Socialt extrajobb i Varberg och Falkenberg | Sommarjobb

Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb till vår kunds verksamhet i Varberg och Falkenberg. Är du på jakt efter ett extrajobb som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Varberg och Falkenberg. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information Placeringsort: Varberg och Falkenberg Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 Upplärning: 6 alternativt 7 augusti i Göteborg Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Krav för tjänsten är att du * Behärskar svenska i både tal och i skrift * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska * B-körkort och tillgång till bil Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Varberg och Falkenberg. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Socialt extrajobb i Borås med omnejd | Sommarjobb

Är du på jakt efter ett extrajobb som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb till vår kunds verksamhet i Borås med omnejd. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Borås med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information Placeringsort: Borås, Svenljunga, Alingsås Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 Upplärning: 6 alternativt 7 augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * Behärskar svenska i både tal och i skrift * B-körkort och tillgång till bil * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Borås, Svenljunga, Alingsås. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Socialt extrajobb i Göteborg med omnejd | Sommarjobb

Är du på jakt efter ett extrajobb som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb till vår kunds verksamhet i Göteborg med omnejd. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Göteborg med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information Placeringsort: Göteborg, Mölndal, Partille, Öckerö, Björkö Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 Upplärning: 6 alternativt 7 augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * Behärskar svenska i både tal och i skrift * B-körkort och tillgång till bil * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Göteborg, Partille, Mölndal, Öckerö och Björkö. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Data Engineer - Platform Infrastructure

Platform24 is on a mission to unlock healthcare's potential by creating smooth and accessible healthcare where patients and caregivers are empowered by the most intelligent technology available. We aim to enable AI precision while maintaining a human touch, allowing medical doctors and nurses to focus on what they do best—practicing medicine . We have an uncompromising focus on making every day better for patients and clinicians and together create healthcare 2.0 . Joining our team as a Data Platform Engineer means playing a key role in one of Europe's most innovative health-tech companies. You will have a significant impact and contribute to shaping the future of healthcare. Combining medical expertise with technology crafted by our engineers, we significantly improve healthcare quality and efficiency on a large scale. You will, in this role, be Part of a core team working with initiatives spanning the entire company Drive data democratization, both internally and externally, creating informative workflows for us as an organization and our customers, the healthcare organizations, giving them data and insights to help them learn and improve so they can do the right things Be part of a team of individuals with diverse expertise within Analytics Engineering Take on a broad spectrum of responsibilities in developing and maintaining our data platform infrastructure Empower other teams and our customers by enhancing their analytical capabilities and promoting a culture of ongoing learning and improvement We invite you to join us on this exciting journey, where your contributions will significantly impact the future of healthcare . We’re looking for Proficiency in managing and optimizing core platform technologies such as Kubernetes, Helm, and ArgoCD Experience with essential data platform components such as Minio, Spark, and Presto Strong understanding of workflow orchestration tools like Airflow for efficient data processing and transformation Proficiency with version control systems and continuous integration/continuous deployment (CI/CD) Competence in or willingness to learn monitoring and observability tools such as Grafana and Prometheus to ensure the data platform's health, performance, and reliability Proficiency in SQL for data querying and manipulation, complemented by knowledge of Python for scripting and automation tasks within the data platform environment Excellent communication skills to effectively collaborate with cross-functional teams Proactive problem-solving attitude and drive to identify and address challenges within the data platform environment What's in it for you: At Platform24, we recognize the importance of work-life balance and offer flexible working hours to accommodate different life plans We host Demo & Beers every other week to celebrate our achievements (participation in beers is optional) Regular personal growth and knowledge-sharing sessions are organized, along with other benefits like office snacks, parties, and the opportunity to spend five workdays a year doing voluntary work to help others Additionally, you will have the opportunity to work with intelligent, friendly, and skilled colleagues from around the world . This position is located in our Stockholm office. We conduct ongoing interviews, so we encourage you to apply as soon as possible . We are an equal-opportunity employer and value diversity. All employment decisions are based on qualifications, merit, and business needs .

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Administratör till T&E Systemledning

Är du en framåtlutad administratör som har erfarenhet av att arbeta i en större organisation? Gillar du varierande arbetsuppgifter och att vara den som kollegorna vänder sig till och bidra till visionen "T&E i världsklass"? Om du dessutom vill arbeta i en verksamhet med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare då är du den vi söker. Arbetsuppgifter Som avdelningens administratör fungerar du som ett stöd för Systemledningens medarbetare och chef. Du arbetar i olika stödsystem för diarieföring, kommunikation, tidrapportering och personaladministration. Du ansvarar även för samordning och hantering av praktiska frågor vid nyanställningar och posthantering och att delge information till avdelningens medarbetare och hantera praktiska frågor kring interna verksamhetsmöten. Du kommer även att få vara delaktig i utveckling av arbetssätt för interna utbildningar och uppföljningen kring det. Rollen som administratör innebär också att stödja och arbeta i nätverk tillsammans med övriga administratörer samt ge stöd till andra funktioner och enheter på FMV. Det förkommer tjänsteresor i begränsad utsträckning Vi söker dig som Du har en slutförd gymnasieutbildning och aktuell erfarenhet av att arbeta som administratör i en större organisation alternativt har du motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Vidare har du såväl erfarenhet av som goda kunskaper i Officepaketet och andra administrativa system. Du kan utveckla och administrera information i Sharepoint och vi ser gärna att du deltagit i utvecklingsprojekt. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  Vi ser det som en fördel om du har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning och tidigare erfarenhet av en administrativ roll i en myndighet. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i UBW, Heroma eller Platina. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokument- och ärendehantering samt god förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift. Tjänsten är placerad i Linköping. Som person är du serviceinriktad och är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är också viktigt att du planerar och strukturerar ditt arbete effektivt, tar egna initiativ och är självgående. Du värdesätter och är bra på att skapa och bibehålla goda relationer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.  Verksamhetsområde Test & Evaluering, T&E, bidrar till att den materiel som FMV levererar till Försvarsmakten och övriga kunder uppfyller de ställda krav som finns, att den är användbar, säker och håller avsedd kvalitet. T&E är den organisation inom FMV som ansvarar för verifiering och validering (VoV) vilket ställer krav på en hög grad av integritet, saklighet och oberoende. T&E Systemledning ansvarar för kvalitet-, verksamhetsutveckling- och systemledningsfrågor, vi jobbar i teknikens och metodikens framkant nationellt och internationellt och har roligt på jobbet.  FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Ove Hellgren, OFR/O Michael Krüger och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).   #LI-Hybrid Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef, Ulrika Jonsson, 0706-183033 Sista ansökningsdag är 2024-05-09.   Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Debiteringsansvarig och applikationsspecialist

Beskrivning av uppdraget: Du kommer i rollen som applikationsspecialist arbeta både brett och koordinerade med våra ekonomisystem för debitering av IT-tjänster. Du kommer även förvalta systemen för att säkerställa att verksamheten har rätt förutsättningar. Arbetet kommer främst ske i vår kunds ekonomisystem TTP och till viss del Agresso. Du kommer lära dig systemen på den nivå att du kommer kunna hålla utbildningar i debitering och agera användarstöd. Uppdraget är ett vikariat.   Exempel på arbetsuppgifter: Huvudansvarig för debiteringar Användaradministration Specifikation av ny funktionalitet Test av ny funktionalitet Utbildning och användarstöd kring debitering i TTP Årsuppdatering av systemen   Efterfrågade erfarenheter: För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Har utbildning inom ekonomi eller IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet Förståelse för processerna inom budget, debitering och ekonomisk uppföljning av IT-tjänster. Trivas i en pedagogisk roll samt att tala inför kollegor Analytisk förmåga. God erfarenhet av Excel Generell IT kunskap Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift Drivande och självgående Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: Debitering/fakturering   Omfattning och placering: Uppdraget har placering på kontoret i Linköping. Arbetet sker på plats. Uppdraget är ett vikariat på 100% från 1/5-2024 till 31/8-2025.   Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Systemadministratör inom MCM

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu dig med erfarenhet av MCM, MDT, Active Directory och GPO samt kunskap om Powershell-script. Som systemadministratör arbetar du tätt med flera team för att säkerställa en modern och stabil infrastruktur.  På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet. Om FRA Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige. För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Ditt uppdrag Som Systemadministratör med fokus på Microsoft Configuration Manager ansvarar du tillsammans med dina kollegor för drift, underhåll, förvaltning. Du kommer att jobba tätt ihop med flera team för att säkerställa en modern och stabil infrastruktur. I rollen som Systemadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att administrera och utveckla MCM-miljö, framförallt i form av: Dagligt arbete med MCM/SCCM med därtill tillhörande ärendehantering och felsökning Drivrutinshantering Deployment av exempelvis applikationer Ta fram ny image/OS OS – uppgraderingar Migreringar Du kan Vi söker dig som har: Minst gymnasieutbildning med IT-inriktning eller på annat sätt förvärvad IT- kunskap Flerårig erfarenhet av drift / förvaltning av MCM Kunskap om Powershell-script Erfarenhet av att skapa och implementera nya MCM-miljöer Erfarenhet av arbete med MDT Erfarenhet av arbete med Active Directory och GPO God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av arbete med VDI / Klientvirtualisering Erfarenhet av att arbeta med nedlåsta miljöer Erfarenhet av AppLocker Erfarenhet av applikationspaketering (MSI) Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL samt erfarenhet av agila ramverk så som SAFe Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som ser till helheten och gärna delar med dig av din expertis för att uppnå önskade resultat. Rollen innebär ett nära samarbete med andra och vi ser att du bidrar till samverkan genom att främja och utveckla dina egna såväl som andras idéer. Genom att kombinera din erfarenhet med den kunskap du förvärvar hos oss arbetar du för att du och de team du samarbetar med ska uppnå verksamhetens mål. Vi värdesätter en god förmåga att anpassa ditt arbetssätt och ser gärna att du har viljan att driva nya initiativ som möter förändrade omständigheter.  Vårt erbjudande På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss.  Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för.   Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar.   Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta 010-557 44 27 eller 010-557 44 92. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2024-05-19. Referensnummer 2024FRA68 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Systemadministration och Front-End developer

OM OSS Grimfrost Production AB är ett expansivt e-handelsföretag med en årsomsättning på 80 milj kr. Vi är del av Embracer Group och bedriver främst internationell e-handel med flertalet varumärken, alla med egna onlinebutiker samlade i Shopfiy plattformen. Vår främsta marknad är USA, tätt följt av Europa. OM TJÄNSTEN Vi behöver stärka upp vårt team och söker därmed en lösningsorienterad systemadministratör. Du kommer att jobba drift, säkerhet, underhåll, felsökning och förbättrningar. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med front-end i ett flertalet online-butiker. Tjänsten är placerad i trevliga, representativa lokaler mitt i centrala Karlstad. DIN BAKGRUND Du behöver ha en eftergymnasial utbildning inom IT eller systemvetenskap, och ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst 3 år. Det är viktigt att du är kompetent och känner dig trygg i din roll, då du behöver kunna arbeta självständigt utan kompetensstöd.

22 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Administratör sökes till Ohlssons Tyger & Stuvar AB, Umeå

Nu söker vi en administratör till Ohlssons Tygers stora huvudlager i Umeå. Är du en noggrann och serviceinriktad person som trivs i en mindre, men snabbrörlig organisation där du får arbeta med motiverade kollegor? Då ska du söka denna tjänst! Arbetsuppgifter: – Strukturera digitalt datalager, ansvara för inleverans och inventering. – Skapa och uppdatera artiklar i kassasystem, justera och granska priser enligt inköp och kampanjer. – Hålla kontakt med våra butiksmedarbetare om kassasystem, lagersaldo och leveranser. – Posthantering, registrering och arkivering. – Övrigt förekommande kontorsarbete och vid behov även lagerarbete. Det är en bred tjänst som kan utvecklas över tid. Vi ser att du: – Har erfarenhet av en roll med koordinerade arbetsuppgifter där det ställts krav på struktur och hög service. – Är serviceinriktad och har en förmåga att sprida god stämning bland människor du träffar och arbetar med. – Är organiserad och noggrann men klarar ändå att anpassa dig till förändrade arbetsförhållanden. – Du har mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. – Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. – Du är teknisk och har goda kunskaper i office-paketet inkl word, excel och outlook. Tjänstens omfattning: 50% Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse Arbetsplats: Gräddvägen 29

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Medarbetare inom affärssupport till Spendrups!

Trivs du med administrativa uppgifter, har ett öga för detaljer samt god systemförståelse? Se hit! Nu söker vi på Maxkompetens en medarbetare till Spendrups avdelning för affärssupport som är en del av deras ekonomiavdelning. Tjänsten är ett vikariat fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du tillhöra affärssupport vars huvudsakliga uppdrag är att administrativt bistå samtliga affärsområden som exempelvis Restaurang, Retail, Travel Retail och våra dotterbolag mfl. Affärssupport är en avdelning med stort fokus på kvalitet, mycket högt i tak och öppen kommunikation. Arbetet innebär stora kontaktytor och du kommer främst ha kontakt med interna men även externa kunder. I rollen kommer du ansvara över: *Hantering av kundkommunikation i administrativa ärenden. *Att lägga upp nya kunder och skapa prisstrukturer i det interna systemet. *Löpande arbete inom bonussystemet tex. kontoavstämningar, hantering/kontering av fakturor, saldoavstämning samt uppföljning *Att hålla registren uppdaterade mot de löpande avtalen. *Fakturaadministration, såsom fakturering, rättningar och utredning av fakturafrågor. *Sammanställning av statistik och registerutdrag. Din profil För att lyckas i rollen behöver du vara en självgående person som är van att ta egna initiativ och trivs med stort eget ansvar för det dagliga arbetet. Du arbetar strukturerat och noggrant, är mån om detaljer samt säkerställer att ditt arbete håller hög kvalitet. Vi ser gärna att du känner dig bekväm med att följa dokumenterade rutiner och processer samt har ett gott siffersinne och förståelse för analys. För att trivas i rollen är du som söker en social person med god kommunikativ förmåga som gillar att arbeta serviceinriktat. Vidare gillar du även att arbeta i team och är både flexibel och prestigelös i ditt sätt att vara. För att vara aktuell ser vi gärna att du har: Gymnasialutbildning, inriktning mot ekonomi är meriterande. Erfarenhet av administrativt arbete. Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Erfarenhet av affärssystem och ärendehanteringssystem. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information *Placeringsort: Stockholm, St Eriksgatan 119. *Arbetstid: Vardagar 8-17, med möjlighet till flex. *Omfattning: Vikariat fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. *Lön: Individuell lönesättning. *Start: Omgående. Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Spendrups har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Spendrups. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm, på telefon 073 540 59 50. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024