Säljare till Nexer Enterprise Applications

Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker! Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care. På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer. Hur ser rollen ut? Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder! Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?    På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.   Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/   Vem är du? Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen. För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har: - Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år - God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift  - Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig! Vilka är Nexer Group?   Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.  Ansökan    Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare till Nexer Enterprise Applications

Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker! Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care. På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer. Hur ser rollen ut? Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder! Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?    På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.   Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/   Vem är du? Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen. För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har: - Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år - God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift  - Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig! Vilka är Nexer Group?   Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.  Ansökan    Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare till Nexer Enterprise Applications

Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker! Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care. På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer. Hur ser rollen ut? Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder! Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?    På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.   Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/   Vem är du? Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen. För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har: - Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år - God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift  - Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig! Vilka är Nexer Group?   Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.  Ansökan    Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare till Nexer Enterprise Applications

Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker! Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care. På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer. Hur ser rollen ut? Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder! Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?    På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.   Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/   Vem är du? Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen. För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har: - Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år - God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift  - Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig! Vilka är Nexer Group?   Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.  Ansökan    Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare inom VVS

Vi söker nu efter ytterligare en person som kan boka möten och åka ut på möten med energiexperter, bostadsrättsföreningar och kommersiella fastigheter och sälja främst bergvärme och frånluftsåtervinning. Du kommer då att vara vårat ansikte ut mot kund samtidigt som du kommer att ha full backning av såväl ingenjörer och projektledare för att ro affärerna i hamn. Du kommer jobba i första hand med varma kunder som har anmält sitt intresse. Vårt mantra är att man ska ha roligt på jobbet. Därför är trivsel och personlig utveckling för våra medarbetare något som prioriteras högt hos oss. Kontoret ligger på i Hägersten och våra kunder finns i Stockholms närområde. Vem är du? Det viktigaste är att du är duktig på att ta människor, är en nyfiken person som gillar att lära dig nya saker och lära ut våra kunder. Vi ser det självklart meriterande om du har säljerfarenhet, är VVS ingenjör eller ingenjör inom energiteknik men det är inget krav. Om du har arbetat med värmepumpar eller VVS installationer är det också ett plus. Ett krav är att du har förståelse för VVS system i fastigheter. Låter det som något för dig? Skicka i så fall in ditt cv till [email protected] så kontaktar vi dig.

10 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Technical support to CodeScene

Position Overview: CodeScene is seeking a dynamic and motivated Technical Sales Support to join our fast-paced SaaS company. As an integral part of our sales team, you will play a pivotal role in ensuring our sales efforts' success by providing technical expertise and support throughout the sales cycle. Your ability to bridge the gap between technical intricacies and customer needs is crucial for driving revenue growth and customer satisfaction. Responsibilities: - Collaborate with our sales team to understand customer requirements and propose effective SaaS solutions. - Serve as a technical resource, delivering compelling product demonstrations, presentations, and technical briefings. - Evaluate customer technical requirements and create tailored product demonstrations to showcase our SaaS offerings' value. - Maintain close communication with our product and engineering teams to stay updated on product features and effectively relay this information to the sales team and customers. - Address technical inquiries and concerns from potential and existing customers, ensuring accurate and timely responses. - Contribute to the development of sales collateral, including technical documentation, case studies, and FAQs. - Collaborate with the sales and marketing teams to refine sales strategies, value propositions, and messaging. - Provide valuable input based on customer interactions to shape the product roadmap and development priorities. - Stay informed about industry trends, competitive offerings, and emerging technologies. - Represent the company at industry events, trade shows, and conferences, engaging with potential clients. Qualifications: - Bachelor's degree in a relevant technical field (e.g., Computer Science, Engineering, Information Technology); MBA or business-related degree is a plus. - Proven experience in a technical sales, sales engineering, or technical support role, preferably in the SaaS industry. - Strong understanding of SaaS concepts, cloud computing, and related technologies. - Exceptional interpersonal and communication skills to convey complex technical concepts to diverse audiences. - Strong problem-solving skills and quick thinking to address customer challenges. - Ability to work collaboratively across teams, including sales, marketing, and product development. - Customer-centric approach with a genuine passion for helping clients succeed. - Proficiency in CRM software and sales enablement tools. Benefits: - Competitive salary. - Comprehensive benefits package, including health insurance and retirement plans. - Opportunities for professional growth within a rapidly expanding SaaS company. - Collaborative and inclusive work environment that values innovation and creativity. - Access to cutting-edge technology and ongoing training. The Next Generation of Code Analysis - We give code an intelligent voice CodeScene is the leading software engineering intelligence tool, revolutionizing the way we look at code. Connecting people and code, our patented solution adapts to your organization and how your code evolves. Developers get insights via automated code reviews and recommendations, technical leaders an overview of the complete product portfolio with prioritized findings based on business impact. CodeScene is unique in including the human side of software development, analyzing organizational factors like off-boarding risks, knowledge distribution and team-code alignment. We guide organizations towards a healthy codebase where they can spend more time on innovation while reducing stress and business risk in the process. This is why CodeScene is used in 75 countries and appreciated by numerous Global Fortune 100 companies in a wide variety of domains. We have won a lot of positive global attention from both investors and customers. The company is positioned for global growth. Several independent studies confirm that CodeScene is the best tool for managing technical debt and code quality. Please watch the video about CodeScene and visit our webpage https://codescene.com (https://codescene.com/) https://youtu.be/4Mwv-Swxo84 If you are a results-oriented individual with a passion for technology, exceptional communication skills, and a desire to contribute to the growth of a leading SaaS company, we encourage you to apply. Join us in revolutionizing the way businesses leverage technology to achieve their goals at CodeScene.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Affärsutvecklare till BTJ

Affärsutvecklare till BTJ! I denna rekrytering samarbetar BTJ med Amarelle & Partners Är du den vi letar efter? Om du är en lösningsfokuserad och engagerad affärsutvecklare som trivs med att arbeta nära kunden och har en passion för produktdesign, då kan du vara vår nästa Affärsutvecklare! Om BTJ: BTJ är en helhetsleverantör av informationstjänster och medieprodukter. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett inkluderande samhälle. Vi tror på mångfald, att vår värld blir bättre av litteratur, kultur, lärande och att bibliotekens roll idag är viktigare än någonsin. Genom att berika och leverera media och digitala tjänster byggt på vår metadata förenklar och sparar BTJ resurser åt bibliotek, skolbibliotek, företag, skolor, universitet, högskolor och övriga organisationer och verksamheter med behov av effektiv informationsförsörjning. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter omkring 100 MSEK. Vårt kontor ligger i Lund. Om rollen Som Affärsutvecklare hos BTJ kommer du att ha en central roll i att skapa och upprätthålla starka affärsrelationer med våra kunder. Din naturliga fallenhet för att förstå och möta kundens behov kommer att vara nyckeln till att utveckla och förbättra våra produkter och affärsprocesser. Vem är du? Vi letar efter dig som inte bara ser utmaningar utan möjligheter, och som är brinner för att skapa innovativa lösningar och leverera enastående kundupplevelser. Här är de nyckelkvalifikationer vi söker: - Lösningsfokus: Du brinner för att skapa innovativa lösningar och vill leverera enastående kundupplevelser. Du är en naturlig problemlösare med stark teknisk kompetens och har en djup förståelse för kundens behov och affärsprocesser. - Strategisk: Du har en förmåga att strategiskt förstå kundens behov, kundens uppdrag och systemmässiga och tekniska förändringsbehov. - Digital kompetens: Du är ”digital native” som förstår processer, flöden och verksamhetsstyrning och kan omsätta detta till produkt, förändring och affärsnytta utifrån marknaden du verkar i. - Självgående och resultatorienterad: Du är en självgående och resultatorienterad person som inte drar dig för utmaningar. - Kommunikativ förmåga: Du har en kommunikativ förmåga och skapar förtroendefulla relationer som gör dig till en värdefull partner för våra kunder. - Uppdaterad och branschkunnig: Du håller dig ständigt uppdaterad på den senaste utvecklingen i din omvärld och har en djup förståelse för branschen du verkar i. - Helhetsperspektiv och framåtanda: Du är nyfiken, lösningsfokuserad och har förmågan att se från ett helhetsperspektiv. Din förståelse för sunda affärer och din framåtanda är avgörande för att blomstra i denna roll. - Beredd på resor: Du är beredd att resa 3-4 dagar i veckan och trivs med att arbeta nära våra kunder, som är spridda över hela Sverige. Vi ser gärna att du har: - En relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som BTJ bedömer likvärdig - Erfarenhet som affärsutvecklare och produktdesigner - Erfarenhet av att arbeta med bibliotekssystem och Libris - Kunskap och kännedom inom metadata Vi erbjuder: På BTJ har du möjligheten att vara med och påverka utvecklingen avseende arbetssätt, processer och innovativa lösningar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och har moderna lokaler på Ideon i Lund. Här får du arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor som delar en gemensam uppgift. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected] Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Lund/ hybrid Omfattning: Heltid

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Business Development Representative

Do you want to be a part of a fast-growing scale-up working towards some of the world’s most globalised brands and agencies to digitise their way of working? Would you want to join a highly professional sales team and build client relationships? So do we. Join our team! We are now looking for an eager sales talent that wants to work at the intersection of Marketing & Sales as a Business Development Representative (BDR) to join our BDR/SDR team. Do you consider yourself a self-going hunter that loves creating deals from scratch? Then we have a great start! As a BDR you will be focused on driving outbound lead generation. Your main area of responsibility is generating new leads through targeted outbound activities, such as outbound prospecting and setting up meetings and demo’s for the sales team. You will also collaborate with our Sales and Digital Marketing teams that non-sales ready opportunities into sales qualified leads. As a BDR you will have a crucial and highly valued part in our sales machinery. You will be reporting to our VP Sales. So in summary this role is about: - Pro-actively conduct outbound prospecting activities - Assist your colleagues at Sales in building a sales-ready pipeline - Booking and conducting early-stage qualification meetings - Creating meetings and pre-qualified Opportunities for Sales - Working towards clear individual KPI’s and targets - Be part of a close nit internationally oriented sales-team - Taking own initiatives to further develop the BDR team - Actively participate and cooperate in activities coordinated with marketing - Use multi-channel prospecting tools such phone calls, email and LinkedIn You have: - 2+ years sales experience in the B2B field within Marketing Services or MarTech - A university degree - Excellent communication skills in English, both written and verbal e.g. capabilities to describe and understand customer requirements and make comprehensive demonstrations and presentations of our platform and it’s features - Basic understanding of Marketing fundamentals in order to comprehend and service our customers’ needs - An organised worker with excellent planning and execution skills You are: - Someone that considers her- or himself a natural born hunter ready to start outbound activities. As this is a “hunter-role”, making phone calls will be a part of the daily activities, next to using all other sales channels such as LinkedIn - A natural go-getter with a passion to drive new sales - Highly energetic, sociable, outgoing and proactive - Ambitious and eager to grow with a fast-growing company - Accustomed to using SaaS tools such as SaaS, CRM, LinkedIn and other, prospecting tools - Independent and self-motivated person, eager to achieve results and with a drive to further grow sales - An innovative doer on how to find and reach prospects - A smart, social media savvy and digitally responsive person - Able to have an active dialogue with other globally located teams We offer: - Competitive salary matching the demands of the job - Modern digital working environment with the possibility to combine working remote or working from the office - Proactive coaching, training on the job and continuous learning and knowledge-sharing - A clear path for career growth in a globally expanding tech company - International working environment - A company culture dedicated to fast growth, keeping things simple, high ambitions and good colleagueship - A good great team spirit and great ambitious colleagues to work with. - Mediatool as a company has “soul” and we highly value people thriving at work About us Mediatool is a fast fast-growing Software as a Service (SaaS) company with global customer bases worldwide, helping local and global brands with their media management. Customers such as Kellogg's, Estée Lauder and Betsson trust Mediatool for their marketing planning and performance management. Ready to be a part of this journey? Lovely! The application is as easy as it can be, use your LinkedIn profile (and/or your CV) and write some notes about yourself and why you believe you would be the BDR we are looking for. The recruitment is ongoing so send away your application as soon as possible and we'll talk soon!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Customer Success Manager

Do you want to be a part of a fast growing scale-up that helps global brands and agencies digitalise their way of working? Do you love to build client relationships and work closely with the clients to make sure they're maximising their usage of the tool? So do we! Join our team! We are now expanding our team and looking for our next Customer Success Manager. For this position we are looking for someone that is an eager relationship builder, a problem solver and someone who loves to help others to succeed. A passion for educating and turning our new and existing global clients into ambassadors is key! You will work together with the Customer Success team to hold and coordinate trainings, grow and maintain customer relationships and oversee the onboarding of new clients. You will primarily work with new clients and developing relationships that promote retention and loyalty should be in your DNA. You will help clients understand how to optimise their usage of Mediatool, up-selling the service with sensitivity, and you will be the first point of contact to ensure long-term customer satisfaction. Responsibilities: - Setup new customer accounts and host onboardings - Proactively reach out to customers to prevent customer churn - Developing up-tells on existing base - Customer Support and developing our Help Center - Relay customer feedback to necessary internal teams like Development - Nurture existing customers What we are looking for: - 2+ years experience as Customer Success Manager, Relations Manager or Service Manager within a tech company (previous experience at a SaaS company is preferable) - Proven ability to collaborate and build strong relationships with customers, especially at the Executive level - Excellent communication skills in English; both written and verbal e.g. capabilities to describe and understand customer requirements and make presentations - Exceptional project and change management skills and attention to detail - Team player, comfortable working with teams in various timezones We offer: - Competitive salary - Key part of our dynamic Sales, Marketing and Customer Success (SMaCS) team - Opportunities in a fast-growing start-up, and to achieve higher career opportunities fast locally and globally - International working environment - Company culture which encourages people to be proactive, contribute to common goals and teamwork About us: Mediatool is a fast growing Software as a Service SaaS company with customers worldwide, helping local and global brands with their media management. Customers including Kellogg's, Estée Lauder and Betsson trust Mediatool for their marketing planning and performance management. Ready to be a part of the team? Lovely! The application is as easy as it can be, use your LinkedIn profile (and/or your CV) and write some notes about yourself. The recruitment is ongoing so send away your application and we'll talk soon! Buzz: Account Manager, CSM, Customer Success Manager, Project Manager, Client Support, Client Manager

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Business Development Representative/ BDR

About Validio Validio provides the Data Trust Platform to help companies maximize return on data & AI investments—taking data observability past its early experiments by unifying deep data observability, quality, lineage, and catalog. The Data Trust Platform is built to help companies overcome data debt; the number one reason why data & AI projects fail. The platform helps data teams and business stakeholders jointly prioritize, validate, and improve their most business critical data assets. Validio is used by world leading companies including Truecaller, OfferFit, AB CarVal, and Voi. Too many companies struggle to see return on data and AI investments, caused by a lack of prioritization among data assets. We believe that the key to faster data and AI implementation is to prioritize, validate and improve the data that actually matters to the business. For data to be useful, it needs to be trusted—both by business users and data teams. Here, you will work with a senior team of data- and engineering professionals with backgrounds from renowned research institutions, leading startups, and established tech companies including Stanford, McKinsey, Google, and Harvard. Named as one of the hottest start-ups in Stockholm by publications such as Wired, Validio is gearing up for expansion, and now you can be part of our journey! About the role We are looking for a Business Development Representative (BDR) who will join our Business Development team. As a BDR you will be responsible for generating mid-market and enterprise pipelines for our sales team. You’ll be working alongside top go-to-market, sales and marketing leaders to define and refine our ideal outbound prospects and how to reach them, and will follow those opportunities through their sales cycles to support - helping to drive Validio into more companies, and learning more about our sales process along the way. As a member of the Business Development team, a BDR is responsible for supporting sales - finding and developing qualified opportunities in order to facilitate the overall growth of the business. Using a creative and strategic lens, the BDR is responsible for identifying and qualifying opportunities for the sales team. As a BDR at Validio you will be a part of a team of four people and will report directly to the Head of Business Development. What you’ll do Perform detailed research at both the company and person levels to identify top prospects for Validio Prospect using a variety of tactics, LinkedIn messaging, social engagement, personalized email campaigns, and more Develop and test high-personalization sequences to target strategic mid-market and enterprise accounts Creating and testing new pipeline generation opportunities and hypotheses Collaborate closely with Growth Marketing on campaigns to ensure alignment on messaging/talk-tracks Meet/exceed monthly and quarterly quotas to help generate revenue for the business We believe you have You’ve got Business Development or comparable experience within B2B SaaS, (bonus if within the data or enterprise spaces) Outstanding communication–written and oral–including strong presentation skills Prospect research and personalization experience Exceptional time management and problem-solving skills High integrity, intellect, and self-motivation An iterative mindset (comfortable experimenting and failing forward) Interest in the data ecosystem Bachelor’s Degree High action orientation - you're deeply focused on getting the work done rather than reaching for perfection. An 80/20 mindset. You’re exceptional at distinguishing the few things that really matter for most of the desired outcomes, and acting on them. Extra points if you have: Passion for technology within the AI, ML and data space. Experience in Hubspot, Salessoft, LinkedIn Sales Navigator and contact intelligence tools. Experience thriving in a fast-paced, high-growth, rapidly changing environment (read: startup experience). Entrepreneurial mindset. Interest in finding ways to optimize workflow, productivity, performance and well-being. Worked in competitive environments and/or done elite sports. At Validio we strive to be an inclusive and diverse workplace and believe that different experiences are necessary for our growth as a company. We understand that great talent can come from anywhere and we encourage all who are excited about building the next level data trust platform to apply - regardless of your experience in listed areas! Here you’ll find a hybrid working style, which for us means that you can choose if you want to come into our beautiful office or if you’d rather work remotely from home. We are all located in Sweden and we support your relocation here to join us if not here already! You can read more about our benefits on our career page and culture here. Lastly, we offer you the chance to be part of something truly amazing and with a world-class team, there is no limit to what we can achieve together. Begin your journey with us by clicking "Apply" below. We can’t wait to meet you!

2 februari 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024