Systemadministratör
Sök bland 172 lediga jobb som Systemadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som sedan början av 50-talet bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund genom ett 30-tal olika verksamheter. Vi drömmer om en stad där ingen lämnas utanför. Där alla människor kan leva ett värdigt liv. Nu söker vi dig som vill jobba som CRM-ansvarig och med givarservice på insamlingsavdelningen tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla! Insamlingsavdelningen Insamlingsavdelningen kan närmast jämföras med säljavdelningen där målet är att via insamling skapa bästa möjliga förutsättningar för att stötta Räddningsmissionens vision om ett värdigt liv för alla! Vi är en engagerad och resultatfokuserad grupp på åtta personer som jobbar mot privatpersoner, företag och stiftelser. Mer information om insamlingsavdelningen och möjlighet att skänka gåvor hittar du här: Ge en gåva | Räddningsmissionen Tjänsten CRM-ansvarig Som CRM-ansvarig har du det övergripande ansvaret för struktur, logik och korrekta processer i vårt CRM-system, Salesforce. Du arbetar med administration, registervård och är kontaktperson mot systemleverantören. Du leder systemets vidareutveckling – särskilt kopplat till insamlingsområdet – och deltar i användargrupp. Du tar fram statistik, rapporter och dashboards för uppföljning, ansvarar för registrering av gåvor och gör avstämningar mot ekonomiavdelningens redovisning. Du ger även internt stöd och håller utbildningar för att höja kompetensen inom organisationen. Givarservice I rollen ansvarar du för att ge god service till våra värdefulla givare, både i stort som i smått. Du har kontakt med givare via telefon, e-post och sociala medier samt ansvarar för utskick, digitala enkäter och utveckling av arbetsrutiner. Du genomför analyser och undersökningar för att förstå givarens behov och önskemål. Rollen innefattar även samordning av GDPR för insamlingsavdelningen, säkerställande av efterlevnad av Giva Sveriges Kvalitetskod samt ansvar för den viktiga värvning av månadsgivare och kontakt med vår telemarketingbyrå. Kvalifikationer Du har: Eftergymnasial utbildning inom IT, administration, data science eller annan relevant utbildning. Erfarenhet av att underhålla och utveckla IT-system. Goda kunskaper i Excel och CRM-system. Erfarenhet av att bemöta människor på ett fint sätt inom kundservice eller serviceyrke. Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Ett stort intresse för Räddningsmissionens verksamheter och värdesätter varje givares bidrag. En värdegrund som överensstämmer med Räddningsmissionens. Vi söker dig som tror på möten i ögonhöjd och varje människas rätt till ett värdigt liv. Du kombinerar ett professionellt och varmt bemötande med administrativ struktur, driv och analytisk förmåga. Du är serviceinriktad, lugn och tillmötesgående samtidigt som du är engagerad och lyssnar in andras perspektiv. Du tar ansvar, planerar och driver ditt arbete självständigt – även när det uppstår motgångar. Du samarbetar väl, är lyhörd och konstruktiv. Du har god analytisk förmåga, förståelse för siffror och ett sinne för ekonomi. Du prioriterar effektivt, håller deadlines och har fokus på resultat. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och är öppna för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är viljan att arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. Meriterande Erfarenhet av utveckling/ underhåll av Salesforce. Erfarenhet av arbete med statistik/analys. Arbetat med hantering av personuppgifter (GDPR) och administration. Erfarenhet av systemutveckling och hanterat integrationer mellan system. Insamlingserfarenhet. Kunskap och intresse av AI som verktyg. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Omfattning: 100% Arbetstid: Kontorstid vardagar med viss flexibilitet. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar Visions kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg”. Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Räddningsmissionen erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska må bra! Du kommer till en varm prestigelös arbetsplats med kompetenta kollegor där värdegrunden är central och genomsyrar både arbetsmiljön och bemötandet mot de vi är till för. Förutom att du får ett jobb med en större mening erbjuds du som anställd bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Varmt välkommen med din ansökan! Samuel Haugstvedt Insamlingschef
Admin support/ coordinator for Architecture and Implementation. Supporting Architecture team and Implementation team with coordination and administration of meetings and activities. What you will do: Support with administrative tasks Admin support/ coordinator for Architecture and Implementation. Supporting Architecture team and Implementation team with coordination and administration of meetings and activities. Requierd skills: 1-2 years experience in administrative work Excellent skills in MS Excel and MS Powerpoint Ability to work with a multicultural team Good written and communication skills in English. We believe you are: Teamplayer Structured and likes order and tidiness Humble with an open mindset
Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur på ATG? Tillsammans arbetar vi dagligen för att uppnå vårt mål att skapa världens bästa spelupplevelse. Vi värdesätter drivkraft, respekt och ägande i allt vi gör. I rollen får du: • Arbeta med patchning och livscykelhantering. • Arbeta med incident och changehantering.• Arbeta med utvecklande aktiviteter som främjar snabba leveranser. • Möjlighet att arbeta med moderna tekniker. I denna roll kommer du att ansvara för den dagliga driften av ATG:s eventplattform, med fokus på tillgänglighet, prestanda och support till utvecklingsteamen. Plattformen är affärskritisk och du kommer att arbeta i ett litet team som stöttar med drift och support till en plattform dedikerad till event och messaging. Det är ett agilt team som har tät kontakt med både utvecklare och internationella kontakter. Du kommer dagligen att arbeta med drift, övervakning och optimering av vår Solace-baserade eventplattform. Är det här du? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med hög ansvarskänsla som tar ett starkt ägarskap i ditt arbete. Vi ser att du har en teknisk bakgrund och en högskoleutbildning eller motsvarande inom exempelvis systemvetenskap. Som person är du nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Vidare söker vi dig med en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska, eftersom en stor del av arbetet sker på engelska. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och att du har en stor förståelse för vikten av GDPR och säkerhet i ditt arbete. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av meddelandehantering (Kafka, Solace, MQ eller liknande). • Stor erfarenhet av systemadministration. • Erfarenhet från drift av affärskritiska system i transaktionstunga miljöer. • Förståelse för eventdriven arkitektur och microtjänstmiljöer. • Goda kunskaper i DevOps-verktyg som Ansible, Python, GitHub. • Vana att arbeta i agila team med Jira och Confluence. Meriterande: • Java-kompetens (plattformen har många Java-baserade integrationer). • Erfarenhet från finans- eller regulatoriskt styrda branscher. • Erfarenhet av kubernetes plattformar. • Kunskap inom certifikathantering. • Erfarenhet av The Cloud, AWS eller Solace Cloud. ”Laget före jaget” Jag är stolt att jobba för ATG, där vinsten av vår verksamhet går till ett högre syfte. Men även den transparens som finns från högsta ledning till att för mig få jobba med kompetenta människor och teknik i framkant. Sen uppskattar jag möjlighet till träning och alla aktiviteter som ordnas. Som ledare tänker jag laget före jaget, att vi tillsammans som ett team kan bygga något fantastiskt. Därför tycker jag också det är viktigt att ansvar och beslut tas så mycket som möjligt i teamen och som leder till innovation. När jag inte jobbar spenderar jag mycket tid med familj och vänner, jag gillar också skidåkning och segling sommartid.-Rekryterande chef, Håkan Fahlén, Manager IT Core Infrastructure.Med anledning av sommarsemester kommer vi att återuppta arbetet med ansökningarna under v.33. We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll: SAAB växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll och vi behöver nu förstärka vårt team som jobbar med våra IT-system. Business Application inom Saab Group IT söker därför en systemadministratör till en rad intressanta utmaningar. Som systemadministratör kommer du ha rollen som förvaltare och utvecklare av våra IT-verktyg. Du kommer att få hantera affärsmässiga krav från våra internkunder och verksamhetsprocesser. I detta ingår förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av systemen. Baserat på kunskaperna kommer det finnas möjlighet att få vara delaktig i IT-projekt för att införa nya tekniska lösningar samt ingå i ett förvaltningsteam som har uppdraget att se till att applikationerna körs med upprätthållen system- och informationssäkerhet. Fokus ligger initialt på Linuxservrar men kunskap inom förvaltning av verktyg som exempelvis Atrifactory är önskvärda för denna tjänst. Din profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete med Linuxservrar. Erfarenhet att arbeta med förvaltning av Linux system ses som meriterande. Du har god kommunikativ förmåga och ett samarbetsorienterat förhållningssätt. Vi söker följande kompetens: * Goda kunskaper inom Linux/Unix system * Container-erfarenhet så som Podman/Docker * Scriptning i Bash och/eller Perl För att trivas i rollen tror vi du även har kompetens eller intresse av att även utvecklas inom något eller några av nedanstående områden: * Atlassian * Git * Kubernetes * Docker * Jenkins Vad du blir en del av: Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
We are Pigs Will Fly Studios! We are an indie studio in Jönköping with big ambitions and a true passion for games. We are working on an exciting new game based on an exclusive IP and are now looking for new employees to join our team. As the studio is newly started, you have a unique opportunity to become part of the core team, to shape the company and really make your mark. Together we are brave, creative and ambitious. And we have fun! The role Pigs Will Fly is seeking an experienced System Administrator to support the backbone of our game studio development infrastructure. From deploying scalable cloud and on-site environments to automating workflows and maintaining secure, version controlled and high-performance systems, you’ll play a key role in keeping our game studios development running at full speed. You’ll work alongside artists and developers,in a collaborative and fast-paced environment where stability, uptime, and innovation are everything. If you’re excited about combining your love for tech with a love for games, this is your next mission. What you'll do Handle security, server setup, upkeep, and administration tasks. Configure and manage identity and access management solutions. Provide general desktop and user support. Help users with everyday IT-related questions and issues. Set up accounts and devices for new staff and contractors. Install, configure, and troubleshoot new workstations and user profiles. Manage and maintain our version control platform Perforce. Oversee and support infrastructure hosted on AWS. Oversee and support infrastructure hosted on Google Works Champion and oversee operations security by analyzing and mitigating potential vulnerabilities. Setup and oversee Active Directory Domain Services. Prevent data loss via backups and minimize internal service interruption. Collaborate with cross-functional teams for system rollout, support, and issue resolution. Required qualifications Previous experience working in a System Administrator position or similar role. A university degree or equivalent qualification, preferably in IT, system administration, or a related field. Demonstrate advanced proficiency in your area and stay up to date with new technologies and best practices. Strong knowledge of administering and supporting Windows, Mac and Linux environments. Ability to work efficiently both independently and as part of a team. Excellent knowledge of Swedish and English, both written and spoken As a person - you are proactive, flexible and organized, you enjoy collaborating with others What we offer Early adoption of new technology, allowing for plenty of room for personal growth and learning new skills Occupational pension Health benefits An office located in a truly unique building in central Jönköping A friendly and inclusive work place centered around fun and creativity Application details During the recruitment process, we will place great emphasis on your personal qualities. We look forward to review applications and will be interviewing candidates continuously until the position has been filled. Location: Jönköping. (We have a four days at the office, one day working from home, per week, policy.) Start: ASAP autumn 2025 Form of Employment: We offer you a part time position that might turn into a full time position in time. It starts with a probationary period. We are also open for freelance and other alternatives. Good to know: We will start checking through the applications when we return from our summer break in August.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point. Om företaget Software Point är en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom både offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stål och kemisk industri. Software Points tjänster täcker hela applikationens livscykel – från leverans och implementation till support, utbildning och rådgivning. Företaget har fem kontor i Norden och är en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare på Software Point får du en omväxlande vardag med stora möjligheter att påverka ditt arbete, samtidigt som du möter både teknikens utmaningar och människors behov i en samhällsviktig bransch. Läs mer om Software Point här: https://softwarepoint.com/ Arbetsuppgifter I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist är du länken mellan kundernas behov och de tekniska lösningarna som erbjuds. Du ansvarar för att samla in krav, designa och testa systemanpassningar samt säkerställa en smidig leverans. Du arbetar nära både kunder och interna team för att skapa effektiva och kvalitativa lösningar som förbättrar laboratorieverksamheten och stöder vårdens digitalisering. Fånga upp, förstå och dokumentera kundens behov och krav Utforma funktions- och designspecifikationer för systemförändringar och integrationer Koordinera och kommunicera med LIS-administratörer, IT-teams och andra nyckelpersoner hos kund Underhålla kundspecifik dokumentation Utföra systemtester inför driftsättning Säkerställa att lösningarna levereras enligt tidplan och med hög kvalitet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare arbetat med LIS- eller LIMS-system i en administrativ eller teknisk användarroll Meriterande med akademisk utbildning inom Life Science (mikrobiologi, genetik, kemi etc.), teknik eller motsvarande relevant klinisk erfarenhet Praktisk erfarenhet av arbete i laboratorium God förmåga att kommunicera med både tekniska team och vårdpersonal Flytande svenska och engelska i tal och skrift I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist arbetar du lösningsorienterat och strukturerat för att möta kundernas behov med rätt tekniska lösningar. Du har ett analytiskt tänkande och tar självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs i nära samarbete med både kunder och interna team. Du är trygg i din roll, proaktiv och har lätt för att växla mellan tekniska detaljer och det större sammanhanget – där ditt arbete får direkt påverkan på vårdens utveckling. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Är du före detta militär som vill använda ditt kunnande i en annan kontext? På Combitech arbetar vi i flera spännande projekt med konfiguration och informationsförsörjning av digitala system för samband och ledningsstöd inom Försvarsmakten. Vi är arbetsgivaren för dig som vill bidra till ett bättre, säkrare och mer hållbart samhälle, och samtidigt växa både personligt och professionellt. Din roll som konsult inom Militär IT På Combitech arbetar vi i flera projekt där vi stöttar Försvarsmakten och FMV med konfiguration och informationsförsörjning av digitala system för samband och ledningsstöd, bland annat C2Stric och LSS Mark med ingående delsystem. Vi behöver nu nya medarbetare till flera olika roller vid våra kontor i Växjö, Skövde och Boden. Vi söker dig som har militär erfarenhet som exempelvis Teknisk officer, Sambandsofficer, STRIL-officer, Driftledare eller Tekniker inom Flygvapnet, Armén eller Marinen. Har du en annan militär erfarenhet men är intresserad av försvarets digitalisering - kontakta oss ändå med ett CV och personligt brev! Vem är du? Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med såväl kunder som kollegor oavsett kompetens och bakgrund. Du uppfattas som lugn och ordningsam med god struktur och framförhållning. Du tar ansvar för dina uppgifter, ser värdet i en god kommunikation och är lyhörd för kunders behov. Slutligen är du nyfiken och har en vilja att lära, men delar också gärna med dig av dina egna kunskaper. Det är önskvärt att du har ett tekniskt intresse och en god teknisk förståelse, samt en förmåga att se mönster och förstå datastrukturer, såväl på detaljnivå som på övergripande nivå. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Pga sommarsemester sker urval efter sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan. Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: [email protected] eller [email protected]
Är du redo för en spännande utmaning inom CRM och vill arbeta med några av Nordens mest välkända biografvarumärken? Vi söker en CRM-specialist till Filmstadens som vill ta en nyckelroll i att utveckla deras system och processer för B2B-verksamheten! Här blir du en del av en engagerad säljorganisation och får arbeta i hjärtat av Sveriges mest magiska produkter - bioupplevelsen! Som CRM-specialist blir du en del av ODEON Cinemas Group Northern Europe, där du kommer arbeta med några av de mest kända biografvarumärkena i Norden, inklusive Filmstaden i Sverige, Finnkino i Finland och Odeon Kino i Norge. Sales Support-teamet hanterar företagstjänster såsom företagsbiljetter, presentkort, reklamlösningar, möten och event på biograferna – och här blir du en nyckelperson inom kundrelationshantering för B2B- verksamheten. Du ansvarar för att samla in och prioritera krav från verksamheten för att sköta underhåll samt driva utvecklingen av våra CRM-processer i nära samarbete med IT och deras nordiska B2B-team. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Microsoft Dynamics 365, men även i andra relevanta system. I rollen kommer du arbeta nära både biografer och olika avdelningar inom företaget och kommer bli vår expert på CRM inom säljorganisationen. Du blir en del av deras Commercial-avdelning och ingår i Sales Support-teamet, som består av 10 kollegor, och du rapporterar till Head of Sales Support. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: · Utveckla och förbättra systemstöd kopplat till försäljning, försäljningsstöd och masterdata. · Analysera och utveckla metodik och processer för CRM-hantering. · Skapa rapporter och underlag via CRM-systemet och hantera löpande rapportering · Samverka med IT-avdelningen och CRM-leverantören för att hantera och driva ärenden. · Ansvara för administration och support i CRM-systemet för biografer i Sverige. · Agera superuser för CRM och XRM internt på våra kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Tjänsten är en konsultanställning vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar tillsammans med Filmstaden. Tjänsten är för ett föräldravikariat fram till 1 juni 2026 med start så snart som möjligt. Du kommer att arbeta från Filmstadens Support Office (deras huvudkontor) som ligger i Gamla Filmstaden i Råsunda, Stockholm. Tjänsten är på heltid där kontorstider tillämpas med möjlighet till flex. DETTA SÖKER VI · Erfarenhet av att arbeta med CRM-system inom försäljning och försäljningsstöd. · Mycket goda kunskaper i Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics XRM och Excel. · Kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Power BI är meriterande. · Mycket goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift. · Intresse och erfarenhet av att presentera kundinsikter och data samt utbilda användare i CRM-systemet. Personliga egenskaper och kompetenser: Vi söker dig som är driven, prestigelös och trivs med att samarbeta med andra. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samtidigt som du är nyfiken och initiativtagande. Du trivs med att arbeta självständigt och har god kommunikativ förmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till andra. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändringar, och du trivs med att hantera olika situationer i en dynamisk arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och söker dig som matchar Filmstadens värderingar: Fun & Passion, Quality & Service, Trust & Respect, Cooperation & Accountability. Sist men inte minst har du självklart ett stort intresse för försäljning och för film- och biografupplevelsen! Filmstaden erbjuder dig: · En spännande och omväxlande arbetsmiljö i en bransch i ständig utveckling. · En internationell roll med möjlighet att arbeta med engagerande produkter. · En familjär och prestigelös företagskultur, där samarbete och engagemang står i fokus. · Gratis biobesök samt rabatt på popcorn, läsk och godis. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point. Om företaget Software Point är en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom både offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stål och kemisk industri. Software Points tjänster täcker hela applikationens livscykel – från leverans och implementation till support, utbildning och rådgivning. Företaget har fem kontor i Norden och är en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare på Software Point får du en omväxlande vardag med stora möjligheter att påverka ditt arbete, samtidigt som du möter både teknikens utmaningar och människors behov i en samhällsviktig bransch. Läs mer om Software Point här: https://softwarepoint.com/ Arbetsuppgifter I rollen som projektledare på Software Point har du ett helhetsansvar för leveranser i kundprojekt. Du arbetar nära både kund och team för att planera, följa upp och driva projekt framåt. Rollen kräver både operativt fokus och strategisk förståelse, med ansvar för ekonomi, kommunikation och kvalitet. Resor förekommer i samband med kundprojekt. Leda kundprojekt från start till mål med ansvar för planering och uppföljning Ansvara för budget, resursplanering, fakturering och tidrapportering Sköta kunddialog, inklusive förhandling och prissättning Hantera eskaleringar och vidareförmedla ärenden internt Koordinera och stötta projektteam med lösningsarkitekter och utvecklare Bidra med struktur, tydlighet och lösningsfokus i kunddialog och teamarbete Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet av projektledning, gärna från mjukvaruimplementation Erfarenhet av att leda projekt inom komplexa, reglerade miljöer (t.ex. hälso- och sjukvård) Kunskap om projektmetodik (exempelvis PRINCE2, PMP eller motsvarande) Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom Life Science, teknik eller IT, alternativt klinisk bakgrund Meriterande om du har erfarenhet av laboratorieverksamhet eller LIS-system Flytande svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen är du en trygg och kommunikativ person som har lätt att anpassa dig till olika typer av kunder och projektmiljöer. Du har en hög problemlösningsförmåga, är strukturerad och van att prioritera i en snabbrörlig vardag. Du trivs i en samarbetsdriven roll där du har möjlighet att påverka, engagera och coacha teamet samtidigt som du själv tar ett tydligt ägarskap för projektens framdrift. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Rollen I rollen som DevOps-utvecklare kommer du att spela en nyckelroll i att optimera och automatisera våra kunders utvecklings- och driftsprocesser. Du kommer att arbeta i dynamiska team med fokus på att skapa skalbara och pålitliga lösningar. Hos spännande kunder både inom den privata och offentliga sektorn. I rollen kommer du: Designa, implementera och underhålla CI/CD-pipelines. Automatisera driftsättningar och infrastrukturer med hjälp av verktyg som Ansible, Terraform, eller liknande. Säkerställa systemens säkerhet, prestanda och tillgänglighet. Samarbeta med utvecklingsteam för att identifiera och lösa problem snabbt och effektivt. Implementera och övervaka loggning och övervakningssystem för att säkerställa proaktiv drift. Vi söker dig som har: Erfarenhet av DevOps-metoder och verktyg. Erfarenhet av Linux Stark kompetens i molntjänster som AWS, Azure, eller Google Cloud. Erfarenhet av containerteknologier som Docker och Kubernetes. Kunskap i skript- och programmeringsspråk som Python, Bash, eller liknande. Förståelse för versioneringssystem som Git. Förmåga att arbeta självständigt och i team, med stark problemlösningsförmåga. Meriterande: Certifieringar inom molntjänster (AWS Certified DevOps Engineer, Azure DevOps Engineer, etc.). Erfarenhet av att arbeta i agila miljöer. Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta Charlotta.Ljung@@castra.se Tfn: 072-871 63 12
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 172 jobb