande. Arbetet kommer att omfatta resor i viss utsträckning. Om laget Du kommer att ingå i ett team med bred kompetens och erfarenhet där vi lär av och med varandra. Vi är en blandad grupp med olika bakgrund, åldrar och erfarenheter där du kommer ha möjlighet att ha många kontaktytor både lokalt och globalt. "Låt oss göra morgondagen annorlunda idag" är vårt genuina engagemang på Siemens Energy för alla kunder och anställda på väg mot en hållbar framtid. I vår affärsenhetsgenerering erbjuder vi en bred portfölj av banbrytande teknologier, tjänster och lösningar för centraliserad och decentraliserad energiproduktion. Inom vår lösningsorganisation arbetar vi med skräddarsydda lösningar för kraftverk, oavsett om det är den mest effektiva konventionella kraftgenereringen, industriell tillämpning för processånga eller värmegenerering, hybridlösningar inklusive förnybar energi och deras integration eller att ta stora steg mot koldioxidutsläpp med väteproducerande anläggningar eller miljövänlig kraftgenerering på fartyg och pråmar. Vi tror på en kombination av arbete från kontor i Finspång med möjlighet att arbeta hemifrån. Detta setup kommer att ge möjligheten att ha en bra balans mellan fokuserat arbete och teamsamarbete och låter dig ha en flexibilitet i ditt dagliga liv. Erbjudande Vi på Jefferson Wells välkomnar möjligheten att arbeta med oss som både underkonsult och anställd konsult. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation. Jobbeskrivning Tycker du precis som vi att det ska vara lätt att göra rätt? Vill du hjälpa våra kunder att förflytta sitt ledningssystem från dammiga pärmar på vinden till att bli ett levande och integrerat stöd i organisationen? Som konsult hos oss kommer du få möjlighet att hjälpa våra kunder med olika typer av kvalitet- och processrelaterade arbetsuppgifter så som: Bygga upp nya eller förbättra redan befintliga processer Bygga upp nya ledningssystem Tillsammans med processägare implementera processer Hålla utbildningar Genomföra revisioner Jobba i kvalitetsrelaterade processer som ändringar och avvikelser. Du kommer att arbeta med många olika kontaktytor hos kunderna och förväntas vara drivande i det dagliga arbetet. De flesta av våra uppdrag sker ute hos kund så du ska kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, vår sektion samtidigt som du sitter hos kund. Vilka är vi? Vår sektion Compliance & Quality Management (CQM) består av ca 30 medarbetare i Mälardalen, Malmö och Göteborg. Sektionen drivs av Britta-Stina tillsammans med gruppchef Lars och vår teamleader Jacob. Bland våra medarbetare som är allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel eller processer i hela företagets organisation i olika branscher och organisationer. Kvalifikationer Du är förtroendeingivande och har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, branscher och produkter. Du är självständig och jobbar även gärna med andra kollegor för att dela med dig av din kunskap. Vi hoppas att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer att lära oss av dig! Du har också: 3-8 års erfarenhet av kvalitetsrelaterade arbetsuppgifter en relevant högskole- eller civilingenjörsexamen arbetat med ISO 9001, 13485, 14001, 27001 eller 45001 i en tillverkande organisation eller inom kommun eller landsting Självklart är du noggrann och kvalitetsmedveten med en dos pragmatism och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi värdesätter kunskap och erfarenhet av leverantörsstyrning, ändrings- eller avvikelsehantering samt tillämpning av revisioner. Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla. Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Kontaktuppgifter för frågor För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl. Välkommen med din ansökan senast 16/3! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du vara en del av en ledande och hållbar organisation som ligger i framkant? Lockas du av att få arbeta med maskinunderhåll och ständiga förbättringar? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt underhållsteam genom att operativt och strategiskt utveckla teknik, metoder och maskinsäkerhet på Stora Enso i Jönköping. Om rollen Som Underhållsingenjör på Stora Enso planerar, prioriterar och samordnar du arbetet på underhållsavdelningen som består av 15 medarbetare. Du deltar i tekniska diskussioner med maskinleverantörer, skapar underhållsplaner, samt arbetar med förebyggande underhåll, reservdelsförvaltning och analyser av driftstopp. I rollen som Underhållsingenjör kommer du arbeta på ett strukturerat sätt där uppföljning och dokumentation ligger till grund för åtgärder och förbättringsarbete. Samarbete med produktionsledare, produktionsplanering och andra kontaktytor internt är en naturlig del i arbetet så som externa kontaktytor med leverantörer och entreprenörer där du bokar, planerar och säkerställer att uppdrag genomförs enligt överenskommelse. Med ett fokus på utveckling arbetar du mot uppsatta mål och driver ständiga förbättringar samtidigt som du aktivt deltar i och leder säkerhetsarbetet för att skapa en trygg arbetsplats. Om dig Vi söker dig som är tekniskt kunnig med arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industrin. Som person är du strukturerad och analytisk med förmågan att identifiera och genomföra förändringar som leder till ökad effektivitet och kvalitet i underhållsarbetet. Du är trygg i dig själv, har ett starkt driv och en god kommunikativ förmåga för att effektivt kunna samarbeta med olika avdelningar i organisationen. Krav för tjänsten: * Arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industrin * Erfarenhet av problemlösning * Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift * God systemvana Eftergymnasial utbildning, kunskaper i SAP samt erfarenhet från welltillverkning är meriterande. Vad kan Stora Enso erbjuda dig? Hos oss på Stora Enso Packaging Solutions ger vi våra medarbetare befogenhet att agera och kliva utanför sin bekvämlighetszon. Genom att vara del av vårt team får du möjlighet att utforska nya perspektiv och utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till en mer hållbar värld. Vi tror att allt som är gjort av fossila material idag kan göras av ett träd imorgon. Vi prioriterar våra medarbetares fysiska och psykiska hälsa varje dag, eftersom säkerhet och välbefinnande är vår högsta prioritet. Vi vill inspirera dig att leda din utveckling och att ha höga ambitioner, så kom och väx med oss! Vår högsta prioritet är att alla kommer hem friska varje dag. Som anställd på Stora Enso Jönköpings bruk får du även ta del av ett förmånspaket som till exempel består av bonus, sjukförsäkring, föräldraförmåner och lunchsubvention. Låter detta intressant? I den här rekryteringen samarbetar Stora Enso med Jefferson Wells. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 30 mars. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen att arbeta i företaget för förnybara material! Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Divisionen Packaging Solutions är en förpackningskonverterare som tillhandahåller fiberbaserade förpackningsprodukter och -tjänster i premiumkvalitet, som används av ledande varumärken inom många olika branscher och användningsområden, inklusive detaljhandel, e-handel, färska livsmedel och industriprodukter. Divisionen erbjuder dessutom design- och hållbarhetstjänster som hjälper kunderna att optimera sin materialanvändning och logistik samt minska sina koldioxidutsläpp.
Vill du vara verkande i en miljö där gränserna för vad som är tekniskt möjligt hela tiden utmanas? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och har erfarenhet av att jobba med kvalitet inom både stora och små projekt. Är du den vi letar efter? Skicka in din ansökan omgående, vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN: Som projektledare inom kvalitet hos vår kund får du jobba mot stora kunder i både stora och små projekt. Du kommer att ingå i ett team om tio personer med både seniora och juniora kollegor som jobbar tillsammans för att säkerställa att kvalitet och standarder följs i alla faser av projekten. Dessa faser kan vara allt ifrån att skriva en inledande projektplan till tillverkning, leverans och till sist utveckling. Projekten kan vara 2-3 år långa men även runt 3-6 månader och man har runt 5 projekt som löper parallellt, men ofta i olika faser. I det dagliga arbetet sitter man som servicefunktion gentemot projektledarna och se till att allt görs i rätt ordning och att allt som lämnar företaget är enligt de processer som finns. VI SÖKER DIG SOM: Har minst 2 års erfarenhet av att jobba med kvalitet och gärna inom kundnära projekt Flytande Svenska både i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet Tekniskt intresse Eftergymnasial utbildning inom teknik Det är inte nödvändigt, men meriterande om du: Har erfarenhet inom exempelvis fordonsindustri eller försvarsindustri För att lyckas i din roll som projektledare inom kvalitet tror vi att du är en person som är kommunikativ då man har många kontaktytor med både medarbetare internt men också mot kund. Vi tror även att du motiveras av att driva projekt framåt och trivs med att ha höga krav gällande kvalitet och det som ska levereras mot slutkund. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid. Start: Omgående. Placering: Göteborg. Rekryteringsansvarig: Lina Lindroth Lön: Marknadsmässig. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater, där annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Om företaget Siemens Energy utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Siemens Energy levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. Dina arbetsuppgifter I rollen Supplier Quality Assurance Engineer (SQA) kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att: - sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. - säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande - aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser - ta fram underlag och statistik till återkommande möten som tex Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, leverantörsmöten m.fl. - aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Eftersom våra leverantörer är en naturlig förlängning av vårt företag innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom SE AB samt mellan SE AB och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser; - Registrera - Analysera - Åtgärda - Implementera och övervaka. Din profil Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i och att det har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64.
Company Description Vattenfall is a European energy company with approximately 21 000 employees. For more than 100 years we have electrified industries, supplied energy to people’s homes and modernized our way of living through innovation and cooperation. We are looking for talented individuals who, in addition to their passion for their own role, also have strong team spirit and want to contribute to supporting a meaningful corporate mission. Job Description Would you like to make a difference and work together with us on our big target? Do you want to play a significant role in supporting the Asset Driven Business Areas within Vattenfall in accelerating the digital transformation? You are convinced that the information assets generated by our physical assets, i.e. the big data coming from our wind turbines, batteries or heating grids hold the key for improved decision making, advanced business models, optimized asset utilization and furthermore? Within the Asset Analytics team, the Data Engineer is a front runner who is in continuous dialogue with the experts in Vattenfall’s various departments to build, maintain and optimize state of the art analytics solutions. What will you do? You will be a member of one of our DevOps teams designing, creating, and maintaining solutions based on the MS Azure technology stack. In doing so, we as IT partner up with our colleagues from the various departments within Vattenfall on a daily basis. The tasks and projects are varied and so are the data, the use cases and the technology. For instance our solutions have a direct impact on fuel consumption in the district heating grid of Berlin based on live Smart Meter data evaluation, optimize maintenance cycles of turbines and under water cables via predictive maintenance or allow for cross country streaming data analytics on Hydro powerplant sensor data. Your tasks and responsibilities: Analyzing business needs and translating them into IT specifications; Providing expert advice both internally in the team and to various other departments in Vattenfall. Proactively adapting value adding solutions to the needs of other departments; Designing, building and maintaining data lake solutions to share data within Vattenfall & with external stakeholders; Implementing traditional database & DWH concepts to structure the data in the cloud, on-premise and hybrid to provide self-service reporting solutions (e.g. using PowerBI). Building and maintaining ETL/ELT tracks and APIs; Creating and continuously developing dashboards in PowerBI; Working with streaming data analytics together with business stakeholders; Being part of DevOps teams together with architects, requirement engineers, data engineers, data scientists and business specialists. Location Katowice, Gliwice, Amsterdam, Stockholm, Berlin or Hamburg Qualifications Who are you? As our Data Engineer you have a hands-on mentality to solve complex issues. You have a strong drive to ask questions. You are willing to learn new tools and continuously improve your soft and hard skills. You embrace working on new topics and projects every day. You think about data as a massive asset to leverage & are familiar with data sharing concepts in the cloud. You have an agile mindset and SCRUM way of working. You feel personally committed to the goal setting and delivery of the team (local and international). You have a teaching mindset and you love to share your knowledge with the team. Last but not least you are not afraid to drink a cup of coffee with our key users. As our Data Engineer you: Have working experience with Analytics & BI tools and services, preferably in the MS Azure stack (e.g. Synapse workspaces and dedicated SQL pools, SQL Database, PostgreSQL, Snowflake, Databricks, Data Factory, Analysis Services, Function Apps, Power BI, ML); Have a technical background with an understanding of how analytics solutions are brought into life by means of preferably but not exclusively Python, SQL, C#, PowerShell; Are familiar with CI / CD, testing and version control (e.g. Azure DevOps, ARM, GIT or similar); Are familiar with Data Warehousing and Data modelling concepts; Have an understanding of IT Architecture guidelines & principles (e.g. TOGAF) and on-premise, cloud & hybrid architectural patterns; Have experience in working agile; Are proficient in spoken and written English; Ideally you already have a good understanding of utility business processes and their IT landscape (SAP ERP, IAM, EAM, SCADA, infrastructure and security regulations like GDPR). Additional Information Our offer Good remuneration, a challenging and international work environment, and the possibility to work with some of the best in the field. You will be working in interdisciplinary teams and you can always count on support from committed colleagues. We offer attractive employment conditions and opportunities for personal and professional development. More Information We welcome your application in English. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website as we cannot guarantee that we will be able to process applications that are not made via our website. For more information about the recruitment process you are welcome to contact our recruiter Ewa Krajewska via [email protected] At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. The security of Vattenfall and its employees is essential. For that reason, a pre-employment screening will be part of your recruitment process. The screening is based on the role you will fulfill within Vattenfall. The screening will be performed by a third party, Validata.
ValueOne söker en Supplier Quality Engineer (SQA)för ett konsultuppdrag på ett tillverkande företag i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas i mars och löper på drygt tolv månader med stor möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Supplier Quality Engineer (SQA) ansvarar du för att säkerställa kvaliteten i produktionen och driva förbättringsarbete inom kvalitetsområdet. I rollen samarbetar du med olika avdelningar för att säkerställa att kvalitetsstandarder följs, och du deltar även i interna och externa kvalitetsrevisioner samt bidrar till förbättringsinitiativ. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera och koordinera avvikelser i SAP-systemet, inklusive registrering, uppföljning och avslut. Driva och genomföra rotorsaksanalyser för att identifiera grundorsaker och föreslå korrigerande åtgärder. Sammanställa och analysera kvalitetsstatistik och nyckeltal för att identifiera förbättringsområden. Presentera kvalitetsrapporter och analyser för ledning och föreslå åtgärder. Säkerställa att rätt kostnadsunderlag finns för eventuella fordringar mot leverantörer. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en relevant utbildning inom kvalitet, teknik, produktion eller liknande område. Du har erfarenhet av avvikelsehantering och rotorsaksanalyser samt goda kunskaper i SAP eller liknande ERP-system. En väl utvecklad analytisk förmåga och vana att arbeta med statistik är nödvändig, liksom utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsstandarder som ISO 9001 eller liknande samt kunskap om kvalitetstekniker och metoder som Six Sigma eller FMEA. Tidigare erfarenhet från svetsindustrin eller liknande branscher är också en fördel. Förmågan att arbeta självständigt och driva projekt framåt är något vi värdesätter högt. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 19 alternativt 010 332 29 20.
Om kunden Företaget är en världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel och har kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Vill du vara en nyckelspelare i vårt utvecklingsteam och säkerställa att våra konstruktörer har tillgång till rätt komponenter? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Komponentingenjör som vill arbeta med allt från elektronik till metallkomponenter och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav. Som Komponentingenjör kommer du att ha en central roll i att stödja vår verksamhet med komponentval och säkerställa att de har de material som krävs för att skapa våra innovativa lösningar. Du ansvarar för att hitta och underhålla komponenter i vår komponentdatabas, uppdatera artikelnummer och dokumentation. Din roll inkluderar även att vårda leverantörskontakter och bidra till förbättring av våra arbetsprocesser. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och drivande. Du har ett öga för detaljer och en stark problemlösningsförmåga. Dessutom har du lätt för att samarbeta och är kommunikativ, vilket är viktigt i kontakten med både leverantörer och kollegor. Din kompetens Erfarenhet från en liknande roll inom komponenthantering eller teknisk support. Högskoleutbildning inom maskin-, elektronik- eller mekanikingenjör eller annan likvärdig utbildning. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort B är meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping/Huskvarna Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.
Om företaget Företaget utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På företaget arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. Dina arbetsuppgifter I rollen Supplier Quality Assurance Engineer (SQA) kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att: - sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. - säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande - aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser - ta fram underlag och statistik till återkommande möten som tex Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, leverantörsmöten m.fl. - aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Eftersom våra leverantörer är en naturlig förlängning av vårt företag innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom SE AB samt mellan SE AB och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser; - Registrera - Analysera - Åtgärda - Implementera och övervaka. Din profil Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i och att det har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos vår gasturbintillverkande i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64.
NOTE Torsby AB söker en SQE till kvalitetsavdelningen. Arbetsuppgifterna består av att förbättra och utveckla leverantörers prestanda vad gäller kvalitet, leveransprecision och hållbarhet. Vi söker en person som kan samverka externt och internt och som kan utföra självständiga arbeten. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, huvudsakligen på svenska, men också på engelska. Exempel på arbetsuppgifter: Driva reklamationsärenden mot leverantörer Bedömning och uppföljning av leverantörer Leverantörsrevisioner Redovisning av statistik Aktivt arbeta med förbättrande- och förebyggande åtgärder Bistå i dialog med kund vid leverantörsrelaterad kundreklamation Förhandla ersättning från leverantör Interna utredningar av felaktiga produkter Urval sker löpande så skicka in din ansökan till oss redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb