Systemsäljare
Sök bland 77 lediga jobb som Systemsäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsbeskrivning Vi på WCR Sweden AB söker en flexibel Försäljnings- och Servicetekniker till ett varierande och intressant jobb med goda personliga utvecklingsmöjligheter och med möjlighet för att medverkar till att utveckla verksamheten. Du får möjligheten att jobba med de flesta funktioner i verksamheten, i team med dina kolleger eller självständigt, och du deltar i hela processen från första kundkontakt till slutinstallation / leverans. Våra kunder finns främst i Sverige och spridda över ett stort antal branscher med olika behov. Vi möter kunder på alla nivåer, ofta operatörer och underhållspersonal samt produktionschefer mm. Din primära arbetsplats är i Halmstad och vi uppskattar att ca. 60 dagar om året med kundbesök och arbete på plats Utbildning på jobbet kommer att tillhandahållas. Viss utbildning kan evt. anordnas i Europa och USA Vi erbjuder lön enligt kvalifikationer och bil efter överenskommelse. om ansökan. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-10-22. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Claudia Baronescu, [email protected] eller 0708296830. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. personligt brev för ansökningsprocessen. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Ansvarsområden Du kommer fokusera på: Intern försäljning och säljsupport, offert- och orderhantering. Externa säljfunktioner med försäljning och kundbesök till befintliga och nya kunder. Inköpsfunktionen med leverantörs kontakt och hantering av inköpsordrar mm. Logistikfunktioner med arbetsplanering, hantering av frakt, lager mm. Kvalifikationer För att trivas bra i rollen tror vi att du har: Teknisk utbildning t.ex. VVS-montör, Mekanik eller Maskinteknik. Några års praktisk arbetslivserfarenhet t.ex. produktion / installation / underhåll av maskiner och utrustning eller erfarenhet som resemontör / servicetekniker. Gärna några års praktisk arbetslivserfarenhet med säljsupport / orderhantering. Goda IT kunskaper som tex. (Office, ERP (affärsprogram) och gärna CRM eller planeringsprogram. Kommersiell inriktning och intresse för att arbeta med kundkontakter och etablera goda kundrelationer. God kommunikationsförmåga i tal och skrift. Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Intresse av att utveckla dig själv kommersiellt och skaffa dig kunskap om produkterna och processer. Förmågan att snabbt sätta dig in i tekniska detaljer. Om företaget WCR Sweden AB WCR, West Coast Regasketing, grundades 1980 i USA med målet att erbjuda service för olika fabrikat och modeller av plattvärmeväxlare. Företaget har sedan dess expanderat globalt och finns idag i bland annat USA, Sverige, Storbritannien, Holland, Tyskland och Korea. Anläggningen i Halmstad, som etablerades 1993, fungerar som en serviceshop för Skandinavien och ett centrallager för Europa, där vi erbjuder en komplett service för plattvärmeväxlare med tjänster som rekonditionering, rengöring på plats och lagerhållning av plattor och packningar för alla kända fabrikat. Målet är att ge våra kunder snabb service och minimera deras driftstopp.
HiQ växer i Östergötland och vi behöver dig som är sugen på nya utmaningar, drivs av att göra affärer och vill vara en del av ett skönt gäng – där resultat, ansvar, enkelhet och glädje genomsyrar allt vi gör! Vår drivkraft är att förenkla människors liv och bidra till en bättre värld genom teknik och kommunikation. Dessutom levererar vi hela kedjan från R&D till digitalt och tillbaka. Den bredden gör att vi verkar inom alla branscher och jobbar på alla nivåer hos våra kunder. Vi trivs bäst när utmaningarna är komplexa och när vi kan skapa lösningar som förenklar! Nu söker vi en säljande konsultchef till vårt team i Linköping. Uppgiften är att utveckla våra affärer hos såväl nya som befintliga kunder. Du jobbar direkt under site ansvarig i Linköping. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Driva försäljningen av HiQs tjänster inom något av våra fokusområden såsom embedded, affärskritisk IT, Digital & design, management. Genom att förstå och sätta dig in i kundens utmaningar hjälper du kunden till ökad lönsamhet och förbättrade system och produkter. Du rapporterar till vår sitechef och arbetar nära ledningsgruppen. Tjänsten utgår från vårt kontor i Linköping. Din bakgrund Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från en säljande roll med starka resultat, gärna från ett medelstort företag. Har du själv en bakgrund som konsult är det meriterande liksom tidigare personalansvar. Du har en relevant teknisk högskole- eller universitetsutbildning. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du generellt har goda IT-kunskaper. Eftersom HiQ är värderingsstyrt är det avgörande att du som person kan vara en bärare av våra värderingar: resultat, ansvar, enkelhet och glädje. Du är affärsdriven och har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer för att vidareutveckla kontakten med våra kunder. Du är tävlingsinriktad och entusiastisk i ditt säljarbete och har en hög integritet och ärlighet. Om HiQ Sedan 1995 har HiQ varit konsultbolaget som förenklat världen för både kunder och slutanvändare med hjälp av teknik, design och kommunikation. HiQ har alltid fokuserat på två saker: att ha kul på jobbet och att leverera lösningar utöver förväntningar - det är vad som driver oss framåt! Vi HiQare är vi stolta över att ha en kultur som präglas av resultat, ansvar, enkelhet och glädje. Vi tror på att arbeta tillsammans för att nå våra gemensamma mål och strävar efter att hjälpa varandra att fortsätta växa och utvecklas. Hos oss får du utöver chansen att utveckla din egen kompetens också möjlighet att lära, leda och inspirera dina kollegor.
Lyssna på tjänsten som en podcastNu har du möjlighet att ta del av ännu mer djupgående information kring tjänsten. Lyssna på HydX VD Mikael Andersson samt försäljningschef Patrik Broman när de berättar mer kring kravspecifikation samt HydX som företag och arbetsgivare. Om HydXHos oss finns det lång och gedigen erfarenhet inom hydraulik kombinerad med styrsystem och radiostyrningar och numera även i kombination med eldrifter. Det är just kombinationen av hög automationskompetens och lång systemerfarenhet som är grunden till vår och våra kunders framgång och positiva utveckling. Det är precis här vi skiljer oss åt från mängden. Tillsammans med vår ledstjärna Smoother Business gör vi livet enkelt. Det märks i allt vi gör. Din karriär hos oss på HydXHydX tror på framgång genom det starka och välfungerande laget som byggs av varje enskild medarbetares utveckling och stimulans. Vinner laget, så vinner alla. Därför visar vi alltid varandra tillit, respekt och hjälpsamhet. Som ingenjörer, tekniker, säljare, ekonomer, administratörer och ledare fokuserar vi på kvalitet och innovation i våra respektive expertområden och strävar efter att nå resultat som motsvara både våra egna och andras förväntningar. Hos oss får du använda din kompetens till att göra livet enklare för våra kunder som lyckligtvis aldrig slutar utmana oss. ArbetsbeskrivningI denna tekniska roll kommer du att agera rådgivande säljare gentemot våra kunder som kan finnas representerade över stora delar av världen (främst Europa och Asien). Du kommer hantera projekt hela vägen från förfrågan till leverans. Du kommer att vara vår spetskompetens inom automation av hydraulikprojekten. Tjänsten ställer krav på lösningsfokuserad systemförsäljning där du med bas i dina kunskaper om automation självständigt eller med hjälp av kollegor tar fram den lösning som kunden har behov av. Du kommer åtminstone initialt arbeta med befintliga kunder där vi ser en större potential. Resor förekommer men ganska sällan. Obehindrad svenska och engelska i tal som skrift. Placeringsort med fördel Ystad, men kan diskuteras. Din profilVi söker dig med teknisk förståelse och kunskaper inom framför allt automation. Du vilar på en relevant teknisk utbildning som gör att du kan leverera lösningar inom systemförsäljning där mekanik, automation och styrsystem är områden där du känner dig trygg och ser som stimulerande. Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Du tycker såklart om försäljning, men troligtvis är det dina tekniska lösningar och därmed nöjda kunder, som ger dig störst stimulans. Din tekniska tyngd tillsammans med förmågan att bygga gedigna relationer skapar en personlig spetsegenskap som ger dig framgång i såväl din vardag på kontoret som i kundrelationerna. För denna tjänst ser vi förstås erfarenhet som ett plus men även en nyutexaminerad sökande med rätt inställning är intressant för oss. Låt dig inte skrämmas av att vi är en nischad tillverkare av hydrauliklösningar. Anser du dig ha brister i dina hydraulikkunskaper kommer vi att kunna erbjuda dig såväl utbildning som en gedigen introduktion. Denna rekryteringsprocessI denna rekrytering samarbetar HydX med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!
The Sales Team Our Sales organization is organized in sales pods, consisting of team members with cross functional roles and competencies such as SDRs, AEs, SEs and CSMs/AMs. Each pod focuses on a certain market segment such as Mid-market or Enterprise. We work with a wide range of customers from various industries. What you'll get to do As a senior CSM you will be responsible for a portfolio of Mid-market accounts and its financial performance. This means you will own the customer journey from onboarding through renewal and upsell of their account. You will act as the voice of the customer as we develop new features and products that will delight our global customer base. In addition this role will work to contribute to making sure we have state of the art ways CSM processes and help to spread these best practices across the sales organizations. Some of your tasks will include: - Build strong relationships with customers and proactively serve as a strategic advisor, demonstrating how Detectify can support their business goals. - Proactively identify upsell/expansion opportunities and in collaboration with the TM/AE Manager to drive growth - Drive onboarding, promote the adoption and optimal use of purchased licenses to maximize customer value. - Increase customer engagement and ensure efficient product use by leading webinars, workshops, and training sessions. - Scale customer account growth by making logical usage recommendations based on your knowledge of the product/service and the customer’s needs - Leveraging client relationships, proactive provide recommendations as well as product knowledge to keep and expand revenue within your accounts - Collaborating with the Product, Engineering, Marketing and the Sales pods to improve the entire customer life cycle - Troubleshooting and resolving issues in a timely and productive manner, identifying and implementing process improvements - In collaboration with your manager, evolve our existing processes around customer health scoring, QBRs and other CSM KPIs/metrics and support other CSMs in using these. - Continuously monitor the latest and greatest CSM trends and evaluate what would fit our needs Who you are The ideal candidate has a strong understanding of what best in class CSM practices in a B2B SaaS company looks like and has solid experience of working hands-on with that. In addition you have a proven track record of selling technically complex products to a highly technical buyer, preferably within cyber security.You are a gifted networker who enjoys working in tight collaboration with others and gets some extra energy from helping your colleagues take their work to the next level. You are curious, eager to learn, communicative and you enjoy delivering top-notch customer experience to some of the biggest tech companies in the world.With thousands of companies using Detectify today, this is an incredible opportunity to make a huge impact on our mission to make the internet more secure. You have: - 3-5 years of CSM experience at a SaaS company and a solid understanding of what best in class CSM operations looks like. - Proven track record of selling technically complex products to a technical buyer, preferably within cyber security, - Hands on experience of evolving and implementing changes to processes - Experience with org-naving, especially at the executive level - A proactive and enthusiastic approach to work - Excellent communication and negotiation skills A plus: Technical account management knowledge, and previous experience at a Scale up So, what do you think? We are proud to foster an inclusive workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product. This is something we value deeply and we encourage everyone to be a part of changing the way the world thinks about security! Go hack yourself! Hybrid work This position is for the Stockholm office. We offer hybrid working, with access to our office in central Stockholm and would like to see you at the office a few times per week. Started by a group of ethical hackers, Detectify offers cybersecurity solutions that combine human ingenuity with automation. We believe that the fear of cyber threats should never stand in the way of digital greatness. At Detectify, your opinion and ideas matter. You'll belong to a diverse, dedicated, and forever curious team that recognizes the power of knowledge sharing and challenging the status quo. Want to know more about what it is like working at Detectify? Visit our career site.
Är du en affärsdriven person som älskar att skapa relationer och stänga deals. Vill du vara med och skapa en mer rättvis arbetsmarknad samtidigt som du driver affärer framåt? Vill du vara med och förändra arbetsmarknaden så potential och talang bedöms bredare än vad som står på ett CV? Om svaret är ja, då är rollen som Account Executive hos Assessio något för dig! Välkommen till Assessio – Ledande inom HR-tech! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar nu efter en ny stjärna till vårt säljteam! Vår vision, #ZeroTalentWaste, handlar om att skapa en arbetsmarknad där rätt person hamnar på rätt plats – varje gång. Med våra digitala verktyg hjälper vi företag att arbeta smartare med Talent Acquisition, eliminera fördomar och satsa på talang och potential. På en arbetsmarknad där förändring går snabbare än någonsin, där roller utvecklas och positionerna ständigt flyttas fram är det mer kritiskt än någonsin att organisationer rekryterar rätt. Effektivt och träffsäkert. Nu behöver vi dig som vill vara med och driva denna förändring framåt!Vad innebär rollen? Som Account Executive på Assessio kommer du att spela en avgörande roll i att ta vårt säljteam till nästa nivå. Du kommer att: • Bygga långsiktiga relationer med nya kunder och driva försäljningen inom vårt mellan- och storkundssegment. • Genomföra engagerande och värdeskapande säljmöten där du pitchar och presenterar Assessio Platform som lösningen på kundernas utmaningar. Här handlar det om att bygga förtroende med olika stakeholders inom HR och visa hur vår SaaS-lösning kan göra skillnad. • Jobba tätt med vårt marknadsteam för att skapa synlighet och medvetenhet kring vårt varumärke genom smarta säljstrategier, social selling och deltagande på events. • Ta ägandeskap över hela säljprocessen – från första kontakt till avtalssignering, och se till att kunderna får uppleva hur kraftfulla våra HR-tech-lösningar verkligen är. Du blir del av ett svenskt sältteam med nära samarbete med övriga säljteam på våra kontor runt omi Europa. Vad vi erbjuder dig På Assessio får du inte bara chansen att jobba med en cutting-edge plattform inomHR-tech, utan också: • Konkurrenskraftig lön och en generös bonusmodell. • 6 veckors semester, ett generöst friskvårdsbidrag och flexibilitet att arbeta remote några dagar i veckan. • Ett arbetsklimat som präglas av öppenhet, samarbete och där vi stöttar varandra för att nå gemensamma mål. • Kollektivavtal, schyssta pensionsvillkor och regelbundna teamaktiviteter – för vi gillar att spela schysst och ha kul på jobbet! Är det här du? Du har erfarenhet av B2B-försäljning och driver tryggt affärer från start till mål. Du är nyfiken på teknik, snabb på att lära och älskar att visa hur digitala lösningar kan göra livet enklare för kunder. Tidigare erfarenhet från SaaS eller HR-branschen är en stor bonus. Kanske hardu redan ett nätverk inom rekrytering, HR-tech eller psykometri?! Vi tror att du: • Har ett hunter-mindset och är ständigt driven att ta säljprocessen framåt. Du är mycket målmedveten och proaktiv med en stark förmåga att bygga relationer. • Är självsäker och har en förmåga att skapa starka band med olika intressenter, vilket bidrar till att ge kunden den bästa möjliga upplevelsen. • Har en hög grad av eget ansvarstagande och tar fullt ägarskap över dina resultat. • Är en skicklig relationsbyggare som lätt skapar förtroende hos både kunder och kollegor. • Är flytande i svenska och engelska, och gillar att jobba i en internationell miljö. Så går vi vidare Låter detta intressant så tveka inte att skicka in din ansökan till oss! Då vi anser oss vara experter på rekrytering så arbetar vi självklart evidensbaserat i våra rekryteringsprocesser. Därför kommer du få fylla i några screeningfrågor, därefter får dugenomföra våra tester (MAP och Matrigma).Om du matchar vår profil kommer vi vilja träffa dig fören intervju där vi vill veta mer om dig som person och hur du skulle tadig an denna roll. Därefter finns det möjlighet att träffakollegor i teamet. Sist men inte minst kommer vi också göra en bakgrundscheck, som ISO 27001 certifierade är säkerhetsarbetet mycket viktigt för oss! Sa vi att vi tar det här med rekrytering på allvar?! Urval sker löpande så skicka in din ansökan på en gång om du tycker rollen känns spännande. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning Placering: Banérgatan 16, Stockholm Ansvarig för rekryteringen är Erik Engström, Head of Sales Assessio Sverige. Om du har frågor om denna rekrytering så är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] Om Assessio Assessio är en av de största leverantörerna av Talent Assessments i Norden såväl som i Nederländerna. Vi tillhandahåller våra tjänster genom våra moderna, användarvänliga och internt utvecklade SaaS-plattformar. Vi har över 170 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Tyskland, Estlandoch Rumänien, som alla är förenade under vår gemensamma vision om Zero Talent Waste. Vi strävar efter att bidra till en effektiv och rättvis arbetsmarknad där människor bedöms utifrån lika, relevanta villkor. Våra SaaS plattformarhjälper våra kunder att fatta effektiva, rättvisa och transparenta människors beslut i rekryterings- och utvecklingsprocesser/Talent Management-processer. Häng med på vår resa att bli Europas Största Assessmentbolag!
Försäljningsingenjör inom energigas Euromekanik söker nu en försäljningsingenjör inom energigas. Om Bolaget: Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 produkter och lösningar för svensk gas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är idag 35 anställda och har vårt kontor i Göteborg. Vi är inne i en spännande resa där vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Vår filosofi kallar vi Euromekanismen. Den handlar om vårt sätt att vara och agera mot kunder, partners och varandra internt på företaget. Vår filosofi innebär också att kunna och vilja hjälpa till med bra lösningar baserade på produkter i världsklass. Genom att vara partners med några av de bästa tillverkarna på marknaden och med vårt team av hjälpsamma människor med rätt kompetens växer vi tillsammans. Försäljningsingenjör till Göteborg Euromekanik är marknadsledande på lösningar för att mäta, styra och analysera energigaser såsom biogas, naturgas och vätgas med flera. Våra marknader är den danska, norska och svenska energigasindustrin. Varje lands regelverk och infrastruktur erbjuder sina egna utmaningar, som vi löser tillsammans med våra världsledande leverantörer. Du hittar oss i trivsamma lokaler ett stenkast från centrala Göteborg. Vi är en sammansvetsad grupp som sitter i ett öppet landskap. Det är aldrig långt till närmsta kollegan och det bidrar till den hjälpsamma och trivsamma sammanhållningen som vi har. Vi erbjuder Hos oss har du möjlighet att vara en del av den gröna omställningen, exempelvis genom att hjälpa våra kunder inom energigas att växla från fossila gaser till förnybara. Vi är ett bolag som tar vår kunskap och hjälpsamhet till nästa nivå och som älskar att ge våra medarbetare utrymme att växa med uppgiften. Vi eftersträvar bra balans mellan jobb och fritid genom att vara flexibla när det kommer till arbetsplats och -tider. Självklart har vi även ett modernt hälso- och försäkringsprogram för våra anställda. Varje år har vi två kick-offs som brukar vara väldigt roliga och givande, vi har på senare år bl.a varit i San Sebastian, Hemsedal och i Riga. Arbetsuppgifter Som försäljningsingenjör kommer du att ingå i vårt säljteam och arbeta i nära samarbete med våra processingenjörer, tekniker och orderhandläggare. Tjänsten innebär försäljning och kommersiell/teknisk projektledning för våra kunder inom energigas. Även agenturansvar för någon eller några av våra världsledande leverantörer ingår i uppdraget. Vårt säljteam ansvarar för att: Hjälpa nya och befintliga kunder med rätt lösning för sina behov Ta fram offerter och affärsförslag till kunderna Teknisk rådgivning till kunder Produktansvar för några av våra produkter Kontakt med våra leverantörer i tekniska och kommersiella frågor Kundbesök till våra kunder i Norden (i huvudsak Sverige) samt enstaka besök hos våra internationella leverantörer Deltagande i mässor Din profil Vi söker dig som vill ha ett givande arbete, med både relationsskapande och tekniskt utmanande problemlösning. Vi tror att du är Högskole- eller civilingenjör eller har en annan teknisk bakgrund med ett starkt intresse för teknik och försäljning. Vi tror du är social, strukturerad, målinriktad med stark vilja att hjälpa kunder och bygga relationer. Detta i kombination med ett stort intresse för teknik och att få saker slutförda, kommer göra att du lyckas som säljare hos oss! Kontakt: I denna rekrytering samarbetar Euromekanik med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Ansökan: Vi ser gärna att du skickar in din ansökan via ansökningsknappen snarast, då urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Sales Manager till Europas ledande bolag inom digital transformation Sopra Steria har som en del av sin strategi beslutat att förstärka sin satsning inom försäljning. Vi erbjuder därför två nya positioner som säljare vid vårt kontor i Stockholm. Detta är en utmärkt chans för engagerade och målmedvetna individer att ansluta sig till vårt team och delta i vår fortsatta framgång. Som Sales Manager kommer ditt primära mål vara att öka vår "share of wallet" på befintliga kunder och att driva nykundsbearbetning i Stockholms regionen. Ett fokus i rollen kommer vara en hög närvaro hos våra kunder och bygga starka relationer med viktiga stakeholders. Vi erbjuder allt från dataanalys, affärs- och verksamhetsutveckling via projekt- och förändringsledning till systemutveckling, testning, driftsättning och daglig förvaltning av IT-system. Din tid kommer således till stor del innebära försäljning av projekt, resursförsäljning, nykundsbearbetning, samt delta och bidra i upphandlingar med våra partners. Vi påverkar hela samhället och våra kunder återfinns främst inom energi, mobilitet, myndigheter, telekom och media, hälsa och industri. På kontoret i Stockholm återfinns cirka 450 medarbetare inom ett flertal olika avdelningar. Ditt säljteam sitter i Stockholm och ditt samarbete med teamet kommer vara av yttersta vikt för att utveckla våra kunder och samarbeten. Du rapporterar direkt till Sopra Sterias Sales Director som även utgår från Stockholm. Du erbjuds - Ett internationellt företag med stabil tillväxt, goda karriärmöjligheter och ett slagkraftigt förmånspaket - En flexibel arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka ditt arbete - Möjligheten att vara med på en tillväxtresa när Sopra Steria satsar på att stärka sin position i Europa! Vi söker dig som - Är optimistisk och har ett lösningsorienterat arbetssätt där du alltid söker nya möjligheter. Vidare är du självgående och har förmåga att driva ditt arbete på egen hand trots komplexa förutsättningar. Vi ser även att du är nyfiken och genuint intresserad inom det tekniska området, där du visar intresse både för vår tjänsteportfölj såväl som kundens utmaningar och möjligheter. Du har även: - Minst 4 års arbetslivserfarenhet som säljare inom B2B - Tidigare arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning gentemot IT, mjukvara och/eller konsulttjänster - Goda kunskaper inom Officepaketet (främst PowerPoint och Excel) - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Erfarenhet av att driva hela säljprocessen, från prospektering till kundbearbetning och införsäljning, samt utveckling av kunder - B-körkort Det är meriterande om du har - Goda kunskaper inom IT - Kunskaper i Salesforce (Sopra Steria arbetar i detta idag) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Lösningsorienterad - Nyfiken - Innovativ Ansökan Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta TA Manager Alexandra Rebane; [email protected]
Brinner du för en hållbar framtid? Kom och jobba på ett ledande globalt miljöteknikföretag! Arbetsbeskrivning Som teknisk säljare arbetar du med kundrelationer samt förvaltande av kundkonton för Mellifiqs system och lösningar inom luftbehandling för fastigheter. I ditt ansvarsområde ingår bearbetning av nya och befintliga kunder, kundbesök och uppföljning genom hela affären samt ansvar för att identifiera potentiella kunders behov. Vardagliga arbetsuppgifter innefattar även administrativa delar så som offertskrivning och dokumentation i vårt CRM system. Tjänsten är placerad på Mellifiqs huvudkontor i Hägersten, Stockholm, och förutsätter resor inom och utanför Sverige. Du kommer arbeta i nära samarbete med dina kollegor i teamet. Din profil Vi tror att du är en doer och en problemlösare. Du är inte rädd för att ta ansvar och att ställa frågor. Vi är en digital organisation och du behöver besitta ett tekniskt intresse och kunskaper i hur du arbetar i digitala verktyg. Vi tror på personlig utveckling på jobbet och att du lär dig under tiden du arbetar, det finns goda möjligheter att växa både i din egen kunskap och din position i företaget. Kvalifikationer Universitetsexamen inom teknik eller annat relevant område Erfarenhet av säljorienterat arbete B körkort Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriter Erfarenhet eller insikt inom ventilation, byggprojektledning eller drift och teknik Erfarenhet av att arbeta i CRM-system Erfarenhet av teknisk rapportskrivning Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstid: Heltid Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi på Nordic LEVEL Technology söker nu efter dig som är en erfaren Brandsäljare och vill arbeta med vår verksamhet i Region Mitt! Vilka är vi? Vi är ett börsnoterat bolag, som är i en expansiv fas! Vi har flera kontor runtom i landet, vi är ett mångfaldigt företag som värnar om våra medarbetare, en av våra certifieringar är Great place to Work och vi jobbar kontinuerligt med samhällsviktiga frågor. Om uppdraget Som Säljare arbetar du främst med att finna nya kundsegment, framför allt i verksamheter vars infrastruktur är extra viktig att skydda. Det kan röra sig om statliga myndigheter, sjukhus, idrottsarenor, hotell, köpcentra, energiföretag och industrier där driftstörningar kan få betydande konsekvenser. Du kommer utgå från vårt huvudkontor i Sundbyberg, Stockholm. Du planerar ditt arbete självständigt, bokar dina egna möten hos tänkbara slutkunder och presenterar helhetslösningar ur ett komplett sortiment av Integrerade säkerhetssystem. Du kommer att ha stora möjligheter att utforma arbetet efter eget tycke, men med stöttning av våra duktiga medarbetare. Denna tjänst kan vara krävande, men brinner du för kundmöten, nya utmaningar och möjligheten att kunna påverka både din egen och affärsområdets utveckling så är det här kanske den mest spännande och utvecklande tjänst hittills i din karriär. Särskilt om du också gillar att arbeta med den senaste tekniken och att ha riktigt kompetenta kollegor. På LEVEL Technology blir du del av ett engagerat, drivet och positivt team som varje dag hjälper företag, personer och organisationer till en tryggare tillvaro. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Arbetsplatsen präglas av ett stort personligt engagemang, gemenskap och framåtanda. Vi jobbar aktivt och tillsammans för att vara den bästa leverantören av säkerhetstjänster för våra uppdragsgivare och den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi söker dig som: Visat prov på att du kan skapa verkligt goda försäljningsresultat, framförallt när det gäller nykundsbearbetning men även såklart förvaltning av befintliga kunder. Är självgående och produktiv. Du är van att arbeta hårt mot mätbara resultat och trivs med det. Är ostraffad och prickfri i belastningsregistret då detta är ett krav från de kunder vi arbetar med. Har körkort för personbil och behärskar det svenska och engelska språket såväl i tal som skrift. Hög social kompetens och trivs väldigt bra med att arbeta med kundrelationer Meriterande: Tidigare erfarenhet av försäljning inom säkerhet och framförallt brand. Du har kunskap sedan tidigare när det kommer till tekniska lösningar inom kritisk infrastruktur Erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vad vi på LEVEL erbjuder dig? Marknadsmässiga löner Löneväxling Sjukvårdsförsäkring En modern bilpolicy med ett brett utbud av bilar Maximal friskvård Regelbunden kompetensutveckling Andra fina förmåner framkommer vid första intervju Start Enligt överenskommelse med placeringsort Region Mitt Ansökan Om du uppfyller kraven ovan och vill bli en del av Team LEVEL, är du välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Mer om oss Nordic Level Technology levererar kundanpassade tekniska högsäkerhetshelhetslösningar och är en del av Nordic LEVEL Group. Nordic LEVEL Group är en helhetsleverantör av tillförlitliga trygghets- och säkerhetslösningar och tjänster. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Vårt team av erfarna säkerhetsexperter är verksamma inom tre kärnområden: Advisory, Technology och Operations. Våra tre divisioner har en unik sammansättning av kompetenser och expertis som täcker hela säkerhetssegmentet från rådgivning till teknik och bemanning. Nordic LEVEL Group erbjuder marknadsledande helhetslösningar med fokus på kvalitet och effektivitet för att skapa trygghet och säkerhet i samhället och skydd av människor och tillgångar. Vi vet vad som fungerar och utmanar ständigt det som inte gör det i en gammaldags bransch präglad av gamla strukturer. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar – det vi kallar ett levelled life
Försäljningsingenjör inom energigas Euromekanik söker nu en försäljningsingenjör inom energigas. Om Bolaget: Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 produkter och lösningar för svensk gas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är idag 35 anställda och har vårt kontor i Göteborg. Vi är inne i en spännande resa där vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Vår filosofi kallar vi Euromekanismen. Den handlar om vårt sätt att vara och agera mot kunder, partners och varandra internt på företaget. Vår filosofi innebär också att kunna och vilja hjälpa till med bra lösningar baserade på produkter i världsklass. Genom att vara partners med några av de bästa tillverkarna på marknaden och med vårt team av hjälpsamma människor med rätt kompetens växer vi tillsammans. Försäljningsingenjör till Göteborg Euromekanik är marknadsledande på lösningar för att mäta, styra och analysera energigaser såsom biogas, naturgas och vätgas med flera. Våra marknader är den danska, norska och svenska energigasindustrin. Varje lands regelverk och infrastruktur erbjuder sina egna utmaningar, som vi löser tillsammans med våra världsledande leverantörer. Du hittar oss i trivsamma lokaler ett stenkast från centrala Göteborg. Vi är en sammansvetsad grupp som sitter i ett öppet landskap. Det är aldrig långt till närmsta kollegan och det bidrar till den hjälpsamma och trivsamma sammanhållningen som vi har. Vi erbjuder Hos oss har du möjlighet att vara en del av den gröna omställningen, exempelvis genom att hjälpa våra kunder inom energigas att växla från fossila gaser till förnybara. Vi är ett bolag som tar vår kunskap och hjälpsamhet till nästa nivå och som älskar att ge våra medarbetare utrymme att växa med uppgiften. Vi eftersträvar bra balans mellan jobb och fritid genom att vara flexibla när det kommer till arbetsplats och -tider. Självklart har vi även ett modernt hälso- och försäkringsprogram för våra anställda. Varje år har vi två kick-offs som brukar vara väldigt roliga och givande, vi har på senare år bl.a varit i San Sebastian, Hemsedal och i Riga. Arbetsuppgifter Som försäljningsingenjör kommer du att ingå i vårt säljteam och arbeta i nära samarbete med våra processingenjörer, tekniker och orderhandläggare. Tjänsten innebär försäljning och kommersiell/teknisk projektledning för våra kunder inom energigas. Även agenturansvar för någon eller några av våra världsledande leverantörer ingår i uppdraget. Vårt säljteam ansvarar för att: Hjälpa nya och befintliga kunder med rätt lösning för sina behov Ta fram offerter och affärsförslag till kunderna Teknisk rådgivning till kunder Produktansvar för några av våra produkter Kontakt med våra leverantörer i tekniska och kommersiella frågor Kundbesök till våra kunder i Norden (i huvudsak Sverige) samt enstaka besök hos våra internationella leverantörer Deltagande i mässor Din profil Vi söker dig som vill ha ett givande arbete, med både relationsskapande och tekniskt utmanande problemlösning. Vi tror att du är Högskole- eller civilingenjör eller har en annan teknisk bakgrund med ett starkt intresse för teknik och försäljning. Vi tror du är social, strukturerad, målinriktad med stark vilja att hjälpa kunder och bygga relationer. Detta i kombination med ett stort intresse för teknik och att få saker slutförda, kommer göra att du lyckas som säljare hos oss! Kontakt: I denna rekrytering samarbetar Euromekanik med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Ansökan: Vi ser gärna att du skickar in din ansökan via ansökningsknappen snarast, då urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 10 av 77 jobb