Systemadministratör

Sök bland 118 lediga jobb som Systemadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Systemingenjör till Saab Aeronautics
Nexer Tech Talent AB
Systemadministratörer

Tog du nyligen examen inom IT och teknik och vill arbeta med system? Vi söker en driven systemingenjör med fokus på CI/CD, Linux & Windows. Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv Att jobba som systemingenjör på Saab Är du en tekniskt kunnig person med passion för att hålla system i toppskick? Vi letar nu efter en systemingenjör för en central roll i vårt team. Din uppgift blir att uppdatera och underhålla både Linux- och Windows-servrar, hantera byggsystem och säkerställa att allt flyter på smidigt – i nära samarbete med team över andra länder. Du kommer även att ansvara för övervakning av system, inklusive uppföljning av systemlarm och nattliga tester. Om exempelvis en server visar tecken på överhettning eller andra problem, ska du kunna granska felloggar, uppgradera Linux-system (t.ex. Red Hat), patcha servrar och säkerställa att alla system är uppdaterade och synkroniserade för att undvika driftstörningar. Arbetet sker i samarbete med flera team, där du arbetar nära både front- och backend-utvecklare samt tekniska ledare. Uppgifter fördelas utifrån teamens behov och produktstrategier. Du förväntas koordinera insatser för att systemen ska fungera optimalt, och det är viktigt att stämma av med ansvariga innan uppgraderingar genomförs. Du övervakar även systemlarm och loggar för att säkerställa systemens hälsa, med möjlighet att föreslå förbättringar och utveckla automationsskript. Rollen är placerad i Linköping. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saabpå Linköpingmed start omgående.Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet,men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en mentor hos Saabsamt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Saab. Vi söker dig som: Är i början av din karriär och har en treårig akademisk exameninom systemvetenskap, informatik eller motsvarande utbildning. Har ett intresse för system och vilja djupdyka dig i den världen. Som person bör du vara analytisk, noggrann och tekniskt nyfiken med god problemlösningsförmåga. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Har goda kunskaper i Linux och Windows-servrar, Git, GitLab och Jenkins. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Micho Shekpå [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

6 september 2024
Sista ansökan:
23 februari 2025
Systemutvecklare / IT ansvarig
Draken i Reftele AB
Systemadministratörer

Vi söker en systemutvecklare som skall ansvara för företagets systemutveckling och vare en del i att utveckla företagets administrativa rutiner. Du kommer att få vara drivande i IT-frågor med stöd från företagets övriga medarbetare. Vi ser gärna att du fyller dessa kriterier: Har erfarenhet av IT-system och IT-frågor. Har erfarenhet av Microsofts programvaror och även Pyramid. kan arbeta självständigt och driva egna projekt. Ha brinnande intresse för IT frågor stora som små. Du har minst gymnasiekompetens, högre utbildning är meriterande. Du har helst dokumenterad erfarenhet med arbete i tillverkande industri och de frågor vi ställs inför. Du kommer även att få stödja ekonomi, försäljning och inköp med olika typer av analyser såsom behovsanalyser, volymflexibilitet och lageroptimering. Placeringsort är vid fabriken i Reftele. Det kan resdagar samt du kommer att delta eller leda olika projektarbete, utvecklingsprojekt respektive logistik- och kvalitetsutveckling. Utöver ovan ser vi gärna att du: Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är nyfiken och tycker det är kul att lära dig nya saker. Är en glad person med gott ordningssinne som gillar arbeta i en snabbfotad organisation med högt tempo och korta beslutsvägar. Har datorvana, gärna i Office paketet och Pyramid. Vid frågor eller ansökan, skicka dessa till Jörgen Sabel på: [email protected] För att veta mer om Draken besök gärna vår hemsida www.draken.se

6 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Windowstekniker
Centio Consulting Group AB
Systemadministratörer

Vi söker en windowstekniker till Myndighet inom det svenska kraftsystemet. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning för tjänsten krävs. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1400 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg. Myndigheten driver ett stort projekt kallat infra 2.0 för att bygga helt ny IT-infrastruktur. Till det behöver de en konsult som kan konfigurera installation av Windows servrar. Det inkluderar kopplingar till VMware, SCCM och WSUS, backup, samt någon eller några av automatiserings- och managerings-plattformarna Ansible Terraform, Saltstack och/eller Puppet. Som konsult kommer konsulten att arbeta med design och utveckling av OS distribution och utveckla en anpassad Windows-operativdistribution. Konsulten kommer skapa processer och rutiner för regelbunden uppdatering och underhåll samt förvaltning. Konsulten ansvarar även för att operativsystemets konfiguration uppfyller högsta möjliga säkerhetsstandarder. Regelbunden testning, kvalitetssäkring och dokumentation blir en naturlig del av konsultens uppdrag och konsulten själv fungerar som en rådgivare och ger teknisk support till division IT i stort. Arbetsuppgifter Design och Utveckling av OS Distribution: Utveckla en anpassad Windows-operativsystemdistribution som möter specifika behov. Detta inkluderar val av komponenter, funktioner, säkerhetsinställningar och integrering med företagets infrastruktur. Förvaltning och Uppdateringar: Skapa processer och rutiner för regelbunden uppdatering och underhåll av OS-distributionen, inklusive säkerhetspatchar och prestandaoptimeringar. Säkerhet: Ansvara för att operativsystemets konfiguration uppfyller högsta möjliga säkerhetsstandarder. Detta inkluderar att implementera lämpliga säkerhetspolicyer, övervakning och svar på säkerhetshot. Testning och Kvalitetssäkring: Genomföra omfattande testning av OS-distributionen för att säkerställa kompatibilitet med företagets hårdvara och applikationer samt identifiera och åtgärda eventuella fel eller problem. Dokumentation: Utveckla och underhålla detaljerad dokumentation för OS-distributionen, inklusive installationsguider, konfigurationsinställningar och felsökningsprocedurer. Support och Rådgivning: Fungera som en expertresurs för interna IT-teamet och användare, ge teknisk support relaterad till operativsystemet och bidra med rådgivning för bästa praxis. Krav (OBS, obligatoriska) Avslutad gymnasieutbildning Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom Windows server Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha genomfört minst två uppdrag att jobba med Windows server (dvs totalt minst 2 års erfarenhet fördelat på minst 2 uppdrag) Minst 2 års arbetslivserfarenhet av automatiserade installationer och managering, t.ex. backup, patchning, konfiguration. Meriterande Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med SCCM och WSUSMinst 1 års arbetslivserfarenhet av Ansible, Terraform. Saltstack eller PuppetMinst 1 års arbetslivserfarenhet av VMware Aria(vRA) Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera tekniska lösningar Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

6 september 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Vi söker systemadministratörer!
PSIAG Scandinavia AB
Systemadministratörer

Vi söker nu fler systemadministratörer till vårt team i Karlstad, och vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och dig som har flera års erfarenhet som systemadministratör. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt växande team! Arbetsuppgifter: Som en del av vårt supportteam, som är baserat i centrala Karlstad, kommer du att få arbeta med avancerad teknik inom en bransch som är både dynamisk och högaktuell. Exempel på dina arbetsuppgifter inkluderar: Konfigurering och support av vår produkt i enlighet med kundernas behov och krav. Problemlösning och optimering av befintliga lösningar för att säkerställa högsta prestanda och effektivitet. Nära samarbete med teamet för att underhålla och implementera innovativa lösningar. Hålla dig uppdaterad om och integrera ny teknik i våra projekt. Installera och uppdatera hårdvara både i vår egen samt våra kunders lokaler, i och med detta förekommer resor i tjänsten Professionell och personlig utveckling i en stimulerande arbetsmiljö, där du samtidigt har kul tillsammans med ditt team. Vad vi söker: Vi letar efter dig som är ansvarsfull, samarbetsorienterad, självgående och lösningsfokuserad. Du har en hög energinivå, stark drivkraft och ett genuint engagemang för både din roll och vår gemensamma utveckling. Du ska kunna ta fullt ansvar för dina projekt eller ärenden, samarbeta effektivt med teamet och hantera utmaningar med kreativitet och beslutsamhet. Erfarenhet från nedanstående områden är ett krav: Linux Nätverk Scriptning i Bash och/eller C shell Erfarenhet från nedastående områden är meriterande: Hårdvara, både server och klient SCADA-system, SQL (Oracle, Postgre) och virtualisering är meriterande. Scriptning i Ansible är meriterande. Vi ser även att: Du behärskar både svenska och engelska flytande, och det är en fördel om du även talar tyska. God förståelse för arbete i produktionsmiljöer. Du har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område. Då vi verkar inom en säkerhetskritisk bransch, är det ett krav att du klarar vår säkerhetsprövning innan anställning. Vad vi erbjuder: En arbetsplats som erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling och nära samarbete med både ditt team och våra kunder. Möjligheten att arbeta inom ett globalt företag med stark lokal förankring. Flexibilitet genom hybridarbete, där du kan välja att arbeta hemifrån eller på plats i vårt centrala kontor, där du har tillgång till eget kontor. Konkurrenskraftig ersättning och förmåner. Om PSI Scandinavia PSI-koncernen är en global marknadsledare inom mjukvara för styrning och optimering av energi- och materialflöden för både verktygsindustrin och annan industri. Som en oberoende leverantör av mjukvara och IT-lösningar har PSI varit en del av marknaden sedan 1969 och är idag en teknologisk ledare inom processkontrollsystem för energinätoperatörer och industriell produktion. Koncernen är indelad i två segment: Energy Management och Production Management. PSI Scandinavia, vårt svenska dotterbolag, etablerades i juli 2017 för att representera produkter och tjänster inom vårt segment Energy Management. Detta segment erbjuder intelligenta mjukvaruprodukter och lösningar för energinätoperatörer (t.ex. el, gas, fjärrvärme och kylning) samt mjukvara för energihandel och kollektivtrafik. Vår mjukvara är kärnan i kritiska infrastrukturer och därför utformad för att vara högpresterande, realtidsprocesserande, högtillgänglig (redundant) och cybersäker, vilket garanterar säker och ekonomisk nätverksstyrning för både offentliga och privata energi- och trafikstrukturer samt effektiv hantering av handel och försäljning på energimarknaden.

6 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
IT-koordinator/Systemadministratör med kundintresse till BCA
Experis AB
Systemadministratörer

BCA utökar nu sitt tekniska IT-team och vi söker vår nästa IT-kollega till vår nybyggda, stora anläggning i Strängnäs. Hos oss får du arbeta på ett kontor med kollegor i blandade åldrar, där den gemensamma nämnaren är att vi har roligt på jobbet! Du kommer att ha ett nära samarbete med en erfaren kollega, vilket ger dig möjlighet att lära dig hela verksamheten och på sikt delta i och leda egna IT-projekt. Rekryteringen utförs i samabeter med Experis, men du blir direkt anställd hos BCA. På BCA trivs du allra bäst om du är en engagerad och positiv person som vill vara en del av vårt operativa team för Norden. Som IT-koordinator/Systemadministratör kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa driften av våra IT-system och infrastruktur, samt leda utvecklingsprojekt tillsammans med din kollega på avdelningen och kollegor centralt inom BCA Europa. Du kommer också att arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att våra tekniska lösningar stödjer verksamhetens mål och strategier. Ansvarsområden * Överse, optimera och koordinera den dagliga driften av IT-system samt infrastruktur. * Planera och genomföra projekt för att förbättra IT-miljön och säkerställa att vi ligger i teknikens framkant. * Hantera skapade incidenter och requests i systemet Service-now. * Delta i kundprojekt och stödja deras tekniska behov. * Säkerställa att alla IT-aktiviteter uppfyller lagar, förordningar och interna riktlinjer. * Utveckla och underhålla dokumentation och processer för IT-drift och säkerhet. Kvalifikationer * Minst 3-5 års erfarenhet inom IT-drift och infrastruktur. * IT-teknisk utbildning * Stark teknisk bakgrund med erfarenhet av att hantera komplexa IT-miljöer. * Kunskap om nätverksinfrastruktur, servrar, databaser och molntjänster. * God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. * Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Som person behöver du ha lätt för att kommunicera med andra personer både internt och externt. Erfarenhet av ITIL-processer och projektledning är meriterande, har du inte det måste du ha viljan att lära dig det. Vi erbjuder * En spännande och utmanande roll i ett innovativt företag som är marknadsledande * Möjlighet att arbeta med den senaste teknologin och påverka bolagets framtida IT-lösningar. * En stödjande och inkluderande arbetsmiljö med fokus på personlig och professionell utveckling. * Konkurrenskraftig lön och förmånspaket. * Ett bolag som går bra och står inför flera roliga saker Placering är på vår nya och fina anläggning i Strängnäs, du måste bo i närområdet (max 30 min pendling) för en möjlighet till hög närvaro på kontoret minst 3-4 dagar/v. Mer om BCA Vehicle Remarketing AB BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa. BCA har en årsomsättning på över 45 miljarder SEK och har ca 4 000 anställda. BCA har ett nära samarbete med bilfabrikerna, importörerna, uthyrnings-, leasing- och finansieringsbolag samt vagnparksägare, kommun och stat. BCA håller årligen över 8 000 auktioner i hela Europa och hanterar varje år över 1,7 miljoner begagnade bilar. I Sverige är BCA Vehicle Remarketing etablerade sedan 2005. Vi har tre anläggningar (Göteborg, Malmö och Strängnäs) som hanterar cirka 20 000 fordon. Läs mer om dem här! BCA Vehicle Remarketing är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och inkludering. Alla kvalificerade sökande kommer att övervägas för anställning utan hänsyn till kön, könsidentitet, sexuell läggning, ras, etnicitet, funktionshinder, religion eller annan bakgrund. Ansökan och kontaktperson Ansök direkt via www.experis.se För mer information eller frågor, kontakta gärna Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 99 53. Varmt välkommen med din ansökan till den roliga rollen som IT-koordinator/Systemadministratör, vi jobbar med ett löpande urval i processen.

6 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Systemadministratör databas
SAAB AB
Systemadministratörer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi stärker vårt team som arbetar med databasdrift inom Group IT på Saab. Vi följer den snabba teknikutvecklingen med både utveckling av befintliga plattformar samt helt nya verktyg och plattformar för att säkerställa verksamhetens behov. Vi kan locka med ett varierande arbete som omfattar att vara delaktig i utveckling av plattformen för databasdrift. Din roll Hos oss har du en unik chans att lära dig allt om hur en modern plattform för systemkritiska databaser byggs och driftas. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: * Hantering och underhåll av hårdvara, och även skriptning * Övervakning av systemets prestanda * Att kunna utföra enklare felsökning kopplat till hårdvara och nätverk Vi erbjuder: * En global Hyper-converged infrastructure (HCI)-plattform byggd på Nutanix * Linux överallt * Hög nivå och ännu högre ambitioner för drift, test och robustness * Stora möjligheter att utvecklas då vi har hela stacken internt och är ansvariga för allt Din profil Drivs du av att: * Skapa värde för verksamheten genom att bidra till en stabil, automatiserad miljö * Samarbeta med andra för att få bästa möjliga resultat * Bidra till att utveckla vår plattform genom ständiga förbättringar och förstå framtidens utmaningar * Kunna bidra och arbeta i ett team * Dela kunskap med dina kollegor …då har du egenskaperna vi letar efter. För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har: * En förmåga att ta för sig och en framåtanda * Ett intresse för hårdvara, nätverk och automation * En analytisk och strukturerad personlighet med förmågan att se helheten * Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift * Mycket bra förmåga att kommunicera och presentera ett budskap Som person är du lyhörd och kommunikativ i din interaktion med andra människor. Du har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Du är inte rädd för att initiera och driva nya idéer och förbättringsförslag. Din kunskap är viktig för oss, varför vi uppmuntrar lärande och vi förväntar oss att du delar med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du är flexibel och trivs i ett sammanhang som förändras och utvecklas i takt med mognadsgraden inom företaget. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vi ser fram emot din ansökan! Placeringsort är Linköping. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

6 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Verksamhetsnära systemförvaltare
SAAB AB
Systemadministratörer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Har du känslan för vad kunden söker, vad regelverken kräver och vad som skapar stabilitet och säkerhet i systemen? Har du ett intresse av att bidra till en trygghet för Saabs kunder och flygvärlden? Uppskattar du goda medarbetare, starka kundrelationer och möjligheten att bidra i utvecklingen av befintliga system inom Fleet Management? Då är du kanske vår nästa kollega! I rollen som systemförvaltare ingår du i sektionen för IT-förvaltning inom CAMO and Logistic Services. Du kommer att vara en del av avdelningens funktion för IT-ledning och förvaltning med inriktning på utveckling, ändringshantering och implementering av våra IT-tjänster. Inom avdelningen förvaltar vi Fleet Management system (AMMS) och levererar även tjänster inom området Fleet Management Solutions. Hos oss blir du en viktig del i att säkerställa den kontinuerliga luftvärdigheten. Vidare kommer du att arbeta i avdelningens förvaltningsteam med ansvar för kundernas versioner av AMMS. Du och teamet arbetar nära kunden för att förstå kundens behov och specifikationer för att kunna ge vägledning inom befintliga lösningar samt ge förslag på framtida möjligheter. Du kommer vara en del av användarsupporten och eskalering till avdelningens specialister. I rollen ligger även att hjälpa kunderna med bla systemuppgraderingar. Några exempel på arbetsuppgifter är: * Analysera och förstå kundernas behov * Vara en del av AMMS Product Management-team * Stödja kunder med vägledning inom processer, understödda system och produkter * Dokumentera lösningar och processer * Registrera, ärendehantera, analysera och eskalera kundärenden * Utveckla, implementera och underhålla våra produkter i servermiljöer I tjänsten ingår vissa resor, främst inrikes men även utrikes kan bli aktuellt. Din profil Serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och utvecklingsorienterad är nyckelord för de egenskaper vi söker i vår nästa medarbetare. Men det finns fler relevanta förmågor för att lyckas i rollen. I tjänsten ingår många kontaktytor och där kommer din samarbetsförmåga och din förmåga att skapa och vårda relationer att vara en viktig del. Ett väl utvecklat självledarskap med förmåga och vilja att strukturera ditt arbete och att ta egna initiativ inom givna regelverk kommer vara en framgångsfaktor. Du ser lösningar i problem och kan fånga upp andras behov. Din personliga utveckling är viktig för oss och långsiktigt finns bra utvecklings-möjligheter inom avdelningen beroende på fallenhet, bakgrund och intresse. För att lyckas och trivas i tjänsten ser vi att du har universitets- eller högskoleutbildning inom Datateknik, Systemering eller Data-/Systemingenjör samt arbetslivserfarenhet från några av följande områden: * IT-förvaltning * IT-projektledning * System-/verksamhetsutveckling * Webbprogrammering * Flygverksamhet eller flygplansunderhåll Du behöver även ha goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av flygunderhåll i rollen som t ex systemingenjör eller produktionsberedare * Erfarenhet av att skriva kravspecifikationer, processer och rutiner * Dokumenterad erfarenhet av annat arbete rörande fortsatt luftvärdighet och dess regelverk (EMAR, ICAO, IATA och EASA). Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Avdelningen CAMO and Logistic Services består av sex sektioner och har drygt 100 medarbetare placerade i Linköping, Arboga, Såtenäs, Järfälla, Luleå, Växjö och Uppsala. Vi arbetar med tjänster inom CAMO (Continuing Airworthiness Management Organization); kundanpassa underhållsinformation, driftuppföljning, systemförvaltning, teknikinformation och logistikplanering samt framtagande av styrande rutiner och regelverk för våra kunders underhållsverksamhet. Den primära placeringsorten för denna tjänst är Uppsala men annan placeringsort där CAMO and Logistic Services är lokaliserade kan vara aktuellt. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

5 september 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Technical Implementation Manager
Riverty Sweden AB
Systemadministratörer

At Riverty, we believe that everyone should be in control of their own financial situation. Our shared commitment is to make financial solutions more innovative, empathetic and user-friendly to empower financial growth for everyone. To do this, we rely on 50 years of experience and the commitment of over 5,000 creative minds, innovators and explorers in 11 countries. Are you ready? As part of our community, you will have the opportunity to develop your skills and transform the world of finance together with us. We create an environment where you can evolve personally and benefit from our flexible working conditions and work-life balance. Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. To enable everyone’s future financial growth. We are looking for a Technical Implementation Manager (unlimited, full-time) Join our Nordic team at one of our locations in Varberg, Stockholm, Uppsala, Oslo or Helsinki – flexible working conditions available As a Technical Implementation Manager you will be in charge of bringing new key account clients and parters live and developing our existing implementations to the next level, with a focus on the Nordic market. For you to succeed in this position, you are used to work in a multilateral organization, are a keen problem solver and are happy to put the customer at the centre. This role requires technical understanding, as well as familiarity to overarching IT architecture. With your knowledge of our processes, APIs and products, you help to simplify the integration with Riverty and enable an optimal customer experience. Your responsibilities: You will support the implementation of new Riverty products for our local and international clients, with a focus on our Nordic market You will be in regular contact with the clients and colleagues via telephone and video conferences in order to complete integration tasks on time You will interact with key stakeholders such as sales, product, and finance to ensure smooth onboarding experience and client satisfaction You will combine project management, consulting and technical problem-solving tasks in one role You will contribute with specialist competence towards product and development team You will check logs and systems for correctness and, together with stakeholders from pan-European teams, make a significant contribution to error analysis You will create comprehensive documentation for integration solutions and provide step-by-step guides to enable others to succeed Your profile: You have a degree in the IT field or a comparable education You have 3+ years of initial experience in technical implementations and/or as a technical project manager You are interested in e-commerce and e-payments and ideally have experience with debt collection You have initial knowledge of REST API, XML and SQL would be an advantage You enjoy client contact and driving topics forward and finding solutions You have strong communication skills, enabling working closely together with internal stakeholder, suchas Sales, Operational Finance, Key Account Management and Operations You have an initiative-taking and positive attitude; take pride and ownership in your work You communicate confidently in English and Swedish or Norwegian, both verbally and in writing. Any other Nordic language is a plus

5 september 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Systemadministratörer inom Linux till SysPartner!
Syspartner Consulting AB
Systemadministratörer

Vi söker dig som är en engagerad och skicklig systemadministratör inomLinuxsom vill arbeta med några av Sveriges största och mest intressanta Linuxmiljöer. Vi har behov av flera nya kollegor på såväl medior som senior nivå. Om du har erfarenhet avLinux och ser fram emot att utvecklas i din karriär, välkommen till oss! Ditt arbete hos ossI rollen som IT-konsult inom Linux kommer du arbeta ute hos någon av våra kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Bland våra kunder finns företag med både tusentals och tiotusentals maskiner i sina miljöer. Tack vare miljöernas storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Hos oss kommer du att erbjudas möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom Linuxområdet och att hitta den inriktning som passar din utveckling bäst. Vi erbjuder relevanta certifieringar och vidareutbildning, anpassat efter dina behov. Din profilVi söker dig som har en färdig examen från relevant utbildning och som gillar att arbeta med den senaste tekniken och följa med i branschens utveckling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har arbetat minst 4 år, gärna fler,inom området och därigenom skaffat dig kunskap och erfarenhet inom följande: Olika distributioner av Linux, gärna Red Hat Underhåll av system och servrar Scripting/programmering Nätverk/brandväggar och säkerhet Det är meriterande om du också har erfarenhet och kompetens inom något av följande: Kubernetes Automation Ansible Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt på svenska och engelska varför det är ett krav att du behärskar båda språken väl. Befattningen kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, vilket kan innebära krav på visst medborgarskap. Som person är du flexibel, ordningsam och van vid att ta ansvar. Du är mycket mån om att göra ett bra jobb tillsammans med ditt team. I rollen som IT-konsult hos oss på SysPartner är det också viktigt att du representerar vårt starka varumärke på ett bra sätt ute hos kund. Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå. Här får du en roll i en platt organisation där du erbjuds generösa förmåner och en härlig gemenskap. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. Vi arbetar främst med längre uppdrag hos medelstora och stora bolag med spännande och tekniskt avancerade miljöer. Hos oss arbetar många kompetenta tekniker med olika specialistområden. Vi är idag snart 70 anställda och vi alla delar ett stort teknikintresse och en passion för IT och teknik. Vi ser till att hitta på många roligheter tillsammans med alltifrån gemensamma AW:n till trevliga företagsresor. Vårt mål är att vara branschens bästa arbetsgivare, med branschens bästa medarbetare! Vill du bli en av oss?Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!

4 september 2024
Sista ansökan:
21 februari 2025
Systemadministratörer inom Linux till SysPartner!
Syspartner Consulting AB
Systemadministratörer

Vi söker dig som är en engagerad och skicklig systemadministratör inomLinuxsom vill arbeta med några av Sveriges största och mest intressanta Linuxmiljöer. Vi har behov av flera nya kollegor på såväl medior som senior nivå. Om du har erfarenhet avLinux och ser fram emot att utvecklas i din karriär, välkommen till oss! Ditt arbete hos ossI rollen som IT-konsult inom Linux kommer du arbeta ute hos någon av våra kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Bland våra kunder finns företag med både tusentals och tiotusentals maskiner i sina miljöer. Tack vare miljöernas storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Hos oss kommer du att erbjudas möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom Linuxområdet och att hitta den inriktning som passar din utveckling bäst. Vi erbjuder relevanta certifieringar och vidareutbildning, anpassat efter dina behov. Din profilVi söker dig som har en färdig examen från relevant utbildning och som gillar att arbeta med den senaste tekniken och följa med i branschens utveckling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har arbetat minst 4 år, gärna fler,inom området och därigenom skaffat dig kunskap och erfarenhet inom följande: Olika distributioner av Linux, gärna Red Hat Underhåll av system och servrar Scripting/programmering Nätverk/brandväggar och säkerhet Det är meriterande om du också har erfarenhet och kompetens inom något av följande: Kubernetes Automation Ansible Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt på svenska och engelska varför det är ett krav att du behärskar båda språken väl. Befattningen kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, vilket kan innebära krav på visst medborgarskap. Som person är du flexibel, ordningsam och van vid att ta ansvar. Du är mycket mån om att göra ett bra jobb tillsammans med ditt team. I rollen som IT-konsult hos oss på SysPartner är det också viktigt att du representerar vårt starka varumärke på ett bra sätt ute hos kund. Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå. Här får du en roll i en platt organisation där du erbjuds generösa förmåner och en härlig gemenskap. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. Vi arbetar främst med längre uppdrag hos medelstora och stora bolag med spännande och tekniskt avancerade miljöer. Hos oss arbetar många kompetenta tekniker med olika specialistområden. Vi är idag snart 70 anställda och vi alla delar ett stort teknikintresse och en passion för IT och teknik. Vi ser till att hitta på många roligheter tillsammans med alltifrån gemensamma AW:n till trevliga företagsresor. Vårt mål är att vara branschens bästa arbetsgivare, med branschens bästa medarbetare! Vill du bli en av oss?Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!

4 september 2024
Sista ansökan:
21 februari 2025