Transportledare

Sök bland 30 lediga jobb som Transportledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administrativ transportledare sökes till vår kund i Jönköping!
Manpower AB
Transportledare och transportsamordnare

Vi på Manpower söker nu en Administrativ trafikledare till vår kund i Jönköping för konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till anställning hos kund. Är du strukturerad, serviceinriktad och organiserad? Då kanske du är den vi letar efter! Vi söker en engagerad och strukturerad Administrativ transportledare som kan börja omgående. Du kommer att ha en central roll i vår kunds verksamhet och vara ansvarig för att koordinera och optimera våra transportflöden. Du kommer ingå i ett team på 3 personer och jobba på plats i Jönköping. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: * Planering och koordinering av transporter * Kontakt med kunder och chaufförer * Hantering av transportdokumentation * Uppföljning och rapportering av transporternas status * Fakturering * Övriga administrativa uppgifter Vi söker dig som: * Har erfarenhet av transportledning eller liknande arbetsuppgifter * Är noggrann och har god organisatorisk förmåga * Har goda kommunikationsfärdigheter * Är flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt * God systemkunskap och datavana Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och en chans att bli en del av vår kunds team på lång sikt. Du kommer få god upplärning på plats, men vi ser det som en fördel om du har goda förkunskaper inom relevant område sedan tidigare. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Om Manpower Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget startar omgående och pågår 6 månader fram, med mål att gå över till kund. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese Johansson, [email protected] Vi tar INTE emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

16 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Transportledare till Prezero Recycling AB
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du kommunikativ, social och gillar administration? Vill du arbeta med transportledning på ett företag inom miljö- och återvinningsbranschen? PreZero söker nu en transportledare till Helsingborg. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero. Om företaget PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.  Inom PreZero tar vi stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa. Vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi stöttar din utveckling på jobbet lika mycket som vi har förståelse för att du behöver kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation! Arbetsuppgifter I rollen som Transportledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera planering av transporter och följa upp avdelningens dagliga verksamhet, hantera reklamationer samt säkerställa en effektiv kommunikation med både kunder och chaufförer. Du har daglig kontakt mot industri där du tar emot order via telefon, mejl eller orderhanteringssystem som sedan registreras i systemen. Som en del i orderhanteringen säkerställer du att det finns ett komplett och rätt underlag inför fakturering där du även ansvarar för att attestera och godkänna fakturorna. Då rollen innebär nära och daglig kontakt med kunder ingår även kundvård och merförsäljning som en del av dina arbetsuppgifter.  Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på transportavdelningen, säljare och chaufförer för att samordna och säkerställa rätt service och kvalité till kund. Du kommer därtill ha en viktig roll i att bidra till den kontinuerliga utvecklingen och förbättringen av arbetsflödet. • Telefoni- och mejlhantering, daglig kundkontakt via telefon och mejl • Kundvård och merförsäljning • Planering av resurser på ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt • Order- och reklamationshantering • Uppföljning av den dagliga verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av en roll som innefattat transportledning, arbetsledning eller likvärdigt • Utbildning inom transport och logistik • God förståelse för logistikflödet • Svenska i tal och skrift • Mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet I rollen förväntas du ta ansvar, driva och planera ditt arbete framåt. Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du förstår vikten av god kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter person samt göra dig förstådd på telefon. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar genom att arbeta rådgivande. Vidare kan du arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-15. #Nextgen

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Produktionsledare till Moberg Bil // Göteborg  
Oddwork Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Moberg Bil är inte bara Göteborgs största märkesoberoende aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Tillsammans med Oddwork söker vi nu dig som vill ta ett tydligt ledarskap, samordna våra bilvårdsteam och bidra till att varje bil lämnar oss i toppskick – redo för nästa resa. Om rollen Tänk dig att du sitter i förarsätet – med tre kraftfulla motorer under huven: verkstaden, däckhotellet och rekonden. Som vår nya Produktionsledare är du den som växlar smidigt mellan planering, personalledning, kvalitetskontroll och ständig förbättring. Du har koll på varje arbetssteg från att en bil rullar in i verkstaden, glänser genom rekonden och sedan gasar vidare mot försäljning. Du rapporterar till Produktionschef och har eget ansvar för att styra och samordna det dagliga arbetet med precision – tänk dig ett team där du är både teamledare och taktiker. Du fördelar resurser, ansvarar för personalplanering, gasar upp motivationen och ser till att lagret (ja, vi snackar både däck och delar) är i topptrim. Ekonomi? Du håller jämn gas – med full koll på budgeten och tydlig rapportering. Arbetsmiljö? Du bygger en trygg arbetsmiljö där både rutiner och människor trivs. Och förbättringar? Du identifierar dem tidigt och tar initiativ till förändringar som ökar både effektivitet och kvalitet, på riktigt. Vi söker dig som… ...gillar att jobba i högt tempo och vet att varje del i ett maskineri måste fungera perfekt för att helheten ska rulla. Du har ett tydligt ledarskap – personer vill följa dig, inte bara för att du säger åt dem utan för att du inspirerar dem att vilja prestera. För dig är förändring inget väghinder – det är en kurva du tar med precision. Du gillar att optimera, utveckla och effektivisera – alltid med kunden och medarbetaren i fokus. Du har erfarenhet av att leda team i liknande miljö Du har goda kunskaper inom fordonsteknik, verkstad, däck och rekond Svenska och engelska i tal och skrift Körkort, ett krav hos oss Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2025-06-15 Är du redo att ta nästa steg och sätta ytterligare fart på din karriär? Ansök nu – vi ser fram emot att göra den här resan tillsammans med dig! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

15 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Transportledare
Wikan Personal AB
Transportledare och transportsamordnare

Om företaget Bulk Johansson Tormestorp Sweden AB, beläget i Sandåkra, är ett familjeföretag som erbjuder helhetslösningar för transport, lagring, omlastning och konvertering till bulk. Företagets transportflotta innefattar 16 ekipage, varav 4 trailerdragare (3 av dessa utrustade för utlandstrafik). Företaget erbjuder även, under namnet Bulk Johansson Silo AB, lagringsmöjlighet i såväl silos som i lagerbyggnader belägna i Hässleholm. Vi söker nu en Transportledare och i denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I din roll som transportledare kommer du att ha ett självständigt och övergripande ansvar för att optimera och effektivisera transportflöden, samt säkerställa att leveranser når våra kunder i tid och enligt uppsatta kvalitetskrav. Du kommer att vara en central nyckelperson i hanteringen av materialflödet mellan lager och industri, där du ansvarar för att följa och uppdatera leverans- och beställningsplaner samt att säkerställa korrekt lagernivå. I rollen ingår kontinuerlig kommunikation med kunder, mottagningsplatser och chaufförer. Du ansvarar för att bygga och underhålla långsiktiga relationer, samt att säkerställa säker och effektiv kommunikation i alla led. Du hanterar dagligen frakt- och vågsedlar, samt proaktivt hanterar och löser avvikelser och transportrelaterade utmaningar. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker har tidigare arbetat i en liknande roll och har minst tre års erfarenhet. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik, transport eller råvaruförsörjning, alternativt har motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet. Kanske har du nyligen tagit examen inom området, eller så har du tidigare arbetat med råvaruflöden och/eller logistik från liknande verksamhet eller industri. Meriterande är fordonstekniska kunskaper och YKB. Du ska ha god datorvana och är van användare av Officeprogrammen. Vi använder oss av T5 Barkfors och Volvo Connect. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och önskvärt även engelska. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi söker dig som är noggrann, ordningsam, prestigelös och flexibel. Du är van vid att ta eget ansvar, har lätt för att samarbeta och det är en självklarhet för dig att hålla deadlines i en dynamisk och snabbt föränderlig arbetsmiljö. Information och kontakt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Bulk Johansson Tormestorp Sweden AB med tillträde snarast enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan på www.wikan.se redan idag! Vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 13 juni. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tomas Nilsson på telefon 0451-70 74 81. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

14 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Sommarvikarie Transportledare / Kundtjänstmedarbetare
Lundstams Återvinning AB
Transportledare och transportsamordnare

Transportledare / Kundtjänstmedarbetare till Lundstams Återvinning AB Vill du vara med och bidra till en hållbar framtid? Är du en strukturerad person med känsla för service och logistik? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är ett vikariat under perioden 20250601 - 20250831         Om tjänsten Som transportledare och kundtjänstmedarbetare hos oss får du en nyckelroll i den dagliga verksamheten. Du kommer att planera och styra våra transporter samtidigt som du ger service i toppklass till våra kunder. Rollen är varierad och passar dig som gillar att ha många bollar i luften och arbeta både självständigt och i team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontinuerlig kontakt med chaufförer och kunder Ta emot och registrera beställningar via telefon och e-post Hantera reklamationer och kundfrågor på ett professionellt sätt Administrativa uppgifter kopplade till logistik och kundservice Vi söker dig som har: Erfarenhet av transportledning eller kundservice (gärna båda) God datorvana och lätt för att lära nya system God kommunikationsförmåga i tal och skrift Förmåga att arbeta lösningsorienterat i en vardag som ibland kan vara stressig Kunskaper i affärsystemsystem som t.ex. Hogia Mobilast, Evolution, Viktoria eller liknande är meriterande Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete i en framtidsbransch En positiv och engagerad arbetsmiljö Möjlighet att påverka och utveckla både arbetssätt och tjänsten Plats i ett företag som värnar om både miljö och medarbetare Om Lundstams Återvinning Lundstams är ett familjeägt återvinningsföretag med lång erfarenhet av hållbar hantering av avfall och resurser. Vi är verksamma i Jämtlands län med huvudkontor i Östersund, och vi är stolta över vår lokala förankring och vårt bidrag till miljön. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-30 men skicka gärna in den snarast då vi tillsätter tjänsten löpande . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Transportchef,  Ulf Jaarnek, Tel 063-5541867

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Transportplanerare till Ragn-Sells – där hållbarhet möter logistik!
Framtiden i Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Transportplanerare till Ragn-Sells – där hållbarhet möter logistik! Har du känsla för struktur, gillar högt tempo och vill göra verklig skillnad – både för kunder och för miljön? Då kan det här vara nästa steg för dig! Just nu söker vi en engagerad och lösningsfokuserad transportplanerare till Ragn-Sells i Länna. Välkommen till en roll där du blir en nyckelspelare i en viktig och hållbar verksamhet. Vad innebär rollen? Som transportplanerare hos Ragn-Sells får du en central roll i dagliga driften. Du ser till att rätt resurser är på rätt plats vid rätt tid – alltid med kunden och effektiviteten i fokus. Det här är ett uppdrag där du gör skillnad varje dag, i en omväxlande vardag där samarbete och snabb problemlösning är nyckeln. Ditt ansvar: •Planera och styra den operativa driften av transporter inom regionen •Säkerställa att arbetsorder matchas med rätt resurser och kompetens •Maximera effektiviteten genom ruttoptimering och geografisk samordning •Följa upp utförda uppdrag och säkerställa hög kvalitet •Hantera avvikelser och reklamationer enligt gällande rutiner och system •Vara navet mellan kund, chaufför, kundtjänst och interna team – varje dag Uppdraget sträcker sig över sex månader – med chans att det leder vidare till en långsiktig roll hos Ragn-Sells. Vem är du? Du är en strukturerad och kommunikativ person som trivs med ansvar och tempoväxlingar. Du har en naturlig förmåga att lösa problem, prioritera smart och skapa goda relationer både internt och externt. Att leverera kvalitet, även under press, är något du är stolt över. Vi tror att du har: •Gymnasieutbildning •Flytande svenska i tal och skrift samt grundläggande engelska •B-körkort •God datorvana och snabb uppfattningsförmåga i system Extra plus: Tidigare erfarenhet av transportplanering eller logistik, och ett engagemang för miljö- och hållbarhetsfrågor. Du erbjuds Hos Ragn-Sells blir du en del av ett ledande miljö- och återvinningsföretag som arbetar för en hållbar framtid. Med lång erfarenhet inom avfallshantering och återvinning skapar de innovativa lösningar som bidrar till en cirkulär ekonomi. Här möts du av en familjär arbetsplats där företaget värnar om sina anställda och strävar efter att skapa en positiv och trivsam arbetsmiljö. Ragn-Sells har sunda värderingar och ser sina medarbetare som en viktig del av verksamhetens framgång. Här ges du möjligheten att utvecklas, växa och vara en del av en organisation som bryr sig om både människor och miljö. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd genom oss på Framtiden. Rekryteringsprocess: Vi arbetar för att du ska få en smidig och effektiv rekryteringsprocess. Den består av följande steg: •Intervjuer med Framtiden •Referenstagning •Intervju med Ragn-Sells Villkor: ​ Start: Omgående Anställningsform: heltid, 6 månaders uppdrag med god chans till förlängning och övergång till kund Plats: Länna Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

9 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Transportledare | GDL Anläggning & Miljö AB | Helsingborg
Lernia Bemanning AB
Transportledare och transportsamordnare

Nu söker vi på Lernia Bemanning en sommarvikarierande transportledare för uppdrag hos GDL Anläggning & Miljö AB i Helsingborg. Här får du chansen att jobba i ett kompetent och stöttande team med kollegor som har roligt tillsammans. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det centrala i rollen är att samordna utbokningar av våra transportresurser till kunder och uppdrag. Det innebär att: • Operativt och indirekt styra kranbilar. • Taxera/fakturera och hantera avräkningar i Mobilast. (Standardsystem som används för att boka, planera, fakturera. • Vara en del av hela kundtjänst och lägga order i Mobilast. • Understödja och kunna leda övriga grenar under frånvarotider och semester från ordinarie personal. Om GDL Anläggning & Miljö AB GDLAnläggning & Miljö AB är verksamt i Sverige och arbetar både lokalt och rikstäckande. Verksamheten består av ett starkt koncept med erbjudande transporter, entreprenadmaskiner och återvinning. GDLAnläggning & Miljö AB har en mycket stark position i södra Sverige med 14 platskontor varav huvudkontoret i Helsingborg. Antalet medarbetare är ca 60 och antalet samarbetspartners – transport- och maskinägare är ca 200 som sysselsätter över 500 fordon och maskiner. Teamet i Helsingborg består av 7 medarbetare varav 2 transportledare. Gå till www.gdlam.se för att få reda på mer om verksamheten. Övrigt om tjänsten Heltid, dagtid. Måndag-fredag under perioden juni tom augusti. Eventuell september Tillträde vecka 23. Eventuellt tidigare. Om dig Till uppdraget söker vi dig som tidigare har arbetat som transportledare och med beskrivna arbetsuppgifter men har du annan erfarenhet där du hanterat bokningar, samordnat och fördelat resurser, förberett fakturaunderlag etc. är du välkommen att söka. Du har mycket goda datorkunskaper och uppskattar att arbeta digitalt i såväl datorer, läsplattor som telefoner. Meriterande om du tidigare arbetat i Mobilast logistiksystem. Det är viktigt att du kommunicerar både tydligt och begripligt, hittar lösningar och våga fatta beslut. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss på Lernia får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryteringsansvarig Peter Sandqvist via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Sista ansökningsdag: fredag 23/5 Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

8 maj 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
Jale AB söker en driven transportledare till fjärrtrafiken i Borlänge
Jale AB
Transportledare och transportsamordnare

Tjänsten är ett vikariat på fyra månader med goda möjligheter till förlängning. Om tjänsten Som transportledare hos oss blir du en viktig del av ett team med mycket humor och stark sammanhållning. Du planerar personal, fordon och gods, ser till att lastning och lossning flyter smidigt och säkerställer att vår logistik är både kostnadseffektiv och i linje med kundernas önskemål och gällande regelverk, såsom kör- och vilotider. Genom din insats når vi våra leveransmål och skapar en positiv arbetsmiljö där alla känner sig motiverade och delaktiga. Vem är du? Du är strukturerad, ansvarstagande och uppskattar att ha många bollar i luften. Din sociala förmåga gör att du snabbt bygger förtroende hos både kollegor och kunder. Du kommunicerar klart och tydligt, jobbar lösningsorienterat och vet när det är dags att fatta egna beslut respektive samarbeta i grupp. Krav • God datorvana • Erfarenhet av Officepaketet • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • B-körkort Meriterande Utbildning eller erfarenhet av ledarskap, bakgrund inom transportbranschen, vana av schemaläggning och trafikledning samt erfarenhet av TransPa eller liknande system. C- eller CE-behörighet, truckkort, YKB och ADR är också meriterande. Till intervjun Ta med ett utdrag ur belastningsregistret i obrutet kuvert. Om företaget Jale AB är ett privat, familjeägt företag inom transport- och logistikbranschen med stationsorterna Borlänge och Mora. Verksamheten är uppdelad i tre huvudområden: Lager, Terminal och Transport. Företaget grundades under 1980-talet och består i dag av cirka 260 anställda. Vi tycker det är viktigt att värna både om miljön och om en god arbetsmiljö där alla kan trivas och utvecklas. Anställning • Vikariat på fyra månader med möjlighet till förlängning • Dagtid måndag–fredag • Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

7 maj 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025
Transportledare – Lastväxlare
Kaj Johanssons Åkeri AB
Transportledare och transportsamordnare

Som transportledare för våra lastväxlare ansvarar du för den dagliga planeringen av uppdrag, resurser och personal. Du är en nyckelperson i vår verksamhet, med ansvar för både arbetsledning och utveckling av ditt team. Tjänsten innebär nära kontakt med både kunder och medarbetare, och du har en viktig roll i att säkerställa kvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. I din roll ingår bland annat att: Planera och optimera lastväxlartransporter i enlighet med kundernas behov Ha ett aktivt personalansvar för chaufförer inom området Föra regelbunden dialog med kunder och säkerställa hög servicenivå Säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom transportområdet Driva förbättringsarbete och effektivisering inom verksamheten Vem trivs här? Vi söker dig som har erfarenhet av transportledning gärna med erfarenhet av personalansvar. Du är van att ta ansvar, arbeta strukturerat och trivs i en ledande roll. Du är tydlig i din kommunikation, har god problemlösningsförmåga och gillar att samarbeta med både kunder och kollegor. Kaj Johanssons Åkeri  har funnits i över 60 år och har alltid drivits av att utveckla sina affärsmodeller, så förändringar är en del av företagskulturen och vi har ingen tanke på att slå av på takten! Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka inom och ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta. Det som kännetecknar oss är att vi är att vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Vi tror att du har: Erfarenhet av transportledning och logistik Tidigare personalansvar är meriterande God datorvana och gärna erfarenhet av transportplaneringssystem Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift B-körkort Företaget Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som drivs av tredje generationens företagare. Idag finns åtta bolag i koncernen där Kaj Johansson Åkeri och Allmiljö är driftsbolagen i koncernen. Verksamheten bedrivs inom fyra affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin och Slam & Renhållning. I koncernen finns ca 110 lastbilar och ca 60 anläggningsmaskiner. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 miljoner kronor per år. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby. Låter det intressant? Kontakta gärna Rekryteringskonsult Marlene Vikström 070 420 85 00  Skicka din ansökan senast 25/5 2025

6 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Transportledare- Lastväxlare
Marlene Vikström AB
Transportledare och transportsamordnare

Som transportledare för våra lastväxlare ansvarar du för den dagliga planeringen av uppdrag, resurser och personal. Du är en nyckelperson i vår verksamhet, med ansvar för både arbetsledning och utveckling av ditt team. Tjänsten innebär nära kontakt med både kunder och medarbetare, och du har en viktig roll i att säkerställa kvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. I din roll ingår bland annat att: Planera och optimera lastväxlartransporter i enlighet med kundernas behov Ha ett aktivt personalansvar för chaufförer inom området Föra regelbunden dialog med kunder och säkerställa hög servicenivå Säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom transportområdet Driva förbättringsarbete och effektivisering inom verksamheten Vem trivs här? Vi söker dig som har erfarenhet av transportledning gärna med erfarenhet av personalansvar. Du är van att ta ansvar, arbeta strukturerat och trivs i en ledande roll. Du är tydlig i din kommunikation, har god problemlösningsförmåga och gillar att samarbeta med både kunder och kollegor. Kaj Johanssons Åkeri har funnits i över 60 år och har alltid drivits av att utveckla sina affärsmodeller, så förändringar är en del av företagskulturen och vi har ingen tanke på att slå av på takten! Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka inom och ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta. Det som kännetecknar oss är att vi är att vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Vi tror att du har: Erfarenhet av transportledning och logistik Tidigare personalansvar är meriterande God datorvana och gärna erfarenhet av transportplaneringssystem Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift B-körkort Företaget Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som drivs av tredje generationens företagare. Idag finns åtta bolag i koncernen där Kaj Johansson Åkeri och Allmiljö är driftsbolagen i koncernen. Verksamheten bedrivs inom fyra affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin och Slam & Renhållning. I koncernen finns ca 110 lastbilar och ca 60 anläggningsmaskiner. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 miljoner kronor per år. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby. Låter det intressant? Kontakta gärna Rekryteringskonsult Marlene Vikström 070 420 85 00 Skicka din ansökan senast 25/5 2025

6 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025