Har du erfarenhet från åkeribranschen, trivs i en ledarroll och gillar att jobba med planering och proaktiva lösningar? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Senior Teamleader hos oss! Om tjänsten: Som Senior Teamleader har du ett ledaransvar för våra lastbilschaufförer. Du arbetar tätt ihop med en kollega i liknande roll, och tillsammans planerar ni arbetet och säkerställer att köruppdragen är rätt bemannade. Ni stöttar chaufförerna i deras vardag, ser till att de har goda förutsättningar för att lyckas i sitt arbete och att köruppdrag genomförs med hög kvalitet. I tjänsten ingår bland annat: - Arbetsledning och schemaläggning av lastbilschaufförer - Uppföljning och godkännande av arbetstid, rast, övertid, semester och frånvaro - Analys och uppföljning av scanning, köruppdrag, linjer och KPI: er - Kontakter med bemanningsföretag, externa åkerier och transportutbildningar - Rekrytering och introduktion av nya chaufförer - Utveckling av rutiner och processer samt uppföljning - Ansvar för YKB-utbildning – vi utbildar dig för att själv kunna hålla i dessa kurser - Reklamationer - Delaktig i företagets ISO-arbete Om dig: Du är en trygg och kommunikativ ledare som trivs med ansvar och som har ett genuint intresse för både människor och logistik. Du är positiv, strukturerad, lösningsorienterad och bidrar med energi och stabilitet. Du har lätt för att samarbeta, ta initiativ och har förmåga att driva förbättringsarbete framåt. Kvalifikationer: - Erfarenhet från åkeribranschen - Erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning - Kunskaper i Transportavtalet och om kör- och vilotider - Gymnasieutbildning - Kunskaper i svenska och engelska - Pedagogisk förmåga - Vana att arbeta i Excel och i TransPA - Meriterande: CE-behörighet och giltigt YKB Om oss: Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastnignscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Ansökan: I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jim Baadtoft, på email: [email protected] Frigoscandia är specialister på tempererad livsmedelslogistik och har 75 års erfarenhet av transport och lagring av kylda och frysta livsmedel. Som marknadsledare i Norden levererar vi hållbara logistiklösningar till hela livsmedelskedjan, från producenter och grossister till butiker, restauranger och storhushåll m.fl. Vi erbjuder smarta och flexibla logistiktjänster som är enkla att hantera och vi utvecklas ständigt i takt med ny teknik inom fordon, lagring och informationssystem. I Sverige har vi 12 lager och 24 terminaler (egna och genom partners) och i december 2024 flyttade vi vårt huvudkontor och största lager till en ny modern anläggning i Hyllinge utanför Helsingborg. Vi är numera en del av den globala logistikkoncernen Dachser som satsar stort på tempererad livsmedelslogistik i Norden genom Frigoscandia. Vår omsättning 2024 uppgick till 3,2 miljarder SEK och vi har drygt 1 100 anställda. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com Frigoscandia vill vara en säker och därför alkohol- och drogfri arbetsplats. Du som söker jobb hos oss ska därför känna till att vi på sina ställen genomför slumpvisa alkohol- och drogtester på alla anställda, kollektiva som tjänstemän. Vid nyanställning kan vi även komma att begära utdrag från belastningsregistret.
Är du en person som får saker att hända, som trivs med att ha kontroll över transportflöden och som gillar att arbeta nära både kollegor och kunder? Då kan rollen som Transportledare på Optimera i Rosersberg vara din nästa utmaning. Om rollen Som Transportledare får du en nyckelroll med ansvar för att planera, leda och koordinera distributionen. Du är en viktig länk mellan lager, kund och transportör och arbetar nära andra kollegor i ett företag som präglas av samarbete och engagemang. Rollen erbjuder stor variation och ett högt tempo, där du får möjlighet att påverka och förbättra. I din roll ansvarar du för att planera och optimera transporter i regionen, med fokus på struktur, leveransprecision och service. Du kommer bland annat att: Planera och koordinera distribution av varor, upphämtningar och leveranser Följa upp och informerar om leveransstatus till kund Arbeta med kundservice, orderregistrering och hantering av avvikelser Hantera fakturafrågor kopplat till frakt och säkerställer korrekt fraktdebitering Vara backup för kollegor i teamet vid behov Bidra aktivt till förbättringsarbete och utveckling av interna rutiner Vem är du? I den här rollen söker vi dig som är en naturlig organisatör med god planeringsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att se helheten men är samtidigt noggrann med detaljerna, vilket gör att du kan prioritera rätt även i ett högt tempo. Du är handlingskraftig och tar gärna egna initiativ för att lösa uppkomna problem, och du trivs i en föränderlig vardag. Vi tror att du är en nyfiken person som drivs av att utvecklas och lära dig nya saker. Du är snabblärd och anpassningsbar, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i nya system, arbetssätt och flöden. Eftersom du har många kontaktytor, både internt och externt, är din kommunikativa förmåga mycket viktig. Du är lyhörd, tydlig och har en god känsla för service. Vidare har du ett lösningsorienterat förhållningssätt och är inte rädd för att fatta beslut när det behövs. Du tar ansvar för att driva arbetet framåt och har förmågan att skapa struktur även i situationer som präglas av förändring eller oväntade utmaningar. Samarbete är något du värdesätter högt, och du bidrar till en positiv laganda genom att vara prestigelös, hjälpsam och engagerad i teamets gemensamma mål. Din bakgrund För att lyckas i rollen som Transportledare ser vi att du har en gymnasieutbildning inom logistik, transport eller annan relevant inriktning. Alternativt har du skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet inom området. Du har tidigare arbetat med lager, logistik eller transportplanering och har en god förståelse för hur varu- och transportflöden fungerar i praktiken. Du är van att arbeta med digitala verktyg och har god kunskap i Excel och PowerPoint, vilket du använder för att analysera, strukturera och kommunicera data. Vidare behärskar du svenska obehindrat i både tal och skrift, och har även goda kunskaper i engelska. Varför Optimera? Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor och en del av en större europeisk koncern. Här får du jobba i ett företag som präglas av laganda, entreprenörskap och snabba beslut. Vi värdesätter initiativ och förbättringsarbete, och du ges stort utrymme att påverka och utveckla arbetssätt och processer. Du blir en del av ett engagerat team med hög energi, nära samarbete och en arbetsmiljö där trivsel och laganda står i centrum. Ansökan Tjänsten är placerad i Rosersberg och innebär arbete på plats. Förväntad start är i september eller enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning och för rollen krävs B-körkort. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till vår rekryterare Mona Wågberg, 073 9500 773 [email protected] Intervjuer sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025075
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Beskrivning Vi söker en transportledare till vår transportavdelning för Frukt & Grönt i Landskrona. Tjänsten är på heltid dagtid med beredskap vissa kvällar och helger. Vi tillämpar provanställning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som transportledare på Dagab är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering av transporter från Europa till vårt lager i Landskrona. Daglig kontakt med transportörer och leverantörer inom Europa. Framtagning av statistik, analyser och KPI:er Det här erbjuder vi Hos oss erbjuds du en viktig roll i Dagabs uppdrag att tillgodose hela Sverige med bra, prisvärd och hållbarmat. Här får du stora möjligheter att vidareutvecklas i ett arbetsklimat som vilar på våra gemensamma kärnvärden: ”Vi utmanar”, ”Vi är starkare tillsammans”, ”Butiken är vår scen” och ”Vi har koll”. Efter provanställningen får du även rabatter hos våra butikskedjor. Det här förväntar vi oss Rollen kräver att du utrycker dig väl i både tal och skrift i det svenska och engelska språket. Du är bra på att kommunicera och skapa goda relationer. Du är analytisk och drivande och trivs med att arbeta självständigt. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av; SAP Logistikutbildning Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Henrik Åström, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-08-10. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Dagab Inköp & Logistik Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 74 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab är en del av Axfood, vårt gemensamma uppdrag hittar du om du klickar här.
Logistikhandläggare Vill du ta nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle i Sverige? Då har vi tjänsten för dig! Huvudsaklig arbetsuppgift Som logistikhandläggare ingår du i en transportsektion och kommer tillsammans med övriga kollegor att arbeta med dagliga driften av verksamheten. Du kommer hantera materiel i olika system och stödja med fysisk hantering av materiel med hjälp av truck, hjullastare, lastbil m.m. Rollen bygger på mycket lagarbete där du tillsammans med övriga medarbetare på sektionen ansvara för att utföra transporter av materiel och personal. Du blir en del av ett sammansvetsat team där alla hjälps åt. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har vi medarbetarens framtida, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och utvecklingsmöjligheter samt förutsättningar för interna karriärvägar. • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer • Flerårig arbetslivserfarenhet med inriktning mot transportbranschen. • Körkort BECE. • Utpräglad servicekänsla, ordningssinne och noggrannhet samt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. • Svensk medborgare. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av likvärdigt arbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet. • Genomfört värnplikt eller GMU. • Tidigare erfarenhet av liknande arbete. • Grundkurs ADR. • Körkort D. • YKB. • God datorvana. Personliga egenskaper Som person värdesätter du att arbeta tillsammans med andra mot tydliga mål och att vara kreativ i ditt arbete. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer och trivs i ett högt arbetstempo. Du är noggrann, strukturerad och van att snabbt prioritera och anpassa ditt eget arbete med hänsyn till övriga kollegor. För att trivas i ditt arbete har du en hög samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer samt hjälpa andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: • Anställningen är en heltids tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. I anställningen ingår internationell arbetsskyldighet och krigsplacering. • Arbetsort: Örebro • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. • Resor förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Vid frågor kontakta Sofi Karlsson på [email protected] Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du ta nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle i Sverige? Då har vi tjänsten för dig! Huvudsaklig arbetsuppgift Som logistikhandläggare ingår du i en logistiksektion. Rollen består av mycket lagarbete där du tillsammans med övriga medarbetare på sektionen ansvarar för att utföra transporter av materiel och genomföra verksamhetsanpassning i förbandets fastigheter och lokaler där även fastighetsskötsel eller hantverksarbete ingår. Du blir en del av ett sammansvetsat team där alla hjälps åt. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har vi medarbetarens framtida, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och utvecklingsmöjligheter samt förutsättningar för interna karriärvägar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål. • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter. • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer • Flerårig arbetslivserfarenhet med inriktning mot logistikhantering. • Arbete inom fastighetsskötsel eller hantverk. • Utpräglad servicekänsla, ordningssinne och noggrannhet samt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. • Körkort B. • Svensk medborgare. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av likvärdigt arbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet. • Genomfört värnplikt eller GMU. • Erfarenhet av arbete med lastmaskin. • God datorvana. • Erfarenhet inom något av hantverksområdena El/Tele, Rörmokare eller snickare. Personliga egenskaper Som person värdesätter du att arbeta tillsammans med andra mot tydliga mål och att vara kreativ i ditt arbete. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer och trivs i ett högt arbetstempo. Du är noggrann, strukturerad och van att snabbt prioritera och anpassa ditt eget arbete med hänsyn till övriga kollegor. För att trivas i ditt arbete har du en hög samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer samt hjälpa andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: • Anställningen är en heltids tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. I anställningen ingår internationell arbetsskyldighet och krigsplacering. • Arbetsort: Örebro • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. • Resor förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Vid frågor kontakta Sofi Karlsson på [email protected] Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsuppgifter Vi söker nu en transportledare till transportledningen i Mölndal. Som transportledare på REMONDIS får du en roll med mycket ansvar och tillsammans med ditt team jobbar du med miljöeffektiva transportlösningar för hållbara och långsiktiga kundrelationer och resultat. Vår transportenhet i Mölndal är en del av Region Väst där vi samlar in och hanterar olika typer av avfall för återvinning. Fordonsflottan består av ett 60-tal fordon som bl.a. utgörs av baktömmande komprimatorfordon, lastväxlarfordon, skåpbil och liftdumperfordon. På enheten jobbar duktiga miljöarbetare med stor erfarenhet som dagligen bidrar till en hållbar framtid. I rollen som Transportledare ansvarar du för den dagliga driften av transporterna. Tjänsten innefattar bl.a.: - Planera och dirigera fordon samt fördela uppdrag till miljöarbetare - Säkerställa att uppdragen blir utförda och rätt hanterade i T5 - Säkerställa att erforderliga transportdokument finns för chaufförerna - Sakgranskning av fakturor - Medverka i målarbetet samt uppföljning av fordonsslagets mål - Stödja i specifika kundärenden - Ansvara för kunddialog i samband med utförande - Hantera avvikelser och kundreklamationer - Säkerställa att kundernas leveranser hanteras enligt gällande rutiner - Övrigt förekommande arbetsuppgifter som delegeras av närmaste chef Placeringsort är Mölndal och du rapporterar till Driftchef. Arbetstiden är 06.00 - 15.00 alternativt 07.00-16.00 beroende på vilken verksamhet du tillhör, helgarbete förekommer. Kvalifikationer - Erfarenhet av transportledning, logistikstöd, entreprenader eller liknande - Mycket god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift - Avslutad gymnasieutbildning Har du transportledarutbildning och/eller erfarenhet av tunga fordon så är detta meriterande. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och gillar att arbeta i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du är engagerad och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar av arbetet. För att lyckas i rollen tror vi att du är lyhörd med god samarbetsförmåga och du trivs med att ha kontakt med chaufförer och kollegor via telefon och mail. Du har ett kundfokus och en hög känsla för service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt: Tjänsten är ett vikariat på heltid under ett års tid, med goda chanser till förlängning. Placeringsort är Mölndal. Start: Omgående.
Har du en pågående eftergymnasial utbildning inom logistik? Är du både flexibel och kommunikativ? Söker du dessutom ett meriterande och givande jobb under sommaren? Här erbjuds du en arbetsplats som är i ständig utveckling och där de arbetar aktivt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid under sommarmånaderna maj - 29 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Arbetstiderna är kvällstid, måndag till fredag 14.00-23.00. Placering Bålsta. Om företaget Företaget är marknadsledande inom dagligvaruhandel. Vi berättar mer om företaget på en intervju. Arbetsuppgifter I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående utbildning inom logistik/transport/spedition • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information Start: Omgående Plats: Bålsta Lön: Enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-fredag 14.00-23.00 Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
ValueOne rekryterar en Group Manager till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom logistik och transporter i tillverkningsindustrin med intresse för personalfrågor och förbättringsarbete. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Group Manager för Outbound och Transport har du det övergripande ansvaret för våra leveranser från fabriken i Edsbyn. Du leder ett väl sammansvetsat team på nio personer som ansvarar för att våra utleveranser sker enligt plan och når kunderna i rätt tid. Våra största marknader finns i Sveriges och Norges storstadsregioner, men vi exporterar även till England, övriga Europa och Kina. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla logistikfunktioner. Aktivt arbeta med daglig styrning. Säkerställa effektiva interna och externa varuflöden. Optimera fraktavtal och upphandlingar. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet. Driva förbättringsarbete och projekt inom logistikområdet. Erfarenhet och kompetens För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial inom ett relevant område eller motsvarande erfarenhet inom logistik och frakter. Du har tidigare haft ledaransvar inom logistik och transporter i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, och det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Har du dessutom erfarenhet av att leda projekt är det en fördel. Som person är du en trygg och närvarande ledare som trivs i en dynamisk miljö med att skapa struktur och utveckla processer både strategiskt och operativt. Med din analytiska förmåga, affärsmässiga inställning och fokus på nöjd kund ser du möjligheter att förbättra logistikflödet internt och externt för att skapa effektivitet och värde. Du har en stark förmåga att motivera och engagera ditt team och ser förändring som en naturlig del av vardagen. Du samarbetar och bygger relationer i ett nära samarbete med både interna och externa parter. I ditt ledarskap är du empatisk och lyhörd för omgivningen. Du har förmåga att självständigt identifiera vad som behöver göras samt sätter omgående i gång aktiviteter runt detta och du motiveras av att arbeta mot uppsatta tidsbestämda mål. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Är du kommunikativ, social och gillar administration? Vill du arbeta med transportledning på ett företag inom miljö- och återvinningsbranschen? PreZero söker nu en transportledare till Helsingborg. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero. Om företaget PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Inom PreZero tar vi stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa. Vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi stöttar din utveckling på jobbet lika mycket som vi har förståelse för att du behöver kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation! Arbetsuppgifter I rollen som Transportledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera planering av transporter och följa upp avdelningens dagliga verksamhet, hantera reklamationer samt säkerställa en effektiv kommunikation med både kunder och chaufförer. Du har daglig kontakt mot industri där du tar emot order via telefon, mejl eller orderhanteringssystem som sedan registreras i systemen. Som en del i orderhanteringen säkerställer du att det finns ett komplett och rätt underlag inför fakturering där du även ansvarar för att attestera och godkänna fakturorna. Då rollen innebär nära och daglig kontakt med kunder ingår även kundvård och merförsäljning som en del av dina arbetsuppgifter. Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på transportavdelningen, säljare och chaufförer för att samordna och säkerställa rätt service och kvalité till kund. Du kommer därtill ha en viktig roll i att bidra till den kontinuerliga utvecklingen och förbättringen av arbetsflödet. • Telefoni- och mejlhantering, daglig kundkontakt via telefon och mejl • Kundvård och merförsäljning • Planering av resurser på ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt • Order- och reklamationshantering • Uppföljning av den dagliga verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av en roll som innefattat transportledning, arbetsledning eller likvärdigt • Utbildning inom transport och logistik • God förståelse för logistikflödet • Svenska i tal och skrift • Mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet I rollen förväntas du ta ansvar, driva och planera ditt arbete framåt. Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du förstår vikten av god kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter person samt göra dig förstådd på telefon. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar genom att arbeta rådgivande. Vidare kan du arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-15. #Nextgen
Transportledare / Kundtjänstmedarbetare till Lundstams Återvinning AB Vill du vara med och bidra till en hållbar framtid? Är du en strukturerad person med känsla för service och logistik? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är ett vikariat under perioden 20250601 - 20250831 Om tjänsten Som transportledare och kundtjänstmedarbetare hos oss får du en nyckelroll i den dagliga verksamheten. Du kommer att planera och styra våra transporter samtidigt som du ger service i toppklass till våra kunder. Rollen är varierad och passar dig som gillar att ha många bollar i luften och arbeta både självständigt och i team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontinuerlig kontakt med chaufförer och kunder Ta emot och registrera beställningar via telefon och e-post Hantera reklamationer och kundfrågor på ett professionellt sätt Administrativa uppgifter kopplade till logistik och kundservice Vi söker dig som har: Erfarenhet av transportledning eller kundservice (gärna båda) God datorvana och lätt för att lära nya system God kommunikationsförmåga i tal och skrift Förmåga att arbeta lösningsorienterat i en vardag som ibland kan vara stressig Kunskaper i affärsystemsystem som t.ex. Hogia Mobilast, Evolution, Viktoria eller liknande är meriterande Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete i en framtidsbransch En positiv och engagerad arbetsmiljö Möjlighet att påverka och utveckla både arbetssätt och tjänsten Plats i ett företag som värnar om både miljö och medarbetare Om Lundstams Återvinning Lundstams är ett familjeägt återvinningsföretag med lång erfarenhet av hållbar hantering av avfall och resurser. Vi är verksamma i Jämtlands län med huvudkontor i Östersund, och vi är stolta över vår lokala förankring och vårt bidrag till miljön. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-30 men skicka gärna in den snarast då vi tillsätter tjänsten löpande . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Transportchef, Ulf Jaarnek, Tel 063-5541867
Välj ett jobb för att visa detaljer