Transportledare

Sök bland 22 lediga jobb som Transportledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior Teamleader till Frigoscandia Åkeri AB i Helsingborg

Vi söker dig som har erfarenhet av åkeribranschen och som har vana av att schemalägga och arbetsleda chaufförer. Tillsammans med Frigoscandias transportledare ser du till att köruppdragen är bemannade och att varje chaufför får rätt förutsättningar för att utföra ett professionellt arbete där vi uppfyller det vi har lovat kunden, men även ur arbetsmiljösynpunkt. Är du dessutom en person som bidrar till en positiv företagskultur och har en önskan om att jobba med fantastiska och skarpa kollegor, så ska du inte tveka att söka tjänsten som Senior Teamleader på Frigoscandia Åkeri AB. Om tjänsten: För att du ska lyckas i detta arbete så krävs det att du är en respektfull och informativ kommunikatör som har förmåga att kommunicera med olika medarbetare. Tjänsten innebär även godkännande och uppföljning av chaufförers arbetstider, raster, övertider, semester och annan frånvaro. Du gör även uppföljningar av köruppdrag och är behjälpligt med linjenalyser och KPI: er. Du ansvarar även för kontakten med bemanningsföretag och externa åkerier. Tjänsten innebär även att rekrytera, introducera och utbilda chaufförer i köruppdragen och i övriga arbetsuppgifter. Du ansvarar också för att hålla vårt intranät uppdaterat. Viss schemalagd jour förekommer. Om dig : För att du ska trivas i rollen behöver du vara driftig, noggrann, lyhörd och strukturerad. Du behöver kunna arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta med och stödja andra. Du ska ha förmåga att bidra med förbättringar och utveckling av åkeriet. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och ha stort engagemang, där du tar tag i det som behöver göras. Kompetenskrav: - Gymnasiekompetens - Ledaregenskaper - Pedagogiska kunskaper - Erfarenhet från åkeribranschen - Kunskaper i Transportavtalet och om kör och vilotider - Kunskaper i svenska och engelska - Datakunskaper i Excel och TransPA Om oss: Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastnignscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Ansökan: I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Olsson, på email: [email protected] Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

20 maj 2024
Sista ansökan:
30 juli 2024
Sommarjobb som transportledare till Dagab

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under sommarmånaderna juni-augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Om företaget: Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter: I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik/transport/spedition, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift   Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information: Start: Omgående Plats: Sätra och Bålsta Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Transportledare

Transportledare sökes till Göteborg Om företaget Till vår kund i Göteborg söker vi nu en driven transportledare till import- och exportavdelningen. Du har erfarenhet av att arbeta med flera olika lastbilstransporter och duktig på att kommunicera med våra chaufförer. Till din hjälp har du ett team med kompetenta och engagerade transportledare som värdesätter gott samarbete. Tillsammans med våra duktiga förmän och chaufförer ger vi våra kunder hög kvalitet och god service. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan idag! Dina arbetsuppgifter I rollen som transportledare har du alltid affären i fokus och på ett professionellt sätt erbjuder du kunderna de allra bästa transportlösningarna som utförs med våra egna fordon och anställda chaufförer. Dina arbetsuppgifter består främst av att: - Planera, organisera och optimera transporterna på ett kvalitetssäkrat och kostnadseffektivt sätt - Ha kontakt med kunder, uppdragsgivare och chaufförer - Utfärdande av transporthandlingar och transportbokningar - Fakturering och uppföljning. Din bakgrund/Dina egenskaper Du har tidigare arbetat med logistik, gärna i transportbranschen. Som person är du positiv, strukturerad och engagerad. Du är lösningsfokuserad och tar fullt ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter. Följande är ett krav - Goda kunskaper i svenska och engelska. - God datorvana, gärna med erfarenhet av T5 Meriterande är om du tidigare varit chaufför och har förståelse för lastbilsyrket. Information och kontakt Anställning: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, mån-fre dagtid. Placeringsort: Göteborg Start: Omgående, eller enligt överenskommelse I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB. Information om tjänsten lämnas av Anjé Galbe, Wikan Personal 046 - 540 85 94 Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

18 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Arbetsledare Transport på kvällstid till Dagab Bålstas E-handel

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Det här erbjuder vi Hos oss erbjuds du en viktig roll i Dagabs uppdrag att tillgodose hela Sverige med bra, prisvärd och hållbar mat. Du kommer vara mitt i navet på marknadens bästa logistiklösning. Här får du stora möjligheter att vidareutvecklas i ett arbetsklimat som vilar på våra gemensamma kärnvärden: ”Vi utmanar”, ”Vi är starkare tillsammans”, ”Butiken är vår scen” och ”Vi har koll”. Fastigheten i Bålsta har tillgång till lunchrestaurang där frukost och lunch serveras. Logistikcentret är även en hälsofrämjande arbetsplats - här har du daglig tillgång till exempelvis pingisbord, basketplan och padel på våra egna inomhusbanor. Under provanställningen får du tillgång till friskvårdsbidrag. Efter provanställningen får du även rabatter hos våra butikskedjor. Hos Dagab står arbetsledarens personliga utveckling i centrum med stora möjligheter att skaffa sig en bred kompetens. Med vår kompetensmodell säkerställer vi tillsammans att just du uppnår dina personliga mål. Med Dagabs ledaramodell i ryggen arbetar vi med ett närvarande ledarskap och där just din plats i teamet är en av de viktigaste ingredienserna till att skapa en innovativ och positiv arbetsplats. Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. Våra ledare erbjuds även ledarutbildning via Axfoodakademien. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas hos oss. Det här får du arbeta med Tjänsten innebär att du leder och fördelar arbetet inom din enhet och utvecklar verksamhet och medarbetare i enlighet med Axfoods kärnvärden. Du kommer att ha personalansvar för en grupp medarbetare där merparten är chaufförer. Du kommer även att ha ett tätt samarbete ihop med övriga avdelningar på arbetsplatsen. Ansvarsområden: Planering, arbetsledning och uppföljning. Ständigt förbättringsarbete som syftar till att utveckla medarbetare och verksamheten, samt aktivt bidragande i vårt arbetsmiljöarbete. Säkerställandet att dagligvaror kommer ut i tid och med förväntad kvalitet till våra butiker och E-handelskunder runt om i landet. Du har stor operativ närvaro och jobbar väldigt nära dina medarbetare i den dagliga driften. Du rapporterar till verksamhetens transportchef. Det här förväntar vi oss Vi söker dig som vill ha ett ansvarsfullt och omväxlande arbete. Det är viktigt att du har förmågan att prioritera och strukturera din arbetsdag samt att kunna ge positiv feedback och konstruktiv kritik. Du är väl förtrogen med transport och logistikverksamhet inom dagligvaruhandeln, gärna ifrån olika roller inom transport och logistikkedjan. Har du lastbilskort eller tidigare erfarenhet av att leda chaufförer är det meriterande. Du har en förmåga att kommunicera skriftligen och muntligen på ett sakligt och tydligt sätt och trivs med att hantera personal och att utveckla andras förmågor och kunskaper. Du gillar att ta dig an problem och att lösa dem på både kort och lång sikt tillsammans med dina medarbetare och andra chefer på Dagab. Du har en analytisk förmåga och trivs med operativa arbetsuppgifter. Att ta ett stort ansvar för förändring och utveckling är något som du tycker känns spännande liksom att kunna skapa delaktighet, glädje och engagemang. Du har även förmågan att ständigt arbeta mot våra uppsatta mål samtidigt som den dagliga driften kräver din uppmärksamhet med både registreringar i IT-system och säkerställa ett bra samarbete mellan de olika funktionerna inom verksamheten. Arbetstiden är förlagd på kvällstid. Då verksamheten kräver arbete 7 dagar i veckan arbetar samtliga arbetsledare helger men i olika frekvens. Eftersom vissa ändringar i arbetsschemat kan förekomma krävs det av dig som individ att du är flexibel och uppskattar förändring. Övrigt Omfattning: Tillsvidareanställning på 100% som inleds med en provanställning på 6 månader. Arbetstid: Kvällstid Tillträde: Enlig överenskommelse Plats: Bålsta, Håbo kommun Bra att veta är att Dagab har nolltolerans mot alla former av diskriminering och kränkande särbehandling. Hos oss är också mångfalden det som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Eftersom vi på Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utför vi slumpvisa drogtester på arbetsplatsen och tillämpar också drogtester i samband med rekryteringen. Dagab jobbar aktivt med mångfald. Bland annat strävar vi efter jämnare fördelning av män och kvinnor bland våra arbetsledare, därför välkomnas ansökningar från kvinnor till denna tjänst. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Niklas Malmborg, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2 juni 2024. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer på Axfood.se: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Dagab Inköp & Logistik Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 67 miljarder kronor (2022) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab är en del av Axfood, för att veta mer om oss vänligen gå in på www.axfood.se.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Transportledare - Maskin & Specialtransporter

**Transportledare Sökes** Vi söker en erfaren transportledare som kan ta ansvar för att effektivt hantera våra transportoperationer. **Ansvarsområden:** - Planera och koordinera transportrutiner för att säkerställa effektiva leveranser. - Övervaka och hantera transportflödet för att optimera tids- och resursanvändning. - Ansvara för att upprätthålla hög kvalitet och överenskomna leveranstider. - Leda och motivera transportteamet för att säkerställa hög prestanda och arbetsmoral. **Krav:** - Erfarenhet inom transportledning eller liknande områden. - Stresstålig och flexibel med förmåga att hantera snabba förändringar och utmaningar. - Noggrannhet och öga för detaljer för att säkerställa korrekt genomförande av transportplaner. - Driven och engagerad med förmåga att arbeta självständigt och inom team. Som Transportledare hos oss måste du vara drivande, ha hög Kundfokus, och vara stresstålig då det ofta är ett högt tempo vi jobbar i samt ha god maskinkännedom. Du måste även vara flexibel och kunna prioritera då det sker mycket förändringar under dagen. I ditt arbete som transportledare ingår att ta emot order som kommer in till oss via telefon, e-mail, och vår hemsida och lägga in i vårt transportsystem. Lägga ihop rutter för våra fordon löpande under dagen samt ha koll på de nästkommande dagarnas Uppdrag och planering. Ha en ständig dialog med Chaufförerna Vid behov, leja in resurser och arbeta aktivt i vårt ordersystem. Följa upp samt återrapportera utförda uppdrag i ordersystemet och färdigställa inför fakturering. Hantera erforderlig dokumentation från våra leverantörer. Du behöver ha god maskinkännedom då du även ska kunna vägleda kunden till att få rätt hjälp. Övriga uppgifter som ingår i tjänsten Förutom ovan nämnda arbetsuppgifter så vill vi att du ska vara med och hålla koll på annat som har med den dagliga driften av företaget att göra så som tex service, underhåll och reparationer av våra fordon. Vi söker dig som är *Serviceinriktad *Noggrann *Lagspelare *Stresstålig *Driven *Gillar att "lägga pussel" för att få ihop dagarna på bästa sätt. Tjänsten är en heltidstjänst. Kontorets öppettider 6:30 -16:30 Arbetstider enligt överenskommelse Viss jourtid förekommer. På vår hemsida www.backstrands.com kan du se lite om oss. Om du tror att du är den vi letar efter, skicka in din ansökan och CV till [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Produktionsledare

Är du en person som gillar att lägga pussel, är lagspelare samt har goda egenskaper som ledare? Passa då på och sök jobbet som produktionsledare till oss på CFL cargo i Nässjö. Det här är CFL cargo Sverige CFL cargo Sverige, med huvudkontor i Nässjö, är ett dotterbolag till CFL cargo i Luxemburg. CFL cargo Sverige är ett järnvägsföretag som tillhandahåller dragtjänster för godståg på den svenska marknaden, i synnerhet intermodala transporter från och till Göteborgs hamn samt virkestransporter i södra och mellersta Sverige. CFL cargo Sverige omsätter ungefär 200 miljoner kronor och antalet anställda är 64 varav 49 lokförare och 15 kontorsanställda. Kontorspersonalen är placerade på huvudkontoret i Nässjö, medan förarna är stationerade över hela landet. Vår kultur Vi är övertygade om att en framgångsrik arbetskultur bygger på öppenhet, samarbete och innovation. Vi strävar efter att skapa en miljö där varje individ uppmuntras att växa och trivas. CFL cargo Sverige är engagerade i att skapa en säkerhetskultur där aktivt deltagande och ansvarstagande uppmuntras. Fokus i din roll Du kommer ingå i ett team bestående av totalt fyra produktionsledare, fyra trafiksamordnare och en produktionschef. Som produktionsledare är du närmaste chef över en grupp lokförare och tillsammans med de andra produktionsledarna turas ni om att ha det operativa ansvaret över produktionen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att skapa arbetsscheman för våra lokförare samt planera att lok och vagnar utnyttjas på ett kostnadseffektivt sätt. Du arbetar dagtid, men är ibland tillgänglig övriga tider för att kunna stötta trafiksamordnaren vid större produktionsstörningar. Om vi får önska Vi vet ännu inte vem du är, men vi har en god bild av vad du har med dig sedan tidigare: • Erfarenhet av att vara chef eller ledare, • Erfarenhet av järnvägsproduktion, industriell logistik (produktionsfunktion/ledningsfunktion) eller motsvarande, • Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem (ISO, säkerhetsstyrning, etc.) • God datorvana i MS Office, • Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du är en trygg och stresstålig person som känner stort ansvarstagande och kan ta självständiga beslut. Du gillar problemlösning vilket är en viktig egenskap vid planering av fordonsflottan och personalscheman. Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta • Placeringsort Nässjö • Tillsvidareanställning, heltid • Du rapporterar till produktionschefen • Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande • Vid frågor, kontakta Mikaela Schön 070-319 19 60

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Transportledare

Om företaget Nu utökar vi vår personalstyrka och ska bli fler! Västvärmlands LBC AB är en fristående lastbilcentral som ägs av 43 åkerier från främst Arvika och Eda Kommun. Bolaget bedriver försäljning av transporter samt att företaget bedriver lager och terminalverksamhet. Grusförsäljning sker från ett 20- tal bergtäkter som drivs genom intressebolag. Etableringen består av två kontor (Arvika och Charlottenberg). Årsomsättningen beräknas till ca 500 miljoner och tillsammans finns inom LBC och åkerierna ca 250 personer anställda. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett beställning- och trafikledningsteam på 5-6 personer. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara att ta emot beställningar, trafikplanering av transporter samt övriga tillkommande rutinarbeten. Du kommer att arbeta i en IT-relaterad arbetsmiljö. Transporterna utförs till stor del i Värmland och i delar av Norge. Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att kommunicera med andra människor samt har god kontors- och datavana. För att lyckas i tjänsten är du en problemlösare, du gillar struktur och är engagerad. Du sätter alltid kunden i fokus och har god social kompetens. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och branschen är meriterande. Om Industrisupport Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Transportledare till Schenker Åkeri i Borås

Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vi finns på 21 orter i landet och transporterar årligen 8 miljoner paket och godssändningar . Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB har ca 1100 fordonsenheter och 1100 anställda över hela landet. Be one team with one goal är en av våra grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Just nu är vi också mitt uppe i ett spännande omställningsarbete till fossilfria transporter. Vill du spela i det vinnande laget och vara med oss i vår utveckling av framtidens transporter? Tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Personlig utveckling * Trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat Vi söker nu en Transportledare till vår Fjärrverksamhet i Borås. Arbetsuppgifter: Som Transportledare på Schenker Åkeri har du en nyckelroll för att vår produktion ska leverera högsta kvalitet. I rollen ansvarar du för att leda och planera det dagliga operativa arbetet för chaufförerna inom ditt område. Du är första linjens chef och har personalansvar för ca 10 chaufförer samt 2 terminalarbetare, vilket innefattar allt ifrån att motivera och inspirera dina medarbetare, till rekrytering, schemaläggning, personalrelaterade ärenden såsom svåra samtal, medarbetarbetarsamtal och annan uppföljning. Rollen passar dig som gillar en kombination av ledarskap, administrativ planering och problemlösning. En viktig del i ditt arbete är kommunikationen med kollegor och medarbetare för att optimera såväl bemanning som fyllnadsgraden på bilarna. Du rapporterar till Transportchef och arbetet utgår ifrån vår verksamhet i Borås (Ryssnäsgatan 15). Din Profil: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering, inte minst vad gäller ledarskap. För att lyckas i rollen som Transportledare tror vi att du har en ledarstil som inspirerar och motiverar, samtidigt som du har ett tydligt mål på vad du vill uppnå. Som person är du tydlig, positiv och engagerad. Du trivs i en snabbrörlig miljö där det krävs snabba beslut och kreativa lösningar, samtidigt som du är strukturerad och förstår vikten av en god planering. Vidare är du självgående, har en hög kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Formella krav: * Minst något års erfarenhet av rollen som ledare med personalansvar * Erfarenhet av transportledning * B-körkort samt C/CE körkort med giltigt YKB ett krav. * Dator- och systemvana * Goda kunskaper i MS Word och Excel * Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Information och ansökan: Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Placeringsort Borås, Ryssnäsgatan 15. Vid frågor är du välkommen att kontakta Martin Conaboy, Transportchef, via [email protected] Skicka gärna din ansökan senast 10/6. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Transportledare Kyl- och Frysexpressen Umeå - Sommarvikare och vid behov

Vi söker nu sommarvikarier som Transportledare på Kyl och Frysexpressen i Umeå Om företaget: Kyl och Frysexpressen är en ledande aktör inom logistikbranschen med fokus på att säkerställa effektiva och pålitliga transporter av kyl- och frysgods. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster och upprätthålla höga standarder för både våra kunder och vår personal. Just nu söker vi en engagerad och erfaren individ för rollen som Transportledare vid vårt kontor i Umeå. Ansvarsområden och uppgifter: Som Transportledare på Kyl och Frysexpressen kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa smidiga och effektiva transportoperationer. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Planering och ledning av det dagliga arbetet utifrån uppsatta mål och förutsättningar. Samordning av resurser från olika avdelningar för att säkerställa att transporterna genomförs enligt plan. Uppföljning av den dagliga verksamheten och kommunikation av prioriteringar till medarbetarna. Stödja produktionsledare i processrelaterade frågor och hantering av trafik- och fordonsfrågor. Genomföra arbetsuppgifter inom arbetsmiljö och personalansvar, såsom medarbetarsamtal och arbetsledning. Kvalifikationer: Gymnasiekompetens eller motsvarande. Erfarenhet från logistikbranschen och är meriterande. Erfarenhet av arbetsledning är av vikt då du är chaufförernas och kundernas närmaste kontakt. Förarbehörighet lägst B. Tyngre behörighet (CE) är meriterande. Kompetensprofil: Är processorienterad och har integritet samt ett etiskt förhållningssätt. Är resultatorienterad och har god planeringsförmåga. Är strukturerad, initiativrik och har grundläggande kompetens inom KoVs verksamhet. Ansökan: Om du är en engagerad och driven person som vill vara en del av vårt team på Kyl och Frysexpressen, och om du uppfyller ovanstående kvalifikationer, ser vi fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast [20240501]. Tjänsten avser framförallt sommaren men, kan även finnas chans för vidare arbete till hösten. Märk din ansökan med "Transportledare Sommar". Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och att tillsammans fortsätta leverera högkvalitativa transporttjänster till våra kunder.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Serviceledare hos ELIS - Veddesta

Om tjänsten Arbetsuppgifter Elis söker nu en Serviceledaresom kommer att spela en central roll för distributions- och serviceteamet i Veddesta.Elis tillhandahåller hyr- och tvättlösningar för mattor till Elis kommun- och företagskunder. I rollen kommer du att vara spindeln i nätet för gruppen av Servicemän som du leder ochansvar för. Du för servicegruppens måluppfyllnad och att verksamheten fortsätterutvecklas och blir ännu starkare.I rollen ingår också att agera backup som Serviceman och leverera mattor till Elis kunder. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: Skapaoch upprätthålla goda kundrelationer i servicegruppens område Planera och schemalägga den daglig verksamheten för servicegruppen Ansvara för introduktion ochupplärning av nyanställda samt coacha och utveckla befintlig personal Utveckla och optimera servicegruppens turer Ansvara för avvikelse- och reklamationshantering Vidare så arbetar du i stortsom Serviceledareför att Servicemännen får de bästa förutsättningarna att lyckas i sina roller som i sin tur leder till mycket nöjda kunder. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Arbetstider:Måndag - fredag, kl. 06:00 - 15:00 eller 09:00 - 18:00 (växlar mellan dessa tider). Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Saldovägen 24, 175 62 Järfälla Om ElisElis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuds deras produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är de 1600 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 25 anläggningar spridda över landet. Som ledande företag inom cirkulära tjänster på jobbet erbjuder de textil som tjänst. Med Elis säkerställer du som kund optimal hygien, säkerhet och omsorg - och blir samtidigt del i den cirkulära omställningen. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaperKrav Erfarenhet av Serviceledare eller liknande ledarroll B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet som chaufför Tidigare erfarenhet av distributionsbranschen Tidigare erfarenhet av servicearbete Egenskaper Som Serviceledare är det viktigt att du har mycket goda ledaregenskaper för att få med dig medarbetarna i servicgruppenså att ni tillsammans arbetar resultatinriktat och målmedvetet för verksamhetens bästa. Rollen kräver att du är kommunikativ och duktigt på att ta människor då du har många kontaktytor där du behöver bygga relationer och förtroende, både internt och externt. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du som person är strukturerad och har god prioriteringsförmåga då du kommer ha "många bollar i luften". Din prestigelöshet gör att du agerar som en god förebild och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. LönLön: Enligt kollektiv avtal, Elis är kopplade till IF Metall RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis, enkel & högst digital rekryteringsprocess som skapar samma förutsättningar för alla sökande. Direkt i anslutning till ansökan bjuds samtliga sökande in att genomföra en intervju med vår kollega Hubert, som är en AI-bot. Intervjuerna är framtagna specifikt för respektive tjänst och det är viktigt att intervjun genomförs för att kunna komma vidare i processen. Intervjun tar vanligtvis cirka 10-15 minuter.För de kandidater som går vidare efter vår AI-drivna intervju är nästa steg att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Den juridiska bakgrundskontrollen genomför du som kandidat själv digitalt via vår partner Fortcheck. Ett email skickas till dig med instruktioner från Fortcheck och du väljer sedan själv om du vill dela din data och resultat med oss. Om det finns några aktuella domar har du möjlighet att kommentera dessa, det tycker vi är schysst. Din bakgrundskontroll behöver genomföras och ditt resultat behöver delas med rekryteraren hos oss på Marketpeople för att kunna komma vidare i rekryteringsprocessen. De kandidater som tar sig vidare till nästa steg får genomföra referenstagningen. Referenstagning sker digitalt med hjälp av vår partner Refensa. Ett email skickas till dig med instruktioner från Refensa. När du får detta email ber vi dig så fort som möjligt tillhandahålla de efterfrågade referenserna för att komma fram till sista steget i rekryteringsprocessen: ett sista urval för att sedan bli presenterad för vår kund som tar vid och genomför sista delen av rekryteringsprocessen. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024